Volgens mij blinkt dit ding in ieder geval niet uit op ruwe ondergrond.quote:Op maandag 14 december 2015 12:34 schreef kaasplankje het volgende:
Stel je gaat fietsen met een 5XL wapperend regenjack bij 4 bft. Dan geeft deze pm een lagere outputwaarde aan? En als je bijvoorbeeld de druk in je band verlaagt ook.
Ook als je bijv. gaat veldrijden klopt er geen kak meer van die data toch?
in die ad op MP staat prijs van 695... das toch gewoon even duur als stages?!quote:Op maandag 14 december 2015 11:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb door jouw post net weer een half uur van de baas z'n dure tijd zitten verkwisten op die site van I bike![]()
Ziet er allemaal wel interessant uit, en de nauwkeurigheid lijkt (behalve dus op slecht wegdek) heel redelijk te kloppen met de bekende merken powermeters ?
Ik zou dan wel voor die powerpod gaan, en m koppelen aan mn garmin.
Toch maar eens verder in verdiepen, leuk kerstkadootje!
http://www.binksports.nl/stages-powermeter-sram-rival.htmlquote:Op maandag 14 december 2015 13:29 schreef the_critic het volgende:
[..]
in die ad op MP staat prijs van 695... das toch gewoon even duur als stages?!
Dat is complete computer, als je alleen de pod neemt en hem op je garmin aansluit is ¤350quote:Op maandag 14 december 2015 13:29 schreef the_critic het volgende:
[..]
in die ad op MP staat prijs van 695... das toch gewoon even duur als stages?!
Volgens mij komt dat eerder door je postuur.quote:Op maandag 14 december 2015 14:25 schreef dop het volgende:
[..]
Dat is complete computer, als je alleen de pod neemt en hem op je garmin aansluit is ¤350
Mijn dienst begint pas vannacht dus mag hier legaal slap ouwe hoeren
En mijn vermogen is zo groot dat windmolens spontaan stoppen met draaien als ik langs fiets
ga je nu ook nog beledigingen uitdelen in de baas zijn tijdquote:Op maandag 14 december 2015 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat eerder door je postuur.
Ik doelde erop dat je groot was.... Maar als jij meteen denkt dat ik vind dat je dik bent is de liefde tussen ons voorbijquote:Op maandag 14 december 2015 15:02 schreef dop het volgende:
[..]
ga je nu ook nog beledigingen uitdelen in de baas zijn tijd
zal je baas eens influisteren kan hij een kleding setje in je kerstpaket doen
. De vraag is of je als amateur echt op de W zo nauwkeurig wilt weten wat je gedaan hebt:quote:Op maandag 14 december 2015 13:24 schreef Gripper het volgende:
[..]
Volgens mij blinkt dit ding in ieder geval niet uit op ruwe ondergrond.
Maar inderdaad, al die dingen die je beschrijft kan ie vast niet meten. De vraag is of je als amateur echt op de W zo nauwkeurig wilt weten wat je gedaan hebt. Je gemiddelde vermogen over de hele rit, 10 of 20s vermogen (wat ik nooit in een flapperende regenjas bij 4bft zou trainen) komen er kennelijk best goed uit, en volstaan qua accuratesse voor de meeste mensen echt wel.
Maar ik ga vanavond nog even verder met wat huiswerk, ik wil in 2016 ook wel met een PM gaan rijden.
Nietquote:Op maandag 14 december 2015 19:03 schreef poiuytr het volgende:
Hoe denken jullie dat zo'n systeem zich houdt op een mountainbike?
Een afwijkening met de werkelijkheid is helemaal niet zo erg (binnen paar %) echter is het van belang dat de afwijking consistent is. Dan kan je gewoon met jezelf vergelijken. Met die van hierboven lijkt mij de afwijking niet consistent ivm teveel variabelen.quote:Op maandag 14 december 2015 18:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
. De vraag is of je als amateur echt op de W zo nauwkeurig wilt weten wat je gedaan hebt:
Nouja als je bereid bent daar 350.- of 700.- in te investeren mag je ook wel iets verwachten dat goed en nauwkeurig is. Het mag dan wel de goedkoopste pm zijn, ik vind het nog steeds een boel geld. Verder is volgens mij geen 1 pm tot op de Watt nauwkeurig?
Verder is een afwijking van 5% imo al best fors als je dat bijv. met een nominaal vermogen van 500 Watt (=25 Watt) en een maximaal vermogen van tegen de 1000 Watt (=50 Watt) meet.
Die flapperende regenjas is natuurlijk maar een voorbeeld, meten is vergelijken. Dus als je mety dit systeem wilt vergelijken of je vooruitgang boekt met trainen zal je steeds op dezelfde parcours met liefst glad asfalt je vergelijking moeten doen op dezelfde fiets met dezelfde bandenspanning dezelfde kleding aan etc.
Beste systeem volgens mij zou in het pedaal of cranks zijn denk ik. Er kan dan vrijwel nergens energie verloren gaan wat afwijkende waardes kan geven.
Bij de vermogensmeters met rekstrookjes is de foutmarge rond de 2-3% en naarmate de wattage hoger wordt wordt de foutmarge kleiner. kan de bron niet meer vindenquote:Op maandag 14 december 2015 18:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Verder is een afwijking van 5% imo al best fors als je dat bijv. met een nominaal vermogen van 500 Watt (=25 Watt) en een maximaal vermogen van tegen de 1000 Watt (=50 Watt) meet.
het tweede, dit was niet serieus ik moest even gniffelen toen ik die advertentie zag..quote:Op maandag 14 december 2015 19:29 schreef Gripper het volgende:
Nou weet ik nog steeds niet of Marco het nou als een serieus koopje bestempelde of als ordinaire geldklopperij (de site is tenslotte wel van een hoog marktkoopman gehalte )
Stages lukt (nu) niet, want ik heb alleen maar Carbon crankstellen.quote:Op maandag 14 december 2015 20:30 schreef ddx het volgende:
Als je goedkope powermeter wilt zou ik eerder een stages halen
< >
http://www.dcrainmaker.com/2015/09/favero-depth-review.html
Bij mij heeft de substantie eigenlijk altijd dezelfde dikte. Maar ik leg niet met millimeter precisie een druppel op elke schakel. Ik leg het tuitje op de ketting en draai de ketting een paar keer rond. Doe dit wel de avond voor de rit zodat de wax nog even kan drogen.quote:Op maandag 14 december 2015 20:02 schreef poiuytr het volgende:
Is jullie potje squirt lube op het begin ook altijd behoorlijk waterig? Lastig om dan exact de squirt op een schakel te leggen en lekt vaak op de grond.
Stages komt voor crankstellen van carbon en als je echt zo graag een PM wil, waarom je Red22 niet verkopen en stage compatible crankstel halen?quote:Op maandag 14 december 2015 21:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Stages lukt (nu) niet, want ik heb alleen maar Carbon crankstellen.
Ja die favero's heb ik ook gezien. Ik ben sowieso het meest gecharmeerd van pedaal gebaseerde systemen vanwege de uitwisselbaarheid, de vector leek me al vanaf het begin super! De prijs wat minder... Vector en powertap pedalen zitten allebei natuurlijk hoog aan de prijs, en dat favero pedaal zit er flink onder.
Een powertap wiel is ook leuk, maar dan moet je wel altijd alleen met dat ene wiel racen, trainen, cyclos rijden...
Keuzes keuzes, wel leuk
Ja als er hier gesquirt wordt lukt het ook nooit zo om precies op de schakel te mikken. Wij leggen er een zeiltje onder, squirten die hele fiets vol, en wat er vanaf druipt opvangen op het zeil en dan terug in het flesje.quote:Op maandag 14 december 2015 20:02 schreef poiuytr het volgende:
Is jullie potje squirt lube op het begin ook altijd behoorlijk waterig? Lastig om dan exact de squirt op een schakel te leggen en lekt vaak op de grond.
Dan moet ik twee red crankstellen (10 speed, geen 22) -die niemand wil want wie rijdt er nou nog met 10 kransjes- verkopen, plus ook nog een fsa Crankstel.quote:Op maandag 14 december 2015 21:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Stages komt voor crankstellen van carbon en als je echt zo graag een PM wil, waarom je Red22 niet verkopen en stage compatible crankstel halen?
Dat wel, bij Garmin kun je vervangende onderdelen halen. Bij een Powertabwiel moet je al gaan omvlechten.quote:Op maandag 14 december 2015 22:13 schreef ddx het volgende:
Nadeel is dat pedalen toch wat rapper slijten dan crank(/arm).
Je zal vast vervangende onderdelen kunnen kopen.
Kan wel afweging zijn om trouwens bekender merk zoals powertap te nemen, straks bestaat bedrijf over jaar niet meer en zit je dan zonder slijtagedelen te kunnen vervangen....
Dat was een oude versie met draad. De nieuwe zijn veel beter.quote:Op dinsdag 15 december 2015 06:17 schreef kaasplankje het volgende:
Eentwee had toch een tweedehands powertab wiel gekocht? Dat was snel kapot?
Het is wel een mechanisch onderdeel net als een pm pedaal. Lijkt me ook niet zo verstandig zoiets 2ehands aan te schaffen ivm met de afschrijving/technische levensduur.quote:Op dinsdag 15 december 2015 06:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat was een oude versie met draad. De nieuwe zijn veel beter.
Mij ook niet. Die van mij had na een paar maanden problemen met de batterij. Was steeds binnen paar weken leeg, terwijl die 300 uur mee moet gaan. Opgestuurd naar Sram en had binnen een week een volledige nieuwe pm gekregen. Regel dat maar eens met een 2e hands.quote:Op dinsdag 15 december 2015 07:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het is wel een mechanisch onderdeel net als een pm pedaal. Lijkt me ook niet zo verstandig zoiets 2ehands aan te schaffen ivm met de afschrijving/technische levensduur.
Hebben ze een webshop?quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:29 schreef MCH het volgende:
Er zal wel weer een Jan Doedel zijn die het goedkoper kan fixen maar fm Klaucke in Assen heeft een Kerst Weken Actie met o.m 2 halen 1 betalen op alles van Shimano, SRAM, Campa en KMC onderdelen en alle buitenbanden de 2e voor 12.50.
Ik ga niet naar assen toe voor die kerstactie om er daar achter te komen dat ze net niet hebben wat ik wilquote:Op dinsdag 15 december 2015 11:49 schreef MCH het volgende:
[..]
Denk niet dat ze dat begrip in Drenthe al kennen.
Dat begrijp ik.quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ga niet naar assen toe voor die kerstactie om er daar achter te komen dat ze net niet hebben wat ik wil
ddx wel die gaat op de fietsquote:Op dinsdag 15 december 2015 11:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ga niet naar assen toe voor die kerstactie om er daar achter te komen dat ze net niet hebben wat ik wil
Ik geloof dat ik vorige maand mijn winterjack een paar dagen aan heb gehad maar rij nu alweer weken in shirt lange mouw met een mouwloze windstopper erover. Winterhandschoenen ook nog niet aan gehad zowat.quote:Op dinsdag 15 december 2015 12:20 schreef poiuytr het volgende:
Moet eigenlijk alleen nog setje winterhandschoenen hebben die goed over de mouw heen vallen. Vorige week voor het eerst echt mijn Alpha jacket getest, godsklere wat is dat ding warm zeg. Was ongeveer 5 graden, maar geen moment koud gehad zelfs met opstappen niet. Desondanks vind ik de prijs nog steeds belachelijk 200¤+, gelukkig had ik een mooie deal anders had ik m niet gekocht.
same herequote:Op dinsdag 15 december 2015 12:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik vorige maand mijn winterjack een paar dagen aan heb gehad maar rij nu alweer weken in shirt lange mouw met een mouwloze windstopper erover. Winterhandschoenen ook nog niet aan gehad zowat.
Ik heb deze. Zitten in ieder geval goed, heb er nog niet mee gefietst.quote:Op dinsdag 15 december 2015 12:20 schreef poiuytr het volgende:
Moet eigenlijk alleen nog setje winterhandschoenen hebben die goed over de mouw heen vallen.
...
quote:Op dinsdag 15 december 2015 14:57 schreef MCH het volgende:
[..]
Same same, Roden vermijd ik om die reden ook liever als de pest.
Die spatborden zie ik vaker, houdt je eigen kont mooi droog maar de mensen achter je hebben er niet veel aanquote:Op dinsdag 15 december 2015 22:12 schreef Patroon het volgende:
Ik ben nu ook mooi zichtbaar in het donker. Had nog achterlicht van Lezyne in mijn hand, maar 25 euro kan goedkoper. Deze 4,95 bij ANWB.
[ afbeelding ]
Klopt.quote:Op dinsdag 15 december 2015 22:16 schreef Andyy het volgende:
[..]
Die spatborden zie ik vaker, houdt je eigen kont mooi droog maar de mensen achter je hebben er niet veel aan
Of Patty rijdt gewoon zo hard dat er niemand achter rijdt zeker?
Dat krijg je nou eenmaal als je meer opties hebt dan alleen maar een rondje ringvaart of slalommen tussen bejaarden in de duinen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:44 schreef muzas het volgende:
guttegut, boertjes komen een dorpje tegen met meer dan 3 straten en een postkantoor... Meteen van slag.
Assen-Oost zeker.quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:44 schreef Yankee het volgende:
Assen, als echte burgerlul ga ik uiteraard daar wonen
Man man man, van Groningen naar Assen. Wat voor onderhandelingsspel was dat met je vriendin dan?quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:44 schreef Yankee het volgende:
Assen, als echte burgerlul ga ik uiteraard daar wonen
Mijn ervaring is juist dat mensen achter mij juist ook droog blijven.quote:Op dinsdag 15 december 2015 22:16 schreef Andyy het volgende:
[..]
Die spatborden zie ik vaker, houdt je eigen kont mooi droog maar de mensen achter je hebben er niet veel aan
Of Patty rijdt gewoon zo hard dat er niemand achter rijdt zeker?
quote:Op woensdag 16 december 2015 08:06 schreef Fretwork het volgende:
Ik dacht dat Drenthe enkel akkers en hunebedden was. De ruimte tussen Groningen en de rest van Nederland.
soberso?quote:Op woensdag 16 december 2015 10:42 schreef Flipmoehoe het volgende:
Dat tractorpulling gedoe is ook elk jaar in ons dorp, maar ben er nog nooit wezen kijken
De Giro komt wel in 2016 door gemeente Berkelland, er is dus soberso op 1 dag wat te beleven volgend jaar
soberso is toch sowiesoquote:Op woensdag 16 december 2015 10:50 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
#autocorreaanvullingjeweettoch
Soberso ben je geen FOK!ker als je soberso niet kent.quote:Op woensdag 16 december 2015 10:55 schreef Blik het volgende:
[..]
soberso is toch sowiesogeen woord?
nopequote:Op woensdag 16 december 2015 10:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Soberso ben je geen FOK!ker als je soberso niet kent.
Ken je famfare wel?
chanantquote:
Hoerenveenquote:Op woensdag 16 december 2015 11:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het is slechts sinds 2010 in gebruik
TTK / Originele Taal- en Spelfouten #42
Ik zal het opnemen in m'n volgende vakantiefietsplan. Klinkt goed.quote:
Als je dat niet kent, heb je het in het verkeerde woordenboek opgezogdquote:Op woensdag 16 december 2015 10:55 schreef Blik het volgende:
[..]
soberso is toch sowiesogeen woord?
Winter zoals nu of winter zoals winter vroeger was ?quote:Op dinsdag 15 december 2015 12:20 schreef poiuytr het volgende:
Moet eigenlijk alleen nog setje winterhandschoenen hebben die goed over de mouw heen vallen. Vorige week voor het eerst echt mijn Alpha jacket getest, godsklere wat is dat ding warm zeg. Was ongeveer 5 graden, maar geen moment koud gehad zelfs met opstappen niet. Desondanks vind ik de prijs nog steeds belachelijk 200¤+, gelukkig had ik een mooie deal anders had ik m niet gekocht.
Geen idee, ik woon daar niet. Maar Drenthe is wel mooi hoor. Kun je uren fietsen zonder stoplichten tegen te komen. En ze hebben ook de VAM col.quote:
Een leek kan de AGR bordjes volgen.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:55 schreef Z het volgende:
Hé ddx, als je met de trein naar Maastricht gaat om daar in de buurt te fietsen, fiets je dan makkelijk de stad uit? En kan je zonder Garmin oid, daar aardige routes vinden?
Geen stoplichten, maar wel veel klinkers. En heel veel mooie weggetjes, ik mag er graag fietsen!quote:Op woensdag 16 december 2015 21:56 schreef MCH het volgende:
[..]
Geen idee, ik woon daar niet. Maar Drenthe is wel mooi hoor. Kun je uren fietsen zonder stoplichten tegen te komen. En ze hebben ook de VAM col.
Ik ook, puur genotquote:Op woensdag 16 december 2015 22:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Geen stoplichten, maar wel veel klinkers. En heel veel mooie weggetjes, ik mag er graag fietsen!
quote:Op donderdag 17 december 2015 12:53 schreef Oksel het volgende:
Goede tip uit dit topic: ongevallen tanden-module aanzetten bij je nieuwe zorgpolis!
Is dat niet automatisch zo? Ik heb mijn verzekering aangevraagd via Independer, en daar zat het al bij dacht ik.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:53 schreef Oksel het volgende:
Goede tip uit dit topic: ongevallen tanden-module aanzetten bij je nieuwe zorgpolis!
Via Independer is het gratis. Voor mij een reden om via hen aan te vragen.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:43 schreef DrNick het volgende:
[..]
Is dat niet automatisch zo? Ik heb mijn verzekering aangevraagd via Independer, en daar zat het al bij dacht ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |