Bij de MD-11 vluchten was business class geloof ik voor genodigden e.d. Maar het toestel was wel vol.quote:Op maandag 2 november 2015 12:07 schreef LintuxCx het volgende:
Veel plezier!
Hoet zit dat met die vluchten, doen ze nog aan klasses? Of verkopen ze maar de helft van de stoelen en scharrelt iedereen gezellig rond na T/O?
Misschien wel, maar ik verwacht niet snel in een 787 (van KLM) te zitten.quote:Op maandag 2 november 2015 13:07 schreef FredvZ het volgende:
Verleidelijk, maar het zal niet veel anders zijn dan een TUI787 gok ik.
PH-BHC zal op 14 november 's ochtends op Schiphol landen. Daarvan is het interieur bijna klaar.quote:Op maandag 2 november 2015 14:13 schreef Fokker89 het volgende:
Zijn de stoelen er al wel? Anders moet je staan tijdens de welkomsvlucht.
quote:SHANGHAI - In China is maandag de eerste geproduceerde COMAC C919 aan het publiek getoond. Onder grote aandacht en live uitgezonden op de Chinese televisie onthulde de Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) het eerste toestel in Shanghai. COMAC heeft de C919 ontwikkeld als tegenhanger van de Boeing 737 en Airbus A320.
Het toestel biedt plaats aan 156 passagiers in een tweeklassen configuratie. De standaardvariant heeft 168 economy-stoelen aan boord. Daarnaast komt er een speciale configuratie voor lowcostmaatschappijen, waarin 174 stoelen staan.
COMAC hoopte aanvankelijk nog dit jaar met de C919 te kunnen vliegen, maar het project is opgeschoven. De eerste vlucht staat nu gepland voor eind 2016. COMAC verwacht op korte termijn wel te kunnen beginnen met tests op de grond. De eerste aflevering vindt mogelijk nog in 2018 plaats, hoewel analisten erop rekenen dat het niet eerder dan 2019 gebeurt.
CFM
De bijna 39 meter lange C919 is een Chinees ontwerp, maar bevat veel westerse onderdelen. De motoren worden geleverd door het Amerikaans-Frans bedrijf CFM International. CFM heeft voor de C919 een eigen variant van de LEAP-motor ontwikkeld, de LEAP-C. Het gaat om de motor die ook door Airbus wordt gebruikt als LEAP-A voor de A320neo en door Boeing als LEAP-B voor de 737 MAX.
Volgens COMAC heeft de C919 een bereik van 4.075 kilometer. Een speciale versie voor langere vluchten kan 5.555 kilometer ver vliegen.
COMAC heeft ruim vijfhonderd orders en toezeggingen voor de C919 ontvangen. Bijna alle orders komen uit China. Leasemaatschappij GECAS is met twintig exemplaren de enige buitenlandse klant.
Het nieuwe Chinese passagiersvliegtuig zal voor Airbus en Boeing vooral op de Chinese markt een concurrent zijn. COMAC hoopt met de C919 ook internationaal succes te boeken, bijvoorbeeld in andere delen van Azië en in Afrika.
Er zit nogal een verschil tussen iets wat in Seattle in elkaar geschroefd is, en wat in South Carolina inelkaar geprutst is.quote:Op maandag 2 november 2015 13:07 schreef FredvZ het volgende:
Verleidelijk, maar het zal niet veel anders zijn dan een TUI787 gok ik.
iig de PH-TFK komt volgens mij gewoon uit Seatle.quote:Op maandag 2 november 2015 17:51 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen iets wat in Seattle in elkaar geschroefd is, en wat in South Carolina inelkaar geprutst is.
Vreemd. PH-BHC zal nu dus eerder geleverd worden dan de PH-BHA.twitter:B787fans twitterde op maandag 02-11-2015 om 18:57:26 KLM 787-9 #1 PH-BHA 'Anjer' on an EWA flight as BOE234. Delivery likely slipped to December, possibly even January. https://t.co/dwTPpRlHz3 reageer retweet
Jep, PH-BHA liep vertraging op met de stoelen.quote:Op maandag 2 november 2015 19:29 schreef Sunri5e het volgende:Vreemd. PH-BHC zal nu dus eerder geleverd worden dan de PH-BHA.twitter:B787fans twitterde op maandag 02-11-2015 om 18:57:26 KLM 787-9 #1 PH-BHA 'Anjer' on an EWA flight as BOE234. Delivery likely slipped to December, possibly even January. https://t.co/dwTPpRlHz3 reageer retweet
Wel vreemd hoor. Waarom geen vertraging bij de PH-BHC? Daar komen toch dezelfde stoelen in?quote:Op maandag 2 november 2015 19:31 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Jep, PH-BHA liep vertraging op met de stoelen.
Omdat ze juist de andere kisten geen vertraging op wilden laten lopen (processen zijn al ingepland enzo), hebben ze de stoelen die bedoeld waren voor de PH-BHA in de PH-BHC geplaatst.quote:Op maandag 2 november 2015 19:32 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wel vreemd hoor. Waarom geen vertraging bij de PH-BHC? Daar komen toch dezelfde stoelen in?
Gaat zo te zien naar RTM.quote:Op maandag 2 november 2015 19:28 schreef zlotka het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft er niet veel zin in volgens mij
Kan hem nu niet meer vindenquote:Op maandag 2 november 2015 19:40 schreef nattermann het volgende:
[..]
Gaat zo te zien naar RTM.
Knappe omweg
Geland op RTM dus niet meer zichtbaar.quote:Op maandag 2 november 2015 19:52 schreef zlotka het volgende:
[..]
Kan hem nu niet meer vinden
Wel erg veel kisten met meer dan 1 uur vertraging, sommige zelfs 2,5. Na 12 rondjes ben je het uitzicht over Zeeland ook wel zat denk ik
Das ook mooi lullig, over LCY vliegen en dan 50 KM verderop landen van waar je bent vertrokkenquote:Op maandag 2 november 2015 19:53 schreef nattermann het volgende:
[..]
Geland op RTM dus niet meer zichtbaar.
twitter:112Schiphol twitterde op maandag 02-11-2015 om 21:02:27 Vooralarm groot voor Norwegian vlucht 2514 van Londen naar Kopenhagen vanwege rookontwikkeling in de galley achterin in het vliegtuig. reageer retweet
Pfft, straks is de BHD nog eerder klaar. Ik las ergens anders een week tussen de -C en de -A.quote:Op maandag 2 november 2015 14:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
PH-BHC zal op 14 november 's ochtends op Schiphol landen. Daarvan is het interieur bijna klaar.
Deze zal ook deze 3 vluchten uitvoeren op 22 november en ook op 23 november de eerste commerciële vlucht maken.
PH-BHA schijnt inderdaad nog op de stoelen te wachten en schijnt pas in januari naar Schiphol te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |