Het is niet een Nederlandse kwestie alleen. Ik zie niet in waarom we niet in een zeer brede coalitie, bestaande uit Islamitische en Westerse landen grondtroepen kunnen inzetten om IS te verdrijven?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat we inderdaad op dit moment geen politici hebben die een oorlog aandurven die nodig is om de IS op korte termijn te verslaan. Omdat het nou eenmaal veel mensen levens gaat kosten. Ook aan eigen kant.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Als hij het op de tribune tijdens de wedstrijd had gedaan was er echt wel meer media aandacht denk ik. Dan was het voor miljoenen mensen live op tv te zien geweest.
Hier is het:quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die concertzaal heeft dus uitgangen die uitkomen op een of ander zijstraatje/appartementencomplex?
quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef RAVW het volgende:
Word het nu niet eens tijd dat de het moslim geloof behandelt gaat worden als terroristische organisatie ?
want hoe lang moeten we nog weg kijken , bij motorclub zitten er een paar bij die "fout zijn en worden de goede nu ook aangekeken als misdadigers ...
maar bij het moslimgemeenschap laten ze het maar vrij gaan.
En hoe zit het met de hulpverlening die nu "vluchtelingen" helpen en waar dan van achteraf blijkt dat het een terrorist is , is mee helpen met een terroristische organisatie , dat is dus strafbaar ?
Waren dit niet mensen die van buiten Franse grenzen zijn gekomen? Dan heb je dus geen reet aan wat die imams binnenlands zeggen, die hebben er niets mee te maken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Uitstekend verwoord. Helaas is dat verbieden van financiering niet haalbaar puur omdat er altijd wel een manier is om het via een binnenlands investeringsfonds te laten lopen. Misschien moet er dan maar opnameapparatuur in iedere moskee komen, zodat je weet wat de imams vertellen? Het gaat allemaal richting 1984 qua overheidsbemoeienis maar het alternatief is blijkbaar dat er hier in het wilde weg gemaaid kan worden met kalasjnikovs.
Nee, dat wordt het niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef RAVW het volgende:
Word het nu niet eens tijd dat de het moslim geloof behandelt gaat worden als terroristische organisatie ?
Wat had hij dan moeten zijn, gespannen omdat hij zijn schoentje had gezet?quote:
Eens.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ten eerste wordt het 'tot chaos' bombarderen vooral geregeld door de mensen in het betreffende land zelf, dus laten we maar even wat minder praten alsof het zo 'logisch' is dat we de oorlog nu op de eigen straten krijgen.
Wat ik zie aan de huidige situatie is dat wij een paar belangrijke steken hebben laten vallen. Het is voor mij geen toeval dat het juist Frankrijk is dat zo'n broeinest van terroristisch potentiëel is; hun immigratie-politiek is een drama en de kansloosheid van jongeren in de banlieu is een lopende tragedie.
Een tweede belangrijke factor naar mijn niet zo bescheiden mening is dat wij in Europa veel te gemakkelijk toestaan dat de regimes op het Arabische schiereiland hier moskeeën financieren die onder de vlag van 'vreedzaam salafisme' hun gif in de daarvoor gevoelige groepen verspreiden.
Ik snap werkelijk niet waarom wij dat toestaan. Volgens mij zou de eerste stap moeten zijn in het bestrijden van uitwassen in de Islam een totaal verbod op buitenlandse financiering van moskeeën en dergelijke.
Wacht wat?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef RAVW het volgende:
want hoe lang moeten we nog weg kijken , bij motorclub zitten er een paar bij die "fout zijn en worden de goede nu ook aangekeken als misdadigers ...
maar bij het moslimgemeenschap laten ze het maar vrij gaan.
En hoe zit het met de hulpverlening die nu "vluchtelingen" helpen en waar dan van achteraf blijkt dat het een terrorist is , is mee helpen met een terroristische organisatie , dat is dus strafbaar ?
Alley Snackbars is wel zekerquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:05 schreef Gerolsteiner het volgende:
Goed, we weten verder nog amper wie de daders waren.
Dat is zeker waar. En als hij de Eiffeltoren opgeblazen had waardoor ie mooi instortte, had hij nog meer media-aandacht gehad. Maar dat is niet mogrlijk want die is te streng bewaakt, net als het niet mogelijk is met explosieven op de tribune te komenquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Als hij het op de tribune tijdens de wedstrijd had gedaan was er echt wel meer media aandacht denk ik. Dan was het voor miljoenen mensen live op tv te zien geweest.
Waarom zou je dat geloof dan nog willen aanhangen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je weet dat de meeste slachtoffers van IS, moslims zijn?
Hoe achterlijk kun je zijn.
Ik zie eerder dat men gemakshalve alle moslims als schuldig ziet omdat men het zat is om genuanceerd te zijn wanneer opponenten dat niet zijn en omdat 1. de islam een ideologie lijkt te zijn dit soort rotzooi heel eenvoudig rechtvaardigt 2. er veel sympathie lijkt te zijn bij gematigde moslims voor dit soort daden 3. een kleine minderheid extremisten nog steeds numeriek een groot aantal mensen is die bijzonder gevaarlijk zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:04 schreef Omega het volgende:
[..]
De beredenering die waarschijnlijk wordt gebruikt door de terroristen, zie ik hier ook terug in de discussie. Het "westen" levert wapens, dus vermoorden we mensen in het westen. Hier is het, "moslims" plegen aanslagen, dus zijn alle moslims schuldig. Al is het vervolg (beetje schelden t.o.v. mensen vermoorden) wel heel anders, gelukkig maar.
Dat weten we allemaal nog niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waren dit niet mensen die van buiten Franse grenzen zijn gekomen? Dan heb je dus geen reet aan wat die imams binnenlands zeggen, die hebben er niets mee te maken.
Nee, wel als sekte.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef RAVW het volgende:
Word het nu niet eens tijd dat de het moslim geloof behandelt gaat worden als terroristische organisatie?
* Sjiitische moslims.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je weet dat de meeste slachtoffers van IS, moslims zijn?
Hoe achterlijk kun je zijn.
Niet mogelijk denk ik de EU intern is daar al veel te veel verdeeld voor. De huidige vluchtelingen crisis is daar al een mooi voorbeeld van.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is niet een Nederlandse kwestie alleen. Ik zie niet in waarom we niet in een zeer brede coalitie, bestaande uit Islamitische en Westerse landen grondtroepen kunnen inzetten om IS te verdrijven?
True.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. En als hij de Eiffeltoren opgeblazen had waardoor ie mooi instortte, had hij nog meer media-aandacht gehad. Maar dat is niet mogrlijk want die is te streng bewaakt, net als het niet mogelijk is met explosieven op de tribune te komen
Dat is de vraag dus. Het kan ook zijn dat er een aantal binnenlands waren en een aantal buitenlands. Het kan ook zijn dat ze uit verschillende delen van Europa kwamen. Voertaal hoeft niet per se Frans te zijn, kan ook Arabisch/Engels zijn. Dat is het "voordeel" van vrij verkeer. Waar je geradicaliseerd wordt, maakt niet uit, voor een aanslag kun je vrij rondreizen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waren dit niet mensen die van buiten Franse grenzen zijn gekomen? Dan heb je dus geen reet aan wat die imams binnenlands zeggen, die hebben er niets mee te maken.
Kan je dat zelf niet bedenken? Omdat er meer dan een miljard moslims niets met de IS te maken heeft en te maken wil hebben.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:08 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat geloof dan nog willen aanhangen?
Ik zet mijn geld op mensen die al langer in het vizier stonden van de Franse inlichtingendiensten. Mensen die in Frankrijk zijn opgegroeid. En ook daar les hebben gekregen in de gewelddadige ideologie die ze volgen. Grote kans dat ze onder toeziend oog van de Fransen naar Syrië zijn afgereisd en daar tientallen onschuldige mensen vermoord hebben. Vervolgens zijn ze teruggekeeed nasr Frankrijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:05 schreef Gerolsteiner het volgende:
daarom was het ook een vraag , omdat als ik een motorclub wil oprichten dan staat er gelijk een hele politiemacht voor de deur en ook krijg ik nergens een clubhuis omdat er van uit gegaan word dat ik dan dingen doet de de wet overtreed , maar groepen die aanslagen plegen , worden eigenlijk niet aangepakt en hebben te vaak vrij spelquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:08 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Wacht wat?
Ben het met je eens dat de reactie uit de moslimgemeenschap heel wat beter en harder kan zijn in plaats van altijd maar 'ja, maar... ' maar dit gaat wel erg ver imo.
Deze shit hole was groter geweest als we ons niet hadden bemoeid.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:10 schreef bleiblei het volgende:
Deze shitzooi was nooit gekomen als we ons nooit hadden bemoeid met al die ellendelingen daar.
Ik zeg altijd, het midden oosten heeft dictatuur nodig om te functioneren. En nu blijkt dat ze daar dictatuur nodig hebben om de rest van de wereld niet tot last te zijn.
Hopelijk trekt het westen hier een les uit, ipv. dat we als een ezel voor de 854ste keer tegen die betonnen muur aan stoten.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:11 schreef RAVW het volgende:
[..]
daarom was het ook een vraag , omdat als ik een motorclub wil oprichten dan staat er gelijk een hele politiemacht voor de deur en ook krijg ik nergens een clubhuis omdat er van uit gegaan word dat ik dan dingen doet de de wet overtreed , maar groepen die aanslagen plegen , worden eigenlijk niet aangepakt en hebben te vaak vrij spel
Werkelijk?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:11 schreef xzaz het volgende:
[..]
Deze shit hole was groter geweest als we ons niet hadden bemoeid.
Ik zie niks over het hoofd; Frankrijk's koloniale geschiedenis is mij zeer wel bekend.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je ziet een aantal belangrijke zaken over het hoofd. De geschiedenis van Frankrijk met een aantal islamitische landen (als voormalig kolonisator). Frankrijk kent al een redelijk turbulente historie als het gaat om aanslagen of periodes van onrust 'komend van buitenaf'. Dat heeft een bepaalde rol in de vatbaarheid van de jeugd aldaar voor terreur.
Het idee is dat terroristen verder niet tot amper in de moskee komen. Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat buitenlandse financiële geldschieters in de gaten gehouden moeten worden. Dat helpt echter niet tegen terreur an sich.
Vast een stel ongelukkige losers die gelokt zijn met het idee iets te kunnen doen voor de Islam. Daarnaast lokt de hemel ook hmmmm.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:05 schreef Gerolsteiner het volgende:
Waar zag je dat?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:10 schreef Lastpost het volgende:
Ik vind het overigens ook oprecht kut voor al die moslims die wél gewoon hun geloof uitdragen op de juiste manier zoals de Koran het voorschrijft. Dit soort groeperingen die in naam van een geloof dergelijke barbaarse aanslagen plegen, zit je lekker mee als gelovige.
Zag ze vanmorgen alweer angstig bekeken worden en anderen zichzelf zien verdedigen en (vast voor de zoveelste keer) uitleggen dat zij hier echt op tegen zijn en het veroordelen.
Direct gevolg van de bemoeienis gedurende de 'Arabische lente'.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:11 schreef xzaz het volgende:
[..]
Mwah, dat valt te betwijfelen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:11 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat is niet bemoeien? Waar is dat begonnen dan? Irak-oorlog? Stichting Israël? Kruisvaarderstochten?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:10 schreef bleiblei het volgende:
Deze shitzooi was nooit gekomen als we ons nooit hadden bemoeid met al die ellendelingen daar.
Ik zeg altijd, het midden oosten heeft dictatuur nodig om te functioneren. En nu blijkt dat ze daar dictatuur nodig hebben om de rest van de wereld niet tot last te zijn.
Hopelijk trekt het westen hier een les uit, ipv. dat we als een ezel voor de 854ste keer tegen die betonnen muur aan stoten.
Het lijkt me verschrikkelijk om in deze tijd een normale moslim te zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:10 schreef Lastpost het volgende:
Ik vind het overigens ook oprecht kut voor al die moslims die wél gewoon hun geloof uitdragen op de juiste manier zoals de Koran het voorschrijft. Dit soort groeperingen die in naam van een geloof dergelijke barbaarse aanslagen plegen, zit je lekker mee als gelovige.
Zag ze vanmorgen alweer angstig bekeken worden en anderen zichzelf zien verdedigen en (vast voor de zoveelste keer) uitleggen dat zij hier echt op tegen zijn en het veroordelen.
Deels eigen schuld. Hoewel de meeste moslims niet extremistisch zijn, zijn ze wel extreem conservatief. De scheidslijn extremistisch en conservatief is klein.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:10 schreef Lastpost het volgende:
Werkelijk, dit soort mensen kijken niet naar de realiteit maar baseren hun acties op een boek. Daar valt niet mee te discussiëren.quote:
Een motorclub valt nou eenmaal op. En zijn met uitzonderingen daar gelaten vaak crimineel. Een eenzame terrorist in een zolderkamertje valt niet op. En komt vaak pas in beeld als het te laat is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:11 schreef RAVW het volgende:
[..]
daarom was het ook een vraag , omdat als ik een motorclub wil oprichten dan staat er gelijk een hele politiemacht voor de deur en ook krijg ik nergens een clubhuis omdat er van uit gegaan word dat ik dan dingen doet de de wet overtreed , maar groepen die aanslagen plegen , worden eigenlijk niet aangepakt en hebben te vaak vrij spel
Zo ongeveer ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat is niet bemoeien? Waar is dat begonnen dan? Irak-oorlog? Stichting Israël? Kruisvaarderstochten?
Hoezo? Worden die op straat in elkaar geslagen ofzo?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het lijkt me verschrikkelijk om in deze tijd een normale moslim te zijn.
Daarbij maakt het de scheidslijn tussen "radicaal" en "normaal" een stuk duidelijker. Het probleem is dat er zo'n groot "grijs" gebied blijkbaar bestaat. Zeg maar het gebied van: "Ja, het hoort niet, maar ik begrijp het wel." Of iets donkerder: "Het is hun eigen schuld." Of nog donkerder: "Het zijn ongelovigen en ze zijn daarom zondig, ook al zou ik ze zelf niet opblazen." Dat sluimerende is met een paar stappen om te zetten in daden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:12 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zie niks over het hoofd; Frankrijk's koloniale geschiedenis is mij zeer wel bekend.
Ook is het weinig relevant dat veel terroristen niet tot weinig in moskeeën komen; relevant is dat er een categorie van moskeeën is die een voedingsbodem voor de vijandige houding ten opzichte van de 'westerse maatschappij' vormt. Je maakt de stapjes naar de stad ingaan met een automatisch wapen steeds kleiner. Daar iets aan doen neemt niet alle risico's weg, maar je maakt het voor iedereen wel een stuk makkelijker om de oorzaken aan te gaan pakken.
Niet overdrijven. Je kiest er zelf voor om je te associeren met een conservatieve sekte, dan weet je dat je je naam bindt aan dit soort dingen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Volgens Dick Schoof (AIVD) vormt het salafisme an sich geen dreiging.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:10 schreef Nielsch het volgende:
We zijn in oorlog met het Salafisme en dat gaat voorlopig niet stoppen. Ik ben 32 en mocht ik doodgaan op m'n 85ste dan zullen we helaas nog steeds deze oorlog voeren.
Kom op zeg.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoezo? Worden die op straat in elkaar geslagen ofzo?
Eigen schuld natuurlijk niet. Ben het wel met je eens dat het geloof wel is aan vernieuwing toe is en dat veel moslims ook veel harder afstand ervan kunnen nemen. Nu is het vaak iets van; ja het is verschrikkelijk MAAR het westen bombadeert ons dus ja dan kan je het verwachten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Deels eigen schuld. Hoewel de meeste moslims niet extremistisch zijn, zijn ze wel extreem conservatief. De scheidslijn extremistisch en conservatief is klein.
Moslims zouden zich hard moeten maken voor een progressieve islam, maar dat doet niemand. De denkbeelden van veel moslims staan gewoon haaks op de vrije Westerse samenleving.
Geboorte mohamed?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat is niet bemoeien? Waar is dat begonnen dan? Irak-oorlog? Stichting Israël? Kruisvaarderstochten?
Het zal wel vergelijkbaar zijn met een normale Nazi te zijn in 40-45.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
twitter:wikileaks twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:09:34Paris attacks are the entirely predictable consequence of funding, training and arming Sunni extremists in Syria and Libya for years. reageer retweet
Bestaan die dan?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind geloven geen keuze. Anders zou ik er wel voor kiezen om te geloven in een god en hiernamaals, maar ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Niet overdrijven. Je kiest er zelf voor om je te associeren met een conservatieve sekte, dan weet je dat je je naam bindt aan dit soort dingen.
Het is geen clubje waar je lid van bent. Het is een geloof..quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Niet overdrijven. Je kiest er zelf voor om je te associeren met een conservatieve sekte, dan weet je dat je je naam bindt aan dit soort dingen.
Ze zijn extreem conservatief? Hoeveel ken je er? Wie zijn ze?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Deels eigen schuld. Hoewel de meeste moslims niet extremistisch zijn, zijn ze wel extreem conservatief. De scheidslijn extremistisch en conservatief is klein.
Moslims zouden zich hard moeten maken voor een progressieve islam, maar dat doet niemand. De denkbeelden van veel moslims staan gewoon haaks op de vrije Westerse samenleving.
Je geloof kan je niet kiezen maar de manier waarop je het uitdraagt wel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind geloven geen keuze. Anders zou ik er wel voor kiezen om te geloven in een god en hiernamaals, maar ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |