abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157539386
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:57 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Bedankt, Hans.
Geen dank!
pi_157539389
quote:
18s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:57 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd wel de ergste bijvangst van dit soort drama's.

Randdebielen die eigenlijk blij zijn dat dit gebeurt zodat ze dan elke banale en immorele breinruft op internet 'mogen' kwakken.

V.
Ik heb genoeg genuanceerde discussies gevoerd. Na het zien van deze beelden gewoon geen zin in vandaag.
  zaterdag 14 november 2015 @ 09:59:23 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157539390
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:57 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Doe je smiley ding maar. Het feit blijft staan dat in de 20nogwat jaar erna geen Russische diplomaten zijn ontvoerd in die contreien.
Ach ga je wat verder terug dan zijn er voldoende voorbeelden dat je met dit soort achterlijke draconische maatregelen eerder meer verzet en of terrorisme kweekt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:00:18 #29
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_157539398
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Inlezen probeer ik zeker wel te doen en zeker niet alleen vanwege 1 discussie, maar het is zo onoverzichtelijk :')
Linkje goed gezet. Veel leesplezier :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_157539399
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ten eerste wordt het 'tot chaos' bombarderen vooral geregeld door de mensen in het betreffende land zelf, dus laten we maar even wat minder praten alsof het zo 'logisch' is dat we de oorlog nu op de eigen straten krijgen.

Wat ik zie aan de huidige situatie is dat wij een paar belangrijke steken hebben laten vallen. Het is voor mij geen toeval dat het juist Frankrijk is dat zo'n broeinest van terroristisch potentiëel is; hun immigratie-politiek is een drama en de kansloosheid van jongeren in de banlieu is een lopende tragedie.

Een tweede belangrijke factor naar mijn niet zo bescheiden mening is dat wij in Europa veel te gemakkelijk toestaan dat de regimes op het Arabische schiereiland hier moskeeën financieren die onder de vlag van 'vreedzaam salafisme' hun gif in de daarvoor gevoelige groepen verspreiden.

Ik snap werkelijk niet waarom wij dat toestaan. Volgens mij zou de eerste stap moeten zijn in het bestrijden van uitwassen in de Islam een totaal verbod op buitenlandse financiering van moskeeën en dergelijke.
dit dus.
pi_157539401
nrc

Frankrijk: dodental nu op 127, 180 mensen gewond

Het dodental van de aanslagen in Parijs is opgelopen tot 127. Dat melden bronnen bij de Franse politie aan persbureau AFP. Verder wordt gesproken van circa 180 gewonden. Van hen zouden 80 mensen in kritieke toestand zijn.
...
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 14 november 2015 @ 10:00:42 #32
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157539403
quote:
Die concertzaal heeft dus uitgangen die uitkomen op een of ander zijstraatje/appartementencomplex?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_157539405
wtf doet RTL ? :')
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:00:47 #34
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_157539406
quote:
Tha hell zeg, fuck...
pi_157539412
Nog 99 mensen in kritieke toestand. ;(
pi_157539418
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Die concertzaal heeft dus uitgangen die uitkomen op een of ander zijstraatje/appartementencomplex?
Personeelsuitgangen, nooduitgangen, goederentoevoer, dat soort dingen
pi_157539427
quote:

[..]

Ten eerste wordt het 'tot chaos' bombarderen vooral geregeld door de mensen in het betreffende land zelf, dus laten we maar even wat minder praten alsof het zo 'logisch' is dat we de oorlog nu op de eigen straten krijgen.

Wat ik zie aan de huidige situatie is dat wij een paar belangrijke steken hebben laten vallen. Het is voor mij geen toeval dat het juist Frankrijk is dat zo'n broeinest van terroristisch potentiëel is; hun immigratie-politiek is een drama en de kansloosheid van jongeren in de banlieu is een lopende tragedie.

Een tweede belangrijke factor naar mijn niet zo bescheiden mening is dat wij in Europa veel te gemakkelijk toestaan dat de regimes op het Arabische schiereiland hier moskeeën financieren die onder de vlag van 'vreedzaam salafisme' hun gif in de daarvoor gevoelige groepen verspreiden.

Ik snap werkelijk niet waarom wij dat toestaan. Volgens mij zou de eerste stap moeten zijn in het bestrijden van uitwassen in de Islam een totaal verbod op buitenlandse financiering van moskeeën en dergelijke.
Hier ben ik het mee eens maar het uitbannen van welke vorm van extremisme die voortkomt vanuit de banlieu dient eveneens te worden aangepakt door die jongeren daar dan ook perspectief te bieden op een 'normaal' leven binnen de maatschappij. Zij zijn ,bij wijze van, net zo gevoelig voor fundamentalistisch Scientology als Islam als zij besluiten om in de banlieu's te gaan recruteren en brainwashen.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:03:06 #38
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_157539434
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oorlog is op zichzelf ook een vorm van cirkelredeneren. Dat is het punt.

Volgens mij begrijp jij mijn post niet helemaal. Ik praat namelijk helemaal niets goed, noch het geweld hier, noch het geweld daar. Ik geef aan dat ook wij een risico lopen daar onze eigen regering actief deelneemt aan een of meerdere oorlogen.

In dat opzicht is het inderdaad niet vreemd dat er dus ook hier, op ons eigen grondgebied, burgerdoden kunnen vallen als gevolg van acties van onze overheid elders. Dat is een harde trieste realiteit.
Zo gaat dat. Zag je ook toen we in Afghanistan zaten. Als er dan eens een icidentele Nederlandse dode viel, was het gelijk kamervragen en is het land te klein. Dat heb je nu eenmaal als je in oorlog bent
Laffe huichelaar
pi_157539437
Eagles of Death Metal “geschrokken en geschokt”, maar veilig na dodelijk geweld in Parijs
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_157539438
Als die gasten rond dat stadion zich een uur eerder opgeblazen hadden waren er aanzienlijk meer doden gevallen.

Gevalletje te laat?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_157539440
quote:

[..]

Helemaal mee eens. Nadeel is dat we door onze vrijheden en de daarbij horende wetten dat soort financiering niet zomaar af kunnen schaffen.
Hier schreef Maver24:
Opgetyft met je grafkop. Zal ik hem een koppie kleiner maken, mongool
Hier schreef Roypsv:
stoer, kom hierdan beuk ik je gezicht naar de tering
pi_157539443
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:03 schreef Caland het volgende:
Als die gasten rond dat stadion zich een uur eerder opgeblazen hadden waren er aanzienlijk meer doden gevallen.

Gevalletje te laat?
Of te vroeg.
Hier schreef Maver24:
Opgetyft met je grafkop. Zal ik hem een koppie kleiner maken, mongool
Hier schreef Roypsv:
stoer, kom hierdan beuk ik je gezicht naar de tering
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:04:03 #43
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157539445
quote:

Gevalletje te laat?
Of niet gelukt om in het stadion te komen?
pi_157539450
quote:

Gevalletje te laat?
Ergens heb ik het vermoeden dat ze het stadion in wilde, maar dat het er op 1 of andere manier niet van gekomen is.
pi_157539452
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:00 schreef sacha het volgende:
nrc

Frankrijk: dodental nu op 127, 180 mensen gewond

Het dodental van de aanslagen in Parijs is opgelopen tot 127. Dat melden bronnen bij de Franse politie aan persbureau AFP. Verder wordt gesproken van circa 180 gewonden. Van hen zouden 80 mensen in kritieke toestand zijn.
Als ik alles een beetje in beschouwing neem was de hele actie matig succesvol.
Als ze aanslagen in het midden-oosten plegen zijn er vaak door een enkele bom al meer doden.
pi_157539453
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:33 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Wie is "we" en waarom zijn die talloze onschuldige slachtoffers die er gevallen zijn bij de zoveelste aanslag daar verantwoordelijk voor?
De beredenering die waarschijnlijk wordt gebruikt door de terroristen, zie ik hier ook terug in de discussie. Het "westen" levert wapens, dus vermoorden we mensen in het westen. Hier is het, "moslims" plegen aanslagen, dus zijn alle moslims schuldig. Al is het vervolg (beetje schelden t.o.v. mensen vermoorden) wel heel anders, gelukkig maar.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_157539457
quote:

[..]

Je ziet een aantal belangrijke zaken over het hoofd. De geschiedenis van Frankrijk met een aantal islamitische landen (als voormalig kolonisator). Frankrijk kent al een redelijk turbulente historie als het gaat om aanslagen of periodes van onrust 'komend van buitenaf'. Dat heeft een bepaalde rol in de vatbaarheid van de jeugd aldaar voor terreur.

Het idee is dat terroristen verder niet tot amper in de moskee komen. Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat buitenlandse financiële geldschieters in de gaten gehouden moeten worden. Dat helpt echter niet tegen terreur an sich.
Allah Al Watan Al Malik
pi_157539459
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:03 schreef Kamikazie het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Nadeel is dat we door onze vrijheden en de daarbij horende wetten dat soort financiering niet zomaar af kunnen schaffen.
Dan zou je grondwetten moeten aanpassen en zijn de gevolgen daarvan ook niet wenselijk.
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:05:25 #49
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157539468
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:03 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Zo gaat dat. Zag je ook toen we in Afghanistan zaten. Als er dan eens een icidentele Nederlandse dode viel, was het gelijk kamervragen en is het land te klein. Dat heb je nu eenmaal als je in oorlog bent
Ik denk dat we inderdaad op dit moment geen politici hebben die een oorlog aandurven die nodig is om de IS op korte termijn te verslaan. Omdat het nou eenmaal veel mensen levens gaat kosten. Ook aan eigen kant.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_157539472
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:01 schreef -Strawberry- het volgende:
Nog 99 mensen in kritieke toestand. ;(
AK 47 zorgt dan ook voor aardig wat lichamelijke schade. Dodental zal nog wel aanzienlijk toenemen de komende dagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')