abonnement Unibet Coolblue
pi_157557092
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:47 schreef flipsen het volgende:
Mijn vader is vandaag gecremeerd, hij was altijd geinteresseerd in vliegtuigen, had vroeger ook een licentie voor sportvliegen. En wat lag er bovenop de kist? Een boeket met zijn lievelingsbloemen. Zonnebloemen. Ik vind het mooi :)
Gecondoleerd flipsen, sterkte!
pi_157560595
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:47 schreef flipsen het volgende:
Mijn vader is vandaag gecremeerd, hij was altijd geinteresseerd in vliegtuigen, had vroeger ook een licentie voor sportvliegen. En wat lag er bovenop de kist? Een boeket met zijn lievelingsbloemen. Zonnebloemen. Ik vind het mooi :)
Wat een mooi toeval. Sterkte man.

Op dit moment staat Emirates' A6-EON Airbus A380 op de luchthaven van São Paulo Guarulhos.
Dit ter ere van het feit dat Emirates 8 jaar op Brazilië vliegt.

Dit is voor het eerst dat een Airbus A380 een commerciële vlucht naar Zuid-Amerika uitvoert.
Het toestel is slechts een aantal keer (3 maal?) in Zuid-Amerika geweest; alle keer door Airbus zelf.

Over net geen 3 uur zal de kist weer vertrekken voor de net geen 14 uur durende vlucht terug naar Dubai.




  zondag 15 november 2015 @ 11:33:25 #128
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157563806
Met een (volle) A380 naar Sao Paulo.... Dat moet je niet willen. Die immigration daar duurt uren. Heb het wel meegemaakt dat alle bagage al van de belt was afgeladen voordat de eerste passagiers hun bagage konden oppikken. En ook voordat die bagage op de belt kwam, duurde een eeuwigheid, ook wel meegemaakt dat je gerust eerst tax free kon gaan shoppen. Een verschrikkelijk vliegveld.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 15 november 2015 @ 13:30:45 #129
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_157565620
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 11:33 schreef buzz1291 het volgende:
Met een (volle) A380 naar Sao Paulo.... Dat moet je niet willen. Die immigration daar duurt uren. Heb het wel meegemaakt dat alle bagage al van de belt was afgeladen voordat de eerste passagiers hun bagage konden oppikken. En ook voordat die bagage op de belt kwam, duurde een eeuwigheid, ook wel meegemaakt dat je gerust eerst tax free kon gaan shoppen. Een verschrikkelijk vliegveld.
Er is inmiddels wel een nieuwe terminal, daar is het wel wat prettiger toeven. Verder geheel mee eens :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_157567347
PH-BHC gisteravond in hangar 12:





Nog niet van binnen kunnen bekijken, maar aan de buitenkant een mooi vliegtuig.
  maandag 16 november 2015 @ 01:59:16 #131
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_157591081
Nog even voor de experts onder ons die zo goed met FlightRadar kunnen omgaan en wellicht iets kunnen "terughalen". Door de gebeurtenissen van de afgelopen week was ik het bijna alweer vergeten, maar toen we afgelopen maandag 09/11 AMS naderden met onze UX1091 vlucht uit MAD, keek ik als vanouds uit het raampje en net toen we het oude Ypenburg voorbij waren, vloog er strak onder ons (en echt vlak onder ons!) een 787 die richting het zuiden vloog. Kon de maatschappij niet zien of ben het intussen weer vergeten, maar we zaten volgens mij iets dichter bij elkaar dan officieel de bedoeling is... Is zoiets terug te halen op FR? Was wel een heel mooi gezicht, erg jammer dat ik mijn camera niet in de aanslag had -O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 16 november 2015 @ 04:17:01 #132
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_157592064
Klm doet nou net alsof ze launch customer zijn van de 787 :') vind het maar overtrokken. 747-8 zou KLM sieren.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_157592436
quote:
4s.gif Op maandag 16 november 2015 01:59 schreef flipsen het volgende:
Nog even voor de experts onder ons die zo goed met FlightRadar kunnen omgaan en wellicht iets kunnen "terughalen". Door de gebeurtenissen van de afgelopen week was ik het bijna alweer vergeten, maar toen we afgelopen maandag 09/11 AMS naderden met onze UX1091 vlucht uit MAD, keek ik als vanouds uit het raampje en net toen we het oude Ypenburg voorbij waren, vloog er strak onder ons (en echt vlak onder ons!) een 787 die richting het zuiden vloog. Kon de maatschappij niet zien of ben het intussen weer vergeten, maar we zaten volgens mij iets dichter bij elkaar dan officieel de bedoeling is... Is zoiets terug te halen op FR? Was wel een heel mooi gezicht, erg jammer dat ik mijn camera niet in de aanslag had -O-
Op het klokje rechtsboven klikken, dan kun je terugspoelen. Werkt niet heel soepel maar dat moet doen wat je zoekt.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 16 november 2015 @ 08:16:39 #134
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157592804
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 04:17 schreef Woods het volgende:
Klm doet nou net alsof ze launch customer zijn van de 787 :') vind het maar overtrokken. 747-8 zou KLM sieren.
Bij de 747-8 zijn ze evenmin launch customer.
pi_157593601
quote:
4s.gif Op maandag 16 november 2015 01:59 schreef flipsen het volgende:
Nog even voor de experts onder ons die zo goed met FlightRadar kunnen omgaan en wellicht iets kunnen "terughalen". Door de gebeurtenissen van de afgelopen week was ik het bijna alweer vergeten, maar toen we afgelopen maandag 09/11 AMS naderden met onze UX1091 vlucht uit MAD, keek ik als vanouds uit het raampje en net toen we het oude Ypenburg voorbij waren, vloog er strak onder ons (en echt vlak onder ons!) een 787 die richting het zuiden vloog. Kon de maatschappij niet zien of ben het intussen weer vergeten, maar we zaten volgens mij iets dichter bij elkaar dan officieel de bedoeling is... Is zoiets terug te halen op FR? Was wel een heel mooi gezicht, erg jammer dat ik mijn camera niet in de aanslag had -O-
Ik zal het zo even nazoeken op FR24, maar als er geen laterale separatie was dan zou de verticale separatie minimaal 1000ft moeten zijn geweest. Nu weet ik uit ervaring dat 1000ft visueel echt een heel stuk minder lijkt, dus wellicht is het optisch bedrog.

Overigens zal het sowieso niet binnen 600ft geweest zijn, dat valt namelijk binnen het protected volume van TCAS en dat had je zeker wel gemerkt ;) Mochten de vliegtuigen op dat moment aan het klimmen en dalen zijn richting elkaar dan wordt dat volume zelfs nog groter.

EDIT: Ik denk dat je dit moment bedoelde:


Op dat moment is de verticale separatie 1600ft, ruim voldoende dus. Overigens was dit een B777-300 (Garuda richting Gatwick), geen 787, dus wellicht dat dat ook aan het gezichtsbedrog meehielp?

[ Bericht 4% gewijzigd door NewHorizon op 16-11-2015 10:08:26 ]
pi_157594756
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 04:17 schreef Woods het volgende:
Klm doet nou net alsof ze launch customer zijn van de 787 :') vind het maar overtrokken. 747-8 zou KLM sieren.
Dat pretenderen ze nergens. Alleen zitten ze soms een beetje te hameren op het feit dat piloten zowel de 777 als 787 kunnen vliegen terwijl ze daar niet de eerste mee zijn.

Verder is de 787 wel degelijk een belangrijk, nieuw hoofdstuk voor de maatschappij.
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 08:16 schreef Sunri5e het volgende:
Bij de 747-8 zijn ze evenmin launch customer.
Wel als ze er de 747-8M van maken. O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 16-11-2015 11:28:13 ]
  maandag 16 november 2015 @ 11:17:25 #137
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157594784
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 11:15 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat pretenderen ze nergens. Alleen zitten ze soms een beetje te hameren op het feit dat piloten zowel de 777 als 787 kunnen vliegen terwijl ze daar niet de eerste mee zijn.

De 787 is wel degelijk een belangrijk, nieuw hoofdstuk voor de maatschappij.

[..]

Wel als ze er de 747-8M van maken. O-)
Nog 6 dagen. *O*
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 16 november 2015 @ 12:22:35 #138
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_157596158
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 09:44 schreef NewHorizon het volgende:
Overigens zal het sowieso niet binnen 600ft geweest zijn, dat valt namelijk binnen het protected volume van TCAS en dat had je zeker wel gemerkt ;) Mochten de vliegtuigen op dat moment aan het klimmen en dalen zijn richting elkaar dan wordt dat volume zelfs nog groter.
Wij waren aan het dalen, leek me dat die ander aan het stijgen was omdat ie redelijk uit de richting van Schiphol kwam. Maar ik kan geen historie zien op FR, zal je wel lid voor moeten zijn? Dus kan geen hoogtes/vertikale beweging zien.

quote:
EDIT: Ik denk dat je dit moment bedoelde:
[ afbeelding ]

Op dat moment is de verticale separatie 1600ft, ruim voldoende dus. Overigens was dit een B777-300 (Garuda richting Gatwick), geen 787, dus wellicht dat dat ook aan het gezichtsbedrog meehielp?
Hm, dacht duidelijk aan de winglets te zien dat het een 787 was, maar kan me vergissen natuurlijk. Plaatje lijkt inderdaad erg op dat moment (neem aan dat de UX boven die ander vloog).
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_157596699
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 12:22 schreef flipsen het volgende:

[..]

Wij waren aan het dalen, leek me dat die ander aan het stijgen was omdat ie redelijk uit de richting van Schiphol kwam. Maar ik kan geen historie zien op FR, zal je wel lid voor moeten zijn? Dus kan geen hoogtes/vertikale beweging zien.

[..]

Hm, dacht duidelijk aan de winglets te zien dat het een 787 was, maar kan me vergissen natuurlijk. Plaatje lijkt inderdaad erg op dat moment (neem aan dat de UX boven die ander vloog).
Zou goed kunnen dan, ze hebben beide raked wingtips ipv opstaande winglets.

Overigens komt deze informatie van http://inzicht.bezoekbas.nl, daar kun je wel een stuk terugkijken. Dit was rond 9.45 op 9/11 :)

Volgende keer je camera in de aanslag houden tijdens dalingen he! ;)
pi_157596767
quote:
10s.gif Op maandag 16 november 2015 11:17 schreef donroyco het volgende:
Nog 6 dagen. *O*
*O*




Vandaag bestaat Qantas 95 jaar. (Het is na KLM en Avianca de oudste, nog opererende luchtvaartmaatschappij ter wereld en na KLM de oudste nog onder de originele naam).

Ter ere van dit feit hebben ze vandaag Retro Roo II onthuld; een Boeing 737-800 (VH-VXQ) in de kleuren van hun Boeing 707's tussen 1959 to 1961.
Ze waren de eerste maatschappij van buiten de VS die dit type bestelden en de eerste maatschappij die hiermee de straalvliegtuig inzetten op reguliere vluchten over de Grote Oceaan.

Ter illustratie; dit is VH-EBA; Qantas' eerste Boeing 707 - geleverd in 1959 en hiermee het eerste straalvliegtuig in het Australische luchtvaartregister - met de livery.
Toestel is bewaard gebleven en staat nu als VH-XBA in het Qantas Founders Outback Museum in Longreach, Queensland.



Dit is hun 2e 737 in retro livery; Retro Roo I (VH-XZP) werd in november 2014 geleverd in hun livery van 1971-1984.
pi_157597314
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 12:22 schreef flipsen het volgende:

[..]

Wij waren aan het dalen, leek me dat die ander aan het stijgen was omdat ie redelijk uit de richting van Schiphol kwam. Maar ik kan geen historie zien op FR, zal je wel lid voor moeten zijn? Dus kan geen hoogtes/vertikale beweging zien.
Klein klokje rechtsboven, zie ik ook als ik niet ingelogd ben hoor (en verder niks open heb). Naast Search en Bookmarks.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 16 november 2015 @ 14:20:53 #142
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_157598574
Er vliegt nog steeds en (ex-)Qantas 707 in bijna de originele livery rond:


N707JT, in eigendom van John Travolta.
So we just called him Fred
pi_157602766
quote:
Luchthaven haalt actief concurrenten naar de polder
Schiphol passeert KLM

Schiphol werkt KLM, zijn belangrijkste klant, tegen door actief op zoek te gaan naar concurrenten van de luchtvaartmaatschappij

Schiphol zegt niets te kunnen doen tegen de vestiging van luchtvaartmaatschappijen als Emirates, EasyJet of Ryanair op de luchthaven, maar is daarentegen actief aan het werven. Volgens meerdere bronnen heeft Schiphol prijsstunter Norwegian Air in het zadel geholpen om vanuit Nederland of Londen naar de Cariben en de VS te vliegen, zoals De Telegraaf een paar weken geleden meldde. Naast Norwegian Air werd ook American Airlines vorig jaar benaderd voor Miami. De luchthaven kan dit ‘noch bevestigen noch ontkennen’, aldus een woordvoerder.

Met het actief werven van concurrenten voor KLM en diens Amerikaanse partner Delta gaat Schiphol in tegen afspraken uit 2013 over samenwerking.

Het kabinet, ook eigenaar van Schiphol, heeft grote zorgen over de uitholling van KLM dat een internationaal routenetwerk onderhoudt dat de Nederlandse economie volgens economen jaarlijks ¤30 miljard oplevert. Werkgeversorganisatie VNO-NCW deed daarom recent al een oproep aan het kabinet om een aandeel te nemen in Air France KLM, om het economisch belang veilig te stellen.

Het actieve wervingsbeleid is pikant omdat de Schiphol-top zich de laatste tijd juist publiekelijk zorgen maakt over KLM. De luchtvaartmaatschappij heeft het moeilijk, door moordende concurrentie, een moeizame samenwerking met Air France en de macht van het dure personeel. Nu kan de luchthaven nieuwe klanten niet weigeren, maar actieve werving is weer een ander verhaal, zo stellen bronnen dicht bij de Schiphol-top.

Vandaag staat tijdens een congres juist een debat tussen Schipholdirecteur Nijhuis en KLM-topman Elbers over de toekomst van de Nederlandse luchtvaart op de agenda.

Van enige regie lijkt geen sprake. Zo houdt Schiphol vast aan de ontwikkeling van Lelystad, terwijl de beoogde klanten zoals als Ryanair en Norwegian zich allemaal vestigen op Schiphol. Hiermee geeft de luchthaven kostbare ruimte weg voor bestemmingen die al gevlogen worden vanaf Schiphol. Als de druk op KLM hoger wordt, kan diens bestemmingennetwerk imploderen. Nederland verliest daardoor verbindingen met economische centra in de wereld, zo wees onderzoek van het ministerie van Infrastructuur en Milieu onlangs uit.

American Airlines is door Schiphol ook actief benaderd, en wel om op de route Amsterdam – Miami te vliegen. Dat zou op papier een toevoeging zijn aan het huidige netwerk van Schiphol, hoewel KLM wel kijkt naar de route. Het benaderen van een directe concurrent van KLM’s partner Delta blijft een echter teer punt, omdat er zij samen met KLM voor gezorgd heeft dat Schiphol een grote luchtvaarthub is geworden.

Het feit dat de luchthaven actief partijen benadert past in patroon dat al een aantal jaren aan de gang is. Eerder werd Emirates binnengehaald, dat ¤2 miljoen kreeg om naar Schiphol te komen. Hoeveel EasyJet en Qatar Airways kregen voor hun vestiging op Schiphol is nooit opgehelderd.
bron
pi_157610596
Stoel bij boeking KLM-ticket niet altijd meer gratis
quote:
AMSTELVEEN - Passagiers die bij KLM een scherp geprijsd intercontinentaal ticket boeken in economy class, kunnen vanaf 1 december alleen nog tegen betaling een stoel uitkiezen. De wijziging geldt voor vluchten die vanaf 26 januari 2016 worden gemaakt naar bestemmingen in Azië, Latijns-Amerika en het Caribisch gebied. Door de aanpassing blijven er voor laatboekers, groepen en gezinnen met kinderen meer stoelen over om te kiezen.

De toeslag is door KLM bepaald op twintig euro per enkele reis. Wie dat niet wil betalen, kan wachten tot dertig uur voor vertrek. Op dat moment gaat de check-in open en is het uitkiezen van een zitplaats gratis.

Loyale klanten van KLM hoeven niet te betalen voor het selecteren van een stoel. Wie Platinum-, Gold-, of Silverstatus heeft binnen het Flying Blue-spaarprogramma van KLM, kan bij de boeking zonder bijkomende kosten een stoel uitkiezen. Dat geldt ook voor de passagiers die reizen op basis van hogere economy class-tarieven in de boekingsklassen Y, B en M.

De verandering van het stoelreserveringssysteem is niet bedoeld om extra inkomsten te genereren, benadrukt Harm Kreulen, directeur van KLM Nederland. “Dat is niet onze insteek. We doen het om meer keuze te kunnen bieden aan de klanten die pas op een later moment een ticket boeken.

(meer tekst in bron)
Uh-uh. :') En ik ben de paus.
  Moderator maandag 16 november 2015 @ 23:47:08 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157614092
quote:
Matige grap
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157616576
De fantast. :') Op zich werkt dat trouwens met uitgang-stoelen wel, helaas. Als je die gratis op elk moment uitkiest doet elke halve zool die ooit gevlogen heeft dat onmiddelijk. Als ze meer dan een paar euro kosten niet en dan zijn ze bij inchecken als je op tijd bent (of als je ook dan nog moet bijbetalen) nog wel eens beschikbaar.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 17 november 2015 @ 06:58:25 #147
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157616707
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 17:07 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Goed voor de concurrentie
  dinsdag 17 november 2015 @ 09:45:00 #148
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157618033
quote:
Dat uitkiezen van de stoel kost toch al geld?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_157618077
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:45 schreef donroyco het volgende:

[..]

Dat uitkiezen van de stoel kost toch al geld?
intercontinentaal niet
pi_157623415


Het lijkt erop dat de goedkope vluchten van Garuda tussen Amsterdam en Gatwick snel verleden tijd zijn.

Garuda heeft slots verkregen op London Heathrow en is van plan om vanaf maart 2016 vanuit Jakarta nu naar Heathrow te vliegen in plaats van Gatwick.
Dit moet dan een op zichzelf staande route worden, los van Amsterdam.

Momenteel vliegt Garuda driemaal per week Jakarta - Amsterdam - Gatwick - Amsterdam - Jakarta
en tweemaal per week Jakarta - Singapore - Amsterdam - Jakarta.
(afgelopen zomerseizoen nog een derde vlucht via Singapore).
Vanaf maart 2016 vliegt men niet meer door naar Gatwick en wordt het dus driemaal Jakarta - Amsterdam - Jakarta en tweemaal Jakarta - Singapore - Amsterdam - Jakarta.

Dan wordt dan ook de nieuwe route Jakarta - Singapore - London Heathrow - Jakarta gestart die viermaal per week zal vliegen.

Omdat de luchthaven van Jakarta nog niet geschikt is voor een volgeladen 777 naar Europa heeft Garuda deze stops in Singapore ingepland maar het is de bedoeling dat zodra de luchthaven van Jakarta geschikt is gemaakt dat de vluchten naar zowel Amsterdam als London Heathrow non-stop worden.

Garuda vliegt sinds mei 2014 met de Boeing 777 naar Schiphol en sinds september 2014 naar Gatwick.
Echter heeft Garuda problemen met deze route; zoals gezegd de landingsbanen van Jakarta zijn niet berekend op non-stop vluchten naar Europa en loadfactors en yields waren/zijn laag.
Als gevolg zijn hun medium- en long-haul vluchten (kortom; de internationale vluchten) nog steeds niet winstgevend; dat ze nu weer in de zwarte cijfers zijn gekomen komt door hun binnenlandse vluchten.
Plannen om naar Parijs en Frankfurt te vliegen zijn voorlopig uitgesteld.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 18-11-2015 00:21:27 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')