Boeing 787 Fans @B787fans 3h3 hours agoquote:Jep, PH-BHA liep vertraging op met de stoelen.
Uitgeweken wegens mist misschien. Of wegens iets anders.quote:Op dinsdag 3 november 2015 00:24 schreef Woods het volgende:
Aparte route http://www.flightradar24.com/TUI6PY/7def0c8
Eerst naar Hannover om vervolgens turn around richting Cologne. Vliegveld misschien dicht?
Airbus A300B6 vanaf Schiphol http://www.flightradar24.com/BCS1239/7df2f25
Aan wat voor verschillen moet ik dan denken?quote:Op maandag 2 november 2015 17:51 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen iets wat in Seattle in elkaar geschroefd is, en wat in South Carolina inelkaar geprutst is.
quote:AMSTERDAM - Twee Airbus A380-toestellen van Emirates zijn beplakt met stickers van beschermde diersoorten. Hiermee wil de luchtvaartmaatschappij aandacht vragen voor United for Wildlife. Deze organisatie strijdt tegen stroperij en illegale handel in wilde dieren, meldt Emirates.
Volgens Rt Hon The Lord Hague of Richmond, Chair of the United for Wildlife, wordt de illegale handel in wilde dieren nu erkend als een ernstige en georganiseerde grensoverschrijdende misdaad. "Het drijft corruptie, is gekoppeld aan het witwassen van geld en het beschadigt de economische ontwikkeling van de armste landen en gemeenschappen in de wereld." Volgens Sir Tim Clark, President van Emirates, is de wereld in een wereldwijde stroperijcrisis terechtgekomen. "Iedereen moet zijn steentje bijdragen om dit te stoppen, voordat het te laat is", aldus Clark.
Londen Heathrow en Mauritius zijn de eerste twee bestemmingen waarop de toestellen worden ingezet. In totaal 28 personen zijn 2,5 dag bezig geweest om de toestellen te voorzien van de stickers.
De komende tijd gaat de airline uit Dubai ook in de inflight magazines aandacht besteden aan het onderwerp. Bovendien worden er podcast interviews en speelfilms over wildlife aan het inflight entertainmentsysteem toegevoegd.
Oh ik had eigenlijk wel gedacht dat Schiphol een rechtstreekse verbinding had met Australiëquote:Op donderdag 5 november 2015 11:00 schreef biertapper het volgende:
http://www.travmagazine.n(...)et-a350-op-schiphol/
En
http://www.travmagazine.nl/qantas-laat-oog-vallen-op-schiphol/
Mooie toevoegingen voor Schiphol
Was al bekend.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:00 schreef biertapper het volgende:
http://www.travmagazine.n(...)et-a350-op-schiphol/
Zie ik niet zo snel gebeuren.quote:
Je bedoelt non-stop? Waarom?quote:Op donderdag 5 november 2015 11:09 schreef derLudolf het volgende:
Oh ik had eigenlijk wel gedacht dat Schiphol een rechtstreekse verbinding had met Australië
Oh dat dacht ik eigenlijk wel. Aangezien Schiphol best veel directe vluchten overal naar toe heeft (tig steden in de VS bijvoorbeeld) had ik verwacht dat er wel een directe vlucht was.quote:
Je weet dat non-stop Amsterdam - Australië de langste non-stop vlucht ter wereld zou zijn; dat Amsterdam - Perth de enige mogelijke route is (Sydney is te ver en zelfs AMS-PER zou beperkingen opleggen). En er nauwelijks toestellen zijn die dit überhaupt zouden kunnen doen.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:37 schreef derLudolf het volgende:
Oh dat dacht ik eigenlijk wel. Aangezien Schiphol best veel directe vluchten overal naar toe heeft (tig steden in de VS bijvoorbeeld) had ik verwacht dat er wel een directe vlucht was.
Ze zouden in de jetstream terechtkomenquote:
Nee dat wist ik nietquote:Op donderdag 5 november 2015 11:50 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Je weet dat non-stop Amsterdam - Australië de langste non-stop vlucht ter wereld zou zijn; dat Amsterdam - Perth de enige mogelijke route is (Sydney is te ver en zelfs AMS-PER zou beperkingen opleggen). En er nauwelijks toestellen zijn die dit überhaupt zouden kunnen doen.
Ja geen idee. Ik ken trouwens meer mensen die naar Australië zijn geweest dan naar de VS. Maar ik bedoel, als er markt is voor veel directe vluchten naar verschillende steden in de VS zou er toch ook wel markt zijn voor één rechtstreekse naar Australië.quote:Daarnaast; is er überhaupt markt voor een dergelijke non-stop route?
quote:Oorlog om Transavia
Na de mislukte kasroof bij luchtvaartmaatschappij KLM probeert moedermaatschappij Air France KLM onze nationale vakantievlieger Transavia in te pikken. Hierdoor is het oorlog tussen de Nederlandse en Franse bestuurders binnen de luchtvaartcombinatie.
Air France KLM wil de zeggenschap over het Nederlandse Transavia, dat nu voor 100% in handen is van KLM. Dit plan lekte gisteren via de Franse krant La Tribune naar buiten. De KLM-top en de Nederlanders in het bestuur van moedermaatschappij Air France KLM zijn woedend, aldus bronnen in de top van luchtvaartmaatschappij.
Mocht het plan doorgaan, dan heeft KLM niets meer te zeggen over de tweede speler op Schiphol. In Frankrijk worden dan bijvoorbeeld de vliegtarieven voor onze vakantiebestemmingen bepaald.
Jouw bron?quote:
Nou wel.quote:
De langste non-stop route vanuit Amsterdam naar de VS is Los Angeles met net geen 9000 kilometer en een vluchtduur van net geen 11 uur (en 10:30 terug).quote:Ja geen idee. Ik ken trouwens meer mensen die naar Australië zijn geweest dan naar de VS. Maar ik bedoel, als er markt is voor veel directe vluchten naar verschillende steden in de VS zou er toch ook wel markt zijn voor één rechtstreekse naar Australië.
De KL701 van AMS naar EZE doet er 13 uur over.quote:De langste non-stop route vanuit Amsterdam naar de VS is Los Angeles met net geen 9000 kilometer en een vluchtduur van net geen 11 uur (en 10:30 terug).
Genoeg zakenverkeer en vracht maken dit een prima route.
EZE ligt alleen niet in de VSquote:Op donderdag 5 november 2015 18:26 schreef inkjet het volgende:
[..]
De KL701 van AMS naar EZE doet er 13 uur over.
Dankje, voor het uitgebreide en duidelijke verhaal. Ik wist niet dat er zoveel vracht mee ging in gewone vliegtuigen en dat het zo'n belangrijke inkomstenbron wasquote:Op donderdag 5 november 2015 13:42 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nou wel.
[..]
De langste non-stop route vanuit Amsterdam naar de VS is Los Angeles met net geen 9000 kilometer en een vluchtduur van net geen 11 uur (en 10:30 terug).
Genoeg zakenverkeer en vracht maken dit een prima route.
Een non-stop Amsterdam - Perth vlucht is bijna 14.200 kilometer en zal minstens 17 uur duren.
Bij zo'n afstand mag de 787-9 zo'n 156 ton wegen bij vertrek (zonder brandstof).
De Operating empty weight (OEW) is 126 ton ofwel je houdt 30 ton over voor passagiers en cargo.
Qantas heeft aangegeven dat ze zo'n 250 stoelen in hun 787-9's zullen zetten, met een gewicht van zo'n 100kg per persoon (lichaamsgewicht plus bagage) is dat zo'n 25 ton voor de passagiers en hun bagage.
Dan houdt je dus 5 ton over voor cargo.
Dit betekend dat de hele 17-urige vlucht gefinancierd moet worden door de passagiers alleen.
Dit betekend hoge ticketprijzen tussen twee steden waar ik dergelijke prijzen niet snel voor gerechtvaardigd zie.
Het is veel logischer om zo'n lange vlucht in tweeën te delen waarbij meer passagiers kunt meenemen, minder crew, minder brandstof, meer cargo, meer frequentie en voor lagere ticketprijzen.
In de laatste ~20 jaar zijn zo'n 20+ maatschappijen verdwenen op deze EU - Australië routes waaronder 12 Europese maatschappijen. Alleen nog Qantas en BA vliegen tussen de EU en Australië als maatschappijen die aan een van de twee kanten van de routes zitten.
Het waren niet eens zozeer de ME3 die dit veroorzaakt hebben maar de Aziatische maatschappijen. En nu dus de ME3 die ervoor zorgen dat zo'n dergelijke route weinig bestaansrecht heeft.
Middle Eastern 3, oftewel Emirates, Etihad & Qatar Airways.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dankje, voor het uitgebreide en duidelijke verhaal. Ik wist niet dat er zoveel vracht mee ging in gewone vliegtuigen en dat het zo'n belangrijke inkomstenbron was
Wat bedoel je met ME3?
Deze maand de eerste:quote:Op donderdag 5 november 2015 18:29 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand of KLM-C inmiddels al Fokker 70's heeft uitgefaseerd?
Nee maar het wel een lange nonstop route uit AMS. Zelfs deze is nog duidelijk korter dan nodig is voor Australie.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:30 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
EZE ligt alleen niet in de VS
Thanks! De KZF wordt al sinds 24 oktober niet meer ingezet.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:44 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Deze maand de eerste:
Nov-15 PH-KZF
quote:Op donderdag 5 november 2015 18:26 schreef inkjet het volgende:
De KL701 van AMS naar EZE doet er 13 uur over.
Maar daar had derLudolf het niet over.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:56 schreef inkjet het volgende:
Nee maar het wel een lange nonstop route uit AMS. Zelfs deze is nog duidelijk korter dan nodig is voor Australie.
Al 7 stuks.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:29 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand of KLM-C inmiddels al Fokker 70's heeft uitgefaseerd?
Klopt:quote:Op donderdag 5 november 2015 18:59 schreef inkjet het volgende:
Thanks! De KZF wordt al sinds 24 oktober niet meer ingezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |