Dankjewel!quote:
quote:
Mooie plaatquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:35 schreef Blistering het volgende:
Waar ik gister trouwens voornamelijk voor ging:
[ afbeelding ]
Oud beest
Doet ut niet meerquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:35 schreef Blistering het volgende:
Waar ik gister trouwens voornamelijk voor ging:
[ afbeelding ]
Oud beest
Ik mag volgende week. Als passagier, uiteraardquote:
Excuses, is aangepast `quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 22:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Doet ut niet meer
Morgen weer us Airbus vliegen Nu vlieg ik niet zo vaak maar Airbus is sowieso al eventjes geleden
Het toestel maatkte uiteindelijk een extra landing in Denver, onder begeleiding van F16's.quote:Passagiers aan boord van de Condor Airlines vlucht van Las Vegas naar Frankfurt beweerden dat de vrouw, een Fotomodel uit Europa, haar kat mee in het vliegtuig had genomen. Ze werd woedend toen haar huisdier in een toilet werd opgesloten door het cabinepersoneel.
Volledig artikel: http://www.luchtvaartnieu(...)r-onder-f-16-escorte
WATquote:Op zondag 30 augustus 2015 13:41 schreef FredvZ het volgende:
De poes van een fotomodel heeft afgelopen vrijdag voor wat consternatie gezorgd in het Amerikaanse luchtruim:
[..]
Het toestel maatkte uiteindelijk een extra landing in Denver, onder begeleiding van F16's.
Fotomodel met hoofdletter schrijvenquote:Op zondag 30 augustus 2015 13:41 schreef FredvZ het volgende:
De poes van een fotomodel heeft afgelopen vrijdag voor wat consternatie gezorgd in het Amerikaanse luchtruim:
[..]
Het toestel maatkte uiteindelijk een extra landing in Denver, onder begeleiding van F16's.
Ordnung muss sein!quote:
quote:It's not clear what prompted the pilot to declare a level 3 disturbance which is considered life-threatening.
http://www.9news.com/stor(...)isturbance/71351196/
quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:42 schreef Viezze het volgende:
Bij de poes van een fotomodel denk ik aan heel wat anders.
Airlines hebben ook interne protocollen voor 'vervelende' passagiers, onderverdeeld in levels. Geen idee hoe dat bij Condor geregeld is, maar het zou zo maar kunnen dat daar een miscommunicatie is ontstaanquote:
Ik wou de opmerking niet maken iddquote:Op zondag 30 augustus 2015 15:42 schreef Viezze het volgende:
Bij de poes van een fotomodel denk ik aan heel wat anders.
twitter:omroepbrabant twitterde op maandag 31-08-2015 om 10:31:38 Geen vluchten vanaf Eindhoven Airport naar Curaçao en Aruba http://t.co/RUhLw6qsyZ reageer retweet
Niet meer vindbaar, ook niet met het AIB242 callsign.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:08 schreef FredvZ het volgende:
De "nieuwe" Airbus A340 van Surinam Airways hangt momenteel in de lucht voor een testvlucht:
http://www.flightradar24.com/AIB242/7491ce3
twitter:B787fans twitterde op maandag 31-08-2015 om 16:36:47 First pic of @KLM's first 787-9, PH-BHA, in the Everett 40-26 factory. reageer retweet
Was er niet een probleem met de levering van de stoelen?quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:32 schreef Iemand91 het volgende:
KLM's eerste 787-9 (PH-BHA) staat op het punt van de final assembly line gerold te worden:[ afbeelding ]twitter:B787fans twitterde op maandag 31-08-2015 om 16:36:47 First pic of @KLM's first 787-9, PH-BHA, in the Everett 40-26 factory. reageer retweet
Las op Scramble dat er nog wat problemen met de levering van de stoelen zou zijn wat eventueel de eerste revenue vluchten nog in de weg zou kunnen gaan staan.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:32 schreef Iemand91 het volgende:
KLM's eerste 787-9 (PH-BHA) staat op het punt van de final assembly line gerold te worden:[ afbeelding ]twitter:B787fans twitterde op maandag 31-08-2015 om 16:36:47 First pic of @KLM's first 787-9, PH-BHA, in the Everett 40-26 factory. reageer retweet
Hier toevallig ook geweest?quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:36 schreef Gezicht het volgende:
Gistermiddag teruggekomen van vakantie, we zaten in Rhodos in een hotel recht onder de aanvliegroute van het vliegveld daar, rond de 10 kilometer voor de landingsbaan. Om het kwartier vliegtuigen op een paar 100 meter hoogte. Naast de talloze A320's en 737's ook nog enkele Dreamliners, 747's en militaire Hercules(sen?) over zien komen, zo laag dat je ze met een steen bijna zou kunnen raken.
quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:49 schreef FredvZ het volgende:
Was er niet een probleem met de levering van de stoelen?
Las ik ook en ik zag de delivery date ook al verschuiven.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:49 schreef Thetallguy het volgende:
Las op Scramble dat er nog wat problemen met de levering van de stoelen zou zijn wat eventueel de eerste revenue vluchten nog in de weg zou kunnen gaan staan.
Edit: net te laat
Wat schieten ze er mee op, door een vliegtuig van 17 ipv 21 jaar oud te vliegen? Of heeft deze heel wat minder vlieguren of is ie niet helemaal uit elkaar geweest?quote:Op maandag 31 augustus 2015 23:41 schreef Iemand91 het volgende:
Zoek de verschillen.
PZ-TCP; ln 49, bouwjaar 1994:
[ afbeelding ]
PZ-TCR: ln 242, bouwjaar 1998:
[ afbeelding ]
Gemaakt bij haar vlucht vandaag: http://www.flightradar24.com/data/airplanes/f-wjkn/#7491ce3
In dat tijdsbestek is de A330 een stuk efficiënter geworden; ook de maximum takeoff weight (MTOW en range zijn sterk verbeterd. De A340 is nagenoeg een A330 met 2 extra motoren.quote:Op dinsdag 1 september 2015 11:35 schreef derLudolf het volgende:
Wat schieten ze er mee op, door een vliegtuig van 17 ipv 21 jaar oud te vliegen? Of heeft deze heel wat minder vlieguren of is ie niet helemaal uit elkaar geweest?
Aha, dus ook behoorlijke brandstofbesparing. Ik weet dat SLM niet met tweemotorige vliegtuigen de oceaan over mag. Maar even gek gezegd, is een MD11 dan niet wat? Of mogen drie motoren ook niet en moeten het er perse vier zijn?quote:Op dinsdag 1 september 2015 11:56 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In dat tijdsbestek is de A330 een stuk efficiënter geworden; ook de maximum takeoff weight (MTOW en range zijn sterk verbeterd. De A340 is nagenoeg een A330 met 2 extra motoren.
Daarnaast loopt de lease van hun huidige toestel per oktober af. Kan zijn dat de leasemaatschappij het toestel terug wil hebben (lijkt me stug), kan zijn dat ze geen nieuwe lease kunnen onderhandelen of dat hun oude toestel gewoon niet mee door willen vliegen.
Daarnaast hebben ze ook weinig keus; het is dit (o.i.g. een versie van de A340) of een 747.
Die laatste is veel te groot dus dan houden ze weinig opties over. Daarnaast kan hun operatie nooit financieel winstgevend zijn (IMHO) dus een duurdere, nieuwere kist (als in; nieuwere A340) is dan mogelijk ook geen slim idee.
Kan van alles zijn en zelf hebben ze geloof ik nog niet aangegeven wat en waarom. Alleen dat leasecontract van huidig toestel afloopt en dat hun huidige toestel regelmatig voor onderhoud aan de grond staat (nog meer als anders ).
Hoeven ze ook niet want SLM is 100% in handen van de Surinaamse regering.
Het moeten meer dan twee motoren zijn, maar hoeveel MD-11 in paxconfiguratie zijn er nog?quote:Op dinsdag 1 september 2015 12:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, dus ook behoorlijke brandstofbesparing. Ik weet dat SLM niet met tweemotorige vliegtuigen de oceaan over mag. Maar even gek gezegd, is een MD11 dan niet wat? Of mogen drie motoren ook niet en moeten het er perse vier zijn?
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik denk dat het wel meevalt.quote:Op dinsdag 1 september 2015 12:12 schreef derLudolf het volgende:
Aha, dus ook behoorlijke brandstofbesparing.
Er is een flinke vloot van A340's die je voor een habbekrats kunt overnemen aangezien die kisten overal worden uitgefaseerd.quote:Ik weet dat SLM niet met tweemotorige vliegtuigen de oceaan over mag. Maar even gek gezegd, is een MD11 dan niet wat? Of mogen drie motoren ook niet en moeten het er perse vier zijn?
Wat houdt ze tegen een 777 variant te leasen?quote:Op dinsdag 1 september 2015 11:56 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Daarnaast hebben ze ook weinig keus; het is dit (o.i.g. een versie van de A340) of een 747.
Die laatste is veel te groot dus dan houden ze weinig opties over. Daarnaast kan hun operatie nooit financieel winstgevend zijn (IMHO) dus een duurdere, nieuwere kist (als in; nieuwere A340) is dan mogelijk ook geen slim idee.
Ze hebben geen ETOPS certificaat dus kunnen ze sowieso niet met een 2-motorige over de oceaan of ze moeten er helemaal omheen, en dat is niet te doen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 13:25 schreef boriq het volgende:
[..]
Wat houdt ze tegen een 777 variant te leasen?
ETOPSquote:Op dinsdag 1 september 2015 13:25 schreef boriq het volgende:
[..]
Wat houdt ze tegen een 777 variant te leasen?
Er zijn nog meer gebieden waar je zonder ETOPS niet mag vliegen. Het gaat namelijk om gebrek aan vliegvelden om naar uit te wijken, niet zozeer omdat er over water wordt gevlogen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 13:36 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Ze hebben geen ETOPS certificaat dus kunnen ze sowieso niet met een 2-motorige over de oceaan of ze moeten er helemaal omheen, en dat is niet te doen.
In theorie niets; ze zouden prima een 777 kunnen leasen in de vorm van een wet of damp leasequote:Op dinsdag 1 september 2015 13:25 schreef boriq het volgende:
Wat houdt ze tegen een 777 variant te leasen?
Ik dacht dat er van de KLM MD11's nog wel wat te maken was, staan nog (net) geen jaar aan de grond.quote:Op dinsdag 1 september 2015 12:59 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik denk dat het wel meevalt.
[..]
Er is een flinke vloot van A340's die je voor een habbekrats kunt overnemen aangezien die kisten overal worden uitgefaseerd.
De MD-11 zou in theorie ook kunnen, maar daar zitten ze direct met 1 probleem dat NewHorizon hierboven al aankaart; waar haal je een pax-MD11 vandaan?
Voor zover ik weet zijn er misschien 2 MD-11's van de Saoedische regering mogelijk nog terug te krijgen is in vliegende staat (die staan sinds augustus 2011 opgeslagen op de luchthaven van Jeddah) maar dat zou serieus veel geld kosten.
De KLM MD-11's zijn of gesloopt of ook in een staat die die niet meer vliegbaar te maken is.
Wellicht, maar een van de redenen dat KLM gestopt is met het vliegen van MD11's is dat het onderhoud significant duurder wordt. Onderdelen worden steeds slechter leverbaar, etc.quote:Op dinsdag 1 september 2015 14:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik dacht dat er van de KLM MD11's nog wel wat te maken was, staan nog (net) geen jaar aan de grond.
Ik dacht dat je met 'efficiënt' bedoelde zuiniger qua brandstof
Alle 5 MD-11's die naar Victorville gingen zijn ondertussen gesloopt; niets meer van over.quote:Op dinsdag 1 september 2015 14:00 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht dat er van de KLM MD11's nog wel wat te maken was, staan nog (net) geen jaar aan de grond.
Dat ook, maar ook mogelijk gewichtsbesparing hier en daar, hogere MTOW enz.quote:Ik dacht dat je met 'efficiënt' bedoelde zuiniger qua brandstof
twitter:KLM_press twitterde op dinsdag 01-09-2015 om 14:25:18 Work in progress: our first Boeing 787-9! reageer retweet
Hij zou eerst op 13 oktober aan KLM geleverd worden maar dat is nu al verschoven naar 15 oktober.quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:17 schreef Blistering het volgende:
Vet! Ook om aan te mogen werken
Wanneer landt 'ie ook weer voor het eerst op Schiphol? Neem ik die dag even vrij van studie & werk.
Zijn die vluchten dan ook ontzichtbaar op bijvoorbeeld Flyradar?quote:Overigens worden de aankomsten, net als vandaag, niet aangekondigd. "Het zijn toch speciale vluchten. En we willen niet dat mensen hier naar toe komen om te kijken"
Daar staan ze gewoon in:quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:38 schreef derLudolf het volgende:
De komende tijd zal er regelmatig een vliegtuig van SAS te zien zijn op vliegveld Eelde.
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)-vlekkeloos-verlopen
[..]
Zijn die vluchten dan ook ontzichtbaar op bijvoorbeeld Flyradar?
Aha, als het echt wil weten dat gewoon in de gaten houden dusquote:Op dinsdag 1 september 2015 15:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Daar staan ze gewoon in:
http://www.flightradar24.com/data/airplanes/ln-rpx/#74b349d
SK7107/7108
Uitbreiding en vervanging idd.quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, als het echt wil weten dat gewoon in de gaten houden dus
Trouwens, ik las afgelopen zondag in het "WizzAir magazine" dat ze 110 A321-NEO's hadden besteld. De huidige vloot is iets van 68 vliegtuigen dacht ik.
Dat klinkt als een flinke groei. Is dat dan gelijk vervanging van de A320? Hoe dan ook, dat is een serieuze uitbreiding
Bron: https://wizzair.com/en-GB/about_us/news/wizzen328quote:The new aircraft will both replace current aircraft when they are returned to lessors as well as provide additional capacity for Wizz Air’s further growth.
Vanaf de 700 is volgens mij pas Next Genquote:Op dinsdag 1 september 2015 16:34 schreef derLudolf het volgende:
Fred, 600 is toch ook nog onderdeel van de 737NG?
(wiki)quote:Boeing 737NG is the name given to the −600/-700/-800/-900 series of the Boeing 737 airliner.
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:34 schreef derLudolf het volgende:
Fred, 600 is toch ook nog onderdeel van de 737NG?
En het heeft nu motoren:quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:16 schreef Iemand91 het volgende:[ afbeelding ]twitter:KLM_press twitterde op dinsdag 01-09-2015 om 14:25:18 Work in progress: our first Boeing 787-9! reageer retweet
Je kan ook van de -600 niet echt zeggen dat die ooit het luchtruim heeft betredenquote:Op dinsdag 1 september 2015 16:28 schreef FredvZ het volgende:
Met de komst van de 320Neo en de 737Max lijkt het er haast op dat de 2e hands markt overspoeld gaat worden met relatief jonge narrow body toestellen.
Zal me niet verbazen als de laatste 737-1/2/3/4/5/600's hiermee definitief uit het luchtruim verdwijnen.
Met zo'n witte kist en de KLM-livery in gedachten heb ik een beetje het Theo Maasen gevoel:quote:
quote:Als je een vel wit papier hebt en je hebt kleurpotloden en je doet niks, dan kan het altijd nog een mooie tekening worden.
Eeuwig zonde die lelijke LCC-lijn inderdaad.quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:33 schreef OEM het volgende:
Met zo'n witte kist en de KLM-livery in gedachten heb ik een beetje het Theo Maasen gevoel:
quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:45 schreef Blistering het volgende:
Ik ben nog altijd niet heel gecharmeerd van de nieuwe KLM-livery. Ben wel benieuwd hoe die zal staan op de 787.
Hmm, op die foto gaat het wel. Maar in het echt is het toch altijd weer anders.quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:57 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo ongeveer. Kan er ook nog steeds niet echt aan wennen
Benieuwd wat dit gaat betekenen. Ook voor de 2 deels gebouwde 747-8i's voor Transaero...quote:MOSKOU - De Russische luchtvaartmaatschappij Aeroflot neemt zijn noodlijdende branche- en landgenoot Transaero over. De regering in Moskou gaf dinsdag groen licht voor de overname van 75 procent van de aandelen. Wel moeten de toezichthouders nog akkoord geven.
Transaero, dat in 1991 werd opgericht, is na Aeroflot de grootste luchtvaartmaatschappij van Rusland. Als gevolg van de crisis dook het bedrijf in de eerste helft van het jaar fors in de rode cijfers, met een verlies van 8,5 miljard roebel (116 miljoen euro). Het aantal passagiers daalde in de eerste zeven maanden van het jaar met 2,7 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Vorig jaar ontving het bedrijf 9 miljard roebel steun vanuit Moskou.
Rode cijfers
Volgens bronnen zou Aeroflot het symbolische bedrag van 1 roebel betalen voor het belang van 75 procent. Overigens dook Aeroflot in de eerste maanden van het jaar ook dieper in de rode cijfers. Onder de streep resteerde een min van 3,5 miljard roebel. Afgelopen jaar verloor de Russische luchtvaartindustrie in totaal al 30 miljard roebel, blijkt uit gegevens van de Russische branchevereniging. Dat was in 2013 4,7 miljard roebel.
Nadat het nieuws over de overname bekend werd, stegen de beurswaarde van Transaero met circa 40 procent. Het aandeel Aeroflot verloor 5 procent.
Werden toch al uitgesteld?quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:58 schreef Iemand91 het volgende:
Aeroflot en Transaero Airlines samen verder
[..]
Benieuwd wat dit gaat betekenen. Ook voor de 2 deels gebouwde 747-8i's voor Transaero...
Bij ons mag je bieden op andere functies, en dan gaat het in principe op basis van aantal vacatures en senioriteit. Je moet dus zelf bieden op iets anders. Overigens wordt de 787 gemixed gevlogen met de 777, het is een gedeelde typerating 777/787. Wel een conversiecursus, maar je hoeft geen compleet nieuwe typerating te halenquote:Op dinsdag 1 september 2015 20:04 schreef Blistering het volgende:
[..]
Hmm, op die foto gaat het wel. Maar in het echt is het toch altijd weer anders.
Trouwens, zou jij er ook niet in willen vliegen?
Ik heb echt geen idee hoe dat gaat bij een luchtvaartmaatschappij. Stel dat je iets groters wilt, moet je dat zelf aankaarten? Komt de maatschappij naar jou toe na een x-aantal vlieguren?
Thanks, tof om te wetenquote:Op dinsdag 1 september 2015 22:38 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Bij ons mag je bieden op andere functies, en dan gaat het in principe op basis van aantal vacatures en senioriteit. Je moet dus zelf bieden op iets anders. Overigens wordt de 787 gemixed gevlogen met de 777, het is een gedeelde typerating 777/787. Wel een conversiecursus, maar je hoeft geen compleet nieuwe typerating te halen
Wat moet je bieden dan?quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:38 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Bij ons mag je bieden op andere functies, en dan gaat het in principe op basis van aantal vacatures en senioriteit. Je moet dus zelf bieden op iets anders. Overigens wordt de 787 gemixed gevlogen met de 777, het is een gedeelde typerating 777/787. Wel een conversiecursus, maar je hoeft geen compleet nieuwe typerating te halen
Hangt af van de structuur, de hoogte van de blinds op dat moment, je positie op tafel... oh wacht, ik haal 2 hobbies door elkaarquote:
Dan toch liever aan de andere kant, minder last van die WC daar links. En dan nog liever raampje, maar dat ben ikquote:
er wordt gekeken naar een aantal aspecten maar primair telt het aantal dienstjaren (senioriteit).quote:
Gelukkig mogen er maar een beperkt aantal mensen gebruik maken van dit toilet tijdens de vluchtquote:Op dinsdag 1 september 2015 23:49 schreef flipsen het volgende:
Dan toch liever aan de andere kant, minder last van die WC daar links. En dan nog liever raampje, maar dat ben ik
Ik had daar ook altijd veel last van. Nu mijn oren zijn uitgespoten (zaten dicht na het zwemmen) heb ik er geen last meer van.quote:
Vraag: Met Arke of KLM naar het Caribisch gebied? Thanks alvast!quote:
Raampje is voor mij ook niet om naar buiten te kijken (wel bij start en landing), maar vooral omdat ik dan een beetje tegen de wand kan hangen. De enige manier dat ik met héél veel geluk nog een kwartiertje ofzo kan slapen (op een vlucht van 12+ uur).quote:Op woensdag 2 september 2015 10:16 schreef FredvZ het volgende:
Raampje hoeft van mij niet zo: 95% van de vlucht zijn er toch maar wolken te zien.
Arke, enerzijds omdat KLM niet rechtstreeks naar de "vakantievliegvelden" (zoals Cancun, Holguin, Varadero, Punta Cana, Puerto Plata, Montego Bay) vliegt en anderzijds omdat ik een hekel heb aan economy vliegen en KLM Business class te duur is.quote:Op woensdag 2 september 2015 14:16 schreef donroyco het volgende:
Vraag: Met Arke of KLM naar het Caribisch gebied? Thanks alvast!
Slapen heb ik opgegeven in een vliegtuig. Hoewel ik een paar maanden geleden wel in slaap was gevallen, ik schrok er gewoon wakker vanquote:Op woensdag 2 september 2015 14:20 schreef flipsen het volgende:
Raampje is voor mij ook niet om naar buiten te kijken (wel bij start en landing), maar vooral omdat ik dan een beetje tegen de wand kan hangen. De enige manier dat ik met héél veel geluk nog een kwartiertje ofzo kan slapen (op een vlucht van 12+ uur).
Thanks! En hoe zit het dan met de ABC-eilanden? Heeft Arke/TUI daar ook een voorsprong?quote:Op woensdag 2 september 2015 18:09 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Arke, enerzijds omdat KLM niet rechtstreeks naar de "vakantievliegvelden" (zoals Cancun, Holguin, Varadero, Punta Cana, Puerto Plata, Montego Bay) vliegt en anderzijds omdat ik een hekel heb aan economy vliegen en KLM Business class te duur is.
Tel daarbij op dat bij een pakketreis er ook nog eens een korting wordt gerekend. Die goedkopere prijs maakt het de grotere kans op vertragingen wel waard.
Arke biedt meer variatie in vluchten, zodat je altijd wel een reis kan boeken met zowel heen als terug een non-stop vlucht. Met KLM is dat alleen mogelijk als je naar Curaçao gaat.quote:Op woensdag 2 september 2015 18:50 schreef donroyco het volgende:
Thanks! En hoe zit het dan met de ABC-eilanden? Heeft Arke/TUI daar ook een voorsprong?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | Arke: AMS - AUA - CUR - AMS : 787-8 AMS - SXM - AUA - AMS : 787-8 AMS - BON - CUR - AMS : 787-8 AMS - CUR - BON - AMS : 787-8 AMS - CUR - AMS : 787-8 KLM: AMS - AUA - BON - AMS : 330-200 AMS - SXM - CUR - AMS : 747-400 AMS - CUR - AMS : 747-400 / 330-200 AMS = Amsterdam Schiphol AUA = Aruba BON = Bonaire CUR = Curaçao SXM = St. Maarten |
Ik wilde alleen de variatie in vluchten aangeven, niet de frequentiequote:Op woensdag 2 september 2015 19:35 schreef Sunri5e het volgende:
Sinds wanneer vliegt ArkeFly 2 maal daags naar naar Curacao?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | Arke: Ma : AMS - AUA - CUR - AMS : 787-8 Di : AMS - BON - CUR - AMS : 787-8 Wo : AMS - SXM - AUA - AMS : 787-8 Wo : AMS - CUR - AMS : 787-8 Do : AMS - AUA - CUR - AMS : 787-8 Vr : AMS - CUR - BON - AMS : 787-8 Za : AMS - SXM - AUA - AMS : 787-8 Za : AMS - CUR - AMS : 787-8 Zo : AMS - BON - CUR - AMS : 787-8 KLM: Ma : AMS - CUR - AMS : 747-400 Ma : AMS - CUR - AMS : 330-200 Di : AMS - SXM - CUR - AMS : 747-400 Di : AMS - AUA - BON - AMS : 330-200 Wo : AMS - CUR - AMS : 747-400 Wo : AMS - CUR - AMS : 330-200 Do : AMS - CUR - AMS : 747-400 Do : AMS - AUA - BON - AMS : 330-200 Vr : AMS - SXM - CUR - AMS : 747-400 Vr : AMS - AUA - BON - AMS : 330-200 Za : AMS - CUR - AMS : 747-400 Za : AMS - AUA - BON - AMS : 330-200 Zo : AMS - SXM - CUR - AMS : 747-400 Zo : AMS - AUA - BON - AMS : 330-200 |
Het was ook niet een reactie op jouw post maar een algemene vraag. Ik zag net dat ze op bijvoorbeeld zondag 2 maal daags met een 787 vliegen. Ongeveer een half uur naar elkaar. 1 met tussenlanding en 1 direct.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:37 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik wilde alleen de variatie in vluchten aangeven, niet de frequentie
Dit is het globale schema voor de komende winter (onder voorbehoud van wijzigingen en typefouten):
[ code verwijderd ]
Heldere uitleg. Dankquote:Op woensdag 2 september 2015 19:25 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Arke biedt meer variatie in vluchten, zodat je altijd wel een reis kan boeken met zowel heen als terug een non-stop vlucht. Met KLM is dat alleen mogelijk als je naar Curaçao gaat.
Met de huidige prijzen is Economy bij de KLM iets goed koper dan Premium Comfort bij Arke. Het aanbod van films is iets minder bij Arke tov KLM en de verzorging van de innerlijke mens is wat beperkter in keuze. De ruimte die je krijgt tov Economy maakt dat allemaal ruimschoots goed.
Grootste nadeel is de grotere kans op vertraging en gedoe als er opeens een ander toestel gebruikt moet worden.
Economy zou ik met Arke niet doen. 3-3-3 in een 787 is krap en je moet voor alles bijbetalen tijdens de vlucht (bagage, eten, drinken, IFE). Je krijgt het minimale om de vlucht te "overleven": water en één maaltijd.
KLM vliegt nu met een A330, mijn verwachting is dat deze vluchten als eerste vervangen gaan worden door een 787-9, die in Economy dezelfde 3-3-3 opstelling heeft als Arke.
[ code verwijderd ]
Als ik naar de bestemmingen kijk lijkt KLM de 787 meer in te zetten op 777 bestemmingen en de 777's gaan weer 747 bestemmingen overnemen.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:25 schreef FredvZ het volgende:
KLM vliegt nu met een A330, mijn verwachting is dat deze vluchten als eerste vervangen gaan worden door een 787-9, die in Economy dezelfde 3-3-3 opstelling heeft als Arke.
Ah. Op die fiets.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:43 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Het was ook niet een reactie op jouw post maar een algemene vraag. Ik zag net dat ze op bijvoorbeeld zondag 2 maal daags met een 787 vliegen. Ongeveer een half uur naar elkaar. 1 met tussenlanding en 1 direct.
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 02-09-2015 om 22:16:26 Malaysia Airlines flight #MH19 from Amsterdam to Kuala Lumpur has done 2 U-turns over India http://t.co/7UZjPXKSHC http://t.co/hq0B3wegrz reageer retweet
Lijkt er idd wel op, bocht is inmiddels ingezet:quote:Op woensdag 2 september 2015 22:50 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Zal wel gaan landen op Chennai
En gelandquote:Op woensdag 2 september 2015 22:53 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Lijkt er idd wel op, bocht is inmiddels ingezet:
[ afbeelding ]
Helemaal, omdat dit het nieuwe vluchtnummer is van MH17quote:Op woensdag 2 september 2015 23:05 schreef FredvZ het volgende:
Dit verzin je toch niet:
[ afbeelding ]
(de clue zit in hem in het symbooltje iets net noorden van Chennai)
Fleurig plaatje maar waar kijk ik naar?quote:Op donderdag 3 september 2015 09:33 schreef donroyco het volgende:
World Airports Voronoi
https://www.jasondavies.com/maps/voronoi/airports/
[ afbeelding ]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Voronoi-diagramquote:Op donderdag 3 september 2015 10:09 schreef Karstman het volgende:
[..]
Fleurig plaatje maar waar kijk ik naar?
Ook al?quote:Op donderdag 3 september 2015 08:19 schreef Ed_Lamskotelet het volgende:
Zou gaan om kapotte toiletten op de vlucht, inmiddels weer door naar Kuala Lumpur.
http://www.nst.com.my/new(...)ht-mh19-land-chennai
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:56 schreef Iemand91 het volgende:
En wie weet komt deze Douglas DC-4-1009 (ZS-AUA oud PH-DDS) weer naar Nederland.
Staat nu op Rand Airport, Johannesburg.
Eind 2013 heeft een drietal Nederlandse investeerders de DC-4 over genomen voor de vraag prijs. In 2014/ 2015 zullen de investeerders een haalbaarheidsonderzoek starten naar de mogelijkheden van restauratie van de DC-4 die momenteel nog in Zuid Afrika staat. Hierbij blijft het toestel in Nederlandse handen en is een stuk je Nederlands historische luchtvaart veilig gesteld.
Bron.
quote:SCHIPHOL De Vliegende Hollander keert na jaren terug naar Schiphol. Zeventig jaar geleden was deze DC-4 hét toestel dat Nederland met New York en de rest van de wereld verbond. KLM-gezagvoerder Lars den Hartigh en zijn Flying Dutchman Foundation willen die geschiedenis doen herleven.
Er zijn misschien nog maar drie luchtwaardige DC-4's ter wereld. Een daarvan is een DC-4 die nu nog staat weg te roesten in Johannesburg, Zuid-Afrika. Het toestel, met de historische bijnaam 'De Vliegende Hollander', zal worden opgeknapt en klaar worden gemaakt voor de reis naar huis: Schiphol.
Flying Dutchman Foundation
Volgend jaar, 2016, is het jaar dat Schiphol 100 jaar bestaat en het is dan zeventig jaar geleden sinds de Nederlandse luchtvaartindustrie zich begon te herstellen na de Tweede Wereldoorlog.
In 1946 was KLM de eerste Europese luchtvaartmaatschappij die een transatlantische verbinding naar New York opzette, met De Vliegende Hollander. De Flying Dutchman Foundation wil "een eerbetoon brengen aan het Nederlandse pioniersschap van toen, nu en de toekomst".
Gered van sloophamer
De luchtvaartfanaten van de Flying Dutchman Foundation, onder leiding van KLM Cityhopper-gezagvoerder Lars den Hartigh, hebben de DC-4 gekocht en daarmee gered van de sloophamer.
Het komende jaar zullen ze De Vliegende Hollander voorzien de juiste instrumenten en apparatuur. Naar verwachting landt de DC-4 in de zomer van 2016, na een tour door Afrika op Schiphol. Daarna zullen nog vele verre bestemmingen volgen.
https://www.facebook.com/(...)nk/1091659874197297/quote:+++ BREAKING NEWS MD-11 +++ For English scroll down
Beste MD-11 liefhebbers,
Met trots kunnen we jullie melden dat het tweede MD-11 boek ‘End of Flightplan’ besteld kan worden via www.md-11.nl
We hebben minimaal 1.111 bestellingen nodig om het project doorgang te kunnen laten vinden. Deel dit bericht dus zoveel mogelijk.
Wie het boek bestelt voor 25 september 2015 krijgt er gratis een driedelige
stickerset ter waarde van 5 euro bij. Binnenkort zal deze stickerset ook los verkrijgbaar zijn. ‘End of Flightplan’ wordt geleverd met een cassette om boek 1 & 2 in te bewaren.
Mochten we de benodigde 1.111 stuks niet halen, kan het tweede boek helaas niet in productie gaan en wordt het bedrag uiteraard teruggestort op je rekening.
De opbrengst van het boek gaat wederom naar een goed doel, waar we later meer over vertellen.
Heb je boek 1 ‘Farewell MD-11’ nog niet, wees er dan snel bij; er zijn nog maar enkele exemplaren beschikbaar en er zal geen herdruk komen.
We kunnen niet wachten om het boek te laten produceren!
Verwachte levering medio december.
Dit boek wil je niet missen, dus bestel snel!
Met vriendelijke groet,
Het Farewell MD-11 team
4x per dag? Zo. Hopen ze dat veel Ieren een grote reis met RyanAir beginnen? Dat lijkt me niet heel handig want dan niet je eerst je bagage weer vd band halen en opnieuw inchecken.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:04 schreef Thetallguy het volgende:
Ryanair heeft vanochtend de eerste route naar Amsterdam officieel aangekondigd. Vanaf het winterseizoen (27 oktober) 4x per dag Dublin - Amsterdam. Tickets staan er nu in vanaf ¤9,99 enkele reis dus daar kan je best een mooi dagtripje van maken
De exacte manier weet ik niet maar het is i.i.g. lang niet zo streng/stricts als voor commerciële piloten nee.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:39 schreef derLudolf het volgende:
Hoe moet je een typerating voor de DC4 behalen dan. Als ie al jaren weg staat te roesten en er überhaubt nog naar ±3 vliegvaardig zijn lijkt nee niet dat er nog veel leermeesters zijn
Of hoef je die alleen te halen als je voor je beroep vliegt (net als iemand die een hobby vrachtwagen heeft geen chauffeursdiploma hoeft te halen)
quote:American airframer Boeing and Emirates Airline today celebrated the airlines 150th Boeing 777 delivery. The airline took simultaneous delivery of three 777s – two 777-300ERs and one 777 Freighter which marked the entry of the 150th 777 into Emirates’ fleet. The two 777-300ER’s are registered A6-EPA and A6-EPB while the 777F is A6-EFS.
The delivery marks the first time in 15 years that Boeing has delivered three 777s at one time to a single customer.
Emirates is the world’s largest operator of the 777 and also the only airline ever to operate all six of the 777 variants which includes the 777-200, 777-300, 777-200ER, 777-200LR, 777-300ER and the 777F.
Emirates ordered its first Boeing 777s in 1992 with it’s first delivery in June 1996. The airline’s order book for the 777 continued to grow over the following years including a then record-breaking order for 50 777-300ERs at the 2011 Dubai Airshow and 150 777Xs at the 2013 edition. The airline currently has 46 additional 777-300ERs on order with Boeing.
The airline also took delivery of it’s 66th Airbus A380 today, the aircraft bears the registration A6-EON. Emirates is also the largest A380 operator in the world.
Sir Tim Clark, President, Emirates airline
“We have enjoyed a strong and long-standing relationship with Boeing on the 777 programme. As the world’s largest 777 operator, our multi-billion dollar commitment to the programme continues to support jobs and innovation across the aerospace manufacturing supply chain. The 777s give Emirates the range, reliability, and flexibility to efficiently serve close to 100 destinations on six continents with non-stop flights from our hub in Dubai. We are pleased to mark the delivery of our 150th 777 aircraft, and will continue to work closely with the Boeing team on the next generation 777X for the Emirates fleet.”
Ray Conner, President and CEO, Boeing Commercial Airplanes
“This triple delivery to Emirates is an outstanding moment in a partnership that has grown phenomenally over the last three decades, As Emirates takes delivery of its 150th 777, it underlines the remarkable track record of this aircraft, undiminished as the leading long-haul passenger and cargo carrier. We are proud of this relationship and the confidence that Emirates has shown in Boeing airplanes over the years.”
Kon je eigenlijk ook wel zien aankomen nadat Delta Airlines in maart dit jaar haar Fifth freedom-flight naar Mumbai ophief.quote:SCHIPHOL - Luchtvaartmaatschappij KLM heeft een overeenkomst gesloten met het Indiase Jet Airways en de Amerikaanse partner Delta om samen vluchten uit te voeren naar de Verenigde Staten, Canada en India.
Dat bevestigen bronnen rondom de onderhandelingen tussen de partijen.
,,De overeenkomst kan een doorbraak betekenen voor de toekomst van KLM'', stellen bronnen bij Jet Airways, dat voor 25 procent in handen is van het Arabische Etihad, de 'strategische' partner van KLM.
KLM ziet de Indiase markt als veelbelovend, omdat deze één van de snelst groeiende ter wereld is.
Het is de bedoeling dat Jet Airways aan het begin van volgend jaar start met drie dagelijkse vluchten vanaf Schiphol richting de Indiase steden Delhi en Mumbai. KLM en Delta verzorgen de vluchten over de Atlantische Oceaan.
De afgelopen tijd leek het vuur tussen Etihad en KLM gedoofd, ook vanwege de warme banden tussen KLM en Delta.
Topman Richard Anderson van Delta kwam begin dit jaar met keiharde beschuldigingen van miljarden illegale staatssteun aan het adres van Etihad.
Los van wie er gelijk gaat krijgen... weer zo'n typisch geval van een kansloze gemeente die denkt boven de wet te staan en alles maar te mogen doen. Ga gvd eerst ontheffing vragen bij Verkeer en Waterstaat, dan weet je meteen hoe of wat. Nu gaat het weer bakken met geld kosten aan rechtzaken. Maar goed, dikke kans dat die gemeente niet eens wist dat er een Regeling Burgerluchthavens bestaat.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:23 schreef derLudolf het volgende:
Wat lokaal luchtvaartnieuws, tenminste voor mij. HeliHolland is min of meer mijn achtertuin
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)baan-is-tegen-de-wet
Baas! Alleen al omdat ie blijkbaar ontheffing op de luchtvaartwet heeft gekregen, want in principe mag dat helemaal niet. En dat in Nederland Regelland.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:23 schreef derLudolf het volgende:
Trouwens, zou dit 'vliegveld' nog in gevaar komen? Die man woont aan dezelfde straat als HH. Het is puur voor eigen gebruik en niet commercieel
Je zou er inderdaad een boek over kunnen schrijvenquote:Op donderdag 3 september 2015 23:14 schreef OEM het volgende:
[..]
Los van wie er gelijk gaat krijgen... weer zo'n typisch geval van een kansloze gemeente die denkt boven de wet te staan en alles maar te mogen doen. Ga gvd eerst ontheffing vragen bij Verkeer en Waterstaat, dan weet je meteen hoe of wat. Nu gaat het weer bakken met geld kosten aan rechtzaken. Maar goed, dikke kans dat die gemeente niet eens wist dat er een Regeling Burgerluchthavens bestaat.
Team Emmer-Compascuum International Airport
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Wat mag niet? Opstijgen/landen zonder verdere voorzieningen op de grond?quote:Op donderdag 3 september 2015 23:24 schreef OEM het volgende:
[..]
Baas! Alleen al omdat ie blijkbaar ontheffing op de luchtvaartwet heeft gekregen, want in principe mag dat helemaal niet. En dat in Nederland Regelland.
Wet luchtvaart, artikel 8.1a: Het is verboden met een luchtvaartuig op te stijgen of te landen, anders dan van of op een luchthaven.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:37 schreef derLudolf het volgende:
Wat mag niet? Opstijgen/landen zonder verdere voorzieningen op de grond?
Dikke kans dat de gemeente daar niet van op de hoogte isquote:Artikel 3.6.1.1
Deze regeling is van toepassing op de luchthaven aan Kanaal B NZ 77, 7881 NS, kadastraal bekende gemeente Emmen, sectie AB, nummer 00196, geografische positie 52º48'53''NB, 007º00'13''OL zoals aangegeven op de bij deze regeling behorende tekening.
Artikel 3.6.1.2
De exploitant van de luchthaven zoals genoemd in artikel 3.6.1.1 is de heer J.H. Snuverink of diens rechtsopvolger(s).
http://www.provincie.dren(...)tverordening_drenthe
Haha geniaal! Dit vind ik leuk, bedankt voor het uitzoeken. Dit gaan we es even doorspelen naar de tegenstanders eens zien wat zij daar mee kunnen.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Wet luchtvaart, artikel 8.1a: Het is verboden met een luchtvaartuig op te stijgen of te landen, anders dan van of op een luchthaven.
Dus hij heeft het voor elkaar gekregen om z'n akker als luchthaven te erkennen. Snuverink International Airport
En hij staat er inderdaad netjes bij:
[..]
Dikke kans dat de gemeente daar niet van op de hoogte is
Je haalt twee dingen door elkaar. HeliHolland is er gevestigd - een van de grootste helibedrijven van NL dacht ik - en die melkveehouder met zijn hobbyvliegveld.quote:Op vrijdag 4 september 2015 09:31 schreef LintuxCx het volgende:
Dus nou komt iemand z'n bizarre persoonlijke hobbyhelivliegveldje in de weg te staan van Emmen's publieke energievoorziening? Da's ook lastig.
Beetje doen alsof je met een heliport last hebt van windmolens op 2km afstand. De Heliport bij mij in de buurt heeft ook enorm te lijden onder alle hoge gebouwen die binnen een straal van een paar honderd meter staan ja, zielig ding.
Over wijzigingen gesproken, KLM gaat vanaf 12 november ook BON-AUA vliegen naast AUA-BON, met op donderdag een A330-300:quote:Op woensdag 2 september 2015 20:37 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik wilde alleen de variatie in vluchten aangeven, niet de frequentie
Dit is het globale schema voor de komende winter (onder voorbehoud van wijzigingen en typefouten):
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | Arke: Ma : AMS - AUA - CUR - AMS : 787-8 Di : AMS - BON - CUR - AMS : 787-8 Wo : AMS - SXM - AUA - AMS : 787-8 Wo : AMS - CUR - AMS : 787-8 Do : AMS - AUA - CUR - AMS : 787-8 Vr : AMS - CUR - BON - AMS : 787-8 Za : AMS - SXM - AUA - AMS : 787-8 Za : AMS - CUR - AMS : 787-8 Zo : AMS - BON - CUR - AMS : 787-8 KLM: Ma : AMS - CUR - AMS : 747-400 Ma : AMS - AUA - BON - AMS : 330-200 Di : AMS - SXM - CUR - AMS : 747-400 Di : AMS - CUR - AMS : 330-200 Wo : AMS - CUR - AMS : 747-400 Wo : AMS - AUA - BON - AMS : 330-200 Do : AMS - CUR - AMS : 747-400 Do : AMS - BON - AUA - AMS : 330-300 Vr : AMS - SXM - CUR - AMS : 747-400 Vr : AMS - BON - AUA - AMS : 330-200 Za : AMS - CUR - AMS : 747-400 Za : AMS - AUA - BON - AMS : 330-200 Zo : AMS - SXM - CUR - AMS : 747-400 Zo : AMS - CUR - AMS : 330-200 |
Een 747 die meer confort biedt dan een A330? Zo zo, nou ben ik wel fan van die A330/340 toestellen hoor. Maar heeft enige 747 een 2-5-2 stoel opstelling zoals Malaysian dat in hun 777 heeft? Daar scoor je punten mee bij mij. En ook de grootte van de toiletten, ja lach maar, vind ik in een A330/340 veel ruimer. En voor mijn gevoel zijn ze stiller. Op een intercontinentale vlucht duurt het vliegen in een 747 meestal wel een uurtje korter, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 4 september 2015 16:09 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Over wijzigingen gesproken, KLM gaat vanaf 12 november ook BON-AUA vliegen naast AUA-BON, met op donderdag een A330-300:
[ code verwijderd ]
Een vriend van heeft net een vergelijkend warenonderzoek gedaan tussen de A330 en de B747 en die riep de Boeing uit tot winnaar op gebied van comfort.
KLM heeft 3-4-3 op de 747.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:38 schreef buzz1291 het volgende:
Een 747 die meer confort biedt dan een A330? Zo zo, nou ben ik wel fan van die A330/340 toestellen hoor. Maar heeft enige 747 een 2-5-2 stoel opstelling zoals Malaysian dat in hun 777 heeft? Daar scoor je punten mee bij mij. En ook de grootte van de toiletten, ja lach maar, vind ik in een A330/340 veel ruimer. En voor mijn gevoel zijn ze stiller. Op een intercontinentale vlucht duurt het vliegen in een 747 meestal wel een uurtje korter, dat dan weer wel.
quote:
Komt niet erg gelegen voor Boeing want Nippon Cargo Airlines heeft enkele dagen geleden ook al 4 orders voor 747-8F geannuleerd.quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:58 schreef Iemand91 het volgende:
Aeroflot en Transaero Airlines samen verder
Benieuwd wat dit gaat betekenen. Ook voor de 2 deels gebouwde 747-8i's voor Transaero...
Gemeente is daar van op de hoogte, kerel heeft een vergunning. Al jaren. Hoe het precies geregeld is weet ik niet.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Wet luchtvaart, artikel 8.1a: Het is verboden met een luchtvaartuig op te stijgen of te landen, anders dan van of op een luchthaven.
Dus hij heeft het voor elkaar gekregen om z'n akker als luchthaven te erkennen. Snuverink International Airport
En hij staat er inderdaad netjes bij:
[..]
Dikke kans dat de gemeente daar niet van op de hoogte is
Is dat zo'n vent met zon Mercedes die zo'n propeller op zijn rug heeft en onder een parachute hangt? Waar die opstijgt is max 1,5km vanaf hier.quote:Op zaterdag 5 september 2015 09:55 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Gemeente is daar van op de hoogte, kerel heeft een vergunning. Al jaren. Hoe het precies geregeld is weet ik niet.
Familie van mij woont er naast. Niemand in de buurt heeft er problemen mee. Vinden het allemaal wel leuk. Dat scheelt een hoop natuurlijk bij het verkrijgen van een vergunning.
Rond vliegveld Eelde een verenging vol klagers. Waarom ga je dan rond een vliegveld wonen vraag ik dan af?
Derludolf dat zie je die snorvlieger uit Zuidbarge ook wel eens zeker.
Die is ergens dit jaar uit de vloot gehaald.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:20 schreef donroyco het volgende:
[ afbeelding ]
Is de PH-MCS al uitgevlogen?
Zonde, vorig jaar op de plaat gelegd (zoals hierboven te zien).quote:Op zaterdag 5 september 2015 18:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Die is ergens dit jaar uit de vloot gehaald.
Valt wel mee, staat meestal in hangar 73 te wachten op een vluchtquote:Op zaterdag 5 september 2015 18:50 schreef donroyco het volgende:
[..]
Zonde, vorig jaar op de plaat gelegd (zoals hierboven te zien).
Ik zag net (voor de eerste keer) PH-KBX overvliegen, wordt dat toestel vaak ingezet?
Doen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 07:08 schreef Blistering het volgende:
Vind ik niet leuk
Misschien morgen nog maar ff op en neer naar Schiphol om haar te spotten
Dat is vast al een tijdje geleden? Wel mooie tijden; dikke widebodies binnen Europa.quote:Op zaterdag 5 september 2015 08:28 schreef ShaoliN het volgende:
Die MD11 ben ik nog een keer mee naar Mallorca geweest. Bijzondere ervaring. Martinair vloog destijds 2 MD11 welke binnen 5 minuten van elkaar vertrokken en aankwamen naar Mallorca. 600 NL'se tokkies in 1 keer.
Rechts op die foto in de hangar is PH-MCS.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:20 schreef donroyco het volgende:
[ afbeelding ]
Is de PH-MCS al uitgevlogen?
Nee, vertel?quote:Op zaterdag 5 september 2015 21:01 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Doen.
En dan weet je wat je daarna te doen staat.
[..]
Dat is vast al een tijdje geleden? Wel mooie tijden; dikke widebodies binnen Europa.
Zie je niet veel meer...
[..]
Rechts op die foto in de hangar is PH-MCS.
Die ging op 22 maart dit jaar uit de vloot; een week voor -MCR.
Blijkbaar komt de TF-FIU, oftewel de Icelandair Hekla Aurora morgen ook.quote:
Vliegt IcelandAir nog steeds met 757's?quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:18 schreef Blistering het volgende:
[..]
Blijkbaar komt de TF-FIU, oftewel de Icelandair Hekla Aurora morgen ook.
Maar ik heb geen gratis OV helaas
Si señor.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vliegt IcelandAir nog steeds met 757's?
Dan maar met de auto hèquote:Op zaterdag 5 september 2015 22:27 schreef Blistering het volgende:
[..]
Si señor.
[ afbeelding ]
edit: Omvangrijke werkzaamheden rond Schiphol. Het word je ook weer niet makkelijk gemaakt hé
Heb geen auto, denk ook niet dat ik ga. Moet het zelf betalen, moet omreizen, het gaat regenen en ik heb nog wat andere belangrijke dingen die ik moet doen. Zal de Hekla Aurora een andere keer moeten spotten En die MCR, jammer maar helaas.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan maar met de auto hè
Spotten lijkt me ook wel een keer lachen. Alleen woon in nogal ver vanaf Schiphol. 's Nachts is het al 1:40 uur rijden tot P1. Dus overdag ergens naar een spot plaats is wel 2:30u denk ik
Ik denk 15 jaar geledenquote:Op zaterdag 5 september 2015 21:01 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Doen.
Vertrektijd staat momenteel op 10:15 uur.
En dan weet je wat je daarna te doen staat.
[..]
Dat is vast al een tijdje geleden? Wel mooie tijden; dikke widebodies binnen Europa.
Zie je niet veel meer...
[..]
Rechts op die foto in de hangar is PH-MCS.
Die ging op 22 maart dit jaar uit de vloot; een week voor -MCR.
Motor afgezet, waarschijnlijkquote:Op zondag 6 september 2015 03:02 schreef Fokker89 het volgende:
AFR442 maakt een beste vlucht terug naar Parijs. Waarschijnlijk technische problemen. Was al onder in Spanje en op weg naar Rio. Vliegt overigens vanaf zijn retour al op 22.000ft
[ afbeelding ]
Maar er zijn zat grote vliegvelden dichterbij, of is het gewoon veilig om met 1 motor zo'n end terug te vliegen?quote:Op maandag 7 september 2015 18:03 schreef NewHorizon het volgende:
Jep, een 777 zet je niet even in het weilandje van boer Harms neer
Sowieso zijn die toestellen allemaal ETOPS, theoretisch mag je dus 3 uur van een luchthaven verwijderd zijn (en dan zou je dus 3 uur moeten vliegen op 1 motor).quote:Op maandag 7 september 2015 18:12 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Maar er zijn zat grote vliegvelden dichterbij, of is het gewoon veilig om met 1 motor zo'n end terug te vliegen?
quote:BLAGNAC - Airbus is van start gegaan met de productie van de A330neo, een nieuwe variant van de A330 met nieuwe motoren en vleugels. De eerste onderdelen die bestemd zijn voor het eerste A330neo-testtoestel zijn geproduceerd in de Airbus-fabrieken in Toulouse en Nantes, zo meldt de Europese vliegtuigbouwer maandag.
De fabricage van de eerste motorpyloon begon deze zomer al in de fabriek van Saint-Eloi, nabij Toulouse. In de Airbus-vestiging in Nantes wordt de eerste centrale vleugelbox gemaakt.
De eerste rib voor de centrale vleugelbox van de A330neo werd in Nantes vervaardigd uit een nieuw zogeheten Isogrid-ontwerp. Dit bestaat volgens Airbus uit 330 driehoekige vakken die voldoen aan alle sterkte-, stijfheid- en laaggewichtvereisten.
A350-geïnspireerd
Met de motorpyloon is wordt de brandstofefficiënte Rolls-Royce Trent 7000-motor aan de vleugel bevestigd. De A330neo-pyloon wordt vervaardigd uit lichtgewicht titanium volgens de meest geavanceerde aerodynamica, materialen en ontwerptechnologieën, die ook gebruikt werden voor het ontwerp van de A350 XWB. De pyloon wordt bevestigd met een op die van de A350XWB geïnspireerde fairing, gemaakt van composietmaterialen en titanium.
De A330neo-familie zal bestaan uit de A330-800neo en de A330-900neo, gebaseerd op de huidige A330-200 en A330-300. De eerste leveringen zijn voorzien voor eind 2017. De A330neo zal per stoel tot veertien procent minder brandstof verbruiken dan de A330. Het vliegbereik is bovendien ruim 400 zeemijlen groter.
Met een 737 de plas over dus. Maakt wel een stop in Keflavík, hier te volgen.quote:"We sincerely apologize for the inconvenience caused by the technical issues on DY7015. Your flight has been reinstated and will be operated by a boeing 737-800 via Keflavik."
Arke(fly) is altijd al TUI geweest, de ICAO is niet voor niets TFLquote:Op maandag 7 september 2015 22:43 schreef Thetallguy het volgende:
Net een ticket bij Arke geboekt, kan ik nog net met ze vliegen voordat het TUI is
Nu staat er nog groot Arke op de zijkant van de kisten, straks niet meer. Mallorca.quote:Op maandag 7 september 2015 22:51 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Arke(fly) is altijd al TUI geweest, de ICAO is niet voor niets TFL
Waar ga je heen?
Arke zal nog wel even blijven staan. Het zijn namelijk geen stickers die ze in een nachtje kunnen vervangenquote:Op maandag 7 september 2015 22:54 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Nu staat er nog groot Arke op de zijkant van de kisten, straks niet meer. Mallorca.
Incl. Site seeing in Reykjavik?quote:Op maandag 7 september 2015 22:58 schreef derLudolf het volgende:
Nou dat is een "aangename" verrassing zeg, met een 737 naar New York
Die directe "KLM" vlucht in een 737 naar Houston was anders prima te doen. Kostte een beetje, maar dan had je ook wat. Bestaat die vlucht eigenlijk nog?quote:Op maandag 7 september 2015 22:58 schreef derLudolf het volgende:
Nou dat is een "aangename" verrassing zeg, met een 737 naar New York
Zeker. KLM661 & KLM662, worden alleen niet gevlogen met 737's maar met 747'squote:Op maandag 7 september 2015 23:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die directe "KLM" vlucht in een 737 naar Houston was anders prima te doen. Kostte een beetje, maar dan had je ook wat. Bestaat die vlucht eigenlijk nog?
Al een tijdje niet meer. Privatair (de uitvoerende airline) vliegt nu met de 737 voor Scandinavian van Stavanger naar Houstonquote:Op maandag 7 september 2015 23:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die directe "KLM" vlucht in een 737 naar Houston was anders prima te doen. Kostte een beetje, maar dan had je ook wat. Bestaat die vlucht eigenlijk nog?
Dan stapte in in Reykjavik uit, daar. IJsland staat nog wel op het lijstjequote:
Staat voor mij nog wel op het wensenlijstje, met een 737 de plas over. Maar dan wel de business class only directe vlucht new york jfk - london city.quote:Op maandag 7 september 2015 22:49 schreef Iemand91 het volgende:
Airbus van start met productieeerste A330neo
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar kwam ze dan...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.flickr.com/photos/edsardveen/
En schijnbaar komt morgen deze reus naar Schiphol. Komt om 14:00 uur aan en zal hier afgehandeld worden.
Vertrekt woensdagavond naar Gander, Newfoundland.
[ afbeelding ]
Oh, en de passagiers die vanavond verwachtten met een Norwegian 787 naar New York gingen kregen een verrassing:
[..]
Met een 737 de plas over dus. Maakt wel een stop in Keflavík, hier te volgen.
Das een A318quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:00 schreef XL het volgende:
[..]
Staat voor mij nog wel op het wensenlijstje, met een 737 de plas over. Maar dan wel de business class only directe vlucht new york jfk - london city.
edit: nu veilig geland op de Kaagbaantwitter:112Schiphol twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 16:18:31 Vooralarm groot voor Delta vlucht 135 na een birdstrike bij de start op Schiphol. Men heeft motor nummer 2 uitgschakeld. reageer retweet
Mooie lus.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:24 schreef boriq het volgende:
747 van Delta onderweg van Amsterdam naar Detroit is net na een birdstrike weer terug gekeert naar Amsterdamedit: nu veilig geland op de Kaagbaantwitter:112Schiphol twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 16:18:31 Vooralarm groot voor Delta vlucht 135 na een birdstrike bij de start op Schiphol. Men heeft motor nummer 2 uitgschakeld. reageer retweet
Een birdstrike heb je toch vrijwel meteen door? Waarom gaat hij zo ver van schiphol af voor hij terug vliegt? Kan me voorstellen dat hij wat brandstof moet lozen, maar dat doe je dan toch boven zee.quote:
Je kan en mag gewoon doorvliegen naar je eindbestemming (in tegenstelling tot een engine failure op een twee motorig toestel).quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:35 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Een birdstrike heb je toch vrijwel meteen door? Waarom gaat hij zo ver van schiphol af voor hij terug vliegt? Kan me voorstellen dat hij wat brandstof moet lozen, maar dat doe je dan toch boven zee.
Ah, ja dan gaat er wel wat tijd over heen natuurlijkquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:41 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je kan en mag gewoon doorvliegen naar je eindbestemming (in tegenstelling tot een engine failure op een twee motorig toestel).
Dan wordt het dus weer een afweging qua kosten (want eindbestemming heb je waarschijnlijk te weinig brandstof voor), passagiers-opvang, maintenance-mogelijkheden, etc.
Dat besluit komt meestal tot stand na een conference call met het thuisfront, die de mogelijkheden en de gevolgen ervan veel beter inzichtelijk hebben dan de vliegers.
Klopt En initieel, na de birdstrike, zal je eerst je procedures doorlopen voor het afzetten van de motor. Dan volg je gewoon de vertrekroute, zodat je je niet druk hoeft te maken over seperatie met andere toestellen etc. Daarom zie je dat ze pas na een tijdje van hun route zijn afgeweken (en waarschijnlijk 'wat' fuel gedumpt hebben boven Engeland. Als je hoog genoeg zit is dat toch al lang en breed verdampt en verspreid voor het op de grond is).quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:42 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ah, ja dan gaat er wel wat tijd over heen natuurlijk
Hoezo een mogelijk brandstoftekort? Omdat het vliegtuig met 3 motoren meer verbruikt dan met 4? Of is er een brandstoftank per motor?quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:41 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je kan en mag gewoon doorvliegen naar je eindbestemming (in tegenstelling tot een engine failure op een twee motorig toestel).
Dan wordt het dus weer een afweging qua kosten (want eindbestemming heb je waarschijnlijk te weinig brandstof voor), passagiers-opvang, maintenance-mogelijkheden, etc.
Dat besluit komt meestal tot stand na een conference call met het thuisfront, die de mogelijkheden en de gevolgen ervan veel beter inzichtelijk hebben dan de vliegers.
Je zal iets meer verbruiken omdat de motoren wat harder moeten werken. Echter, het grootste verlies ontstaat doordat je lager dan je geplande vlieghoogte zal moeten vliegen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoezo een mogelijk brandstoftekort? Omdat het vliegtuig met 3 motoren meer verbruikt dan met 4? Of is er een brandstoftank per motor?
Bedankt voor de uitlegquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:47 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Klopt En initieel, na de birdstrike, zal je eerst je procedures doorlopen voor het afzetten van de motor. Dan volg je gewoon de vertrekroute, zodat je je niet druk hoeft te maken over seperatie met andere toestellen etc. Daarom zie je dat ze pas na een tijdje van hun route zijn afgeweken (en waarschijnlijk 'wat' fuel gedumpt hebben boven Engeland. Als je hoog genoeg zit is dat toch al lang en breed verdampt en verspreid voor het op de grond is).
Jepquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:54 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg
Jij bent zelf piloot of niet?
Ja dat dacht ik al, de motoren zijn natuurlijk zo aangepast dat ze met zijn vieren op een gunstig 'toerenral' kunnen draaien. Mogen ze met 3 motoren minder hoog of kunnen ze überhaupt niet zo hoog komen?quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:51 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je zal iets meer verbruiken omdat de motoren wat harder moeten werken. Echter, het grootste verlies ontstaat doordat je lager dan je geplande vlieghoogte zal moeten vliegen.
Je hebt minder vermogen beschikbaar, en daardoor kun je inderdaad niet meer zo hoog komen als met vier motoren. En je vliegt het liefst zo hoog mogelijk, qua efficiëntie. Daarom merk je ook dat vliegtuigen tijdens lange vluchten af en toe klimmen. De optimale kruishoogte gaat omhoog naarmate je lichter wordt.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik al, de motoren zijn natuurlijk zo aangepast dat ze met zijn vieren op een gunstig 'toerenral' kunnen draaien. Mogen ze met 3 motoren minder hoog of kunnen ze überhaupt niet zo hoog komen?
Aha, interessant. Het is mij nooit zo opgevallen, maar dat ligt ook aan het feit dan Amsterdam-Sofia mijn langste vlucht is geweestquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:58 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je hebt minder vermogen beschikbaar, en daardoor kun je inderdaad niet meer zo hoog komen als met vier motoren. En je vliegt het liefst zo hoog mogelijk, qua efficiëntie. Daarom merk je ook dat vliegtuigen tijdens lange vluchten af en toe klimmen. De optimale kruishoogte gaat omhoog naarmate je lichter wordt.
Achja, FSX met een degelijke addon (PMDG biedt qua systemen een ongelofelijk gedetailleerde 737 en 777 aan) is al een hele kluif hoorquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:56 schreef Fokker89 het volgende:
Ik ben nooit verder gekomen dan
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Wie weet vlieg je nog wel een keer intercontinentaal, dan moet je er maar eens op letten (al is het in een 777 bijvoorbeeld echt niet te missen als je ergens achter de motoren zit)quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, interessant. Het is mij nooit zo opgevallen, maar dat ligt ook aan het feit dan Amsterdam-Sofia mijn langste vlucht is geweest
Ik heb wel heel wat vluchten gemaakt in de PMDG 747. Voelde me net een echte piloot toen ik alle checklists aan het afwerken was.quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:12 schreef NewHorizon het volgende:
quote:
Op dinsdag 8 september 2015 17:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, interessant. Het is mij nooit zo opgevallen, maar dat ligt ook aan het feit dan Amsterdam-Sofia mijn langste vlucht is geweest
Wie weet vlieg je nog wel een keer intercontinentaal, dan moet je er maar eens op letten (al is het in een 777 bijvoorbeeld echt niet te missen als je ergens achter de motoren zit)
Doe je dan de volledige 11-12 uur achtereen, of doe je 's ochtends de takeoff, dan op autopilot zetten, naar je werk gaan en 's avonds bij terugkomst te landing? (of het stuk op cruisehoogte versneld doen kan ook nog geloof ik)quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:16 schreef Blistering het volgende:
[..]
Wel grote voldoening toen ik de eerste keer een succesvolle vlucht had uitgevoerd met m'n PMDG 747. Van AMS naar LAX
Zodra ik op kruishoogte zat zette ik de simulation speed vaak wel wat hoger ja Maar voor de rest deed ik alles zelf.quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:18 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Doe je dan de volledige 11-12 uur achtereen, of doe je 's ochtends de takeoff, dan op autopilot zetten, naar je werk gaan en 's avonds bij terugkomst te landing? (of het stuk op cruisehoogte versneld doen kan ook nog geloof ik)
https://www.precisionmanuals.com/quote:
Qua vliegmodel lijkt het inderdaad niet, maar qua systemen hebben die gasten echt goed werk geleverd.quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:16 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik heb wel heel wat vluchten gemaakt in de PMDG 747. Voelde me net een echte piloot toen ik alle checklists aan het afwerken was.
Maar goed, het blijft een simulator en ik kan mij echt niet voorstellen dat het ook maar in de buurt komt van het echte werk.
Wel grote voldoening toen ik de eerste keer een succesvolle vlucht had uitgevoerd met m'n PMDG 747. Van AMS naar LAX
Kon dat in het echt ook maarquote:Op dinsdag 8 september 2015 17:24 schreef Blistering het volgende:
[..]
Zodra ik op kruishoogte zat zette ik de simulation speed vaak wel wat hoger ja Maar voor de rest deed ik alles zelf.
Ja die vluchten in een wide body naar Houston waren er ook maar ik bedoelde dat KLM vluchtnummer met een 737 full 2-2 business class. Of kende je die niet?quote:Op maandag 7 september 2015 23:09 schreef Blistering het volgende:
[..]
Zeker. KLM661 & KLM662, worden alleen niet gevlogen met 737's maar met 747's
Zeker wel. Ik las je post alleen iets andersquote:Op dinsdag 8 september 2015 17:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja die vluchten in een wide body naar Houston waren er ook maar ik bedoelde dat KLM vluchtnummer met een 737 full 2-2 business class. Of kende je die niet?
Yep, simpele overstap op IST, uitstekende verzorging aan boord, intercontinentaal vaker een lage bezettingsgraad, dus veel lege stoelen. A330 van Turkish is halen en brengen, soms goed, soms oud en versleten en dan zit zo'n loshangende voetensteun danig in de weg. Entertainment system is niet denderend maar dat zal niet boeiend zijn op een vakantie trip.quote:Op dinsdag 8 september 2015 11:21 schreef Viezze het volgende:
Straks met Turkish Airlines van Schiphol via Istanboel naar Jakarta, iemand ervaringen met die maatschappij? Hoorde er wel goede verhalen over. Laatste stuk in ieder geval 2-4-2 opstelling, heerlijk als je met twee personen bent.
Gewoon ouderwets een goed boek, niks mis mee tochquote:Op dinsdag 8 september 2015 17:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Yep, simpele overstap op IST, uitstekende verzorging aan boord, intercontinentaal vaker een lage bezettingsgraad, dus veel lege stoelen. A330 van Turkish is halen en brengen, soms goed, soms oud en versleten en dan zit zo'n loshangende voetensteun danig in de weg. Entertainment system is niet denderend maar dat zal niet boeiend zijn op een vakantie trip.
Heb ik in elk geval star class op de heenweg. Voor de terugweg wordt het nog een verrassing, hoewel volgens Arke ik nog steeds Premium Comfort vlieg....quote:Op maandag 7 september 2015 22:58 schreef FredvZ het volgende:
Over Arke gesproken, de PH-TFK is vandaag naar Brussel gevlogen om een nieuwe stoelindeling te krijgen. Van 307 naar 300 stoelen, gelijk aan de andere 787's in de groep. Star Class verdwijnt Premium Comfort komt er voor terug.
quote:Air France-KLM overweegt oprichting longhaul-dochter'
PARIJS - Air France-KLM overweegt om een low cost-dochteronderneming op te richten die op langeafstandsvluchten moet gaan vliegen. Dat meldt de Franse krant Les Echos. De krant baseert zich op verschillende interne bronnen. De plannen, die de luchtvaartonderneming in staat stellen om de operationele kosten te verlagen, zouden zich nog in een vroeg stadium bevinden.
Het op te richten dochterbedrijf zou moeten gaan vliegen met een deel van de 25 Boeing 787’s die Air France-KLM besteld heeft. Personeel zal - net als bij Transavia - op vrijwillige basis naar het dochterbedrijf kunnen overstappen of wordt extern aangeworven, zo meldt de krant.
Door de oprichting van een low cost dochter zou Air France-KLM tegen lagere operationele kosten naar verre bestemmingen kunnen vliegen. De maatschappij zou met name moeten gaan vliegen op leisure-bestemmingen die niet rendabel zijn om door Air France zelf bediend te worden. Op die manier zou de groep onrendabele routes toch in het netwerk kunnen behouden.
Wanneer Air France-KLM het plan realiseert zou het hiermee het voorbeeld van Lufthansa volgen. Dochterbedrijf Eurowings start komend najaar met longhaul-vluchten naar Dubai, Varadero, Punta Cana, Bangkok en Phuket vanuit Keulen. Andere voorbeelden van longhaul-lowcost maatschappijen zijn Norwegian en het Maleisische AirAsia X.
Intussen heeft Air France met de pilotenbond SNPL nog altijd geen akkoord gesloten over het verhogen van de productiviteit en kostenbesparingen. Onderhandelingen daarover zijn vastgelopen. Mocht er geen akkoord worden bereikt, dan zet Air France mogelijk het mes in de langeafstandsvloot. In het slechtste geval gaat het om het schrappen van veertien vliegtuigen en drieduizend banen, zo meldt Les Echos.
quote:Vanochtend was er een gastcollege over OCC processen, network planning & 787 introductie van KLM's Duty Manager OCC op de HVA, opleiding Aviation. Hierin werden de volgende interessante zaken genoemd en bevestigd:
- B777 piloten krijgen een 6 daagse 'differences course', incl. 4 sim sessies en 2 line training flights voor het verkrijgen van een Common 777/787 Typerating.
- Omdat er natuurlijk nog niet gevlogen wordt met de 787, heeft KLM ook nog geen volledig opgeleide crew voor de delivery flight en commerciële vluchtuitvoering. Daarom krijgen er momenteel 2 piloten 'line training' op de 787-9 van Virgin Atlantic, waarna zij de verdere line training van KLM piloten gaan doen als line instructor.
- KLM krijgt op de lange termijn één long haul unit, volledig opgebouwd uit de 777/787 families.
- KLM zal de eerste operator (EDIT: correctie van 'mac' uit bericht hieronder; er zijn eerdere operators geweest die er ondertussen alweer mee gestopt zijn) zijn die een 777/787 vloot gecombineerd en geïntegreerd gaat opereren. De 787 operaties zullen vanaf het begin onderdeel zijn van de 777 bestemmingen.
- De volledige A330 vloot zal op termijn uitgefaseerd worden, beginnende bij de aflopende lease contracten van de -200 machines. De rol van de A330 als tussen oplossing om de periode van 767/MD-11 naar 787 te overbruggen is hiermee bevestigd.
- Op long haul gebied krijgt KLM een 'all Boeing fleet' (met die exacte worden). Hieruit valt te concluderen dat er volgens de huidige plannen geen A350's naar Amstelveen gaan komen.
- Zoals eerder gemeld hier zal de uitfasering van de B747 vloot een lagere prioriteit hebben (later beginnen, lager tempo, etc.) door de lage brandstofprijs. De nadruk werd gelegd op de uitfasering van de Airbus vloot tov de 747 vloot ("in de aankomende jaren").
- Geplande lijn operaties & opbouw van productie met de 787:
25 okt 2015: 1e machine, als crew line training programma. (5 weekly flights)
-> 5x weekly AUH-BAH rotatie
30 nov 2015: 2e machine, opschalen van operatie omdat er voldoende crew is. (13 weekly flights)
-> 7x weekly AUH-BAH
-> 4x weekly DXB
-> 2x weekly GIG
29 feb 2016: 3e machine (17 weekly flights)
-> 7x weekly AUH-BAH
-> 4x weekly DXB
-> 2x weekly GIG
-> 2x weekly CAI
-> 2x weekly FUK
Dat weet ik. Maar er staat wel meer in dat bericht dan alleen dat.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:27 schreef Mikey92 het volgende:
Geruchten over alle 787's van Air France naar KLM en alle 350 naar Air France gaan al langer de ronde;)
A330 verhaal was al bekend, 747 verhaal wisselt steeds, sneller/langzamer uitfaseren.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:31 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar er staat wel meer in dat bericht dan alleen dat.
Zal eerder een geheel nieuwe merknaam worden denk ik.quote:
Hoe groot was het verschil tussen de sim en het echte werk? Ik weet dat ze behoorlijk realistisch zijn maar qua bewegingen en gevoel moet er toch verschil in zitten? Na je rating lijkt me het net alsof je je autorijbewijs net hebt gehaald, je kunt het trucje maar dat is het dan ook. Maar dan heb je wel les gehad in een echte auto.quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:39 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Qua vliegmodel lijkt het inderdaad niet, maar qua systemen hebben die gasten echt goed werk geleverd.
Mening vlieger loopt ter voorbereiding op omscholing in de simulator alvast op een dergelijk product een paar keer door de procedures heen. Autopilot aan, handboeken erbij, prima
quote:
Zou er op de Frans markt naast Aigle Azur, Air Austral, Air Caraïbes, Corsair International, XL Airways France en Air France natuurlijk nog plek zijn voor een extra speler op de Long-Haul markt in Frankrijk?quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:52 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Zal eerder een geheel nieuwe merknaam worden denk ik.
Nou io hoop toch echt dat er een aantal A350's in KLM kleuren komenquote:Op dinsdag 8 september 2015 20:27 schreef Mikey92 het volgende:
Geruchten over alle 787's van Air France naar KLM en alle 350 naar Air France gaan al langer de ronde;)
Met maar 7 die zouden komen en de vertrekkende 330's zou het niet echt efficiënt zijn om een subvloot te hebben van 7 kisten tegen een gedeelde vloot van 777/787.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou io hoop toch echt dat er een aantal A350's in KLM kleuren komen
Dat wordt weer een leuk kerstcadeau. o<:)quote:Op donderdag 3 september 2015 11:48 schreef Iemand91 het volgende:
En nog iets; het 2e boek over de MD-11 is uit:
https://www.facebook.com/(...)nk/1091659874197297/
[ afbeelding ]
Lijkt mij wel mooi passen bij het eerste boek (waarvan wij er 2 kregen ) passen.
Dus mensen, even bestellen dus zodat ze het gaan drukken.
Ze zitten nu dus misschien al over de 300 bestellingen binnen 12 uur.
quote:Charley Valette
Beste MD-11 fans,
Ondanks dat het door ons beoogde minimum aantal voor-verkopen nog niet hebben bereikt willen we het niet spannender maken. We hebben alles nogmaals doorberekend en met de wetenschap dat jullie blijven werven en dat KLM ons gaat promoten voelen wij ons voldoende gesteund om het boek definitief uit te brengen. Dit boek er gewoon komen. Wij zijn trots te mogen zeggen "WE ARE GO FOR LAUNCH!" Hierbij de vooraankondiging:
Na het succes van het eerste KLM MD-11-boek ‘Farewell MD-11’ verschijnt eind dit jaar de opvolger: ‘End of Flightplan’.
In dit tweede boek komen de drie KLM MD-11’s aan bod die als laatste zijn uitgefaseerd: De KCE Audrey Hepburn, de KCB Maria Montessori en de KCD Florence Nightingale.
Deze uitgave beschrijft de tijdspanne van de laatste lijndienstvlucht op 25 & 26 oktober 2014 tot en met het moment dat de KCD op 12 januari 2015 aankomt in de woestijn van Mojave. Uiteraard komen de Farewell Flights uitgebreid aan bod.
De tekst verschijnt in zowel het Nederlands als het Engels.
‘End of Flightplan’ wordt geleverd met een cassette om boek 1 & 2 in te bewaren.
Wie het boek bestelt voor 25 september 2015 krijgt er gratis een driedelige stickerset ter waarde van ¤ 5 bij.
De Stichting Farewell MD-11 heeft ervoor gekozen het boek enkel per post te verzenden.
Klik op de link om het boek ‘End of Flightplan’ te bestellen: http://www.md-11.nl
(foto Mel Whitside)
quote:Op maandag 7 september 2015 22:49 schreef Iemand91 het volgende:
En schijnbaar komt morgen deze reus naar Schiphol. Komt om 14:00 uur aan en zal hier afgehandeld worden.
Vertrekt woensdagavond naar Gander, Newfoundland.
[ afbeelding ]
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 09-09-2015 om 01:31:32 Confirmed: Fire at @LASairport involved flight #BA2276, bound for London. Our track: http://t.co/x0CiG699Ei http://t.co/R9DWI7CdiJ reageer retweet
twitter:LASairport twitterde op woensdag 09-09-2015 om 01:35:13 UPDATE 4:33 PM -- There were 159 passengers and 13 crew on the flight. Two were transported for minor injuries. reageer retweet
Kist is bijna 17 jaar oud, beschadigde wingbox... het zou me ten zeerste verbazen als die nog gerepareerd gaat worden.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:05 schreef Mikey92 het volgende:
Die vliegt voorlopig niet of helemaal niet meer...
Oeiquote:Op woensdag 9 september 2015 10:48 schreef OEM het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Kist is bijna 17 jaar oud, beschadigde wingbox... het zou me ten zeerste verbazen als die nog gerepareerd gaat worden.
Die kunnen ze wel afschrijven denk ik...quote:Op woensdag 9 september 2015 10:48 schreef OEM het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Kist is bijna 17 jaar oud, beschadigde wingbox... het zou me ten zeerste verbazen als die nog gerepareerd gaat worden.
BHB, BHD en BHK worden al jaren niet meer gebruikt. Echter, een registratie mag pas na 30 jaar weer hergebruikt worden. Daarom mogen BHB en BHK niet gebruikt worden (2010 en 2006 voor het laatst gebruikt) en BHD wel (1957).quote:Op woensdag 9 september 2015 00:19 schreef Mikey92 het volgende:
Geen BHB want die is al geregistreerd op een luchtballon.
Weer "brand" in de Schipholtunnel?quote:Op woensdag 9 september 2015 12:27 schreef Iemand91 het volgende:
Familie van mij gaat over een 2 uur naar Turkije; op dit moment rollen ze waarschijnlijk met de trein het station van Schiphol binnen.
EDIT: Nee dus.
Leuke verrassing ook (denk ik); de gebruikelijke 737 is de 767 PH-OYI geworden.
Niet dat hen dat ook maar iets kan schelen...
Nee, ze zitten in een andere trein dan ik dacht.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:47 schreef derLudolf het volgende:
Weer "brand" in de Schipholtunnel?
Lijkt erop van niet. Maar ach; een 767 is weer 'ns wat anders dan een 737 niet waar?quote:Zit je in zo'n 767 ook ruimer of maakt dat bij Arme en consorten weinig verschil?
Als je Economy of Confort vliegt zit je net zo krap als in een 737. Je zit alleen ruimer in Premium Comfort.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:47 schreef derLudolf het volgende:
Zit je in zo'n 767 ook ruimer of maakt dat bij Arme en consorten weinig verschil?
Op 2:35 gaat de straal zo door de open deur de cabine in. Als ik de foto's zo zie misschien niet eens een slecht idee, volgens mij fikte het binnen ook al.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:48 schreef flipsen het volgende:
Wat me altijd opvalt bij die blusacties: Ze kunnen toch echt niet richten met die schuimkanonnen ala ze die aanzetten. Ze spuiten mensen echt letterlijk van hun sokken (of van de brommer)
Ik heb nog nooit met zo'n lage bezettingsgraad gevlogen Mensen lagen over 3/4 stoelen languit te slapen En veel mensen hadden een "tweezits" voor zichzelf.quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Yep, simpele overstap op IST, uitstekende verzorging aan boord, intercontinentaal vaker een lage bezettingsgraad, dus veel lege stoelen. A330 van Turkish is halen en brengen, soms goed, soms oud en versleten en dan zit zo'n loshangende voetensteun danig in de weg. Entertainment system is niet denderend maar dat zal niet boeiend zijn op een vakantie trip.
Blijven mooie plaatjesquote:Op donderdag 10 september 2015 21:06 schreef Sunri5e het volgende:
Hier zie je de Trans niet vaak
[ afbeelding ]
Hoe vliegt hij daar eigenlijk naar toe? met meerdere tussenstops? zou dat wel eens willen zien.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:06 schreef Sunri5e het volgende:
Hier zie je de Trans niet vaak
[ afbeelding ]
Miami Airways vliegt bijvoorbeeld zo:quote:Op donderdag 10 september 2015 21:10 schreef Fokker89 het volgende:
Hoe vliegt hij daar eigenlijk naar toe? met meerdere tussenstops? zou dat wel eens willen zien.
Een andere bekende route is via Sal (Kaapverdische eilanden). Arke heeft zo enkele jaren twee keer per week naar Brazilië gevlogen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 16:02 schreef FredvZ het volgende:
De N738MA is via Gander en Portsmouth weer terug naar Miami,
In een 737 ? Dacht dat die de oceaan niet over mocht met passagiers?quote:Op donderdag 10 september 2015 21:15 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Miami Airways vliegt bijvoorbeeld zo:
[..]
Een andere bekende route is via Sal (Kaapverdische eilanden). Arke heeft zo enkele jaren twee keer per week naar Brazilië gevlogen.
Met ETOPS kom je overal met een 737quote:Op donderdag 10 september 2015 21:16 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
In een 737 ? Dacht dat die de oceaan niet over mocht met passagiers?
Jawel, dit mag wel. Er moeten alleen wel aan een aantal dingen worden voldaan om bijvoorbeeld genoeg uitwijkmogelijkheden te hebben etc.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:16 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
In een 737 ? Dacht dat die de oceaan niet over mocht met passagiers?
ETOPS is wederom het sleutelwoord hier inderdaad En anders zou je helemaal noordelijk kunnen vliegen, voor zo een 'eenmalige' vlucht ook wel te doen.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:17 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Met ETOPS kom je overal met een 737
Al een tijdje bekend :quote:Op donderdag 10 september 2015 10:52 schreef zlotka het volgende:
9 Oktober Finnair met de A350 op Schiphol
Helsinki–Amsterdam 09 Oct 2015 AY841
Amsterdam–Helsinki 09 Oct 2015 AY842
Bron
quote:Op donderdag 9 april 2015 11:29 schreef Thetallguy het volgende:
En 9 oktober zet Finnair de A350 in op de ochtendvlucht van/naar Helsinki. Wordt in eerste instantie op Europese routes ingezet voor crew familiarisatie en ook Amsterdam is een keer aan de beurt
quote:Op donderdag 9 april 2015 12:06 schreef Iemand91 het volgende:
Vrijdag 9 oktober 2015 is de dag dat hun A350 deze kant op komt; van/naar Helsinki.Zal dus hoogstwaarschijnlijk de allereerste keer zijn dat een A350 op Schiphol komt.
Ja, want het wordt een beetje moeilijk om dat non-stop te doen.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:10 schreef Fokker89 het volgende:
Hoe vliegt hij daar eigenlijk naar toe? met meerdere tussenstops? zou dat wel eens willen zien.
Lol Dat mag zeker ook wel wat kosten danquote:Op donderdag 10 september 2015 21:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Al een tijdje bekend :
[..]
[..]
[..]
Ja, want het wordt een beetje moeilijk om dat non-stop te doen.
Als er geen mogelijkheid is om te stoppen dan wil men voor de nog wel eens brandstoftanks in de cabine plaatsen; zoals deze gloednieuwe 717 voor Hawaiian Airlines vanuit Long Beach naar Hawai gevlogen moest worden:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)48884.jpg]afbeelding[/url] ]
Oepsquote:Op donderdag 10 september 2015 21:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Al een tijdje bekend :
[..]
[..]
[..]
Ja, want het wordt een beetje moeilijk om dat non-stop te doen.
Ha daar trappen wij niet in Iemand91, dit is duidelijk een chemtrail-vluchtquote:Op donderdag 10 september 2015 21:20 schreef Iemand91 het volgende:
Als er geen mogelijkheid is om te stoppen dan wil men voor de nog wel eens brandstoftanks in de cabine plaatsen; zoals deze gloednieuwe 717 voor Hawaiian Airlines vanuit Long Beach naar Hawai gevlogen moest worden:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)48884.jpg]afbeelding[/url] ]
quote:Op woensdag 9 september 2015 10:05 schreef Mikey92 het volgende:
Die vliegt voorlopig niet of helemaal niet meer...
Tja; je moet die kist toch op een manier daar krijgen hè.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:21 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Lol Dat mag zeker ook wel wat kosten dan
Ach, dit soort info tussendoor zakt nou eenmaal snel weg.quote:
Shit, betrapt.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:22 schreef NewHorizon het volgende:
Ha daar trappen wij niet in Iemand91, dit is duidelijk een chemtrail-vlucht
Dit soort dingen maak je in principe nooit mee, en dan een week voor je pensioen... Ongelofelijk.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:27 schreef Mylene het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
'It's safe to say I'm finished flying': Hero BA pilot who saved 157 passengers when jet burst into flames reveals he heard loud explosion and fought to keep plane under control after it suddenly ‘veered to the left’
Henkey was due to make return trip to Barbados for his final flight with BA
But the 63-year-old has revealed he will not get behind the controls again
Pilot was waiting in Vegas to brief investigators before flying home to UK
Boeing 777 he was due to fly to Gatwick caught fire on Vegas runway
A350quote:Op donderdag 10 september 2015 10:52 schreef zlotka het volgende:
9 Oktober Finnair met de A350 op Schiphol
Helsinki–Amsterdam 09 Oct 2015 AY841
Amsterdam–Helsinki 09 Oct 2015 AY842
Bron
Deze is echt mooi!quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:16 schreef Sunri5e het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)99447.jpg]afbeelding[/url] ]
bron: TheAvionist.comquote:One British classic aircraft from WW2 helping out its Cold War compatriot at Scottish airshow.
This video was filmed on Sept. 5, at Prestwick airport, during the Scottish Airshow 2015 and it shows the last flying Vulcan bomber experiencing a nose wheel failure before landing.
As you can see in the interesting footage (that includes also radio comms on the Tower frequency) the Vulcan performed a flyover then initiated a right hand turn to land on runway 30. However, the nose gear did not extend fully and the V-bomber performed a second flyover before starting orbiting to the north of the airfield.
That’s when a Spitfire of the BBMF (Battle of Britain Memorial Flight) came to help: the WWII plane called up on the radio and asked if there was anyway he could help by giving the Vulcan a closer look from underneath the aircraft.
As the bomber slowed down to below 170 knots, the Spitfire formed up on its right wing and confirmed that the nose wheel was not properly extended.
In an attempt to unblock the gear the Vulcan performed some aggressive turns that eventually freed whatever was holding the nose wheel from extending allowing the Vulcan (preceded by the Spitfire) to perform a safe landing.
Well done to everyone involved in the emergency!
quote:KLM wil nieuwe Schiphol-pier al in 2019 laten openen
De opening van een nieuwe Schiphol-pier in 2022 is voor KLM te laat. De luchtvaartmaatschappij wil dat de pier al in 2019 wordt geopend.
Dat zegt Pieter Cornelisse, directeur luchthavenstrategie bij KLM, zaterdag in onder meer het Haarlems Dagblad.
"Oorspronkelijk was het plan dat de verkorte pier in mei van dit jaar klaar zou zijn, dus voor de invoering van de centrale security. Toen werd het 2018 en nu weer 2022. Over zeven jaar is echt veel te laat'', aldus Cornelisse.
KLM en Schiphol werken aan een compromis, waarbij in eerste instantie niet het hele vrachtgebouw wordt gesloopt, maar een derde. Hoewel KLM in dat geval alle poststukken ergens anders zou moeten verwerken, en daarvoor nieuwe machines zou moeten kopen, zou de pier dan wel al in 2019 in gebruik kunnen worden genomen.
De bouw van de nieuwe pier is nodig omdat Schiphol naar eigen zeggen ''uit haar jasje'' groeit. In het komende decennium groeit het aantal reizigers naar verwachting van 52,5 miljoen tot ongeveer 65 miljoen.
De luchthaven neemt naar verwachting voor het einde van het jaar een besluit over het voorgestelde plan.
Hoezo? Volgens het artikel zoeken ze samen naar een compromis, lijkt mij dan juist een normale samenwerking.quote:Op zaterdag 12 september 2015 16:45 schreef FredvZ het volgende:
De relatie tussen Schiphol en KLM komt volgens mij steeds verder onder druk te staan...
[..]
KLM liep al eerder te mopperen over de tarieven, ik kan even zo snel geen linkje vinden.quote:Op zaterdag 12 september 2015 16:56 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Hoezo? Volgens het artikel zoeken ze samen naar een compromis, lijkt mij dan juist een normale samenwerking.
Tarieven zijn al naar beneden en volgend jaar nog meer, dus dat zal steeds minder een probleem worden denk ik:)quote:Op zaterdag 12 september 2015 17:50 schreef FredvZ het volgende:
[..]
KLM liep al eerder te mopperen over de tarieven, ik kan even zo snel geen linkje vinden.
En nu is het weer de KLM die vindt dat Schiphol haast moet maken.
Een boordschutterskoepeltjequote:
Tja, maar dat is niet echt British Airways en die zul je hier ook niet tegenkomen in de buurt.quote:Op maandag 14 september 2015 09:35 schreef Thetallguy het volgende:
Gelukkig zijn deze er dan nog
[ afbeelding ]
Nu definitief geworden:quote:Op maandag 15 juni 2015 11:47 schreef Iemand91 het volgende:
En de eerste orders zijn bekend:
ITP (Intent to purchase)
LOI (Letter of intent)
Firm (Firm order)
Commitment
CTP: (commitment to purchase)
MOU (Memorandum of Understanding)
Donderdag 18-06:
- Wizz Air: 110 A321neo (MOU) + 90 options.
Daarnaast:quote:BLAGNAC – Wizz Air plaatst definitief een order voor 110 Airbus A321neo’s. Vliegtuigbouwer Airbus meldt dat de tijdens de Paris Air Show getekende intentieverklaring nu is omgezet in een definitieve bestelling. De order betekent een enorme vlootuitbreiding voor het in Hongarije gevestigde Wizz Air.
Op dit moment beschikt Wizz Air over een vloot van 63 toestellen, allemaal A320’s. De nieuwe toestellen zijn volgens Wizz Air-topman József Váradi nodig om de sterke marktpositie van de maatschappij in Centraal- en Oost-Europa te versterken. De A321neo moet de maatschappij in staat stellen ook nog eens kostenefficiënter te vliegen.
De toestellen zullen worden voorzien van liefst 239 stoelen in een zogeheten Cabin Flex-configuratie. Dat zijn er aanzienlijk meer dan in de huidige A320’s vabn Wizz Air, die plaats bieden aan 180 passagiers. De operationele kosten van de A320neo-serie liggen zo’n twintig procent lager ten opzichte van de huidige A320-serie.
De bestelling van Wizz Air is de grootste ooit voor de A321, de grootste variant van de A320-serie. Op basis van de huidige catalogusprijzen heeft de order een waarde van 13,7 miljard dollar. De levering van de nieuwe vliegtuigen zal volgens Wizz Air plaatsvinden tussen 2019 en 2024.
quote:MOBILE - Vandaag opent Airbus zijn nieuwe 530 miljoen euro kostende assemblagefaciliteit in Mobile, Alabama. Hier zullen gemiddeld vier vliegtuigen per maand van de A321 worden geassembleerd voor de Noord-, Midden- en Zuid-Amerikaanse markt. Het is voor het eerst dat Airbus vliegtuigen in Amerika gaat assembleren.
De eerste jaren zullen in Mobile alleen A320’s met de huidige motoren (Current Engine Option) worden gebouwd. Vanaf 2018 zal ook de zuiniger A320neo (New Engine Option) worden geassembleerd. Alle onderdelen worden vanuit de Airbusfabrieken in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk per schip over de Atlantische oceaan gevaren naar de haven van Mobile, dat een paar kilometer van de Airbus-faciliteit ligt. De laatste kilometers gaan per truck.
De faciliteit is de meeste geavanceerde ter wereld van Airbus. Goedkeuring werd verkregen door veiligheidsinstituten FAA (VS) en EASA (EU). In 2017 moeten maandelijks vier toestellen uit de assemblagehal in Mobile rollen. Dat is een relatief klein deel van de in totaal vijftig toestellen uit de A320-serie die Airbus in 2017 wil bouwen in Frankrijk, Duitsland, China en de VS.
A321
De A321 met 180-200 zitplaatsen is het meest verkochte Airbus-toestel in de VS. Deze grootste telg van de A320-familie vervangt grofweg de jaren geleden uit productie genomen Boeing 757. De helft van de in Mobile te bouwen toestellen zullen A321’s zijn. De meeste Amerikaanse airlines hadden 757’s in hun vloot vanwege de gunstige prijs-kwaliteitverhouding over maximaal 5.000-7.500 km, bijvoorbeeld op transatlantische routes tussen Europa en de oostkust van Noord-Amerika. De A321 neemt deze rol over.
In Mobile is alle ruimte om deze faciliteit te verdubbelen, wat niet kan worden gezegd van de faciliteiten van Airbus in Hamburg en Toulouse. Airbus heeft een dergelijke faciliteit ook in Tianjin, China.
Maandag vindt in Mobile de officiële opening plaats van de Amerikaanse assemblagelijn. Inmiddels is 'Airbus America' al gestart met de assemblage van het eerste toestel, een A321 bestemd voor JetBlue Airways.
quote:British Airways geeft foto's van first class Boeing 787-9 vrij
AMSTERDAM - British Airways heeft foto's vrijgegeven van de first class in de Boeing 787-9 van de luchtvaartmaatschappij. De first class biedt plaats aan acht passagiers. British Airways ontvangt net als KLM volgende maand de eerste 787-9.
De first class werd in samenwerking met Forpeople en Prototrim ontwikkeld. De op maat gemaakte verlichting van Pritchard Themis kan worden ingesteld op ieder tijdstip van de dag, zodat reizigers frisser arriveren op de bestemming. Naast acht plaatsen in de first class is er in de 787-9 van BA ook plaats voor 42 passagiers in de business class en 39 passagiers in premium economy class. Het aantal stoelen in de economy class bedraagt 127.
De zes meter kortere 787-8 van BA telt slechts twee stoelen minder. In dit toestel is geen first class aanwezig. Delhi wordt de eerste bestemming waarop de 787-9 zal worden ingezet.
Qua hard product niet zo goed als de concurrentie (maar dat schijnt ook met de routes te maken te hebben) maar qua design staat het IMHO bovenaan.quote:
Mee eens, maar het is wel wat je verwacht bij een airline uit die contreien, een hoop nep hout en gouden rommels.quote:Op maandag 14 september 2015 18:17 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Vele malen stijlvoller dan die kitch van Emirates.
Ja duidelijk, maar nog niet echt een antwoord vind ik. Van 199 naar 239 passagiers doe jr niet door de stoelen dichter opeen te zetten lijkt mequote:Op maandag 14 september 2015 19:17 schreef inkjet het volgende:
Tja mensen willen goedkope tickets en dat kan door de kosten per passagier-mijl te verlagen. Dus stoppen de meeste maatschappijen steeds meer mensen in de economy. Aan de andere kant zie je een verluxing van de premium cabins optreden.
Moet je gewoon doorheen kijken. De service in Business Class is perfect en op een nachtvlucht komt zo'n hoog blonde Roemeense trolly dollie ook nog je bedje opmaken. Krijg je bij BA gegarandeerd niet.quote:Op maandag 14 september 2015 19:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Mee eens, maar het is wel wat je verwacht bij een airline uit die contreien, een hoop nep hout en gouden rommels.
Alles een paar inch krapper naar 30 max, twee toiletten eruit en je hebt zo 30 seats extra. In een 737-900 kunnen tenslotte ook 215 stoelen in. Vraag niet hoe, maar het kan.quote:Op maandag 14 september 2015 18:21 schreef derLudolf het volgende:
239 man in een A321NEO? Is die groter dan de CEO dan? Komen de stoelen krapper te staan dan hun huidige vliegtuigen?
Configuratie van de deuren wordt ook iets anders. Waar de CEO volledige deuren heeft krijgt de NEO emergency exit 'hatches' boven de vleugels (wat de A319/320 ook heeft) dat scheelt ook weer een paar rijen.quote:Op maandag 14 september 2015 20:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja duidelijk, maar nog niet echt een antwoord vind ik. Van 199 naar 239 passagiers doe jr niet door de stoelen dichter opeen te zetten lijkt me
Wikipedia geeft die getallen bij een pitch van 71cm dus het vliegtuig zal wel groter worden
Dat bedoelde ik er ook mee, je weet gewoon dat je dat kan verwachten bij die airlines.quote:Op maandag 14 september 2015 20:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Moet je gewoon doorheen kijken. De service in Business Class is perfect en op een nachtvlucht komt zo'n hoog blonde Roemeense trolly dollie ook nog je bedje opmaken. Krijg je bij BA gegarandeerd niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |