Werkelijk, dit soort mensen kijken niet naar de realiteit maar baseren hun acties op een boek. Daar valt niet mee te discussiëren.quote:
Een motorclub valt nou eenmaal op. En zijn met uitzonderingen daar gelaten vaak crimineel. Een eenzame terrorist in een zolderkamertje valt niet op. En komt vaak pas in beeld als het te laat is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:11 schreef RAVW het volgende:
[..]
daarom was het ook een vraag , omdat als ik een motorclub wil oprichten dan staat er gelijk een hele politiemacht voor de deur en ook krijg ik nergens een clubhuis omdat er van uit gegaan word dat ik dan dingen doet de de wet overtreed , maar groepen die aanslagen plegen , worden eigenlijk niet aangepakt en hebben te vaak vrij spel
Zo ongeveer ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat is niet bemoeien? Waar is dat begonnen dan? Irak-oorlog? Stichting Israël? Kruisvaarderstochten?
Hoezo? Worden die op straat in elkaar geslagen ofzo?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het lijkt me verschrikkelijk om in deze tijd een normale moslim te zijn.
Daarbij maakt het de scheidslijn tussen "radicaal" en "normaal" een stuk duidelijker. Het probleem is dat er zo'n groot "grijs" gebied blijkbaar bestaat. Zeg maar het gebied van: "Ja, het hoort niet, maar ik begrijp het wel." Of iets donkerder: "Het is hun eigen schuld." Of nog donkerder: "Het zijn ongelovigen en ze zijn daarom zondig, ook al zou ik ze zelf niet opblazen." Dat sluimerende is met een paar stappen om te zetten in daden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:12 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zie niks over het hoofd; Frankrijk's koloniale geschiedenis is mij zeer wel bekend.
Ook is het weinig relevant dat veel terroristen niet tot weinig in moskeeën komen; relevant is dat er een categorie van moskeeën is die een voedingsbodem voor de vijandige houding ten opzichte van de 'westerse maatschappij' vormt. Je maakt de stapjes naar de stad ingaan met een automatisch wapen steeds kleiner. Daar iets aan doen neemt niet alle risico's weg, maar je maakt het voor iedereen wel een stuk makkelijker om de oorzaken aan te gaan pakken.
Niet overdrijven. Je kiest er zelf voor om je te associeren met een conservatieve sekte, dan weet je dat je je naam bindt aan dit soort dingen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Volgens Dick Schoof (AIVD) vormt het salafisme an sich geen dreiging.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:10 schreef Nielsch het volgende:
We zijn in oorlog met het Salafisme en dat gaat voorlopig niet stoppen. Ik ben 32 en mocht ik doodgaan op m'n 85ste dan zullen we helaas nog steeds deze oorlog voeren.
Kom op zeg.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoezo? Worden die op straat in elkaar geslagen ofzo?
Eigen schuld natuurlijk niet. Ben het wel met je eens dat het geloof wel is aan vernieuwing toe is en dat veel moslims ook veel harder afstand ervan kunnen nemen. Nu is het vaak iets van; ja het is verschrikkelijk MAAR het westen bombadeert ons dus ja dan kan je het verwachten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Deels eigen schuld. Hoewel de meeste moslims niet extremistisch zijn, zijn ze wel extreem conservatief. De scheidslijn extremistisch en conservatief is klein.
Moslims zouden zich hard moeten maken voor een progressieve islam, maar dat doet niemand. De denkbeelden van veel moslims staan gewoon haaks op de vrije Westerse samenleving.
Geboorte mohamed?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat is niet bemoeien? Waar is dat begonnen dan? Irak-oorlog? Stichting Israël? Kruisvaarderstochten?
Het zal wel vergelijkbaar zijn met een normale Nazi te zijn in 40-45.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
twitter:wikileaks twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:09:34Paris attacks are the entirely predictable consequence of funding, training and arming Sunni extremists in Syria and Libya for years. reageer retweet
Bestaan die dan?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind geloven geen keuze. Anders zou ik er wel voor kiezen om te geloven in een god en hiernamaals, maar ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Niet overdrijven. Je kiest er zelf voor om je te associeren met een conservatieve sekte, dan weet je dat je je naam bindt aan dit soort dingen.
Het is geen clubje waar je lid van bent. Het is een geloof..quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Niet overdrijven. Je kiest er zelf voor om je te associeren met een conservatieve sekte, dan weet je dat je je naam bindt aan dit soort dingen.
Ze zijn extreem conservatief? Hoeveel ken je er? Wie zijn ze?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Deels eigen schuld. Hoewel de meeste moslims niet extremistisch zijn, zijn ze wel extreem conservatief. De scheidslijn extremistisch en conservatief is klein.
Moslims zouden zich hard moeten maken voor een progressieve islam, maar dat doet niemand. De denkbeelden van veel moslims staan gewoon haaks op de vrije Westerse samenleving.
Je geloof kan je niet kiezen maar de manier waarop je het uitdraagt wel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind geloven geen keuze. Anders zou ik er wel voor kiezen om te geloven in een god en hiernamaals, maar ja.
eenzame terrorist is inderdaad lastig te bestrijden , maar het waren er gisteren wel een stuk of 10 dus niet echt een eenzaam iemandquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een motorclub valt nou eenmaal op. En zijn met uitzonderingen daar gelaten vaak crimineel. Een eenzame terrorist in een zolderkamertje valt niet op. En komt vaak pas in beeld als het te laat is.
Deze uitspraak is precies mijn punt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:15 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Het zal wel vergelijkbaar zijn met een normale Nazi te zijn in 40-45.
Kap eens met gelijk weer die moslims in de slachtofferrol te drukken. Maar daar hadden ze sowieso al een aardig handje van.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:10 schreef Lastpost het volgende:
Ik vind het overigens ook oprecht kut voor al die moslims die wél gewoon hun geloof uitdragen op de juiste manier zoals de Koran het voorschrijft. Dit soort groeperingen die in naam van een geloof dergelijke barbaarse aanslagen plegen, zit je lekker mee als gelovige.
Zag ze vanmorgen alweer angstig bekeken worden en anderen zichzelf zien verdedigen en (vast voor de zoveelste keer) uitleggen dat zij hier echt op tegen zijn en het veroordelen.
De arabische lente was een interne aangelegenheid.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Direct gevolg van de bemoeienis gedurende de 'Arabische lente'.
Het neerhalen van dictators. Saddam, Ghadaffi, Assad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |