abonnement Unibet Coolblue
pi_157279403
quote:
Jep, PH-BHA liep vertraging op met de stoelen.
Boeing 787 Fans ‏@B787fans 3h3 hours ago

@EDGETBK Story is that her interior isn't finished yet. We have been told that it has something to do with financial reasons though.

Zo, zo.
--
  dinsdag 3 november 2015 @ 00:24:10 #27
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_157283472
Aparte route http://www.flightradar24.com/TUI6PY/7def0c8

Eerst naar Hannover om vervolgens turn around richting Cologne. Vliegveld misschien dicht?

Airbus A300B6 vanaf Schiphol :9~ http://www.flightradar24.com/BCS1239/7df2f25
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  dinsdag 3 november 2015 @ 08:26:05 #28
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_157285334
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2015 00:24 schreef Woods het volgende:
Aparte route http://www.flightradar24.com/TUI6PY/7def0c8

Eerst naar Hannover om vervolgens turn around richting Cologne. Vliegveld misschien dicht?

Airbus A300B6 vanaf Schiphol :9~ http://www.flightradar24.com/BCS1239/7df2f25
Uitgeweken wegens mist misschien. Of wegens iets anders.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_157324703
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 17:51 schreef tripel7 het volgende:

[..]

Er zit nogal een verschil tussen iets wat in Seattle in elkaar geschroefd is, en wat in South Carolina inelkaar geprutst is. ;)
Aan wat voor verschillen moet ik dan denken?
pi_157327959
Emirates A380 nieuws:

Emirates vraagt aandacht voor United for Wildlife
quote:
AMSTERDAM - Twee Airbus A380-toestellen van Emirates zijn beplakt met stickers van beschermde diersoorten. Hiermee wil de luchtvaartmaatschappij aandacht vragen voor United for Wildlife. Deze organisatie strijdt tegen stroperij en illegale handel in wilde dieren, meldt Emirates.

Volgens Rt Hon The Lord Hague of Richmond, Chair of the United for Wildlife, wordt de illegale handel in wilde dieren nu erkend als een ernstige en georganiseerde grensoverschrijdende misdaad. "Het drijft corruptie, is gekoppeld aan het witwassen van geld en het beschadigt de economische ontwikkeling van de armste landen en gemeenschappen in de wereld." Volgens Sir Tim Clark, President van Emirates, is de wereld in een wereldwijde stroperijcrisis terechtgekomen. "Iedereen moet zijn steentje bijdragen om dit te stoppen, voordat het te laat is", aldus Clark.

Londen Heathrow en Mauritius zijn de eerste twee bestemmingen waarop de toestellen worden ingezet. In totaal 28 personen zijn 2,5 dag bezig geweest om de toestellen te voorzien van de stickers.

De komende tijd gaat de airline uit Dubai ook in de inflight magazines aandacht besteden aan het onderwerp. Bovendien worden er podcast interviews en speelfilms over wildlife aan het inflight entertainmentsysteem toegevoegd.



En vandaag heeft Emirates hun 68e A380 in ontvangst genomen. Op dit moment is de A6-EOP onderweg van Hamburg naar Dubai.
Dit is hun eerste A380 in de two-class configuratie met 58 business en 557 economy stoelen wat in totaal 615 stoelen maakt; het hoogste aantal stoelen ooit in een vliegtuig.

De eerste commerciële vlucht voor deze kist/configuratie is op 1 december naar Kopenhagen
Verder volgen later o.a. Kuala Lumpur, Bangkok en Manchester.
pi_157331227
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  Moderator donderdag 5 november 2015 @ 11:09:54 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157331384
quote:
Oh ik had eigenlijk wel gedacht dat Schiphol een rechtstreekse verbinding had met Australië
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157331741
quote:
Was al bekend. ;)
quote:
Zie ik niet zo snel gebeuren.
Een deel van hun 787's word vervanging van 747-400's en daarnaast zie ik niet echt een markt voor een non-stop vlucht tussen Amsterdam en Australië.
Met een stop zou nog wel kunnen maar nog steeds best opmerkelijk.
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:09 schreef derLudolf het volgende:
Oh ik had eigenlijk wel gedacht dat Schiphol een rechtstreekse verbinding had met Australië
Je bedoelt non-stop? Waarom?

En kennen we dit filmpje nog van de Emirates A380 die onder een helikopter vliegt?

Daar is dit uitgekomen. _O_

EDIT: behind the scenes:


[ Bericht 16% gewijzigd door Iemand91 op 05-11-2015 14:17:31 ]
  Moderator donderdag 5 november 2015 @ 11:37:52 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157331891
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:30 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Je bedoelt non-stop? Waarom?


Oh dat dacht ik eigenlijk wel. Aangezien Schiphol best veel directe vluchten overal naar toe heeft (tig steden in de VS bijvoorbeeld) had ik verwacht dat er wel een directe vlucht was.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157332127
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:37 schreef derLudolf het volgende:
Oh dat dacht ik eigenlijk wel. Aangezien Schiphol best veel directe vluchten overal naar toe heeft (tig steden in de VS bijvoorbeeld) had ik verwacht dat er wel een directe vlucht was.
Je weet dat non-stop Amsterdam - Australië de langste non-stop vlucht ter wereld zou zijn; dat Amsterdam - Perth de enige mogelijke route is (Sydney is te ver en zelfs AMS-PER zou beperkingen opleggen). En er nauwelijks toestellen zijn die dit überhaupt zouden kunnen doen.

Daarnaast; is er überhaupt markt voor een dergelijke non-stop route?
  donderdag 5 november 2015 @ 11:56:01 #36
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_157332244
quote:
Ze zouden in de jetstream terechtkomen :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator donderdag 5 november 2015 @ 12:23:28 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157332805
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:50 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Je weet dat non-stop Amsterdam - Australië de langste non-stop vlucht ter wereld zou zijn; dat Amsterdam - Perth de enige mogelijke route is (Sydney is te ver en zelfs AMS-PER zou beperkingen opleggen). En er nauwelijks toestellen zijn die dit überhaupt zouden kunnen doen.

Nee dat wist ik niet :P

quote:
Daarnaast; is er überhaupt markt voor een dergelijke non-stop route?

Ja geen idee. Ik ken trouwens meer mensen die naar Australië zijn geweest dan naar de VS. Maar ik bedoel, als er markt is voor veel directe vluchten naar verschillende steden in de VS zou er toch ook wel markt zijn voor één rechtstreekse naar Australië.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 5 november 2015 @ 12:58:32 #38
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157333459
quote:
Oorlog om Transavia

Na de mislukte kasroof bij luchtvaartmaatschappij KLM probeert moedermaatschappij Air France KLM onze nationale vakantievlieger Transavia in te pikken. Hierdoor is het oorlog tussen de Nederlandse en Franse bestuurders binnen de luchtvaartcombinatie.
Air France KLM wil de zeggenschap over het Nederlandse Transavia, dat nu voor 100% in handen is van KLM. Dit plan lekte gisteren via de Franse krant La Tribune naar buiten. De KLM-top en de Nederlanders in het bestuur van moedermaatschappij Air France KLM zijn woedend, aldus bronnen in de top van luchtvaartmaatschappij.

Mocht het plan doorgaan, dan heeft KLM niets meer te zeggen over de tweede speler op Schiphol. In Frankrijk worden dan bijvoorbeeld de vliegtarieven voor onze vakantiebestemmingen bepaald.
  donderdag 5 november 2015 @ 13:21:01 #39
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157333868
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 12:58 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Jouw bron?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 5 november 2015 @ 13:29:02 #40
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_157334032
Komt uit de telegraaf.
pi_157334370
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 12:23 schreef derLudolf het volgende:
Nee dat wist ik niet :P
Nou wel. :P
quote:
Ja geen idee. Ik ken trouwens meer mensen die naar Australië zijn geweest dan naar de VS. Maar ik bedoel, als er markt is voor veel directe vluchten naar verschillende steden in de VS zou er toch ook wel markt zijn voor één rechtstreekse naar Australië.
De langste non-stop route vanuit Amsterdam naar de VS is Los Angeles met net geen 9000 kilometer en een vluchtduur van net geen 11 uur (en 10:30 terug).
Genoeg zakenverkeer en vracht maken dit een prima route.

Een non-stop Amsterdam - Perth vlucht is bijna 14.200 kilometer en zal minstens 17 uur duren.

Bij zo'n afstand mag de 787-9 zo'n 156 ton wegen bij vertrek (zonder brandstof).
De Operating empty weight (OEW) is 126 ton ofwel je houdt 30 ton over voor passagiers en cargo.
Qantas heeft aangegeven dat ze zo'n 250 stoelen in hun 787-9's zullen zetten, met een gewicht van zo'n 100kg per persoon (lichaamsgewicht plus bagage) is dat zo'n 25 ton voor de passagiers en hun bagage.
Dan houdt je dus 5 ton over voor cargo.

Dit betekend dat de hele 17-urige vlucht gefinancierd moet worden door de passagiers alleen.
Dit betekend hoge ticketprijzen tussen twee steden waar ik dergelijke prijzen niet snel voor gerechtvaardigd zie.

Het is veel logischer om zo'n lange vlucht in tweeën te delen waarbij meer passagiers kunt meenemen, minder crew, minder brandstof, meer cargo, meer frequentie en voor lagere ticketprijzen.

In de laatste ~20 jaar zijn zo'n 20+ maatschappijen verdwenen op deze EU - Australië routes waaronder 12 Europese maatschappijen. Alleen nog Qantas en BA vliegen tussen de EU en Australië als maatschappijen die aan een van de twee kanten van de routes zitten.
Het waren niet eens zozeer de ME3 die dit veroorzaakt hebben maar de Aziatische maatschappijen. En nu dus de ME3 die ervoor zorgen dat zo'n dergelijke route weinig bestaansrecht heeft.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 05-11-2015 14:00:20 ]
pi_157340599
quote:
De langste non-stop route vanuit Amsterdam naar de VS is Los Angeles met net geen 9000 kilometer en een vluchtduur van net geen 11 uur (en 10:30 terug).
Genoeg zakenverkeer en vracht maken dit een prima route.
De KL701 van AMS naar EZE doet er 13 uur over.
--
pi_157340683
Weet iemand of KLM-C inmiddels al Fokker 70's heeft uitgefaseerd?
--
pi_157340707
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:26 schreef inkjet het volgende:

[..]

De KL701 van AMS naar EZE doet er 13 uur over.
EZE ligt alleen niet in de VS ;)
  Moderator donderdag 5 november 2015 @ 18:36:54 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157340896
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:42 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nou wel. :P

[..]

De langste non-stop route vanuit Amsterdam naar de VS is Los Angeles met net geen 9000 kilometer en een vluchtduur van net geen 11 uur (en 10:30 terug).
Genoeg zakenverkeer en vracht maken dit een prima route.

Een non-stop Amsterdam - Perth vlucht is bijna 14.200 kilometer en zal minstens 17 uur duren.

Bij zo'n afstand mag de 787-9 zo'n 156 ton wegen bij vertrek (zonder brandstof).
De Operating empty weight (OEW) is 126 ton ofwel je houdt 30 ton over voor passagiers en cargo.
Qantas heeft aangegeven dat ze zo'n 250 stoelen in hun 787-9's zullen zetten, met een gewicht van zo'n 100kg per persoon (lichaamsgewicht plus bagage) is dat zo'n 25 ton voor de passagiers en hun bagage.
Dan houdt je dus 5 ton over voor cargo.

Dit betekend dat de hele 17-urige vlucht gefinancierd moet worden door de passagiers alleen.
Dit betekend hoge ticketprijzen tussen twee steden waar ik dergelijke prijzen niet snel voor gerechtvaardigd zie.

Het is veel logischer om zo'n lange vlucht in tweeën te delen waarbij meer passagiers kunt meenemen, minder crew, minder brandstof, meer cargo, meer frequentie en voor lagere ticketprijzen.

In de laatste ~20 jaar zijn zo'n 20+ maatschappijen verdwenen op deze EU - Australië routes waaronder 12 Europese maatschappijen. Alleen nog Qantas en BA vliegen tussen de EU en Australië als maatschappijen die aan een van de twee kanten van de routes zitten.
Het waren niet eens zozeer de ME3 die dit veroorzaakt hebben maar de Aziatische maatschappijen. En nu dus de ME3 die ervoor zorgen dat zo'n dergelijke route weinig bestaansrecht heeft.
Dankje, voor het uitgebreide en duidelijke verhaal. Ik wist niet dat er zoveel vracht mee ging in gewone vliegtuigen en dat het zo'n belangrijke inkomstenbron was

Wat bedoel je met ME3?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157341049
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dankje, voor het uitgebreide en duidelijke verhaal. Ik wist niet dat er zoveel vracht mee ging in gewone vliegtuigen en dat het zo'n belangrijke inkomstenbron was

Wat bedoel je met ME3?
Middle Eastern 3, oftewel Emirates, Etihad & Qatar Airways.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157341121
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:29 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand of KLM-C inmiddels al Fokker 70's heeft uitgefaseerd?
Deze maand de eerste:

Nov-15 PH-KZF
Jan-16 PH-KZN
Jan-16 PH-KZO
Mar-16 PH-WXC
Jun-16 PH-KZT
Sep-16 PH-KZR
Nov-16 PH-KZA
Nov-16 PH-WXD
Feb-17 PH-KZD
Mar-17 PH-KZE
May-17 PH-KZK
Jun-17 PH-KZC
Aug-17 PH-KZB
Sep-17 PH-KZP
Nov-17 PH-KZI
Nov-17 PH-KZL
Dec-17 PH-KZU
Jan-18 PH-KZM
Feb-18 PH-KZS
pi_157341432
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:30 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

EZE ligt alleen niet in de VS ;)
Nee maar het wel een lange nonstop route uit AMS. Zelfs deze is nog duidelijk korter dan nodig is voor Australie.
--
pi_157341518
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:44 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

Deze maand de eerste:

Nov-15 PH-KZF

Thanks! De KZF wordt al sinds 24 oktober niet meer ingezet.
--
pi_157346911
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:26 schreef inkjet het volgende:
De KL701 van AMS naar EZE doet er 13 uur over.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:56 schreef inkjet het volgende:
Nee maar het wel een lange nonstop route uit AMS. Zelfs deze is nog duidelijk korter dan nodig is voor Australie.
Maar daar had derLudolf het niet over.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:29 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand of KLM-C inmiddels al Fokker 70's heeft uitgefaseerd?
Al 7 stuks.
De volgende F70's die eruit gaan worden zo ongeveer 1:1 vervangen door de Embraers waarvan er dit jaar nog 2 komen.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:59 schreef inkjet het volgende:
Thanks! De KZF wordt al sinds 24 oktober niet meer ingezet.
Klopt:

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')