abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157471661
Zo, die MRJ lijkt toch wel erg veel op een zeker type waarvan er momenteel 28 rondvliegen vanaf Schiphol.
--
  woensdag 11 november 2015 @ 16:37:19 #106
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157471811
quote:
'Overdracht belang Transavia kan goede zaak zijn'

DEN HAAG - Het kan een goede zaak zijn als een deel van Transavia Holland in handen komt van de aparte Transavia Company binnen luchtvaartgroep Air France-KLM. Dat melden minister Jeroen Dijsselbloem (Financiën) en staatssecretaris Sharon Dijksma (Luchtvaart) woensdag aan de Tweede Kamer.

Volgens de twee bewindslieden wordt gesproken over een overdracht van een minderheidsbelang in Transavia Holland van KLM naar de Transavia Company. Die maatschappij bestaat naast KLM en Air France binnen Air France-KLM.

Het minderheidsbelang zou een goede zaak kunnen zijn wanneer hiermee een betere samenwerking wordt bereikt en de efficiency wordt bevorderd, aldus de bewindslieden.

Het gaat niet om de enige verschuiving binnen Air France-KLM. In de Transavia Company komt al het belang van Transavia Holland in Transavia Frankrijk. Het gaat daarbij om veertig procent. De overige zestig procent van het Franse Transavia is van Air France.

Bron: luchtvaartnieuws.nl
Ik heb het idee dat er dingen spelen die de buitenwereld niet weet.
pi_157472485
Vandaag alweer een jaar geleden...





  woensdag 11 november 2015 @ 17:13:03 #108
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_157472519
Een jaar alweer...
So we just called him Fred
  woensdag 11 november 2015 @ 17:17:39 #109
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157472599
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_157473900
quote:
Ik heb het idee dat er dingen spelen die de buitenwereld niet weet.
Zeker. Misschien is dit een compromis dat KLM moet slikken in ruil voor iets anders.
--
pi_157484154
Easyjet vierde afgelopen dinsdag haar 20e verjaardag.
Hiervoor hebben ze hun nieuwste van hun 85 A320's (G-EZOX; 4 november geleverd) een speciale livery gegeven dat onder andere bestaat uit ingezonden vakantiefoto's.





Morgen komt de kist voor het eerst naar Schiphol:
quote:
EZY 2151 uit Luton, verwachte aankomst om 08:52 uu.
EZY 2152 naar Luton, verwacht vertrek om 09:30 uur
  donderdag 12 november 2015 @ 10:17:14 #112
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_157487216
quote:
6s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:43 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ze hebben 14 A330's, dus blijkbaar valt het logistiek gezien allemaal wel te behappen.

Veel plezier trouwens allen die met de 787 gaan vliegen, ik ben jaloers ;)
Ze gaan het inderdaad met de bestaande A330's doen. Ze gaan de 3 ALL-ECO modellen ombouwen en die krijgen ook 19 Business Class seats. Volgens mij zijn dit de vluchten (+natuurlijk alle returns). STR - AUH vliegen ze ook, maar met een A320, net als NIKI vanaf Wenen.

DUS - JFK AM : 7
DUS - JFK PM : 7
TXL - AUH AM : 7
TXL - AUH PM : 7
MUC - AUH AM : 7
MUC - AUH PM : 7
DUS - LAX : 7
DUS - AUH : 7
DUS - MIA : 7
TXL - ORD : 7
TXL - JFK : 7
DUS - SFO : 5
DUS - BOS : 4
DUS - DFW : 4
DUS - VRA : 3
DUS - CAN : 2
DUS - HAV : 2
DUS - PUJ : 2
DUS - CUR : 1
DUS - POP : 1
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_157496668
Twee interessante nieuwtjes:
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)aks-altijd-te-volgen

en:
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)es-zuidas-doorbreken

Het laaste suggereert dat met het plaatsen van extra radars voor ATC het door sommigen gevoelde probleem van een lage maximale bouwhoogte in Amsterdam zou kunnen worden opgelost.

[ Bericht 0% gewijzigd door inkjet op 12-11-2015 19:07:56 ]
--
  vrijdag 13 november 2015 @ 15:43:01 #114
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157514645
KLM twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 15:01:03 Volg de aankomst (14-11 om 8:15) van de nieuwe Boeing 787 Dreamliner live via Periscope: https://t.co/DT7ATmTWkm https://t.co/QrDGV8tfqT reageer retweet
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_157515043
Moet komende nacht werken, misschien blijf ik wel iets langer om de 787 aan te zien komen :)
  vrijdag 13 november 2015 @ 16:04:51 #116
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157515070
quote:
Picking Up a Brand New Plane At The Factory

As you’re reading this, we’re preparing to fly this brand new aircraft home to Amsterdam from the Boeing plant in Seattle. Everyone at KLM has been looking forward to this joyous and momentous occasion for quite some time. In this blog, I’d like to tell you what it’s like to pick up a new plane.

Ordering a new plane is quite a big deal for an airline. You place an order, sign the contract, the plane is built and eventually you head over to pick it up at the factory.

There’s usually a gap of several years between signing the contract and picking up the plane. During that time, all sorts of preparations are made within the company. The specifications have to be ironed out: how many seats? What types of galleys? What engines? What optional extras?

We also start developing training programmes for pilots, cabin attendants and other staff. The pilots need a simulator for training, for instance.

[...]
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_157520281
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:43 schreef donroyco het volgende:
KLM twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 15:01:03 Volg de aankomst (14-11 om 8:15) van de nieuwe Boeing 787 Dreamliner live via Periscope: https://t.co/DT7ATmTWkm https://t.co/QrDGV8tfqT reageer retweet
Ook bij RTV Noord-Holland.
PH-BHC is op dit moment al contractueel geleverd; toestel vertrekt over ruim 3 uur vanuit Everett.

Over KLM gesproken; er gaan geruchten rond dat er een aantal maatschappijen weer naar Miami gaan vliegen
(Aer Lingus, El Al, South African Airways en KLM).
KLM heeft de afgelopen jaren meerdere malen geprobeerd om Miami rendabel te krijgen; de laatste keer was tussen maart 2011 en maart 2012 met de McDonnell Douglas MD-11.
Nu lijkt het te komen omdat sinds die tijd Martinair geen passagiers meer vliegt en omdat vanaf volgend zomer Martinair Cargo geen MD-11 Freighters meer heeft waarmee ze nu op Miami vliegen.
Luchthaven Schiphol had ondertussen bij American Airlines gelobbyd om deze route te gaan uitvoeren.
pi_157528676
Zojuist op flightradar: http://www.flightradar24.com/KLM7879/7f96199

EDIT: en weg.

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 13-11-2015 23:37:48 ]
pi_157529010
Delta is trouwens sinds woensdag weer terug met de 747 op AMS voor de DL132. Na het begin van het winterseizoen was dat niet meer het geval.
--
  zaterdag 14 november 2015 @ 02:08:33 #120
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_157535970
Waar gaat het beestje landen?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_157541682
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 02:08 schreef Woods het volgende:
Waar gaat het beestje landen?
Je zult het ondertussen wel weten maar ze is dus op 27 (Buitenveldertbaan) geland.
Daarna rondje om Schiphol om daarna direct de hangar 12 in te rijden.
Haar naam?
"Zonnebloem" / "Sunflower".

De live-uitzending op Periscope door KLM werd wegens de aanslagen in Parijs geannuleerd.






[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 14-11-2015 12:13:28 ]
  zaterdag 14 november 2015 @ 13:51:27 #122
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_157544410
Wat hebben de aanslagen met deze vlucht te maken. Vind ik ver gezocbt imo :{
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_157547035
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 13:51 schreef Woods het volgende:
Wat hebben de aanslagen met deze vlucht te maken. Vind ik ver gezocbt imo :{
Nee dat is niet vergezocht, namelijk streaming capaciteit van servers die video content voor gebruikers mogelijk maken. Die capaciteit krijgt een enorme herverdeling en waarschijnlijk met prioriteit, waardoor dit soort streams komen te vervallen.
  zaterdag 14 november 2015 @ 17:19:26 #124
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_157548543
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 16:01 schreef louter_genieten het volgende:

[..]

Nee dat is niet vergezocht, namelijk streaming capaciteit van servers die video content voor gebruikers mogelijk maken. Die capaciteit krijgt een enorme herverdeling en waarschijnlijk met prioriteit, waardoor dit soort streams komen te vervallen.
Duidelijk :)
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  zaterdag 14 november 2015 @ 22:47:34 #125
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_157557010
Mijn vader is vandaag gecremeerd, hij was altijd geinteresseerd in vliegtuigen, had vroeger ook een licentie voor sportvliegen. En wat lag er bovenop de kist? Een boeket met zijn lievelingsbloemen. Zonnebloemen. Ik vind het mooi :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_157557092
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:47 schreef flipsen het volgende:
Mijn vader is vandaag gecremeerd, hij was altijd geinteresseerd in vliegtuigen, had vroeger ook een licentie voor sportvliegen. En wat lag er bovenop de kist? Een boeket met zijn lievelingsbloemen. Zonnebloemen. Ik vind het mooi :)
Gecondoleerd flipsen, sterkte!
pi_157560595
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:47 schreef flipsen het volgende:
Mijn vader is vandaag gecremeerd, hij was altijd geinteresseerd in vliegtuigen, had vroeger ook een licentie voor sportvliegen. En wat lag er bovenop de kist? Een boeket met zijn lievelingsbloemen. Zonnebloemen. Ik vind het mooi :)
Wat een mooi toeval. Sterkte man.

Op dit moment staat Emirates' A6-EON Airbus A380 op de luchthaven van São Paulo Guarulhos.
Dit ter ere van het feit dat Emirates 8 jaar op Brazilië vliegt.

Dit is voor het eerst dat een Airbus A380 een commerciële vlucht naar Zuid-Amerika uitvoert.
Het toestel is slechts een aantal keer (3 maal?) in Zuid-Amerika geweest; alle keer door Airbus zelf.

Over net geen 3 uur zal de kist weer vertrekken voor de net geen 14 uur durende vlucht terug naar Dubai.




  zondag 15 november 2015 @ 11:33:25 #128
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157563806
Met een (volle) A380 naar Sao Paulo.... Dat moet je niet willen. Die immigration daar duurt uren. Heb het wel meegemaakt dat alle bagage al van de belt was afgeladen voordat de eerste passagiers hun bagage konden oppikken. En ook voordat die bagage op de belt kwam, duurde een eeuwigheid, ook wel meegemaakt dat je gerust eerst tax free kon gaan shoppen. Een verschrikkelijk vliegveld.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 15 november 2015 @ 13:30:45 #129
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_157565620
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 11:33 schreef buzz1291 het volgende:
Met een (volle) A380 naar Sao Paulo.... Dat moet je niet willen. Die immigration daar duurt uren. Heb het wel meegemaakt dat alle bagage al van de belt was afgeladen voordat de eerste passagiers hun bagage konden oppikken. En ook voordat die bagage op de belt kwam, duurde een eeuwigheid, ook wel meegemaakt dat je gerust eerst tax free kon gaan shoppen. Een verschrikkelijk vliegveld.
Er is inmiddels wel een nieuwe terminal, daar is het wel wat prettiger toeven. Verder geheel mee eens :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_157567347
PH-BHC gisteravond in hangar 12:





Nog niet van binnen kunnen bekijken, maar aan de buitenkant een mooi vliegtuig.
  maandag 16 november 2015 @ 01:59:16 #131
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_157591081
Nog even voor de experts onder ons die zo goed met FlightRadar kunnen omgaan en wellicht iets kunnen "terughalen". Door de gebeurtenissen van de afgelopen week was ik het bijna alweer vergeten, maar toen we afgelopen maandag 09/11 AMS naderden met onze UX1091 vlucht uit MAD, keek ik als vanouds uit het raampje en net toen we het oude Ypenburg voorbij waren, vloog er strak onder ons (en echt vlak onder ons!) een 787 die richting het zuiden vloog. Kon de maatschappij niet zien of ben het intussen weer vergeten, maar we zaten volgens mij iets dichter bij elkaar dan officieel de bedoeling is... Is zoiets terug te halen op FR? Was wel een heel mooi gezicht, erg jammer dat ik mijn camera niet in de aanslag had -O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 16 november 2015 @ 04:17:01 #132
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_157592064
Klm doet nou net alsof ze launch customer zijn van de 787 :') vind het maar overtrokken. 747-8 zou KLM sieren.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_157592436
quote:
4s.gif Op maandag 16 november 2015 01:59 schreef flipsen het volgende:
Nog even voor de experts onder ons die zo goed met FlightRadar kunnen omgaan en wellicht iets kunnen "terughalen". Door de gebeurtenissen van de afgelopen week was ik het bijna alweer vergeten, maar toen we afgelopen maandag 09/11 AMS naderden met onze UX1091 vlucht uit MAD, keek ik als vanouds uit het raampje en net toen we het oude Ypenburg voorbij waren, vloog er strak onder ons (en echt vlak onder ons!) een 787 die richting het zuiden vloog. Kon de maatschappij niet zien of ben het intussen weer vergeten, maar we zaten volgens mij iets dichter bij elkaar dan officieel de bedoeling is... Is zoiets terug te halen op FR? Was wel een heel mooi gezicht, erg jammer dat ik mijn camera niet in de aanslag had -O-
Op het klokje rechtsboven klikken, dan kun je terugspoelen. Werkt niet heel soepel maar dat moet doen wat je zoekt.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 16 november 2015 @ 08:16:39 #134
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157592804
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 04:17 schreef Woods het volgende:
Klm doet nou net alsof ze launch customer zijn van de 787 :') vind het maar overtrokken. 747-8 zou KLM sieren.
Bij de 747-8 zijn ze evenmin launch customer.
pi_157593601
quote:
4s.gif Op maandag 16 november 2015 01:59 schreef flipsen het volgende:
Nog even voor de experts onder ons die zo goed met FlightRadar kunnen omgaan en wellicht iets kunnen "terughalen". Door de gebeurtenissen van de afgelopen week was ik het bijna alweer vergeten, maar toen we afgelopen maandag 09/11 AMS naderden met onze UX1091 vlucht uit MAD, keek ik als vanouds uit het raampje en net toen we het oude Ypenburg voorbij waren, vloog er strak onder ons (en echt vlak onder ons!) een 787 die richting het zuiden vloog. Kon de maatschappij niet zien of ben het intussen weer vergeten, maar we zaten volgens mij iets dichter bij elkaar dan officieel de bedoeling is... Is zoiets terug te halen op FR? Was wel een heel mooi gezicht, erg jammer dat ik mijn camera niet in de aanslag had -O-
Ik zal het zo even nazoeken op FR24, maar als er geen laterale separatie was dan zou de verticale separatie minimaal 1000ft moeten zijn geweest. Nu weet ik uit ervaring dat 1000ft visueel echt een heel stuk minder lijkt, dus wellicht is het optisch bedrog.

Overigens zal het sowieso niet binnen 600ft geweest zijn, dat valt namelijk binnen het protected volume van TCAS en dat had je zeker wel gemerkt ;) Mochten de vliegtuigen op dat moment aan het klimmen en dalen zijn richting elkaar dan wordt dat volume zelfs nog groter.

EDIT: Ik denk dat je dit moment bedoelde:


Op dat moment is de verticale separatie 1600ft, ruim voldoende dus. Overigens was dit een B777-300 (Garuda richting Gatwick), geen 787, dus wellicht dat dat ook aan het gezichtsbedrog meehielp?

[ Bericht 4% gewijzigd door NewHorizon op 16-11-2015 10:08:26 ]
pi_157594756
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 04:17 schreef Woods het volgende:
Klm doet nou net alsof ze launch customer zijn van de 787 :') vind het maar overtrokken. 747-8 zou KLM sieren.
Dat pretenderen ze nergens. Alleen zitten ze soms een beetje te hameren op het feit dat piloten zowel de 777 als 787 kunnen vliegen terwijl ze daar niet de eerste mee zijn.

Verder is de 787 wel degelijk een belangrijk, nieuw hoofdstuk voor de maatschappij.
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 08:16 schreef Sunri5e het volgende:
Bij de 747-8 zijn ze evenmin launch customer.
Wel als ze er de 747-8M van maken. O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 16-11-2015 11:28:13 ]
  maandag 16 november 2015 @ 11:17:25 #137
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157594784
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 11:15 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat pretenderen ze nergens. Alleen zitten ze soms een beetje te hameren op het feit dat piloten zowel de 777 als 787 kunnen vliegen terwijl ze daar niet de eerste mee zijn.

De 787 is wel degelijk een belangrijk, nieuw hoofdstuk voor de maatschappij.

[..]

Wel als ze er de 747-8M van maken. O-)
Nog 6 dagen. *O*
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 16 november 2015 @ 12:22:35 #138
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_157596158
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 09:44 schreef NewHorizon het volgende:
Overigens zal het sowieso niet binnen 600ft geweest zijn, dat valt namelijk binnen het protected volume van TCAS en dat had je zeker wel gemerkt ;) Mochten de vliegtuigen op dat moment aan het klimmen en dalen zijn richting elkaar dan wordt dat volume zelfs nog groter.
Wij waren aan het dalen, leek me dat die ander aan het stijgen was omdat ie redelijk uit de richting van Schiphol kwam. Maar ik kan geen historie zien op FR, zal je wel lid voor moeten zijn? Dus kan geen hoogtes/vertikale beweging zien.

quote:
EDIT: Ik denk dat je dit moment bedoelde:
[ afbeelding ]

Op dat moment is de verticale separatie 1600ft, ruim voldoende dus. Overigens was dit een B777-300 (Garuda richting Gatwick), geen 787, dus wellicht dat dat ook aan het gezichtsbedrog meehielp?
Hm, dacht duidelijk aan de winglets te zien dat het een 787 was, maar kan me vergissen natuurlijk. Plaatje lijkt inderdaad erg op dat moment (neem aan dat de UX boven die ander vloog).
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_157596699
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 12:22 schreef flipsen het volgende:

[..]

Wij waren aan het dalen, leek me dat die ander aan het stijgen was omdat ie redelijk uit de richting van Schiphol kwam. Maar ik kan geen historie zien op FR, zal je wel lid voor moeten zijn? Dus kan geen hoogtes/vertikale beweging zien.

[..]

Hm, dacht duidelijk aan de winglets te zien dat het een 787 was, maar kan me vergissen natuurlijk. Plaatje lijkt inderdaad erg op dat moment (neem aan dat de UX boven die ander vloog).
Zou goed kunnen dan, ze hebben beide raked wingtips ipv opstaande winglets.

Overigens komt deze informatie van http://inzicht.bezoekbas.nl, daar kun je wel een stuk terugkijken. Dit was rond 9.45 op 9/11 :)

Volgende keer je camera in de aanslag houden tijdens dalingen he! ;)
pi_157596767
quote:
10s.gif Op maandag 16 november 2015 11:17 schreef donroyco het volgende:
Nog 6 dagen. *O*
*O*




Vandaag bestaat Qantas 95 jaar. (Het is na KLM en Avianca de oudste, nog opererende luchtvaartmaatschappij ter wereld en na KLM de oudste nog onder de originele naam).

Ter ere van dit feit hebben ze vandaag Retro Roo II onthuld; een Boeing 737-800 (VH-VXQ) in de kleuren van hun Boeing 707's tussen 1959 to 1961.
Ze waren de eerste maatschappij van buiten de VS die dit type bestelden en de eerste maatschappij die hiermee de straalvliegtuig inzetten op reguliere vluchten over de Grote Oceaan.

Ter illustratie; dit is VH-EBA; Qantas' eerste Boeing 707 - geleverd in 1959 en hiermee het eerste straalvliegtuig in het Australische luchtvaartregister - met de livery.
Toestel is bewaard gebleven en staat nu als VH-XBA in het Qantas Founders Outback Museum in Longreach, Queensland.



Dit is hun 2e 737 in retro livery; Retro Roo I (VH-XZP) werd in november 2014 geleverd in hun livery van 1971-1984.
pi_157597314
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 12:22 schreef flipsen het volgende:

[..]

Wij waren aan het dalen, leek me dat die ander aan het stijgen was omdat ie redelijk uit de richting van Schiphol kwam. Maar ik kan geen historie zien op FR, zal je wel lid voor moeten zijn? Dus kan geen hoogtes/vertikale beweging zien.
Klein klokje rechtsboven, zie ik ook als ik niet ingelogd ben hoor (en verder niks open heb). Naast Search en Bookmarks.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 16 november 2015 @ 14:20:53 #142
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_157598574
Er vliegt nog steeds en (ex-)Qantas 707 in bijna de originele livery rond:


N707JT, in eigendom van John Travolta.
So we just called him Fred
pi_157602766
quote:
Luchthaven haalt actief concurrenten naar de polder
Schiphol passeert KLM

Schiphol werkt KLM, zijn belangrijkste klant, tegen door actief op zoek te gaan naar concurrenten van de luchtvaartmaatschappij

Schiphol zegt niets te kunnen doen tegen de vestiging van luchtvaartmaatschappijen als Emirates, EasyJet of Ryanair op de luchthaven, maar is daarentegen actief aan het werven. Volgens meerdere bronnen heeft Schiphol prijsstunter Norwegian Air in het zadel geholpen om vanuit Nederland of Londen naar de Cariben en de VS te vliegen, zoals De Telegraaf een paar weken geleden meldde. Naast Norwegian Air werd ook American Airlines vorig jaar benaderd voor Miami. De luchthaven kan dit ‘noch bevestigen noch ontkennen’, aldus een woordvoerder.

Met het actief werven van concurrenten voor KLM en diens Amerikaanse partner Delta gaat Schiphol in tegen afspraken uit 2013 over samenwerking.

Het kabinet, ook eigenaar van Schiphol, heeft grote zorgen over de uitholling van KLM dat een internationaal routenetwerk onderhoudt dat de Nederlandse economie volgens economen jaarlijks ¤30 miljard oplevert. Werkgeversorganisatie VNO-NCW deed daarom recent al een oproep aan het kabinet om een aandeel te nemen in Air France KLM, om het economisch belang veilig te stellen.

Het actieve wervingsbeleid is pikant omdat de Schiphol-top zich de laatste tijd juist publiekelijk zorgen maakt over KLM. De luchtvaartmaatschappij heeft het moeilijk, door moordende concurrentie, een moeizame samenwerking met Air France en de macht van het dure personeel. Nu kan de luchthaven nieuwe klanten niet weigeren, maar actieve werving is weer een ander verhaal, zo stellen bronnen dicht bij de Schiphol-top.

Vandaag staat tijdens een congres juist een debat tussen Schipholdirecteur Nijhuis en KLM-topman Elbers over de toekomst van de Nederlandse luchtvaart op de agenda.

Van enige regie lijkt geen sprake. Zo houdt Schiphol vast aan de ontwikkeling van Lelystad, terwijl de beoogde klanten zoals als Ryanair en Norwegian zich allemaal vestigen op Schiphol. Hiermee geeft de luchthaven kostbare ruimte weg voor bestemmingen die al gevlogen worden vanaf Schiphol. Als de druk op KLM hoger wordt, kan diens bestemmingennetwerk imploderen. Nederland verliest daardoor verbindingen met economische centra in de wereld, zo wees onderzoek van het ministerie van Infrastructuur en Milieu onlangs uit.

American Airlines is door Schiphol ook actief benaderd, en wel om op de route Amsterdam – Miami te vliegen. Dat zou op papier een toevoeging zijn aan het huidige netwerk van Schiphol, hoewel KLM wel kijkt naar de route. Het benaderen van een directe concurrent van KLM’s partner Delta blijft een echter teer punt, omdat er zij samen met KLM voor gezorgd heeft dat Schiphol een grote luchtvaarthub is geworden.

Het feit dat de luchthaven actief partijen benadert past in patroon dat al een aantal jaren aan de gang is. Eerder werd Emirates binnengehaald, dat ¤2 miljoen kreeg om naar Schiphol te komen. Hoeveel EasyJet en Qatar Airways kregen voor hun vestiging op Schiphol is nooit opgehelderd.
bron
pi_157610596
Stoel bij boeking KLM-ticket niet altijd meer gratis
quote:
AMSTELVEEN - Passagiers die bij KLM een scherp geprijsd intercontinentaal ticket boeken in economy class, kunnen vanaf 1 december alleen nog tegen betaling een stoel uitkiezen. De wijziging geldt voor vluchten die vanaf 26 januari 2016 worden gemaakt naar bestemmingen in Azië, Latijns-Amerika en het Caribisch gebied. Door de aanpassing blijven er voor laatboekers, groepen en gezinnen met kinderen meer stoelen over om te kiezen.

De toeslag is door KLM bepaald op twintig euro per enkele reis. Wie dat niet wil betalen, kan wachten tot dertig uur voor vertrek. Op dat moment gaat de check-in open en is het uitkiezen van een zitplaats gratis.

Loyale klanten van KLM hoeven niet te betalen voor het selecteren van een stoel. Wie Platinum-, Gold-, of Silverstatus heeft binnen het Flying Blue-spaarprogramma van KLM, kan bij de boeking zonder bijkomende kosten een stoel uitkiezen. Dat geldt ook voor de passagiers die reizen op basis van hogere economy class-tarieven in de boekingsklassen Y, B en M.

De verandering van het stoelreserveringssysteem is niet bedoeld om extra inkomsten te genereren, benadrukt Harm Kreulen, directeur van KLM Nederland. “Dat is niet onze insteek. We doen het om meer keuze te kunnen bieden aan de klanten die pas op een later moment een ticket boeken.

(meer tekst in bron)
Uh-uh. :') En ik ben de paus.
  Moderator maandag 16 november 2015 @ 23:47:08 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157614092
quote:
Matige grap
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157616576
De fantast. :') Op zich werkt dat trouwens met uitgang-stoelen wel, helaas. Als je die gratis op elk moment uitkiest doet elke halve zool die ooit gevlogen heeft dat onmiddelijk. Als ze meer dan een paar euro kosten niet en dan zijn ze bij inchecken als je op tijd bent (of als je ook dan nog moet bijbetalen) nog wel eens beschikbaar.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 17 november 2015 @ 06:58:25 #147
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157616707
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 17:07 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Goed voor de concurrentie
  dinsdag 17 november 2015 @ 09:45:00 #148
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157618033
quote:
Dat uitkiezen van de stoel kost toch al geld?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_157618077
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:45 schreef donroyco het volgende:

[..]

Dat uitkiezen van de stoel kost toch al geld?
intercontinentaal niet
pi_157623415


Het lijkt erop dat de goedkope vluchten van Garuda tussen Amsterdam en Gatwick snel verleden tijd zijn.

Garuda heeft slots verkregen op London Heathrow en is van plan om vanaf maart 2016 vanuit Jakarta nu naar Heathrow te vliegen in plaats van Gatwick.
Dit moet dan een op zichzelf staande route worden, los van Amsterdam.

Momenteel vliegt Garuda driemaal per week Jakarta - Amsterdam - Gatwick - Amsterdam - Jakarta
en tweemaal per week Jakarta - Singapore - Amsterdam - Jakarta.
(afgelopen zomerseizoen nog een derde vlucht via Singapore).
Vanaf maart 2016 vliegt men niet meer door naar Gatwick en wordt het dus driemaal Jakarta - Amsterdam - Jakarta en tweemaal Jakarta - Singapore - Amsterdam - Jakarta.

Dan wordt dan ook de nieuwe route Jakarta - Singapore - London Heathrow - Jakarta gestart die viermaal per week zal vliegen.

Omdat de luchthaven van Jakarta nog niet geschikt is voor een volgeladen 777 naar Europa heeft Garuda deze stops in Singapore ingepland maar het is de bedoeling dat zodra de luchthaven van Jakarta geschikt is gemaakt dat de vluchten naar zowel Amsterdam als London Heathrow non-stop worden.

Garuda vliegt sinds mei 2014 met de Boeing 777 naar Schiphol en sinds september 2014 naar Gatwick.
Echter heeft Garuda problemen met deze route; zoals gezegd de landingsbanen van Jakarta zijn niet berekend op non-stop vluchten naar Europa en loadfactors en yields waren/zijn laag.
Als gevolg zijn hun medium- en long-haul vluchten (kortom; de internationale vluchten) nog steeds niet winstgevend; dat ze nu weer in de zwarte cijfers zijn gekomen komt door hun binnenlandse vluchten.
Plannen om naar Parijs en Frankfurt te vliegen zijn voorlopig uitgesteld.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 18-11-2015 00:21:27 ]
  dinsdag 17 november 2015 @ 14:50:25 #151
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157623615
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_157623655
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 06:58 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Goed voor de concurrentie
Thai Airways mag van mij wel weer terugkomen naar Schiphol.
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:51:29 #153
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157627371
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:45 schreef donroyco het volgende:

[..]

Dat uitkiezen van de stoel kost toch al geld?
Niet vanaf FB Silver.

Ik kreeg vandaag ook zo'n wervende mail. En het klopt wel. Wanneer je iedereen bij het boeken al en stoel laat reserveren, blijft er voor later boekende FB members niet veel keus over. Nu dus wel en de rest gaat maar lekker de minuten tot 30 uur voor vertrek zitten aftellen om een stoel te kiezen, of betalen. Maar dat ze er niets aan verdienen is natuurlijk kul.

Bij Cathay kwam ik er na het boeken pas achter dat ik geen stoel kon reserveren. Mededeling was dat je met een reserveringsnummer een stoel kon boeken, dus eerst betalen. Dan krijg je de mededeling dat je boekingsklasse niet in aanmerking komt voor een stoel reservering, f je moet lid zijn van een of andere betaalde Miles (High) club.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157640772
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:51 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Bij Cathay kwam ik er na het boeken pas achter dat ik geen stoel kon reserveren. Mededeling was dat je met een reserveringsnummer een stoel kon boeken, dus eerst betalen. Dan krijg je de mededeling dat je boekingsklasse niet in aanmerking komt voor een stoel reservering, f je moet lid zijn van een of andere betaalde Miles (High) club.
Dat is juist zo fijn bij Cathay, op mijn FF acount staat ingesteld "aisle seat" en hoef me nooit druk te maken of het uitkiezen van stoelen of online inchecken. Gewoon naar de airport, inchecken en bagage afgeven en altijd aan het gangpad.
pi_157647183
Via via inside pictures. Niet mijn eigen foto's.













I was built to be the best, the number one and nothing less!
  donderdag 19 november 2015 @ 08:10:32 #156
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157664214
quote:
'Waarom zou je Emirates en EasyJet tegenhouden omdat ze concurreren met KLM?'

Elke middag om 12.40 uur landt het grootste passagiersvliegtuig ter wereld op Schiphol. De Airbus A380 van luchtvaartmaatschappij Emirates brengt ruim 500 passagiers uit Dubai naar de nationale luchthaven. KLM-directeur Pieter Elbers moet het tandenknarsend aanzien. Vanuit zijn kantoor op de bovenste verdieping van het KLM-hoofdkwartier in Amstelveen kan hij precies volgen hoe de A380 landt op zijn thuisbasis Schiphol.

Terwijl Elbers vooral bezig is met bezuinigen en reorganiseren, wil zijn rivaal uit de Perzische Golf alleen maar groeien. Want als Emirates haar zin krijgt komt de luchtvaartmaatschappij binnenkort ook in de avond met een A380 naar Amsterdam, in plaats van de kleinere Boeing 777 waarmee Emirates nu vliegt.

Beschuldigingen en verdediging

1. Brandstof
Emirates ontvangt goedkope brandstof van Enoc, het staatsenergiebedrijf van Dubai.

Emirates zegt een vergelijkbaar bedrag kwijt te zijn aan brandstof als concurrenten: 35% van de totale operationele kosten.

2. Staatssteun
Emirates dankt zijn goede resultaten hoofdzakelijk aan staatssteun.

Onzin, aldus Emirates: het bedrijf ontvangt geen overheidssubsidies en financiert zichzelf op de markt.

3. Lage tarieven
Emirates profiteert van te lage tarieven op Dubai International Airport.

Over de hoogte laat Emirates zich niet uit, maar zegt: alle maatschappijen betalen op Dubai Airport hetzelfde tarief.

4. Personeel
Emirates betaalt personeel te weinig door lakse arbeidsregels in de Emiraten.

Emirates zegt zich te houden aan de regels in alle landen waar het actief is, en goede salarissen te betalen om talent te trekken.

De plannen wekken echter beroering. De Haagse politiek is bezorgd dat de concurrentie van Emirates — maar ook Etihad, Qatar Airways en de Europese prijsvechters EasyJet en Ryanair — het netwerk van KLM verzwakt, en daarmee de Nederlandse economie. Deze zomer besloot het Ministerie van Infrastructuur en Milieu geen extra landingsrechten toe te kennen aan Qatar Airways. Ook de komst van een tweede A380 van Emirates heeft nog geen akkoord van het ministerie.

Emirates zegt zich te verbazen over 'het gebrek aan medewerking' van het ministerie. De komst van een extra A380 is juist goed voor de Nederlandse economie, zegt bestuursvoorzitter Sir Tim Clark tijdens een bezoek aan Den Haag. 'Vijfhonderd extra passagiers. Waarom zou Schiphol dat niet willen?'

Wanneer gaat Emirates met een tweede A380 op Schiphol vliegen?

'Wij hopen ergens in de komende maanden. In principe staan de luchtvaartverdragen ons dat toe. We mogen zoveel vliegen naar Amsterdam als we willen, net als dat andersom geldt voor het aantal vluchten van KLM naar Dubai. Maar tot onze verbazing had het ministerie bedenkingen bij ons verzoek.'

Wat doet u als de Nederlandse overheid blijft tegenstribbelen?

'De regering moeten zich afvragen wat het belangrijker vindt: de belangen van Schiphol of KLM. Meer A380's is goed voor Schiphol en goed voor Nederland. Wij vliegen naar bestemmingen waar Nederlanders heen willen, zoals Australië en Nieuw-Zeeland, plekken waar Air France-KLM niet heen gaat. Waarom zou je Nederlandse consumenten belemmeren om daar heen te vliegen?'

Het succes van Schiphol hangt af van de kracht van het netwerk van KLM. Dat bedreigt u.

'Dat zouden we in Dubai nooit zeggen. Ook al zijn we een nationale luchtvaartmaatschappij, wij moeten onze eigen broek ophouden. Amsterdam is niet zo afhankelijk van KLM als wordt gesuggereerd. De Nederlandse Staat moet bedenken wat hij doet als het slecht blijft gaan met KLM. Ook als KLM ten onder gaat, is Schiphol nog steeds een grote luchthaven.'

U heeft gesproken met staatssecretaris Sharon Dijksma van Luchtvaart. Wat heeft u gezegd?

'Ik heb gezegd waar het op staat, zoals dat kan in Nederland. We zijn geen bedreiging. Emirates is maar verantwoordelijk van 2% van de intercontinentale vluchten vanuit Schiphol. Ik heb geen idee hoe dat de positie van KLM kan beschadigen.'

Wat betekent het huidige beleid voor Schiphol?

'Schiphol zou sneller kunnen groeien, zeker nu concurrenten als Heathrow en Frankfurt tegen hun plafond aanlopen. Wie groeit op dit moment op Schiphol? KLM of EasyJet? Ga je ook EasyJet tegenhouden omdat het concurreert met KLM? Nu de toegang tot je hub belemmeren en de landingsrechten beperken, zal uiteindelijk je economie schaden. Hoe sterker de protectie, hoe groter de schade.'

Schiphol zou u ¤2 mln hebben gegeven om te komen. Klopt dat?

'Ja. Zoals veel luchthavens geeft Schiphol marketingsteun aan luchtvaartmaatschappijen. KLM krijgt het ook. Het is prettig, maar voor ons een druppel op de gloeiende plaat. Als we met de A380 naar Los Angeles vliegen kost dat per vlucht $660.000.'

Hoe kan Air France-KLM weer gezond worden?

'Ik zou kijken naar de hoge kosten, het netwerk, de samenstelling van de vloot en vooral naar het merk. Hoe wil Air France-KLM zich afficheren? Bepaal welke positie je de komende vijftig jaar wil innemen en wees meedogenloos in het nastreven van dat plan. Ik bedoel niet dat je massaal mensen moet ontslaan, maar dat je consistent vasthoudt aan het model dat je bouwt. Het kan: kijk naar luchtvaartgroep IAG, eigenaar van British Airways en Iberia. Die slagen er in om winstgevend te zijn op precies dezelfde West-Europese markt. En dan hebben ze als thuisbasis Heathrow, waar Emirates 35 per week op vliegt.'

Blijft KLM overeind?

'Dat is niet aan mij. Maar KLM had altijd wel een plan, een duidelijk imago. Ik ben opgeroeid op Aruba, waar mijn ouders bij Shell werkten. We vlogen vaak met KLM. Samen met PanAm en Swissair was het een van de iconen van de luchtvaartsector. Daar is een eind aan gekomen toen ze besloten om samen te gaan met Air France. Ik heb dat nooit begrepen. Het huidige imago van Air France-KLM? Boze personeelsleden die het shirt van hun leidinggevenden rukken.'

Heeft Emirates interesse in een overname van KLM?

'Nee. Wij doen geen overnames. Dat is niet de manier waarop wij groeien.'
Bron: FD.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')