Bij de MD-11 vluchten was business class geloof ik voor genodigden e.d. Maar het toestel was wel vol.quote:Op maandag 2 november 2015 12:07 schreef LintuxCx het volgende:
Veel plezier!
Hoet zit dat met die vluchten, doen ze nog aan klasses? Of verkopen ze maar de helft van de stoelen en scharrelt iedereen gezellig rond na T/O?
Misschien wel, maar ik verwacht niet snel in een 787 (van KLM) te zitten.quote:Op maandag 2 november 2015 13:07 schreef FredvZ het volgende:
Verleidelijk, maar het zal niet veel anders zijn dan een TUI787 gok ik.
PH-BHC zal op 14 november 's ochtends op Schiphol landen. Daarvan is het interieur bijna klaar.quote:Op maandag 2 november 2015 14:13 schreef Fokker89 het volgende:
Zijn de stoelen er al wel? Anders moet je staan tijdens de welkomsvlucht.
quote:SHANGHAI - In China is maandag de eerste geproduceerde COMAC C919 aan het publiek getoond. Onder grote aandacht en live uitgezonden op de Chinese televisie onthulde de Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) het eerste toestel in Shanghai. COMAC heeft de C919 ontwikkeld als tegenhanger van de Boeing 737 en Airbus A320.
Het toestel biedt plaats aan 156 passagiers in een tweeklassen configuratie. De standaardvariant heeft 168 economy-stoelen aan boord. Daarnaast komt er een speciale configuratie voor lowcostmaatschappijen, waarin 174 stoelen staan.
COMAC hoopte aanvankelijk nog dit jaar met de C919 te kunnen vliegen, maar het project is opgeschoven. De eerste vlucht staat nu gepland voor eind 2016. COMAC verwacht op korte termijn wel te kunnen beginnen met tests op de grond. De eerste aflevering vindt mogelijk nog in 2018 plaats, hoewel analisten erop rekenen dat het niet eerder dan 2019 gebeurt.
CFM
De bijna 39 meter lange C919 is een Chinees ontwerp, maar bevat veel westerse onderdelen. De motoren worden geleverd door het Amerikaans-Frans bedrijf CFM International. CFM heeft voor de C919 een eigen variant van de LEAP-motor ontwikkeld, de LEAP-C. Het gaat om de motor die ook door Airbus wordt gebruikt als LEAP-A voor de A320neo en door Boeing als LEAP-B voor de 737 MAX.
Volgens COMAC heeft de C919 een bereik van 4.075 kilometer. Een speciale versie voor langere vluchten kan 5.555 kilometer ver vliegen.
COMAC heeft ruim vijfhonderd orders en toezeggingen voor de C919 ontvangen. Bijna alle orders komen uit China. Leasemaatschappij GECAS is met twintig exemplaren de enige buitenlandse klant.
Het nieuwe Chinese passagiersvliegtuig zal voor Airbus en Boeing vooral op de Chinese markt een concurrent zijn. COMAC hoopt met de C919 ook internationaal succes te boeken, bijvoorbeeld in andere delen van Azië en in Afrika.
Er zit nogal een verschil tussen iets wat in Seattle in elkaar geschroefd is, en wat in South Carolina inelkaar geprutst is.quote:Op maandag 2 november 2015 13:07 schreef FredvZ het volgende:
Verleidelijk, maar het zal niet veel anders zijn dan een TUI787 gok ik.
iig de PH-TFK komt volgens mij gewoon uit Seatle.quote:Op maandag 2 november 2015 17:51 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen iets wat in Seattle in elkaar geschroefd is, en wat in South Carolina inelkaar geprutst is.
Vreemd. PH-BHC zal nu dus eerder geleverd worden dan de PH-BHA.twitter:B787fans twitterde op maandag 02-11-2015 om 18:57:26 KLM 787-9 #1 PH-BHA 'Anjer' on an EWA flight as BOE234. Delivery likely slipped to December, possibly even January. https://t.co/dwTPpRlHz3 reageer retweet
Jep, PH-BHA liep vertraging op met de stoelen.quote:Op maandag 2 november 2015 19:29 schreef Sunri5e het volgende:Vreemd. PH-BHC zal nu dus eerder geleverd worden dan de PH-BHA.twitter:B787fans twitterde op maandag 02-11-2015 om 18:57:26 KLM 787-9 #1 PH-BHA 'Anjer' on an EWA flight as BOE234. Delivery likely slipped to December, possibly even January. https://t.co/dwTPpRlHz3 reageer retweet
Wel vreemd hoor. Waarom geen vertraging bij de PH-BHC? Daar komen toch dezelfde stoelen in?quote:Op maandag 2 november 2015 19:31 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Jep, PH-BHA liep vertraging op met de stoelen.
Omdat ze juist de andere kisten geen vertraging op wilden laten lopen (processen zijn al ingepland enzo), hebben ze de stoelen die bedoeld waren voor de PH-BHA in de PH-BHC geplaatst.quote:Op maandag 2 november 2015 19:32 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wel vreemd hoor. Waarom geen vertraging bij de PH-BHC? Daar komen toch dezelfde stoelen in?
Gaat zo te zien naar RTM.quote:Op maandag 2 november 2015 19:28 schreef zlotka het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft er niet veel zin in volgens mij
Kan hem nu niet meer vindenquote:Op maandag 2 november 2015 19:40 schreef nattermann het volgende:
[..]
Gaat zo te zien naar RTM.
Knappe omweg
Geland op RTM dus niet meer zichtbaar.quote:Op maandag 2 november 2015 19:52 schreef zlotka het volgende:
[..]
Kan hem nu niet meer vinden
Wel erg veel kisten met meer dan 1 uur vertraging, sommige zelfs 2,5. Na 12 rondjes ben je het uitzicht over Zeeland ook wel zat denk ik
Das ook mooi lullig, over LCY vliegen en dan 50 KM verderop landen van waar je bent vertrokkenquote:Op maandag 2 november 2015 19:53 schreef nattermann het volgende:
[..]
Geland op RTM dus niet meer zichtbaar.
twitter:112Schiphol twitterde op maandag 02-11-2015 om 21:02:27 Vooralarm groot voor Norwegian vlucht 2514 van Londen naar Kopenhagen vanwege rookontwikkeling in de galley achterin in het vliegtuig. reageer retweet
Pfft, straks is de BHD nog eerder klaar. Ik las ergens anders een week tussen de -C en de -A.quote:Op maandag 2 november 2015 14:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
PH-BHC zal op 14 november 's ochtends op Schiphol landen. Daarvan is het interieur bijna klaar.
Deze zal ook deze 3 vluchten uitvoeren op 22 november en ook op 23 november de eerste commerciële vlucht maken.
PH-BHA schijnt inderdaad nog op de stoelen te wachten en schijnt pas in januari naar Schiphol te komen.
Boeing 787 Fans @B787fans 3h3 hours agoquote:Jep, PH-BHA liep vertraging op met de stoelen.
Uitgeweken wegens mist misschien. Of wegens iets anders.quote:Op dinsdag 3 november 2015 00:24 schreef Woods het volgende:
Aparte route http://www.flightradar24.com/TUI6PY/7def0c8
Eerst naar Hannover om vervolgens turn around richting Cologne. Vliegveld misschien dicht?
Airbus A300B6 vanaf Schiphol http://www.flightradar24.com/BCS1239/7df2f25
Aan wat voor verschillen moet ik dan denken?quote:Op maandag 2 november 2015 17:51 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen iets wat in Seattle in elkaar geschroefd is, en wat in South Carolina inelkaar geprutst is.
quote:AMSTERDAM - Twee Airbus A380-toestellen van Emirates zijn beplakt met stickers van beschermde diersoorten. Hiermee wil de luchtvaartmaatschappij aandacht vragen voor United for Wildlife. Deze organisatie strijdt tegen stroperij en illegale handel in wilde dieren, meldt Emirates.
Volgens Rt Hon The Lord Hague of Richmond, Chair of the United for Wildlife, wordt de illegale handel in wilde dieren nu erkend als een ernstige en georganiseerde grensoverschrijdende misdaad. "Het drijft corruptie, is gekoppeld aan het witwassen van geld en het beschadigt de economische ontwikkeling van de armste landen en gemeenschappen in de wereld." Volgens Sir Tim Clark, President van Emirates, is de wereld in een wereldwijde stroperijcrisis terechtgekomen. "Iedereen moet zijn steentje bijdragen om dit te stoppen, voordat het te laat is", aldus Clark.
Londen Heathrow en Mauritius zijn de eerste twee bestemmingen waarop de toestellen worden ingezet. In totaal 28 personen zijn 2,5 dag bezig geweest om de toestellen te voorzien van de stickers.
De komende tijd gaat de airline uit Dubai ook in de inflight magazines aandacht besteden aan het onderwerp. Bovendien worden er podcast interviews en speelfilms over wildlife aan het inflight entertainmentsysteem toegevoegd.
Oh ik had eigenlijk wel gedacht dat Schiphol een rechtstreekse verbinding had met Australiëquote:Op donderdag 5 november 2015 11:00 schreef biertapper het volgende:
http://www.travmagazine.n(...)et-a350-op-schiphol/
En
http://www.travmagazine.nl/qantas-laat-oog-vallen-op-schiphol/
Mooie toevoegingen voor Schiphol
Was al bekend.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:00 schreef biertapper het volgende:
http://www.travmagazine.n(...)et-a350-op-schiphol/
Zie ik niet zo snel gebeuren.quote:
Je bedoelt non-stop? Waarom?quote:Op donderdag 5 november 2015 11:09 schreef derLudolf het volgende:
Oh ik had eigenlijk wel gedacht dat Schiphol een rechtstreekse verbinding had met Australië
Oh dat dacht ik eigenlijk wel. Aangezien Schiphol best veel directe vluchten overal naar toe heeft (tig steden in de VS bijvoorbeeld) had ik verwacht dat er wel een directe vlucht was.quote:
Je weet dat non-stop Amsterdam - Australië de langste non-stop vlucht ter wereld zou zijn; dat Amsterdam - Perth de enige mogelijke route is (Sydney is te ver en zelfs AMS-PER zou beperkingen opleggen). En er nauwelijks toestellen zijn die dit überhaupt zouden kunnen doen.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:37 schreef derLudolf het volgende:
Oh dat dacht ik eigenlijk wel. Aangezien Schiphol best veel directe vluchten overal naar toe heeft (tig steden in de VS bijvoorbeeld) had ik verwacht dat er wel een directe vlucht was.
Ze zouden in de jetstream terechtkomenquote:
Nee dat wist ik nietquote:Op donderdag 5 november 2015 11:50 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Je weet dat non-stop Amsterdam - Australië de langste non-stop vlucht ter wereld zou zijn; dat Amsterdam - Perth de enige mogelijke route is (Sydney is te ver en zelfs AMS-PER zou beperkingen opleggen). En er nauwelijks toestellen zijn die dit überhaupt zouden kunnen doen.
Ja geen idee. Ik ken trouwens meer mensen die naar Australië zijn geweest dan naar de VS. Maar ik bedoel, als er markt is voor veel directe vluchten naar verschillende steden in de VS zou er toch ook wel markt zijn voor één rechtstreekse naar Australië.quote:Daarnaast; is er überhaupt markt voor een dergelijke non-stop route?
quote:Oorlog om Transavia
Na de mislukte kasroof bij luchtvaartmaatschappij KLM probeert moedermaatschappij Air France KLM onze nationale vakantievlieger Transavia in te pikken. Hierdoor is het oorlog tussen de Nederlandse en Franse bestuurders binnen de luchtvaartcombinatie.
Air France KLM wil de zeggenschap over het Nederlandse Transavia, dat nu voor 100% in handen is van KLM. Dit plan lekte gisteren via de Franse krant La Tribune naar buiten. De KLM-top en de Nederlanders in het bestuur van moedermaatschappij Air France KLM zijn woedend, aldus bronnen in de top van luchtvaartmaatschappij.
Mocht het plan doorgaan, dan heeft KLM niets meer te zeggen over de tweede speler op Schiphol. In Frankrijk worden dan bijvoorbeeld de vliegtarieven voor onze vakantiebestemmingen bepaald.
Jouw bron?quote:
Nou wel.quote:
De langste non-stop route vanuit Amsterdam naar de VS is Los Angeles met net geen 9000 kilometer en een vluchtduur van net geen 11 uur (en 10:30 terug).quote:Ja geen idee. Ik ken trouwens meer mensen die naar Australië zijn geweest dan naar de VS. Maar ik bedoel, als er markt is voor veel directe vluchten naar verschillende steden in de VS zou er toch ook wel markt zijn voor één rechtstreekse naar Australië.
De KL701 van AMS naar EZE doet er 13 uur over.quote:De langste non-stop route vanuit Amsterdam naar de VS is Los Angeles met net geen 9000 kilometer en een vluchtduur van net geen 11 uur (en 10:30 terug).
Genoeg zakenverkeer en vracht maken dit een prima route.
EZE ligt alleen niet in de VSquote:Op donderdag 5 november 2015 18:26 schreef inkjet het volgende:
[..]
De KL701 van AMS naar EZE doet er 13 uur over.
Dankje, voor het uitgebreide en duidelijke verhaal. Ik wist niet dat er zoveel vracht mee ging in gewone vliegtuigen en dat het zo'n belangrijke inkomstenbron wasquote:Op donderdag 5 november 2015 13:42 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nou wel.
[..]
De langste non-stop route vanuit Amsterdam naar de VS is Los Angeles met net geen 9000 kilometer en een vluchtduur van net geen 11 uur (en 10:30 terug).
Genoeg zakenverkeer en vracht maken dit een prima route.
Een non-stop Amsterdam - Perth vlucht is bijna 14.200 kilometer en zal minstens 17 uur duren.
Bij zo'n afstand mag de 787-9 zo'n 156 ton wegen bij vertrek (zonder brandstof).
De Operating empty weight (OEW) is 126 ton ofwel je houdt 30 ton over voor passagiers en cargo.
Qantas heeft aangegeven dat ze zo'n 250 stoelen in hun 787-9's zullen zetten, met een gewicht van zo'n 100kg per persoon (lichaamsgewicht plus bagage) is dat zo'n 25 ton voor de passagiers en hun bagage.
Dan houdt je dus 5 ton over voor cargo.
Dit betekend dat de hele 17-urige vlucht gefinancierd moet worden door de passagiers alleen.
Dit betekend hoge ticketprijzen tussen twee steden waar ik dergelijke prijzen niet snel voor gerechtvaardigd zie.
Het is veel logischer om zo'n lange vlucht in tweeën te delen waarbij meer passagiers kunt meenemen, minder crew, minder brandstof, meer cargo, meer frequentie en voor lagere ticketprijzen.
In de laatste ~20 jaar zijn zo'n 20+ maatschappijen verdwenen op deze EU - Australië routes waaronder 12 Europese maatschappijen. Alleen nog Qantas en BA vliegen tussen de EU en Australië als maatschappijen die aan een van de twee kanten van de routes zitten.
Het waren niet eens zozeer de ME3 die dit veroorzaakt hebben maar de Aziatische maatschappijen. En nu dus de ME3 die ervoor zorgen dat zo'n dergelijke route weinig bestaansrecht heeft.
Middle Eastern 3, oftewel Emirates, Etihad & Qatar Airways.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dankje, voor het uitgebreide en duidelijke verhaal. Ik wist niet dat er zoveel vracht mee ging in gewone vliegtuigen en dat het zo'n belangrijke inkomstenbron was
Wat bedoel je met ME3?
Deze maand de eerste:quote:Op donderdag 5 november 2015 18:29 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand of KLM-C inmiddels al Fokker 70's heeft uitgefaseerd?
Nee maar het wel een lange nonstop route uit AMS. Zelfs deze is nog duidelijk korter dan nodig is voor Australie.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:30 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
EZE ligt alleen niet in de VS
Thanks! De KZF wordt al sinds 24 oktober niet meer ingezet.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:44 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Deze maand de eerste:
Nov-15 PH-KZF
quote:Op donderdag 5 november 2015 18:26 schreef inkjet het volgende:
De KL701 van AMS naar EZE doet er 13 uur over.
Maar daar had derLudolf het niet over.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:56 schreef inkjet het volgende:
Nee maar het wel een lange nonstop route uit AMS. Zelfs deze is nog duidelijk korter dan nodig is voor Australie.
Al 7 stuks.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:29 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand of KLM-C inmiddels al Fokker 70's heeft uitgefaseerd?
Klopt:quote:Op donderdag 5 november 2015 18:59 schreef inkjet het volgende:
Thanks! De KZF wordt al sinds 24 oktober niet meer ingezet.
Altijd leuk inside info/foto's. Mag je vaker doen!quote:Op donderdag 5 november 2015 22:08 schreef Mikey92 het volgende:
Niet de beste kwaliteit, maar hierbij de PH-AOH 2 dagen terug in hangar 12
[ afbeelding ]
Ik heb nog wel meer, allemaal hangar 14;) Vooral van de stoelen modificatie.quote:Op donderdag 5 november 2015 23:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Altijd leuk inside info/foto's. Mag je vaker doen!
Misschien ook van de livery updates die nu plaatsvinden?quote:Op vrijdag 6 november 2015 15:29 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Ik heb nog wel meer, allemaal hangar 14;) Vooral van de stoelen modificatie.
Nee, kom de komende tijd niet meer in hangar 14, wel zijn ze nu weer 737's aan het overspuiten naar de nieuwe liveryquote:Op vrijdag 6 november 2015 15:40 schreef inkjet het volgende:
[..]
Misschien ook van de livery updates die nu plaatsvinden?
BHA schijnt pas in januari geleverd te worden.quote:Op vrijdag 6 november 2015 22:02 schreef Mikey92 het volgende:
Lijkt er op dat dat beide dreamliners van KLM die uit de fabriek zijn gerold klaar zijn om afgeleverd te worden, ze moeten alleen nog geaccepteerd worden door KLM. De PH-BHC had gister z'n C-1 vlucht(later vandaag de 2de) en de PH-BHA heeft de C-1 vlucht op dit moment.
Misschien een dubbele delivery?
Maja hij is fabrieksklaar, anders doen ze ook geen C-1 vlucht lijkt mijquote:Op vrijdag 6 november 2015 22:07 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
BHA schijnt pas in januari geleverd te worden.
Van wat ik heb gelezen zitten er mogelijk nog niet eens J-stoelen in, of slechts een deel.quote:Op vrijdag 6 november 2015 22:16 schreef Mikey92 het volgende:
Maja hij is fabrieksklaar, anders doen ze ook geen C-1 vlucht lijkt mij
Het was toch niet een C-1 vlucht dus nog geen stoelen.;)quote:Op vrijdag 6 november 2015 22:23 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Van wat ik heb gelezen zitten er mogelijk nog niet eens J-stoelen in, of slechts een deel.
Veel vertraging bij Zodiac; denk ook aan de perikelen tussen American Airlines en Zodiac.
En aangezien Zodiac een op zichzelf staand bedrijf is zou het best kunnen zijn dat Boeing daar in dat opzicht niets mee te maken heeft. Dan kan het toestel fabrieksklaar zijn maar het interieur kan dus half leeg zijn.
Heb jij al meer gehoord (via e-mail) over de vluchten?quote:Op maandag 2 november 2015 11:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Verleidelijk.
Ik had het pas over met m'n pa dat we ook maar met de laatste vlucht van de 747 mee moeten als KLM daar rond 2020~ish een farewell flight mee zou maken. Hij zei toen direct dat ik maar moest boeken mocht dat gebeuren.
EDIT:
[..]
Aan de Nairobi heb ik slechte herinneringen. twee keer mee gevlogen en twee keer meer dan 24 uur vertraging. En tijdens de tweede vlucht met dit toestel viel er tijdens de vlucht ook nog eens een kap van de vleugel afquote:Op zaterdag 7 november 2015 12:23 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BFN is weer thuis. Op de vlucht naar San Francisco op 6 oktober heeft ze problemen gekregen.
Op internet gaat rond dat het een lek in een brandstoftank was.
Boeing is erbij gehaald en blijkbaar is ze nu gemaakt.
Landde vanmorgen na ruim een maand afwezigheid weer op Schiphol.
Hier op 7 oktober op SFO, de dag na aankomst. Wat ziet dat KLM blauw er toch mooi uit in de Californische zon.
[ afbeelding ]
Nope, niets.quote:Op zaterdag 7 november 2015 12:26 schreef donroyco het volgende:
Heb jij al meer gehoord (via e-mail) over de vluchten?
Emirates wordt (of wordt gauw) gelimiteerd in hun operaties door Dubai Airport; die heeft simpelweg niet genoeg plek om alle vluchten af te handelen. Rond 2023 willen ze in een keer overgaan naar de nieuwe Al Maktoum International Airport die dat probleem zou moeten oplossen.quote:Op zaterdag 7 november 2015 19:59 schreef Woods het volgende:
Hoeveel A380s zal Emirates op het hoogtepunt in de vloot hebben? Ik denk tegen de tijd dat de 150e geleverd is de eerste uit dienst treden?
Schijnt wat meer geluid te maken, en de afwerking is ook wat minder goed dan een Everett kist.quote:Op woensdag 4 november 2015 22:09 schreef Fokker.70 het volgende:
[..]
Aan wat voor verschillen moet ik dan denken?
Ik ook niet. Misschien is het nog niet helemaal zeker dat de BHC op tijd wordt afgeleverd?quote:Nope, niets.
De volgende dag staat de eerste commerciële vlucht toch al gepland?quote:Op zondag 8 november 2015 12:34 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ik ook niet. Misschien is het nog niet helemaal zeker dat de BHC op tijd wordt afgeleverd?
Ja. Naar Abu Dhabi en Bahrein. Maar voor de MD-11 vluchten kregen we ook precies 2 weken voor de vlucht een mail met wat info.quote:Op zondag 8 november 2015 12:43 schreef donroyco het volgende:
De volgende dag staat de eerste commerciële vlucht toch al gepland?
De A380neo lijkt dus steeds dichterbij te komen.quote:President of Gulf carrier Emirates said plans for a new and improved Airbus A380 super jumbo were "ready to go" and that it was just a matter of finalizing some commercial aspects before launch.
Emirates became the largest customer of the super-jumbo A380 after placing an order for 50 new aircraft in 2013, taking the total order book up to 140. The carrier has been working closely with European manufacturer Airbus on the details of an update on the plane.
"We are working with Airbus with regard to trying to improve the A380. There is a template on the drawing board and they are ready to go. They've just got to get the commercial aspects of it done," Emirates President Tim Clark told CNBC at the Dubai Airshow.
quote:DUBAI - De Europese vliegtuigfabrikant Airbus voert gesprekken met twee potentiële klanten voor orders van wel 32 superjumbo's van het type A380. Dat heeft de verkoopdirecteur van Airbus gezegd op de luchtvaartshow van Dubai.
Volgens de Airbus-bestuurder zou één klant tot wel twintig A380's willen bestellen, terwijl de ander tien tot twaalf toestellen zou willen afnemen. Concrete namen gaf hij niet. De maatschappijen Royal Air Maroc en Saudi Arabian Airlines hebben gezegd wel geïnteresseerd te zijn in de A380.
Airbus heeft te maken met tegenvallende verkopen van de A380, die ruim 20 miljard euro heeft gekost om te ontwikkelen.
quote:Dijksma deelt zorgen over Transavia met top Air France-KLM
PARIJS - Staatssecretaris Sharon Dijksma (Luchtvaart) heeft maandag haar zorgen over de Nederlandse prijsvechter Transavia gedeeld met de top van Air France-KLM.
Dijksma kaartte de kwestie aan na mediaberichten dat de Franse tak van Transavia, eigendom van Air France, zeggenschap wil krijgen over de Nederlandse luchtvaartmaatschappij.
Dijksma sprak maandag in Parijs met KLM-Air France topman Alexandre de Juniac, waarbij kopstuk Frederic Cagey van Air France en president-directeur Pieter Elbers van KLM aanwezig waren.
De staatssecretaris uitte haar zorgen over een eventuele wijziging van de zeggenschap over Transavia NL. Ook benadrukte ze de verwevenheid van het bedrijf met KLM, aldus haar woordvoerder.
Heeft vast een hoop indruk gemaakt. Die trut die 5 dagen op haar plek zit.quote:
quote:'Verkoop minderheidsbelang Transavia'
Vakantievlieger Transavia Nederland wordt mogelijk deels verkocht. Dat maakte moedermaatschappij KLM maandagavond officieel bekend.
Klik hier voor meer nieuws en actuele koersinformatie over Air France-KLM
De Telegraaf meldde eerder al dat Air France KLM de zeggenschap over Transavia wilde overnemen. Dit plan leidde tot kamervragen en zorg bij staatssecretaris Dijksma (PvdA) van luchtvaart. Deze zorg heeft zij maandag geventileerd in een gesprek in Parijs met bestuursvoorzitter Alexandre de Juniac van Air France KLM.
Maar het Transaviaplan is na het gesprek van Dijksma met de topman niet van tafel, want KLM stelde na afloop van het gesprek in een verklaring dat ‘onderzocht’ wordt of een minderheidsbelang van de aandelen elders bij de Nederlands-Franse luchtvaartcombinatie ondergebracht kan worden. KLM wilde maandagavond niet ingaan op de ratio van het schuiven met de aandelen binnen de luchtvaartmaatschappij.
De KLM-top was woedend over de verkoop van Transavia, omdat het een hernieuwde aanval is op de zelfstandige bedrijfsvoering van KLM. Eerder dit jaar moest topman Juniac afzien van het plan om jaarlijks ¤ 1 miljard uit de KLM kas te roven na zware politieke druk uit Nederland. De bestuursvoorzitter beloofde toen te stoppen met plannen die de zelfstandige bedrijfsvoering in gevaar zouden brengen. Volgens Dijksma zijn deze toezeggingen maandag door Juniac hernieuwd.
Eén Transavia zou moeten leiden tot meer efficiency, maar in andere bedrijfsonderdelen zoals Air France en KLM kunnen veel grotere slagen gemaakt worden als het gaat om kostenbesparingen. Transavia is maar een klein onderdeel van Air France KLM. Daarbij geeft KLM dan de zeggenschap af over belangrijke landingsslots op de luchthavens van Schiphol, Rotterdam en Eindhoven.
Transavia Nederland heeft ook nog een belang van 40% in Transavia Frankrijk. Het verkoopproces van deze aandelen is wel bijna achter de rug, aldus KLM maandag.
out with the 777, in with the A350 voor opgepakt zitten:quote:ABU DHABI - De technische divisie van Air France-KLM gaat tien jaar lang onderdelen en onderhoudsdiensten leveren voor de 33 Boeing 777's van branchegenoot Etihad. Met de overeenkomst is een bedrag van "enkele honderden miljoenen dollars" gemoeid, liet de Arabische luchtvaartmaatschappij dinsdag weten.
Etihad spreekt van een 'verdieping' van de bestaande band met Air France-KLM. De twee luchtvaartbedrijven werken sinds najaar 2012 samen op sommige vluchten tussen steden in Europa, het Midden-Oosten, Azië en Australië. De overeenkomst gaat vanaf februari in.
Ofwel niet alleen de LCC gaat die kant op, ook Qatar overweegt over te stappen op 10-abreast in de A350.quote:DUBAI: Airline adoption of ultra high-density economy class cabins shows no sign of abating with Airbus confirming to RGN that a European carrier has become the first operator to select a 10-abreast configuration for the Airbus A350 XWB. The news comes as Qatar Airways is mulling going 10-abreast on its A350s; the carrier is already in the midst of a densification program for its Boeing 777s.
Earlier this year, Airbus revealed it has been quietly working on a configuration that would enable airlines to offer a seat that will be just shy of 17″ width at 10-across. In an exchange with RGN contributor Jason Rabinowitz today at the Dubai Air Show, Airbus head of corporate & investor marketing customer affairs Mark Pearman-Wright said that the new product is officially “out there” and a “European leisure carrier” has ordered this configuration.
He declined to name the airline, but there was some speculation at the show that perhaps French holiday carrier Air Caraibes has potentially gone in this direction; its first A350-900s are scheduled for delivery next year and it already operates high-density A330s with seat width that is sub 17″.
quote:
Gooi wel even je bronnen erbij. Zo kan ik ook iets tikken.quote:
quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:08 schreef donroyco het volgende:
[..]
[..]
Gooi wel even je bronnen erbij. Zo kan ik ook iets tikken.
quote:
Nu wel e-mail binnen. Welke vlucht hebben jullie?quote:Op zondag 8 november 2015 12:34 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ik ook niet. Misschien is het nog niet helemaal zeker dat de BHC op tijd wordt afgeleverd?
Vlucht #3; KL9899.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:23 schreef donroyco het volgende:
Nu wel e-mail binnen. Welke vlucht hebben jullie?
Ook #3.quote:
Bj de zitting is het ng wel te doen maar zelfs met een normaal postuur zit je toch schouder aan schouder om nog maar niet over het "gevecht" om de veelste krappe armleuningen te beginnen. Ik ben dan, met name in een A330/340, ook altijd prettig verrast wanneer er een kleine aziatische dame naast me komt zitten.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:06 schreef Iemand91 het volgende:
Air France-KLM doet onderhoud aan Boeing 777's Etihad
[..]
out with the 777, in with the A350 voor opgepakt zitten:
European leisure carrier is first to order 10-abreast Airbus A350
[..]
Ofwel niet alleen de LCC gaat die kant op, ook Qatar overweegt over te stappen op 10-abreast in de A350.
Met 17" is dat krapper dan de 787 (9-abreast = 17.5") en de 777 (10-abreast = 17.2").
Dat past toch serieus haast geen mens - letterlijk - meer in?
Pfff. Sterkte!quote:
Ga jij ook sturen in dat ding?quote:Op dinsdag 10 november 2015 22:27 schreef NewHorizon het volgende:
Gefeliciteerd met jullie tickets mannen Enjoy!!
Top man, gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 10 november 2015 23:52 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Jazeker , echter niet op de eerste vluchten.
En ze gaan er ook niks meer kunnen serveren zeker?quote:Op dinsdag 10 november 2015 22:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
En de maximale leeftijd van de stewardessen die daar tussen door moeten is waarschijnlijk 11 jaar.
[ afbeelding ]
Aldus:quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:26 schreef Iemand91 het volgende:
Turkish Airlines verft momenteel een van haar A330-200's (TC-JNC) in retro-livery:
Ter verduidelijking; zo zag hun livery er ooit uit (A310-200 in Amsterdam, 1989).
Die A330 kan er geloof ik best eens mooi uit gaan zien.
En aangezien we ook wel regelmatig een A330 van Turkish op Schiphol krijgen zul je deze misschien ook wel eens zien langskomen.
Thanks.quote:Op dinsdag 10 november 2015 22:27 schreef NewHorizon het volgende:
Gefeliciteerd met jullie tickets mannen Enjoy!!
Tof!quote:Op dinsdag 10 november 2015 23:52 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Jazeker , echter niet op de eerste vluchten.
Ze zullen daarvoor wel hun A330's gaan gebruiken.quote:Op woensdag 11 november 2015 12:34 schreef XL het volgende:
Airberlin breidt de USA reizen flink uit. Dallas, Boston, San Francisco allemaal vanuit Düsseldorf. Bovendien vaker naar New York. Hoe vind ik uit welke vliegtuigen ze daarvoor gaan gebruiken? Zoveel hebben ze er helemaal niet!
Maar ze gaan daarmee niet minder vliegen. Dit komt allemaal bovenop het bestaande programma.quote:Op woensdag 11 november 2015 12:37 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ze zullen daarvoor wel hun A330's gaan gebruiken.
Voor de rest hebben ze geen vliegtuigen in de vloot die in staat zijn dergelijke langeafstandvluchten (zonder tussenstop) te vliegen.
Ze hebben 14 A330's, dus blijkbaar valt het logistiek gezien allemaal wel te behappen.quote:Op woensdag 11 november 2015 12:38 schreef XL het volgende:
[..]
Maar ze gaan daarmee niet minder vliegen. Dit komt allemaal bovenop het bestaande programma.
Ik heb het idee dat er dingen spelen die de buitenwereld niet weet.quote:'Overdracht belang Transavia kan goede zaak zijn'
DEN HAAG - Het kan een goede zaak zijn als een deel van Transavia Holland in handen komt van de aparte Transavia Company binnen luchtvaartgroep Air France-KLM. Dat melden minister Jeroen Dijsselbloem (Financiën) en staatssecretaris Sharon Dijksma (Luchtvaart) woensdag aan de Tweede Kamer.
Volgens de twee bewindslieden wordt gesproken over een overdracht van een minderheidsbelang in Transavia Holland van KLM naar de Transavia Company. Die maatschappij bestaat naast KLM en Air France binnen Air France-KLM.
Het minderheidsbelang zou een goede zaak kunnen zijn wanneer hiermee een betere samenwerking wordt bereikt en de efficiency wordt bevorderd, aldus de bewindslieden.
Het gaat niet om de enige verschuiving binnen Air France-KLM. In de Transavia Company komt al het belang van Transavia Holland in Transavia Frankrijk. Het gaat daarbij om veertig procent. De overige zestig procent van het Franse Transavia is van Air France.
Bron: luchtvaartnieuws.nl
Zeker. Misschien is dit een compromis dat KLM moet slikken in ruil voor iets anders.quote:Ik heb het idee dat er dingen spelen die de buitenwereld niet weet.
quote:EZY 2151 uit Luton, verwachte aankomst om 08:52 uu.
EZY 2152 naar Luton, verwacht vertrek om 09:30 uur
Ze gaan het inderdaad met de bestaande A330's doen. Ze gaan de 3 ALL-ECO modellen ombouwen en die krijgen ook 19 Business Class seats. Volgens mij zijn dit de vluchten (+natuurlijk alle returns). STR - AUH vliegen ze ook, maar met een A320, net als NIKI vanaf Wenen.quote:Op woensdag 11 november 2015 12:43 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ze hebben 14 A330's, dus blijkbaar valt het logistiek gezien allemaal wel te behappen.
Veel plezier trouwens allen die met de 787 gaan vliegen, ik ben jaloers
twitter:KLM twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 15:01:03 Volg de aankomst (14-11 om 8:15) van de nieuwe Boeing 787 Dreamliner live via Periscope: https://t.co/DT7ATmTWkm https://t.co/QrDGV8tfqT reageer retweet
quote:Picking Up a Brand New Plane At The Factory
As you’re reading this, we’re preparing to fly this brand new aircraft home to Amsterdam from the Boeing plant in Seattle. Everyone at KLM has been looking forward to this joyous and momentous occasion for quite some time. In this blog, I’d like to tell you what it’s like to pick up a new plane.
Ordering a new plane is quite a big deal for an airline. You place an order, sign the contract, the plane is built and eventually you head over to pick it up at the factory.
There’s usually a gap of several years between signing the contract and picking up the plane. During that time, all sorts of preparations are made within the company. The specifications have to be ironed out: how many seats? What types of galleys? What engines? What optional extras?
We also start developing training programmes for pilots, cabin attendants and other staff. The pilots need a simulator for training, for instance.
[...]
Ook bij RTV Noord-Holland.quote:Op vrijdag 13 november 2015 15:43 schreef donroyco het volgende:twitter:KLM twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 15:01:03 Volg de aankomst (14-11 om 8:15) van de nieuwe Boeing 787 Dreamliner live via Periscope: https://t.co/DT7ATmTWkm https://t.co/QrDGV8tfqT reageer retweet
Je zult het ondertussen wel weten maar ze is dus op 27 (Buitenveldertbaan) geland.quote:
Nee dat is niet vergezocht, namelijk streaming capaciteit van servers die video content voor gebruikers mogelijk maken. Die capaciteit krijgt een enorme herverdeling en waarschijnlijk met prioriteit, waardoor dit soort streams komen te vervallen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:51 schreef Woods het volgende:
Wat hebben de aanslagen met deze vlucht te maken. Vind ik ver gezocbt imo
Duidelijkquote:Op zaterdag 14 november 2015 16:01 schreef louter_genieten het volgende:
[..]
Nee dat is niet vergezocht, namelijk streaming capaciteit van servers die video content voor gebruikers mogelijk maken. Die capaciteit krijgt een enorme herverdeling en waarschijnlijk met prioriteit, waardoor dit soort streams komen te vervallen.
Gecondoleerd flipsen, sterkte!quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:47 schreef flipsen het volgende:
Mijn vader is vandaag gecremeerd, hij was altijd geinteresseerd in vliegtuigen, had vroeger ook een licentie voor sportvliegen. En wat lag er bovenop de kist? Een boeket met zijn lievelingsbloemen. Zonnebloemen. Ik vind het mooi
Wat een mooi toeval. Sterkte man.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:47 schreef flipsen het volgende:
Mijn vader is vandaag gecremeerd, hij was altijd geinteresseerd in vliegtuigen, had vroeger ook een licentie voor sportvliegen. En wat lag er bovenop de kist? Een boeket met zijn lievelingsbloemen. Zonnebloemen. Ik vind het mooi
Er is inmiddels wel een nieuwe terminal, daar is het wel wat prettiger toeven. Verder geheel mee eensquote:Op zondag 15 november 2015 11:33 schreef buzz1291 het volgende:
Met een (volle) A380 naar Sao Paulo.... Dat moet je niet willen. Die immigration daar duurt uren. Heb het wel meegemaakt dat alle bagage al van de belt was afgeladen voordat de eerste passagiers hun bagage konden oppikken. En ook voordat die bagage op de belt kwam, duurde een eeuwigheid, ook wel meegemaakt dat je gerust eerst tax free kon gaan shoppen. Een verschrikkelijk vliegveld.
Op het klokje rechtsboven klikken, dan kun je terugspoelen. Werkt niet heel soepel maar dat moet doen wat je zoekt.quote:Op maandag 16 november 2015 01:59 schreef flipsen het volgende:
Nog even voor de experts onder ons die zo goed met FlightRadar kunnen omgaan en wellicht iets kunnen "terughalen". Door de gebeurtenissen van de afgelopen week was ik het bijna alweer vergeten, maar toen we afgelopen maandag 09/11 AMS naderden met onze UX1091 vlucht uit MAD, keek ik als vanouds uit het raampje en net toen we het oude Ypenburg voorbij waren, vloog er strak onder ons (en echt vlak onder ons!) een 787 die richting het zuiden vloog. Kon de maatschappij niet zien of ben het intussen weer vergeten, maar we zaten volgens mij iets dichter bij elkaar dan officieel de bedoeling is... Is zoiets terug te halen op FR? Was wel een heel mooi gezicht, erg jammer dat ik mijn camera niet in de aanslag had
Bij de 747-8 zijn ze evenmin launch customer.quote:Op maandag 16 november 2015 04:17 schreef Woods het volgende:
Klm doet nou net alsof ze launch customer zijn van de 787 vind het maar overtrokken. 747-8 zou KLM sieren.
Ik zal het zo even nazoeken op FR24, maar als er geen laterale separatie was dan zou de verticale separatie minimaal 1000ft moeten zijn geweest. Nu weet ik uit ervaring dat 1000ft visueel echt een heel stuk minder lijkt, dus wellicht is het optisch bedrog.quote:Op maandag 16 november 2015 01:59 schreef flipsen het volgende:
Nog even voor de experts onder ons die zo goed met FlightRadar kunnen omgaan en wellicht iets kunnen "terughalen". Door de gebeurtenissen van de afgelopen week was ik het bijna alweer vergeten, maar toen we afgelopen maandag 09/11 AMS naderden met onze UX1091 vlucht uit MAD, keek ik als vanouds uit het raampje en net toen we het oude Ypenburg voorbij waren, vloog er strak onder ons (en echt vlak onder ons!) een 787 die richting het zuiden vloog. Kon de maatschappij niet zien of ben het intussen weer vergeten, maar we zaten volgens mij iets dichter bij elkaar dan officieel de bedoeling is... Is zoiets terug te halen op FR? Was wel een heel mooi gezicht, erg jammer dat ik mijn camera niet in de aanslag had
Dat pretenderen ze nergens. Alleen zitten ze soms een beetje te hameren op het feit dat piloten zowel de 777 als 787 kunnen vliegen terwijl ze daar niet de eerste mee zijn.quote:Op maandag 16 november 2015 04:17 schreef Woods het volgende:
Klm doet nou net alsof ze launch customer zijn van de 787 vind het maar overtrokken. 747-8 zou KLM sieren.
Wel als ze er de 747-8M van maken.quote:Op maandag 16 november 2015 08:16 schreef Sunri5e het volgende:
Bij de 747-8 zijn ze evenmin launch customer.
Nog 6 dagen.quote:Op maandag 16 november 2015 11:15 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat pretenderen ze nergens. Alleen zitten ze soms een beetje te hameren op het feit dat piloten zowel de 777 als 787 kunnen vliegen terwijl ze daar niet de eerste mee zijn.
De 787 is wel degelijk een belangrijk, nieuw hoofdstuk voor de maatschappij.
[..]
Wel als ze er de 747-8M van maken.
Wij waren aan het dalen, leek me dat die ander aan het stijgen was omdat ie redelijk uit de richting van Schiphol kwam. Maar ik kan geen historie zien op FR, zal je wel lid voor moeten zijn? Dus kan geen hoogtes/vertikale beweging zien.quote:Op maandag 16 november 2015 09:44 schreef NewHorizon het volgende:
Overigens zal het sowieso niet binnen 600ft geweest zijn, dat valt namelijk binnen het protected volume van TCAS en dat had je zeker wel gemerkt Mochten de vliegtuigen op dat moment aan het klimmen en dalen zijn richting elkaar dan wordt dat volume zelfs nog groter.
Hm, dacht duidelijk aan de winglets te zien dat het een 787 was, maar kan me vergissen natuurlijk. Plaatje lijkt inderdaad erg op dat moment (neem aan dat de UX boven die ander vloog).quote:EDIT: Ik denk dat je dit moment bedoelde:
[ afbeelding ]
Op dat moment is de verticale separatie 1600ft, ruim voldoende dus. Overigens was dit een B777-300 (Garuda richting Gatwick), geen 787, dus wellicht dat dat ook aan het gezichtsbedrog meehielp?
Zou goed kunnen dan, ze hebben beide raked wingtips ipv opstaande winglets.quote:Op maandag 16 november 2015 12:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wij waren aan het dalen, leek me dat die ander aan het stijgen was omdat ie redelijk uit de richting van Schiphol kwam. Maar ik kan geen historie zien op FR, zal je wel lid voor moeten zijn? Dus kan geen hoogtes/vertikale beweging zien.
[..]
Hm, dacht duidelijk aan de winglets te zien dat het een 787 was, maar kan me vergissen natuurlijk. Plaatje lijkt inderdaad erg op dat moment (neem aan dat de UX boven die ander vloog).
quote:
Klein klokje rechtsboven, zie ik ook als ik niet ingelogd ben hoor (en verder niks open heb). Naast Search en Bookmarks.quote:Op maandag 16 november 2015 12:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wij waren aan het dalen, leek me dat die ander aan het stijgen was omdat ie redelijk uit de richting van Schiphol kwam. Maar ik kan geen historie zien op FR, zal je wel lid voor moeten zijn? Dus kan geen hoogtes/vertikale beweging zien.
bronquote:Luchthaven haalt actief concurrenten naar de polder
Schiphol passeert KLM
Schiphol werkt KLM, zijn belangrijkste klant, tegen door actief op zoek te gaan naar concurrenten van de luchtvaartmaatschappij
Schiphol zegt niets te kunnen doen tegen de vestiging van luchtvaartmaatschappijen als Emirates, EasyJet of Ryanair op de luchthaven, maar is daarentegen actief aan het werven. Volgens meerdere bronnen heeft Schiphol prijsstunter Norwegian Air in het zadel geholpen om vanuit Nederland of Londen naar de Cariben en de VS te vliegen, zoals De Telegraaf een paar weken geleden meldde. Naast Norwegian Air werd ook American Airlines vorig jaar benaderd voor Miami. De luchthaven kan dit ‘noch bevestigen noch ontkennen’, aldus een woordvoerder.
Met het actief werven van concurrenten voor KLM en diens Amerikaanse partner Delta gaat Schiphol in tegen afspraken uit 2013 over samenwerking.
Het kabinet, ook eigenaar van Schiphol, heeft grote zorgen over de uitholling van KLM dat een internationaal routenetwerk onderhoudt dat de Nederlandse economie volgens economen jaarlijks ¤30 miljard oplevert. Werkgeversorganisatie VNO-NCW deed daarom recent al een oproep aan het kabinet om een aandeel te nemen in Air France KLM, om het economisch belang veilig te stellen.
Het actieve wervingsbeleid is pikant omdat de Schiphol-top zich de laatste tijd juist publiekelijk zorgen maakt over KLM. De luchtvaartmaatschappij heeft het moeilijk, door moordende concurrentie, een moeizame samenwerking met Air France en de macht van het dure personeel. Nu kan de luchthaven nieuwe klanten niet weigeren, maar actieve werving is weer een ander verhaal, zo stellen bronnen dicht bij de Schiphol-top.
Vandaag staat tijdens een congres juist een debat tussen Schipholdirecteur Nijhuis en KLM-topman Elbers over de toekomst van de Nederlandse luchtvaart op de agenda.
Van enige regie lijkt geen sprake. Zo houdt Schiphol vast aan de ontwikkeling van Lelystad, terwijl de beoogde klanten zoals als Ryanair en Norwegian zich allemaal vestigen op Schiphol. Hiermee geeft de luchthaven kostbare ruimte weg voor bestemmingen die al gevlogen worden vanaf Schiphol. Als de druk op KLM hoger wordt, kan diens bestemmingennetwerk imploderen. Nederland verliest daardoor verbindingen met economische centra in de wereld, zo wees onderzoek van het ministerie van Infrastructuur en Milieu onlangs uit.
American Airlines is door Schiphol ook actief benaderd, en wel om op de route Amsterdam – Miami te vliegen. Dat zou op papier een toevoeging zijn aan het huidige netwerk van Schiphol, hoewel KLM wel kijkt naar de route. Het benaderen van een directe concurrent van KLM’s partner Delta blijft een echter teer punt, omdat er zij samen met KLM voor gezorgd heeft dat Schiphol een grote luchtvaarthub is geworden.
Het feit dat de luchthaven actief partijen benadert past in patroon dat al een aantal jaren aan de gang is. Eerder werd Emirates binnengehaald, dat ¤2 miljoen kreeg om naar Schiphol te komen. Hoeveel EasyJet en Qatar Airways kregen voor hun vestiging op Schiphol is nooit opgehelderd.
Uh-uh. En ik ben de paus.quote:AMSTELVEEN - Passagiers die bij KLM een scherp geprijsd intercontinentaal ticket boeken in economy class, kunnen vanaf 1 december alleen nog tegen betaling een stoel uitkiezen. De wijziging geldt voor vluchten die vanaf 26 januari 2016 worden gemaakt naar bestemmingen in Azië, Latijns-Amerika en het Caribisch gebied. Door de aanpassing blijven er voor laatboekers, groepen en gezinnen met kinderen meer stoelen over om te kiezen.
De toeslag is door KLM bepaald op twintig euro per enkele reis. Wie dat niet wil betalen, kan wachten tot dertig uur voor vertrek. Op dat moment gaat de check-in open en is het uitkiezen van een zitplaats gratis.
Loyale klanten van KLM hoeven niet te betalen voor het selecteren van een stoel. Wie Platinum-, Gold-, of Silverstatus heeft binnen het Flying Blue-spaarprogramma van KLM, kan bij de boeking zonder bijkomende kosten een stoel uitkiezen. Dat geldt ook voor de passagiers die reizen op basis van hogere economy class-tarieven in de boekingsklassen Y, B en M.
De verandering van het stoelreserveringssysteem is niet bedoeld om extra inkomsten te genereren, benadrukt Harm Kreulen, directeur van KLM Nederland. “Dat is niet onze insteek. We doen het om meer keuze te kunnen bieden aan de klanten die pas op een later moment een ticket boeken.
(meer tekst in bron)
Matige grapquote:Op maandag 16 november 2015 21:47 schreef Iemand91 het volgende:
Stoel bij boeking KLM-ticket niet altijd meer gratis
[..]
Uh-uh. En ik ben de paus.
Dat uitkiezen van de stoel kost toch al geld?quote:Op maandag 16 november 2015 21:47 schreef Iemand91 het volgende:
Stoel bij boeking KLM-ticket niet altijd meer gratis
[..]
Uh-uh. En ik ben de paus.
intercontinentaal nietquote:Op dinsdag 17 november 2015 09:45 schreef donroyco het volgende:
[..]
Dat uitkiezen van de stoel kost toch al geld?
Thai Airways mag van mij wel weer terugkomen naar Schiphol.quote:
Niet vanaf FB Silver.quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:45 schreef donroyco het volgende:
[..]
Dat uitkiezen van de stoel kost toch al geld?
Dat is juist zo fijn bij Cathay, op mijn FF acount staat ingesteld "aisle seat" en hoef me nooit druk te maken of het uitkiezen van stoelen of online inchecken. Gewoon naar de airport, inchecken en bagage afgeven en altijd aan het gangpad.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Bij Cathay kwam ik er na het boeken pas achter dat ik geen stoel kon reserveren. Mededeling was dat je met een reserveringsnummer een stoel kon boeken, dus eerst betalen. Dan krijg je de mededeling dat je boekingsklasse niet in aanmerking komt voor een stoel reservering, f je moet lid zijn van een of andere betaalde Miles (High) club.
Bron: FD.nlquote:'Waarom zou je Emirates en EasyJet tegenhouden omdat ze concurreren met KLM?'
Elke middag om 12.40 uur landt het grootste passagiersvliegtuig ter wereld op Schiphol. De Airbus A380 van luchtvaartmaatschappij Emirates brengt ruim 500 passagiers uit Dubai naar de nationale luchthaven. KLM-directeur Pieter Elbers moet het tandenknarsend aanzien. Vanuit zijn kantoor op de bovenste verdieping van het KLM-hoofdkwartier in Amstelveen kan hij precies volgen hoe de A380 landt op zijn thuisbasis Schiphol.
Terwijl Elbers vooral bezig is met bezuinigen en reorganiseren, wil zijn rivaal uit de Perzische Golf alleen maar groeien. Want als Emirates haar zin krijgt komt de luchtvaartmaatschappij binnenkort ook in de avond met een A380 naar Amsterdam, in plaats van de kleinere Boeing 777 waarmee Emirates nu vliegt.
Beschuldigingen en verdediging
1. Brandstof
Emirates ontvangt goedkope brandstof van Enoc, het staatsenergiebedrijf van Dubai.
Emirates zegt een vergelijkbaar bedrag kwijt te zijn aan brandstof als concurrenten: 35% van de totale operationele kosten.
2. Staatssteun
Emirates dankt zijn goede resultaten hoofdzakelijk aan staatssteun.
Onzin, aldus Emirates: het bedrijf ontvangt geen overheidssubsidies en financiert zichzelf op de markt.
3. Lage tarieven
Emirates profiteert van te lage tarieven op Dubai International Airport.
Over de hoogte laat Emirates zich niet uit, maar zegt: alle maatschappijen betalen op Dubai Airport hetzelfde tarief.
4. Personeel
Emirates betaalt personeel te weinig door lakse arbeidsregels in de Emiraten.
Emirates zegt zich te houden aan de regels in alle landen waar het actief is, en goede salarissen te betalen om talent te trekken.
De plannen wekken echter beroering. De Haagse politiek is bezorgd dat de concurrentie van Emirates — maar ook Etihad, Qatar Airways en de Europese prijsvechters EasyJet en Ryanair — het netwerk van KLM verzwakt, en daarmee de Nederlandse economie. Deze zomer besloot het Ministerie van Infrastructuur en Milieu geen extra landingsrechten toe te kennen aan Qatar Airways. Ook de komst van een tweede A380 van Emirates heeft nog geen akkoord van het ministerie.
Emirates zegt zich te verbazen over 'het gebrek aan medewerking' van het ministerie. De komst van een extra A380 is juist goed voor de Nederlandse economie, zegt bestuursvoorzitter Sir Tim Clark tijdens een bezoek aan Den Haag. 'Vijfhonderd extra passagiers. Waarom zou Schiphol dat niet willen?'
Wanneer gaat Emirates met een tweede A380 op Schiphol vliegen?
'Wij hopen ergens in de komende maanden. In principe staan de luchtvaartverdragen ons dat toe. We mogen zoveel vliegen naar Amsterdam als we willen, net als dat andersom geldt voor het aantal vluchten van KLM naar Dubai. Maar tot onze verbazing had het ministerie bedenkingen bij ons verzoek.'
Wat doet u als de Nederlandse overheid blijft tegenstribbelen?
'De regering moeten zich afvragen wat het belangrijker vindt: de belangen van Schiphol of KLM. Meer A380's is goed voor Schiphol en goed voor Nederland. Wij vliegen naar bestemmingen waar Nederlanders heen willen, zoals Australië en Nieuw-Zeeland, plekken waar Air France-KLM niet heen gaat. Waarom zou je Nederlandse consumenten belemmeren om daar heen te vliegen?'
Het succes van Schiphol hangt af van de kracht van het netwerk van KLM. Dat bedreigt u.
'Dat zouden we in Dubai nooit zeggen. Ook al zijn we een nationale luchtvaartmaatschappij, wij moeten onze eigen broek ophouden. Amsterdam is niet zo afhankelijk van KLM als wordt gesuggereerd. De Nederlandse Staat moet bedenken wat hij doet als het slecht blijft gaan met KLM. Ook als KLM ten onder gaat, is Schiphol nog steeds een grote luchthaven.'
U heeft gesproken met staatssecretaris Sharon Dijksma van Luchtvaart. Wat heeft u gezegd?
'Ik heb gezegd waar het op staat, zoals dat kan in Nederland. We zijn geen bedreiging. Emirates is maar verantwoordelijk van 2% van de intercontinentale vluchten vanuit Schiphol. Ik heb geen idee hoe dat de positie van KLM kan beschadigen.'
Wat betekent het huidige beleid voor Schiphol?
'Schiphol zou sneller kunnen groeien, zeker nu concurrenten als Heathrow en Frankfurt tegen hun plafond aanlopen. Wie groeit op dit moment op Schiphol? KLM of EasyJet? Ga je ook EasyJet tegenhouden omdat het concurreert met KLM? Nu de toegang tot je hub belemmeren en de landingsrechten beperken, zal uiteindelijk je economie schaden. Hoe sterker de protectie, hoe groter de schade.'
Schiphol zou u ¤2 mln hebben gegeven om te komen. Klopt dat?
'Ja. Zoals veel luchthavens geeft Schiphol marketingsteun aan luchtvaartmaatschappijen. KLM krijgt het ook. Het is prettig, maar voor ons een druppel op de gloeiende plaat. Als we met de A380 naar Los Angeles vliegen kost dat per vlucht $660.000.'
Hoe kan Air France-KLM weer gezond worden?
'Ik zou kijken naar de hoge kosten, het netwerk, de samenstelling van de vloot en vooral naar het merk. Hoe wil Air France-KLM zich afficheren? Bepaal welke positie je de komende vijftig jaar wil innemen en wees meedogenloos in het nastreven van dat plan. Ik bedoel niet dat je massaal mensen moet ontslaan, maar dat je consistent vasthoudt aan het model dat je bouwt. Het kan: kijk naar luchtvaartgroep IAG, eigenaar van British Airways en Iberia. Die slagen er in om winstgevend te zijn op precies dezelfde West-Europese markt. En dan hebben ze als thuisbasis Heathrow, waar Emirates 35 per week op vliegt.'
Blijft KLM overeind?
'Dat is niet aan mij. Maar KLM had altijd wel een plan, een duidelijk imago. Ik ben opgeroeid op Aruba, waar mijn ouders bij Shell werkten. We vlogen vaak met KLM. Samen met PanAm en Swissair was het een van de iconen van de luchtvaartsector. Daar is een eind aan gekomen toen ze besloten om samen te gaan met Air France. Ik heb dat nooit begrepen. Het huidige imago van Air France-KLM? Boze personeelsleden die het shirt van hun leidinggevenden rukken.'
Heeft Emirates interesse in een overname van KLM?
'Nee. Wij doen geen overnames. Dat is niet de manier waarop wij groeien.'
Erg saai van binnen.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:01 schreef biertapper het volgende:
Via via inside pictures. Niet mijn eigen foto's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een aantal zaken zijn niet zoals hij het noemt.quote:
Polygoonjournaal met Philip Bloemendaal.quote:
Hoe ging dat destijds met sabena op Brussel? Brussel nu lijkt me groter dan toen.quote:Op donderdag 19 november 2015 12:19 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Een aantal zaken zijn niet zoals hij het noemt.
Waaronder dat Schiphol ook zonder KLM nog wel een grote luchthaven zou zijn.
Dat is simpelweg niet waar. De helft van alle vliegbewegingen is van KLM die het ook als transfer/hub gebruikt.
Als KLM zou verdwijnen gaat dus het merendeel van de vluchten ook weg.
Het wordt dan alleen een hub voor bijvoorbeeld Easyjet, Ryanair, Arke etc. en die zullen uiteindelijk toch echt veel minder geld in het laatje brengen dan KLM.
Ja, als KLM zou verdwijnen dan zullen er vast veel maatschappijen bijkomen op Schiphol die de wegvallende routes (deels) zullen opvangen maar die gebruiken het dan niet als hub/transfer maar puur als bestemming.
[..]
Polygoonjournaal met Philip Bloemendaal.
En die 747's die je ziet zijn PH-BUA en PH-BUB hier nog maar enkele weken in dienst voor KLM.
Wel grappig trouwens; de vluchtnummers zijn nog steeds hetzelfde, vluchttijden nagenoeg hetzelfde en nog steeds wordt de 747 op die route ingezet.
Sabena ging 2 maanden na de aanslagen in New York failliet. Dit samen zorgde er voor dat Brussel Airport er flink op achteruit ging. Het aantal passagiers ging met een derde achteruit en pas vorig jaar is Brussel weer gegroeid naar het niveau dat ze voor 2001 hadden. Het faillissement is tot op heden het grootste faillissement dat België ooit heeft gekend.quote:Op donderdag 19 november 2015 13:09 schreef XL het volgende:
Hoe ging dat destijds met sabena op Brussel? Brussel nu lijkt me groter dan toen.
De peildatum is toch eind van het jaar?quote:Op donderdag 19 november 2015 15:19 schreef Maxco het volgende:
Vraagje
Ik moet nog 4 qualifying flights om KLM gold status (30 vluchten p.j.) te behalen ergens vandaan zien te sprokkelen voor 10 december..
Ja klopt maar ik ben vanaf 10 dec niet in de gelegenheid weg te gaan, geen enkele dagquote:Op donderdag 19 november 2015 17:27 schreef inkjet het volgende:
[..]
De peildatum is toch eind van het jaar?
Anders twee keer op en neer naar een nabijgelegen bestemming. Als het enige doel is qualifying flights verzamelen zou ik op prijs selecteren en dan lukt het wel op een dag.
quote:Prime Minister David Cameron and senior ministers are to get their own plane for official trips.
An RAF Voyager A330 air-to-air refuelling aircraft will be refitted at a cost of about £10m.
The government says the move will save about £775,000 a year as the plane will be cheaper than chartering flights.
But Labour said the size of any savings would not be known until he started using the plane while the SNP urged full transparency.
Royal family
Most government departments are facing budget cuts of at least 25% over the next four years.
A source said the PM's flights, using either Royal Squadron planes or long haul charter, cost on average £6,700 per flying hour and the RAF aircraft would cost £2,000. It would be available for refuelling when it wasn't in use.
The flight would also be available to the Royal Family.
When he was prime minister, Gordon Brown cancelled plans drawn up by his predecessor Tony Blair to buy two private jets, which had been nicknamed "Blair Force One" in reference to the aircraft used to fly the US president, Air Force One.
Downing Street said the plane would save £775,000 a year over "at least the next 20 years", but it did not give any details about how this had been calculated.
The prime minister's spokesman said the plane's "primary use" would still be refuelling and it would continue to carry RAF livery, but 158 new seats would be fitted and it would provide "secure communications" for the prime minister.
The details of the new arrangements are expected to come at the strategic defence and security review on Monday.
There is no definite timing for the plane to come into service but it could be as early as next year.
A government spokesperson said; "As part of the government's defence review, we have been looking at ways to make better use of the RAF fleet to transport senior ministers and consequently deliver savings for taxpayers.
"We have decided to adapt one of our existing Voyager aircraft so that, in addition to its primary air tanking role, it can transport Ministers and it will also be available for the Royal family to use."
Is dat het meeste aantal stoelen gepropt in een vliegtuig?quote:Op donderdag 19 november 2015 22:33 schreef Iemand91 het volgende:
En A6-EOP, de eerste van de 15 A380's voor Emirates met 615 stoelen zal komende dinsdag een testvlucht maken naar Manchester.
Voorlopig wel, volgende is mogelijk de Transaero A380 met iets van 650 stoelen als ik me goed herinner.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:03 schreef donroyco het volgende:
[..]
Is dat het meeste aantal stoelen gepropt in een vliegtuig?
Ja. Corsair heeft eens 587 stoelen in hun 747's gehad maar die vliegen tegenwoordig me 533 stoelen rond.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:03 schreef donroyco het volgende:
Is dat het meeste aantal stoelen gepropt in een vliegtuig?
Transaero bestaat niet meer.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:34 schreef Karstman het volgende:
Voorlopig wel, volgende is mogelijk de Transaero A380 met iets van 650 stoelen als ik me goed herinner.
quote:On October 17, 2015, the R2-D2™ ANA JET Fan Appreciation Flight event was held at Haneda Airport.
A total of 91 passengers were selected—42 chosen from the Sightseeing Flight Campaign, where people sent in pictures of themselves in STAR WARS™ cosplay, and the other 49 chosen from the AMC Members’ Campaign.
Passengers were dressed up as STAR WARS™ characters for this event. Many characters in costume gathered at the airport waiting to board.
Dat is nog eens vervoerquote:Crystal Cruises has announced it will base its luxury Crystal Luxury Air (Aruba) subsidiary out of the Caribbean island of Aruba. The start-up plans to secure an Aruban Air Operators Certificate (AOC) ahead of the launch of commercial operations in 2017.
Alongside a VIP-configured B787-8, Crystal Luxury Air has also acquired a Boeing Business Jet B777-200(LR).
"The twin-aisle BBJ B777-200LR will be redesigned to accommodate just 88 guests with flat-bed first class seats; a beautifully appointed lounge and bar; and offer 14- and 28-day around-the-world and international itineraries, beginning in 2017," the firm said.
Crystal Luxury Air's trips will include accommodations at the world’s most luxurious hotels, Michelin star-level cuisine prepared by celebrated chefs and fabulous local cultural entertainment.
The jets will also be proffered to the charter market.
bronquote:China Eastern gaat naar Schiphol vliegen vanaf Shanghai Pudong.
De maatschappij heeft een vergunning aangevraagd bij de Civil Aviation Administration China voor de route. Vanaf april wil de maatschappij de route uit gaan voeren. In juni gaf China Eastern al aan meer vluchten naar Europa en de VS te willen lanceren.
De route wordt uitgevoerd door een A330-200 toestel. Vier keer per week moet een toestel naar Amsterdam gaan vliegen. De procedure bij de CAAC is dat iedereen kan reageren tot 28 november. Daarna wordt een beslissing genomen of toestemming wordt gegeven. Bij de aanvraag van Xiamen voor de vlucht naar Amsterdam was bij het indienen van het verzoek eigenlijk alles al geregeld.
China Eastern vliegt momenteel niet naar Schiphol met passagiersvluchten.
Ja, KL9865 naar XCR en nu als KL1 onderweg. Gisteren stond op sociale media dat de welkomstvluchten niet door zouden gaan...quote:KLM's Boeing 787 PH-BHC zou morgen eigenlijk een testvlucht maken naar een luchthaven in Frankrijk maar dit lijkt nu afgelast te zijn wegens technische redenen...
EDIT: lijkt nu toch door te gaan...
Zo ongeveer de lelijkste livery die er rondvliegt (en dan is het nog wel hun nieuwe livery):quote:
Lijkt me niet meer dan logisch inderdaad.quote:Op zaterdag 21 november 2015 10:22 schreef Leatherface het volgende:
Ook alweer SkyTeam dus. Zal wel een codesharing worden.
Op Chateauroux:quote:Op zaterdag 21 november 2015 10:30 schreef inkjet het volgende:
Ja, KL9865 naar XCR en nu als KL1 onderweg.
Zou knap lullig zijn. Mensen komen overal vandaan - ook het buitenland - om mee te gaan.quote:Gisteren stond op sociale media dat de welkomstvluchten niet door zouden gaan...
Heel erg saai.quote:Zo ongeveer de lelijkste livery die er rondvliegt (en dan is het nog wel hun nieuwe livery):
Zou knap lullig zijn. Mensen komen overal vandaan - ook het buitenland - om mee te gaan.
Plus zou hun introductie maandag ook knap verstoren.
Dat is de welkomsvlucht, gaat vandaag 3x vliegen, met passagiers. gewoon een rondvlucht.quote:
Nu kon je het wel goed vanaf beneden zienquote:Op zondag 22 november 2015 10:04 schreef larsico het volgende:
Blijkt die vlucht nog letterlijk over m'n huis in Zeeland te vliegen ook
Nu wel een heeeeel klein beetje spijt dat ik m'n niet geboekt had
Niet overal is het zo mooi.quote:Op zondag 22 november 2015 10:09 schreef Blistering het volgende:
Ach, 150 euro blijft natuurlijk absurd veel geld voor een uurtje vliegen.
Maar het is wel goedkoper dan een retourtje Amsterdam - Abu Dhabi
Wel perfect weer voor zo'n rondvlucht
Zeeland opgeschrikt door laagvliegend vliegtuigquote:Op zondag 22 november 2015 09:45 schreef Fokker89 het volgende:
2.000ft is wel erg laag, ben benieuwd hoeveel mensen denken dat het toestel in problemen is/gekaapt is oid.
Natte sneeuw hierquote:Op zondag 22 november 2015 12:15 schreef Iemand91 het volgende:
Blegh wat een weer voor een rondvlucht...
600m, zie ik regelmatig...quote:Op zondag 22 november 2015 11:32 schreef donroyco het volgende:
[..]
Zeeland opgeschrikt door laagvliegend vliegtuig
Laatste is om 15.30 uur.quote:Op zondag 22 november 2015 12:58 schreef Janeiros het volgende:
Balen, woon op 8 hoog in 't noorden van Leeuwarden maar zag net te laat dat die al voorbij was
De zon schijnt op Schiphol...quote:Op zondag 22 november 2015 12:15 schreef Iemand91 het volgende:
Blegh wat een weer voor een rondvlucht...
Middenrijquote:Op zondag 22 november 2015 13:38 schreef donroyco het volgende:
[..]
De zon schijnt op Schiphol...
Window seat ✅
Wel boven de vleugel...quote:
Nope.quote:
Nope.quote:
Ja, helaas.quote:
Denk het zuidoosten dan.quote:Op zondag 22 november 2015 14:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nope.
Eerste ging naar Zuiden, tweede naar Noorden dus waar wij heengaan, geen idee...
Niet dat wij iets zien vanaf onze stoelen...
[..]
Ja, helaas.
Je kunt me vinden op 20A.quote:Op zondag 22 november 2015 14:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nope.
Eerste ging naar Zuiden, tweede naar Noorden dus waar wij heengaan, geen idee...
Niet dat wij iets zien vanaf onze stoelen...
[..]
Ja, helaas.
Het was 129 en 75 minuten meen ik. Dat scheelt weer.quote:Ach, 150 euro blijft natuurlijk absurd veel geld voor een uurtje vliegen.
Nee, het was 149 euro en 1 uur vliegen. Zie hier de tijden:quote:Op zondag 22 november 2015 15:40 schreef inkjet het volgende:
[..]
Het was 129 en 75 minuten meen ik. Dat scheelt weer.
Nee, ik zat in de tweede vlucht en ze zeiden dat ze vanwege het weer kozen voor een andere route. Daar was meer te zien vanaf 2000-2500 voet.quote:Edit: ah, heb m gevonden, boven Vlieland nu. Wordt dus niet steeds dezelfde route.
Eerst Noord en dan onbekend. In ieder geval buien ontwijken.quote:
quote:Op zondag 22 november 2015 15:45 schreef donroyco het volgende:
[..]
Eerst Noord en dan onbekend. In ieder geval buien ontwijken.
Zal wel druk zijn geweest bij de alarmcentrale van 112quote:Op zondag 22 november 2015 16:10 schreef FredvZ het volgende:
Was net te laat voor het maken van een foto, maar prachtig gezicht toen de ph-bhc net over het centrum van Rotterdam vloog.
Thanks, maar ik zat er inquote:Op zondag 22 november 2015 15:49 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
http://www.flightradar24.com/KLM3/80d2acc
Zoek eens op Twitter 'vliegtuig laag'.quote:Op zondag 22 november 2015 16:27 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Zal wel druk zijn geweest bij de alarmcentrale van 112
Okequote:
De tweede vlucht ging via Eelde, maar de Kooy zou ook mee kunnen tellen. Tessel ook wel een beetje.quote:Op zondag 22 november 2015 21:43 schreef Woods het volgende:
Zou wel leuk geweest zijn om neerlands vliegvelden af te vliegen
We vlogen inderdaad wel erg laag. Ik geloof dat nergens de 1000 meter hebben aangetikt terwijl we vorig jaar toch wel meer rond de 2-3000 meter zaten.quote:Op zondag 22 november 2015 09:45 schreef Fokker89 het volgende:
2.000ft is wel erg laag, ben benieuwd hoeveel mensen denken dat het toestel in problemen is/gekaapt is oid.
Je kon er op wachten.quote:Op zondag 22 november 2015 11:32 schreef donroyco het volgende:
Zeeland opgeschrikt door laagvliegend vliegtuig
Dit was ook grappig. Wij zagen (via app) dat de kist daar vloog en belden hierom naar huis dat ze naar boven moesten kijken - want helder weer en bijzonder laag vliegen) want dan konden het toestel duidelijk zien. Helaas was het toestel toen net weer te ver naar het Noordwesten afgebogen voor hen.quote:Op zondag 22 november 2015 12:58 schreef Janeiros het volgende:
Balen, woon op 8 hoog in 't noorden van Leeuwarden maar zag net te laat dat die al voorbij was
You lucky SOB.quote:
quote:Op zondag 22 november 2015 16:27 schreef Fokker89 het volgende:
Zal wel druk zijn geweest bij de alarmcentrale van 112
Jep, weer oud en vertrouwd 'verontruste telefoontjes en social media berichten' bij zoiets.quote:Op zondag 22 november 2015 17:07 schreef donroyco het volgende:
Zoek eens op Twitter 'vliegtuig laag'.
Thanks, vlucht is nu niet terug te vinden op Flightradar (of ik doe iets fout).quote:
Ik zat op rij 44. Dan zie je echt niets. Ik viel af toen ik niet precies genoeg wist wat de rotation speed was. Toen stonden er nog maar weinig mensen...quote:We wisten natuurlijk dat de kans erg groot was dat we in het midden zouden zitten maar het beroerde was dat we boven de vleugels zaten met als resultaat dat we praktisch niets konden zien.
Oh, en geen schaalmodel mee naar huis kunnen nemen.
KLM denkt namelijk dat er 70% aan composiet in een 787 zit...
Thanks, zag 'm gisteren nog niet direct.quote:Op zondag 22 november 2015 22:18 schreef Fokker89 het volgende:
http://www.flightradar24.com/data/flights/KL3/#80d2acc
Oef, dat is ook wel een beroerde plek inderdaad. Nog wat rondgelopen of bijv. achter je in de galley naar buiten gekeken?quote:Op zondag 22 november 2015 22:27 schreef inkjet het volgende:
Ik zat op rij 44. Dan zie je echt niets. Ik viel af toen ik niet precies genoeg wist wat de rotation speed was. Toen stonden er nog maar weinig mensen...
Ah, dat was een mooi plekje den ik. En hoezo rommelig?quote:Op maandag 23 november 2015 08:55 schreef ShaoliN het volgende:
Zat op 23a. Net achter de vleugel. Eerste vlucht. Het was rommelig tot dat we gingen boarden. Verder mooi voor elkaar en genoten. Mooi toestel.
Ik zat kort na de start al op de stoelleuning en toen bijna het lampje met fasten seatbelts uit was ben ik inderdaad door het raampje in de deur bij de galley gaan kijken (-: Dat raampje is daar goed geschikt voor, in tegenstelling tot de raampjes bij sommige andere types. Daarna overal rondgelopen natuurlijk.quote:Oef, dat is ook wel een beroerde plek inderdaad. Nog wat rondgelopen of bijv. achter je in de galley naar buiten gekeken?
Absurd veel geld? Ben je serieus?quote:Op zondag 22 november 2015 10:09 schreef Blistering het volgende:
Ach, 150 euro blijft natuurlijk absurd veel geld voor een uurtje vliegen.
Voor een euro of 600 heb je een retourtje Abu Dhabi. Pak je mooi een uur of 13 blocktijd in een 787 mee. 3x zo goedkoop.quote:Op maandag 23 november 2015 15:26 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Absurd veel geld? Ben je serieus?
In een uur vliegen leg je nog aardig wat afstand af. Zo veel wijkt de prijs niet af van een gewoon ticket in een narrow-body naar, zeg het eens, Londen of Brussel.
Dat is nog wel schappelijk.quote:
¤78,79 om het helemaal af te maken voor KLM natuurlijk .quote:
Voor die prijs mag je ook vaker 25 uur in een vliegtuig zitten hoor misschien nu nog niet in een 787 maar dat komt ook wel, helaas...quote:Op maandag 23 november 2015 16:31 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Voor een euro of 600 heb je een retourtje Abu Dhabi. Pak je mooi een uur of 13 blocktijd in een 787 mee. 3x zo goedkoop.
Naar London retour is slechts 40 euro dus wijkt aardig af voor een uurtje vliegen.quote:Op maandag 23 november 2015 15:26 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Absurd veel geld? Ben je serieus?
In een uur vliegen leg je nog aardig wat afstand af. Zo veel wijkt de prijs niet af van een gewoon ticket in een narrow-body naar, zeg het eens, Londen of Brussel.
Kan ook gewoon op schiphol hoorquote:Op maandag 23 november 2015 20:10 schreef XL het volgende:
150 euro is een koopje, zoek maar eens een andere vlucht die je in 1 uur van A naar A brengt!
Als je in dit topic, bij zo'n bijzondere vlucht over de prijs komt klagen, dan snap je de kwaliteit van de reeks niet en moet je ryanairs gaan spotten op EIN.
Maar dan zit je wel opgevouwen, niet met KLM en vlieg je niet op 600 meter.quote:Op maandag 23 november 2015 19:56 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Naar London retour is slechts 40 euro dus wijkt aardig af voor een uurtje vliegen.
Mooie foto'squote:Op maandag 23 november 2015 20:40 schreef Iemand91 het volgende:
Dit was het weer gisteren; enorm wisselvallig maar gaf tijdens de vlucht zulke mooie luchten en kleuren:
[ link | afbeelding ]KLM Boeing 787 Welcome flight by Iemand91, on Flickr
Nog wat meer in het album.
Het is een mooi toestel, daar niet van. Maar om nou 150 euro stuk te slaan omdat het de eerste van KLM is Over een jaar heeft de helft van alle Henks en Ingrids in zo'n 787 gevlogen.quote:Op maandag 23 november 2015 22:28 schreef donroyco het volgende:
[..]
Maar dan zit je wel opgevouwen, niet met KLM en vlieg je niet op 600 meter.
Met een towbar? Hebben ze nog geen Pushback trucks waar 787 in past?quote:Op maandag 23 november 2015 23:04 schreef spapaars het volgende:
http://www.npo.nl/jan-rijdt-rond/23-11-2015/KN_1675625
[ afbeelding ]
Niet krap.quote:Op maandag 23 november 2015 23:14 schreef buzz1291 het volgende:
En hoe krap zat het nu werkelijk? Want dat moet het toch wel zijn met zo'n 3-3-3 opstelling. Ik schat in dat het nog ietsje krapper was dan een 3-4-3 in een 777-300.
Die hebben dat toch al gedaan met TUI?quote:Op maandag 23 november 2015 23:14 schreef buzz1291 het volgende:
Het is een mooi toestel, daar niet van. Maar om nou 150 euro stuk te slaan omdat het de eerste van KLM is Over een jaar heeft de helft van alle Henks en Ingrids in zo'n 787 gevlogen.
Ligt er een beetje aan wat je lichaamsbouw is en wat er naast je zit, maar ik vond met mijn relatief brede schouders 3-3-3 in een 787 krap. Krapper dan 2-4-2 in een 767 of 3-4-3 in een 777.quote:En hoe krap zat het nu werkelijk? Want dat moet het toch wel zijn met zo'n 3-3-3 opstelling. Ik schat in dat het nog ietsje krapper was dan een 3-4-3 in een 777-300.
Ik vond 2-3-2 in een Delta 767 al erg krap. maar dat komt waarschijnlijk ook door de dikke leren bekleding. KLM 767 kan ik me niet meer herinneren, moet ergens in 1998 geweest zijn. Maar 2-4-2 in een A330/340 vind ik dan wel weer heel prettig.quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die hebben dat toch al gedaan met TUI?
[..]
Krapper dan 2-4-2 in een 767 of 3-4-3 in een 777.
Doe eens een linkje?quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:24 schreef FredvZ het volgende:
150 is best prijzig als je weet dat je met Jetairfly voor 50 euro meer van Brussel naar de Dominicaanse Republiek kan vliegen met een 787. En dan krijg je er nog eten drinken bij ook tijdens de vlucht.
SPOILER: Toestel was ook wel toe aan een likje verfOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.So we just called him Fred
We moesten om 7 uur aanwezig zijn. De vertrekhal bij 1 stond helemaal vol. Instapkaarten e.d. duurde lang. Voor mij was er wat misgegaan met een boeking schijnbaar. Daarna werd iedereen opgepropt bij C21. Uiteindelijk vertrokken we 20 min te laat.quote:Op maandag 23 november 2015 10:50 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Thanks, zag 'm gisteren nog niet direct.
[..]
Oef, dat is ook wel een beroerde plek inderdaad. Nog wat rondgelopen of bijv. achter je in de galley naar buiten gekeken?
[..]
Ah, dat was een mooi plekje den ik. En hoezo rommelig?
Ah, duidelijk.quote:Op woensdag 25 november 2015 09:17 schreef ShaoliN het volgende:
We moesten om 7 uur aanwezig zijn. De vertrekhal bij 1 stond helemaal vol. Instapkaarten e.d. duurde lang. Voor mij was er wat misgegaan met een boeking schijnbaar. Daarna werd iedereen opgepropt bij C21. Uiteindelijk vertrokken we 20 min te laat.
Het vee gevoel was aardig aanwezig.
Uitademen niet vergetenquote:Op woensdag 25 november 2015 22:14 schreef Iemand91 het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)14679.jpg]afbeelding[/url] ]
*adem in* Hartsfield–Jackson Atlanta International Airport heeft een wereldrecord gevestigd.
Tussen november 2014 en oktober 2015 heeft de luchthaven 100.260.081 passagiers verwerkt.
Dit is de eerste keer dat een luchthaven dit aantal heeft gehaald in een jaar tijd.
De luchthaven is ook rap op weg om dit aantal in het jaar 2015 ook te halen.
quote:Op vrijdag 27 november 2015 03:54 schreef flipsen het volgende:
Dat soort humor zou ik vaker willen zien in de luchtvaart
Ach, als je kijkt naar de oude meuk wat ze momenteel hebben vliegen dan is zo'n Dreamliner natuurlijk wel een mooi speelgoedjequote:Op vrijdag 27 november 2015 14:56 schreef FredvZ het volgende:
Ik vind hem wel aardig, maar mag nou wel klaar zijn met dat "Kijk ons eens een 787 hebben" gedoe van KLM. De 787 vliegt inmiddels ook al weer 4 jaar rond en zelfs low-budget carriers waren eerder.
En ze mogen nu ook wel eens met dat ding gaan vliegen, 2 commerciële retourtjes in een week tijd is nou niet echt spectaculair te noemen. Vind het maar een hoop poespas voor een airline die klaagt dat de concurentie zoveel (oneerlijke) voordelen heeft en waar het financieel eigenlijk helemaal niet zo goed gaat.
Staat in hangar 10 voor onderhoud. Heeft al heel wat cycles op haar naam staan.quote:En ze mogen nu ook wel eens met dat ding gaan vliegen, 2 commerciële retourtjes in een week tijd is nou niet echt spectaculair te noemen.
Ach, het is onderdeel van een belangrijke nieuwe fase. Daarnaast is het ook een stukje profileren en PR natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:56 schreef FredvZ het volgende:
Ik vind hem wel aardig, maar mag nou wel klaar zijn met dat "Kijk ons eens een 787 hebben" gedoe van KLM. De 787 vliegt inmiddels ook al weer 4 jaar rond en zelfs low-budget carriers waren eerder.
En ze mogen nu ook wel eens met dat ding gaan vliegen, 2 commerciële retourtjes in een week tijd is nou niet echt spectaculair te noemen. Vind het maar een hoop poespas voor een airline die klaagt dat de concurentie zoveel (oneerlijke) voordelen heeft en waar het financieel eigenlijk helemaal niet zo goed gaat.
Die zijn te groot voor de KLM.quote:Op maandag 30 november 2015 12:20 schreef JamesBontkraag het volgende:
Waarom wil de KLM geen 747-8i's? Dat zou de KLM weer echt toonaangevend maken.
De 777-300ER kan nagenoeg alles wat de 747-8i kan en doet dat efficiënter.quote:Op maandag 30 november 2015 12:20 schreef JamesBontkraag het volgende:
Waarom wil de KLM geen 747-8i's? Dat zou de KLM weer echt toonaangevend maken.
Niet bepaald. KLM propt in de 777-300ER 408 passagiers. (aantal was 425).quote:
Ja hequote:Op maandag 30 november 2015 23:52 schreef APK het volgende:
Wat is die DC-8 toch een machtig mooi toestel
Omdat niemand de -8i wil. Vier motorige vliegtuigen zijn "uit", tenzij het niet anders kan (a380).quote:Op maandag 30 november 2015 12:20 schreef JamesBontkraag het volgende:
Waarom wil de KLM geen 747-8i's? Dat zou de KLM weer echt toonaangevend maken.
En dat toestel is al een twijfelgeval.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:39 schreef The_stranger het volgende:
Omdat niemand de -8i wil. Vier motorige vliegtuigen zijn "uit", tenzij het niet anders kan (a380).
10 december als het goed is, de 787 vluchten naar Dubai zijn al naar voren gehaald naar 16 december.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:07 schreef inkjet het volgende:
PH-BHA heeft vanavond zijn C1 vlucht uitgevoerd. Die van de BHC was op 5 november dus dat zou kunnen betekenen dat het toestel binnenkort afgeleverd wordt.
En schijnbaar komt dit bijzondere toestel morgen naar Schiphol:quote:LONDEN - Malaysia Airlines staakt per eind januari haar vluchten vanaf Schiphol. Ook Parijs verdwijnt uit het routenetwerk. Dat heeft topman Christoph Müller van de Maleisische luchtvaartmaatschappij woensdag gezegd volgens Reuters. Malaysia Airlines sluit in plaats daarvan een omvangrijke codeshare-overeenkomst met Emirates.
Malaysia Airlines vliegt nu nog dagelijks naar Kuala Lumpur met een Boeing 777-200ER. De laatste keer dat vlucht MH19 vanaf Schiphol vertrek is volgens de dienstregeling van de maatschappij maandag 25 januari. Na die datum biedt Malaysia Airlines vluchten vanaf Amsterdam nog wel aan in codeshare met KLM.
De codeshare-overeenkomst die Malaysia Airlines met Emirates heeft gesloten biedt de maatschappij via Dubai toegang tot 38 Europese bestemmingen. Londen blijft de enige Europese bestemming waarop Malaysia Airlines zelf blijft vliegen. Dit jaar werd Frankfurt al uit de dienstregeling geschrapt.
Malaysia Airlines is bezig met een omvangrijke reorganisatie, waarbij banen worden geschrapt, de vloot wordt verkleind en in het routenetwerk wordt gesneden. Vorig jaar verloor de maatschappij op dramatische wijze twee vliegtuigen. Vlucht MH17 van Amsterdam naar Kuala Lumpur werd op 17 juli neergeschoten boven Oekraïne en vlucht MH370 van Kuala Lumpur naar Beijing verdween 8 maart boven de Indische Oceaan.
Volgens Müller is Malaysia Airlines met leasemaatschappijen in gesprek over het verkleinen van de operationele vloot.
Net het kanaal over vanuit London Heathrow. Lijkt inderdaad naar Amsterdam te komen.quote:Op donderdag 3 december 2015 01:06 schreef Iemand91 het volgende:
En schijnbaar komt dit bijzondere toestel morgen naar Schiphol:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)21849.jpg]afbeelding[/url] ]
Boeing 747-8 BBJ A7-HBJ van Qatar Amiri Flight.
Verwachte landing om 14:55 uur, vertrek om 17:30 uur.
Geen idee of morgen ook nog klopt, want hij zou eerst vanuit Heathrow komen, maar is ondertussen al naar Stansted gegaan. Zou daarna moeten doorvliegen naar Doha.
En veel zwaarder bewerkt is. Tegen het lelijke aan zelfs de luchtquote:Op woensdag 2 december 2015 17:24 schreef Iemand91 het volgende:
KLM PH-AOL heeft haar laatste vlucht voor KLM gemaakt.
Vanmorgen landde ze als KL539 om 05:36 uur op Schiphol na een laatste rotatie van
AMS - Kigali - Entebbe - AMS.
De A330-200 "Piccadilly Circus - London" staat nu bij hangar 14 om uitgefaseerd te worden.
Net als PH-AOH (die op 25 oktober uitgefaseerd werd) gaat deze kist naar het Pakistaanse Shaheen Air.
[ afbeelding ]
(Bovenstaande foto is wel een stuk beter dan die van mij die slechts seconden eerder is gemaakt )
quote:
quote:Op donderdag 3 december 2015 14:39 schreef Godtje het volgende:
[..]
En veel zwaarder bewerkt is. Tegen het lelijke aan zelfs de lucht
Gelukkig heb ik mijn eigen gemaakte foto's van de 787-9quote:Op donderdag 3 december 2015 14:39 schreef Godtje het volgende:
[..]
En veel zwaarder bewerkt is. Tegen het lelijke aan zelfs de lucht
Speciaal voor de rondvlucht daar neergezet.quote:Op vrijdag 4 december 2015 08:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
Wat doet de oude KLM links daar eigenlijk?
Leuk!quote:Op vrijdag 4 december 2015 08:58 schreef donroyco het volgende:
[..]
Speciaal voor de rondvlucht daar neergezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |