Zie ookquote:Zeker zestig doden bij schietpartijen en explosies in Parijs
Bij meerdere schietincidenten en explosies in Parijs zijn vrijdagavond zeker zestig doden en meerdere gewonden gevallen. De Franse president François Hollande heeft de noodtoestand uitgeroepen.
Volgens de Franse zender BFM TV is er sprake van zeker zes schietpartijen en drie explosies. De schietpartijen vonden plaats in verschillende arrondissementen in de Franse hoofdstad. Daarnaast werden explosies waargenomen in de buurt van het Stade de France in Saint-Denis, een voorstad van Parijs.
Eén van de schietpartijen vond plaats bij het Parijse theater Bataclan. Daar is momenteel een gijzeling gaande. Er zouden zo'n honderd gijzelaars worden vastgehouden, meldt AP op gezag van de politie. Volgens CNN zou het gaan om zo'n zes tot acht gijzelnemers.
Als reactie op de aanslagen heeft president Hollande de Franse grenzen gesloten. Hij roept iedereen in de omgeving van Parijs op om binnen te blijven.
Er zijn tweehonderd militairen de straten van Parijs op gestuurd om te helpen bij de beveiliging van de Franse hoofdstad. Dit meldt de Franse krant Le Monde op gezag van de plaatselijke commandant van de strijdkrachten.
Stade de France
In de buurt van het Stade de France vielen zeker drie doden. Een woordvoerder van de politie meldt dat het gaat om twee zelfmoordaanslagen en een bomaanslag. Bij deze incidenten raakten nog eens tientallen mensen gewond.
In het voetbalstadion speelde het Franse nationale elftal een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. De explosies waren in het stadion hoorbaar. Desondanks werd de wedstrijd gewoon uitgespeeld. Na de wedstrijd stroomden supporters massaal het veld op.
President Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd tijdens het duel door zijn beveiligers uit het stadion gehaald en in veiligheid gebracht bij het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Reacties
Minister-president Mark Rutte is geschokt door de toestand in Parijs, zo liet hij weten. "Onze gedachten zijn bij de slachtoffers en hun nabestaanden. We volgen de situatie nauwlettend, ook via onze ambassade in Parijs, en de Fransen kunnen op onze steun rekenen."
Het terreurdreigingsniveau in Nederland blijft vooralsnog substantieel, aldus een woordvoerder van het ministerie van Veiligheid en Justitie.
De Amerikaanse president Barack Obama sprak van een "aanval tegen de mensheid". "Frankrijk is onze oudste bondgenoot en we staan aan hun kant in de strijd tegen terrorisme en terroristen", aldus de president, die nog niet wil speculeren over wie er verantwoordelijk is voor de aanslagen.
Ook de Britse premier David Cameron reageerde geschokt. "Onze gedachten zijn bij het Franse volk. We zullen alles doen wat we kunnen om te helpen."
En daarmee kan je eigenlijk concluderen dat een groot deel van die vluchtelingen voor een tweede keer slachtoffer worden van een oorlog tussen het westen en Midden-Oosten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:13 schreef Lastpost het volgende:
Alsof dit überhaupt nog valt op te lossen. De handen van heel dat Midden Oosten aftrekken zorgt vermoedelijk voor wat minder haat richting het westen en de bijbehorende aanslagen zullen dan ook minder worden op de korte termijn.
Maar wat als een groepering als IS daar ter plekke dusdanig groot en machtig wordt dat ze hier in Europa nog meer macht krijgen ... M.a.w, ik wens ze succes, maar ik denk dat het weinig uitmaakt welke variant je kiest want het probleem oplossen gaat toch niet gebeuren, hooguit indammen en de schade hier beperken zolang het kan.
Die massale toeloop van vluchtelingen en hun islamitische achtergrond helpt in ieder geval niet mee, dat durf ik als leek ook wel te stellen.
Oh, en we willen natuurlijk niet dat meneer de Terrorist boos wordt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Geen terroristen vernederen, in ieder geval. Dat lost niets op, dat gooit olie op het vuur.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:13 schreef Nintex het volgende:
We zijn al een jaar of 15 in de ban van dit soort mongolen. Het moet nu maar eens afgelopen zijn met de radicale Islam.
Vertel eens wat Frankrijk nog zou kunnen doen.quote:Weer loze woorden van Hollande of zijn de arrestaties al begonnen?
Oorlog, maar daar zijn we al mee bezig. Binnenlands maatregelen met betrekking tot de grenzen, integratie en veiligheid. Maar niet haat op haat op haat.quote:
Hoofddoekjes verbieden. Dat zal ze leren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:15 schreef Slaro het volgende:
[..]
Vertel eens wat Frankrijk nog zou kunnen doen.
Ze willen sharia ?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:14 schreef Falco het volgende:
Gewoon het huidige recht toepassen. Je moet die gasten niet anders behandelen.
Nee, dat willen we inderdaad niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh, en we willen natuurlijk niet dat meneer de Terrorist boos wordt.
Alweer amen! Politieke partij oprichten?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oorlog, maar daar zijn we al mee bezig. Binnenlands maatregelen met betrekking tot de grenzen, integratie en veiligheid. Maar niet haat op haat op haat.
De oorlog tegen het terrorisme heeft in elk geval aardig contra-productief gewerkt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
yepquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:16 schreef superniger het volgende:
Wat leven we ook in een kutwereld.
Met dank aan de islam.
Het zijn nogal betrouwbare wapens.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:16 schreef Fokker101 het volgende:
Waarom gebruiken ze ook altijd AK-47 met aanslagen?
goedkope zooi van rusland overgekochtquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:16 schreef Fokker101 het volgende:
Volgens mij zijn die niet zo duurquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:16 schreef Fokker101 het volgende:
Sowieso waarom de aanslagen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:16 schreef Fokker101 het volgende:
Cynisch?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:17 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
yep
zonder islam hadden we nu wsl wereldvrede
Die worden toch wel boos. Wat je ook doet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, dat willen we inderdaad niet.
Door zoveel als maar mogelijk is de moslims die zich aan hun strenge religie blijven vastklampen Europa uit te werken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:13 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Mijn voorstel zou trouwens zijn om de grenzen te sluiten. Oorlogsvluchtelingen elders op te vangen en te stoppen met bemoeien met al die oorlogen in het Midden Oosten. Dan gaan we daarna eerst eens rustig onze integratieproblemen oplossen en zien we daarna wel verder.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:14 schreef Falco het volgende:
[..]
Gewoon het huidige recht toepassen. Je moet die gasten niet anders behandelen.
Vooral niet hen tegemoet komen met maatregelen, dus ook geen sharia. Laten we gewoon beginnen de moslimgekkies behandelen zoals anderen ook behandeld worden. Het huidige recht kan prima toegepast worden op hen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:16 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ze willen sharia ?
Geef ze sharia
easy toch
ze zullen het apprecieren
Inderdaad, zo verschrikkelijk cliché dit.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:09 schreef SuperHarregarre het volgende: [..] Je gelooft serieus dat dit nog werkt? Is gewoon onmogelijk om bepaalde waarden met elkaar te verenigen. Je kunt niet tegelijk rechtsaf en linksaf slaan. Dit is niet eens wensdenken. Het is "Escherdenken". Onmogelijk. Tegelijk omhoog en omlaag. De trap op en de trap af tegelijkertijd. Onmogelijk.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:16 schreef Montov het volgende:
[..]
Hoofddoekjes verbieden. Dat zal ze leren.
Simpel in gebruikquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:16 schreef Fokker101 het volgende:
Dat levert echt precies hetzelfde op: boze terroristen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oorlog, maar daar zijn we al mee bezig. Binnenlands maatregelen met betrekking tot de grenzen, integratie en veiligheid. Maar niet haat op haat op haat.
2000-, euro tis wat je duur noemtquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die niet zo duur
Een overvol Utrecht CS is net zo interessant als een overvol Amsterdam CS. Honderd bezoekers meer of minder maakt geen klap uit.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:11 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Nou als je een aanslag wil plegen met veel slachtoffers...
neh, de mens is gewoon gewelddadig, onder de juiste (verkeerde) omstandigheden, dan is religie slechts een handvatquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:17 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
yep
zonder islam hadden we nu wsl wereldvrede
Je moet er geen rekening mee houden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, dat willen we inderdaad niet.
En betere bewaking.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:18 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Een overvol Utrecht CS is net zo interessant als een overvol Amsterdam CS. Honderd bezoekers meer of minder maakt geen klap uit.
Gisteren kozen ze voor een obscuur rockbandje terwijl vandaag U2 zou hebben opgetreden. En U2 trekt toch echt veel meer potentiele schietschijven.
AKs gaan nooit kapot, zo betrouwbaar als maar kanquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:16 schreef Fokker101 het volgende:
ies coeltoerquote:
Er zijn al superveel moslims die helemaal niet streng religieus meer zijn, maar whateverquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Door zoveel als maar mogelijk is de moslims die zich aan hun strenge religie blijven vastklampen Europa uit te werken.
denk er eens even over naquote:
Waarschijnlijk is het geen oorlog die je kan winnen. Maar om dan gelijk maar de witte vlag uit te steken is nou ook weer geen goed idee.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De oorlog tegen het terrorisme heeft in elk geval aardig contra-productief gewerkt.
Er zijn er wereldwijd ook nogal veel van in omloopquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het zijn nogal betrouwbare wapens.
omdat ze betrouwbaar zijn , en ook makkelijk in onderhoud , en de kosten zijn laag vergeleken met andere wapens.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:16 schreef Fokker101 het volgende:
ow ja geef ze een taakstraf voor een aanslag met 100 dodenquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:17 schreef Falco het volgende:
[..]
Vooral niet hen tegemoet komen met maatregelen, dus ook geen sharia. Laten we gewoon beginnen de moslimgekkies behandelen zoals anderen ook behandeld worden. Het huidige recht kan prima toegepast worden op hen.
De beveiliging/controle zal ook iets groter zijn als U2 er staat.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:18 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Een overvol Utrecht CS is net zo interessant als een overvol Amsterdam CS. Honderd bezoekers meer of minder maakt geen klap uit.
Gisteren kozen ze voor een obscuur rockbandje terwijl vandaag U2 zou hebben opgetreden. En U2 trekt toch echt veel meer potentiele schietschijven.
die in de trein haperdequote:Op zaterdag 14 november 2015 11:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
AKs gaan nooit kapot, zo betrouwbaar als maar kan
Ach ja, het is lekker makkelijk om te roepen. Dat die houding alleen maar zorgt voor meer haat zal dit soort figuren niet zoveel interesseren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:18 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Er zijn al superveel moslims die helemaal niet streng religieus meer zijn, maar whatever
Het is geen obscuur rock bandje anders. Het is geen U2 maar ook zeker geen kleine band.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:18 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ow ja geef ze een taakstraf voor een aanslag met 100 doden
Oh? Sinds wanneer krijgen mensen lage straffen voor doelbewuste aanslagen met meerdere doden?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ook vele malen meer beveiliging.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:18 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Waarom zie ik dan elke x als ik de straat op ga een of meerdere hoofddoeken langs lopen ? Kom ze dat achter de kassa van een winkel tegen enz ? Zie ik het als er een school uitgaat tussen lopen ?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:18 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Er zijn al superveel moslims die helemaal niet streng religieus meer zijn, maar whatever
UZI is te Kosher?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:16 schreef Fokker101 het volgende:
Absoluut, maar vernedering geeft ze extra motivatie. Alsof je dat moet willen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Die worden toch wel boos. Wat je ook doet.
Ik moet zo poepen, dus zal niet lang meer duren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:20 schreef Fokker101 het volgende:
Ben nu benieuwd wanneer de eerste volgende aanslag is.
Ja, ik vraag me dan af of dergelijke users zo naief zijn dat ze niet door hebben dat ze terroristen geven wat ze willen hebben, of dat ze eindelijk hun ware aard kunnen tonen. Overigens ook heel goed toepasbaar op radicale moslimjongeren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:17 schreef Slaro het volgende:
[..]![]()
![]()
Het doel van Terreur is het zaaien van angst, het omverwerpen van staatsstructuren, grote veranderingen in gang zetten, nou, veel gebruikers van dat forum gaan er graag in mee zo te zien![]()
.
Hoofddoek = strenggelovig?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarom zie ik dan elke x als ik de straat op ga een of meerdere hoofddoeken langs lopen ? Kom ze dat achter de kassa van een winkel tegen enz ? Zie ik het als er een school uitgaat tussen lopen ?
twitter:Ayaan twitterde op donderdag 12-11-2015 om 06:27:43Islam Is a Religion of Violence https://t.co/fHmS1Wy0b8Manal, please, let's talk about modifying Islam instead of denying its problems. reageer retweet
Er moeten nog wat scherpe randjes vanaf, zoals de opvatting dat homo's dood moeten, maar verder zijn ze prima op weg inderdaad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:18 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Een haags drolletje.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik moet zo poepen, dus zal niet lang meer duren.
Wijs mij maar eens aan in het wetboek waar staat dat je een taakstraf krijgt voor een aanslag met 100 doden. Hier past enkel een levenslange straf.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Daarom zei ik net al dat we in een onomkeerbare cirkel zitten die zichzelf alleen maar zal versterker. Rechts komt op, onschuldige moslims worden bejegend, geslagen, aangevallen, resulteert in meer moslims die zich af gaan zetten tegen het westen, resulteert in meer aanslagen, resulteert in meer rechts.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ach ja, het is lekker makkelijk om te roepen. Dat die houding alleen maar zorgt voor meer haat zal dit soort figuren niet zoveel interesseren.
nee , gewoon duidelijk maken dat je een gewelddadige religie steunt ?quote:
Heeft terreur eigenlijk OOIT succes gehad? Volgens mij niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:17 schreef Slaro het volgende:
[..]![]()
![]()
Het doel van Terreur is het zaaien van angst, het omverwerpen van staatsstructuren, grote veranderingen in gang zetten, nou, veel gebruikers van dat forum gaan er graag in mee zo te zien![]()
.
Dat ontkent hij toch niet?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:18 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Die is mad omdat haar kutje is dichtgenaaid door gekke Afrikanenquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:21 schreef Braindead2000 het volgende:
twitter:Ayaan twitterde op donderdag 12-11-2015 om 06:27:43Islam Is a Religion of Violence https://t.co/fHmS1Wy0b8Manal, please, let's talk about modifying Islam instead of denying its problems. reageer retweet
Hoofddoek = streng religieus?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarom zie ik dan elke x als ik de straat op ga een of meerdere hoofddoeken langs lopen ? Kom ze dat achter de kassa van een winkel tegen enz ? Zie ik het als er een school uitgaat tussen lopen ?
Een religie waar gewelddadige mongolen óók deel van uitmaken, maakt het geen gewelddadige religie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
nee , gewoon duidelijk maken dat je een gewelddadige religie steunt ?
Wat heeft dat met extreem geloven of terroristen te maken?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zo krijg je alleen maar losgeslagen burgers als de regering hiermee instemt..quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Suc6.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat zijn de grootste, de zwaarste en de mooiste.
Jijquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Die is mad omdat haar kutje is dichtgenaaid door gekke Afrikanen
Elke uiterlijk herkenbare moslim is streng gelovig?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ah, dus een hoofddoek is al extreem religieus. Whatever vriend. Ga jij lekker moslims het land uitzetten. Dit soort zienswijze is niet anders dan die van een moslim die anti westers is. Maar als je dat zelf niet kan/wil inzien moet je lekker doorgaanquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat ze wel enige kennis heeft over de Islam.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jep...quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:21 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Daarom zei ik net al dat we in een onomkeerbare cirkel zitten die zichzelf alleen maar zal versterker. Rechts komt op, onschuldige moslims worden bejegend, geslagen, aangevallen, resulteert in meer moslims die zich af gaan zetten tegen het westen, resulteert in meer aanslagen, resulteert in meer rechts.
Have fun people!
Ja sneue mensen zijn dat. Verschillen qua hersencellen niet zo veel met terroristenquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:22 schreef Poison-Ivy het volgende:
Aanslagen op vluchtelingen als vergelding![]()
IS heeft flink was successen op hun naam staanquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:22 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Heeft terreur eigenlijk OOIT succes gehad? Volgens mij niet.
Begrijpelijke woede, dus.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mijn oma droeg ook een hoofddoek. Brrr extreem.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Omdat ze oproept tot aanpassing van de islam in plaats van het ontkennen van de problemen die binnen de islam zich afspelen? Oké.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Die scherpe randjes komen er straks vanzelf weer aan als hun geloofsgenoten onterecht worden belaagd als haatreactie op dit soort aanslagen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er moeten nog wat scherpe randjes vanaf, zoals de opvatting dat homo's dood moeten, maar verder zijn ze prima op weg inderdaad.
Dan kan ze vast verklaren waarom geen enkel moslimland zich bij de IS heeft aangesloten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:23 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat ze wel enige kennis heeft over de Islam.
Uit eerste hand zelfs.
Als je de delen die oproepen tot een heilige oorlog en hoe men dient op te treden tegen andersdenkenden en homosexuelen compleet negeert dan heb je gelijk inderdaad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:22 schreef Messina het volgende:
[..]
Een religie waar gewelddadige mongolen óók deel van uitmaken, maakt het geen gewelddadige religie.
Dat maakt dit soort uitspraken niet minder onzinnig. Integendeel eigenlijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:23 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat ze wel enige kennis heeft over de Islam.
Actie-reactie. Weet iemand of die band het heeft overleeft?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:21 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Daarom zei ik net al dat we in een onomkeerbare cirkel zitten die zichzelf alleen maar zal versterker. Rechts komt op, onschuldige moslims worden bejegend, geslagen, aangevallen, resulteert in meer moslims die zich af gaan zetten tegen het westen, resulteert in meer aanslagen, resulteert in meer rechts.
Have fun people!
Idd. Weinig intelligentie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:23 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja sneue mensen zijn dat. Verschillen qua hersencellen niet zo veel met terroristen
Net zoals een kruisje dat ook is. Dus wat is precies het probleem?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
nee , gewoon duidelijk maken dat je een gewelddadige religie steunt ?
Zionisten zitten achter deze aanslagen is ook iets dat deze niet streng religieuzen roepen. Gaat de goede kant op.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er moeten nog wat scherpe randjes vanaf, zoals de opvatting dat homo's dood moeten, maar verder zijn ze prima op weg inderdaad.
Jij woont niet in Lutjebroek, das duidelijk..quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Oh, nu worden moslims op straat al geslagen naar aanleiding van gisteravond?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:21 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Have fun people!
Zolang de islam zo verdeeld is als wat zijn dat soort uitspraken vrij belachelijk. Zoiets kun je misschien zeggen als paus t.a.v. de Rooms-Katholieke Kerk, maar daar houdt het ook wel bij op.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat ze oproept tot aanpassing van de islam in plaats van het ontkennen van de problemen die binnen de islam zich afspelen? Oké.
'snel opgelost'quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:24 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dat kan snel opgelost worden. gewoon de Islam verbieden. overal hoofddoeken verbod invoeren het land moslim-onvriendelijk maken. Dan blijven de moslims weg, maar vooral de IS aanhangers.
Belgenquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:24 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dat kan snel opgelost worden. gewoon de Islam verbieden. overal hoofddoeken verbod invoeren het land moslim-onvriendelijk maken. Dan blijven de moslims weg, maar vooral de IS aanhangers.
ja die zijn leven gevlucht via de achterdeurquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:24 schreef Elzies het volgende:
[..]
Actie-reactie. Weet iemand of die band het heeft overleeft?
Band wel maar op hun Facebook was vanochtend nog onduidelijkheid over hun crewquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:24 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ja, allemaal veilig.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:24 schreef Elzies het volgende:
[..]
"Alle joden moeten dood" is best gematigd te noemen, als je creatief bent.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zionisten zitten achter deze aanslagen is ook iets dat deze niet streng religieuzen roepen. Gaat de goede kant op.
Gelukkig. Grappige band.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:25 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja die zijn leven gevlucht via de achterdeur
Inderdaad, ze behandelen als 'anders' zaait alleen maar meer verdeeldheid, nou als je die oorlog wilt hebben dan is dit inderdaad de methode misschien.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:21 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja, ik vraag me dan af of dergelijke users zo naief zijn dat ze niet door hebben dat ze terroristen geven wat ze willen hebben, of dat ze eindelijk hun ware aard kunnen tonen. Overigens ook heel goed toepasbaar op radicale moslimjongeren.
Dan ben je nog steeds niet 'mad' omdat haar kut is dichtgenaaid.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zolang de islam zo verdeeld is als wat zijn dat soort uitspraken vrij belachelijk. Zoiets kun je misschien zeggen als paus t.a.v. de Rooms-Katholieke Kerk, maar daar houdt het ook wel bij op.
De harde reacties tegen oorlogsvluchtelingen in dit land zijn direct gevolg van de vicieuze cirkel waar we inzitten, dus ja...quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh, nu worden moslims op straat al geslagen naar aanleiding van gisteravond?
In de ogen van de Terrorist zeker, denk maar aan 9/11 dat heeft het hele Midden-Oosten en zelfs de Wereld veranderd, de hele situatie zoals die is, misschien zelfs wordt, is misschien wat Bin Laden al die tijd voor ogen heeft gehad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:22 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Heeft terreur eigenlijk OOIT succes gehad? Volgens mij niet.
save and soundquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:24 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik denk dat je het denkvermogen van de daders overschat.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:27 schreef Molurus het volgende:
De polarisatie, die we deels ook terugzien in dit topic, was ongetwijfeld het beoogde doel van de daders.
Je zou wel kunnen denken dat haar beeld gekleurd is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan ben je nog steeds niet 'mad' omdat haar kut is dichtgenaaid.
Ware het niet dat het overgrote merendeel helemaal geen oorlogsvluchtelingen zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:27 schreef maniack28 het volgende:
[..]
De harde reacties tegen oorlogsvluchtelingen in dit land zijn direct gevolg van de vicieuze cirkel waar we inzitten, dus ja...
Creatief bedacht, deze "weg met ons" opvattingen die je eropna houdt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:27 schreef maniack28 het volgende:
[..]
De harde reacties tegen oorlogsvluchtelingen in dit land zijn direct gevolg van de vicieuze cirkel waar we inzitten, dus ja...
Angst, polarisatie, onvrede.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:27 schreef Molurus het volgende:
De polarisatie, die we deels ook terugzien in dit topic, was ongetwijfeld het beoogde doel van de daders.
Ik heb juist het idee dat er altijd meer mensen juist na zon aanslag inzien hoe belangrijk vrijheden, scheiding religie-staat etc zijn... en dat is juist niet wat ze willen lijkt me.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:27 schreef Slaro het volgende:
[..]
In de ogen van de Terrorist zeker, denk maar aan 9/11 dat heeft het hele Midden-Oosten en zelfs de Wereld veranderd, de hele situatie zoals die is, misschien zelfs wordt, is misschien wat Bin Laden al die tijd voor ogen heeft gehad.
Frankrijk kan radicale Imams het land uit schoppen. De ghetto's vol met kansloze moslims eens goed aanpakken. Smokkel ze maar naar Turkije. Veilig land, in Europa is het oorlog en Erdogan doet toch niets om mensensmokkel tegen te gaan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:15 schreef Slaro het volgende:
[..]![]()
[..]
Vertel eens wat Frankrijk nog zou kunnen doen.
Dat zijn toch de domme mensen onder het volk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:27 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Volgens mij is iedereen in deze discussie gekleurd. Letterlijk en figuurlijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:27 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je zou wel kunnen denken dat haar beeld gekleurd is.
Ja, en de Holy Bible is zo vredelievend... Love all over the place.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:24 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Als je de delen die oproepen tot een heilige oorlog en hoe men dient op te treden tegen andersdenkenden en homosexuelen compleet negeert dan heb je gelijk inderdaad.
Ah, hij weet al welke landenquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hollande zegt ook even te weten dat de aanslagen in het buitenland zijn voorbereid(op NPO1 net)
Ah, hij weet al welke landen aangevallen gaan worden dus.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hollande zegt ook even te weten dat de aanslagen in het buitenland zijn voorbereid(op NPO1 net)
Dat gaat buiten deze discussie. Als daar keiharde feiten voor zijn ben ik bereid ze te accepteren, maar ik zie nu alleen maar speculatie ingegeven door angst voor moslimterroristen en woede gevoed door het zwart maken van een bevolkingsgroep door de PVV.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:28 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ware het niet dat het overgrote merendeel helemaal geen oorlogsvluchtelingen zijn.
Wat zou er dan precies aangepast moeten worden?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat ze oproept tot aanpassing van de islam in plaats van het ontkennen van de problemen die binnen de islam zich afspelen? Oké.
En dat 9/11 in het niet valt bij de jaarlijkse verkeersslachtoffers...quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:29 schreef MrBanaan1 het volgende:
En dan moet je je eens beseffen dat dit in het niet valt bij 9/11...
Het ging over streng gelovig. Hoofddoek is streng gelovig. Normale mensen dragen zo'n ding niet in de tegenwoordige tijd. Noodzaak daartoe is middeleeuws niet waar ?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:23 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ah, dus een hoofddoek is al extreem religieus. Whatever vriend. Ga jij lekker moslims het land uitzetten. Dit soort zienswijze is niet anders dan die van een moslim die anti westers is. Maar als je dat zelf niet kan/wil inzien moet je lekker doorgaan
Mwah, gezien de reacties hier en op FB zijn er nogal wat mensen die juist minder vrijheid en meer haat willen zien.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:28 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat er altijd meer mensen juist na zon aanslag inzien hoe belangrijk vrijheden, scheiding religie-staat etc zijn... en dat is juist niet wat ze willen lijkt me.
Verschil in berichtgeving. CNN had het vanmorgen over 153 bevestigde doden. Nu is dat bijgesteld naar 128.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:26 schreef Leandra het volgende:
Waarom is het aantal doden volgens de TT weer terug naar 120 terwijl het in het vorige topic 160 was?
Dit zijn allemaal van die loze kreten, weinig concreet, en nee het gaat niet werken. In Europa is het geen oorlog, de terroristen willen oorlog, waren geven wat ze willen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:28 schreef Nintex het volgende:
[..]
Frankrijk kan radicale Imams het land uit schoppen. De ghetto's vol met kansloze moslims eens goed aanpakken. Smokkel ze maar naar Turkije. Veilig land, in Europa is het oorlog en Erdogan doet toch niets om mensensmokkel tegen te gaan.
Polarisatie is juist een van de zaken die een voedingsbodem vormt. Hoe denk je dat die lieden geronseld worden voor een dergelijke actie? Hoe kan iemand bereid zijn om onschuldigen te vermoorden? Dat begint met "wij vs. zij" en "zij zijn slecht".quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:27 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik denk dat je het denkvermogen van de daders overschat.
Ben je nu serieus?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:28 schreef Nintex het volgende:
[..]
Frankrijk kan radicale Imams het land uit schoppen. De ghetto's vol met kansloze moslims eens goed aanpakken. Smokkel ze maar naar Turkije. Veilig land, in Europa is het oorlog en Erdogan doet toch niets om mensensmokkel tegen te gaan.
Aha dus het ene verkeerde maakt het andere verkeerde weer ok. Prachtige logica!quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:28 schreef Messina het volgende:
[..]
Ja, en de Holy Bible is zo vredelievend... Love all over the place.
Of hij weet waar deze aanslagen zijn voorbereid?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ah, hij weet al welke landen
[..]
Ah, hij weet al welke landen aangevallen gaan worden dus.
In 40-45 waren de joden ook niet welkom in Duitsland.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:25 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Zet jij je capuchon maar op jongen. IQ loze drol.
http://www.dumpert.nl/med(...)ingen_volkslied.htmlquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:29 schreef Blue_note het volgende:
Gezamenlijk het volkslied zingen bij een evacuatie is opzich best bijzonder.
que?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Creatief bedacht, deze "weg met ons" opvattingen die je eropna houdt.
Waarschijnlijk doelt ze op meer verdraagzaamheid jegens andersgelovigen en/of andersdenkenden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:29 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Wat zou er dan precies aangepast moeten worden?
Precies wat ik dus bedoel. De kille cijfers alleen zijn niet doorslaggevend voor de plaatsbepaling van een aanslag. Geen terrorist zal roepen 'Utrecht CS heeft gemiddeld om half 3 's middags 143 meer bezoekers dan Amsterdam dus we doen het daar'.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:19 schreef Messina het volgende:
[..]
De beveiliging/controle zal ook iets groter zijn als U2 er staat.
En U2 is niet Amerikaans...
Was ik ook aan het denken. Omg.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:29 schreef MrBanaan1 het volgende:
Precies. Daarom zal ik altijd proberen de nuance te blijven opzoeken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:30 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Polarisatie is juist een van de zaken die een voedingsbodem vormt. Hoe denk je dat die lieden geronseld worden voor een dergelijke actie? Hoe kan iemand bereid zijn om onschuldigen te vermoorden? Dat begint met "wij vs. zij" en "zij zijn slecht".
Ja dat is een directe reactie een paar uur erna. Maar op lange termijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah, gezien de reacties hier en op FB zijn er nogal wat mensen die juist minder vrijheid en meer haat willen zien.
Als je je maar wel beseft dat goed praten iets anders is dan verklaren hequote:Op zaterdag 14 november 2015 11:29 schreef Leandra het volgende:
Niet om het een of ander, maar ongeacht je achtergrond of geloofsovertuiging:
Als je dit op een of andere manier gaat goedpraten (eigen schuld, dikke bult; hadden we/ze zich maar niet met het m.o. moeten bemoeien; insert random excuse) dan ben je behoorlijk van het padje.
De ironie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk doelt ze op meer verdraagzaamheid jegens andersgelovigen en/of andersdenkenden.
En dat is beschamend. En nog steeds ziekmakend.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
In 40-45 waren de joden ook niet welkom in Duitsland.
Dat staat toch al in de Koran. Wordt enkel door een (te grote) kleine groep totaal genegeerd en doelbewust anders geïnterpreteerd om jonge moslims te laten radicaliseren en dingen te laten doen in naam van God die totaal niet overeenkomen met zijn gedachtengoed.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk doelt ze op meer verdraagzaamheid jegens andersgelovigen en/of andersdenkenden.
Even uit interesse, is dat nou een cultureel dingetje, zo'n hoofddoek, of wordt het voorgeschreven vanuit de Koran oid? Nooit echt in verdiept namelijk.quote:
De spijker op z'n kop die je zo eventjes benoemt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:27 schreef Molurus het volgende:
Kan natuurlijk ook gewoon een wapenhandelaar zijn die slechts materiaal leverde om geld te verdienen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:32 schreef Fokker101 het volgende:
In Beieren werd vorige week een 51-jarige man is aangehouden die mogelijk hoorde bij de groep die de aanslagen pleegde in Parijs. De man, die afkomstig is uit Montenegro, had in zijn auto een aantal pistolen, revolvers en machinegeweren liggen. Ook vond de politie munitie en springstof. De man zou onderweg zijn geweest naar Parijs.
Zijn er ook veel moslims in Montenegro?
En wederom drijf je een kloof... jouw woorden leiden precies tot het tegenovergestelde van wat je wilt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het ging over streng gelovig. Hoofddoek is streng gelovig. Normale mensen dragen zo'n ding niet in de tegenwoordige tijd. Noodzaak daartoe is middeleeuws niet waar ?
Bij mijn weten staat er niets over in de Koran, in elk geval niet letterlijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Even uit interesse, is dat nou een cultureel dingetje, zo'n hoofddoek, of wordt het voorgeschreven vanuit de Koran oid? Nooit echt in verdiept namelijk.
Nu je zegt het idd. Veel wapenhandel van uit de Balkan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:32 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook gewoon een wapenhandelaar zijn die slechts materiaal leverde om geld te verdienen.
Jij hebt er dus geen kaas van gegeten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het ging over streng gelovig. Hoofddoek is streng gelovig. Normale mensen dragen zo'n ding niet in de tegenwoordige tijd. Noodzaak daartoe is middeleeuws niet waar ?
volgens mij 1 op de 5? Het land is voornamelijk christelijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:32 schreef Fokker101 het volgende:
In Beieren werd vorige week een 51-jarige man is aangehouden die mogelijk hoorde bij de groep die de aanslagen pleegde in Parijs. De man, die afkomstig is uit Montenegro, had in zijn auto een aantal pistolen, revolvers en machinegeweren liggen. Ook vond de politie munitie en springstof. De man zou onderweg zijn geweest naar Parijs.
Ik snap niet wat je bedoelt?quote:
18% van de bevolking is daar moslimquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:32 schreef Fokker101 het volgende:
Reacties op internet zijn altijd nogal overdreven.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah, gezien de reacties hier en op FB zijn er nogal wat mensen die juist minder vrijheid en meer haat willen zien.
In het niet is ook weer niet zo netjes naar alle slachtoffers toe.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:29 schreef MrBanaan1 het volgende:
Noem eens wat aanslagen uit de laatste paar decennia die vooruitkomen uit het op het extreme wijze volgen van de bijbel?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:28 schreef Messina het volgende:
[..]
Ja, en de Holy Bible is zo vredelievend... Love all over the place.
Na 9/11 geen grote aanslag meer op Amerikaanse bodem.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:33 schreef alwaysonhold het volgende:
Na 9/11 ging de VS vuur met vuur bestrijden. Heeft dat een veiligere wereld opgeleverd of juist niet? Wat is het effect geweest?
Ruim in de minderheid, 19%.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:32 schreef Fokker101 het volgende:
Hoezo dat?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:35 schreef aloa het volgende:
Deel van luchthaven Londen geëvacueerd.
En dat vindt jij dus nastrevenswaardig.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
In 40-45 waren de joden ook niet welkom in Duitsland.
Nee, ik denk dat de enige oplossing is als we de deur nog verder openzetten voor de islam en we ons massaal bekeren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:33 schreef alwaysonhold het volgende:
Na 9/11 ging de VS vuur met vuur bestrijden. Heeft dat een veiligere wereld opgeleverd of juist niet? Wat is het effect geweest?
Noordterminal Gatwick idd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:35 schreef aloa het volgende:
Deel van luchthaven Londen geëvacueerd.
Staat er wel degelijk in. Soerat An Noer (31) en Soerat Al Ahzab (59) vertellen over deze bedekking.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Bij mijn weten staat er niets over in de Koran, in elk geval niet letterlijk.
Dus ja, het is een cultureel ding.
de twee verzen 31 en 59 in respectievelijk soera 'An-Noer' en soera 'Al-Ahzaab'quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Na 15 jaar speldenprikjes zijn er nog steeds geregeld aanslagen uit Islamitische hoek en is de halve wereld ontregeld.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:36 schreef alwaysonhold het volgende:
Juist nu is het van het grootste belang om het hoofd koel te houden en niet open te staan voor populistische uitingen. Het is vreselijk wat er is gebeurd. Dat erkennen we allemaal.
De mensen die het vanavond hebben meegemaakt zitten in een absurde en onbevattelijke realiteit nu. Ik hoop ten zeerste dat we leren van wat er is gebeurd, hoe het heeft kunnen gebeuren, waarom het is gebeurd en bovenal hoe we het zoveel mogelijk kunnen voorkomen.
We leven in vrijheid in veiligheid. Absolute veiligheid bestaat helaas niet, dat is weer gebleken. Absolute vrijheid ook niet maar we kunnen beide waarden wel zo hoog mogelijk houden. Dat is onze maatschappij, oost en west, en op steeds meer plekken, en daar zijn wij allen bij gebaat. Niet bij het nemen van draconische maatregelen, niet bij het wegzetten van hele bevolkingsgroepen op basis van willekeur en zeker niet bij maatregelen die alleen een politiestaat passen.
Beoordeel iedere persoon als individu en niet als lid van een groep. Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden, niet die van een ander. Erken eventuele problemen in culturele groepen maar maak er geen hetze van. Laten we vooral blijven zoeken naar oplossingen waar iedereen bij gebaat is. Voer constructieve discussies en schakel onderbuikgevoelens uit. Spreek niet uit angst maar uit kennis; angst is een slechte raadgever en overigens een bijzonder slechte stemwijzer.
En ons druk maken of we de nieuwste Iphone moeten halen. De realiteit is zo absurd soms.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:37 schreef Vallon het volgende:
Het wordt iig duidelijk dat het wel degelijk oorlog is.
Nadat de verbazing en het ongeloof is opgetrokken, gaan we weer vrolijkd oor met het binnenhalen van vluchtelingen en ruziemaken wie in de commissie stiekem heeft gelogen.
Boston.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:34 schreef Nintex het volgende:
[..]
Na 9/11 geen grote aanslag meer op Amerikaanse bodem.
Mooi gesproken hoor, maar zeg dat maar tegen de mensen die dierbaren zijn verloren aan deze religieuze psychoten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:36 schreef alwaysonhold het volgende:
Juist nu is het van het grootste belang om het hoofd koel te houden en niet open te staan voor populistische uitingen. Het is vreselijk wat er is gebeurd. Dat erkennen we allemaal.
De mensen die het vanavond hebben meegemaakt zitten in een absurde en onbevattelijke realiteit nu. Ik hoop ten zeerste dat we leren van wat er is gebeurd, hoe het heeft kunnen gebeuren, waarom het is gebeurd en bovenal hoe we het zoveel mogelijk kunnen voorkomen.
We leven in vrijheid in veiligheid. Absolute veiligheid bestaat helaas niet, dat is weer gebleken. Absolute vrijheid ook niet maar we kunnen beide waarden wel zo hoog mogelijk houden. Dat is onze maatschappij, oost en west, en op steeds meer plekken, en daar zijn wij allen bij gebaat. Niet bij het nemen van draconische maatregelen, niet bij het wegzetten van hele bevolkingsgroepen op basis van willekeur en zeker niet bij maatregelen die alleen een politiestaat passen.
Beoordeel iedere persoon als individu en niet als lid van een groep. Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden, niet die van een ander. Erken eventuele problemen in culturele groepen maar maak er geen hetze van. Laten we vooral blijven zoeken naar oplossingen waar iedereen bij gebaat is. Voer constructieve discussies en schakel onderbuikgevoelens uit. Spreek niet uit angst maar uit kennis; angst is een slechte raadgever en overigens een bijzonder slechte stemwijzer.
wel pics posten hequote:Op zaterdag 14 november 2015 11:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat zijn de grootste, de zwaarste en de mooiste.
Tegen wie wil je een totale oorlog voeren?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:37 schreef Nintex het volgende:
[..]
Na 15 jaar speldenprikjes zijn er nog steeds geregeld aanslagen uit Islamitische hoek en is de halve wereld ontregeld.
Na 5 jaar totale oorlog waren de Nazi's uitgeroeid en na 2 atoombommen gaven zelfs de Japanse Kamikaze piloten het op.
Wat is ethisch meer verantwoord?
Ook niet elke Duitser was een nazi. Gelukkig hebben we niet alle Duitsers vernietigd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:37 schreef Nintex het volgende:
[..]
Na 15 jaar speldenprikjes zijn er nog steeds geregeld aanslagen uit Islamitische hoek en is de halve wereld ontregeld.
Na 5 jaar totale oorlog waren de Nazi's uitgeroeid en na 2 atoombommen gaven zelfs de Japanse Kamikaze piloten het op.
De Duitsers maken tegenwoordig mooi auto's, de Japanners games en gadgets.
Wat zie je als oplossing? Weer een oorlog? Ziek.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:37 schreef Nintex het volgende:
[..]
De Duitsers maken tegenwoordig mooi auto's, de Japanners games en gadgets.
Dat doen we al vrij lang en dat leidt alleen maar tot meer geweld.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:38 schreef MrBanaan1 het volgende:
Los van hoe en wat mensen hier in Europa doen: je moet naar het midden oosten om daar het probleem uit te roeien.
Het gevaar daarin is dat je dat kunt omdraaien en bijna de aanvallen in Parijs legitiem kunt noemen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mooi gesproken hoor, maar zeg dat maar tegen de mensen die dierbaren zijn verloren aan deze religieuze psychoten.
Dit lijkt me vooral een interpretatie, niet iets dat daar werkelijk staat.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:37 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
de twee verzen 31 en 59 in respectievelijk soera 'An-Noer' en soera 'Al-Ahzaab'
Allah zegt: 'En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun aantrekkelijkheden niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is'. Hier wordt de vrouw opgedragen haar aantrekkelijkheden niet te tonen. Hieronder valt het algehele lichaam met uitzondering van het gezicht en de handen zoals de metgezel Ibnoe Abbas heeft aangegeven.
Dat werkt blijkbaar wel, als je de juiste groep aanpakt. Te beginnen bij de Salafisten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:39 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Wat zie je als oplossing? Weer een oorlog? Ziek.
En alweer blijven pappen en nathouden. Geloven doe je thuis Op straat willen wij daar niks mee te maken hebben. Kijk eens wat een ellende al die toegeeflijkheid jegens de islam ons brengt. Er is geen gematigde islam. Dus gewoon helemaal niks van de islam accepteren. Nogmaals : geloven doe je thuis !quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:32 schreef maniack28 het volgende:
[..]
En wederom drijf je een kloof... jouw woorden leiden precies tot het tegenovergestelde van wat je wilt.
Reactie op Voetbalzonequote:Verschrikkelijk wat er gebeurd is en dit zal nog wel een tijdje doorgaan nu Rusland en VS zich achter Frankrijk hebben geschaard. Wat is de volgende stad die slachtoffer wordt, aangezien er geheid extra bombardementen uitgevoerd zullen worden op IS gebied. Het meest schandalige vind ik nog dat alle Moslims hier voor aangekeken worden, terwijl dit toch totaal iets anders is dan de Koran hen verteld. #prayforparis
De meerderheid van de salafisten is helemaal niet bereid om geweld te gebruiken. Dat gaat er dan wellicht weer anders uitzien. Lijkt me dus niet echt een constructieve oplossing.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:40 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat werkt blijkbaar wel, als je de juiste groep aanpakt. Te beginnen bij de Salafisten.
Met waarschijnlijk een vrij logische achtergrond; in de woestijn wil je simpelweg je haren (en gezicht) zoveel mogelijk bedekken tegen het zand.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als men de islam gaat verbieden komt er gewoon een jihad in heel Europa. Wie dan overleeft wint.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En alweer blijven pappen en nathouden. Geloven doe je thuis Op straat willen wij daar niks mee te maken hebben. Kijk eens wat een ellende al die toegeeflijkheid jegens de islam ons brengt. Er is geen gematigde islam. Dus gewoon helemaal niks van de islam accepteren. Nogmaals : geloven doe je thuis !
En antrax aanvallen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:39 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
En meerdere shootings. Weliswaar anders maar toch.
3de wereldoorlog is dan niet ver weg.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:40 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat werkt blijkbaar wel, als je de juiste groep aanpakt. Te beginnen bij de Salafisten.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:19 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Ze schijnen dus granaten te hebben gegooid tussen de mensen toen de bestorming begon. Wat een enorme slachtpartij moet het daar geweest zijn.
Daar heeft hij helemaal gelijk in.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:41 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Reactie op Voetbalzone
Dit is nou zon typische reactie
''Het meest schandalige vind ik nog'' man man man.
twitter:MetroUK twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 11:38:03French Football Federation admit concerns about fans' safety at Euro 2016 https://t.co/eX86TvQTry #ParisAttacks https://t.co/3Qhp1HEvGr reageer retweet
Dus jij zegt dat we maar niets moeten doen om ze te laten zien dat geweld niet de oplossing is?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Haat met haat bestrijden, daar komen vast leuke kindjes van.
Duitsland heeft wel van 1945 tot 1990 onder curatele gestaan, i.i.g. qua leger. Pas sinds de hereniging is Duitsland weer een volledig soeverein land.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ook niet elke Duitser was een nazi. Gelukkig hebben we niet alle Duitsers vernietigd.
Hoezo?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:42 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
3de wereldoorlog is dan niet ver weg.
Zijn beelden van. Is alleen niet duidelijk of er een verband isquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hoe zat het trouwens met die brand in Calais? Toch een hoax?
Is niet het meest schandalige dat mensen zoiets uberhaupt doen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar heeft hij helemaal gelijk in.
Dankquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://www.independent.co(...)public-a6734426.html
Was niet met opzet, niets aan de hand.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hoe zat het trouwens met die brand in Calais? Toch een hoax?
Dat was van een paar maanden geleden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:43 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Zijn beelden van. Is alleen niet duidelijk of er een verband is
Want er zijn geen andere dingen te bedenken dan geen geweld te gebruiken?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:43 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat we maar niets moeten doen om ze te laten zien dat geweld niet de oplossing is?
Bij sommige stromingen zwarte kousen in NL worden vrouwen ook nog min of meer verplicht hun haar lang te houden.... en daarbij wordt soms behoorlijk wat druk uitgeoefend, ook als je 70+ bentquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit lijkt me vooral een interpretatie, niet iets dat daar werkelijk staat.
Ik ken genoeg moslims die dat heel anders interpreteren. (En die dus ook geen hoofddoek dragen.)
Net als de Bijbel is de Koran nogal onderhevig aan diverse interpretaties die soms zo ver uiteen lopen dat je je moet afvragen of het nog over dezelfde religie gaat.
Dit inderdaad. Het ligt allemaal net even complexer dan "er is maar 1 islam, en die staat ondubbelzinnig beschreven in de Koran". Er zijn net als in het Christendom heel veel stromingen, met allerlei door cultuur bepaalde opvattingen die zijn geintegreerd in het geloof.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met waarschijnlijk een vrij logische achtergrond; in de woestijn wil je simpelweg je haren (en gezicht) zoveel mogelijk bedekken tegen het zand.
Net zoals het binnen 24 uur begraven logisch is als je in temperaturen van > 30 graden Celsius zit.
En geen varkensvlees eten lijkt me, gezien varkens alles eten, ook niet heel vreemd.... ik denk dat varkens vroeger ziekteverspreiders konden zijn doordat ze alles aten.
Er zijn heel veel logische culturele gewoontes die zowel in het jodendom als de islam tot aan de religie gekoppelde regel geworden zijn.
En dat is in principe wat er in een hoop religies gebeurt; het zijn een stel gewenste leefregels die binnen een religie ineens een verplichting lijken te worden.
En jij vindt dat normaal? Dan ben jij deel van het probleem. Net als alle andere moslims die nu de Islam gaan zitten verdedigen ipv de aanslagen en andere shitzooi die die lui uithalen afkeuren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als men de islam gaat verbieden komt er gewoon een jihad in heel Europa. Wie dan overleeft wint.
Hebben we ook aan tokkies die teren op de bijstand. Je punt?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:43 schreef Nintex het volgende:
[..]
Hoezo?
De hele wereld, afgezien van de Islamitische heeft een pleurishekel aan die lui.
Ja maar lieve Leandra, kort haar is toch geen gezicht.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij sommige stromingen zwarte kousen in NL worden vrouwen ook nog min of meer verplicht hun haar lang te houden.... en daarbij wordt soms behoorlijk wat druk uitgeoefend, ook als je 70+ bent
Het is schandalig op verschillende niveau's. Logischerwijs is het doden van onschuldigen erger dan een hele groep religieuzen aankijken en linken aan een aanslag van enkele radicale moslim die zijn geloof verloochend.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:44 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Is niet het meest schandalige dat mensen zoiets uberhaupt doen?
quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:24 schreef capuchon_jongen het volgende:
Waarom ga je bij mij klagen, ga lekker bij mensen klagen die de islam willen verbieden. Een jihad is juist een logisch gevolg van onderdrukking.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:45 schreef Divje het volgende:
[..]
En jij vindt dat normaal? Dan ben jij deel van het probleem. Net als alle andere moslims die nu de Islam gaan zitten verdedigen ipv de aanslagen en andere shitzooi die die lui uithalen afkeuren.
Of je bent gewoon een hele gare troll.
Het is in ieder geval idioot.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:44 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Is niet het meest schandalige dat mensen zoiets uberhaupt doen?
31 en 59 staan in de koranquote:
Wie heeft het over de islam verbieden ? Dat kan helemaal niet. Ik heb het er over dat men zijn geloof thuis moet beleven en niet de uitingen er van aan andere mensen moet opdringen. Dat we dit dus niet meer moeten accepteren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als men de islam gaat verbieden komt er gewoon een jihad in heel Europa. Wie dan overleeft wint.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Een jihad is juist een logisch gevolg van onderdrukking.
Amputeerders maken blijven schade.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:44 schreef Scrummie het volgende:
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
En er vind ook veel huiselijk geweld plaats. Planten zich massaal voort. Andersgelovigen zijn 'minder' dan hen, aardig wat overeenkomsten met de Islam m.i. hoewel ik me realiseer dat deze post als kort door de bocht gezien kan worden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij sommige stromingen zwarte kousen in NL worden vrouwen ook nog min of meer verplicht hun haar lang te houden.... en daarbij wordt soms behoorlijk wat druk uitgeoefend, ook als je 70+ bent
Ik vind geweld altijd erger dan geen geweld.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:45 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Het is schandalig op verschillende niveau's. Logischerwijs is het doden van onschuldigen erger dan een hele groep religieuzen aankijken en linken aan een aanslag van enkele radicale moslim die zijn geloof verloochend.
Niettemin vind ik beiden totaal niet goed te praten en behoorlijk kansloos.
Stel je inderdaad voor dat mensen zelf bepalen wat ze qua kleding dragen op straat. Dat moeten we niet willen met z'n allen!quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wie heeft het over de islam verbieden ? Dat kan helemaal niet. Ik heb het er over dat men zijn geloof thuis moet beleven en niet de uitingen er van aan andere mensen moet opdringen. Dat we dit dus niet meer moeten accepteren.
We zijn veel te soft geweest tegen de Islamisten tot nu toe. De enige regel die ze begrijpen is 5.56 en oneindig veel daarvan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:44 schreef Scrummie het volgende:
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wie heeft het over de islam verbieden ? Dat kan helemaal niet. Ik heb het er over dat men zijn geloof thuis moet beleven en niet de uitingen er van aan andere mensen moet opdringen. Dat we dit dus niet meer moeten accepteren.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:41 schreef deedeetee het volgende:
Dus gewoon helemaal niks van de islam accepteren
Of we gooien er wat bommen op!quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:24 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dus je ziet geweld op geweld als oplossing. Domme gast ben je dan, wat leert de geschiedenis je dan?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:43 schreef Nintex het volgende:
[..]
Hoezo?
De hele wereld, afgezien van de Islamitische heeft een pleurishekel aan die lui.
Die mening deel ik.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:46 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Ik vind geweld altijd erger dan geen geweld.
Precies. Wij hebben, als westerse beschaving, dit soort toestanden pas vrij recent van ons afgeschud, en niet eens volledig. In dat licht vind ik de geveinsde morele superioriteit van sommigen een tikje smakeloos. Met onze eigen historische achtergrond zouden we daar meer begrip voor moeten hebben.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
1. Geen idee, uurtje of 2?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:45 schreef clavier het volgende:
1. Tot hoe laat ging de NOS vanacht door met de uitzending?
2. Leven de zangers nog of zijn zij ook doodgeschoten?
3. Waren er ook schietpartijen in Les Halles?
4. Zijn de grenzen dicht bij Belgie?
Dat is hij ook welquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:46 schreef empa1010 het volgende:
[..]
En er vind ook veel huiselijk geweld plaats. Planten zich massaal voort. Andersgelovigen zijn 'minder' dan hen, aardig wat overeenkomsten met de Islam m.i. hoewel ik me realiseer dat deze post als kort door de bocht gezien kan worden.
Met als groot verschil dat ze geen terroristische aanslagen plegen!quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:46 schreef empa1010 het volgende:
[..]
En er vind ook veel huiselijk geweld plaats. Planten zich massaal voort. Andersgelovigen zijn 'minder' dan hen, aardig wat overeenkomsten met de Islam m.i. hoewel ik me realiseer dat deze post als kort door de bocht gezien kan worden.
Ze hebben toen de verkeerde aangepakt, omdat zand in de ogen werd gestrooid door de criminelen uit Saudi Arabie, Qatar etc. . In de Arabische Lente werkte dat ook erg goed, omdat wij vooral afhankelijk waren van de gematigde berichtgeving van Al Jazeera die het heeft geframed als een Facebook-opstand.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Duitsland heeft wel van 1945 tot 1990 onder curatele gestaan, i.i.g. qua leger. Pas sinds de hereniging is Duitsland weer een volledig soeverein land.
Het idee dat na mei 1945 de klus geklaard was en de Amerikanen naar huis konden en zich nergens meer mee hoefden te bemoeien is dus i.i.g. fout.
En hier zal het ook niet anders zijn. Ik denk dat het hele probleem mede is veroorzaakt doordat de Amerikanen + bondgenoten er geen zin in hadden om landen zoals Afghanistan en Irak, na een ingreep, ook nog decennialang te babysitten.
Dit soort barbaars met geweld geloof afdwingen is wel ietsje langer uit de westerse samenleving verdwenen. De laatste keer op deze schaal was tijdens de inquisitie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:47 schreef Molurus het volgende:
[..]
Precies. Wij hebben, als westerse beschaving, dit soort toestanden pas vrij recent van ons afgeschud, en niet eens volledig. In dat licht vind ik de geveinsde morele superioriteit van sommigen een tikje smakeloos. Met onze eigen historische achtergrond zouden we daar meer begrip voor moeten hebben.
Probleem is denk ik vooral het identificeren van elke IS strijder.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:48 schreef Scrummie het volgende:
Ik kan me eigenlijk gewoon niet voorstellen dat dit 'kwaad' niet gericht aan te pakken is. Niet dat je daarmee iets als gister had kunnen voorkomen, of dat er in de toekomst *nooit* een aanslag voor zou komen, maar wel de kans erop verminderen door iets als een IS gewoon weg te vagen. Het is een vijand van zoveel landen, van landen die tegenover elkaar staan, met al die krachten samen moet je toch binnen een aantal weken elke IS strijder kunnen pakken.
Moslims ook niet over het algemeen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:48 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Met als groot verschil dat ze geen terroristische aanslagen plegen!
Keep on dreamingquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:48 schreef Scrummie het volgende:
Ik kan me eigenlijk gewoon niet voorstellen dat dit 'kwaad' niet gericht aan te pakken is. Niet dat je daarmee iets als gister had kunnen voorkomen, of dat er in de toekomst *nooit* een aanslag voor zou komen, maar wel de kans erop verminderen door iets als een IS gewoon weg te vagen. Het is een vijand van zoveel landen, van landen die tegenover elkaar staan, met al die krachten samen moet je toch binnen een aantal weken elke IS strijder kunnen pakken.
Dat vraag ik me af. Dit soort aanslagen neigen natuurlijk erg naar guerrilla warfare, en zoals we in Vietnam hebben kunnen zien kon zelfs een van 's werelds machtigste legers daar niet tegenop. Het zaait angst, de slachtoffers aan de westerse kant zijn relatief enorm hoog en de vijand is "onzichtbaar", of in ieder geval niet te vatten/lokaliseren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:50 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Moet makkelijk te doen zijn voor het westen.
Wat een linkse onzin. De Islam ligt mede ten grondslag aan dit geweld. Dan moet je dat als zodanig ook durven benoemen. Overal ter wereld zien we hetzelfde geweld wat gelinkt is aan de Islam. Dan zou men het individu moeten beoordelen in plaats de ideologische beginselen die dit geweld aanmoedigt? Ik dacht het niet. Degene die jij populisten placht te noemen zijn juist degene die hun waarschuwingen zien uitkomen. Ik kijk naar de gegeven feiten die het echte verhaal vertellen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:36 schreef alwaysonhold het volgende:
Euh, de kruistochten misschien?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:34 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Noem eens wat aanslagen uit de laatste paar decennia die vooruitkomen uit het op het extreme wijze volgen van de bijbel?
twitter:WesleyBrownLab twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 10:07:10The Paris attacks had nothing to do with Islam. The Zionists & Israel should take full responsibility for this deadly massacre reageer retweet
Breivik?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit soort barbaars met geweld geloof afdwingen is wel ietsje langer uit de westerse samenleving verdwenen. De laatste keer op deze schaal was tijdens de inquisitie.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:49 schreef Slaro het volgende:
twitter:WesleyBrownLab twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 10:07:10The Paris attacks had nothing to do with Islam. The Zionists & Israel should take full responsibility for this deadly massacre reageer retweet
![]()
Ja natuurlijk, laten we elke idiote tweet in dit topic gooien.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:49 schreef Slaro het volgende:
![]()
Ja want de Tweede Wereldoorlog is ook op een vreedzame manier opgelost.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:47 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Dus je ziet geweld op geweld als oplossing. Domme gast ben je dan, wat leert de geschiedenis je dan?
Dat waren geen aanslagen; dat was gewoon oorlog omwille van Jeruzalem.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom heeft de hele islam het gedaan dan? Dat is een hele groep neer sabelen en feitelijk onjuist.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:49 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wat een linkse onzin. De Islam ligt mede ten grondslag aan dit geweld. Dan moet je dat als zodanig ook durven benoemen. Overal ter wereld zien we hetzelfde geweld wat gelinkt is aan de Islam. Dan zou men het individu moeten beoordelen in plaats de ideologische beginselen die dit geweld aanmoedigt? Ik dacht het niet. Degene die jij populisten placht te noemen zijn juist degene die hun waarschuwingen zien uitkomen. Ik kijk naar de gegeven feiten die het echte verhaal vertellen.
Een aanval op Raqqa is het probleem ook niet, maar ze (IS) zijn vrij beweeglijk en redelijk verspreid. Dat maakt gerichte acties erg lastig.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:48 schreef Scrummie het volgende:
Als dat zo was hadden we aanzienlijk meer aanslagen gezien. Zeg dat 99% van de moslims überhaupt niet bereid is om geweld te gebruiken, wat zegt dat dan precies over de islam?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:49 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wat een linkse onzin. De Islam ligt mede ten grondslag aan dit geweld.
Adviseur van Labour-leider Corbyn dus enigszins nog extra idioot.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
[..]
Ja natuurlijk, laten we elke idiote tweet in dit topic gooien.
Zal je verbazen hoeveel mensen dit denken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:49 schreef Slaro het volgende:
![]()
Dat is toch niet uit naam van geloof mensen conformeren? Zoals IS? Of Inquisitie of kruistochten? Zie je die nuance niet?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Breivik?
http://www.huffingtonpost(...)rorist_n_910379.html
Ja, dat is ook lekker vergelijkbaar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:50 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Ja want de Tweede Wereldoorlog is ook op een vreedzame manier opgelost.
Niks van de islam accepteren = dus de uitingen er van niet accepteren. Ophouden met ons aanpassen aan de islam. * Geloven doe je thuis * is niet de islam verbieden nietwaar ?quote:
Dat was wel iets anders. Dat was oorlog tussen twee kampen bestaande uit staten met regeringen en leiders etc... dit is wel een iets ander soort strijd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:50 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Ja want de Tweede Wereldoorlog is ook op een vreedzame manier opgelost.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is toch niet uit naam van geloof mensen conformeren? Zoals IS? Of Inquisitie of kruistochten? Zie je die nuance niet?
quote:Breivik fashions himself a "cultural Christian" and a modern-day crusader in a resurrected order of the medieval Knights Templar, riding out to do battle against squishy "multiculturalism" and the onslaught of "Islamization" -- and to suffer the glory of Christian martyrdom in the process.
Oh, lastig geloof ik zeker, maar niet onmogelijk. Een volle troepen macht van meerdere landen zou dat moeten kunnen, lijkt me.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:50 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Een aanval op Raqqa is het probleem ook niet, maar ze (IS) zijn vrij beweeglijk en redelijk verspreid. Dat maakt gerichte acties erg lastig.
BNW..quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:51 schreef Divje het volgende:
[..]
Zal je verbazen hoeveel mensen dit denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |