abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157539319
quote:
Zeker zestig doden bij schietpartijen en explosies in Parijs

Bij meerdere schietincidenten en explosies in Parijs zijn vrijdagavond zeker zestig doden en meerdere gewonden gevallen. De Franse president François Hollande heeft de noodtoestand uitgeroepen.

Volgens de Franse zender BFM TV is er sprake van zeker zes schietpartijen en drie explosies. De schietpartijen vonden plaats in verschillende arrondissementen in de Franse hoofdstad. Daarnaast werden explosies waargenomen in de buurt van het Stade de France in Saint-Denis, een voorstad van Parijs.

Eén van de schietpartijen vond plaats bij het Parijse theater Bataclan. Daar is momenteel een gijzeling gaande. Er zouden zo'n honderd gijzelaars worden vastgehouden, meldt AP op gezag van de politie. Volgens CNN zou het gaan om zo'n zes tot acht gijzelnemers.

Als reactie op de aanslagen heeft president Hollande de Franse grenzen gesloten. Hij roept iedereen in de omgeving van Parijs op om binnen te blijven.

Er zijn tweehonderd militairen de straten van Parijs op gestuurd om te helpen bij de beveiliging van de Franse hoofdstad. Dit meldt de Franse krant Le Monde op gezag van de plaatselijke commandant van de strijdkrachten.
Stade de France

In de buurt van het Stade de France vielen zeker drie doden. Een woordvoerder van de politie meldt dat het gaat om twee zelfmoordaanslagen en een bomaanslag. Bij deze incidenten raakten nog eens tientallen mensen gewond.

In het voetbalstadion speelde het Franse nationale elftal een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. De explosies waren in het stadion hoorbaar. Desondanks werd de wedstrijd gewoon uitgespeeld. Na de wedstrijd stroomden supporters massaal het veld op.

President Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd tijdens het duel door zijn beveiligers uit het stadion gehaald en in veiligheid gebracht bij het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Reacties

Minister-president Mark Rutte is geschokt door de toestand in Parijs, zo liet hij weten. "Onze gedachten zijn bij de slachtoffers en hun nabestaanden. We volgen de situatie nauwlettend, ook via onze ambassade in Parijs, en de Fransen kunnen op onze steun rekenen."

Het terreurdreigingsniveau in Nederland blijft vooralsnog substantieel, aldus een woordvoerder van het ministerie van Veiligheid en Justitie.

De Amerikaanse president Barack Obama sprak van een "aanval tegen de mensheid". "Frankrijk is onze oudste bondgenoot en we staan aan hun kant in de strijd tegen terrorisme en terroristen", aldus de president, die nog niet wil speculeren over wie er verantwoordelijk is voor de aanslagen.

Ook de Britse premier David Cameron reageerde geschokt. "Onze gedachten zijn bij het Franse volk. We zullen alles doen wat we kunnen om te helpen."
Zie ook
'Meer dan 155 doden in terreuravond Parijs, schutters lopen nog rond'

Streams
CNN: http://www.playlivenew.com/2010/08/watch-cnn-news-live/
NOS: http://nos.nl/livestream/(...)lagen-in-parijs.html

Reddit: https://www.reddit.com/live/vwwmdb26t78v
pi_157539323
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Niet om je uit je droom te helpen :') maar volgens mij heeft Frankrijk er alles aan gedaan om de invasie van irak te voorkomen. Tot aan het traineren van Amerikaanse troepenbewegingen aan toe.

Had je het over de VS of UK dan zou je nog een punt gehad kunnen hebben.
Wel een slecht punt maar nietemin :') .
Leuk aan aardig, maar gezien er sinds Irak een veelvoud aan ontwikkelingen in die regio hebben plaatsgevonden, waar Frankrijk een substantiële bijdrage aan heeft geleverd, blijft mijn argumentatie gewoon staan. Probeer het nog eens.
Allah Al Watan Al Malik
pi_157539324
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:49 schreef empa1010 het volgende:
Donderju zeg, dat filmpje op Harold Doornbos z'n Twitter :X
http://www.dailymotion.co(...)ade-au-bataclan_news

Tering

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2015 09:54:12 ]
pi_157539325
Pak het maar op de Sovjet manier aan. Executeer alle directe familieleden van 'mensen' die dit soort aanslagen plegen.

Bizarre reactie, ja. Maar wel bewezen effectief. Met dit soort 'mensen' is niet meer te praten.

http://articles.philly.co(...)eration-organization
pi_157539334
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Leuk aan aardig, maar gezien er sinds Irak een veelvoud aan ontwikkelingen in die regio hebben plaatsgevonden, waar Frankrijk een substantiële bijdrage aan heeft geleverd, blijft mijn argumentatie gewoon staan. Probeer het nog eens.
Lekker makkelijk.
Noem die ontwikkelingen eens.

Probeer het nog eens.

Ik zeg overigens niet dat Frankrijk een lievertje is geweest maar juist in die contreien heeft men zich behoorlijk stilgehouden.

[ Bericht 8% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 14-11-2015 10:02:56 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_157539335
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:54 schreef ElDinosaur het volgende:
Pak het maar op de Sovjet manier aan. Executeer alle directe familieleden van 'mensen' die dit soort aanslagen plegen.

Bizarre reactie, ja. Maar wel bewezen effectief. Met dit soort 'mensen' is niet meer te praten.

:')
Zonder wrijving geen glans
pi_157539340
Aantal doden aangepast naar 153 ;(
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_157539341
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:48 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

DIT.

Ofwel we bemoeien ons ermee, maat dan kan dat niet zonder geweld. Of we trekken onzer handen et vanaf een dan laten we ook niemand meer toe.

Schiet dan die bootjes maat nat de kelder. Houdt het snel op. Of weer grijpen dus in. Maat dan moeten we de extremisten letterlijk afknallen. Kies maar.

De vredesdoctrine werkt niet bij de extreme islam. En religie die strijd, onthoofden en onderdrukking als doel heeft moet uitgeroeid worden. Merry geweld ja, meer dan leuk is. De Israeli's hebben biet al jaren mee te maken trouwens. Er is helemaal geen vrede mogelijk totdat Israël kapot is. Daarom de p alestijnen maart v kapot dan.

Ik ben er klaar mee. Ik kies onze kant. Blijkbaar is eet geen vrede mogelijk Merry dit soort mongolen.
Dat is dan ook gewoon het hele probleem. Sommigen denken dat er geen aanslagen meer zullen zijn als we niets doen in het Midden-Oosten. Sommigen zeggen juist dat omdat we niet hard optreden IS hele stukken heeft kunnen veroveren.

De crux van het verhaal is dat we gewoon weg moeten uit die contreien zodat we het morele gelijk in ieder geval aan onze kant hebben als we zeggen; oprotten uit ons continent.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_157539342
quote:
Dat is 'm inderdaad. Schokkend... sjezus :'(
  zaterdag 14 november 2015 @ 09:55:35 #10
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_157539345
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:40 schreef heywoodu het volgende:
Iemand (geen moslim, Zuid-Amerikaans :+ ) zei tegen mij toen we het er even over hadden dat het toch vooral de fout van de VS en Europa was, "want IS bestaat dankzij hun steun".

Ik zit nauwelijks in deze materie, dus wat kan ik nou als goed, op degelijke argumenten gebaseerd antwoord geven? :') Dus niet "haha sukkel, wat een onzin", maar gewoon dingen die daadwerkelijk op feiten gebaseerd zijn.
Helaas heeft ze niet geheel ongelijk.

Dus misschien is je een beetje inlezen wel verstandig (sowieso) ipv zoeken naar factoids om haar tegen te kunnen spreken.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator zaterdag 14 november 2015 @ 09:56:22 #11
257132 crew  Awsom
pi_157539354
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:55 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Dat is 'm inderdaad. Schokkend... sjezus :'(
Mensen hangen gewoon uit het raam om aan de schutter(s) te ontkomen.
  zaterdag 14 november 2015 @ 09:56:30 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157539355
quote:

Het resultaat zal hooguit zijn dat er nog meer terroristen komen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_157539360
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Die zelfmoord aanslagen zijn niet erg succesvol geweest.
4 doden met 3 bommen. Ik gok dat ze dat anders voor ogen hadden.
Dat is best slecht te noemen, inderdaad.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat vergeet ik helemaal niet. Wat jij vergeet is dat die gekkies de kans hebben gekregen om aan de macht te komen door a) vernietiging van Irak en chaos nadien. b) levering van wapens van het Westen.

Nu zitten we met de gebakken peren. IS is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Het is een aftakking van Al Qaeda. En Al Qaeda heeft weer een hele 'fraaie' onstaansgeschiedenis, zoals we allemaal weten. Punt is, burgers hebben uiteindelijk te leiden onder dit geopolitieke spel. Of dat nu hier is of daar. Punt is ook dat wij hier ons onvoldoende uitspreken tegen de deelname van onze eigen regering aan dit geopolitieke spel.

Dat neemt niet weg dat we op dit moment ons niet kunnen terugtrekken. Echter de wijze waarop de strijd in Syrie gevoerd wordt is halfbakken. We bombarderen vanuit de lucht, durven geen grondoorlog aan en modderen dus eigenlijk wat aan. IS is sterker geworden en dat geeft het idee aan jonge vatbare personen dat IS écht een sterke macht is en dat ze dus iedereen, zelfs het grote Amerika kunnen verslaan. Dat beeld mag best worden rechtgetrokken.
^O^
  zaterdag 14 november 2015 @ 09:57:17 #15
136 V.
pi_157539365
quote:

Dat vind ik altijd wel de ergste bijvangst van dit soort drama's.

Randdebielen die eigenlijk blij zijn dat dit gebeurt zodat ze dan elke banale en immorele breinruft op internet 'mogen' kwakken.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_157539367
quote:
Doe je smiley ding maar. Het feit blijft staan dat in de 20nogwat jaar erna geen Russische diplomaten zijn ontvoerd in die contreien.
pi_157539369
quote:
In plaats van dat die filmer vluchtende mensen even naar binnen laat ofzo.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_157539370
quote:
Jezus, wat een gruwel
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_157539371
quote:
Bedankt, Hans.
pi_157539372
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:56 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het resultaat zal hooguit zijn dat er nog meer terroristen komen.
Met niks doen ook.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 14 november 2015 @ 09:57:55 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157539373
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:55 schreef Verbal het volgende:

[..]

[url=

[..]

Helaas heeft ze niet helemaal ongelijk.]Helaas heeft ze niet helemaal ongelijk.[/url]

Dus misschien is je een beetje inlezen wel verstandig (sowieso) ipv zoeken naar factoids om haar tegen te kunnen spreken.

V.
Inlezen probeer ik zeker wel te doen en zeker niet alleen vanwege 1 discussie, maar het is zo onoverzichtelijk :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator zaterdag 14 november 2015 @ 09:58:18 #23
257132 crew  Awsom
pi_157539380
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:57 schreef Caland het volgende:

[..]

In plaats van dat die filmer vluchtende mensen even naar binnen laat ofzo.
pi_157539382
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:45 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vind dit een bijzonder sterk staaltje cirkelredeneren.

We moeten hier niet gek van op kijken want we tolereren dat onze regeringsleiders daar mensen kapotbombarderen en dan gaan wij daar weer bombarderen en dan moeten ze daar niet gek opkijken want ze tolereren dat we hier opgeblazen worden en dan gaan ze ons weer hier opblazen etc etc etc.

Je praat nu hetzelfde geweld als wat daar toegepast wordt goed, omdat het daar toegepast wordt en dat slecht is. Daarom is het hier dus minder erg ofzo. Dat is heel raar.

Daarbij, die 'wij' waar je het over hebt... jij moet dus ook niet raar opkijken als je motgen afgeschoten wordt omdat je tolereert dat wij de boel daar platbombarderen? Want het is totaal niet gezegd dat er geen mensen afgeschoten zijn die er exact hetzelfde naar kijken als jij en vinden dat het moet stoppen.

Op veel gebieden wat te kort door de bocjt, hoewel ik wel met je eens ben dat het inderdaad te verwachten is. Een oorlog blijft niet daar waar je hem uit wil vechten
Oorlog is op zichzelf ook een vorm van cirkelredeneren. Dat is het punt.

Volgens mij begrijp jij mijn post niet helemaal. Ik praat namelijk helemaal niets goed, noch het geweld hier, noch het geweld daar. Ik geef aan dat ook wij een risico lopen daar onze eigen regering actief deelneemt aan een of meerdere oorlogen.

In dat opzicht is het inderdaad niet vreemd dat er dus ook hier, op ons eigen grondgebied, burgerdoden kunnen vallen als gevolg van acties van onze overheid elders. Dat is een harde trieste realiteit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_157539384
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

We, zijn wij. De talloze onschuldige slachtoffers in Parijs dragen er evenveel verantwoordelijkheid voor als die honderdduizenden, of inmiddels waarschijnlijk wel tegen de miljoen burgerdoden in Irak en Syrie

We tolereren het dat wij duizenden kilometers verderop landen tot chaos bombarderen. We trekken er vervolgens weg, laten een geruïneerd land achter en krabben ons achter onze oren als we geconfronteerd worden met een backlash?
Ten eerste wordt het 'tot chaos' bombarderen vooral geregeld door de mensen in het betreffende land zelf, dus laten we maar even wat minder praten alsof het zo 'logisch' is dat we de oorlog nu op de eigen straten krijgen.

Wat ik zie aan de huidige situatie is dat wij een paar belangrijke steken hebben laten vallen. Het is voor mij geen toeval dat het juist Frankrijk is dat zo'n broeinest van terroristisch potentiëel is; hun immigratie-politiek is een drama en de kansloosheid van jongeren in de banlieu is een lopende tragedie.

Een tweede belangrijke factor naar mijn niet zo bescheiden mening is dat wij in Europa veel te gemakkelijk toestaan dat de regimes op het Arabische schiereiland hier moskeeën financieren die onder de vlag van 'vreedzaam salafisme' hun gif in de daarvoor gevoelige groepen verspreiden.

Ik snap werkelijk niet waarom wij dat toestaan. Volgens mij zou de eerste stap moeten zijn in het bestrijden van uitwassen in de Islam een totaal verbod op buitenlandse financiering van moskeeën en dergelijke.
pi_157539386
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:57 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Bedankt, Hans.
Geen dank!
pi_157539389
quote:
18s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:57 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd wel de ergste bijvangst van dit soort drama's.

Randdebielen die eigenlijk blij zijn dat dit gebeurt zodat ze dan elke banale en immorele breinruft op internet 'mogen' kwakken.

V.
Ik heb genoeg genuanceerde discussies gevoerd. Na het zien van deze beelden gewoon geen zin in vandaag.
  zaterdag 14 november 2015 @ 09:59:23 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157539390
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:57 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Doe je smiley ding maar. Het feit blijft staan dat in de 20nogwat jaar erna geen Russische diplomaten zijn ontvoerd in die contreien.
Ach ga je wat verder terug dan zijn er voldoende voorbeelden dat je met dit soort achterlijke draconische maatregelen eerder meer verzet en of terrorisme kweekt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:00:18 #29
136 V.
pi_157539398
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Inlezen probeer ik zeker wel te doen en zeker niet alleen vanwege 1 discussie, maar het is zo onoverzichtelijk :')
Linkje goed gezet. Veel leesplezier :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_157539399
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ten eerste wordt het 'tot chaos' bombarderen vooral geregeld door de mensen in het betreffende land zelf, dus laten we maar even wat minder praten alsof het zo 'logisch' is dat we de oorlog nu op de eigen straten krijgen.

Wat ik zie aan de huidige situatie is dat wij een paar belangrijke steken hebben laten vallen. Het is voor mij geen toeval dat het juist Frankrijk is dat zo'n broeinest van terroristisch potentiëel is; hun immigratie-politiek is een drama en de kansloosheid van jongeren in de banlieu is een lopende tragedie.

Een tweede belangrijke factor naar mijn niet zo bescheiden mening is dat wij in Europa veel te gemakkelijk toestaan dat de regimes op het Arabische schiereiland hier moskeeën financieren die onder de vlag van 'vreedzaam salafisme' hun gif in de daarvoor gevoelige groepen verspreiden.

Ik snap werkelijk niet waarom wij dat toestaan. Volgens mij zou de eerste stap moeten zijn in het bestrijden van uitwassen in de Islam een totaal verbod op buitenlandse financiering van moskeeën en dergelijke.
dit dus.
pi_157539401
nrc

Frankrijk: dodental nu op 127, 180 mensen gewond

Het dodental van de aanslagen in Parijs is opgelopen tot 127. Dat melden bronnen bij de Franse politie aan persbureau AFP. Verder wordt gesproken van circa 180 gewonden. Van hen zouden 80 mensen in kritieke toestand zijn.
...
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 14 november 2015 @ 10:00:42 #32
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157539403
quote:
Die concertzaal heeft dus uitgangen die uitkomen op een of ander zijstraatje/appartementencomplex?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_157539405
wtf doet RTL ? :')
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:00:47 #34
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_157539406
quote:
Tha hell zeg, fuck...
pi_157539412
Nog 99 mensen in kritieke toestand. ;(
pi_157539418
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Die concertzaal heeft dus uitgangen die uitkomen op een of ander zijstraatje/appartementencomplex?
Personeelsuitgangen, nooduitgangen, goederentoevoer, dat soort dingen
pi_157539427
quote:

[..]

Hier ben ik het mee eens maar het uitbannen van welke vorm van extremisme die voortkomt vanuit de banlieu dient eveneens te worden aangepakt door die jongeren daar dan ook perspectief te bieden op een 'normaal' leven binnen de maatschappij. Zij zijn ,bij wijze van, net zo gevoelig voor fundamentalistisch Scientology als Islam als zij besluiten om in de banlieu's te gaan recruteren en brainwashen.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:03:06 #38
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_157539434
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oorlog is op zichzelf ook een vorm van cirkelredeneren. Dat is het punt.

Volgens mij begrijp jij mijn post niet helemaal. Ik praat namelijk helemaal niets goed, noch het geweld hier, noch het geweld daar. Ik geef aan dat ook wij een risico lopen daar onze eigen regering actief deelneemt aan een of meerdere oorlogen.

In dat opzicht is het inderdaad niet vreemd dat er dus ook hier, op ons eigen grondgebied, burgerdoden kunnen vallen als gevolg van acties van onze overheid elders. Dat is een harde trieste realiteit.
Zo gaat dat. Zag je ook toen we in Afghanistan zaten. Als er dan eens een icidentele Nederlandse dode viel, was het gelijk kamervragen en is het land te klein. Dat heb je nu eenmaal als je in oorlog bent
Laffe huichelaar
pi_157539437
Eagles of Death Metal “geschrokken en geschokt”, maar veilig na dodelijk geweld in Parijs
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_157539438
Als die gasten rond dat stadion zich een uur eerder opgeblazen hadden waren er aanzienlijk meer doden gevallen.

Gevalletje te laat?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_157539440
quote:

[..]

Helemaal mee eens. Nadeel is dat we door onze vrijheden en de daarbij horende wetten dat soort financiering niet zomaar af kunnen schaffen.
Hier schreef Maver24:
Opgetyft met je grafkop. Zal ik hem een koppie kleiner maken, mongool
Hier schreef Roypsv:
stoer, kom hierdan beuk ik je gezicht naar de tering
pi_157539443
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:03 schreef Caland het volgende:
Als die gasten rond dat stadion zich een uur eerder opgeblazen hadden waren er aanzienlijk meer doden gevallen.

Gevalletje te laat?
Of te vroeg.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:04:03 #43
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157539445
quote:

Gevalletje te laat?
Of niet gelukt om in het stadion te komen?
pi_157539450
quote:

Gevalletje te laat?
Ergens heb ik het vermoeden dat ze het stadion in wilde, maar dat het er op 1 of andere manier niet van gekomen is.
pi_157539452
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:00 schreef sacha het volgende:
nrc

Frankrijk: dodental nu op 127, 180 mensen gewond

Het dodental van de aanslagen in Parijs is opgelopen tot 127. Dat melden bronnen bij de Franse politie aan persbureau AFP. Verder wordt gesproken van circa 180 gewonden. Van hen zouden 80 mensen in kritieke toestand zijn.
Als ik alles een beetje in beschouwing neem was de hele actie matig succesvol.
Als ze aanslagen in het midden-oosten plegen zijn er vaak door een enkele bom al meer doden.
pi_157539453
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:33 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Wie is "we" en waarom zijn die talloze onschuldige slachtoffers die er gevallen zijn bij de zoveelste aanslag daar verantwoordelijk voor?
De beredenering die waarschijnlijk wordt gebruikt door de terroristen, zie ik hier ook terug in de discussie. Het "westen" levert wapens, dus vermoorden we mensen in het westen. Hier is het, "moslims" plegen aanslagen, dus zijn alle moslims schuldig. Al is het vervolg (beetje schelden t.o.v. mensen vermoorden) wel heel anders, gelukkig maar.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_157539457
quote:

[..]

Je ziet een aantal belangrijke zaken over het hoofd. De geschiedenis van Frankrijk met een aantal islamitische landen (als voormalig kolonisator). Frankrijk kent al een redelijk turbulente historie als het gaat om aanslagen of periodes van onrust 'komend van buitenaf'. Dat heeft een bepaalde rol in de vatbaarheid van de jeugd aldaar voor terreur.

Het idee is dat terroristen verder niet tot amper in de moskee komen. Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat buitenlandse financiële geldschieters in de gaten gehouden moeten worden. Dat helpt echter niet tegen terreur an sich.
Allah Al Watan Al Malik
pi_157539459
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:03 schreef Kamikazie het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Nadeel is dat we door onze vrijheden en de daarbij horende wetten dat soort financiering niet zomaar af kunnen schaffen.
Dan zou je grondwetten moeten aanpassen en zijn de gevolgen daarvan ook niet wenselijk.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:05:25 #49
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157539468
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:03 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Zo gaat dat. Zag je ook toen we in Afghanistan zaten. Als er dan eens een icidentele Nederlandse dode viel, was het gelijk kamervragen en is het land te klein. Dat heb je nu eenmaal als je in oorlog bent
Ik denk dat we inderdaad op dit moment geen politici hebben die een oorlog aandurven die nodig is om de IS op korte termijn te verslaan. Omdat het nou eenmaal veel mensen levens gaat kosten. Ook aan eigen kant.
pi_157539472
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:01 schreef -Strawberry- het volgende:
Nog 99 mensen in kritieke toestand. ;(
AK 47 zorgt dan ook voor aardig wat lichamelijke schade. Dodental zal nog wel aanzienlijk toenemen de komende dagen.
pi_157539476
Goed, we weten verder nog amper wie de daders waren.
Naturheilmittel
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:05:59 #52
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157539477
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is best slecht te noemen, inderdaad.

[..]

^O^
Niks daarvan. De chaos in Irak is gemaakt door de mensen die daar woonde en een ideologie hadden die strookt met het westen en de haat tegen het jodendom.

Ik ga er niet in mee dat dit onze eigen schuld is dat is een interpretatie van groen links.
pi_157539478
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan zou je grondwetten moeten aanpassen en zijn de gevolgen daarvan ook niet wenselijk.
Ik heb ook niet 1,2,3 een oplossing ervoor.
Geef alleen aan dat ik denk dat het daardoor lastig is.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_157539479
quote:

[..]

Uitstekend verwoord. Helaas is dat verbieden van financiering niet haalbaar puur omdat er altijd wel een manier is om het via een binnenlands investeringsfonds te laten lopen. Misschien moet er dan maar opnameapparatuur in iedere moskee komen, zodat je weet wat de imams vertellen? Het gaat allemaal richting 1984 qua overheidsbemoeienis maar het alternatief is blijkbaar dat er hier in het wilde weg gemaaid kan worden met kalasjnikovs.
pi_157539480
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:05 schreef Ericr het volgende:

[..]

AK 47 zorgt dan ook voor aardig wat lichamelijke schade. Dodental zal nog wel aanzienlijk toenemen de komende dagen.
Effectiever dan de bommen.
pi_157539481
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk dat we inderdaad op dit moment geen politici hebben die een oorlog aandurven die nodig is om de IS op korte termijn te verslaan. Omdat het nou eenmaal veel mensen levens gaat kosten. Ook aan eigen kant.
Het kankerzwel IS is al uitgezaaid hoor, we zijn al veel te laat om adequaat te handelen :(!
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:06:23 #57
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_157539482
quote:

Gevalletje te laat?
Bij terroristische aanslagen is het zelden tot nooit om het aantal doden en gewonden te doen. Het gaat om de meeste media-aandacht en zoveel mogelijk angst zaaien.

Door het tijdens de wedstrijd te doen, krijgt iedereen het mee die zit te kijken en het is een zeer grote, populaire wedstrijd want Frankrijk-Duitsland is een mooi affiche. Daarbij gaat nu het beeld van die mensen die opgesloten zitten op dat veld en er niet uit kunnen uit angst nu de hele wereld over.

Ik gooi het op een gevalletje gepland
Laffe huichelaar
pi_157539487
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:05 schreef Gerolsteiner het volgende:
IS/ Al Qaida...
pi_157539492
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Bij terroristische aanslagen is het zelden tot nooit om het aantal doden en gewonden te doen. Het gaat om de meeste media-aandacht en zoveel mogelijk angst zaaien.

Door het tijdens de wedstrijd te doen, krijgt iedereen het mee die zit te kijken en het is een zeer grote, populaire wedstrijd want Frankrijk-Duitsland is een mooi affiche. Daarbij gaat nu het beeld van die mensen die opgesloten zitten op dat veld en er niet uit kunnen uit angst nu de hele wereld over.

Ik gooi het op een gevalletje gepland
Als hij het op de tribune tijdens de wedstrijd had gedaan was er echt wel meer media aandacht denk ik. Dan was het voor miljoenen mensen live op tv te zien geweest.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:07:23 #60
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_157539498
Word het nu niet eens tijd dat de het moslim geloof behandelt gaat worden als terroristische organisatie ?

want hoe lang moeten we nog weg kijken , bij motorclub zitten er een paar bij die "fout zijn en worden de goede nu ook aangekeken als misdadigers ...

maar bij het moslimgemeenschap laten ze het maar vrij gaan.
En hoe zit het met de hulpverlening die nu "vluchtelingen" helpen en waar dan van achteraf blijkt dat het een terrorist is , is mee helpen met een terroristische organisatie , dat is dus strafbaar ?
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_157539500
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het is niet een Nederlandse kwestie alleen. Ik zie niet in waarom we niet in een zeer brede coalitie, bestaande uit Islamitische en Westerse landen grondtroepen kunnen inzetten om IS te verdrijven?
Allah Al Watan Al Malik
pi_157539501
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef Kamikazie het volgende:

[..]

Als hij het op de tribune tijdens de wedstrijd had gedaan was er echt wel meer media aandacht denk ik. Dan was het voor miljoenen mensen live op tv te zien geweest.
pi_157539502
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:06 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

IS/ Al Qaida...
Dit lijkt me ook wel een veilige gok inderdaad.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_157539503
W-A is 'geschokt', origineel
pi_157539504
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hier is het:

https://www.google.nl/map(...)13312!8i6656!6m1!1e1
pi_157539505
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef RAVW het volgende:
Word het nu niet eens tijd dat de het moslim geloof behandelt gaat worden als terroristische organisatie ?

want hoe lang moeten we nog weg kijken , bij motorclub zitten er een paar bij die "fout zijn en worden de goede nu ook aangekeken als misdadigers ...

En hoe zit het met de hulpverlening die nu "vluchtelingen" helpen en waar dan van achteraf blijkt dat het een terrorist is , is mee helpen met een terroristische organisatie , dat is dus strafbaar ?

Je weet dat de meeste slachtoffers van IS, moslims zijn?

Hoe achterlijk kun je zijn.
pi_157539506
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:06 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Uitstekend verwoord. Helaas is dat verbieden van financiering niet haalbaar puur omdat er altijd wel een manier is om het via een binnenlands investeringsfonds te laten lopen. Misschien moet er dan maar opnameapparatuur in iedere moskee komen, zodat je weet wat de imams vertellen? Het gaat allemaal richting 1984 qua overheidsbemoeienis maar het alternatief is blijkbaar dat er hier in het wilde weg gemaaid kan worden met kalasjnikovs.
Waren dit niet mensen die van buiten Franse grenzen zijn gekomen? Dan heb je dus geen reet aan wat die imams binnenlands zeggen, die hebben er niets mee te maken.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:08:02 #68
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_157539508
quote:
Nee, dat wordt het niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:08:31 #69
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_157539514
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef luckass het volgende:
Wat had hij dan moeten zijn, gespannen omdat hij zijn schoentje had gezet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:08:31 #70
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_157539515
quote:

[..]

Eens.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_157539517
quote:

Wacht wat? _O-
Ben het met je eens dat de reactie uit de moslimgemeenschap heel wat beter en harder kan zijn in plaats van altijd maar 'ja, maar... ' maar dit gaat wel erg ver imo.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_157539518
quote:
Alley Snackbars is wel zeker
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:08:51 #73
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_157539520
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef Kamikazie het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. En als hij de Eiffeltoren opgeblazen had waardoor ie mooi instortte, had hij nog meer media-aandacht gehad. Maar dat is niet mogrlijk want die is te streng bewaakt, net als het niet mogelijk is met explosieven op de tribune te komen
Laffe huichelaar
pi_157539521
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Waarom zou je dat geloof dan nog willen aanhangen?
pi_157539522
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:04 schreef Omega het volgende:

[..]

De beredenering die waarschijnlijk wordt gebruikt door de terroristen, zie ik hier ook terug in de discussie. Het "westen" levert wapens, dus vermoorden we mensen in het westen. Hier is het, "moslims" plegen aanslagen, dus zijn alle moslims schuldig. Al is het vervolg (beetje schelden t.o.v. mensen vermoorden) wel heel anders, gelukkig maar.
Ik zie eerder dat men gemakshalve alle moslims als schuldig ziet omdat men het zat is om genuanceerd te zijn wanneer opponenten dat niet zijn en omdat 1. de islam een ideologie lijkt te zijn dit soort rotzooi heel eenvoudig rechtvaardigt 2. er veel sympathie lijkt te zijn bij gematigde moslims voor dit soort daden 3. een kleine minderheid extremisten nog steeds numeriek een groot aantal mensen is die bijzonder gevaarlijk zijn.
pi_157539524
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Planning loopt wel eens mis.
pi_157539526
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waren dit niet mensen die van buiten Franse grenzen zijn gekomen? Dan heb je dus geen reet aan wat die imams binnenlands zeggen, die hebben er niets mee te maken.
Dat weten we allemaal nog niet.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:09:48 #78
53267 TC03
pi_157539531
quote:
Word het nu niet eens tijd dat de het moslim geloof behandelt gaat worden als terroristische organisatie?
Nee, wel als sekte.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:10:06 #79
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_157539533
Ik vind het overigens ook oprecht kut voor al die moslims die wél gewoon hun geloof uitdragen op de juiste manier zoals de Koran het voorschrijft. Dit soort groeperingen die in naam van een geloof dergelijke barbaarse aanslagen plegen, zit je lekker mee als gelovige.

Zag ze vanmorgen alweer angstig bekeken worden en anderen zichzelf zien verdedigen en (vast voor de zoveelste keer) uitleggen dat zij hier echt op tegen zijn en het veroordelen. :{
pi_157539534
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef Ceberut het volgende:

[..]

* Sjiitische moslims.

Fixed that. Ze worden gesteund door hun salafistische vriendjes waar verrassend genoeg weinig doden vallen.
pi_157539536
We zijn in oorlog met het Salafisme en dat gaat voorlopig niet stoppen. Ik ben 32 en mocht ik doodgaan op m'n 85ste dan zullen we helaas nog steeds deze oorlog voeren.
PWBF
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:10:18 #82
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157539537
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is niet een Nederlandse kwestie alleen. Ik zie niet in waarom we niet in een zeer brede coalitie, bestaande uit Islamitische en Westerse landen grondtroepen kunnen inzetten om IS te verdrijven?
Niet mogelijk denk ik de EU intern is daar al veel te veel verdeeld voor. De huidige vluchtelingen crisis is daar al een mooi voorbeeld van.
pi_157539540
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:08 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. En als hij de Eiffeltoren opgeblazen had waardoor ie mooi instortte, had hij nog meer media-aandacht gehad. Maar dat is niet mogrlijk want die is te streng bewaakt, net als het niet mogelijk is met explosieven op de tribune te komen
True.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:10:46 #84
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157539544
Deze shitzooi was nooit gekomen als we ons nooit hadden bemoeid met al die ellendelingen daar.
Ik zeg altijd, het midden oosten heeft dictatuur nodig om te functioneren. En nu blijkt dat ze daar dictatuur nodig hebben om de rest van de wereld niet tot last te zijn.

Hopelijk trekt het westen hier een les uit, ipv. dat we als een ezel voor de 854ste keer tegen die betonnen muur aan stoten.
pi_157539546
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is de vraag dus. Het kan ook zijn dat er een aantal binnenlands waren en een aantal buitenlands. Het kan ook zijn dat ze uit verschillende delen van Europa kwamen. Voertaal hoeft niet per se Frans te zijn, kan ook Arabisch/Engels zijn. Dat is het "voordeel" van vrij verkeer. Waar je geradicaliseerd wordt, maakt niet uit, voor een aanslag kun je vrij rondreizen.
pi_157539551
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:08 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Waarom zou je dat geloof dan nog willen aanhangen?
Kan je dat zelf niet bedenken? Omdat er meer dan een miljard moslims niets met de IS te maken heeft en te maken wil hebben.
pi_157539553
quote:
Ik zet mijn geld op mensen die al langer in het vizier stonden van de Franse inlichtingendiensten. Mensen die in Frankrijk zijn opgegroeid. En ook daar les hebben gekregen in de gewelddadige ideologie die ze volgen. Grote kans dat ze onder toeziend oog van de Fransen naar Syrië zijn afgereisd en daar tientallen onschuldige mensen vermoord hebben. Vervolgens zijn ze teruggekeeed nasr Frankrijk.

Dat is dan ook de essentie van al die aanslagen. Zolang deze gekken in Syrie of Irak rondlopen is Frankrijk alleen maar blij. Maar wanneer ze terugkomen en in Frankrijk iets doen zijn het opeens terroristen.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:11:26 #88
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_157539554
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:08 schreef Kamikazie het volgende:

[..]

Wacht wat? _O-
Ben het met je eens dat de reactie uit de moslimgemeenschap heel wat beter en harder kan zijn in plaats van altijd maar 'ja, maar... ' maar dit gaat wel erg ver imo.
daarom was het ook een vraag , omdat als ik een motorclub wil oprichten dan staat er gelijk een hele politiemacht voor de deur en ook krijg ik nergens een clubhuis omdat er van uit gegaan word dat ik dan dingen doet de de wet overtreed , maar groepen die aanslagen plegen , worden eigenlijk niet aangepakt en hebben te vaak vrij spel
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:11:40 #89
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157539556
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:10 schreef bleiblei het volgende:
Deze shitzooi was nooit gekomen als we ons nooit hadden bemoeid met al die ellendelingen daar.
Ik zeg altijd, het midden oosten heeft dictatuur nodig om te functioneren. En nu blijkt dat ze daar dictatuur nodig hebben om de rest van de wereld niet tot last te zijn.

Hopelijk trekt het westen hier een les uit, ipv. dat we als een ezel voor de 854ste keer tegen die betonnen muur aan stoten.
Deze shit hole was groter geweest als we ons niet hadden bemoeid.
pi_157539559
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:11 schreef RAVW het volgende:

[..]

daarom was het ook een vraag , omdat als ik een motorclub wil oprichten dan staat er gelijk een hele politiemacht voor de deur en ook krijg ik nergens een clubhuis omdat er van uit gegaan word dat ik dan dingen doet de de wet overtreed , maar groepen die aanslagen plegen , worden eigenlijk niet aangepakt en hebben te vaak vrij spel

Te dom voor woorden.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:12:09 #91
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157539560
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:11 schreef xzaz het volgende:

[..]

Werkelijk?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_157539563
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je ziet een aantal belangrijke zaken over het hoofd. De geschiedenis van Frankrijk met een aantal islamitische landen (als voormalig kolonisator). Frankrijk kent al een redelijk turbulente historie als het gaat om aanslagen of periodes van onrust 'komend van buitenaf'. Dat heeft een bepaalde rol in de vatbaarheid van de jeugd aldaar voor terreur.

Het idee is dat terroristen verder niet tot amper in de moskee komen. Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat buitenlandse financiële geldschieters in de gaten gehouden moeten worden. Dat helpt echter niet tegen terreur an sich.
Ik zie niks over het hoofd; Frankrijk's koloniale geschiedenis is mij zeer wel bekend.

Ook is het weinig relevant dat veel terroristen niet tot weinig in moskeeën komen; relevant is dat er een categorie van moskeeën is die een voedingsbodem voor de vijandige houding ten opzichte van de 'westerse maatschappij' vormt. Je maakt de stapjes naar de stad ingaan met een automatisch wapen steeds kleiner. Daar iets aan doen neemt niet alle risico's weg, maar je maakt het voor iedereen wel een stuk makkelijker om de oorzaken aan te gaan pakken.
pi_157539565
quote:
Vast een stel ongelukkige losers die gelokt zijn met het idee iets te kunnen doen voor de Islam. Daarnaast lokt de hemel ook hmmmm.

Verschil blijft: wij zijn bang om dood te gaan, zij omhelzen de dood.
pi_157539566
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:10 schreef Lastpost het volgende:
Ik vind het overigens ook oprecht kut voor al die moslims die wél gewoon hun geloof uitdragen op de juiste manier zoals de Koran het voorschrijft. Dit soort groeperingen die in naam van een geloof dergelijke barbaarse aanslagen plegen, zit je lekker mee als gelovige.

Zag ze vanmorgen alweer angstig bekeken worden en anderen zichzelf zien verdedigen en (vast voor de zoveelste keer) uitleggen dat zij hier echt op tegen zijn en het veroordelen. :{
Waar zag je dat?
pi_157539570
Duitsland - Nederland mogelijk afgelast na terreur in Parijs

De Duitse bond overweegt om de vriendschappelijke interland tussen Duitsland en Nederland af te gelasten na de gebeurtenissen in Parijs. Dat meldt Sport1.de zaterdagochtend.

De Duitse selectie verbleef na Frankrijk - Duitsland de nacht uit veiligheidsoverwegingen in het stadion. Van daaruit vertrok de selectie zaterdagmorgen direct naar het vliegveld en niet meer terug naar het hotel. De spelers zouden al hebben aangegeven dinsdag niet te willen spelen

DAT KAN ER OOK NOG WEL BIJ
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_157539574
quote:

[..]

Direct gevolg van de bemoeienis gedurende de 'Arabische lente'.
pi_157539575
quote:

[..]

Mwah, dat valt te betwijfelen.

Assad had na de eerste protesten net zo goed z'n vaders voorbeeld kunnen volgen en wat dorpen in oost Syrië (waar nu IS de macht heeft) compleet uitgeroeid. Nee dat is niet mooi, de wereld is dan ook niet mooi.
Naturheilmittel
pi_157539576
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:10 schreef bleiblei het volgende:

Wat is niet bemoeien? Waar is dat begonnen dan? Irak-oorlog? Stichting Israël? Kruisvaarderstochten?
pi_157539579
quote:

Het lijkt me verschrikkelijk om in deze tijd een normale moslim te zijn. :{
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:13:39 #100
53267 TC03
pi_157539580
quote:

Deels eigen schuld. Hoewel de meeste moslims niet extremistisch zijn, zijn ze wel extreem conservatief. De scheidslijn extremistisch en conservatief is klein.

Moslims zouden zich hard moeten maken voor een progressieve islam, maar dat doet niemand. De denkbeelden van veel moslims staan gewoon haaks op de vrije Westerse samenleving.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:13:41 #101
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157539581
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:12 schreef eriksd het volgende:

[..]

Werkelijk?
Werkelijk, dit soort mensen kijken niet naar de realiteit maar baseren hun acties op een boek. Daar valt niet mee te discussiëren.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:13:57 #102
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157539583
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:11 schreef RAVW het volgende:

[..]

Een motorclub valt nou eenmaal op. En zijn met uitzonderingen daar gelaten vaak crimineel. Een eenzame terrorist in een zolderkamertje valt niet op. En komt vaak pas in beeld als het te laat is.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:14:41 #103
36431 bleiblei
pi_157539590
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wat is niet bemoeien? Waar is dat begonnen dan? Irak-oorlog? Stichting Israël? Kruisvaarderstochten?
Zo ongeveer ja.
Belangrijker is, wanneer kappen we er nu mee. Hadden we dit specifieke geval willen voorkomen, hadden we moeten kappen bij de Arabische Lente. Hadden we 9-11 willen voorkomen, hadden de Amerikanen de Russen lekker Afghanistan leeg moeten laten vegen, of in het uiterste geval Irak met rust moeten laten in Golfoorlog 1.
pi_157539592
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoezo? Worden die op straat in elkaar geslagen ofzo?
pi_157539594
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:12 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik zie niks over het hoofd; Frankrijk's koloniale geschiedenis is mij zeer wel bekend.

Ook is het weinig relevant dat veel terroristen niet tot weinig in moskeeën komen; relevant is dat er een categorie van moskeeën is die een voedingsbodem voor de vijandige houding ten opzichte van de 'westerse maatschappij' vormt. Je maakt de stapjes naar de stad ingaan met een automatisch wapen steeds kleiner. Daar iets aan doen neemt niet alle risico's weg, maar je maakt het voor iedereen wel een stuk makkelijker om de oorzaken aan te gaan pakken.
Daarbij maakt het de scheidslijn tussen "radicaal" en "normaal" een stuk duidelijker. Het probleem is dat er zo'n groot "grijs" gebied blijkbaar bestaat. Zeg maar het gebied van: "Ja, het hoort niet, maar ik begrijp het wel." Of iets donkerder: "Het is hun eigen schuld." Of nog donkerder: "Het zijn ongelovigen en ze zijn daarom zondig, ook al zou ik ze zelf niet opblazen." Dat sluimerende is met een paar stappen om te zetten in daden.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:15:03 #106
53267 TC03
pi_157539595
quote:

[..]

Niet overdrijven. Je kiest er zelf voor om je te associeren met een conservatieve sekte, dan weet je dat je je naam bindt aan dit soort dingen.
pi_157539596
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:10 schreef Nielsch het volgende:
We zijn in oorlog met het Salafisme en dat gaat voorlopig niet stoppen. Ik ben 32 en mocht ik doodgaan op m'n 85ste dan zullen we helaas nog steeds deze oorlog voeren.
Volgens Dick Schoof (AIVD) vormt het salafisme an sich geen dreiging. :')
pi_157539597
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoezo? Worden die op straat in elkaar geslagen ofzo?
Kom op zeg.
pi_157539601
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef TC03 het volgende:

[..]

Deels eigen schuld. Hoewel de meeste moslims niet extremistisch zijn, zijn ze wel extreem conservatief. De scheidslijn extremistisch en conservatief is klein.

Moslims zouden zich hard moeten maken voor een progressieve islam, maar dat doet niemand. De denkbeelden van veel moslims staan gewoon haaks op de vrije Westerse samenleving.
Eigen schuld natuurlijk niet. Ben het wel met je eens dat het geloof wel is aan vernieuwing toe is en dat veel moslims ook veel harder afstand ervan kunnen nemen. Nu is het vaak iets van; ja het is verschrikkelijk MAAR het westen bombadeert ons dus ja dan kan je het verwachten.
Terwijl gewoon ''het is verschrikkelijk'' volstaat .
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_157539603
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Kom op zeg.
Nee, vertel even, wat bedoelde je met die opmerking?
pi_157539604
quote:

[..]

Geboorte mohamed?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_157539607
quote:

[..]

Het zal wel vergelijkbaar zijn met een normale Nazi te zijn in 40-45.
pi_157539612
quote:

[..]

Wat is niet bemoeien?
Hmmm, bijvoorbeeld NIET Syrie kapotmaken omdat ze goede relaties met Iran en Rusland hadden?
pi_157539613
wikileaks twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:09:34 Paris attacks are the entirely predictable consequence of funding, training and arming Sunni extremists in Syria and Libya for years. reageer retweet
pi_157539615
quote:

[..]

Bestaan die dan? :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2015 10:16:06 ]
pi_157539617
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:15 schreef TC03 het volgende:

[..]

Niet overdrijven. Je kiest er zelf voor om je te associeren met een conservatieve sekte, dan weet je dat je je naam bindt aan dit soort dingen.
Ik vind geloven geen keuze. Anders zou ik er wel voor kiezen om te geloven in een god en hiernamaals, maar ja.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:16:18 #117
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_157539619
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef luckass het volgende:
Tja, wat had ie dan moeten zeggen? :')
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:16:24 #118
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_157539620
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:15 schreef TC03 het volgende:

[..]

Het is geen clubje waar je lid van bent. Het is een geloof..
heitieh
pi_157539622
quote:

[..]

Ze zijn extreem conservatief? Hoeveel ken je er? Wie zijn ze?
pi_157539623
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik vind geloven geen keuze. Anders zou ik er wel voor kiezen om te geloven in een god en hiernamaals, maar ja.
Je geloof kan je niet kiezen maar de manier waarop je het uitdraagt wel.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:16:57 #121
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_157539625
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een motorclub valt nou eenmaal op. En zijn met uitzonderingen daar gelaten vaak crimineel. Een eenzame terrorist in een zolderkamertje valt niet op. En komt vaak pas in beeld als het te laat is.
eenzame terrorist is inderdaad lastig te bestrijden , maar het waren er gisteren wel een stuk of 10 dus niet echt een eenzaam iemand
maar het blijft een lastig onderwerp

wij kunnen makkelijk praten maar ik denk dat het voor de slachtoffers en familieleden die gisteren de dingen hebben mee gemaakt zal het alleen maar moeilijk zijn en denk ook veel boosheid
pi_157539626
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:15 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Het zal wel vergelijkbaar zijn met een normale Nazi te zijn in 40-45.
Deze uitspraak is precies mijn punt.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:17:07 #123
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157539627
quote:

Kap eens met gelijk weer die moslims in de slachtofferrol te drukken. Maar daar hadden ze sowieso al een aardig handje van.
Fade to Black
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:17:08 #124
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157539628
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Direct gevolg van de bemoeienis gedurende de 'Arabische lente'.
De arabische lente was een interne aangelegenheid.
pi_157539632
quote:

[..]

Het neerhalen van dictators. Saddam, Ghadaffi, Assad.

Dat is bemoeien met zaken waar wij helemaal niets mee te maken hebben. Puur om ons eigen manier van leven op te dringen vanuit het gedachtengoed dat iedereen democratie nodig heeft.

Voor het gemak negeer ik even het belang van olie en andere geopolitieke redenen.
pi_157539633
Misschien zouden de huidige gebeurtenissen ervoor kunnen zorgen dat de Franse overheid stopt met het steunen van andere terroristische organisaties.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:17:49 #127
53267 TC03
pi_157539637
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Geloof is zeker een keuze. Denk even na en stop met religie op een voetstuk te plaatsen.

Religie is een sociaal geaccepteerde sekte met extremistisch gedachtengoed.
pi_157539638
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:15 schreef Intellectueel het volgende:
wikileaks twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:09:34 Paris attacks are the entirely predictable consequence of funding, training and arming Sunni extremists in Syria and Libya for years. reageer retweet
pi_157539639
quote:

[..]

Het lijkt mij verschrikkelijk om als kind je ouders te verliezen die een gezellig avondje naar een concert gingen. :{
PWBF
pi_157539640
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld omdat een deel van de Islamitische landen IS niet per se als het grootste probleem zien? Er is geen enkele twijfel in mijn idee dat Turkije, voordat de relatie verzuurde, IS actief steunde. Saudi-Arabië ziet ze waarschijnlijk als een beledigende upstart die hun positie als centrum van de Islam probeert de pikken, maar als je goed gaat kijken dan zou het wel eens kunnen dat je niet zoveel verschillen meer kunt vinden tussen Riyad en Raqqa.
En wij in het westen hebben eigenlijk niet meer zoveel zin in een grondoorlog in een regio waar de vijand van je vijand gewoon een andere vijand is.

Daarom dus.
pi_157539641
quote:

[..]

Onzin. De bereidheid om geweld te gebruiken komt niet zomaar met strenge opvattingen.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:18:03 #132
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157539643
quote:

[..]

Het begint een beetje laat daarvoor te worden.. Er zijn allerlei factoren die de laatste jaren polarisatie in de hand werken en die lijken nog wel even aan te houden of erger te worden. (Economische situatie in de wereld, allerlei revoluties en oorlogen, vluchtelingenstromen)
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_157539644
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ja joh? Vertel dat maar aan Ghadaffi en Assad. :')
pi_157539645
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:16 schreef Kamikazie het volgende:

[..]

Alsof er geen moslims zijn die liefde uitdragen. Ja, die zijn er wel.
pi_157539646
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Deze uitspraak is precies mijn punt.
Ik vind het iets erger voor de nabestaanden die op een avond domweg doodgeschoten worden omdat ze ergens zijn, maar goed, ieder zo zijn mening.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:18:30 #136
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157539650
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Mwah, dat valt te betwijfelen.

Assad had na de eerste protesten net zo goed z'n vaders voorbeeld kunnen volgen en wat dorpen in oost Syrië (waar nu IS de macht heeft) compleet uitgeroeid. Nee dat is niet mooi, de wereld is dan ook niet mooi.
Nu ga je er van uit dat IS gebonden is aan een land.
pi_157539656
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:16 schreef Kamikazie het volgende:

[..]

Natuurlijk kun je je geloof wel kiezen...
PWBF
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:19:11 #138
53267 TC03
pi_157539657
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:16 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Het is geen clubje waar je lid van bent. Het is een geloof..
Wat is het verschil?
pi_157539661
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:15 schreef Intellectueel het volgende:
Door wie?
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:19:35 #140
36431 bleiblei
pi_157539663
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef xzaz het volgende:

[..]

Waarvan de uitkomst direct beïnvloed is door het Westen.
Had het westen niets gedaan had 90% van de mannetjes daar nog lekker comfortabel op z'n gouden troon gezeten in een diamanten paleis.
pi_157539664
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Kap eens met gelijk weer die moslims in de slachtofferrol te drukken. Maar daar hadden ze sowieso al een aardig handje van.
Moslims die hier op met de nek worden aangekeken en aangevallen zijn toch ook gewoon slachtoffer?
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:19:46 #142
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_157539665
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef TC03 het volgende:

[..]

Geloof is zeker een keuze. Denk even na en stop met religie op een voetstuk te plaatsen.

Niet mee eens. Geloof is subtieler. Meer een vorm van indoctrinatie. Een gelovige heeft relatief weinig keus, vanuit zijn perspectief.
heitieh
pi_157539667
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het lijkt mij verschrikkelijk om als kind je ouders te verliezen die een gezellig avondje naar een concert gingen. :{
Het een sluit het ander niet uit hé.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_157539668
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:18 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nu ga je er van uit dat IS gebonden is aan een land.
Opmars begon in Syrië.
pi_157539670
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:12 schreef HiZ het volgende:

[..]

De vraag is of die visie c.q. voedingsbodem enig verband heeft met de financiële stromen. Het hangt eerder samen met het bestuur van een moskee. Dat maakt dat ik nogal sceptisch ben over je voorstel. Ik zie liever gewoon dat binnen Nederland er een Nederlandse imamopleiding komt en dat er een ban op buitenlandse imams komt. Dat is veel praktischer, nuttiger en controleerbaar
Allah Al Watan Al Malik
pi_157539674
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:19 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Opmars begon in Syrië.
Irak.
pi_157539675
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Onzin. De bereidheid om geweld te gebruiken komt niet zomaar met strenge opvattingen.
Nee maar het zal er niet door verminderd worden.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_157539676
quote:

[..]

Deels eigen schuld.
8)7 8)7
Allah Al Watan Al Malik
pi_157539679
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:10 schreef Nielsch het volgende:
Zolang wij hun olie blijven kopen, zullen zij hun geld blijven gebruiken om onze maatschappij te ondermijnen.
pi_157539684
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:20 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Irak.
De aanleiding was de toestand in Syrie.
pi_157539685
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:19 schreef Kamikazie het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet uit hé.
Mwoah, Strawberry schiet gelijk in een spasme voor alle lieve onschuldige moslims, terwijl er honderd mensen afgeknald zijn en ze daar eigenlijk helemaal niet mee bezig is.
pi_157539689
Elke vorm van geloof is ridicuul trouwens. Spiritualiteit, prima, dat moet je zelf weten. Geloof is het verzamelen van gelijkgezinden om samen te vieren dat je zoveel beter bent dan die domme mensen die niet geloven in jouw versie van spiritualiteit. En als je dan genoeg mensen verzameld hebt, andere mensen onderdrukken met jouw vorm van spiritualiteit. En als je dan miljoenen mensen hebt verzameld, overgaan tot gewelddadige uitbreiding van je spirituele domein. Geloof is voor mensen die bij een groep willen horen om zich beter te voelen dan anderen. Dat is gestoord. Spiritualiteit is voor mensen die nadenken over het leven en de dood en bang zijn dat het allemaal niks betekent. Dat mag.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:21:40 #153
53267 TC03
pi_157539690
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klopt, maar de scheidslijn is dun.

Ongelovigen moeten dood. Ongelovigen zijn varkens. Als je naar het eerste handelt, haal je de krant. Als je naar het tweede handelt, heeft niemand het door.

Hoeveel moslims zouden oprecht ongelovigen minderwaardig vinden en zo hun kinderen opvoeden?
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:21:40 #154
38496 Perrin
pi_157539691
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zolang wij hun olie blijven kopen, zullen zij hun geld blijven gebruiken om onze maatschappij te ondermijnen.
Logisch, iedereen probeert zijn klant om zeep te helpen :P
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:21:44 #155
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157539693
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Alsof er geen moslims zijn die liefde uitdragen. Ja, die zijn er wel.
Het christendom en de islam gaan uit van een waarheid. En dringen dat aan anderen op. Dat maakt de ruimte voor liefde al wat beperkt.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:21:44 #156
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157539694
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:19 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Waarvan de uitkomst direct beïnvloed is door het Westen.
Had het westen niets gedaan had 90% van de mannetjes daar nog lekker comfortabel op z'n gouden troon gezeten in een diamanten paleis.
Dus als het volk van noord Korea tegen kim in opstand komt moeten we kim helpen?
pi_157539695
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je hoeft die twee niet tegenover elkaar te zetten.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:22:06 #158
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_157539698
En wat gaat Frankrijk nu doen? Troepen in het MO?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_157539701
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Natuurlijk kun je je geloof wel kiezen...
Ik denk van niet.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_157539702
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Dat is bemoeien met zaken waar wij helemaal niets mee te maken hebben. Puur om ons eigen manier van leven op te dringen vanuit het gedachtengoed dat iedereen democratie nodig heeft.

Voor het gemak negeer ik even het belang van olie en andere geopolitieke redenen.
Je moet dictators hun gang laten gaan dan?
pi_157539703
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Dat was niet erg slim inderdaad.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_157539706
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mwoah, Strawberry schiet gelijk in een spasme voor alle lieve onschuldige moslims, terwijl er honderd mensen afgeknald zijn en ze daar eigenlijk helemaal niet mee bezig is.
Je schetst een valse tegenstelling.
  Moderator zaterdag 14 november 2015 @ 10:22:30 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157539707
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:12 schreef Caland het volgende:
Duitsland - Nederland mogelijk afgelast na terreur in Parijs

De Duitse bond overweegt om de vriendschappelijke interland tussen Duitsland en Nederland af te gelasten na de gebeurtenissen in Parijs. Dat meldt Sport1.de zaterdagochtend.

De Duitse selectie verbleef na Frankrijk - Duitsland de nacht uit veiligheidsoverwegingen in het stadion. Van daaruit vertrok de selectie zaterdagmorgen direct naar het vliegveld en niet meer terug naar het hotel. De spelers zouden al hebben aangegeven dinsdag niet te willen spelen

DAT KAN ER OOK NOG WEL BIJ
reglementaire overwinning voor ons dan lijkt mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_157539710
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:21 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het christendom en de islam gaan uit van een waarheid. En dringen dat aan anderen op. Dat maakt de ruimte voor liefde al wat beperkt.
Laat ze het oordelen maar over aan God of Allah. Zo hoort het toch?
pi_157539714
Het heeft er de schijn van dat het gaat om (teruggekomen) IS-strijders. De ontstane banlieus zijn een vijver voor extremisten om mensen te ronselen. M.i. zou die voedingsbodem zo snel als mogelijk moeten worden aangepakt. Is het niet terreur op een dergelijke schaal, dan zijn die omgevingen goed voor andere (zware) criminaliteit.

Tegelijkertijd vind ik dat IS harder aangepakt mag worden. We zitten te diep in die shit om ons nu terug te trekken. Als je de IS nu zijn gang laat gaan, wordt het helemaal onhandelbaar.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:23:10 #166
53267 TC03
pi_157539715
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

8)7 8)7
Want? Je kiest er bewust voor om je te associeren met een discutabele onverdraagzame conservatieve sekte. Dan kan je hoon verwachten toch.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:23:17 #167
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157539717
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

reglementaire overwinning voor ons dan lijkt mij
Extra punten op de FIFA-lijst _O_
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:23:32 #168
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_157539720
Ik hou het redelijk goed bij dus zal wel niet...maar is er al iets bekent van een bijeenkomst/herdenking in Amsterdam of Den Haag?
pi_157539721
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:22 schreef Ceberut het volgende:
Het heeft er de schijn van dat het gaat om (teruggekomen) IS-strijders. De ontstane banlieus zijn een vijver voor extremisten om mensen te ronselen. M.i. zou die voedingsbodem zo snel als mogelijk moeten worden aangepakt. Is het niet terreur op een dergelijke schaal, dan zijn die omgevingen goed voor andere (zware) criminaliteit.

Tegelijkertijd vind ik dat IS harder aangepakt mag worden. We zitten te diep in die shit om ons nu terug te trekken. Als je de IS nu zijn gang laat gaan, wordt het helemaal onhandelbaar.
Oh god ik ben het eens met Ceberut.
pi_157539723
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:15 schreef Kamikazie het volgende:

[..]

Eigen schuld natuurlijk niet. Ben het wel met je eens dat het geloof wel is aan vernieuwing toe is en dat veel moslims ook veel harder afstand ervan kunnen nemen. Nu is het vaak iets van; ja het is verschrikkelijk MAAR het westen bombadeert ons dus ja dan kan je het verwachten.
Terwijl gewoon ''het is verschrikkelijk'' volstaat .
Het punt is dat die redenering andersom ook wordt gebruikt. Waarom worden moslims dan wel daarop gewezen en autochtonen niet. Even zwart wit - hoor. Je doet nu net alsof dit standpunt iets puur en alleen van moslims is, terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is. Bekijk ook eens de eigen blinde vlek.
Allah Al Watan Al Malik
pi_157539727
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:21 schreef TC03 het volgende:

[..]

Klopt, maar de scheidslijn is dun.
De praktijk wijst juist anders uit. Zelfs onder salafisten is de bereidheid om geweld te gebruiken relatief laag.
pi_157539728
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:22 schreef star_gazer het volgende:
En wat gaat Frankrijk nu doen? Troepen in het MO?
Ik gok eerst op razzia's door het hele land.
pi_157539730
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Door wie?
Regionale landen (bondgenoten van het Westen), Westerse landen, etc.
pi_157539733
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Door wie?
Onder andere Frankrijk *O*
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:24:32 #175
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157539735
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:22 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Dat was niet erg slim inderdaad.

Wel slecht van de Canadezen de Amerikane dat ze Hitler hebben gestopt.
pi_157539738
quote:

[..]

Klopt, was gisteren ook op TV bij Pauw.
Er mocht nog niks over de daders+ motief gezegd worden MAAR er schoof wel meteen een imam aan _O-
Werkt beide kanten op natuurlijk, er zijn ook genoeg mensen die nu het Midden-Oosten willen nuken.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_157539742
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:23 schreef sonnyspek het volgende:
Ik hou het redelijk goed bij dus zal wel niet...maar is er al iets bekent van een bijeenkomst/herdenking in Amsterdam of Den Haag?
Lijkt me niet verstandig om nu met z'n allen op een plek bijeen te komen.
pi_157539745
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:22 schreef aloa het volgende:

[..]

Je moet je afvragen of een land als geheel beter af is met of zonder dictator, en veel landen zijn beter af met een dictator, daarbij dienen ook de eigen belangen afgewogen te wogen.

Een dictator afzetten omdat het een dictator is en niet weten hoe het land daarna te besturen is waanzin.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_157539748
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

heb je geen ballen aan. Arresteer je er 40 en aan de andere kant komen er weer 100 uit hun holletjes gekropen. Aan dit soort terrorisme doe je werkelijk waar geen fuck.
En als je dan al wat er aan wil doen is het beste om de grenzen direct te sluiten om betere controle te houden wie er je land binnen komt. Welkom in 2015................. :r
U MAD?
pi_157539750
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat zal best maar religieuzen zijn nog steeds zwaar in de meerderheid. Blijkbaar is het behalve extremistisch en sociaal geaccepteerd, ook redelijk mens-eigen.

Ik heb niks met religie maar als je opgroeit met dat gedachtegoed is het verdomde lastig om nog anders te gaan geloven.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:25:45 #181
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157539752
quote:

[..]

Nee maar je zou wel even goed kunnen nadenken over de gevolgen van militair handelen. De VS heeft de oorlog in Irak wellicht op het slachtveld gewonnen bijvoorbeeld. Maar geen rekening gehouden met de gevolgen achteraf. En daar plukken we nu de wrange vruchten van.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:25:57 #182
53267 TC03
pi_157539755
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De praktijk wijst juist anders uit. Zelfs onder salafisten is de bereidheid om geweld te gebruiken relatief laag.
Vandaar dat er al drie aanslagen gepleegd zijn in Parijs door hindoes dit jaar.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:26:02 #183
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_157539756
Ik vind dat Europa nu maar eens eensgezind moet optreden en achter Frankrijk moet staan.
heitieh
pi_157539758
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:25 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je moet je afvragen of een land als geheel beter af is met of zonder dictator, en veel landen zijn beter af met een dictator, daarbij dienen ook de eigen belangen afgewogen te wogen.

Een dictator afzetten omdat het een dictator is en niet weten hoe het land daarna te besturen is waanzin.
Dat zal, maar je kan ook denken; Mensen waarom maken jullie er nu niet wat van nu die dictator weg is.... Maar dat schijnt een hele vreemde gedachte zijn.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_157539768
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik vind het iets erger voor de nabestaanden die op een avond domweg doodgeschoten worden omdat ze ergens zijn, maar goed, ieder zo zijn mening.
Trap even een open deur in. Alsof ik dat niet ook erger vindt.
pi_157539769
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:25 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

heb je geen ballen aan. Arresteer je er 40 en aan de andere kant komen er weer 100 uit hun holletjes gekropen. Aan dit soort terrorisme doe je werkelijk waar geen fuck.
En als je dan al wat er aan wil doen is het beste om de grenzen direct te sluiten om betere controle te houden wie er je land binnen komt. Welkom in 2015................. :r
Ben je nu toch al te laat want er zullen al genoeg binnen zijn.
Niet Fokken met mij.
pi_157539771
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, ik heb even wat voorgaande topics doorgelezen en haar reacties zeggen genoeg.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:27:22 #188
38496 Perrin
pi_157539774
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Iedereen die wat te maken had met die lui zal wel opgepakt worden ja.
pi_157539775
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:23 schreef TC03 het volgende:

[..]

Want? Je kiest er bewust voor om je te associeren met een discutabele onverdraagzame conservatieve sekte. Dan kan je hoon verwachten toch.
Wat een bullshit. Je visie is dermate zwart wit en dermate van de realiteit verwijderd dat het eigenlijk nutteloos is om daarop te reageren. Ik kies ervoor om moslim te zijn en geen IS-activist of terrorist. Dat is de keuze. En dat is een groot verschil in keuze. Dat jij dat verschil niet wilt zien, zegt meer over jou dan over mij.
Allah Al Watan Al Malik
pi_157539777
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Trap even een open deur in. Alsof ik dat niet ook erger vindt.
Nou, nee. Dat blijkt niet echt uit je reacties afgelopen uur.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:27:37 #191
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_157539778
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat zal best maar religieuzen zijn nog steeds zwaar in de meerderheid. Blijkbaar is het behalve extremistisch en sociaal geaccepteerd, ook redelijk mens-eigen.

Ik heb niks met religie maar als je opgroeit met dat gedachtegoed is het verdomde lastig om nog anders te gaan geloven.
Dit
heitieh
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:27:38 #192
53267 TC03
pi_157539779
quote:

[..]

>90% van de wereldbevolking is religieus.

Het is alleen maar lastig omdat we het op een voetstuk blijven plaatsen.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:27:40 #193
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157539780
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:26 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik vind dat Europa nu maar eens eensgezind moet optreden en achter Frankrijk moet staan.
Er zullen wel woorden gezegd worden in die richting. Maar wat daar verder van waar gemaakt gaat worden? Ik heb er geen vertrouwen in.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:27:55 #194
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157539783
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het punt is dat die redenering andersom ook wordt gebruikt. Waarom worden moslims dan wel daarop gewezen en autochtonen niet. Even zwart wit - hoor. Je doet nu net alsof dit standpunt iets puur en alleen van moslims is, terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is. Bekijk ook eens de eigen blinde vlek.
Hey, ik heb wel afstand genomen van Anders Breivik :(!!!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:27:55 #195
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_157539784
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:25 schreef hottentot het volgende:

[..]

Exact.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_157539785
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:21 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

De aanleiding was de toestand in Syrie.
Nee, in eerste instantie zijn ze ontstaan door de chaos in Irak. Hun eerste echte wapenfeit was ook het veroveren van de stad 'Mosul' en het plunderen van de centrale bank waarmee ze hun organisatie hebben kunnen uitbreiden.
pi_157539786
quote:
Het is vooral mens-eigen in de zin dat je in sommige landen je leven niet zeker bent als je ervoor uitkomt atheïst te zijn.

quote:
Dat dan weer wel. Daarom is het ook zo sneu dat er zoveel kinderen opgroeien met haat in hun hart. Haat voor mensen die niet hetzelfde geloof aanhangen.
pi_157539788
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:25 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Frankrijk zit al vol met moslims. Alsof grenzen sluiten zin heeft.
pi_157539789
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Je visie is dermate zwart wit en dermate van de realiteit verwijderd dat het eigenlijk nutteloos is om daarop te reageren. Ik kies ervoor om moslim te zijn en geen IS-activist of terrorist. Dat is de keuze. En dat is een groot verschil in keuze. Dat jij dat verschil niet wilt zien, zegt meer over jou dan over mij.
Hoe zie jij niet-gelovigen? Als gelijke, of als minderwaardig? Mag ook in PM desnoods.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2015 10:28:26 ]
pi_157539790
Ik snap best dat Geert zijn standpunt wil maken maar hoe hij zich de afgelopen avond/nacht op Twitter heeft uitgelaten vind ik toch wel beneden alle peil. Meegaan in de hysterie en ieder gerucht als waarheid brengen om je punt te maken, op zo'n moment vind ik niet correct en ook gevaarlijk.
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:28:20 #201
38496 Perrin
pi_157539792
quote:

[..]

En wat denk je dat er met mensen hun visie gaat gebeuren als er steeds meer en steeds heftigere van dit soort aanslagen gaan volgen?
pi_157539795
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:26 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat zal, maar je kan ook denken; Mensen waarom maken jullie er nu niet wat van nu die dictator weg is.... Maar dat schijnt een hele vreemde gedachte zijn.
Het is een gedachte die niet werkt als het om meerdere groepen gaat die elkaar haten, voorbeelden te over. Kijk wat er gebeurde toen Tito overleed, iedereen met gezond verstand wist dat de oorlog vanaf die dag niet meer te vermijden was. In landen met een stammen cultuur is een dictator gewoon het beste wat een land kan overkomen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_157539798
quote:

[..]

Ik reageerde ergens op, maar lees het zoals je wil. Je zou ook maar iets vanuit meerdere oogpunten bekijken.
pi_157539799
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:27 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Jep. Maar dan kun je wel makkelijker controleren. Nu loopt nog steeds iedereen je land binnen alsof het de plaatselijke HEMA is.
Ben eens benieuwd waar deze idioten vandaan kwamen. IS lacht zich kapot met dit soort domoren, maar waarschijnlijk vinden ze het geweldig omdat het allemaal hetzelfde <75 IQ volk is.
U MAD?
pi_157539801
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Leg dan ook even uit waarom.
Wat is jouw mening eigenlijk hierover?
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_157539802
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De vraag is of die visie c.q. voedingsbodem enig verband heeft met de financiële stromen. Het hangt eerder samen met het bestuur van een moskee. Dat maakt dat ik nogal sceptisch ben over je voorstel. Ik zie liever gewoon dat binnen Nederland er een Nederlandse imamopleiding komt en dat er een ban op buitenlandse imams komt. Dat is veel praktischer, nuttiger en controleerbaar
Dat zou een vervolgstap kunnen zijn; waar het mij vooral om gaat is dat je een lokale islam een kans geeft tegen het financiële geweld uit de Golf. Als mensen hun eigen moskee betalen is de kans ook groter dat die moskee een onderdeel van de maatschappij waarin hij functioneert is.

Overigens, ik wil niet de indruk wekken dat dit de oplossing voor terrorisme is, maar het levert wel een bijdrage aan de oplossing.
pi_157539803
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:24 schreef xzaz het volgende:

[..]

Haha, wat een achterlijke vergelijking.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_157539805
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:25 schreef TC03 het volgende:

[..]

Vandaar dat er al drie aanslagen gepleegd zijn in Parijs door hindoes dit jaar.
Dat heeft geen fuck te maken met wat ik net zei, maar oké.
pi_157539806
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nabestaanden zijn over het algemeen niet diegenen die zijn doodgeschoten ;)
pi_157539808
Ik zou komende maandag richting Parijs reizen. Wat is raadzaam, in het licht van de huidige ontwikkelingen?

Ik vind het zo vreselijk voor de mensen. Ben er echt kapot van. ;(.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:29:45 #211
53267 TC03
pi_157539815
quote:

[..]

Wie zegt dat ik niet snap dat er een verschil is? Dat snap ik wel.

Maar vind jij het gek dat anderen het gek vinden dat je je hebt aangesloten bij een conservatieve groepering die waarden als vrijheid en gelijkheid niet bepaald omarmt? Het is toch logisch dat anderen dat discutabel vinden.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:29:49 #212
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_157539816
Benieuwd wat politiek DH gaat doen..
pi_157539817
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou, nee. Dat blijkt niet echt uit je reacties afgelopen uur.
Tunnelvisie.
pi_157539818
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:29 schreef hottentot het volgende:

[..]

Nabestaanden zijn over het algemeen niet diegenen die zijn doodgeschoten ;)
Scherp :D
pi_157539821
Kom nou, het heeft geen flikker met religie te maken.

Van de 6.000.000.000 gelovigen zijn enkelen gewelddadig. Poe poe.
Naturheilmittel
pi_157539822
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Tunnelvisie.
Lees je eigen reacties even terug zou ik zeggen.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:30:24 #217
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_157539824
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:29 schreef Casestudy het volgende:
Ik zou komende maandag richting Parijs reizen. Wat is raadzaam, in het licht van de huidige ontwikkelingen?

Ik zou met het vliegtuig gaan. Minste kans op ongelukken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:30:46 #218
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_157539829
Ik ben uiteindelijk gaan slapen, maar is er al meer bekend geworden over de bandleden van Eagles of Death Metal?
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_157539830
quote:

Niks van aantrekken. De kans dat je iets overkomt is bij benadering nul.
Naturheilmittel
pi_157539831
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoe zie jij niet-gelovigen? Als gelijke, of als minderwaardig? Mag ook in PM desnoods.
Normaliter vind ik dit soort vragen best wel een aanval op mijn intelligentie, maar goed ik begrijp waarom je het nu vraagt. Ik zie niet-gelovige gewoon als gelijken. Verder werk ik gewoon. Vul ik netjes elk jaar mijn belastingopgave in. Hou ik mij aan de wet en regelgeving van het land en ben ik eigenlijk hetzelfde als jou, alleen heb ik een besneden snikkel en eet ik geen varkensvlees.
Allah Al Watan Al Malik
pi_157539832
quote:

De veiligste plek waar je nu heen kunt gaan. Ze zullen vast niet twee keer dezelfde stad opblazen.
pi_157539834
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, ik heb even wat voorgaande topics doorgelezen en haar reacties zeggen genoeg.
Dat slaat nergens op. Maar goed, kennelijk moet nu iedereen een bekentenis tekenen om aan te geven dit verschrikkelijk te vinden voor het ergens anders over gaat. Wat een niveau weer.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:31:21 #223
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_157539835
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:30 schreef Voszje het volgende:
Ik ben uiteindelijk gaan slapen, maar is er al meer bekend geworden over de bandleden van Eagles of Death Metal?
Die zijn geschokt over de gebeurtenissen.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_157539837
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:26 schreef Joooo-pi het volgende:
Is al genoeg gezegd door allerlei wereldleiders. Maar wat kan je er aan doen behalve woorden en lieve praatjes van "schouder aan schouder'? Juist, helemaal niks.
Niet Fokken met mij.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:31:27 #225
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157539838
We moeten er maar eens naartoe gaan om al het geloof te verbieden. Godsdienst/Geloof is ook maar een achterhaald iets. Dat hoeft niet op de korte termijn te gebeuren maar we zouden al kunnen beginnen door bijvoorbeeld godsdienst op scholen af te schaffen.
Fade to Black
pi_157539839
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Blanken worden aangekeken op het slavernijverleden. Wit privilege hier, wit privilege daar. Ten eerste heb ik nooit een slaaf gehad en ten tweede was de slavernij van voor mijn tijd. Wat wil men dat ik daaraan doe? Terug in de tijd gaan om er iets van te zeggen? Islamitisch terrorisme gebeurt op dit moment. Heb ik dan meer recht om te wijzen op "moslim privilege" in de zin dat ze het privilege hebben om in Europa niet opgeblazen, onthoofd of doorzeefd te worden door radicale moslims?
pi_157539841
quote:

Gewoon gaan.
pi_157539844
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:29 schreef penny-wise het volgende:
Ik niet.

Met gaat de minderheid beschermen omdat het volk nu nog meer tegen de "vluchtelingen" is, wie zijn bek opentrekt op facebook krijgt de politie aan de deur, en verder gebeurt er zoals altijd helemaal niets.
pi_157539845
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:24 schreef xzaz het volgende:

[..]

Het zijn Sovjet die Hitler tot stilaan gebracht hebben, niet de Amerikanen. Die hebben daar nauwelijks een rol in gespeeld, ook niet met het Westfront.
pi_157539846
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het is een gedachte die niet werkt als het om meerdere groepen gaat die elkaar haten, voorbeelden te over. Kijk wat er gebeurde toen Tito overleed, iedereen met gezond verstand wist dat de oorlog vanaf die dag niet meer te vermijden was. In landen met een stammen cultuur is een dictator gewoon het beste wat een land kan overkomen.
Het probleem is die haat, niet het westen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_157539847
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:30 schreef Gerolsteiner het volgende:

Het heeft er wel IETS mee te maken omdat ze het uit naam doen van.
Dat alle religieuze daarmee terroristen zijn is natuurlijk niet zo.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
  † In Memoriam † zaterdag 14 november 2015 @ 10:31:47 #232
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_157539848
Wat is de rekensom nou?
Eerst waren het er 60, toen kwamen er 100 bij in het theater, nu weer 120 :o
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:31:57 #233
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_157539849
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:31 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Die zijn geschokt over de gebeurtenissen.
Oké, aangezien er eerder overal stond dat ze waren omgekomen...
pi_157539852
quote:

Is 2/3 van de wereldbevolking moslim? Wist ik niet
Why stay small, if you can grow big..
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:32:13 #235
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_157539854
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:31 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Niks van aantrekken. De kans dat je iets overkomt is bij benadering nul.
Je moet je alleen afvragen of je het fijn vindt om in een stad rond te lopen die zichtbaar extreem beveiligd wordt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:32:19 #236
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157539856
quote:
Vooral vergaderen en commissies instellen met minimaal resultaat denk ik zo als altijd.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:32:43 #237
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_157539859
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:27 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

8 minder iig.....
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:32:49 #238
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_157539864
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:31 schreef Achterhoker het volgende:
We moeten er maar eens naartoe gaan om al het geloof te verbieden. Godsdienst/Geloof is ook maar een achterhaald iets. Dat hoeft niet op de korte termijn te gebeuren maar we zouden al kunnen beginnen door bijvoorbeeld godsdienst op scholen af te schaffen.
Je krijgt er helaas geen meerderheid voor...
heitieh
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:32:51 #239
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157539865
quote:
Heb je concrete voorstellen om dit echt goed te verwezenlijken?
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_157539866
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lees je eigen reacties even terug zou ik zeggen.
Oh volgens mij heb ik eerst een aantal posts geplaatst over hoe erg ik het vind wat er is gebeurd, en welgeteld één post over dat het kut is om in deze tijd een normale moslim te zijn, als reactie op iemand anders die iets soortgelijks plaatste. Sorry voor de nuance.
pi_157539867
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:29 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik niet snap dat er een verschil is? Dat snap ik wel.

Maar vind jij het gek dat anderen het gek vinden dat je je hebt aangesloten bij een conservatieve groepering die waarden als vrijheid en gelijkheid niet bepaald omarmt? Het is toch logisch dat anderen dat discutabel vinden.
Conservatieve groepering? Vrijheid en gelijkheid niet omarmen? Je uitgangspunt maakt dat ik het geen logische gedachte vind. Daar zit meteen al de crux van het probleem lijkt mij.
Allah Al Watan Al Malik
pi_157539868
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:32 schreef Caland het volgende:

[..]

Je moet je alleen afvragen of je het fijn vindt om in een stad rond te lopen die zichtbaar extreem beveiligd wordt.
Dat is meer de vraag waar ik mee zit inderdaad
pi_157539870

...van een van de Charlie cartoonisten
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:33:03 #244
38496 Perrin
pi_157539871
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Vooral vergaderen en commissies instellen met minimaal resultaat denk ik zo als altijd.
Vergeet rapporten schrijven niet.
pi_157539872
quote:

[..]

Blijkbaar wel. Als je ziet wat voor effect al 'onze' bemoeienis uiteindelijk heeft gehad.. Voor ons eigen welzijn was het waarschijnlijk beter geweest om de 'Arabische Lente' een voortijdige dood te laten sterven.

Alle MO landen waar westerse interventie is geweest de afgelopen jaren liggen in puin en worden grotendeels bezet door extremistische / terroristische organisaties:
- Afghanistan; Taliban
- Iraq; ISIS
- Syrie; ISIS
- Libie; Stammenoorlog / IS gelieerde groeperingen
pi_157539873
quote:
Eagles of Death Metal
Eagles of Death Metal safe after terror attack http://www.globalmediapos(...)after-terror-attack/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_157539875
Toch IS weer, was eig ook wel te verwachten. Toch wel heftige beelden midden in die zaal was er gefilmd.......
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:33:34 #248
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_157539877
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:31 schreef Voszje het volgende:

[..]

Oké, aangezien er eerder overal stond dat ze waren omgekomen...
Is dat zo? Niet meegekregen dan.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_157539881
quote:
Scheiding van kerk en staat. Welk land heeft dat nog meer? Waar is vandaag de aanslag gepleegd? Tja.
pi_157539884
quote:
Hebben het allen overleefd.

Hebben zich bij de eerste schoten op het podium laten vallen, en bij de eerste explosies konden zij gezien hun gunstige positie in de zaal vluchten door de achteruitgang.
pi_157539886
nrc blog:

Advies aan Parijzenaren: blijf binnen

De Franse autoriteiten hebben de inwoners van Parijs vanochtend geadviseerd om niet naar buiten te gaan, "behalve als het heel erg noodzakelijk is om straat op te gaan". Gisteravond werd Parijzenaren ook al geadviseerd om binnen te blijven.
...
pi_157539887
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:32 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Is 2/3 van de wereldbevolking moslim? Wist ik niet
Oh ja, er zijn meerdere religies. Leuk weetje!
Naturheilmittel
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:34:03 #253
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_157539888
Goedemorgen :W
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_157539891
quote:

Klopt, het zijn maar enkele 10 duizenden die Allahu ahkbar roepen terwijl ze mensen onthoofden en een kalifaat proberen te maken en het zijn maar enkele mensen die zichzelf opblazen terwijl ze wederom Allahu ahkbar roepen... de islam heeft er niks mee te maken ook al zien we vreemd genoeg dit soort daden niet uit naam van het vliegende spaghetti monster en al die doden? Ach fuck die lui niet waar.
pi_157539894
Overigens, ik vloog gistermiddag van Schiphol naar Istanbul. Het viel me op dat er heel veel handbagage handmatig werd gecontroleerd. Letterlijk elk vakje van mijn carry on moest open. En dat was bij de andere mensen voor en achter me niet anders.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:34:33 #256
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_157539895
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:33 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Is dat zo? Niet meegekregen dan.
Ja, ergens in een topic vannacht. Toen was het nog onduidelijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:33 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Eagles of Death Metal safe after terror attack http://www.globalmediapos(...)after-terror-attack/
Dankje :)
  † In Memoriam † zaterdag 14 november 2015 @ 10:34:48 #257
pi_157539897
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:33 schreef iBenny het volgende:
[ afbeelding ]

#prayforparis is inderdaad nogal krom gezien het hier over regligieus geweld gaat :')
God vs. God
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:34:50 #258
421090 Zelfscanner
pi_157539898
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:33 schreef sacha het volgende:
nrc blog:

De Franse autoriteiten hebben de inwoners van Parijs vanochtend geadviseerd om niet naar buiten te gaan, "behalve als het heel erg noodzakelijk is om straat op te gaan". Gisteravond werd Parijzenaren ook al geadviseerd om binnen te blijven.
Ja ho, wil wel mn croissant halen.
pi_157539901
quote:
[ afbeelding ]

Mooi.
pi_157539903
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:34 schreef HiZ het volgende:
Overigens, ik vloog gistermiddag van Schiphol naar Istanbul. Het viel me op dat er heel veel handbagage handmatig werd gecontroleerd. Letterlijk elk vakje van mijn carry on moest open. En dat was bij de andere mensen voor en achter me niet anders.
Turkije zal misschien strenger zijn, gezien de locatie naast Syrië.
pi_157539904
quote:
Niks? Zij zullen ook wel denken, het zijn paar lonewulfs, je kunt niet voorkomen enz.
Why stay small, if you can grow big..
pi_157539905
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:31 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Blanken worden aangekeken op het slavernijverleden. Wit privilege hier, wit privilege daar. Ten eerste heb ik nooit een slaaf gehad en ten tweede was de slavernij van voor mijn tijd. Wat wil men dat ik daaraan doe? Terug in de tijd gaan om er iets van te zeggen? Islamitisch terrorisme gebeurt op dit moment. Heb ik dan meer recht om te wijzen op "moslim privilege" in de zin dat ze het privilege hebben om in Europa niet opgeblazen, onthoofd of doorzeefd te worden door radicale moslims?
Hebben moslims dat privilege? Ik kan mij niet herinneren dat het zo is namelijk. Los daarvan: de machteloosheid van het aangesproken worden op je vermeende witte privilege, dat gevoel kent de gemiddelde moslim ook als zij aangesproken worden op zaken waar ze zelf totaal geen invloed op hebben (gezien de geopolitieke omstandigheden).
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:35:09 #263
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157539906
Parijs een ghosttown vandaag :{
pi_157539910
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:34 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Klopt, het zijn maar enkele 10 duizenden die Allahu ahkbar roepen terwijl ze mensen onthoofden en een kalifaat proberen te maken en het zijn maar enkele mensen die zichzelf opblazen terwijl ze wederom Allahu ahkbar roepen... de islam heeft er niks mee te maken ook al zien we vreemd genoeg dit soort daden niet uit naam van het vliegende spaghetti monster en al die doden? Ach fuck die lui niet waar.
Vergeet niet het gedeelte van de moslim bevolking dat hier tot een zekere hoogte wel begrip voor heeft. Ze ondernemen zelf geen actie, maar dit wordt ook niet afgekeurd.
pi_157539911
quote:
Wilders kan weer omhoog in de peilingen.
pi_157539912
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:34 schreef HiZ het volgende:
Gister avond was er ook een item op het NOS Journaal over grenscontroles in Frankrijk door dreiging... mocht niet baten helaas.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_157539913
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat is de rekensom nou?
159 waren er afgelopen nacht al bevestigd, zullen nog een paar bijkomen omdat tientallen mensen nog in kritieke situatie verkeren, deze cijfers waren vannacht al bekend, maar helaas is twitter ijzersterk in het reposten van oude tweets.
pi_157539914
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:34 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ja, ergens in een topic vannacht. Toen was het nog onduidelijk.

[..]

Dankje :)
yw
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_157539916
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:33 schreef Fokker101 het volgende:
Toch IS weer, was eig ook wel te verwachten. Toch wel heftige beelden midden in die zaal was er gefilmd.......
Link?
Niet Fokken met mij.
pi_157539918
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:33 schreef hottentot het volgende:

[..]

Hebben het allen overleefd.

Hebben zich bij de eerste schoten op het podium laten vallen, en bij de eerste explosies konden zij gezien hun gunstige positie in de zaal vluchten door de achteruitgang.
He hoogezanter, zijn er trouwens ook beelden/foto's van de daders?
pi_157539920
quote:
[ afbeelding ]

_O_
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:36:05 #272
421090 Zelfscanner
pi_157539921
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:35 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Niks? Zij zullen ook wel denken, het zijn paar lonewulfs, je kunt niet voorkomen enz.
DenHaag zal wel eens de volgende kunnen zijn
pi_157539924
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:34 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Het christendom heeft misbruik, maar dat maakt ook niet elke christen een potentiële misbruiker, toch?
pi_157539927
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:35 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Link?
pi_157539928
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:33 schreef sacha het volgende:
nrc blog:

Wat een onzin.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:36:59 #276
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_157539934
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat is de rekensom nou?
Cnn heeft het over 153 doden.
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_157539935
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:35 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Die stond al zo hoog. :{
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:37:11 #278
421090 Zelfscanner
pi_157539939
quote:

[..]

Vlak voor de verkiezingen gebeurd er weer iets en Wilders wordt de top
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:37:11 #279
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_157539940
quote:

[..]

Als de rest niet met concrete oplossingen komen dan denk ik dat ook idd...
pi_157539944
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Precies, vind ik ook onzin. Verwacht nu niet een tweede aanslag... :')
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:37:27 #281
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_157539945
Natuurlijk heeft de Islam ermee te maken, al is het maar enkel omdat ze het doen in naam van Allah. Ook genoeg moslims die ineens radicaliseren en zich open stellen voor dergelijke brainwash praktijken waardoor ze nog echt het idee krijgen ook dat de Koran oproept tot het doden van onschuldigen dus het is evengoed een probleem voor de moslimgemeenschap.

Echter mag ik toch hopen dat de meeste mensen wel beseffen dat de Koran niet oproept tot massamoorden en het opjagen en onthoofden van ongelovigen. _O-
pi_157539948
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:35 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Turkije zal misschien strenger zijn, gezien de locatie naast Syrië.
De controle was op zowel Schiphol strenger dan in Istanbul, hoewel ook daar mijn bagage nog een keer door een scanner ging voor ik naar de uitgang mocht.
pi_157539949
quote:

[..]

Dat maakt het alleen maar erger. Dat lost niks op.
The secret of getting ahead is getting started
pi_157539953
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Die stond al zo hoog. :{
Met dit soort dingen krijgt hij alleen maar gelijk.. angst onder de mensen en iemand die het durft uit te spreken, easy as that..
pi_157539954
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:37 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Helaas kan Geertje nooit aan de macht komen. Welke partij wil nou met de PVV samenwerken... :{
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:38:07 #286
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_157539958
quote:

[..]

Illuminati!!!
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:38:08 #287
38496 Perrin
pi_157539959
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Hoezo? Ik denk dat men vooral de rust wil bewaren.
pi_157539961
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hebben moslims dat privilege? Ik kan mij niet herinneren dat het zo is namelijk. Los daarvan: de machteloosheid van het aangesproken worden op je vermeende witte privilege, dat gevoel kent de gemiddelde moslim ook als zij aangesproken worden op zaken waar ze zelf totaal geen invloed op hebben (gezien de geopolitieke omstandigheden).
Maar ben je het met me eens dat het wel voorstelbaar is dat mensen je erop aanspreken? Ik zou er niet raar van opkijken als ik in Zuid-Afrika nog wordt gezien als blanke rijke die veel privileges heeft. Of in de VS. Het is niet goed maar ik kan het me wel voorstellen. Dat is de prijs die je betaald voor bepaalde kenmerken die je deelt met een bepaalde groep (uiterlijk,geloof....).
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_157539965
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:37 schreef Fokker101 het volgende:

[..]

Het kan iedere dag op elk moment gebeuren. Vandaag binnen blijven raakt kant nog wal.
pi_157539966
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Precies, toch wordt er van blanken en zeker van mannen (met huidige wave van feminisme) verwacht dat zich overal voor verontschuldigen. Tevens is er institutionele discriminatie tegen blanken en mannen. Vreemd is dat toch eigenlijk.

De gemiddelde moslim hoeft zich niet te verontschuldigen als hij zelf maar hard aan de slag gaat om de islam minder conservatief te maken. Geen idee hoe, hoor. Maar Europa heeft ook door die zure appel heen moeten bijten. Alleen jammer dat moslims deze stap niet op hun eigen continent gemaakt hebben voor ze hierheen kwamen.
pi_157539968
quote:

[..]

Hij stond al bovenaan, maar dit spreekt allemaal in zijn voordeel..
pi_157539969
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het christendom heeft misbruik, maar dat maakt ook niet elke christen een potentiële misbruiker, toch?
Hoeveel christenen blazen zichzelf in 2015 op in naam van god? Hoeveel christenen zijn er die actief proberen een religieuze dictatuur op te starten?
Daarnaast als christenen dit wel deden zou de discussie exact hetzelfde zijn en de meeste mensen hebben ook geen hoge pet meer op van katholieken vanwege het misbruik wat plaatsgevonden heeft.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:38:53 #293
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_157539973
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:38 schreef Fokker101 het volgende:

[..]

Helaas kan Geertje nooit aan de macht komen. Welke partij wil nou met de PVV samenwerken... :{
Gaat in zijn 1tje op de troon zitten joh...
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:39:03 #294
38496 Perrin
pi_157539974
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:37 schreef Fokker101 het volgende:

[..]

Verhitte gemoederen op straat is wel degelijk een risico.
  † In Memoriam † zaterdag 14 november 2015 @ 10:39:07 #295
pi_157539975
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:35 schreef hottentot het volgende:

[..]

159 waren er afgelopen nacht al bevestigd, zullen nog een paar bijkomen omdat tientallen mensen nog in kritieke situatie verkeren, deze cijfers waren vannacht al bekend, maar helaas is twitter ijzersterk in het reposten van oude tweets.
Toch spreekt NOS nu weer van 128.
Wel 99(!) in kritieke toestand
http://nos.nl/artikel/206(...)-mensen-kritiek.html
pi_157539981
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:38 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Gaat in zijn 1tje op de troon zitten joh...
Zou wat zijn. :Y
pi_157539983
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hoezo? Ik denk dat men vooral de rust wil bewaren.
Die maatregel zaait juist angst
pi_157539986
quote:
IS eist verantwoordelijkheid voor aanslagen in Parijs op

De Islamitische Staat (IS) heeft zaterdag de verantwoordelijkheid opgeëist voor de dodelijke aanslagen in Parijs vrijdagavond.
Frankrijk rouwt zaterdag om de doden en gewonden bij verschillende aanslagen in Parijs vrijdagavond. Het dodental is zaterdag opgelopen tot 127.

Dat heeft de Franse politie zaterdagochtend gemeld. Het aantal kan echter nog oplopen en over het precieze aantal bestaat nog onduidelijkheid.

Volgens de politie zijn bij de aanslagen 99 mensen zwaargewond geraakt en zijn er 155 lichtgewonden.

Voor zover bekend heeft nog geen enkele organisatie de verantwoordelijkheid voor de reeks aanslagen in Parijs vrijdagavond opgeëist. De Franse krant Le Monde schrijft dat de verdenkingen uitgaan naar Islamitische Staat. Organisaties die symphatiseren met de terreurgroep plaatsten vrijdagnacht felicitaties op sociale media.

De Franse overheid heeft de identiteit van de acht dode terroristen ook nog niet bekendgemaakt. Zeven van de acht terroristen hebben zichzelf opgeblazen. Een achtste is doodgeschten door de politie. Het is niet bekend of eventuele andere aanslagplegers zijn ontkomen.

De aanslagen, vrijwel tegelijk uitgevoerd op zeven verschillende locaties in de Franse hoofdstad, zijn volgens experts mogelijk gepleegd door jonge terroristen, maar ze verraden wel een uitgekiende planning en uitvoering.
http://www.nu.nl/buitenla(...)nslagen-parijs-.html

Heeft verder natuurlijks niks met de pislam te maken.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:39:50 #299
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_157539989
Het exacte dodental blijft nu wel onduidelijk?
pi_157539990
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Denk dat het wel mee valt alleen als er moslimpjes lopen.
pi_157539991
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ok, daar heb je een punt.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:40:11 #302
38496 Perrin
pi_157539996
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:39 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Misschien, maar polariserende opstootjes op straat zit ook niemand op te wachten.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:46:10 #303
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157540096
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:39 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

gezien je reacties in deze reeks lijkt me die angst al lang gezaaid en de enige die bij angst regeert is IS, om eens krom te redeneren ben jij degene die het succes van IS in stand houdt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')