Nogal logisch wat daar staat. Als je beperkt bent door tijd dan kan je niet genoeg trainen op lage intensiteit om er echt veel effect uit te halen en kan je beter wat meer intensiteit in je trainingen stoppen om zo meer respons uit je training te halen. Maar dat maakt base training niet per definitie nutteloos.quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:03 schreef Tommeke het volgende:
http://home.trainingpeaks(...)raining-for-cyclists
Ja? Ik was bij mijn in het dorp. Misschien volgend jaar.quote:
Morgenmiddag is ook nog haarlems winterbier festival.quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja? Ik was bij mijn in het dorp. Misschien volgend jaar.
Wel 13 lekkere biertjes gedronken. Trainen morgen zla een feest worden
De boys van cafe het uiltje waren wel representing hieroquote:Op zaterdag 12 december 2015 21:46 schreef muzas het volgende:
Dan moet je beerskey nemen.
Jonges wat een genot is dat
JA IK HEB EEN VERSIE VAN EEN JAAR TERUGquote:Op zaterdag 12 december 2015 21:49 schreef muzas het volgende:
Die gasten zijn goed bezig. Mooie bieren.
DIE MOET OOK MINSTENS EEN JAAR IN DE KELDER
Meh, dat rauchbier van jopen was een missertje. Winterbier van emmelisse was een schot in de roos.quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:51 schreef kanovinnie het volgende:
Ze gaan toch op een winterbierfestival geen verkeerd bier tappen hoop ik....
"gerijpte" bieren verliezen hun 'prik' en schuim. Dus wat dat betreft lauw mondgevoel. De smaken daarentegen...quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
JA IK HEB EEN VERSIE VAN EEN JAAR TERUG
ben benieuwd. Ik vond het smaakvol, maar slap.
Dit is het recreatieve wielrentopic. De volgende keer dat je weer te theoretisch over wielrennen praat zal ik je daar aan herinneren.quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:56 schreef ratatat het volgende:
> CUL / Speciaalbieren #38 Winter is coming!
MAAR HEB JE NOG BIER GEZOPEN?!?!?quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:04 schreef ddx het volgende:
Vandaag voor de verandering maar weer eens rondje door de Eifel gemaakt.
Prima weertje en behalve wat natte wegen geen regen gehad
Sorry, maar jouw afstanden zijn niet meer recreatief te noemen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:04 schreef ddx het volgende:
Vandaag voor de verandering maar weer eens rondje door de Eifel gemaakt.
Prima weertje en behalve wat natte wegen geen regen gehad
200km is toch gewone basisafstand? Ik zie er niets bijzonders in. Ik ben er net eentje voor volgende week aan het plannen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:06 schreef ratatat het volgende:
[..]
Sorry, maar jouw afstanden zijn niet meer recreatief te noemen.
Hoelaat pak je de trein 's ochtends en ga je ook in je stinkende kloffie in de trein terug?
Voor jou wel jaquote:Op zaterdag 12 december 2015 22:12 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
200km is toch gewone basisafstand? Ik zie er niets bijzonders in. Ik ben er net eentje voor volgende week aan het plannen.
Het is niet normaal ddx en Ivo en ook die (vooral die) 35+ Frank! Jullie motten een wijf vinden, liefst een beetje een mollige, die goed voor jullie kookt, en die dan binnen een jaar zwanger is, en dan heb je niet meer zoveel tijd voor fietsen en worden jullie zelf ook mollig en dan fiets je nog maar 3000 per jaar zoals Buzz ofzo.quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:12 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
200km is toch gewone basisafstand? Ik zie er niets bijzonders in. Ik ben er net eentje voor volgende week aan het plannen.
Eerste trein vanuit Amsterdam vanmorgen richting Maastricht.quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:06 schreef ratatat het volgende:
[..]
Hoelaat pak je de trein 's ochtends en ga je ook in je stinkende kloffie in de trein terug?
Ik wist niet dat ze kluisjes hadden, klinkt wel vrij handigquote:Op zaterdag 12 december 2015 22:36 schreef ddx het volgende:
[..]
Eerste trein vanuit Amsterdam vanmorgen richting Maastricht.
En daarvoor 2e trein vanuit Assendelft (6:17)
En plofte om iets voor 6u weer in trein richting huis.
Lekker muziekje aan en onderuit hangen
Neem gewoon kleding mee, lekker makkelijk icm kluisje op station.
Met zo'n opmerking kreeg ik ooit de hoon over mij heen en werd met pek en veren het forum uitgebonjourd.quote:Op zaterdag 12 december 2015 23:43 schreef ultra_ivo het volgende:
De trein is ook heel handig als je een dagje met de wind in de rug wil rijden. Hetzij tegen de wind in 's ochtends de trein nemen en terugfietsen of thuis vertrekken, met de wind mee rijden en dan met de trein terug. Ik doe dit vrij vaak. Kun je met een kilometer of 150 toch aardig wat verschillende landschappen zien.
Dacht dat je wel wat zelfspot uit mijn post kon halenquote:Op zaterdag 12 december 2015 21:34 schreef muzas het volgende:
[..]
Alsof jij ooit bloemen gehad hebt![]()
Fancrowd![]()
Wie ving 'm? Je liefje of beppe?
Verschil is volgens mij wel dat ik uiteindelijk wat probeer en no-p vooral erover praat, zover ik weet.quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:29 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb altijd het idee dat no-p de overtreffende trap van patroon is.
zo logisch is dat niet voor sommige , er word hier heel vaak en makkelijk geroepen dat 80% van je training in d1 moet.quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:34 schreef ratatat het volgende:
[..]
Nogal logisch wat daar staat. Als je beperkt bent door tijd dan kan je niet genoeg trainen op lage intensiteit om er echt veel effect uit te halen en kan je beter wat meer intensiteit in je trainingen stoppen om zo meer respons uit je training te halen. Maar dat maakt base training niet per definitie nutteloos.
quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het is niet normaal ddx en Ivo en ook die (vooral die) 35+ Frank! Jullie motten een wijf vinden, liefst een beetje een mollige, die goed voor jullie kookt, en die dan binnen een jaar zwanger is, en dan heb je niet meer zoveel tijd voor fietsen en worden jullie zelf ook mollig en dan fiets je nog maar 3000 per jaar zoals Buzz ofzo.
om de arrogantie even de kop in te drukken:quote:Op zondag 13 december 2015 04:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Verschil is volgens mij wel dat ik uiteindelijk wat probeer en no-p vooral erover praat, zover ik weet.
quote:Op zondag 13 december 2015 08:02 schreef dop het volgende:
[..]
om de arrogantie even de kop in te drukken:
Ik heb meer het gevoel dat No-P het boek ook heeft gelezen, en bij jou heb ik vaak het gevoel dat je van het boek hebt gehoord.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Het is niet normaal ddx en Ivo en ook die (vooral die) 35+ Frank! Jullie motten een wijf vinden, liefst een beetje een mollige, die goed voor jullie kookt, en die dan binnen een jaar zwanger is, en dan heb je niet meer zoveel tijd voor fietsen en worden jullie zelf ook mollig en dan fiets je nog maar 3000 per jaar zoals Buzz ofzo.
hahaha ik zat ook gewoon te trollen kerel. zie PI.quote:Op zondag 13 december 2015 04:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dacht dat je wel wat zelfspot uit mijn post kon halenallemaal niet te serieus nemen
[..]
Dat heb je ook helemaal goed. Ik ben ook meer van de praktische uitvoerende kant. Lees wel, maar ga niet alles door. Enige boek die ik volledig heb gelezen is training and racing with a powermeter en nog een NL versie ervan. En nog veel online artikelen. En dat is ook precies, zonder arrogantie, wat ik bedoelde te zeggen: No-p vooral er over praten/lezen etc (zover ik weet he) en ik deels lezen en praktisch uitvoeren.quote:Op zondag 13 december 2015 08:02 schreef dop het volgende:
[..]
Ik heb meer het gevoel dat No-P het boek ook heeft gelezen, en bij jou heb ik vaak het gevoel dat je van het boek hebt gehoord.
quote:Op zondag 13 december 2015 08:38 schreef Carb het volgende:
[..]Grappige is dat jij na veel posts over training bij mij in de DM duikt om nog wat nadere informatie te krijgen. Wat voor plaatje hoort daarbij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 13-12-2015 12:51:58 ]Maar ik kan 't mis hebben...
Ik heb een tijdje redelijk doelgericht getraind, en daarbij veel gelezen. Eerst voornamelijk met trainingsschema's van mijn trainers. Toen tijdens stage periodes voornamelijk zelf geplant en gefinetuned door trainers via trainingpeaks. Met alle elementen, opbouwende trainingsblokken, periodisering, etc. volgens het de Friel methode (trainingsbiblequote:Op zondag 13 december 2015 12:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat heb je ook helemaal goed. Ik ben ook meer van de praktische uitvoerende kant. Lees wel, maar ga niet alles door. Enige boek die ik volledig heb gelezen is training and racing with a powermeter en nog een NL versie ervan. En nog veel online artikelen. En dat is ook precies, zonder arrogantie, wat ik bedoelde te zeggen: No-p vooral er over praten/lezen etc (zover ik weet he) en ik deels lezen en praktisch uitvoeren.
Op het begin was het van het niveau "ik heb gehoord van een elite waarmee ik heb gefietst dat d1 in lagere hartslag moet, dus dan doe ik dat ook", maar inmiddels heeft patroon een redelijk evolutie doorgemaakt en weet hij wel waar hij mee bezig is, denk ik.quote:Op zondag 13 december 2015 08:02 schreef dop het volgende:
[..]
Leuk en bedankt voor het delen van je kennis! Interessant!quote:Op zondag 13 december 2015 13:47 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje redelijk doelgericht getraind, en daarbij veel gelezen. Eerst voornamelijk met trainingsschema's van mijn trainers. Toen tijdens stage periodes voornamelijk zelf geplant en gefinetuned door trainers via trainingpeaks. Met alle elementen, opbouwende trainingsblokken, periodisering, etc. volgens het de Friel methode (trainingsbible). Later toen ik minder tijd kreeg, meer interesse gekregen in kort en intensief werk en daar het een en ander over gelezn. Met lopen heb ik op een redelijk niveau gezeten en kon ik mee met de top van eerste divisie/ middenmoot eredivisie; fietsen is nooit goed geweest. Nu ik 50+ uur per week werk, fiets ik voornamelijk nog als sociale bezigheid, gecombineerd met wat intensieve training omdat het gewoon leuk is.
Dat komt ook voornamelijk doordat iemand tegen mij zegt wanneer en wat ik moet doen. Maar dat is ook stukje luiheid dat ik dat niet zelf doe en geeft rust, doordat ik er vertrouwen in heb dat het goed is. Dat ik er nu wat meer van weet dan eerst komt vooral doordat ik wel graag weet waarom ik iets moet doen of laten.quote:Op zondag 13 december 2015 13:49 schreef No-P het volgende:
[..]
Op het begin was het van het niveau "ik heb gehoord van een elite waarmee ik heb gefietst dat d1 in lagere hartslag moet, dus dan doe ik dat ook", maar inmiddels heeft patroon een redelijk evolutie doorgemaakt en weet hij wel waar hij mee bezig is, denk ik.
Zo kort het door de bocht is om altijd 80% in D1 te doen, zo kort door de bocht is het om de 80% regel als fabel te bestempelen. Ik heb mijn trainer gevraagd om zijn reactie op dat artikel. Hij zegt "Is leuk om je vorm tegen je bestaande plafond te pushen maar je verhoogt het plafond niet."quote:Op zondag 13 december 2015 07:50 schreef dop het volgende:
[..]
zo logisch is dat niet voor sommige , er word hier heel vaak en makkelijk geroepen dat 80% van je training in d1 moet.
en dat is dus een fabel, zoals je ook kan opmaken uit dat stuk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |