Werkelijk, dit soort mensen kijken niet naar de realiteit maar baseren hun acties op een boek. Daar valt niet mee te discussiëren.quote:
Een motorclub valt nou eenmaal op. En zijn met uitzonderingen daar gelaten vaak crimineel. Een eenzame terrorist in een zolderkamertje valt niet op. En komt vaak pas in beeld als het te laat is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:11 schreef RAVW het volgende:
[..]
daarom was het ook een vraag , omdat als ik een motorclub wil oprichten dan staat er gelijk een hele politiemacht voor de deur en ook krijg ik nergens een clubhuis omdat er van uit gegaan word dat ik dan dingen doet de de wet overtreed , maar groepen die aanslagen plegen , worden eigenlijk niet aangepakt en hebben te vaak vrij spel
Zo ongeveer ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat is niet bemoeien? Waar is dat begonnen dan? Irak-oorlog? Stichting Israël? Kruisvaarderstochten?
Hoezo? Worden die op straat in elkaar geslagen ofzo?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het lijkt me verschrikkelijk om in deze tijd een normale moslim te zijn.
Daarbij maakt het de scheidslijn tussen "radicaal" en "normaal" een stuk duidelijker. Het probleem is dat er zo'n groot "grijs" gebied blijkbaar bestaat. Zeg maar het gebied van: "Ja, het hoort niet, maar ik begrijp het wel." Of iets donkerder: "Het is hun eigen schuld." Of nog donkerder: "Het zijn ongelovigen en ze zijn daarom zondig, ook al zou ik ze zelf niet opblazen." Dat sluimerende is met een paar stappen om te zetten in daden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:12 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zie niks over het hoofd; Frankrijk's koloniale geschiedenis is mij zeer wel bekend.
Ook is het weinig relevant dat veel terroristen niet tot weinig in moskeeën komen; relevant is dat er een categorie van moskeeën is die een voedingsbodem voor de vijandige houding ten opzichte van de 'westerse maatschappij' vormt. Je maakt de stapjes naar de stad ingaan met een automatisch wapen steeds kleiner. Daar iets aan doen neemt niet alle risico's weg, maar je maakt het voor iedereen wel een stuk makkelijker om de oorzaken aan te gaan pakken.
Niet overdrijven. Je kiest er zelf voor om je te associeren met een conservatieve sekte, dan weet je dat je je naam bindt aan dit soort dingen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Volgens Dick Schoof (AIVD) vormt het salafisme an sich geen dreiging.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:10 schreef Nielsch het volgende:
We zijn in oorlog met het Salafisme en dat gaat voorlopig niet stoppen. Ik ben 32 en mocht ik doodgaan op m'n 85ste dan zullen we helaas nog steeds deze oorlog voeren.
Kom op zeg.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoezo? Worden die op straat in elkaar geslagen ofzo?
Eigen schuld natuurlijk niet. Ben het wel met je eens dat het geloof wel is aan vernieuwing toe is en dat veel moslims ook veel harder afstand ervan kunnen nemen. Nu is het vaak iets van; ja het is verschrikkelijk MAAR het westen bombadeert ons dus ja dan kan je het verwachten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Deels eigen schuld. Hoewel de meeste moslims niet extremistisch zijn, zijn ze wel extreem conservatief. De scheidslijn extremistisch en conservatief is klein.
Moslims zouden zich hard moeten maken voor een progressieve islam, maar dat doet niemand. De denkbeelden van veel moslims staan gewoon haaks op de vrije Westerse samenleving.
Geboorte mohamed?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat is niet bemoeien? Waar is dat begonnen dan? Irak-oorlog? Stichting Israël? Kruisvaarderstochten?
Het zal wel vergelijkbaar zijn met een normale Nazi te zijn in 40-45.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
twitter:wikileaks twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:09:34Paris attacks are the entirely predictable consequence of funding, training and arming Sunni extremists in Syria and Libya for years. reageer retweet
Bestaan die dan?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind geloven geen keuze. Anders zou ik er wel voor kiezen om te geloven in een god en hiernamaals, maar ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Niet overdrijven. Je kiest er zelf voor om je te associeren met een conservatieve sekte, dan weet je dat je je naam bindt aan dit soort dingen.
Het is geen clubje waar je lid van bent. Het is een geloof..quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Niet overdrijven. Je kiest er zelf voor om je te associeren met een conservatieve sekte, dan weet je dat je je naam bindt aan dit soort dingen.
Ze zijn extreem conservatief? Hoeveel ken je er? Wie zijn ze?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Deels eigen schuld. Hoewel de meeste moslims niet extremistisch zijn, zijn ze wel extreem conservatief. De scheidslijn extremistisch en conservatief is klein.
Moslims zouden zich hard moeten maken voor een progressieve islam, maar dat doet niemand. De denkbeelden van veel moslims staan gewoon haaks op de vrije Westerse samenleving.
Je geloof kan je niet kiezen maar de manier waarop je het uitdraagt wel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind geloven geen keuze. Anders zou ik er wel voor kiezen om te geloven in een god en hiernamaals, maar ja.
eenzame terrorist is inderdaad lastig te bestrijden , maar het waren er gisteren wel een stuk of 10 dus niet echt een eenzaam iemandquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een motorclub valt nou eenmaal op. En zijn met uitzonderingen daar gelaten vaak crimineel. Een eenzame terrorist in een zolderkamertje valt niet op. En komt vaak pas in beeld als het te laat is.
Deze uitspraak is precies mijn punt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:15 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Het zal wel vergelijkbaar zijn met een normale Nazi te zijn in 40-45.
Kap eens met gelijk weer die moslims in de slachtofferrol te drukken. Maar daar hadden ze sowieso al een aardig handje van.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:10 schreef Lastpost het volgende:
Ik vind het overigens ook oprecht kut voor al die moslims die wél gewoon hun geloof uitdragen op de juiste manier zoals de Koran het voorschrijft. Dit soort groeperingen die in naam van een geloof dergelijke barbaarse aanslagen plegen, zit je lekker mee als gelovige.
Zag ze vanmorgen alweer angstig bekeken worden en anderen zichzelf zien verdedigen en (vast voor de zoveelste keer) uitleggen dat zij hier echt op tegen zijn en het veroordelen.
De arabische lente was een interne aangelegenheid.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Direct gevolg van de bemoeienis gedurende de 'Arabische lente'.
Het neerhalen van dictators. Saddam, Ghadaffi, Assad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Geloof is zeker een keuze. Denk even na en stop met religie op een voetstuk te plaatsen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind geloven geen keuze. Anders zou ik er wel voor kiezen om te geloven in een god en hiernamaals, maar ja.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:15 schreef Intellectueel het volgende:
twitter:wikileaks twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:09:34Paris attacks are the entirely predictable consequence of funding, training and arming Sunni extremists in Syria and Libya for years. reageer retweet
Het lijkt mij verschrikkelijk om als kind je ouders te verliezen die een gezellig avondje naar een concert gingen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld omdat een deel van de Islamitische landen IS niet per se als het grootste probleem zien? Er is geen enkele twijfel in mijn idee dat Turkije, voordat de relatie verzuurde, IS actief steunde. Saudi-Arabië ziet ze waarschijnlijk als een beledigende upstart die hun positie als centrum van de Islam probeert de pikken, maar als je goed gaat kijken dan zou het wel eens kunnen dat je niet zoveel verschillen meer kunt vinden tussen Riyad en Raqqa.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is niet een Nederlandse kwestie alleen. Ik zie niet in waarom we niet in een zeer brede coalitie, bestaande uit Islamitische en Westerse landen grondtroepen kunnen inzetten om IS te verdrijven?
Onzin. De bereidheid om geweld te gebruiken komt niet zomaar met strenge opvattingen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het begint een beetje laat daarvoor te worden.. Er zijn allerlei factoren die de laatste jaren polarisatie in de hand werken en die lijken nog wel even aan te houden of erger te worden. (Economische situatie in de wereld, allerlei revoluties en oorlogen, vluchtelingenstromen)quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja joh? Vertel dat maar aan Ghadaffi en Assad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef xzaz het volgende:
[..]
De arabische lente was een interne aangelegenheid.
Alsof er geen moslims zijn die liefde uitdragen. Ja, die zijn er wel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:16 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Je geloof kan je niet kiezen maar de manier waarop je het uitdraagt wel.
Ik vind het iets erger voor de nabestaanden die op een avond domweg doodgeschoten worden omdat ze ergens zijn, maar goed, ieder zo zijn mening.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Deze uitspraak is precies mijn punt.
Nu ga je er van uit dat IS gebonden is aan een land.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:13 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Mwah, dat valt te betwijfelen.
Assad had na de eerste protesten net zo goed z'n vaders voorbeeld kunnen volgen en wat dorpen in oost Syrië (waar nu IS de macht heeft) compleet uitgeroeid. Nee dat is niet mooi, de wereld is dan ook niet mooi.
Natuurlijk kun je je geloof wel kiezen...quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:16 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Je geloof kan je niet kiezen maar de manier waarop je het uitdraagt wel.
Wat is het verschil?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:16 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Het is geen clubje waar je lid van bent. Het is een geloof..
Door wie?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:15 schreef Intellectueel het volgende:
Waarvan de uitkomst direct beïnvloed is door het Westen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef xzaz het volgende:
[..]
De arabische lente was een interne aangelegenheid.
Moslims die hier op met de nek worden aangekeken en aangevallen zijn toch ook gewoon slachtoffer?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Kap eens met gelijk weer die moslims in de slachtofferrol te drukken. Maar daar hadden ze sowieso al een aardig handje van.
Niet mee eens. Geloof is subtieler. Meer een vorm van indoctrinatie. Een gelovige heeft relatief weinig keus, vanuit zijn perspectief.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef TC03 het volgende:
[..]
Geloof is zeker een keuze. Denk even na en stop met religie op een voetstuk te plaatsen.
Religie is een sociaal geaccepteerde sekte met extremistisch gedachtengoed.
Het een sluit het ander niet uit hé.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het lijkt mij verschrikkelijk om als kind je ouders te verliezen die een gezellig avondje naar een concert gingen.
Opmars begon in Syrië.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:18 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nu ga je er van uit dat IS gebonden is aan een land.
De vraag is of die visie c.q. voedingsbodem enig verband heeft met de financiële stromen. Het hangt eerder samen met het bestuur van een moskee. Dat maakt dat ik nogal sceptisch ben over je voorstel. Ik zie liever gewoon dat binnen Nederland er een Nederlandse imamopleiding komt en dat er een ban op buitenlandse imams komt. Dat is veel praktischer, nuttiger en controleerbaarquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:12 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zie niks over het hoofd; Frankrijk's koloniale geschiedenis is mij zeer wel bekend.
Ook is het weinig relevant dat veel terroristen niet tot weinig in moskeeën komen; relevant is dat er een categorie van moskeeën is die een voedingsbodem voor de vijandige houding ten opzichte van de 'westerse maatschappij' vormt. Je maakt de stapjes naar de stad ingaan met een automatisch wapen steeds kleiner. Daar iets aan doen neemt niet alle risico's weg, maar je maakt het voor iedereen wel een stuk makkelijker om de oorzaken aan te gaan pakken.
Nee maar het zal er niet door verminderd worden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin. De bereidheid om geweld te gebruiken komt niet zomaar met strenge opvattingen.
Zolang wij hun olie blijven kopen, zullen zij hun geld blijven gebruiken om onze maatschappij te ondermijnen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:10 schreef Nielsch het volgende:
We zijn in oorlog met het Salafisme en dat gaat voorlopig niet stoppen. Ik ben 32 en mocht ik doodgaan op m'n 85ste dan zullen we helaas nog steeds deze oorlog voeren.
Mwoah, Strawberry schiet gelijk in een spasme voor alle lieve onschuldige moslims, terwijl er honderd mensen afgeknald zijn en ze daar eigenlijk helemaal niet mee bezig is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:19 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit hé.
Klopt, maar de scheidslijn is dun.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin. De bereidheid om geweld te gebruiken komt niet zomaar met strenge opvattingen.
Logisch, iedereen probeert zijn klant om zeep te helpenquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zolang wij hun olie blijven kopen, zullen zij hun geld blijven gebruiken om onze maatschappij te ondermijnen.
Het christendom en de islam gaan uit van een waarheid. En dringen dat aan anderen op. Dat maakt de ruimte voor liefde al wat beperkt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alsof er geen moslims zijn die liefde uitdragen. Ja, die zijn er wel.
Dus als het volk van noord Korea tegen kim in opstand komt moeten we kim helpen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Waarvan de uitkomst direct beïnvloed is door het Westen.
Had het westen niets gedaan had 90% van de mannetjes daar nog lekker comfortabel op z'n gouden troon gezeten in een diamanten paleis.
Je hoeft die twee niet tegenover elkaar te zetten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het lijkt mij verschrikkelijk om als kind je ouders te verliezen die een gezellig avondje naar een concert gingen.
Ik denk van niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je je geloof wel kiezen...
Je moet dictators hun gang laten gaan dan?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Het neerhalen van dictators. Saddam, Ghadaffi, Assad.
Dat is bemoeien met zaken waar wij helemaal niets mee te maken hebben. Puur om ons eigen manier van leven op te dringen vanuit het gedachtengoed dat iedereen democratie nodig heeft.
Voor het gemak negeer ik even het belang van olie en andere geopolitieke redenen.
Dat was niet erg slim inderdaad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Het neerhalen van dictators. Saddam, Ghadaffi, Assad.
Dat is bemoeien met zaken waar wij helemaal niets mee te maken hebben. Puur om ons eigen manier van leven op te dringen vanuit het gedachtengoed dat iedereen democratie nodig heeft.
Je schetst een valse tegenstelling.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mwoah, Strawberry schiet gelijk in een spasme voor alle lieve onschuldige moslims, terwijl er honderd mensen afgeknald zijn en ze daar eigenlijk helemaal niet mee bezig is.
reglementaire overwinning voor ons dan lijkt mijquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:12 schreef Caland het volgende:
Duitsland - Nederland mogelijk afgelast na terreur in Parijs
De Duitse bond overweegt om de vriendschappelijke interland tussen Duitsland en Nederland af te gelasten na de gebeurtenissen in Parijs. Dat meldt Sport1.de zaterdagochtend.
De Duitse selectie verbleef na Frankrijk - Duitsland de nacht uit veiligheidsoverwegingen in het stadion. Van daaruit vertrok de selectie zaterdagmorgen direct naar het vliegveld en niet meer terug naar het hotel. De spelers zouden al hebben aangegeven dinsdag niet te willen spelen
DAT KAN ER OOK NOG WEL BIJ
Laat ze het oordelen maar over aan God of Allah. Zo hoort het toch?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het christendom en de islam gaan uit van een waarheid. En dringen dat aan anderen op. Dat maakt de ruimte voor liefde al wat beperkt.
Want? Je kiest er bewust voor om je te associeren met een discutabele onverdraagzame conservatieve sekte. Dan kan je hoon verwachten toch.quote:
Extra punten op de FIFA-lijstquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
reglementaire overwinning voor ons dan lijkt mij
Oh god ik ben het eens met Ceberut.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:22 schreef Ceberut het volgende:
Het heeft er de schijn van dat het gaat om (teruggekomen) IS-strijders. De ontstane banlieus zijn een vijver voor extremisten om mensen te ronselen. M.i. zou die voedingsbodem zo snel als mogelijk moeten worden aangepakt. Is het niet terreur op een dergelijke schaal, dan zijn die omgevingen goed voor andere (zware) criminaliteit.
Tegelijkertijd vind ik dat IS harder aangepakt mag worden. We zitten te diep in die shit om ons nu terug te trekken. Als je de IS nu zijn gang laat gaan, wordt het helemaal onhandelbaar.
Het punt is dat die redenering andersom ook wordt gebruikt. Waarom worden moslims dan wel daarop gewezen en autochtonen niet. Even zwart wit - hoor. Je doet nu net alsof dit standpunt iets puur en alleen van moslims is, terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is. Bekijk ook eens de eigen blinde vlek.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:15 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Eigen schuld natuurlijk niet. Ben het wel met je eens dat het geloof wel is aan vernieuwing toe is en dat veel moslims ook veel harder afstand ervan kunnen nemen. Nu is het vaak iets van; ja het is verschrikkelijk MAAR het westen bombadeert ons dus ja dan kan je het verwachten.
Terwijl gewoon ''het is verschrikkelijk'' volstaat .
De praktijk wijst juist anders uit. Zelfs onder salafisten is de bereidheid om geweld te gebruiken relatief laag.quote:
Ik gok eerst op razzia's door het hele land.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:22 schreef star_gazer het volgende:
En wat gaat Frankrijk nu doen? Troepen in het MO?
Wel slecht van de Canadezen de Amerikane dat ze Hitler hebben gestopt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:22 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat was niet erg slim inderdaad.
Klopt, was gisteren ook op TV bij Pauw.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mwoah, Strawberry schiet gelijk in een spasme voor alle lieve onschuldige moslims, terwijl er honderd mensen afgeknald zijn en ze daar eigenlijk helemaal niet mee bezig is.
Lijkt me niet verstandig om nu met z'n allen op een plek bijeen te komen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:23 schreef sonnyspek het volgende:
Ik hou het redelijk goed bij dus zal wel niet...maar is er al iets bekent van een bijeenkomst/herdenking in Amsterdam of Den Haag?
Je moet je afvragen of een land als geheel beter af is met of zonder dictator, en veel landen zijn beter af met een dictator, daarbij dienen ook de eigen belangen afgewogen te wogen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Je moet dictators hun gang laten gaan dan?
heb je geen ballen aan. Arresteer je er 40 en aan de andere kant komen er weer 100 uit hun holletjes gekropen. Aan dit soort terrorisme doe je werkelijk waar geen fuck.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik gok eerst op razzia's door het hele land.
Dat zal best maar religieuzen zijn nog steeds zwaar in de meerderheid. Blijkbaar is het behalve extremistisch en sociaal geaccepteerd, ook redelijk mens-eigen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef TC03 het volgende:
[..]
Geloof is zeker een keuze. Denk even na en stop met religie op een voetstuk te plaatsen.
Religie is een sociaal geaccepteerde sekte met extremistisch gedachtengoed.
Nee maar je zou wel even goed kunnen nadenken over de gevolgen van militair handelen. De VS heeft de oorlog in Irak wellicht op het slachtveld gewonnen bijvoorbeeld. Maar geen rekening gehouden met de gevolgen achteraf. En daar plukken we nu de wrange vruchten van.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Je moet dictators hun gang laten gaan dan?
Vandaar dat er al drie aanslagen gepleegd zijn in Parijs door hindoes dit jaar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De praktijk wijst juist anders uit. Zelfs onder salafisten is de bereidheid om geweld te gebruiken relatief laag.
Dat zal, maar je kan ook denken; Mensen waarom maken jullie er nu niet wat van nu die dictator weg is.... Maar dat schijnt een hele vreemde gedachte zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:25 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je moet je afvragen of een land als geheel beter af is met of zonder dictator, en veel landen zijn beter af met een dictator, daarbij dienen ook de eigen belangen afgewogen te wogen.
Een dictator afzetten omdat het een dictator is en niet weten hoe het land daarna te besturen is waanzin.
Trap even een open deur in. Alsof ik dat niet ook erger vindt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind het iets erger voor de nabestaanden die op een avond domweg doodgeschoten worden omdat ze ergens zijn, maar goed, ieder zo zijn mening.
Ben je nu toch al te laat want er zullen al genoeg binnen zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
heb je geen ballen aan. Arresteer je er 40 en aan de andere kant komen er weer 100 uit hun holletjes gekropen. Aan dit soort terrorisme doe je werkelijk waar geen fuck.
En als je dan al wat er aan wil doen is het beste om de grenzen direct te sluiten om betere controle te houden wie er je land binnen komt. Welkom in 2015.................
Dat valt wel mee, ik heb even wat voorgaande topics doorgelezen en haar reacties zeggen genoeg.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je schetst een valse tegenstelling.
Iedereen die wat te maken had met die lui zal wel opgepakt worden ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik gok eerst op razzia's door het hele land.
Wat een bullshit. Je visie is dermate zwart wit en dermate van de realiteit verwijderd dat het eigenlijk nutteloos is om daarop te reageren. Ik kies ervoor om moslim te zijn en geen IS-activist of terrorist. Dat is de keuze. En dat is een groot verschil in keuze. Dat jij dat verschil niet wilt zien, zegt meer over jou dan over mij.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Want? Je kiest er bewust voor om je te associeren met een discutabele onverdraagzame conservatieve sekte. Dan kan je hoon verwachten toch.
Nou, nee. Dat blijkt niet echt uit je reacties afgelopen uur.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Trap even een open deur in. Alsof ik dat niet ook erger vindt.
Ditquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat zal best maar religieuzen zijn nog steeds zwaar in de meerderheid. Blijkbaar is het behalve extremistisch en sociaal geaccepteerd, ook redelijk mens-eigen.
Ik heb niks met religie maar als je opgroeit met dat gedachtegoed is het verdomde lastig om nog anders te gaan geloven.
>90% van de wereldbevolking is religieus.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat zal best maar religieuzen zijn nog steeds zwaar in de meerderheid. Blijkbaar is het behalve extremistisch en sociaal geaccepteerd, ook redelijk mens-eigen.
Ik heb niks met religie maar als je opgroeit met dat gedachtegoed is het verdomde lastig om nog anders te gaan geloven.
Er zullen wel woorden gezegd worden in die richting. Maar wat daar verder van waar gemaakt gaat worden? Ik heb er geen vertrouwen in.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:26 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik vind dat Europa nu maar eens eensgezind moet optreden en achter Frankrijk moet staan.
Hey, ik heb wel afstand genomen van Anders Breivikquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het punt is dat die redenering andersom ook wordt gebruikt. Waarom worden moslims dan wel daarop gewezen en autochtonen niet. Even zwart wit - hoor. Je doet nu net alsof dit standpunt iets puur en alleen van moslims is, terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is. Bekijk ook eens de eigen blinde vlek.
Exact.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:25 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je moet je afvragen of een land als geheel beter af is met of zonder dictator, en veel landen zijn beter af met een dictator, daarbij dienen ook de eigen belangen afgewogen te wogen.
Een dictator afzetten omdat het een dictator is en niet weten hoe het land daarna te besturen is waanzin.
Nee, in eerste instantie zijn ze ontstaan door de chaos in Irak. Hun eerste echte wapenfeit was ook het veroveren van de stad 'Mosul' en het plunderen van de centrale bank waarmee ze hun organisatie hebben kunnen uitbreiden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:21 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De aanleiding was de toestand in Syrie.
Het is vooral mens-eigen in de zin dat je in sommige landen je leven niet zeker bent als je ervoor uitkomt atheïst te zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:25 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat dan weer wel. Daarom is het ook zo sneu dat er zoveel kinderen opgroeien met haat in hun hart. Haat voor mensen die niet hetzelfde geloof aanhangen.quote:Ik heb niks met religie maar als je opgroeit met dat gedachtegoed is het verdomde lastig om nog anders te gaan geloven.
Frankrijk zit al vol met moslims. Alsof grenzen sluiten zin heeft.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
heb je geen ballen aan. Arresteer je er 40 en aan de andere kant komen er weer 100 uit hun holletjes gekropen. Aan dit soort terrorisme doe je werkelijk waar geen fuck.
En als je dan al wat er aan wil doen is het beste om de grenzen direct te sluiten om betere controle te houden wie er je land binnen komt. Welkom in 2015.................
Hoe zie jij niet-gelovigen? Als gelijke, of als minderwaardig? Mag ook in PM desnoods.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Je visie is dermate zwart wit en dermate van de realiteit verwijderd dat het eigenlijk nutteloos is om daarop te reageren. Ik kies ervoor om moslim te zijn en geen IS-activist of terrorist. Dat is de keuze. En dat is een groot verschil in keuze. Dat jij dat verschil niet wilt zien, zegt meer over jou dan over mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |