Denk je dat? Mwah denk het niet. Alleen Syrie etc, tegen Amerika, en andere landen die mee helpen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We gaan een grote oorlog meemaken, zoveel is wel duidelijk.
Waarom zou je iedere salafist moeten deporteren?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:46 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Komen we weer bij de vraag, hoe herken je en salafist en bescherming van de burger tegen random arrests van burgers.
het succes van IS in 5 woordenquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:45 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
twitter:fivewords12 twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 10:30:43ieder die nu nog #vluchteling @coanl @rodekruis #azcja steunt; @minpres #d66 stemt, pist over vermoorden #aanslagenparijs , #kominverzet reageer retweet
Tegen wie?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We gaan een grote oorlog meemaken, zoveel is wel duidelijk.
is er geen religie, dan is er wel ideologie. Religie 'afschaffen' verplaatst het probleem enkel naar een andere rechtvaardiging, lijkt me.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:45 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook 2015. Dat vergelijken en relativeren van de Islam van NU met het christendom van 100en jaren geleden is te achterlijk voor woorden ook al ben ik als atheist tegenstander van beiden.
Kon gisteren nog bij ze bestellenquote:
Charlie Hebdo ligt nog vers in het geheugen toch?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:47 schreef Fokker101 het volgende:
Van AL Qaida hoor je helemaal niks meer.
IS = Al Qaida in Irakquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:47 schreef Fokker101 het volgende:
En dit zijn dan nog de "genuanceerde" tweetsquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:45 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
twitter:fivewords12 twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 10:30:43ieder die nu nog #vluchteling @coanl @rodekruis #azcja steunt; @minpres #d66 stemt, pist over vermoorden #aanslagenparijs , #kominverzet reageer retweet
IS en Al Qaida hebben geen goede verstandhouding. Machtenstrijd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
IS = Al Qaida in Irak
quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een hek tussen Duitsland/België en Nederland? En dan wachttorens erbij en zo?
Omdat het net als anon een merknaam is waar individuen zich zelf onder scharen, en nu is IS hot. Er is geen centraal leiderschap.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:47 schreef Fokker101 het volgende:
Als ze niets zeggen is het ook niet goed.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:47 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik word zo moe van de reactie van moslims op social media:
- dit is niet de islam
- pray for lebanon
- begrijp me goed dit is heel vervelend maar...
Die hele grote groep semi gedogers is een groot onderdeel van het probleem.
Ok man. Bedankt voor deze bijdragequote:Op zaterdag 14 november 2015 10:46 schreef Re het volgende:
[..]
gezien je reacties in deze reeks lijkt me die angst al lang gezaaid en de enige die bij angst regeert is IS, om eens krom te redeneren ben jij degene die het succes van IS in stand houdt
Spanningen lopen op, er is weinig tot geen de-escalatie. Ik zie in een jaar of 30, 40 wel de shit losgaan ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:47 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Denk je dat? Mwah denk het niet. Alleen Syrie etc, tegen Amerika, en andere landen die mee helpen.
Mensen die roepen dat ze er niks mee te maken hebben omdat ze geen vinger hebben uitgestoken zijn onderdeel van het probleem? Klinkt niet echt logisch.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:47 schreef Cracka-ass het volgende:
- dit is niet de islam
- pray for lebanon
- begrijp me goed dit is heel vervelend maar...
Dat was is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Charlie Hebdo ligt nog vers in het geheugen toch?
Yep, en vorige week nog 200 Russen...quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
En nu, 120 doden en wss nog meer. komop dat we kunnen we toch niet toelaten
Lone Wolfs? Nooit. Veel te georganiseerd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:48 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Trouwens, als het doel is om zoveel mogelijk doden te maken met een zelfmoordaanslag zoals IS wil. Waarom dan een bom af laten gaan buiten het stadion en er niet in of als het stadion leeg zou lopen.
Ook pakken ze een random cafe en stappen ze een of andere concertzaal binnen. Lijkt me niet opgezet en IS lult maar wat. Dan hadden ze de Eiffeltoren wel gepakt of de metro. Dit zijn gewoon lonewolfs.
Als je als moslim zegt dit is niet de islam, dan neem je dus afstand van deze aanslagen. Waarom mag dat niet?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:47 schreef Cracka-ass het volgende:
- dit is niet de islam
Is is ontstaan uit Al Qaida, maar ik begreep ook dat zelfs Al Qaida IS te ver vind gaanquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:48 schreef Ceberut het volgende:
[..]
IS en Al Qaida hebben geen goede verstandhouding. Machtenstrijd.
Precies, dit zijn geen lone wolfs die dit op hun zolderkamertje hebben opgezet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lone Wolfs? Nooit. Veel te georganiseerd.
Moet makkelijk te doen zijn voor het westen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het 'westen' versus een IS achtige groepering, groter van opzet.
nou ja, de taal die je uitspreekt is precies wat ze willem, zo veel mogelijk mensen tegen elkaar opzetten en de angstcultuur in stand houden, IS geeft geen fuck om de normale moslim of westerling, dus probeer dat eens te begrijpenquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ok man. Bedankt voor deze bijdrage
Ben je het dan niet met een deel van de mensen hier eens dat er teveel moslims zijn ( in eigen kring bij mij iig ) die het afkeuren maar tegelijk ook min of meer verdedigen? Telkens een argument waarom het gebeurde en dat er oorlog is daar etc... in plaats van gewoon duidelijk zeggen: dit is afschuwelijk en ik vind het verschrikkelijk dat mijn geloof hiervoor misbruikt wordt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als ze niets zeggen is het ook niet goed.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:50 schreef HulkHeld het volgende:
Die zwarte van de NOS zit ze bijna te complementeren. 'Toch goed georganiseerd en goede acties'
Sta je daar voor de poort na een treinreis uit Nederland.quote:
Volgens mij was het de bedoeling dat ze zouden aanslag plegen in het stadion. Maar op de een of andere manier zit er toch iets van mens in hun die zegt dat ze dat beter niet zouden doen. Daarom hebben ze wss beslist om te ontploffen buiten het stadion waar geen volk is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:48 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Trouwens, als het doel is om zoveel mogelijk doden te maken met een zelfmoordaanslag zoals IS wil. Waarom dan een bom af laten gaan buiten het stadion en er niet in of als het stadion leeg zou lopen.
Ook pakken ze een random cafe en stappen ze een of andere concertzaal binnen. Lijkt me niet opgezet en IS lult maar wat. Dan hadden ze de Eiffeltoren wel gepakt of de metro. Dit zijn gewoon lonewolfs.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen die roepen dat ze er niks mee te maken hebben omdat ze geen vinger hebben uitgestoken zijn onderdeel van het probleem? Klinkt niet echt logisch.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:50 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Ben je het dan niet met een deel van de mensen hier eens dat er teveel moslims zijn ( in eigen kring bij mij iig ) die het afkeuren maar tegelijk ook min of meer verdedigen? Telkens een argument waarom het gebeurde en dat er oorlog is daar etc... in plaats van gewoon duidelijk zeggen: dit is afschuwelijk en ik vind het verschrikkelijk dat mijn geloof hiervoor misbruikt wordt.
Ik hoor/lees te vaak ja het is wel erg maar ze krijgen ook minder kansen in de maatschappij, of het westen voert oorlog in het MO.
WTFquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:45 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ik zeg dan ook niet "afschaffen". Het is een feit dat de islam er NU wel degelijk een rol, zo niet de grootste rol in speelt. Het is mogelijk dat mensen in naam van een andere ideologie gekke dingen uithalen maar dat is volstrekt irrelevant wanneer we het over de aanslagen van NU hebben. Godallemachtig waarom heb jij steeds die behoefte om de schuld proberen te minimaliseren en/of te verleggen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
is er geen religie, dan is er wel ideologie. Religie 'afschaffen' verplaatst het probleem enkel naar een andere rechtvaardiging, lijkt me.
Nee, dit wordt de directe toekomst van Europa. Dit zal vaker gaan gebeuren en binnen verschillende lidstaten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:44 schreef Fokker101 het volgende:
Ben dan ook wel echt benieuwd als er meer aanslagen komen. Of dat het alleen dreiging is..
Unieke foto's van een leeg parkquote:
Eiffeltoren was ook een doel, maar dat is niet gelukt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:48 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Geen wachtrijen, flex toch?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:51 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Unieke foto's van een leeg park
quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
En nu, 120 doden en wss nog meer. komop dat we kunnen we toch niet toelaten
Jup, ze hebben ook aangegeven dat ze niet weten hoe ze een groep van 8 zo hebben kunnen laten lopen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:52 schreef Falco het volgende:
Denken jullie ook niet dat de Franse veiligheidsdiensten hebben lopen suffen? Het zou me niks verbazen dat dat ook nog meespeelt en het zo uit de hand heeft kunnen lopen.
Erkennen dat er grote problemen zijn binnen de (culturele) islam is niet zo moeilijk. Moslims hebben er alleen op grote schaal moeite mee en kruipen liever in de slachtofferrol.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als ze niets zeggen is het ook niet goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |