Zie ookquote:Zeker zestig doden bij schietpartijen en explosies in Parijs
Bij meerdere schietincidenten en explosies in Parijs zijn vrijdagavond zeker zestig doden en meerdere gewonden gevallen. De Franse president François Hollande heeft de noodtoestand uitgeroepen.
Volgens de Franse zender BFM TV is er sprake van zeker zes schietpartijen en drie explosies. De schietpartijen vonden plaats in verschillende arrondissementen in de Franse hoofdstad. Daarnaast werden explosies waargenomen in de buurt van het Stade de France in Saint-Denis, een voorstad van Parijs.
Eén van de schietpartijen vond plaats bij het Parijse theater Bataclan. Daar is momenteel een gijzeling gaande. Er zouden zo'n honderd gijzelaars worden vastgehouden, meldt AP op gezag van de politie. Volgens CNN zou het gaan om zo'n zes tot acht gijzelnemers.
Als reactie op de aanslagen heeft president Hollande de Franse grenzen gesloten. Hij roept iedereen in de omgeving van Parijs op om binnen te blijven.
Er zijn tweehonderd militairen de straten van Parijs op gestuurd om te helpen bij de beveiliging van de Franse hoofdstad. Dit meldt de Franse krant Le Monde op gezag van de plaatselijke commandant van de strijdkrachten.
Stade de France
In de buurt van het Stade de France vielen zeker drie doden. Een woordvoerder van de politie meldt dat het gaat om twee zelfmoordaanslagen en een bomaanslag. Bij deze incidenten raakten nog eens tientallen mensen gewond.
In het voetbalstadion speelde het Franse nationale elftal een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. De explosies waren in het stadion hoorbaar. Desondanks werd de wedstrijd gewoon uitgespeeld. Na de wedstrijd stroomden supporters massaal het veld op.
President Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd tijdens het duel door zijn beveiligers uit het stadion gehaald en in veiligheid gebracht bij het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Reacties
Minister-president Mark Rutte is geschokt door de toestand in Parijs, zo liet hij weten. "Onze gedachten zijn bij de slachtoffers en hun nabestaanden. We volgen de situatie nauwlettend, ook via onze ambassade in Parijs, en de Fransen kunnen op onze steun rekenen."
Het terreurdreigingsniveau in Nederland blijft vooralsnog substantieel, aldus een woordvoerder van het ministerie van Veiligheid en Justitie.
De Amerikaanse president Barack Obama sprak van een "aanval tegen de mensheid". "Frankrijk is onze oudste bondgenoot en we staan aan hun kant in de strijd tegen terrorisme en terroristen", aldus de president, die nog niet wil speculeren over wie er verantwoordelijk is voor de aanslagen.
Ook de Britse premier David Cameron reageerde geschokt. "Onze gedachten zijn bij het Franse volk. We zullen alles doen wat we kunnen om te helpen."
Je zal zien dat er altijd wel partijen zijn. Ook die nu nee zeggen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:38 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Helaas kan Geertje nooit aan de macht komen. Welke partij wil nou met de PVV samenwerken...
Zürich tegenwoordigquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:35 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
He hoogezanter, zijn er trouwens ook beelden/foto's van de daders?
Zurich wat moet je daar danquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:40 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zürich tegenwoordig
Veel randmateriaal, weinig tot niets van de daders zelf tot nu toe, en nog niets gezien waar ze herkenbaar op staan.
Iemand die inspeelt op onderbuikgevoelens, zonder enige nuance. Dat spreekt in tijden van crisis en angst natuurlijk enorm aan. Maar goed, dat zien we dan wel weer.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:37 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Met dit soort dingen krijgt hij alleen maar gelijk.. angst onder de mensen en iemand die het durft uit te spreken, easy as that..
Wellicht, maar die kun je ook in Toulouse of Boerenkool-stronkeradeel verwachten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien, maar polariserende opstootjes op straat zit ook niemand op te wachten.
De mens is goed in vernietigen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:41 schreef superniger het volgende:
Wat leven we ook in een kutwereld.
En dat maken we er toch echt zelf vanquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:41 schreef superniger het volgende:
Wat leven we ook in een kutwereld.
Genieten van de natuur, gezinnetje opzetten en meer van dat soort dingenquote:
Nee, de moslims.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dat maken we er toch echt zelf van
Handgranatenquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:42 schreef Fokker101 het volgende:
Hadden die mensen in die concertzaal ook nog explosieven?
http://nos.nl/artikel/206(...)-meer-aanslagen.htmlquote:In een video die Islamitische Staat op internet heeft gezet, waarschuwt de organisatie Frankijk voor meer aanslagen. "Frankrijk zal geen vrede kennen zolang de bomaanslagen voortduren", is de boodschap op de ongedateerde video.
De aanslagen in Parijs van afgelopen avond en vannacht in Parijs zijn tot dusver door niemand opgeëist.
Bij de aanslagen vielen minstens 128 doden en ruim tweehonderd gewonden.
IS dus...quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Nu net op NOS
[..]
http://nos.nl/artikel/206(...)-meer-aanslagen.html
Ga nog even wat verder terug in de tijd en dan kunnen we praten over hoeveel de religies daadwerkelijk verschillen van elkaar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:38 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Hoeveel christenen blazen zichzelf in 2015 op in naam van god? Hoeveel christenen zijn er die actief proberen een religieuze dictatuur op te starten?
Daarnaast als christenen dit wel deden zou de discussie exact hetzelfde zijn en de meeste mensen hebben ook geen hoge pet meer op van katholieken vanwege het misbruik wat plaatsgevonden heeft.
Zegt ie er ook bij hoe hij dat voor zich ziet?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:42 schreef HulkHeld het volgende:
Wilders: Minister-President sluit de grenzen hahaha
quote:
Yep, toen de bestorming begon is men begonnen met het gooien van handgranaten tussen de gijzelaars, verklaard mede waarom het aantal doden zo hoog uitvalt. En ik meende dat bij het innemen van de zaal er ook al een paar gegooid zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:43 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Hadden ze die ook nog ''af laten gaan''
Zelfmoordexplosievenquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:42 schreef Fokker101 het volgende:
Hadden die mensen in die concertzaal ook nog explosieven?
quote:Op ten minste vijf plekken in de Franse hoofdstad werden gisteravond en vannacht aanslagen gepleegd. Zeker acht terroristen zijn gedood; zeven van hen bliezen zichzelf op. De aanslagen zijn tot dusver niet opgeëist.
En dan wel in negatieve zinquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:44 schreef Poison-Ivy het volgende:
Het zou mooi zijn als grote leiders met moslimgeloof zich uitspreken over deze acties.
Heeft Aboutaleb zich al gemeld?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:44 schreef Poison-Ivy het volgende:
Het zou mooi zijn als grote leiders met moslimgeloof zich uitspreken over deze acties.
Hek neerzetten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zegt ie er ook bij hoe hij dat voor zich ziet?
De angst en onzekerheid die volgt uit zo een aankondiging is effectiever dan de aanslag zelf.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:44 schreef Fokker101 het volgende:
Ben dan ook wel echt benieuwd als er meer aanslagen komen. Of dat het alleen dreiging is..
Daarom zeg ik ook 2015. Dat vergelijken en relativeren van de Islam van NU met het christendom van 100en jaren geleden is te achterlijk voor woorden ook al ben ik als atheist tegenstander van beiden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ga nog even wat verder terug in de tijd en dan kunnen we praten over hoeveel de religies daadwerkelijk verschillen van elkaar.
twitter:fivewords12 twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 10:30:43ieder die nu nog #vluchteling @coanl @rodekruis #azcja steunt; @minpres #d66 stemt, pist over vermoorden #aanslagenparijs , #kominverzet reageer retweet
IS pakt vrijwel elke gelegenheid om te bedreigen en angst in te jagenquote:
Heeft Erdogan toch al gedaan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:44 schreef Poison-Ivy het volgende:
Doei Raqqaquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Nu net op NOS
[..]
http://nos.nl/artikel/206(...)-meer-aanslagen.html
Er is een wereldwijde economische crisis, het aantal landen waar oorlog is neemt toe, de stress van de vluchtelingenstroom neemt toe.. Volgens mij is het onvermijdelijk dat de spanningen toenemen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:44 schreef Fokker101 het volgende:
Ben dan ook wel echt benieuwd als er meer aanslagen komen. Of dat het alleen dreiging is..
Helemaal eens.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:42 schreef Jigzoz het volgende:
Nederlandse moslims zouden er overigens verstandig aan doen zich hier net zo duidelijk tegen uit te spreken als hoe ze doorgaans reageren op Israël.
Gvd, wat een klapjosti.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:45 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
twitter:fivewords12 twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 10:30:43ieder die nu nog #vluchteling @coanl @rodekruis #azcja steunt; @minpres #d66 stemt, pist over vermoorden #aanslagenparijs , #kominverzet reageer retweet
Al was het niet IS, dan zouden ze het alsnog claimen en extra bedreigingen uiten.quote:
We gaan een grote oorlog meemaken, zoveel is wel duidelijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er is een wereldwijde economische crisis, het aantal landen waar oorlog is neemt toe, de stress van de vluchtelingenstroom neemt toe.. Volgens mij is het onvermijdelijk dat de spanningen toenemen.
Komen we weer bij de vraag, hoe herken je en salafist en bescherming van de burger tegen random arrests van burgers.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat mij betreft begint men vandaag met het oppakken van alle salafisten in de EU.
Die zijn ook failliet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:47 schreef Fokker101 het volgende:
Van AL Qaida hoor je helemaal niks meer.
Idioot.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:45 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Zouden al die gekkies zich niet aangesloten hebben bij IS inmiddels?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:47 schreef Fokker101 het volgende:
quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:45 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Met het verschil dat het hier een gecoördineerde aanslag betreft.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:46 schreef Zelfscanner het volgende:
IS wilt bij elke aanslag met de eer strijken
Denk je dat? Mwah denk het niet. Alleen Syrie etc, tegen Amerika, en andere landen die mee helpen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We gaan een grote oorlog meemaken, zoveel is wel duidelijk.
Waarom zou je iedere salafist moeten deporteren?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:46 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Komen we weer bij de vraag, hoe herken je en salafist en bescherming van de burger tegen random arrests van burgers.
het succes van IS in 5 woordenquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:45 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Tegen wie?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We gaan een grote oorlog meemaken, zoveel is wel duidelijk.
is er geen religie, dan is er wel ideologie. Religie 'afschaffen' verplaatst het probleem enkel naar een andere rechtvaardiging, lijkt me.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:45 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook 2015. Dat vergelijken en relativeren van de Islam van NU met het christendom van 100en jaren geleden is te achterlijk voor woorden ook al ben ik als atheist tegenstander van beiden.
Kon gisteren nog bij ze bestellenquote:
Charlie Hebdo ligt nog vers in het geheugen toch?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:47 schreef Fokker101 het volgende:
IS = Al Qaida in Irakquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:47 schreef Fokker101 het volgende:
En dit zijn dan nog de "genuanceerde" tweetsquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:45 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
IS en Al Qaida hebben geen goede verstandhouding. Machtenstrijd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
IS = Al Qaida in Irak
quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een hek tussen Duitsland/België en Nederland? En dan wachttorens erbij en zo?
Omdat het net als anon een merknaam is waar individuen zich zelf onder scharen, en nu is IS hot. Er is geen centraal leiderschap.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:47 schreef Fokker101 het volgende:
Als ze niets zeggen is het ook niet goed.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:47 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik word zo moe van de reactie van moslims op social media:
- dit is niet de islam
- pray for lebanon
- begrijp me goed dit is heel vervelend maar...
Die hele grote groep semi gedogers is een groot onderdeel van het probleem.
Ok man. Bedankt voor deze bijdragequote:Op zaterdag 14 november 2015 10:46 schreef Re het volgende:
[..]
gezien je reacties in deze reeks lijkt me die angst al lang gezaaid en de enige die bij angst regeert is IS, om eens krom te redeneren ben jij degene die het succes van IS in stand houdt
Spanningen lopen op, er is weinig tot geen de-escalatie. Ik zie in een jaar of 30, 40 wel de shit losgaan ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:47 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Denk je dat? Mwah denk het niet. Alleen Syrie etc, tegen Amerika, en andere landen die mee helpen.
Mensen die roepen dat ze er niks mee te maken hebben omdat ze geen vinger hebben uitgestoken zijn onderdeel van het probleem? Klinkt niet echt logisch.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:47 schreef Cracka-ass het volgende:
- dit is niet de islam
- pray for lebanon
- begrijp me goed dit is heel vervelend maar...
Dat was is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Charlie Hebdo ligt nog vers in het geheugen toch?
Yep, en vorige week nog 200 Russen...quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
En nu, 120 doden en wss nog meer. komop dat we kunnen we toch niet toelaten
Lone Wolfs? Nooit. Veel te georganiseerd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:48 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Trouwens, als het doel is om zoveel mogelijk doden te maken met een zelfmoordaanslag zoals IS wil. Waarom dan een bom af laten gaan buiten het stadion en er niet in of als het stadion leeg zou lopen.
Ook pakken ze een random cafe en stappen ze een of andere concertzaal binnen. Lijkt me niet opgezet en IS lult maar wat. Dan hadden ze de Eiffeltoren wel gepakt of de metro. Dit zijn gewoon lonewolfs.
Als je als moslim zegt dit is niet de islam, dan neem je dus afstand van deze aanslagen. Waarom mag dat niet?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:47 schreef Cracka-ass het volgende:
- dit is niet de islam
Is is ontstaan uit Al Qaida, maar ik begreep ook dat zelfs Al Qaida IS te ver vind gaanquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:48 schreef Ceberut het volgende:
[..]
IS en Al Qaida hebben geen goede verstandhouding. Machtenstrijd.
Precies, dit zijn geen lone wolfs die dit op hun zolderkamertje hebben opgezet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lone Wolfs? Nooit. Veel te georganiseerd.
Moet makkelijk te doen zijn voor het westen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het 'westen' versus een IS achtige groepering, groter van opzet.
nou ja, de taal die je uitspreekt is precies wat ze willem, zo veel mogelijk mensen tegen elkaar opzetten en de angstcultuur in stand houden, IS geeft geen fuck om de normale moslim of westerling, dus probeer dat eens te begrijpenquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ok man. Bedankt voor deze bijdrage
Ben je het dan niet met een deel van de mensen hier eens dat er teveel moslims zijn ( in eigen kring bij mij iig ) die het afkeuren maar tegelijk ook min of meer verdedigen? Telkens een argument waarom het gebeurde en dat er oorlog is daar etc... in plaats van gewoon duidelijk zeggen: dit is afschuwelijk en ik vind het verschrikkelijk dat mijn geloof hiervoor misbruikt wordt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als ze niets zeggen is het ook niet goed.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:50 schreef HulkHeld het volgende:
Die zwarte van de NOS zit ze bijna te complementeren. 'Toch goed georganiseerd en goede acties'
Sta je daar voor de poort na een treinreis uit Nederland.quote:
Volgens mij was het de bedoeling dat ze zouden aanslag plegen in het stadion. Maar op de een of andere manier zit er toch iets van mens in hun die zegt dat ze dat beter niet zouden doen. Daarom hebben ze wss beslist om te ontploffen buiten het stadion waar geen volk is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:48 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Trouwens, als het doel is om zoveel mogelijk doden te maken met een zelfmoordaanslag zoals IS wil. Waarom dan een bom af laten gaan buiten het stadion en er niet in of als het stadion leeg zou lopen.
Ook pakken ze een random cafe en stappen ze een of andere concertzaal binnen. Lijkt me niet opgezet en IS lult maar wat. Dan hadden ze de Eiffeltoren wel gepakt of de metro. Dit zijn gewoon lonewolfs.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen die roepen dat ze er niks mee te maken hebben omdat ze geen vinger hebben uitgestoken zijn onderdeel van het probleem? Klinkt niet echt logisch.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:50 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Ben je het dan niet met een deel van de mensen hier eens dat er teveel moslims zijn ( in eigen kring bij mij iig ) die het afkeuren maar tegelijk ook min of meer verdedigen? Telkens een argument waarom het gebeurde en dat er oorlog is daar etc... in plaats van gewoon duidelijk zeggen: dit is afschuwelijk en ik vind het verschrikkelijk dat mijn geloof hiervoor misbruikt wordt.
Ik hoor/lees te vaak ja het is wel erg maar ze krijgen ook minder kansen in de maatschappij, of het westen voert oorlog in het MO.
WTFquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:45 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ik zeg dan ook niet "afschaffen". Het is een feit dat de islam er NU wel degelijk een rol, zo niet de grootste rol in speelt. Het is mogelijk dat mensen in naam van een andere ideologie gekke dingen uithalen maar dat is volstrekt irrelevant wanneer we het over de aanslagen van NU hebben. Godallemachtig waarom heb jij steeds die behoefte om de schuld proberen te minimaliseren en/of te verleggen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
is er geen religie, dan is er wel ideologie. Religie 'afschaffen' verplaatst het probleem enkel naar een andere rechtvaardiging, lijkt me.
Nee, dit wordt de directe toekomst van Europa. Dit zal vaker gaan gebeuren en binnen verschillende lidstaten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:44 schreef Fokker101 het volgende:
Unieke foto's van een leeg parkquote:
Eiffeltoren was ook een doel, maar dat is niet gelukt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:48 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Geen wachtrijen, flex toch?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:51 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Unieke foto's van een leeg park
quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
En nu, 120 doden en wss nog meer. komop dat we kunnen we toch niet toelaten
Jup, ze hebben ook aangegeven dat ze niet weten hoe ze een groep van 8 zo hebben kunnen laten lopen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:52 schreef Falco het volgende:
Denken jullie ook niet dat de Franse veiligheidsdiensten hebben lopen suffen? Het zou me niks verbazen dat dat ook nog meespeelt en het zo uit de hand heeft kunnen lopen.
Erkennen dat er grote problemen zijn binnen de (culturele) islam is niet zo moeilijk. Moslims hebben er alleen op grote schaal moeite mee en kruipen liever in de slachtofferrol.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als ze niets zeggen is het ook niet goed.
Christenen hebben ook een geschiedenis van geweld.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:50 schreef Poison-Ivy het volgende:
Waarom zijn het moslims die dit soort geweldadige acties doen?
Je ziet ook geen Christenen die een zaal vol mensen vermoord. Los van eenmans acties.
Ik heb niks tegen mensen die moslim zijn. Maar wat brengt deze groep extremisten toch zover?
Hoeveel evenementen waren er wel niet op een vrijdagavond in Parijs? Daar heb je toch nooit genoeg mankracht voor. Het stadion zijn ze in ieder geval niet binnen weten te dringen. Zo'n concert van een of andere vage band...zou 't niet gelijk als target #1 op m'n anti-terreurlijstje hebben.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:52 schreef Falco het volgende:
Denken jullie ook niet dat de Franse veiligheidsdiensten hebben lopen suffen? Het zou me niks verbazen dat dat ook nog meespeelt en het zo uit de hand heeft kunnen lopen.
Daarnaast moet je flink je best doen om de eiffeltoren los van de grond te krijgen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Eiffeltoren was ook een doel, maar dat is niet gelukt.
Ja dat zal die mongolen op andere gedachten brengen...quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:44 schreef Poison-Ivy het volgende:
Ze zijn volgens mij nog steeds opzoek naar mensenquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:52 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Jup, ze hebben ook aangegeven dat ze niet weten hoe ze een groep van 8 zo hebben kunnen laten lopen.
Het stadion inkomen is vrijwel onmogelijk, denk dat ze dat sowieso niet van plan waren. Wel de aandacht afleiden door buiten jezelf op te blazen is een goeie tactiek en zo samen met de restaurant-slachers de aandacht afleiden door uiteindelijk een 'grote slag' te slaan in dat theaterquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:51 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Volgens mij was het de bedoeling dat ze zouden aanslag plegen in het stadion. Maar op de een of andere manier zit er toch iets van mens in hun die zegt dat ze dat beter niet zouden doen. Daarom hebben ze wss beslist om te ontploffen buiten het stadion waar geen volk is.
Sowieso was de President in het stadion... daar moet (en terecht) natuurlijk de meeste beveiliging naartoe.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hoeveel evenementen waren er wel niet op een vrijdagavond in Parijs? Daar heb je toch nooit genoeg mankracht voor. Het stadion zijn ze in ieder geval niet binnen weten te dringen. Zo'n concert van een of andere vage band...zou 't niet gelijk als target #1 op m'n anti-terreurlijstje hebben.
Het doel is dan ook niet 'zoveel ogelijk doden'. Het doel is verwarring, onrust, angst veroorzaken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:48 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Collectieve psychosequote:Op zaterdag 14 november 2015 10:50 schreef Poison-Ivy het volgende:
Je ziet ook geen Christenen die een zaal vol mensen vermoord. Los van eenmans acties.
Ik heb niks tegen mensen die moslim zijn. Maar wat brengt deze groep extremisten toch zover?
Omdat de gemiddelde moslim hier net zo min schuld aan heeft als jij of ik, daar gaat het om. Dat er een probleem is met islamitische groeperingen valt niet te ontkennen, maar ik denk alleen niet dat het antwoord is om de hele islam te bestrijden. Naast dat er gewoonweg te veel moslims zijn, creeër je daarmee nog meer tegenstellingen bij nog meer mensen waaruit haat kan uitstaan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:51 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet "afschaffen". Het is een feit dat de islam er NU wel degelijk een rol, zo niet de grootste rol in speelt. Het is mogelijk dat mensen in naam van een andere ideologie gekke dingen uithalen maar dat is volstrekt irrelevant wanneer we het over de aanslagen van NU hebben. Godallemachtig waarom heb jij steeds die behoefte om de schuld proberen te minimaliseren en/of te verleggen.
Met Charlie Hebdo hadden ze de daders ook in de peiling. Alleen geen capaciteit om iets met die kennis te kunnen doen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:52 schreef Falco het volgende:
Nee. Lees dat stuk uit NRC next maar eens. Wekelijks, wellicht dagelijks verijdelen ze aanslagen. Maar wij horen daar niks van... hier in Nederland ook niet maar ze zijn wel degelijke aan de orde. Zeker na Charlie Hebdo lijkt het me dat de inlichtingendiensten mega alert zijn, 24/7. Ondanks dat is dit blijkbaar niet te voorkomen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:52 schreef Falco het volgende:
Hoezo? De lieden kunnen in Syrie deze afspraak hebben gemaakt. Of simpelweg 1x uitspreken; Psst ElDinosaur vrijdag 13 Jan in Amsterdam, jij dam ik leidsche om 11u. Verder contact is niet noodzakelijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:50 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Precies, dit zijn geen lone wolfs die dit op hun zolderkamertje hebben opgezet.
Ik verwacht dat ze in de afgelopen jaren minimaal één keer naar het midden-oosten zijn geweest.
Pleur op.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Christenen hebben ook een geschiedenis van geweld.
Lees de bijbel even.
Precies.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:50 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Ben je het dan niet met een deel van de mensen hier eens dat er teveel moslims zijn ( in eigen kring bij mij iig ) die het afkeuren maar tegelijk ook min of meer verdedigen? Telkens een argument waarom het gebeurde en dat er oorlog is daar etc... in plaats van gewoon duidelijk zeggen: dit is afschuwelijk en ik vind het verschrikkelijk dat mijn geloof hiervoor misbruikt wordt.
Hoe weet je dat?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En waarquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:53 schreef Fokker101 het volgende:
Nu kijken wanneer Nederland aan de beurt is.
Ja dan kunnen ze zoeken tot aan hun dood.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ze zijn volgens mij nog steeds opzoek naar mensen
Zij gaan de oorlog leiden? Apart dat de VS zo ineens weggeeftquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Hollande: 'We are going to lead a war which will be pitiless'
http://www.washingtonexam(...)less/article/2576337
Fransen die een oorlog gaan voeren.
Dit gaat vast goed
Standaardtactiek van terroristen. Zelfs Breivik deed dat. Die had toen die bomaanslag waarna hij naar dat eiland ging.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:53 schreef Falco het volgende:
[..]
Het stadion inkomen is vrijwel onmogelijk, denk dat ze dat sowieso niet van plan waren. Wel de aandacht afleiden door buiten jezelf op te blazen is een goeie tactiek en zo samen met de restaurant-slachers de aandacht afleiden door uiteindelijk een 'grote slag' te slaan in dat theater.
Ja ik vind dat ook.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:54 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Precies.
Niet ..verschrikkelijk maar...
Niks maar. Dit verdient geen excuus
Dat is symptoombestrijding wat je nu beschrijft. Ik bedoel meer gesuf met het in de gaten houden van de moslimgekkies vooraf. Maar goed dat is ook onmogelijk met al die pauperige banlieues die tjokvol potentiële moslimgekkies zitten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hoeveel evenementen waren er wel niet op een vrijdagavond in Parijs? Daar heb je toch nooit genoeg mankracht voor. Het stadion zijn ze in ieder geval niet binnen weten te dringen. Zo'n concert van een of andere vage band...zou 't niet gelijk als target #1 op m'n anti-terreurlijstje hebben.
De band is redelijk groot en succesvol. Bovendien weten we niet of bandleden anti-Islam uitingen hebben gedaan in een interview oidquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je bent best een tijdje offline geweest, of niet?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:55 schreef Etsu het volgende:
Voor de laatste keer dat ik op FOK! keek, waren er nog 60 doden.
Toch 1800 mensen bij elkaar in een concertzaal. Valt me nog mee hoeveel doden daar zijn gevallen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik voorspel straks een aanslag in Meppel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:53 schreef Fokker101 het volgende:
quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dit gaat vast goed
Andere geschiedenis.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:50 schreef Poison-Ivy het volgende:
Pleur opquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:54 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Pleur op.
Dat is honderden jaren geleden, moet je dat nu nog steeds betrekken in discussies? Laten we het dan maar niet over de mooren hebben en de islamitische slavenhandelaars.
Hoe dacht je dat Zuid-Amerika Katholiek is geworden?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:50 schreef Poison-Ivy het volgende:
Klopt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:56 schreef Messina het volgende:
[..]
Je bent best een tijdje offline geweest, of niet?
Blijkt het gewoon ETA te zijnquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
IS heeft de aanslag dus niet opgeëist.
Hahahah dat zou wat zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:56 schreef superniger het volgende:
[..]
Ik voorspel straks een aanslag in Meppel.
Niemand gedacht aan Utrecht CS?quote:
Dat soort dingen zijn dan ook behoorlijk beveiligd. In het zicht lopen daar gewoon militairen. Wrs is er ook een hoop beveiliging wat wij niet zien.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wel geclaimd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
De geschiedenis is niet meer te veranderen. De toekomst wel en die begint vandaag. Wij zijn nu de sjaak van een religie die in de geschiedenis leeft.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:56 schreef Cothen het volgende:
[..]
Hoe dacht je dat Zuid-Amerika Katholiek is geworden?
En ooit van de kruistochten gehoord? Die gingen er echt niet zo vreedzaam aan toe als die ene in spijkerbroek doet suggereren.
Ik geef 020 meer kansquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:57 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Niemand gedacht aan Utrecht CS?
Klopt, echter komen dit soort aanslagen de regering ook wel uit. Een bang, angstig volk is makkelijker in toom te houden natuurlijk. En de leiders (net als lachebekje Ruttjes) vinden het weer enorm verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:54 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Nee. Lees dat stuk uit NRC next maar eens. Wekelijks, wellicht dagelijks verijdelen ze aanslagen. Maar wij horen daar niks van... hier in Nederland ook niet maar ze zijn wel degelijke aan de orde. Zeker na Charlie Hebdo lijkt het me dat de inlichtingendiensten mega alert zijn, 24/7. Ondanks dat is dit blijkbaar niet te voorkomen.
Ik denk dat het heel verstandig is geweest niet mee te bombarderen in Syrië.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:53 schreef Fokker101 het volgende:
quote:
twitter:michaelh992 twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 10:20:14#ISIS did not claim the #ParisAttack, all statements are either fake, old or "just" celebrating the attack reageer retweet
Bij rugbywedstrijden wordt er amper gecontroleerd. Daar had het ze wel gelukt vrees ik.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:53 schreef Falco het volgende:
[..]
Het stadion inkomen is vrijwel onmogelijk, denk dat ze dat sowieso niet van plan waren. Wel de aandacht afleiden door buiten jezelf op te blazen is een goeie tactiek en zo samen met de restaurant-slachers de aandacht afleiden door uiteindelijk een 'grote slag' te slaan in dat theater.
Ik snap oprecht niet wat dit ermee te maken heeftquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:56 schreef Cothen het volgende:
[..]
Hoe dacht je dat Zuid-Amerika Katholiek is geworden?
En ooit van de kruistochten gehoord? Die gingen er echt niet zo vreedzaam aan toe als die ene in spijkerbroek doet suggereren.
Hoezo een station? Verwacht dan eerder iets op de dam in Adam.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:57 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Amen...quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat de gemiddelde moslim hier net zo min schuld aan heeft als jij of ik, daar gaat het om. Dat er een probleem is met islamitische groeperingen valt niet te ontkennen, maar ik denk alleen niet dat het antwoord is om de hele islam te bestrijden. Naast dat er gewoonweg te veel moslims zijn, creeër je daarmee nog meer tegenstellingen bij nog meer mensen waaruit haat kan uitstaan.
En toch denk ik dat je de meeste terreur zaait als je op de lokale zaterdagmarkt van Uden een slachtpartij aanricht. Dat is pas echt complete willekeurquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:57 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Die gedachte is ook zo hypocriet als wat, met in gedachte dat wij in Irak wel vrolijk meedoen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel verstandig is geweest niet mee te bombarderen in Syrië.
Het is het enige mogelijke antwoord als het terrorisme niet wil laten winnen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dit gaat vast goed
Ik heb begrepen van wel. Vanmorgen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Standaard reacties die je krijgt ja. Je hebt helemaal niets aan dat soort mensen inderdaad. Beter gaan ze lekker weg.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:54 schreef Piles het volgende:
Volgens 2 moslimjongens uit m'n omgeving zijn de aanslagen door VS/Israel geregeld om de aandacht af te leiden van wat er in Palestina en Syrië gebeurd. Ofzo
Alle moslims en vluchtelingen zijn welkom in Nederland wat mij betreft, maar dit soort mensen kunnen misschien beter gewoon vertrekken. Ondanks dat ze gewoon Nederlander zijn.
Wagelijk om zoiets te denken/zeggen 1 dag nadat zoveel mensen zijn afgeslacht
Station is 4x drukker dan de dam hoor.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:58 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Hoezo een station? Verwacht dan eerder iets op de dam in Adam.
Straks Sinterklaasquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:58 schreef HulkHeld het volgende:
Jezus die NOS-presentatrice, om 11:00 gaat de uitzending verder, goedemiddag. Hmmmkaaaaaaay
Alleen een video online gezet met daarin de boodschap dat we meer kunnen verwachten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:59 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik heb begrepen van wel. Vanmorgen.
Dit hoor ik ook veel van Moslims uit mijn omgeving jaquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:54 schreef Piles het volgende:
Volgens 2 moslimjongens uit m'n omgeving zijn de aanslagen door VS/Israel geregeld om de aandacht af te leiden van wat er in Palestina en Syrië gebeurd. Ofzo
Alle moslims en vluchtelingen zijn welkom in Nederland wat mij betreft, maar dit soort mensen kunnen misschien beter gewoon vertrekken. Ondanks dat ze gewoon Nederlander zijn.
Je beseft dat zij ook beinvloed worden door familie, vrienden? Het is een vicieuze cirkel die steeds maar sterker wordt... Dus zo reageren helpt niet, maar goed.. whatever..quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:54 schreef Piles het volgende:
12:00 op NPO 3quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:59 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Komt die haatbaard vandaag aan?
Ja straks met al z'n negertjesquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:59 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Komt die haatbaard vandaag aan?
Ja dat zal. Nja je weet het ook niet.. vind een restaurant om een aanslag te plegen ook niet het meest logisch.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:59 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Station is 4x drukker dan de dam hoor.
Slappe hap inderdaad. Maar ja... je moet wel correct blijven hequote:Op zaterdag 14 november 2015 10:57 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Klopt, echter komen dit soort aanslagen de regering ook wel uit. Een bang, angstig volk is makkelijker in toom te houden natuurlijk. En de leiders (net als lachebekje Ruttjes) vinden het weer enorm verschrikkelijk.
Aantonen dat ook Christenen in staat zijn om de meest gruwelijke dingen uit naam van hun god te doen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:58 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Ik snap oprecht niet wat dit ermee te maken heeft
Gaan we nu alle geloven tegen elkaar afzetten en dan bekijken wie het meeste dode heeft veroorzaakt en dat dan afschaffen ofzo?![]()
Ik begrijp gewoon niet wat je met dit soort statistieken zou willen doen.
twitter:matshummels twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 10:03:05Back in 🇩🇪 unbelievable what happened yesterday. This world is fucked up right now. My thoughts are with those who lost someone they love.. reageer retweet
Dat klopt maar we hebben het hier niet over incidenten. We hebben het over grote aantallen mensen die extreem moslim zijn, die in sommige gevallen gesteund worden door gematigde moslims of in elk geval is er begrip voor en die buitengewoon gevaarlijk zijn en blijkbaar heel effectief zijn in het ontwrichten van de samenleving met een groeiend aantal slachtoffers.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat de gemiddelde moslim hier net zo min schuld aan heeft als jij of ik, daar gaat het om. Dat er een probleem is met islamitische groeperingen valt niet te ontkennen, maar ik denk alleen niet dat het antwoord is om de hele islam te bestrijden. Naast dat er gewoonweg te veel moslims zijn, creeër je daarmee nog meer tegenstellingen bij nog meer mensen waaruit haat kan uitstaan.
Ach, net zo verwerpelijk als de omgeving die roept dat alle moslims gedeporteerd dienen te worden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:59 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Dit hoor ik ook veel van Moslims uit mijn omgeving ja
Heel apart.
Heeft iemand die boodschap ook? Altijd wel benieuwd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Alleen een video online gezet met daarin de boodschap dat we meer kunnen verwachten.
Dat is inderdaad niet goed. Gewoon keihard afkeuren en geen 'maar's. Ik denk dat die moslims zichzelf en hun geloof vooral willen indekken. Dat ze proberen te verklaren dat het niet komt door het geloof, maar door andere factoren. Ze worden er immers wel op aangekeken en dan is het moeilijk om niet in de verdediging te schieten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:50 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Ik hoor/lees te vaak ja het is wel erg maar ze krijgen ook minder kansen in de maatschappij, of het westen voert oorlog in het MO.
Ja maar Utrecht is nog onlogischerquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:00 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Ja dat zal. Nja je weet het ook niet.. vind een restaurant om een aanslag te plegen ook niet het meest logisch.
Nou je het zegt jaquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:00 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Ja dat zal. Nja je weet het ook niet.. vind een restaurant om een aanslag te plegen ook niet het meest logisch.
Alles wat moslims in een kwaad daglicht stelt is volgens hen een conspiracy of het zijn geen echte moslims. Op de een of andere manier willen ze niet accepteren dat er onder de volgelingen van de islam ook mensen zijn die precies hetzelfde boek lezen en dusdanig interpreteren dat ze niet-moslims opblazen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:59 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Heel apart.
Geeft in ieder geval aan dat ze de aanslagen afkeuren en zich er niets bij kunnen voorstellen dat een medemoslim een dergelijke actie zou uitvoeren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:59 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Heel apart.
En live te zien. Nog meer angst!quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:00 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Nou genoeg mensen aanwezig dus, dat is weer een kans voor die gasten.
Indoctrinatie van Westerse haat.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:59 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Heel apart.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:00 schreef Nielsch het volgende:
Appa al de schuld aan Israël gegeven?
Toch toevallig dat Frankrijk en Rusland vers begonnen zijn in Syrië en in zo'n korte tijd 2 van die grote aanslagen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Die gedachte is ook zo hypocriet als wat, met in gedachte dat wij in Irak wel vrolijk meedoen.
Wat heeft licht uizetten eigenlijk met respect te makenquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:01 schreef delano.888 het volgende:
Waarom staat er onder nl1 de hele tijd dat de Eiffel toren verlichting uit respect is uit gezet vannacht. Ik was in Parijs en elke nacht ging hij uit. Dacht om 1 uur maar kan ook 2 zijn. Dus is gewoon standaard toch?
De MAC mag van mij ook wel weg eerlijk gezegd vieze troep. Maar dan zonder mensen erin.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:01 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Nou je het zegt ja![]()
Dan kan de mac het volgende doelwit zijn.
De toon mag heel anders, ja. Ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:52 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Erkennen dat er grote problemen zijn binnen de (culturele) islam is niet zo moeilijk. Moslims hebben er alleen op grote schaal moeite mee en kruipen liever in de slachtofferrol.
Dat zal, maar dit is wel de manier om de haat van sommige Nederlanders tegen moslims nog even lekker te versterken...quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:59 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Je beseft dat zij ook beinvloed worden door familie, vrienden? Het is een vicieuze cirkel die steeds maar sterker wordt... Dus zo reageren helpt niet, maar goed.. whatever..
Zucht... En uiteindelijk dan waarschijnlijk nog meer onschuldige mensen de dupe..quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dit gaat vast goed
Bronquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:02 schreef HulkHeld het volgende:
Holande meldt dat IS het heeft geclaimd.
bronquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:02 schreef HulkHeld het volgende:
Ik dacht Adam CSquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Drukste station van Nederland...
Klopt, alleen is de rest van de redenering nogal bijzonder. Komt misschien door de jarenlange inteelt?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:01 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Geeft in ieder geval aan dat ze de aanslagen afkeuren en zich er niets bij kunnen voorstellen dat een medemoslim een dergelijke actie zou uitvoeren.
NOS lult uit de nekquote:
twitter:michaelh992 twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 10:59:15PT: Official account however does not mention #ISIS, just says "terrorists" https://t.co/uAIOxLZ9Fb reageer retweet
quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:01 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Geeft in ieder geval aan dat ze de aanslagen afkeuren en zich er niets bij kunnen voorstellen dat een medemoslim een dergelijke actie zou uitvoeren.
Zeker zogenaamde gematigde moslims?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:54 schreef Piles het volgende:
Net zoveel als bloemen gooien op een lijkenwagen, knuffels leggen bij een rampplek en hashtags bedenkenquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:02 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Wat heeft licht uizetten eigenlijk met respect te maken
Wat lul je nouquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
NOS lult uit de nektwitter:michaelh992 twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 10:59:15PT: Official account however does not mention #ISIS, just says "terrorists" https://t.co/uAIOxLZ9Fb reageer retweet
Dat denk je snel ja.quote:
Ze blazen ook moslims op, in Syrie bijvoorbeeld...quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Alles wat moslims in een kwaad daglicht stelt is volgens hen een conspiracy of het zijn geen echte moslims. Op de een of andere manier willen ze niet accepteren dat er onder de volgelingen van de islam ook mensen zijn die precies hetzelfde boek lezen en dusdanig interpreteren dat ze niet-moslims opblazen.
Het is oorlog. Wat verwacht je dan?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zucht... En uiteindelijk dan waarschijnlijk nog meer onschuldige mensen de dupe..
quote:
Ze noemen IS niet.twitter:Elysee twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 10:56:02"La France, parce qu'elle a été agressée lâchement, sera impitoyable à l'encontre des terroristes" #DirectPR reageer retweet
#RespectForAllPeopleAndDontJudgeOthersUnlessYouReallyDontLikeThemThenYouCanJustBlowThemUpIfYouFeelLikeItButOnlyIfYouReallyFeelOffendedLikeIfTheyDrawACartoonOrSomethingquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Net zoveel als bloemen gooien op een lijkenwagen, knuffels leggen bij een rampplek en hashtags bedenken
Ja maar vannacht was het uit respect!quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:01 schreef delano.888 het volgende:
Waarom staat er onder nl1 de hele tijd dat de Eiffel toren verlichting uit respect is uit gezet vannacht. Ik was in Parijs en elke nacht ging hij uit. Dacht om 1 uur maar kan ook 2 zijn. Dus is gewoon standaard toch?
Sinterklaas is iets westers. Ik weet het niet zo maar...quote:
Ze meteen veroordelen is ook een manier om de haat van sommige moslims te versterken. Dat is precies waarom ik net zei dat we in een kansloze vicieuze cirkel zitten. We moeten die weten te doorbreken en dat kan op twee manieren:quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat zal, maar dit is wel de manier om de haat van sommige Nederlanders tegen moslims nog even lekker te versterken...
Distantiëren kun je leren...
Heb me verkeerd laten informeren. Dat zei iemand tegen me, maar dat ging over een eerdere verijdelde aanslag van een tijd geleden.quote:
Utrecht is een knooppunt, maar toch heeft Amsterdam nog net iets meer reizigers op een dag.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:04 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Dat denk je snel ja.
Maar utrecht is het hart van NL
Ongedageerde video. Misschien hadden ze die nog liggen van 7 januariquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)gen_Parijs_op__.html
Leuk.. Twitter..quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]Ze noemen IS niet.twitter:Elysee twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 10:56:02"La France, parce qu'elle a été agressée lâchement, sera impitoyable à l'encontre des terroristes" #DirectPR reageer retweet
Dat is een interne aangelegenheid. Moeten ze zelf maar een verlichting starten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:04 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ze blazen ook moslims op, in Syrie bijvoorbeeld...
Denk je dat we Khalid Boulahrouz inmiddels het woord 'moslim' al in de mond mogen nemen of moeten we nog steeds wachten?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:02 schreef HulkHeld het volgende:
Dat soort mensen met zo'n opmerkingen moet je negeren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:00 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ach, net zo verwerpelijk als de omgeving die roept dat alle moslims gedeporteerd dienen te worden.
Nederland is echt niet interessant genoeg.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Sinterklaas is iets westers. Ik weet het niet zo maar...
Op een dag. En waar zitten de meesten tijdens de piek?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Utrecht is een knooppunt, maar toch heeft Amsterdam nog net iets meer reizigers op een dag.
En nu in goed Nederlands.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:05 schreef Jahr00n het volgende:
hoop dat ze de dader die nog leeft dood martele
Oog om oog , tand om tand.... dat komt volgens mij ook uit een religie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:05 schreef Jahr00n het volgende:
hoop dat ze de dader die nog leeft dood martele
Mijn Frans is niet helemaal meer wat het ooit was....quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]Ze noemen IS niet.twitter:Elysee twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 10:56:02"La France, parce qu'elle a été agressée lâchement, sera impitoyable à l'encontre des terroristes" #DirectPR reageer retweet
Ow.... dat was met een vliegtuig idd. Die was in Marseille al aan de grond gezet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heb me verkeerd laten informeren. Dat zei iemand tegen me, maar dat ging over een eerdere verijdelde aanslag van een tijd geleden.
Omdat Frankrijk laf is aangevallen, zal ze zonder genade optreden tegen terroristen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Mijn Frans is niet helemaal meer wat het ooit was....
Heb je de video nog?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:06 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ongedageerde video. Misschien hadden ze die nog liggen van 7 januari
Honderden jaren geleden? Dude! Situatie in Noord-Ierland voor het gemak maar even vergeten? IRA anyone?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:54 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Pleur op.
Dat is honderden jaren geleden, moet je dat nu nog steeds betrekken in discussies? Laten we het dan maar niet over de mooren hebben en de islamitische slavenhandelaars.
Ja, wek nog meer woede op, goed plan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De resten van de dode terroristen moesten ze live begraven met hun overblijfselen gedrenkt in varkensbloed en varkensafval.
Stel een voorbeeld gvd
kutislam
Dan voel je je idd echt nergens meer veilig.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:58 schreef Falco het volgende:
[..]
En toch denk ik dat je de meeste terreur zaait als je op de lokale zaterdagmarkt van Uden een slachtpartij aanricht. Dat is pas echt complete willekeur.
Volgens Le Figaro hebben de veiligheidsdiensten zich jarenlang voorbereid op precies zo'n scenario als dit.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:52 schreef Falco het volgende:
Beetje meer respect voor die varkens mss Ze verdienen het niet om met die monsters begraven te wordenquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De resten van de dode terroristen moesten ze live begraven met hun overblijfselen gedrenkt in varkensbloed en varkensafval.
Stel een voorbeeld gvd
kutislam
Inderdaad GB heeft veel van dit soort types rondlopen maar is een afgesloten eiland, veel moelijker voor georganiseerde smokkel en coordinatie, verder is Londen zo belangrijk voor veel Moslims dat ze dit soort aanslagen liever elders plegen, Parijs ligt centraal in West-Europa, iedereen kijkt ernaar, veel makkelijker te organiseren voor dit soort lui zeg.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:06 schreef Fokker101 het volgende:
NOS sowieso volgen met dit soort dingenAltijd CNN.
Wat ik trouwens niet snap is dat waarom ze Parijs moeten hebben? En geen andere stad.. dacht meer aan Londen aangezien daar heel wat haatbaardjes zijn.
Zoals mijn analyse gister al luidde.. Er is daar simpelweg meer armoede, echte ghetto's, veel moslims in die wijken in uitzichtsloze situatie. Mijn gok is nog steeds dat het een groep geradicaliseerde Fransen is, met wel of geen IS-banden (IS claimt het toch wel of ze er nou mee te maken hebben of niet).quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:06 schreef Fokker101 het volgende:
NOS sowieso volgen met dit soort dingenAltijd CNN.
Wat ik trouwens niet snap is dat waarom ze Parijs moeten hebben? En geen andere stad.. dacht meer aan Londen aangezien daar heel wat haatbaardjes zijn.
Mee eens. Varkens zijn best te doen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:08 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Beetje meer respect voor die varkens mss Ze verdienen het niet om met die monsters begraven te worden
Je gelooft serieus dat dit nog werkt? Is gewoon onmogelijk om bepaalde waarden met elkaar te verenigen. Je kunt niet tegelijk rechtsaf en linksaf slaan. Dit is niet eens wensdenken. Het is "Escherdenken". Onmogelijk. Tegelijk omhoog en omlaag. De trap op en de trap af tegelijkertijd. Onmogelijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:05 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ze meteen veroordelen is ook een manier om de haat van sommige moslims te versterken. Dat is precies waarom ik net zei dat we in een kansloze vicieuze cirkel zitten. We moeten die weten te doorbreken en dat kan op twee manieren:
- keihard werken aan integratie, van top to bottom
- alle buitenlanders het land uit
Zeg het maar?
Haat met haat bestrijden, daar komen vast leuke kindjes van.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Stel een voorbeeld gvd
kutislam
Wat stel je voor?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Haat met haat bestrijden, daar komen vast leuke kindjes van.
Nopquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:09 schreef Jimbo het volgende:
Iemand een kleine recap van de avond vanaf 4 uur tot nu? Heb ik nog iets gemist?
krijg hier andere gedachtes bij....quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Sta je daar voor de poort na een treinreis uit Nederland.
Want dat is belangrijk om te weten?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:06 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Op een dag. En waar zitten de meesten tijdens de piek?
recap: cnn.comquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:09 schreef Jimbo het volgende:
Iemand een kleine recap van de avond vanaf 4 uur tot nu? Heb ik nog iets gemist?
ja surequote:Op zaterdag 14 november 2015 11:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Haat met haat bestrijden, daar komen vast leuke kindjes van.
Hoop mensen nog in kritieke toestand.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:09 schreef Jimbo het volgende:
Welke waarden doel je dan op?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je gelooft serieus dat dit nog werkt? Is gewoon onmogelijk om bepaalde waarden met elkaar te verenigen. Je kunt niet tegelijk rechtsaf en linksaf slaan. Dit is niet eens wensdenken. Het is "Escherdenken". Onmogelijk. Tegelijk omhoog en omlaag. De trap op en de trap af tegelijkertijd. Onmogelijk.
Nou als je een aanslag wil plegen met veel slachtoffers...quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:10 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Want dat is belangrijk om te weten?
Verlagen tot dat niveau, dat willen we....quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Stel een voorbeeld gvd
kutislam
Ghetto's? In Parijs zijn ook net zo zoveel ghetto's als in Londen, valt New Cross in Londen ook onder een ghetto. (effe een random vraag)quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Zoals mijn analyse gister al luidde.. Er is daar simpelweg meer armoede, echte ghetto's, veel moslims in die wijken in uitzichtsloze situatie. Mijn gok is nog steeds dat het een groep geradicaliseerde Fransen is, met wel of geen IS-banden (IS claimt het toch wel of ze er nou mee te maken hebben of niet).
Je begrijpt dat mevrouw simpelweg bedoeld dat men zich niet laat leiden door angst?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:11 schreef HulkHeld het volgende:
Stoer hoor.. Frans dametje: Dit laten we ons niet meer gebeuren, wie wil je inschakelen dan
Zeiden ze na 7 januari ook..
Het is niet een keuze tussen bepamperen of vernedering. Terugslaan kan ook op andere manieren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:10 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ja sure
bepamperen helpt blijkbaar ook goed
Suffen niet denk ik. Er worden/werden bijna dagelijks aanslagen verijdeld. Ik denk dat er gewoon teveel aan de hand is (geweest) om allemaal in de smiezen te kunnen houden. Plus dat je als reactief apparaat dan vaak een stapje achter de feiten aanloopt. In de loop van de komende dagen zal blijken wie het waren en hoe het gegaan is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:52 schreef Falco het volgende:
Wat is het alternatief?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:11 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Verlagen tot dat niveau, dat willen we....
Frankrijk en oorlog voeren....quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:11 schreef HulkHeld het volgende:
Stoer hoor.. Frans dametje: Dit laten we ons niet meer gebeuren, wie wil je inschakelen dan
Zeiden ze na 7 januari ook..
New Cross geen ghetto. Maar geen geweldige wijk neequote:Op zaterdag 14 november 2015 11:11 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Ghetto's? In Parijs zijn ook net zo zoveel ghetto's als in Londen, valt New Cross in Londen ook onder een ghetto. (effe een random vraag)
Ik geef slechts twee opties, waarom veroordeel je me? En ongeacht of het werkt of niet kan je beter gewoon normaal doen tegen jongens die dit soort dingen denken en een fatsoenlijke conversatie met ze houden. Als je ze de grond in trapt is de kans groot dat ze radicaliseren en heb je precies het tegenovergestelde bereikt van wat je wilt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je gelooft serieus dat dit nog werkt? Is gewoon onmogelijk om bepaalde waarden met elkaar te verenigen. Je kunt niet tegelijk rechtsaf en linksaf slaan. Dit is niet eens wensdenken. Het is "Escherdenken". Onmogelijk. Tegelijk omhoog en omlaag. De trap op en de trap af tegelijkertijd. Onmogelijk.
En dat dit niet nog een keer gebeurd in haar buurt, dit is de tweede keer. Met die suffe politie daar zou ik me hele leven bang zijn op deze manier.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:12 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Je begrijpt dat mevrouw simpelweg bedoeld dat men zich niet laat leiden door angst?
Vertel, wat is je plan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is niet een keuze tussen bepamperen of vernedering. Terugslaan kan ook op andere manieren.
laat me raden ?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is niet een keuze tussen bepamperen of vernedering. Terugslaan kan ook op andere manieren.
Austerlitz?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:12 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Frankrijk en oorlog voeren....
Je weet wat daaruit vloeit, de geschiedenis kennende....
Met veel Marrokaanse thee.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
laat me raden ?
Een boeiend gesprek rond de tafel ?
Gewoon het huidige recht toepassen. Je moet die gasten niet anders behandelen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
laat me raden ?
Een boeiend gesprek rond de tafel ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |