Dat vraag ik me af. Dit soort aanslagen neigen natuurlijk erg naar guerrilla warfare, en zoals we in Vietnam hebben kunnen zien kon zelfs een van 's werelds machtigste legers daar niet tegenop. Het zaait angst, de slachtoffers aan de westerse kant zijn relatief enorm hoog en de vijand is "onzichtbaar", of in ieder geval niet te vatten/lokaliseren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:50 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Moet makkelijk te doen zijn voor het westen.
Wat een linkse onzin. De Islam ligt mede ten grondslag aan dit geweld. Dan moet je dat als zodanig ook durven benoemen. Overal ter wereld zien we hetzelfde geweld wat gelinkt is aan de Islam. Dan zou men het individu moeten beoordelen in plaats de ideologische beginselen die dit geweld aanmoedigt? Ik dacht het niet. Degene die jij populisten placht te noemen zijn juist degene die hun waarschuwingen zien uitkomen. Ik kijk naar de gegeven feiten die het echte verhaal vertellen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:36 schreef alwaysonhold het volgende:
Juist nu is het van het grootste belang om het hoofd koel te houden en niet open te staan voor populistische uitingen. Het is vreselijk wat er is gebeurd. Dat erkennen we allemaal.
De mensen die het vanavond hebben meegemaakt zitten in een absurde en onbevattelijke realiteit nu. Ik hoop ten zeerste dat we leren van wat er is gebeurd, hoe het heeft kunnen gebeuren, waarom het is gebeurd en bovenal hoe we het zoveel mogelijk kunnen voorkomen.
We leven in vrijheid in veiligheid. Absolute veiligheid bestaat helaas niet, dat is weer gebleken. Absolute vrijheid ook niet maar we kunnen beide waarden wel zo hoog mogelijk houden. Dat is onze maatschappij, oost en west, en op steeds meer plekken, en daar zijn wij allen bij gebaat. Niet bij het nemen van draconische maatregelen, niet bij het wegzetten van hele bevolkingsgroepen op basis van willekeur en zeker niet bij maatregelen die alleen een politiestaat passen.
Beoordeel iedere persoon als individu en niet als lid van een groep. Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden, niet die van een ander. Erken eventuele problemen in culturele groepen maar maak er geen hetze van. Laten we vooral blijven zoeken naar oplossingen waar iedereen bij gebaat is. Voer constructieve discussies en schakel onderbuikgevoelens uit. Spreek niet uit angst maar uit kennis; angst is een slechte raadgever en overigens een bijzonder slechte stemwijzer.
Euh, de kruistochten misschien?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:34 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Noem eens wat aanslagen uit de laatste paar decennia die vooruitkomen uit het op het extreme wijze volgen van de bijbel?
twitter:WesleyBrownLab twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 10:07:10The Paris attacks had nothing to do with Islam. The Zionists & Israel should take full responsibility for this deadly massacre reageer retweet
Breivik?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit soort barbaars met geweld geloof afdwingen is wel ietsje langer uit de westerse samenleving verdwenen. De laatste keer op deze schaal was tijdens de inquisitie.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:49 schreef Slaro het volgende:
twitter:WesleyBrownLab twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 10:07:10The Paris attacks had nothing to do with Islam. The Zionists & Israel should take full responsibility for this deadly massacre reageer retweet
![]()
Ja natuurlijk, laten we elke idiote tweet in dit topic gooien.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:49 schreef Slaro het volgende:
![]()
Ja want de Tweede Wereldoorlog is ook op een vreedzame manier opgelost.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:47 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Dus je ziet geweld op geweld als oplossing. Domme gast ben je dan, wat leert de geschiedenis je dan?
Dat waren geen aanslagen; dat was gewoon oorlog omwille van Jeruzalem.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom heeft de hele islam het gedaan dan? Dat is een hele groep neer sabelen en feitelijk onjuist.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:49 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wat een linkse onzin. De Islam ligt mede ten grondslag aan dit geweld. Dan moet je dat als zodanig ook durven benoemen. Overal ter wereld zien we hetzelfde geweld wat gelinkt is aan de Islam. Dan zou men het individu moeten beoordelen in plaats de ideologische beginselen die dit geweld aanmoedigt? Ik dacht het niet. Degene die jij populisten placht te noemen zijn juist degene die hun waarschuwingen zien uitkomen. Ik kijk naar de gegeven feiten die het echte verhaal vertellen.
Een aanval op Raqqa is het probleem ook niet, maar ze (IS) zijn vrij beweeglijk en redelijk verspreid. Dat maakt gerichte acties erg lastig.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:48 schreef Scrummie het volgende:
Ik kan me eigenlijk gewoon niet voorstellen dat dit 'kwaad' niet gericht aan te pakken is. Niet dat je daarmee iets als gister had kunnen voorkomen, of dat er in de toekomst *nooit* een aanslag voor zou komen, maar wel de kans erop verminderen door iets als een IS gewoon weg te vagen. Het is een vijand van zoveel landen, van landen die tegenover elkaar staan, met al die krachten samen moet je toch binnen een aantal weken elke IS strijder kunnen pakken.
Als dat zo was hadden we aanzienlijk meer aanslagen gezien. Zeg dat 99% van de moslims überhaupt niet bereid is om geweld te gebruiken, wat zegt dat dan precies over de islam?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:49 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wat een linkse onzin. De Islam ligt mede ten grondslag aan dit geweld.
Adviseur van Labour-leider Corbyn dus enigszins nog extra idioot.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
[..]
Ja natuurlijk, laten we elke idiote tweet in dit topic gooien.
Zal je verbazen hoeveel mensen dit denken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:49 schreef Slaro het volgende:
![]()
Dat is toch niet uit naam van geloof mensen conformeren? Zoals IS? Of Inquisitie of kruistochten? Zie je die nuance niet?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Breivik?
http://www.huffingtonpost(...)rorist_n_910379.html
Ja, dat is ook lekker vergelijkbaar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:50 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Ja want de Tweede Wereldoorlog is ook op een vreedzame manier opgelost.
Niks van de islam accepteren = dus de uitingen er van niet accepteren. Ophouden met ons aanpassen aan de islam. * Geloven doe je thuis * is niet de islam verbieden nietwaar ?quote:
Dat was wel iets anders. Dat was oorlog tussen twee kampen bestaande uit staten met regeringen en leiders etc... dit is wel een iets ander soort strijd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:50 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Ja want de Tweede Wereldoorlog is ook op een vreedzame manier opgelost.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is toch niet uit naam van geloof mensen conformeren? Zoals IS? Of Inquisitie of kruistochten? Zie je die nuance niet?
quote:Breivik fashions himself a "cultural Christian" and a modern-day crusader in a resurrected order of the medieval Knights Templar, riding out to do battle against squishy "multiculturalism" and the onslaught of "Islamization" -- and to suffer the glory of Christian martyrdom in the process.
Oh, lastig geloof ik zeker, maar niet onmogelijk. Een volle troepen macht van meerdere landen zou dat moeten kunnen, lijkt me.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:50 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Een aanval op Raqqa is het probleem ook niet, maar ze (IS) zijn vrij beweeglijk en redelijk verspreid. Dat maakt gerichte acties erg lastig.
BNW..quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:51 schreef Divje het volgende:
[..]
Zal je verbazen hoeveel mensen dit denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |