SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beter dan Chinees. En die verkoper van de groep van je eerste fiets wilde je alleen een duurdere groep aansmeren.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ultegra, tsja..... okeé. Succes dan maar.
Ultegra is gwn goedkoper, eigenlijk wint Shimano het vooral op prijs. En dat is in NL een doorslaggevend argument meestal.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:26 schreef No-P het volgende:
[..]
Beter dan Chinees. En die verkoper van de groep van je eerste fiets wilde je alleen een duurdere groep aansmeren.Dat jij daar in trapt.
Campa vind ik ook mooier en degelijker ogen, absoluut, maar ultegra is echt geen slechte groep.
quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:07 schreef muzas het volgende:
Zoek eens op geometrietabellen van je huidige racer. En leg die naast die van die canyon.
Een cm kortere zitbuis zou goed te corrigeren zijn door je zadelpen wat verder uit te steken. Maar als de canyon ook veel korter is, en een veel lager balhoofd moet je andere truken uit gaan halen.
Huidigequote:Op vrijdag 11 december 2015 20:16 schreef muzas het volgende:
M'n allez heeft een zitbuislengte van 54cm. M'n giant van 57,5... Maar beide zadels staan op 83cm (trapas-bovenkant zadel, gemeten langs de zadelbuis).
Allez is 58,3 lang. TCR 58,5... Verwaarloosbaar. Balhoofd TCR 18,5... Allez 20,5. Dus heb minder spacers (geen) dan bij de giant.
Resultaat; drop en lengte zijn nagenoeg gelijk. Ik zit zo goed als identiek. Terwijl dze zadelbuislengtes dus 3,5cm verschillen
Hoeken van de buizen even gelaten voor wat het is.
Om maar eens een voorbeeld te geven.
Probeer uit te vinden waarom je op de racer last hebt vd hamstring en op de mtb niet. Je zegt ik moet groter frame? Maar waarom dan? Moet je hoger maar niet langer?quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:30 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[..]
Huidige
[ afbeelding ]
Aeroad
[ afbeelding ]
Verschilt best erg wetende dat ik een maat groter nodig ben. Als ik stack en reach vergelijk met mijn mtb ook, alleen weet ik niet of dat een goed referentiekader is. Pff lastig man.
Tja, een ultegra groep is zo'n 300 euro goedkoper dan athena en 5-600 dan chorus. Voor het geld van een ultegra heb je veloce ongeveer en dan kies ik toch voor ultegra.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ultegra is gwn goedkoper, eigenlijk wint Shimano het vooral op prijs. En dat is in NL een doorslaggevend argument meestal.
JE VERGEET SRAM JONGEquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:36 schreef No-P het volgende:
[..]
Tja, een ultegra groep is zo'n 300 euro goedkoper dan athena en 5-600 dan chorus. Voor het geld van een ultegra heb je veloce ongeveer en dan kies ik toch voor ultegra.
Enige goede aan het merk Sram zijn de zipp wielen, en dat onderdeel hebben ze ook maar opgekocht.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
Joh, in die tijd, en dan hebben we het over 1992 hé, toen was Campa gewoon high polished en shining materiaal en Ultegra nog grijs geverfde troep met waslijnen waar het rammelen van de shifters met een druppel siliconenkit moest worden verholpen. Dat ze bij Shimano een redelijke inhaalslag gemaakt hebben zal ik niet ontkennen maar die cranks, behalve van Dura Ace dan, zien er nog steeds niet uit.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:26 schreef No-P het volgende:
[..]
Beter dan Chinees. En die verkoper van de groep van je eerste fiets wilde je alleen een duurdere groep aansmeren.Dat jij daar in trapt.
Campa vind ik ook mooier en degelijker ogen, absoluut, maar ultegra is echt geen slechte groep.
Wat voor tacx heb je gekocht? Handmatig de zwaarte instellen of dmv een "route" die je volgt?quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:25 schreef muzas het volgende:
Overigens mail gehad van canyon, ze zeggen volgende week die wielen op te sturen.
Dus heb goede hoop dat ze voor 2019 hier zijn.
Nu nog beslissen; Trainerroad of Zwift.
Ik vind dura ace ook niet echt mooi, maar tis wel een paar 100 goedkoper en functioneert uitstekend.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Joh, in die tijd, en dan hebben we het over 1992 hé, toen was Campa gewoon high polished en shining materiaal en Ultegra nog grijs geverfde troep met waslijnen waar het rammelen van de shifters met een druppel siliconenkit moest worden verholpen. Dat ze bij Shimano een redelijke inhaalslag gemaakt hebben zal ik niet ontkennen maar die cranks, behalve van Dura Ace dan, zien er nog steeds niet uit.
wat gebeurt er als je op de racer je zadel iets laat zakken.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:05 schreef poiuytr het volgende:
[..]
En hoe bepaal/ bereken ik dat?
Heb eens wat nagemeten van mijn huidige setups.
Racer: zitbuis 600, zitbuis bovenkant zadel 870-880, h.o.h. zadel-stuur: 660, bovenkant zadel-bovenkant trapper 1030-1050.
MTB: zitbuis 545, bovenkant zadel 820-830, h.o.h. zadel-stuur 685, bovenkant zadel-bovenkant trapper 980-1000.
quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:44 schreef No-P het volgende:
[..]
Enige goede aan het merk Sram zijn de zipp wielen, en dat onderdeel hebben ze ook maar opgekocht.Zou het wel een rival van die andere twee willen noemen. mss wat force aan de prijs maar met wat sparen red je dat ook wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:44 schreef No-P het volgende:
[..]
Enige goede aan het merk Sram zijn de zipp wielen, en dat onderdeel hebben ze ook maar opgekocht.Sram is eenvoud, gewicht en prijs / kwaliteit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
Decathlon ding. Zag weinig verschil met de duurdere vortex behalve dat ie iets minder max vermogen heeft, maar dat is voor mijn boterpoten geen probleem.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:46 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Wat voor tacx heb je gekocht? Handmatig de zwaarte instellen of dmv een "route" die je volgt?
Je kunt natuurlijk ook bij Bob Jackson of een andere Britse framebouwer een frame laten bouwen. Dan heb je voor iets van 600 pond een maatframe.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:16 schreef No-P het volgende:
[..]
Die laatste was als metafoor bedoelt voor een willekeurige carbon fiets.
Die Ritschey is deze http://www.cyclingweekly.(...)tchey-road-logic-2-0
Ga wss toch een frameset kopen en opbouwen met ultegra. Dus naar de componenten moet je niet kijken.
Best mooie fietsen hoor, maar dat lijkt me net weer iets te veel gedoe.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:50 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook bij Bob Jackson of een andere Britse framebouwer een frame laten bouwen. Dan heb je voor iets van 600 pond een maatframe.
Massa is kassa.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:58 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk dat je kan concluderen dat Shimano absoluut marktleider is in het race segment en de concurrentie bijna volledig heeft weggedrukt. Zowel Campagnolo als Sram.
Camera vandaag ontvangenquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:25 schreef muzas het volgende:
Overigens mail gehad van canyon, ze zeggen volgende week die wielen op te sturen.
Dus heb goede hoop dat ze voor 2019 hier zijn.
Ja die ultimate cf sl team chorus met eurus ik mss nog een betere aanbieding dan de focus van kano.quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:10 schreef ddx het volgende:
Wel mooie aanbiedingen van Canyon, gewoon fiets kopen voor wielen/groep is al goedkoop :
https://www.canyon.com/nl(...)=road-bikes&id=10176
https://www.canyon.com/nl(...)=road-bikes&id=10147
https://www.canyon.com/nl(...)=road-bikes&id=10149
Puur genotquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Sram is eenvoud, gewicht en prijs / kwaliteit.
't is inderdaad iets meer moeite maar dan heb je het frame wel precies zo als jij het wil, een uniek exemplaar. Ik ben nog altijd blij met m'n twee maatframes. Ik denk er zelfs over nog een 3e aan te schaffen. Zo iedere 10 jaar een nieuw maatframe moet kunnenquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:57 schreef No-P het volgende:
[..]
Best mooie fietsen hoor, maar dat lijkt me net weer iets te veel gedoe.
Daar lijkt het inderdaad wel op ja, en ik weet nog wel een Fries waar je die frames aan kan slijten voor een zacht prijsje, al was het alleen maar om ze boven het bed te hangen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:10 schreef ddx het volgende:
Wel mooie aanbiedingen van Canyon, gewoon fiets kopen voor wielen/groep is al goedkoop :
https://www.canyon.com/nl(...)=road-bikes&id=10176
https://www.canyon.com/nl(...)=road-bikes&id=10147
https://www.canyon.com/nl(...)=road-bikes&id=10149
Prima ding lijkt toch! Dat Zwift programma lijkt me ook wel grappigquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:50 schreef muzas het volgende:
[..]
Decathlon ding. Zag weinig verschil met de duurdere vortex behalve dat ie iets minder max vermogen heeft, maar dat is voor mijn boterpoten geen probleem.
http://www.tacx.com/en/products/trainers/flow-smart
quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Probeer uit te vinden waarom je op de racer last hebt vd hamstring en op de mtb niet. Je zegt ik moet groter frame? Maar waarom dan? Moet je hoger maar niet langer?
Zoek dat eens uit. Teken anders geo van beide fietsen op papier uit en vergelijk je zit?
Probleem van de hamstrings komt, denk ik, gewoon door een te kort frame (zitbuis). Dit heb ik eerder op mijn oude mtb ook gehad en nu dus eigenlijk weer dezelfde fout gemaakt. Heb nog nooit langer dan 1uur op de fiets gezeten, ook een soort bikefit gehad wat niet heeft mogen baten.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:47 schreef dop het volgende:
[..]
wat gebeurt er als je op de racer je zadel iets laat zakken.
jij was ook tegen de 2 meter is het niet ?
Als jij 1.88 bent met een bbl van 95cm.. Dan heb je een relatief kort bovenlichaam, en gaat een 2XL aeroad VEULS te lang zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:24 schreef poiuytr het volgende:
Alleen nu de lastige vraag past zo’n aeroroad bij mijn lichaam :’).
quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die BMC factory store in Belgie doet ieder jaar precies hetzelfde, al zijn dat demo's waar Jan en alleman met hun zuignap opgezeten hebben.
Waarom doe je geen fietsmeting en koop je vervolgens bij de fm waar je die meting doet ook je fiets? Dan weet je tenminste zeker dat je goed zit en dat eventuele hamstringproblemen niet meer het gevolg zijn van een te kort framequote:Op vrijdag 11 december 2015 21:24 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[..]
Probleem van de hamstrings komt, denk ik, gewoon door een te kort frame (zitbuis). Dit heb ik eerder op mijn oude mtb ook gehad en nu dus eigenlijk weer dezelfde fout gemaakt. Heb nog nooit langer dan 1uur op de fiets gezeten, ook een soort bikefit gehad wat niet heeft mogen baten.
Heb nu dus een 60cm frame, als ik op http://www.wielersportinfo.nl/fietsafstelling.htm mijn bbl invoer kom ik op een 64cm framemaat uit. Ben 1.87/1.88 met een bbl van 94/95cm. Heb al een andere zadelpen en andere stuurpen geprobeerd en diverse dingen aangepast aan de setup, het blijft terugkomen. Afgelopen week was ik er daarom ook helemaal klaar mee en ga hem hoe dan ook verkopen en wil wat anders.
Alleen nu de lastige vraag past zo’n aeroroad bij mijn lichaam :’). Wellicht gewoon kwestie van ondervinden anders retour afzender?
Als ik de geometrie van de endurace zie past deze denk ik beter bij mijn lichaam.
Een frame voor 200 euro waar ik al 2 jaar probleemloos op rij, hahaha. Ik kan het alleen maar waarderen als iemand iets probeert en daar succes mee heeft..quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar lijkt het inderdaad wel op ja, en ik weet nog wel een Fries waar je die frames aan kan slijten voor een zacht prijsje, al was het alleen maar om ze boven het bed te hangen.
Volgens de calculator van Canyon moet het kunnen iig.quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:27 schreef muzas het volgende:
[..]
Als jij 1.88 bent met een bbl van 95cm.. Dan heb je een relatief kort bovenlichaam, en gaat een 2XL aeroad VEULS te lang zijn.
Hier heb ik afgelopen week ook al over nagedacht alleen is dat bij een serieuze fitter nogal een dure grap. 270¤ voor een één fiets, als ik het doe wil ik ook graag mijn mtb goed afgesteld hebben.quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Waarom doe je geen fietsmeting en koop je vervolgens bij de fm waar je die meting doet ook je fiets? Dan weet je tenminste zeker dat je goed zit en dat eventuele hamstringproblemen niet meer het gevolg zijn van een te kort frame
Muzas heeft gelijkquote:Op vrijdag 11 december 2015 21:46 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Volgens de calculator van Canyon moet het kunnen iig.
[..]
Hier heb ik afgelopen week ook al over nagedacht alleen is dat bij een serieuze fitter nogal een dure grap. 270¤ voor een één fiets, als ik het doe wil ik ook graag mijn mtb goed afgesteld hebben.
Bij een fietsenmaker heb ik het in de zomer al eens laten doen, wat aardig uitgebreid was. Hij heeft mij uiteindelijk ook niet goed op de racer gekregen.
Die kijkt ook alleen naar bbl. Speel maar eens met de getallen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:46 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Volgens de calculator van Canyon moet het kunnen iig.
[..]
let ook op dat er meer zaken spelen dan alleen de geo van het framequote:Op vrijdag 11 december 2015 22:04 schreef poiuytr het volgende:
Dank voor de eerlijke adviezen zie er dan toch vanaf als jullie het allemaal afraden. Maar met mijn lichaamsmaten is het overigens sowieso lastig om goed op een fiets te zitten. Aankomende dagen maar een bikefit overwegen weet ik iig voor nu en in toekomst wat voor maat frame ik moet zoeken, plus hij kan me er weer goed opzetten.
Canyon gebruikt sturen met een zeer korte reach (70 mm), dus misschien kan het dan alsnog voor poiuytrquote:Op vrijdag 11 december 2015 22:14 schreef dop het volgende:
[..]
let ook op dat er meer zaken spelen dan alleen de geo van het frame
set back van je zadel lengte stuurpen en reach van je stuur maken ook dat je langer of korter komt te zitten.
met een kort boven lichaam zou ik een compact stuur overwegen (kleine reach en drop)
[ afbeelding ]
Scherp hoor ouwe academicusquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:48 schreef muzas het volgende:
[..]
Zou het wel een rival van die andere twee willen noemen. mss wat force aan de prijs maar met wat sparen red je dat ook wel.
Nu maak je me aan het twijfelenquote:Op vrijdag 11 december 2015 22:36 schreef ratatat het volgende:
[..]
Canyon gebruikt sturen met een zeer korte reach (70 mm), dus misschien kan het dan alsnog voor poiuytr
Zou best kunnen hoor. Betreffende die bikefit. Mocht je voor een aanvullende polis gaan dan kan je misschien iets vinden dat het deels vergoedt. Bij mij is via ZK in Enschede het één en ander vergoed voor een bikefit.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:52 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Nu maak je me aan het twijfelenWellicht dat de deals er morgen ook nog zijn, anders heb ik pech.
Onder welke noemer heb jij het toen gedeclareerd en wat voor pakket heb je? In het verleden ook al eens aan het zoeken geweest.quote:Op zaterdag 12 december 2015 01:25 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zou best kunnen hoor. Betreffende die bikefit. Mocht je voor een aanvullende polis gaan dan kan je misschien iets vinden dat het deels vergoedt. Bij mij is via ZK in Enschede het één en ander vergoed voor een bikefit.
quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:36 schreef ratatat het volgende:
[..]
Canyon gebruikt sturen met een zeer korte reach (70 mm), dus misschien kan het dan alsnog voor poiuytr
Nee kan echt niet , ultimate in 2xl is voor iemand van 1,97 ook echt race geometrie en bepaald niet kort.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:52 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Nu maak je me aan het twijfelenWellicht dat de deals er morgen ook nog zijn, anders heb ik pech.
Goedemorgen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 08:57 schreef kanovinnie het volgende:
Dat is wel een goeie, de volgende keer laat ik me wel uitnodigen ja
Nog een betere, ik ga me voortaan ook laten versieren. Komt vast wel goed dan
verkeerd topic kanoquote:Op zaterdag 12 december 2015 08:57 schreef kanovinnie het volgende:
Jij wel hebt het voordeel dat je goed diep kan zitten en lenig genoeg bent.quote:Op zaterdag 12 december 2015 08:48 schreef kaasplankje het volgende:
Met een lengte van 1.88 zou ik iemand op een 59, 60 of 61 CT zetten. Afhankelijk vd lichaamsverhoudingen moet je dan een frameset zoeken die bij jou past. Ik heb zelf ook relatief lange benen. Daarom heb ik mijn Gios die een iets kortere bovenbuis heeft. Dat is een 58cm zitbuis centertop en lengte is iets van 56.5 geloof ik. Ik ben 1.81.
R&P / Datingtopic #9: Happy New Date Year!quote:Op zaterdag 12 december 2015 08:57 schreef kanovinnie het volgende:
Hmm ja, daarom zit mijn stuurpen slammed. Met een Canyon ultimate die wat langer gebouwd is zou ik mss 2 spacers nodig hebben en een maatje kleiner?quote:Op zaterdag 12 december 2015 08:58 schreef dop het volgende:
[..]
Jij wel hebt het voordeel dat je goed diep kan zitten en lenig genoeg bent.
Dat bij poiuytr ook nog anders zijn en het extra lastig maken
ken de geo van je gios niet en je bbl ook niet, maar zou me niet verbazen als jij op een Ultimate L past met 566mm bovenbuisquote:Op zaterdag 12 december 2015 09:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm ja, daarom zit mijn stuurpen slammed. Met een Canyon ultimate die wat langer gebouwd is zou ik mss 2 spacers nodig hebben en een maatje kleiner?
die heeft een 170mm balhoofdsbuis en mijn Gios is uit het hoofd 185mm daar. Dus dan kom je idd met 15mm spacer uit.quote:Op zaterdag 12 december 2015 09:37 schreef dop het volgende:
[..]
ken de geo van je gios niet en je bbl ook niet, maar zou me niet verbazen als jij op een Ultimate L past met 566mm bovenbuis
een xl heeft een 583mm bovenbuis.
als je geen -17000° Pen gebruikt lukt het zelfs zonder spacersquote:Op zaterdag 12 december 2015 09:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
die heeft een 170mm balhoofdsbuis en mijn Gios is uit het hoofd 185mm daar. Dus dan kom je idd met 15mm spacer uit.
maar goed dat je dan niet geneukt heb , blijft er nog energie over voor een flinke duurtrainingquote:
Straks bij een paar vrienden kijken die de westcoastchallenge doen en daarna de hele middag en avond winterbier drinkenquote:Op zaterdag 12 december 2015 09:52 schreef dop het volgende:
[..]
maar goed dat je dan niet geneukt heb , blijft er nog energie over voor een flinke duurtraining
Goeie.quote:Op zaterdag 12 december 2015 09:47 schreef dop het volgende:
[..]
als je geen -17000° Pen gebruikt lukt het zelfs zonder spacers
Ben je ook in haarlem?quote:Op zaterdag 12 december 2015 09:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Straks bij een paar vrienden kijken die de westcoastchallenge doen en daarna de hele middag en avond winterbier drinken
188 en een bbl van 95? Dat is wel een hele rare verhouding, ik kom met 188 echt niet verder dan een bbl van 89 en dan heb ik alles toch heel goed opzij geschoven hoor. Maar met zo'n verhouding lijkt me een 56 cm bovenbuis echt de max. om een beetje lekker te zitten. En dan wordt het weer zoeken naar een frame met een relatief lang balhoofd zoals Specialized Roubaix of een afzichtelijke spacertoren. Ik heb wel eens gehoord van mensen met moeilijke voeten, maar deze maat verhouding is er ook eentje hoor.quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:27 schreef muzas het volgende:
[..]
Als jij 1.88 bent met een bbl van 95cm.. Dan heb je een relatief kort bovenlichaam, en gaat een 2XL aeroad VEULS te lang zijn.
Het is nog ietsje erger. Gezien de prijzen van complete fietsen met Shimano Ultegra, verdenk ik ze ervan dat ze aan regelrechte prijsdumping op uitsluitend die groep doen om marktaandeel in het meest populaire martkaandeel te behouden en de concurrentie buiten te sluiten. Waar hebben we dat meer gezien van die Jappen. Kijk naar de prijs verhoudingen van de groepen in oplopende volgorde bij Campagnolo en Sram die redelijk gelijkmatig is, terwijl het gat bij Shimano wel heel klein naar onder, en heel groot naar boven is, uitgaande van Ultegra.quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:30 schreef Tommeke het volgende:
Shimano verkoopt hun groepen gewoon vet goedkoop aan fabrikanten en verdienen vooral op de vervangingsonderdelen. Puur marktaandeel kopen.
Al zijn ze bij sommige fabrikanten iets minder gek op SRAM na het debacle met de hydraulische schijfremmen die het niet deden bij lage temperaturen.
Jij wil mensen altijd op een grote fiets zetten lijkt me. Maar volgens mij is die CT lengte helemaal niet belangrijk. Het gaat volgens mij om de bovenbuis lengte, de afstand tussen hart stuurbocht en hart voornaaf EN de drop van de stuurbocht die tesamen bepalen op je goed zit. Die CT maat kun je mee schuiven wat je wilt.quote:Op zaterdag 12 december 2015 08:48 schreef kaasplankje het volgende:
Met een lengte van 1.88 zou ik iemand op een 59, 60 of 61 CT zetten. Afhankelijk vd lichaamsverhoudingen moet je dan een frameset zoeken die bij jou past. Ik heb zelf ook relatief lange benen. Daarom heb ik mijn Gios die een iets kortere bovenbuis heeft. Dat is een 58cm zitbuis centertop en lengte is iets van 56.5 geloof ik. Ik ben 1.81.
Wat zal het volgend jaar lekker ruiken in je huiskamer met al die bossen bloemenquote:Op zaterdag 12 december 2015 14:02 schreef Patroon het volgende:
Ging vandaag door de 12k year to date
Die slinger ik altijd rechtstreeks de fancrowd inquote:Op zaterdag 12 december 2015 14:28 schreef muzas het volgende:
[..]
Wat zal het volgend jaar lekker ruiken in je huiskamer met al die bossen bloemen
Voorlopig niet. Heb ultegra groep gehaald.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Scherp hoor ouwe academicus
Jij had ook maar 1 aangeschoten proefrit van 20 m op een knollenveld nodig om overtuigd te raken van SRAM, dus misschien ziet No-P ook nog wel een keer het licht
Overal. Zijn er altijd wel in 2,5 of 3 mm te krijgenquote:Op zaterdag 12 december 2015 19:13 schreef Andyy het volgende:
Weet iemand waar ik spacers kleiner dan 5mm kan krijgen?
Ga je nu niet veel te ver? 2mm lager zitten merk je vooral tussen je oren m.i.quote:Op zaterdag 12 december 2015 19:13 schreef Andyy het volgende:
Weet iemand waar ik spacers kleiner dan 5mm kan krijgen?
Denk dat ie een spacertje boven zijn stuurpen wil, want Andy is nogal van het stemslammen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 19:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ga je nu niet veel te ver? 2mm lager zitten merk je vooral tussen je oren m.i.
Zoals wat Gerwinner zegt heb ik 'm al geslammed. Heb laatst een langere stuurpen erop gezet die toevallig net iets hoger is. Met een lager spacertje erboven vind ik 'm net iets mooierquote:Op zaterdag 12 december 2015 19:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ga je nu niet veel te ver? 2mm lager zitten merk je vooral tussen je oren m.i.
Dank wederom voor het helpen, ik laat het nu maar even voor wat het is. Ik ga eerst een fietsmeting doen heb ik besloten, vanaf dat referentiepunt kan ik goed bepalen wat voor soort frame het beste bij mij past.quote:Op zaterdag 12 december 2015 07:56 schreef dop het volgende:
[..]
[..]
Nee kan echt niet , ultimate in 2xl is voor iemand van 1,97 ook echt race geometrie en bepaald niet kort.
Hij heeft in verhouding tot zijn benen echt een heel kort boven lichaam.
Ik ken hem niet en ga er wel van uit dat hij een normaal hoofd en nek heeft
Zijn bbl hoort bij iemand van mijn lengte (1,97) als je daar van uit gaat, is zijn boven lichaam een cm of 10 korter dan het mijne, haast onmogelijk dat hij dan op dezelfde geo past.
Op de reach van het stuur win je misschien 1 tot 1,5 cm.
Ik denk dat Ultimate XL voor z'n kort bovenlichaam al te lang zal zijn zelf met korte pen.
Mijn gok is dat hij past op een endurace in XL met kortere stuurpen (90mm).
Helaas vind je in XL weinig in de uitverkoop bij canyon.
Bij Canyon krijg ik inderdaad al jaren errors in het systeem. Fietsenmaker welke, bijna, elke geometrie van alle mountainbike en racefietsen in een database heeft staan kon mijn maten ook niet goed invoeren in zijn systeem. Gaf een foutmelding.quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
188 en een bbl van 95? Dat is wel een hele rare verhouding, ik kom met 188 echt niet verder dan een bbl van 89 en dan heb ik alles toch heel goed opzij geschoven hoor. Maar met zo'n verhouding lijkt me een 56 cm bovenbuis echt de max. om een beetje lekker te zitten. En dan wordt het weer zoeken naar een frame met een relatief lang balhoofd zoals Specialized Roubaix of een afzichtelijke spacertoren. Ik heb wel eens gehoord van mensen met moeilijke voeten, maar deze maat verhouding is er ook eentje hoor.
Helderquote:Op zaterdag 12 december 2015 19:40 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Denk dat ie een spacertje boven zijn stuurpen wil, want Andy is nogal van het stemslammen.
Neen.quote:
Helemaal niet dusquote:
Alsof jij ooit bloemen gehad hebtquote:Op zaterdag 12 december 2015 14:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die slinger ik altijd rechtstreeks de fancrowd in
Nogal logisch wat daar staat. Als je beperkt bent door tijd dan kan je niet genoeg trainen op lage intensiteit om er echt veel effect uit te halen en kan je beter wat meer intensiteit in je trainingen stoppen om zo meer respons uit je training te halen. Maar dat maakt base training niet per definitie nutteloos.quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:03 schreef Tommeke het volgende:
http://home.trainingpeaks(...)raining-for-cyclists
Ja? Ik was bij mijn in het dorp. Misschien volgend jaar.quote:
Morgenmiddag is ook nog haarlems winterbier festival.quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja? Ik was bij mijn in het dorp. Misschien volgend jaar.
Wel 13 lekkere biertjes gedronken. Trainen morgen zla een feest worden
De boys van cafe het uiltje waren wel representing hieroquote:Op zaterdag 12 december 2015 21:46 schreef muzas het volgende:
Dan moet je beerskey nemen.
Jonges wat een genot is dat
JA IK HEB EEN VERSIE VAN EEN JAAR TERUGquote:Op zaterdag 12 december 2015 21:49 schreef muzas het volgende:
Die gasten zijn goed bezig. Mooie bieren.
DIE MOET OOK MINSTENS EEN JAAR IN DE KELDER
Meh, dat rauchbier van jopen was een missertje. Winterbier van emmelisse was een schot in de roos.quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:51 schreef kanovinnie het volgende:
Ze gaan toch op een winterbierfestival geen verkeerd bier tappen hoop ik....
"gerijpte" bieren verliezen hun 'prik' en schuim. Dus wat dat betreft lauw mondgevoel. De smaken daarentegen...quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
JA IK HEB EEN VERSIE VAN EEN JAAR TERUG
ben benieuwd. Ik vond het smaakvol, maar slap.
Dit is het recreatieve wielrentopic. De volgende keer dat je weer te theoretisch over wielrennen praat zal ik je daar aan herinneren.quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:56 schreef ratatat het volgende:
> CUL / Speciaalbieren #38 Winter is coming!
MAAR HEB JE NOG BIER GEZOPEN?!?!?quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:04 schreef ddx het volgende:
Vandaag voor de verandering maar weer eens rondje door de Eifel gemaakt.
Prima weertje en behalve wat natte wegen geen regen gehad
Sorry, maar jouw afstanden zijn niet meer recreatief te noemen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:04 schreef ddx het volgende:
Vandaag voor de verandering maar weer eens rondje door de Eifel gemaakt.
Prima weertje en behalve wat natte wegen geen regen gehad
200km is toch gewone basisafstand? Ik zie er niets bijzonders in. Ik ben er net eentje voor volgende week aan het plannen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:06 schreef ratatat het volgende:
[..]
Sorry, maar jouw afstanden zijn niet meer recreatief te noemen.
Hoelaat pak je de trein 's ochtends en ga je ook in je stinkende kloffie in de trein terug?
Voor jou wel jaquote:Op zaterdag 12 december 2015 22:12 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
200km is toch gewone basisafstand? Ik zie er niets bijzonders in. Ik ben er net eentje voor volgende week aan het plannen.
Het is niet normaal ddx en Ivo en ook die (vooral die) 35+ Frank! Jullie motten een wijf vinden, liefst een beetje een mollige, die goed voor jullie kookt, en die dan binnen een jaar zwanger is, en dan heb je niet meer zoveel tijd voor fietsen en worden jullie zelf ook mollig en dan fiets je nog maar 3000 per jaar zoals Buzz ofzo.quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:12 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
200km is toch gewone basisafstand? Ik zie er niets bijzonders in. Ik ben er net eentje voor volgende week aan het plannen.
Eerste trein vanuit Amsterdam vanmorgen richting Maastricht.quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:06 schreef ratatat het volgende:
[..]
Hoelaat pak je de trein 's ochtends en ga je ook in je stinkende kloffie in de trein terug?
Ik wist niet dat ze kluisjes hadden, klinkt wel vrij handigquote:Op zaterdag 12 december 2015 22:36 schreef ddx het volgende:
[..]
Eerste trein vanuit Amsterdam vanmorgen richting Maastricht.
En daarvoor 2e trein vanuit Assendelft (6:17)
En plofte om iets voor 6u weer in trein richting huis.
Lekker muziekje aan en onderuit hangen
Neem gewoon kleding mee, lekker makkelijk icm kluisje op station.
Met zo'n opmerking kreeg ik ooit de hoon over mij heen en werd met pek en veren het forum uitgebonjourd.quote:Op zaterdag 12 december 2015 23:43 schreef ultra_ivo het volgende:
De trein is ook heel handig als je een dagje met de wind in de rug wil rijden. Hetzij tegen de wind in 's ochtends de trein nemen en terugfietsen of thuis vertrekken, met de wind mee rijden en dan met de trein terug. Ik doe dit vrij vaak. Kun je met een kilometer of 150 toch aardig wat verschillende landschappen zien.
Dacht dat je wel wat zelfspot uit mijn post kon halenquote:Op zaterdag 12 december 2015 21:34 schreef muzas het volgende:
[..]
Alsof jij ooit bloemen gehad hebt![]()
Fancrowd![]()
Wie ving 'm? Je liefje of beppe?
Verschil is volgens mij wel dat ik uiteindelijk wat probeer en no-p vooral erover praat, zover ik weet.quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:29 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb altijd het idee dat no-p de overtreffende trap van patroon is.
zo logisch is dat niet voor sommige , er word hier heel vaak en makkelijk geroepen dat 80% van je training in d1 moet.quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:34 schreef ratatat het volgende:
[..]
Nogal logisch wat daar staat. Als je beperkt bent door tijd dan kan je niet genoeg trainen op lage intensiteit om er echt veel effect uit te halen en kan je beter wat meer intensiteit in je trainingen stoppen om zo meer respons uit je training te halen. Maar dat maakt base training niet per definitie nutteloos.
quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het is niet normaal ddx en Ivo en ook die (vooral die) 35+ Frank! Jullie motten een wijf vinden, liefst een beetje een mollige, die goed voor jullie kookt, en die dan binnen een jaar zwanger is, en dan heb je niet meer zoveel tijd voor fietsen en worden jullie zelf ook mollig en dan fiets je nog maar 3000 per jaar zoals Buzz ofzo.
om de arrogantie even de kop in te drukken:quote:Op zondag 13 december 2015 04:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Verschil is volgens mij wel dat ik uiteindelijk wat probeer en no-p vooral erover praat, zover ik weet.
quote:Op zondag 13 december 2015 08:02 schreef dop het volgende:
[..]
om de arrogantie even de kop in te drukken:
Ik heb meer het gevoel dat No-P het boek ook heeft gelezen, en bij jou heb ik vaak het gevoel dat je van het boek hebt gehoord.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Het is niet normaal ddx en Ivo en ook die (vooral die) 35+ Frank! Jullie motten een wijf vinden, liefst een beetje een mollige, die goed voor jullie kookt, en die dan binnen een jaar zwanger is, en dan heb je niet meer zoveel tijd voor fietsen en worden jullie zelf ook mollig en dan fiets je nog maar 3000 per jaar zoals Buzz ofzo.
hahaha ik zat ook gewoon te trollen kerel. zie PI.quote:Op zondag 13 december 2015 04:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dacht dat je wel wat zelfspot uit mijn post kon halenallemaal niet te serieus nemen
[..]
Dat heb je ook helemaal goed. Ik ben ook meer van de praktische uitvoerende kant. Lees wel, maar ga niet alles door. Enige boek die ik volledig heb gelezen is training and racing with a powermeter en nog een NL versie ervan. En nog veel online artikelen. En dat is ook precies, zonder arrogantie, wat ik bedoelde te zeggen: No-p vooral er over praten/lezen etc (zover ik weet he) en ik deels lezen en praktisch uitvoeren.quote:Op zondag 13 december 2015 08:02 schreef dop het volgende:
[..]
Ik heb meer het gevoel dat No-P het boek ook heeft gelezen, en bij jou heb ik vaak het gevoel dat je van het boek hebt gehoord.
quote:Op zondag 13 december 2015 08:38 schreef Carb het volgende:
[..]Grappige is dat jij na veel posts over training bij mij in de DM duikt om nog wat nadere informatie te krijgen. Wat voor plaatje hoort daarbij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 13-12-2015 12:51:58 ]Maar ik kan 't mis hebben...
Ik heb een tijdje redelijk doelgericht getraind, en daarbij veel gelezen. Eerst voornamelijk met trainingsschema's van mijn trainers. Toen tijdens stage periodes voornamelijk zelf geplant en gefinetuned door trainers via trainingpeaks. Met alle elementen, opbouwende trainingsblokken, periodisering, etc. volgens het de Friel methode (trainingsbiblequote:Op zondag 13 december 2015 12:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat heb je ook helemaal goed. Ik ben ook meer van de praktische uitvoerende kant. Lees wel, maar ga niet alles door. Enige boek die ik volledig heb gelezen is training and racing with a powermeter en nog een NL versie ervan. En nog veel online artikelen. En dat is ook precies, zonder arrogantie, wat ik bedoelde te zeggen: No-p vooral er over praten/lezen etc (zover ik weet he) en ik deels lezen en praktisch uitvoeren.
Op het begin was het van het niveau "ik heb gehoord van een elite waarmee ik heb gefietst dat d1 in lagere hartslag moet, dus dan doe ik dat ook", maar inmiddels heeft patroon een redelijk evolutie doorgemaakt en weet hij wel waar hij mee bezig is, denk ik.quote:Op zondag 13 december 2015 08:02 schreef dop het volgende:
[..]
Leuk en bedankt voor het delen van je kennis! Interessant!quote:Op zondag 13 december 2015 13:47 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje redelijk doelgericht getraind, en daarbij veel gelezen. Eerst voornamelijk met trainingsschema's van mijn trainers. Toen tijdens stage periodes voornamelijk zelf geplant en gefinetuned door trainers via trainingpeaks. Met alle elementen, opbouwende trainingsblokken, periodisering, etc. volgens het de Friel methode (trainingsbible). Later toen ik minder tijd kreeg, meer interesse gekregen in kort en intensief werk en daar het een en ander over gelezn. Met lopen heb ik op een redelijk niveau gezeten en kon ik mee met de top van eerste divisie/ middenmoot eredivisie; fietsen is nooit goed geweest. Nu ik 50+ uur per week werk, fiets ik voornamelijk nog als sociale bezigheid, gecombineerd met wat intensieve training omdat het gewoon leuk is.
Dat komt ook voornamelijk doordat iemand tegen mij zegt wanneer en wat ik moet doen. Maar dat is ook stukje luiheid dat ik dat niet zelf doe en geeft rust, doordat ik er vertrouwen in heb dat het goed is. Dat ik er nu wat meer van weet dan eerst komt vooral doordat ik wel graag weet waarom ik iets moet doen of laten.quote:Op zondag 13 december 2015 13:49 schreef No-P het volgende:
[..]
Op het begin was het van het niveau "ik heb gehoord van een elite waarmee ik heb gefietst dat d1 in lagere hartslag moet, dus dan doe ik dat ook", maar inmiddels heeft patroon een redelijk evolutie doorgemaakt en weet hij wel waar hij mee bezig is, denk ik.
Zo kort het door de bocht is om altijd 80% in D1 te doen, zo kort door de bocht is het om de 80% regel als fabel te bestempelen. Ik heb mijn trainer gevraagd om zijn reactie op dat artikel. Hij zegt "Is leuk om je vorm tegen je bestaande plafond te pushen maar je verhoogt het plafond niet."quote:Op zondag 13 december 2015 07:50 schreef dop het volgende:
[..]
zo logisch is dat niet voor sommige , er word hier heel vaak en makkelijk geroepen dat 80% van je training in d1 moet.
en dat is dus een fabel, zoals je ook kan opmaken uit dat stuk
Sarcasme pi vergeten.quote:Op zondag 13 december 2015 12:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Grappige is dat jij na veel posts over training bij mij in de DM duikt om nog wat nadere informatie te krijgen. Wat voor plaatje hoort daarbij?
Dus hij stelt dat tabel 3.2 uit Allen & Coggan (2nd) niet klopt?quote:Op zondag 13 december 2015 14:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb mijn trainer gevraagd om zijn reactie op dat artikel. Hij zegt "Is leuk om je vorm tegen je bestaande plafond te pushen maar je verhoogt het plafond niet."
Voorop gesteld ik stel helemaal niksquote:Op zondag 13 december 2015 15:36 schreef ratatat het volgende:
[..]
Dus hij stelt dat tabel 3.2 uit Allen & Coggan (2nd) niet klopt?
Jazeker, als een godquote:Op zondag 13 december 2015 14:23 schreef Tommeke het volgende:
Uhm, Yankee. Kan het zijn dat ik jou zag hardlopen?
Nee. No-P heeft er voor geleerd.quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:29 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb altijd het idee dat no-p de overtreffende trap van patroon is.
Laten we de sfeer leuk houden. Dat heb ik ook gedaan met de persoonlijke aanvallen naar jouw adres toen je hier een tijdje niet actief was.quote:
je mot niks.quote:Op zondag 13 december 2015 19:48 schreef muzas het volgende:
Maar moet ik nou wél of niet in D1 rijden
Carboloading jonge.quote:Op zondag 13 december 2015 19:56 schreef Tommeke het volgende:
En niet teveel drinken! Jij en patroon beginnen een beetje de huisalcoholisten van dit topic te worden
Ik kan er alleen niet mee omgaan..quote:Op zondag 13 december 2015 19:56 schreef Tommeke het volgende:
En niet teveel drinken! Jij en patroon beginnen een beetje de huisalcoholisten van dit topic te worden
Ja, want jij gaat lange tochten doen.quote:Op zondag 13 december 2015 19:48 schreef muzas het volgende:
Maar moet ik nou wél of niet in D1 rijden
Uhuh, ik zag zoveel koopjes. Maar kon toch de verleiding weerstaan omdat ik niet iets nodig heb. Bhelave handschoenen dan, die heb ik wel gekochtquote:Op zondag 13 december 2015 20:23 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou verder eigenlijk niet weten wat ik nodig zou hebben of zou willen hebben.
Wel een fijn gevoel eigenlijk, tevreden zijn met wat ik heb
Voor op je China's?quote:Op zondag 13 december 2015 20:53 schreef Andyy het volgende:
[..]
Uhuh, ik zag zoveel koopjes. Maar kon toch de verleiding weerstaan omdat ik niet iets nodig heb. Bhelave handschoenen dan, die heb ik wel gekocht
Was wel heel erg in de verleiding om een COSMIC stickersetje mee te pakken, maar toch maar laten liggen
Hard rijden doe ik niet, alleen ver.quote:Op zondag 13 december 2015 09:25 schreef muzas het volgende:
[..]
Nou ja eerlijk is eerlijk; Ik zou graag ook zo hard en zo ver kunnen rijden. Wat dat betreft vind ik het wel knap.
http://www.kerstaanbieding.nl/quote:Op zondag 13 december 2015 20:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Voor op je China's?
Waar vind ik die kerstaanbiedingen?
Hopmans, CC53-11 en Mantel hebben vaak wel de mooiste aanbiedingen. Sommigen staan niet eens op de site, dus ik ga altijd wel ff kijken, maar net dit jaar ben ik niet in het land rondom kerst, dus ik weet niet of ik wel een gaatje vind om er langs te gaan...quote:Op zondag 13 december 2015 20:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waar vind ik die kerstaanbiedingen?
Ja hoor, das toch nog steeds decemberquote:Op maandag 14 december 2015 09:15 schreef Patroon het volgende:
Gaan oudjaarsdag naar Arnhem. Is die kerstmarkt er dan ook nog?
volgens mij wel jaquote:Op maandag 14 december 2015 09:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die werkt met luchtweerstand ofzo toch?
Idd koopje
Trapondersteuning uitzetten.quote:Op maandag 14 december 2015 09:51 schreef kaasplankje het volgende:
ik heb net mijn vermogen gemeten en de waarde was negatief. Wat nu?
Hoef je dat niet op te geven in box 3.quote:Op maandag 14 december 2015 09:51 schreef kaasplankje het volgende:
Gewoon dat belastingvoordeel pakken. En anders een dosje EPO vragen voor Kerst.quote:Op maandag 14 december 2015 09:51 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb door jouw post net weer een half uur van de baas z'n dure tijd zitten verkwisten op die site van I bikequote:
Toch lijkt mij een powermeter die op je wiel, pedaal of trapas zit nauwkeuriger. Maar ik heb me niet echt ingelezen.quote:Op maandag 14 december 2015 11:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb door jouw post net weer een half uur van de baas z'n dure tijd zitten verkwisten op die site van I bike![]()
Ziet er allemaal wel interessant uit, en de nauwkeurigheid lijkt (behalve dus op slecht wegdek) heel redelijk te kloppen met de bekende merken powermeters ?
Ik zou dan wel voor die powerpod gaan, en m koppelen aan mn garmin.
Toch maar eens verder in verdiepen, leuk kerstkadootje!
Wat ik een beetje vreemd vind is dat zij zeggen: meet beide benen, maar ze meten helemaal niet de krachtoutput maar berekenen die adhv snelheid, wind, acceleratie en hoogtemeters.quote:Op maandag 14 december 2015 11:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Toch lijkt mij een powermeter die op je wiel, pedaal of trapas zit nauwkeuriger. Maar ik heb me niet echt ingelezen.
Precies. Heb je je banden strak op spanning staan of op 4/5 bar, wat voor kleding heb je, hoe aero is je zit, wat voor helm heb je, wat voor wielen, allemaal parameters waar geen rekening mee gehouden word.quote:Op maandag 14 december 2015 12:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat ik een beetje vreemd vind is dat zij zeggen: meet beide benen, maar ze meten helemaal niet de krachtoutput maar berekenen die adhv snelheid, wind, acceleratie en hoogtemeters.
Rolweerstand wordt ook niet gemeten volgens mij en zij zeggen dat dit een vaste waarde is maar dat is helemaal niet zo.
Ook een goede reden voor mij om zoiets niet te kopen.quote:Op maandag 14 december 2015 12:46 schreef Patroon het volgende:
Het lijkt mij ook niks, alleen al om het feit dat je dan 2 computers op je stuur hebt zitten..
Volgens mij blinkt dit ding in ieder geval niet uit op ruwe ondergrond.quote:Op maandag 14 december 2015 12:34 schreef kaasplankje het volgende:
Stel je gaat fietsen met een 5XL wapperend regenjack bij 4 bft. Dan geeft deze pm een lagere outputwaarde aan? En als je bijvoorbeeld de druk in je band verlaagt ook.
Ook als je bijv. gaat veldrijden klopt er geen kak meer van die data toch?
in die ad op MP staat prijs van 695... das toch gewoon even duur als stages?!quote:Op maandag 14 december 2015 11:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb door jouw post net weer een half uur van de baas z'n dure tijd zitten verkwisten op die site van I bike![]()
Ziet er allemaal wel interessant uit, en de nauwkeurigheid lijkt (behalve dus op slecht wegdek) heel redelijk te kloppen met de bekende merken powermeters ?
Ik zou dan wel voor die powerpod gaan, en m koppelen aan mn garmin.
Toch maar eens verder in verdiepen, leuk kerstkadootje!
http://www.binksports.nl/stages-powermeter-sram-rival.htmlquote:Op maandag 14 december 2015 13:29 schreef the_critic het volgende:
[..]
in die ad op MP staat prijs van 695... das toch gewoon even duur als stages?!
Dat is complete computer, als je alleen de pod neemt en hem op je garmin aansluit is ¤350quote:Op maandag 14 december 2015 13:29 schreef the_critic het volgende:
[..]
in die ad op MP staat prijs van 695... das toch gewoon even duur als stages?!
Volgens mij komt dat eerder door je postuur.quote:Op maandag 14 december 2015 14:25 schreef dop het volgende:
[..]
Dat is complete computer, als je alleen de pod neemt en hem op je garmin aansluit is ¤350
Mijn dienst begint pas vannacht dus mag hier legaal slap ouwe hoeren
En mijn vermogen is zo groot dat windmolens spontaan stoppen met draaien als ik langs fiets
ga je nu ook nog beledigingen uitdelen in de baas zijn tijdquote:Op maandag 14 december 2015 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat eerder door je postuur.
Ik doelde erop dat je groot was.... Maar als jij meteen denkt dat ik vind dat je dik bent is de liefde tussen ons voorbijquote:Op maandag 14 december 2015 15:02 schreef dop het volgende:
[..]
ga je nu ook nog beledigingen uitdelen in de baas zijn tijd
zal je baas eens influisteren kan hij een kleding setje in je kerstpaket doen
. De vraag is of je als amateur echt op de W zo nauwkeurig wilt weten wat je gedaan hebt:quote:Op maandag 14 december 2015 13:24 schreef Gripper het volgende:
[..]
Volgens mij blinkt dit ding in ieder geval niet uit op ruwe ondergrond.
Maar inderdaad, al die dingen die je beschrijft kan ie vast niet meten. De vraag is of je als amateur echt op de W zo nauwkeurig wilt weten wat je gedaan hebt. Je gemiddelde vermogen over de hele rit, 10 of 20s vermogen (wat ik nooit in een flapperende regenjas bij 4bft zou trainen) komen er kennelijk best goed uit, en volstaan qua accuratesse voor de meeste mensen echt wel.
Maar ik ga vanavond nog even verder met wat huiswerk, ik wil in 2016 ook wel met een PM gaan rijden.
Nietquote:Op maandag 14 december 2015 19:03 schreef poiuytr het volgende:
Hoe denken jullie dat zo'n systeem zich houdt op een mountainbike?
Een afwijkening met de werkelijkheid is helemaal niet zo erg (binnen paar %) echter is het van belang dat de afwijking consistent is. Dan kan je gewoon met jezelf vergelijken. Met die van hierboven lijkt mij de afwijking niet consistent ivm teveel variabelen.quote:Op maandag 14 december 2015 18:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
. De vraag is of je als amateur echt op de W zo nauwkeurig wilt weten wat je gedaan hebt:
Nouja als je bereid bent daar 350.- of 700.- in te investeren mag je ook wel iets verwachten dat goed en nauwkeurig is. Het mag dan wel de goedkoopste pm zijn, ik vind het nog steeds een boel geld. Verder is volgens mij geen 1 pm tot op de Watt nauwkeurig?
Verder is een afwijking van 5% imo al best fors als je dat bijv. met een nominaal vermogen van 500 Watt (=25 Watt) en een maximaal vermogen van tegen de 1000 Watt (=50 Watt) meet.
Die flapperende regenjas is natuurlijk maar een voorbeeld, meten is vergelijken. Dus als je mety dit systeem wilt vergelijken of je vooruitgang boekt met trainen zal je steeds op dezelfde parcours met liefst glad asfalt je vergelijking moeten doen op dezelfde fiets met dezelfde bandenspanning dezelfde kleding aan etc.
Beste systeem volgens mij zou in het pedaal of cranks zijn denk ik. Er kan dan vrijwel nergens energie verloren gaan wat afwijkende waardes kan geven.
Bij de vermogensmeters met rekstrookjes is de foutmarge rond de 2-3% en naarmate de wattage hoger wordt wordt de foutmarge kleiner. kan de bron niet meer vindenquote:Op maandag 14 december 2015 18:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Verder is een afwijking van 5% imo al best fors als je dat bijv. met een nominaal vermogen van 500 Watt (=25 Watt) en een maximaal vermogen van tegen de 1000 Watt (=50 Watt) meet.
het tweede, dit was niet serieus ik moest even gniffelen toen ik die advertentie zag..quote:Op maandag 14 december 2015 19:29 schreef Gripper het volgende:
Nou weet ik nog steeds niet of Marco het nou als een serieus koopje bestempelde of als ordinaire geldklopperij (de site is tenslotte wel van een hoog marktkoopman gehalte )
Stages lukt (nu) niet, want ik heb alleen maar Carbon crankstellen.quote:Op maandag 14 december 2015 20:30 schreef ddx het volgende:
Als je goedkope powermeter wilt zou ik eerder een stages halen
< >
http://www.dcrainmaker.com/2015/09/favero-depth-review.html
Bij mij heeft de substantie eigenlijk altijd dezelfde dikte. Maar ik leg niet met millimeter precisie een druppel op elke schakel. Ik leg het tuitje op de ketting en draai de ketting een paar keer rond. Doe dit wel de avond voor de rit zodat de wax nog even kan drogen.quote:Op maandag 14 december 2015 20:02 schreef poiuytr het volgende:
Is jullie potje squirt lube op het begin ook altijd behoorlijk waterig? Lastig om dan exact de squirt op een schakel te leggen en lekt vaak op de grond.
Stages komt voor crankstellen van carbon en als je echt zo graag een PM wil, waarom je Red22 niet verkopen en stage compatible crankstel halen?quote:Op maandag 14 december 2015 21:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Stages lukt (nu) niet, want ik heb alleen maar Carbon crankstellen.
Ja die favero's heb ik ook gezien. Ik ben sowieso het meest gecharmeerd van pedaal gebaseerde systemen vanwege de uitwisselbaarheid, de vector leek me al vanaf het begin super! De prijs wat minder... Vector en powertap pedalen zitten allebei natuurlijk hoog aan de prijs, en dat favero pedaal zit er flink onder.
Een powertap wiel is ook leuk, maar dan moet je wel altijd alleen met dat ene wiel racen, trainen, cyclos rijden...
Keuzes keuzes, wel leuk
Ja als er hier gesquirt wordt lukt het ook nooit zo om precies op de schakel te mikken. Wij leggen er een zeiltje onder, squirten die hele fiets vol, en wat er vanaf druipt opvangen op het zeil en dan terug in het flesje.quote:Op maandag 14 december 2015 20:02 schreef poiuytr het volgende:
Is jullie potje squirt lube op het begin ook altijd behoorlijk waterig? Lastig om dan exact de squirt op een schakel te leggen en lekt vaak op de grond.
Dan moet ik twee red crankstellen (10 speed, geen 22) -die niemand wil want wie rijdt er nou nog met 10 kransjes- verkopen, plus ook nog een fsa Crankstel.quote:Op maandag 14 december 2015 21:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Stages komt voor crankstellen van carbon en als je echt zo graag een PM wil, waarom je Red22 niet verkopen en stage compatible crankstel halen?
Dat wel, bij Garmin kun je vervangende onderdelen halen. Bij een Powertabwiel moet je al gaan omvlechten.quote:Op maandag 14 december 2015 22:13 schreef ddx het volgende:
Nadeel is dat pedalen toch wat rapper slijten dan crank(/arm).
Je zal vast vervangende onderdelen kunnen kopen.
Kan wel afweging zijn om trouwens bekender merk zoals powertap te nemen, straks bestaat bedrijf over jaar niet meer en zit je dan zonder slijtagedelen te kunnen vervangen....
Dat was een oude versie met draad. De nieuwe zijn veel beter.quote:Op dinsdag 15 december 2015 06:17 schreef kaasplankje het volgende:
Eentwee had toch een tweedehands powertab wiel gekocht? Dat was snel kapot?
Het is wel een mechanisch onderdeel net als een pm pedaal. Lijkt me ook niet zo verstandig zoiets 2ehands aan te schaffen ivm met de afschrijving/technische levensduur.quote:Op dinsdag 15 december 2015 06:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat was een oude versie met draad. De nieuwe zijn veel beter.
Mij ook niet. Die van mij had na een paar maanden problemen met de batterij. Was steeds binnen paar weken leeg, terwijl die 300 uur mee moet gaan. Opgestuurd naar Sram en had binnen een week een volledige nieuwe pm gekregen. Regel dat maar eens met een 2e hands.quote:Op dinsdag 15 december 2015 07:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het is wel een mechanisch onderdeel net als een pm pedaal. Lijkt me ook niet zo verstandig zoiets 2ehands aan te schaffen ivm met de afschrijving/technische levensduur.
Hebben ze een webshop?quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:29 schreef MCH het volgende:
Er zal wel weer een Jan Doedel zijn die het goedkoper kan fixen maar fm Klaucke in Assen heeft een Kerst Weken Actie met o.m 2 halen 1 betalen op alles van Shimano, SRAM, Campa en KMC onderdelen en alle buitenbanden de 2e voor 12.50.
Ik ga niet naar assen toe voor die kerstactie om er daar achter te komen dat ze net niet hebben wat ik wilquote:Op dinsdag 15 december 2015 11:49 schreef MCH het volgende:
[..]
Denk niet dat ze dat begrip in Drenthe al kennen.
Dat begrijp ik.quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ga niet naar assen toe voor die kerstactie om er daar achter te komen dat ze net niet hebben wat ik wil
ddx wel die gaat op de fietsquote:Op dinsdag 15 december 2015 11:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ga niet naar assen toe voor die kerstactie om er daar achter te komen dat ze net niet hebben wat ik wil
Ik geloof dat ik vorige maand mijn winterjack een paar dagen aan heb gehad maar rij nu alweer weken in shirt lange mouw met een mouwloze windstopper erover. Winterhandschoenen ook nog niet aan gehad zowat.quote:Op dinsdag 15 december 2015 12:20 schreef poiuytr het volgende:
Moet eigenlijk alleen nog setje winterhandschoenen hebben die goed over de mouw heen vallen. Vorige week voor het eerst echt mijn Alpha jacket getest, godsklere wat is dat ding warm zeg. Was ongeveer 5 graden, maar geen moment koud gehad zelfs met opstappen niet. Desondanks vind ik de prijs nog steeds belachelijk 200¤+, gelukkig had ik een mooie deal anders had ik m niet gekocht.
same herequote:Op dinsdag 15 december 2015 12:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik vorige maand mijn winterjack een paar dagen aan heb gehad maar rij nu alweer weken in shirt lange mouw met een mouwloze windstopper erover. Winterhandschoenen ook nog niet aan gehad zowat.
Ik heb deze. Zitten in ieder geval goed, heb er nog niet mee gefietst.quote:Op dinsdag 15 december 2015 12:20 schreef poiuytr het volgende:
Moet eigenlijk alleen nog setje winterhandschoenen hebben die goed over de mouw heen vallen.
...
quote:Op dinsdag 15 december 2015 14:57 schreef MCH het volgende:
[..]
Same same, Roden vermijd ik om die reden ook liever als de pest.
Die spatborden zie ik vaker, houdt je eigen kont mooi droog maar de mensen achter je hebben er niet veel aanquote:Op dinsdag 15 december 2015 22:12 schreef Patroon het volgende:
Ik ben nu ook mooi zichtbaar in het donker. Had nog achterlicht van Lezyne in mijn hand, maar 25 euro kan goedkoper. Deze 4,95 bij ANWB.
[ afbeelding ]
Klopt.quote:Op dinsdag 15 december 2015 22:16 schreef Andyy het volgende:
[..]
Die spatborden zie ik vaker, houdt je eigen kont mooi droog maar de mensen achter je hebben er niet veel aan
Of Patty rijdt gewoon zo hard dat er niemand achter rijdt zeker?
Dat krijg je nou eenmaal als je meer opties hebt dan alleen maar een rondje ringvaart of slalommen tussen bejaarden in de duinen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:44 schreef muzas het volgende:
guttegut, boertjes komen een dorpje tegen met meer dan 3 straten en een postkantoor... Meteen van slag.
Assen-Oost zeker.quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:44 schreef Yankee het volgende:
Assen, als echte burgerlul ga ik uiteraard daar wonen
Man man man, van Groningen naar Assen. Wat voor onderhandelingsspel was dat met je vriendin dan?quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:44 schreef Yankee het volgende:
Assen, als echte burgerlul ga ik uiteraard daar wonen
Mijn ervaring is juist dat mensen achter mij juist ook droog blijven.quote:Op dinsdag 15 december 2015 22:16 schreef Andyy het volgende:
[..]
Die spatborden zie ik vaker, houdt je eigen kont mooi droog maar de mensen achter je hebben er niet veel aan
Of Patty rijdt gewoon zo hard dat er niemand achter rijdt zeker?
quote:Op woensdag 16 december 2015 08:06 schreef Fretwork het volgende:
Ik dacht dat Drenthe enkel akkers en hunebedden was. De ruimte tussen Groningen en de rest van Nederland.
soberso?quote:Op woensdag 16 december 2015 10:42 schreef Flipmoehoe het volgende:
Dat tractorpulling gedoe is ook elk jaar in ons dorp, maar ben er nog nooit wezen kijken
De Giro komt wel in 2016 door gemeente Berkelland, er is dus soberso op 1 dag wat te beleven volgend jaar
soberso is toch sowiesoquote:Op woensdag 16 december 2015 10:50 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
#autocorreaanvullingjeweettoch
Soberso ben je geen FOK!ker als je soberso niet kent.quote:Op woensdag 16 december 2015 10:55 schreef Blik het volgende:
[..]
soberso is toch sowiesogeen woord?
nopequote:Op woensdag 16 december 2015 10:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Soberso ben je geen FOK!ker als je soberso niet kent.
Ken je famfare wel?
chanantquote:
Hoerenveenquote:Op woensdag 16 december 2015 11:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het is slechts sinds 2010 in gebruik
TTK / Originele Taal- en Spelfouten #42
Ik zal het opnemen in m'n volgende vakantiefietsplan. Klinkt goed.quote:
Als je dat niet kent, heb je het in het verkeerde woordenboek opgezogdquote:Op woensdag 16 december 2015 10:55 schreef Blik het volgende:
[..]
soberso is toch sowiesogeen woord?
Winter zoals nu of winter zoals winter vroeger was ?quote:Op dinsdag 15 december 2015 12:20 schreef poiuytr het volgende:
Moet eigenlijk alleen nog setje winterhandschoenen hebben die goed over de mouw heen vallen. Vorige week voor het eerst echt mijn Alpha jacket getest, godsklere wat is dat ding warm zeg. Was ongeveer 5 graden, maar geen moment koud gehad zelfs met opstappen niet. Desondanks vind ik de prijs nog steeds belachelijk 200¤+, gelukkig had ik een mooie deal anders had ik m niet gekocht.
Geen idee, ik woon daar niet. Maar Drenthe is wel mooi hoor. Kun je uren fietsen zonder stoplichten tegen te komen. En ze hebben ook de VAM col.quote:
Een leek kan de AGR bordjes volgen.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:55 schreef Z het volgende:
Hé ddx, als je met de trein naar Maastricht gaat om daar in de buurt te fietsen, fiets je dan makkelijk de stad uit? En kan je zonder Garmin oid, daar aardige routes vinden?
Geen stoplichten, maar wel veel klinkers. En heel veel mooie weggetjes, ik mag er graag fietsen!quote:Op woensdag 16 december 2015 21:56 schreef MCH het volgende:
[..]
Geen idee, ik woon daar niet. Maar Drenthe is wel mooi hoor. Kun je uren fietsen zonder stoplichten tegen te komen. En ze hebben ook de VAM col.
Ik ook, puur genotquote:Op woensdag 16 december 2015 22:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Geen stoplichten, maar wel veel klinkers. En heel veel mooie weggetjes, ik mag er graag fietsen!
quote:Op donderdag 17 december 2015 12:53 schreef Oksel het volgende:
Goede tip uit dit topic: ongevallen tanden-module aanzetten bij je nieuwe zorgpolis!
Is dat niet automatisch zo? Ik heb mijn verzekering aangevraagd via Independer, en daar zat het al bij dacht ik.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:53 schreef Oksel het volgende:
Goede tip uit dit topic: ongevallen tanden-module aanzetten bij je nieuwe zorgpolis!
Via Independer is het gratis. Voor mij een reden om via hen aan te vragen.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:43 schreef DrNick het volgende:
[..]
Is dat niet automatisch zo? Ik heb mijn verzekering aangevraagd via Independer, en daar zat het al bij dacht ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |