Gecondoleerd flipsen, sterkte!quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:47 schreef flipsen het volgende:
Mijn vader is vandaag gecremeerd, hij was altijd geinteresseerd in vliegtuigen, had vroeger ook een licentie voor sportvliegen. En wat lag er bovenop de kist? Een boeket met zijn lievelingsbloemen. Zonnebloemen. Ik vind het mooi
Wat een mooi toeval. Sterkte man.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:47 schreef flipsen het volgende:
Mijn vader is vandaag gecremeerd, hij was altijd geinteresseerd in vliegtuigen, had vroeger ook een licentie voor sportvliegen. En wat lag er bovenop de kist? Een boeket met zijn lievelingsbloemen. Zonnebloemen. Ik vind het mooi
Er is inmiddels wel een nieuwe terminal, daar is het wel wat prettiger toeven. Verder geheel mee eensquote:Op zondag 15 november 2015 11:33 schreef buzz1291 het volgende:
Met een (volle) A380 naar Sao Paulo.... Dat moet je niet willen. Die immigration daar duurt uren. Heb het wel meegemaakt dat alle bagage al van de belt was afgeladen voordat de eerste passagiers hun bagage konden oppikken. En ook voordat die bagage op de belt kwam, duurde een eeuwigheid, ook wel meegemaakt dat je gerust eerst tax free kon gaan shoppen. Een verschrikkelijk vliegveld.
Op het klokje rechtsboven klikken, dan kun je terugspoelen. Werkt niet heel soepel maar dat moet doen wat je zoekt.quote:Op maandag 16 november 2015 01:59 schreef flipsen het volgende:
Nog even voor de experts onder ons die zo goed met FlightRadar kunnen omgaan en wellicht iets kunnen "terughalen". Door de gebeurtenissen van de afgelopen week was ik het bijna alweer vergeten, maar toen we afgelopen maandag 09/11 AMS naderden met onze UX1091 vlucht uit MAD, keek ik als vanouds uit het raampje en net toen we het oude Ypenburg voorbij waren, vloog er strak onder ons (en echt vlak onder ons!) een 787 die richting het zuiden vloog. Kon de maatschappij niet zien of ben het intussen weer vergeten, maar we zaten volgens mij iets dichter bij elkaar dan officieel de bedoeling is... Is zoiets terug te halen op FR? Was wel een heel mooi gezicht, erg jammer dat ik mijn camera niet in de aanslag had
Bij de 747-8 zijn ze evenmin launch customer.quote:Op maandag 16 november 2015 04:17 schreef Woods het volgende:
Klm doet nou net alsof ze launch customer zijn van de 787 vind het maar overtrokken. 747-8 zou KLM sieren.
Ik zal het zo even nazoeken op FR24, maar als er geen laterale separatie was dan zou de verticale separatie minimaal 1000ft moeten zijn geweest. Nu weet ik uit ervaring dat 1000ft visueel echt een heel stuk minder lijkt, dus wellicht is het optisch bedrog.quote:Op maandag 16 november 2015 01:59 schreef flipsen het volgende:
Nog even voor de experts onder ons die zo goed met FlightRadar kunnen omgaan en wellicht iets kunnen "terughalen". Door de gebeurtenissen van de afgelopen week was ik het bijna alweer vergeten, maar toen we afgelopen maandag 09/11 AMS naderden met onze UX1091 vlucht uit MAD, keek ik als vanouds uit het raampje en net toen we het oude Ypenburg voorbij waren, vloog er strak onder ons (en echt vlak onder ons!) een 787 die richting het zuiden vloog. Kon de maatschappij niet zien of ben het intussen weer vergeten, maar we zaten volgens mij iets dichter bij elkaar dan officieel de bedoeling is... Is zoiets terug te halen op FR? Was wel een heel mooi gezicht, erg jammer dat ik mijn camera niet in de aanslag had
Dat pretenderen ze nergens. Alleen zitten ze soms een beetje te hameren op het feit dat piloten zowel de 777 als 787 kunnen vliegen terwijl ze daar niet de eerste mee zijn.quote:Op maandag 16 november 2015 04:17 schreef Woods het volgende:
Klm doet nou net alsof ze launch customer zijn van de 787 vind het maar overtrokken. 747-8 zou KLM sieren.
Wel als ze er de 747-8M van maken.quote:Op maandag 16 november 2015 08:16 schreef Sunri5e het volgende:
Bij de 747-8 zijn ze evenmin launch customer.
Nog 6 dagen.quote:Op maandag 16 november 2015 11:15 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat pretenderen ze nergens. Alleen zitten ze soms een beetje te hameren op het feit dat piloten zowel de 777 als 787 kunnen vliegen terwijl ze daar niet de eerste mee zijn.
De 787 is wel degelijk een belangrijk, nieuw hoofdstuk voor de maatschappij.
[..]
Wel als ze er de 747-8M van maken.
Wij waren aan het dalen, leek me dat die ander aan het stijgen was omdat ie redelijk uit de richting van Schiphol kwam. Maar ik kan geen historie zien op FR, zal je wel lid voor moeten zijn? Dus kan geen hoogtes/vertikale beweging zien.quote:Op maandag 16 november 2015 09:44 schreef NewHorizon het volgende:
Overigens zal het sowieso niet binnen 600ft geweest zijn, dat valt namelijk binnen het protected volume van TCAS en dat had je zeker wel gemerkt Mochten de vliegtuigen op dat moment aan het klimmen en dalen zijn richting elkaar dan wordt dat volume zelfs nog groter.
Hm, dacht duidelijk aan de winglets te zien dat het een 787 was, maar kan me vergissen natuurlijk. Plaatje lijkt inderdaad erg op dat moment (neem aan dat de UX boven die ander vloog).quote:EDIT: Ik denk dat je dit moment bedoelde:
[ afbeelding ]
Op dat moment is de verticale separatie 1600ft, ruim voldoende dus. Overigens was dit een B777-300 (Garuda richting Gatwick), geen 787, dus wellicht dat dat ook aan het gezichtsbedrog meehielp?
Zou goed kunnen dan, ze hebben beide raked wingtips ipv opstaande winglets.quote:Op maandag 16 november 2015 12:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wij waren aan het dalen, leek me dat die ander aan het stijgen was omdat ie redelijk uit de richting van Schiphol kwam. Maar ik kan geen historie zien op FR, zal je wel lid voor moeten zijn? Dus kan geen hoogtes/vertikale beweging zien.
[..]
Hm, dacht duidelijk aan de winglets te zien dat het een 787 was, maar kan me vergissen natuurlijk. Plaatje lijkt inderdaad erg op dat moment (neem aan dat de UX boven die ander vloog).
quote:
Klein klokje rechtsboven, zie ik ook als ik niet ingelogd ben hoor (en verder niks open heb). Naast Search en Bookmarks.quote:Op maandag 16 november 2015 12:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wij waren aan het dalen, leek me dat die ander aan het stijgen was omdat ie redelijk uit de richting van Schiphol kwam. Maar ik kan geen historie zien op FR, zal je wel lid voor moeten zijn? Dus kan geen hoogtes/vertikale beweging zien.
bronquote:Luchthaven haalt actief concurrenten naar de polder
Schiphol passeert KLM
Schiphol werkt KLM, zijn belangrijkste klant, tegen door actief op zoek te gaan naar concurrenten van de luchtvaartmaatschappij
Schiphol zegt niets te kunnen doen tegen de vestiging van luchtvaartmaatschappijen als Emirates, EasyJet of Ryanair op de luchthaven, maar is daarentegen actief aan het werven. Volgens meerdere bronnen heeft Schiphol prijsstunter Norwegian Air in het zadel geholpen om vanuit Nederland of Londen naar de Cariben en de VS te vliegen, zoals De Telegraaf een paar weken geleden meldde. Naast Norwegian Air werd ook American Airlines vorig jaar benaderd voor Miami. De luchthaven kan dit ‘noch bevestigen noch ontkennen’, aldus een woordvoerder.
Met het actief werven van concurrenten voor KLM en diens Amerikaanse partner Delta gaat Schiphol in tegen afspraken uit 2013 over samenwerking.
Het kabinet, ook eigenaar van Schiphol, heeft grote zorgen over de uitholling van KLM dat een internationaal routenetwerk onderhoudt dat de Nederlandse economie volgens economen jaarlijks ¤30 miljard oplevert. Werkgeversorganisatie VNO-NCW deed daarom recent al een oproep aan het kabinet om een aandeel te nemen in Air France KLM, om het economisch belang veilig te stellen.
Het actieve wervingsbeleid is pikant omdat de Schiphol-top zich de laatste tijd juist publiekelijk zorgen maakt over KLM. De luchtvaartmaatschappij heeft het moeilijk, door moordende concurrentie, een moeizame samenwerking met Air France en de macht van het dure personeel. Nu kan de luchthaven nieuwe klanten niet weigeren, maar actieve werving is weer een ander verhaal, zo stellen bronnen dicht bij de Schiphol-top.
Vandaag staat tijdens een congres juist een debat tussen Schipholdirecteur Nijhuis en KLM-topman Elbers over de toekomst van de Nederlandse luchtvaart op de agenda.
Van enige regie lijkt geen sprake. Zo houdt Schiphol vast aan de ontwikkeling van Lelystad, terwijl de beoogde klanten zoals als Ryanair en Norwegian zich allemaal vestigen op Schiphol. Hiermee geeft de luchthaven kostbare ruimte weg voor bestemmingen die al gevlogen worden vanaf Schiphol. Als de druk op KLM hoger wordt, kan diens bestemmingennetwerk imploderen. Nederland verliest daardoor verbindingen met economische centra in de wereld, zo wees onderzoek van het ministerie van Infrastructuur en Milieu onlangs uit.
American Airlines is door Schiphol ook actief benaderd, en wel om op de route Amsterdam – Miami te vliegen. Dat zou op papier een toevoeging zijn aan het huidige netwerk van Schiphol, hoewel KLM wel kijkt naar de route. Het benaderen van een directe concurrent van KLM’s partner Delta blijft een echter teer punt, omdat er zij samen met KLM voor gezorgd heeft dat Schiphol een grote luchtvaarthub is geworden.
Het feit dat de luchthaven actief partijen benadert past in patroon dat al een aantal jaren aan de gang is. Eerder werd Emirates binnengehaald, dat ¤2 miljoen kreeg om naar Schiphol te komen. Hoeveel EasyJet en Qatar Airways kregen voor hun vestiging op Schiphol is nooit opgehelderd.
Uh-uh. En ik ben de paus.quote:AMSTELVEEN - Passagiers die bij KLM een scherp geprijsd intercontinentaal ticket boeken in economy class, kunnen vanaf 1 december alleen nog tegen betaling een stoel uitkiezen. De wijziging geldt voor vluchten die vanaf 26 januari 2016 worden gemaakt naar bestemmingen in Azië, Latijns-Amerika en het Caribisch gebied. Door de aanpassing blijven er voor laatboekers, groepen en gezinnen met kinderen meer stoelen over om te kiezen.
De toeslag is door KLM bepaald op twintig euro per enkele reis. Wie dat niet wil betalen, kan wachten tot dertig uur voor vertrek. Op dat moment gaat de check-in open en is het uitkiezen van een zitplaats gratis.
Loyale klanten van KLM hoeven niet te betalen voor het selecteren van een stoel. Wie Platinum-, Gold-, of Silverstatus heeft binnen het Flying Blue-spaarprogramma van KLM, kan bij de boeking zonder bijkomende kosten een stoel uitkiezen. Dat geldt ook voor de passagiers die reizen op basis van hogere economy class-tarieven in de boekingsklassen Y, B en M.
De verandering van het stoelreserveringssysteem is niet bedoeld om extra inkomsten te genereren, benadrukt Harm Kreulen, directeur van KLM Nederland. “Dat is niet onze insteek. We doen het om meer keuze te kunnen bieden aan de klanten die pas op een later moment een ticket boeken.
(meer tekst in bron)
Matige grapquote:Op maandag 16 november 2015 21:47 schreef Iemand91 het volgende:
Stoel bij boeking KLM-ticket niet altijd meer gratis
[..]
Uh-uh. En ik ben de paus.
Dat uitkiezen van de stoel kost toch al geld?quote:Op maandag 16 november 2015 21:47 schreef Iemand91 het volgende:
Stoel bij boeking KLM-ticket niet altijd meer gratis
[..]
Uh-uh. En ik ben de paus.
intercontinentaal nietquote:Op dinsdag 17 november 2015 09:45 schreef donroyco het volgende:
[..]
Dat uitkiezen van de stoel kost toch al geld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |