Miami Airways vliegt bijvoorbeeld zo:quote:Op donderdag 10 september 2015 21:10 schreef Fokker89 het volgende:
Hoe vliegt hij daar eigenlijk naar toe? met meerdere tussenstops? zou dat wel eens willen zien.
Een andere bekende route is via Sal (Kaapverdische eilanden). Arke heeft zo enkele jaren twee keer per week naar Brazilië gevlogen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 16:02 schreef FredvZ het volgende:
De N738MA is via Gander en Portsmouth weer terug naar Miami,
In een 737quote:Op donderdag 10 september 2015 21:15 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Miami Airways vliegt bijvoorbeeld zo:
[..]
Een andere bekende route is via Sal (Kaapverdische eilanden). Arke heeft zo enkele jaren twee keer per week naar Brazilië gevlogen.
Met ETOPS kom je overal met een 737quote:Op donderdag 10 september 2015 21:16 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
In een 737? Dacht dat die de oceaan niet over mocht met passagiers?
Jawel, dit mag wel. Er moeten alleen wel aan een aantal dingen worden voldaan om bijvoorbeeld genoeg uitwijkmogelijkheden te hebben etc.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:16 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
In een 737? Dacht dat die de oceaan niet over mocht met passagiers?
ETOPS is wederom het sleutelwoord hier inderdaadquote:Op donderdag 10 september 2015 21:17 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Met ETOPS kom je overal met een 737
Al een tijdje bekendquote:Op donderdag 10 september 2015 10:52 schreef zlotka het volgende:
9 Oktober Finnair met de A350 op Schiphol![]()
Helsinki–Amsterdam 09 Oct 2015 AY841
Amsterdam–Helsinki 09 Oct 2015 AY842
Bron
quote:Op donderdag 9 april 2015 11:29 schreef Thetallguy het volgende:
En 9 oktober zet Finnair de A350 in op de ochtendvlucht van/naar Helsinki. Wordt in eerste instantie op Europese routes ingezet voor crew familiarisatie en ook Amsterdam is een keer aan de beurt
quote:Op donderdag 9 april 2015 12:06 schreef Iemand91 het volgende:
Vrijdag 9 oktober 2015 is de dag dat hun A350 deze kant op komt; van/naar Helsinki.Zal dus hoogstwaarschijnlijk de allereerste keer zijn dat een A350 op Schiphol komt.
Ja, want het wordt een beetje moeilijk om dat non-stop te doen.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:10 schreef Fokker89 het volgende:
Hoe vliegt hij daar eigenlijk naar toe? met meerdere tussenstops? zou dat wel eens willen zien.
Lolquote:Op donderdag 10 september 2015 21:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Al een tijdje bekend:
[..]
[..]
[..]
Ja, want het wordt een beetje moeilijk om dat non-stop te doen.![]()
Als er geen mogelijkheid is om te stoppen dan wil men voor de nog wel eens brandstoftanks in de cabine plaatsen; zoals deze gloednieuwe 717 voor Hawaiian Airlines vanuit Long Beach naar Hawai gevlogen moest worden:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)48884.jpg]afbeelding[/url] ]
Oepsquote:Op donderdag 10 september 2015 21:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Al een tijdje bekend:
[..]
[..]
[..]
Ja, want het wordt een beetje moeilijk om dat non-stop te doen.![]()
Ha daar trappen wij niet in Iemand91, dit is duidelijk een chemtrail-vluchtquote:Op donderdag 10 september 2015 21:20 schreef Iemand91 het volgende:
Als er geen mogelijkheid is om te stoppen dan wil men voor de nog wel eens brandstoftanks in de cabine plaatsen; zoals deze gloednieuwe 717 voor Hawaiian Airlines vanuit Long Beach naar Hawai gevlogen moest worden:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)48884.jpg]afbeelding[/url] ]
quote:Op woensdag 9 september 2015 10:05 schreef Mikey92 het volgende:
Die vliegt voorlopig niet of helemaal niet meer...
Tja; je moet die kist toch op een manier daar krijgen hè.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:21 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
LolDat mag zeker ook wel wat kosten dan
Ach, dit soort info tussendoor zakt nou eenmaal snel weg.quote:
Shit, betrapt.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:22 schreef NewHorizon het volgende:
Ha daar trappen wij niet in Iemand91, dit is duidelijk een chemtrail-vlucht
Dit soort dingen maak je in principe nooit mee, en dan een week voor je pensioen... Ongelofelijk.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:27 schreef Mylene het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
'It's safe to say I'm finished flying': Hero BA pilot who saved 157 passengers when jet burst into flames reveals he heard loud explosion and fought to keep plane under control after it suddenly ‘veered to the left’
Henkey was due to make return trip to Barbados for his final flight with BA
But the 63-year-old has revealed he will not get behind the controls again
Pilot was waiting in Vegas to brief investigators before flying home to UK
Boeing 777 he was due to fly to Gatwick caught fire on Vegas runway
A350quote:Op donderdag 10 september 2015 10:52 schreef zlotka het volgende:
9 Oktober Finnair met de A350 op Schiphol![]()
Helsinki–Amsterdam 09 Oct 2015 AY841
Amsterdam–Helsinki 09 Oct 2015 AY842
Bron
Deze is echt mooi!quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:16 schreef Sunri5e het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)99447.jpg]afbeelding[/url] ]
bron: TheAvionist.comquote:One British classic aircraft from WW2 helping out its Cold War compatriot at Scottish airshow.
This video was filmed on Sept. 5, at Prestwick airport, during the Scottish Airshow 2015 and it shows the last flying Vulcan bomber experiencing a nose wheel failure before landing.
As you can see in the interesting footage (that includes also radio comms on the Tower frequency) the Vulcan performed a flyover then initiated a right hand turn to land on runway 30. However, the nose gear did not extend fully and the V-bomber performed a second flyover before starting orbiting to the north of the airfield.
That’s when a Spitfire of the BBMF (Battle of Britain Memorial Flight) came to help: the WWII plane called up on the radio and asked if there was anyway he could help by giving the Vulcan a closer look from underneath the aircraft.
As the bomber slowed down to below 170 knots, the Spitfire formed up on its right wing and confirmed that the nose wheel was not properly extended.
In an attempt to unblock the gear the Vulcan performed some aggressive turns that eventually freed whatever was holding the nose wheel from extending allowing the Vulcan (preceded by the Spitfire) to perform a safe landing.
Well done to everyone involved in the emergency!
quote:KLM wil nieuwe Schiphol-pier al in 2019 laten openen
De opening van een nieuwe Schiphol-pier in 2022 is voor KLM te laat. De luchtvaartmaatschappij wil dat de pier al in 2019 wordt geopend.
Dat zegt Pieter Cornelisse, directeur luchthavenstrategie bij KLM, zaterdag in onder meer het Haarlems Dagblad.
"Oorspronkelijk was het plan dat de verkorte pier in mei van dit jaar klaar zou zijn, dus voor de invoering van de centrale security. Toen werd het 2018 en nu weer 2022. Over zeven jaar is echt veel te laat'', aldus Cornelisse.
KLM en Schiphol werken aan een compromis, waarbij in eerste instantie niet het hele vrachtgebouw wordt gesloopt, maar een derde. Hoewel KLM in dat geval alle poststukken ergens anders zou moeten verwerken, en daarvoor nieuwe machines zou moeten kopen, zou de pier dan wel al in 2019 in gebruik kunnen worden genomen.
De bouw van de nieuwe pier is nodig omdat Schiphol naar eigen zeggen ''uit haar jasje'' groeit. In het komende decennium groeit het aantal reizigers naar verwachting van 52,5 miljoen tot ongeveer 65 miljoen.
De luchthaven neemt naar verwachting voor het einde van het jaar een besluit over het voorgestelde plan.
Hoezo? Volgens het artikel zoeken ze samen naar een compromis, lijkt mij dan juist een normale samenwerking.quote:Op zaterdag 12 september 2015 16:45 schreef FredvZ het volgende:
De relatie tussen Schiphol en KLM komt volgens mij steeds verder onder druk te staan...
[..]
KLM liep al eerder te mopperen over de tarieven, ik kan even zo snel geen linkje vinden.quote:Op zaterdag 12 september 2015 16:56 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Hoezo? Volgens het artikel zoeken ze samen naar een compromis, lijkt mij dan juist een normale samenwerking.
Tarieven zijn al naar beneden en volgend jaar nog meer, dus dat zal steeds minder een probleem worden denk ik:)quote:Op zaterdag 12 september 2015 17:50 schreef FredvZ het volgende:
[..]
KLM liep al eerder te mopperen over de tarieven, ik kan even zo snel geen linkje vinden.
En nu is het weer de KLM die vindt dat Schiphol haast moet maken.
Tja, maar dat is niet echt British Airways en die zul je hier ook niet tegenkomen in de buurt.quote:Op maandag 14 september 2015 09:35 schreef Thetallguy het volgende:
Gelukkig zijn deze er dan nog
[ afbeelding ]
Nu definitief geworden:quote:Op maandag 15 juni 2015 11:47 schreef Iemand91 het volgende:
En de eerste orders zijn bekend:
ITP (Intent to purchase)
LOI (Letter of intent)
Firm (Firm order)
Commitment
CTP: (commitment to purchase)
MOU (Memorandum of Understanding)
Donderdag 18-06:
- Wizz Air: 110 A321neo (MOU) + 90 options.
Daarnaast:quote:BLAGNAC – Wizz Air plaatst definitief een order voor 110 Airbus A321neo’s. Vliegtuigbouwer Airbus meldt dat de tijdens de Paris Air Show getekende intentieverklaring nu is omgezet in een definitieve bestelling. De order betekent een enorme vlootuitbreiding voor het in Hongarije gevestigde Wizz Air.
Op dit moment beschikt Wizz Air over een vloot van 63 toestellen, allemaal A320’s. De nieuwe toestellen zijn volgens Wizz Air-topman József Váradi nodig om de sterke marktpositie van de maatschappij in Centraal- en Oost-Europa te versterken. De A321neo moet de maatschappij in staat stellen ook nog eens kostenefficiënter te vliegen.
De toestellen zullen worden voorzien van liefst 239 stoelen in een zogeheten Cabin Flex-configuratie. Dat zijn er aanzienlijk meer dan in de huidige A320’s vabn Wizz Air, die plaats bieden aan 180 passagiers. De operationele kosten van de A320neo-serie liggen zo’n twintig procent lager ten opzichte van de huidige A320-serie.
De bestelling van Wizz Air is de grootste ooit voor de A321, de grootste variant van de A320-serie. Op basis van de huidige catalogusprijzen heeft de order een waarde van 13,7 miljard dollar. De levering van de nieuwe vliegtuigen zal volgens Wizz Air plaatsvinden tussen 2019 en 2024.
quote:MOBILE - Vandaag opent Airbus zijn nieuwe 530 miljoen euro kostende assemblagefaciliteit in Mobile, Alabama. Hier zullen gemiddeld vier vliegtuigen per maand van de A321 worden geassembleerd voor de Noord-, Midden- en Zuid-Amerikaanse markt. Het is voor het eerst dat Airbus vliegtuigen in Amerika gaat assembleren.
De eerste jaren zullen in Mobile alleen A320’s met de huidige motoren (Current Engine Option) worden gebouwd. Vanaf 2018 zal ook de zuiniger A320neo (New Engine Option) worden geassembleerd. Alle onderdelen worden vanuit de Airbusfabrieken in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk per schip over de Atlantische oceaan gevaren naar de haven van Mobile, dat een paar kilometer van de Airbus-faciliteit ligt. De laatste kilometers gaan per truck.
De faciliteit is de meeste geavanceerde ter wereld van Airbus. Goedkeuring werd verkregen door veiligheidsinstituten FAA (VS) en EASA (EU). In 2017 moeten maandelijks vier toestellen uit de assemblagehal in Mobile rollen. Dat is een relatief klein deel van de in totaal vijftig toestellen uit de A320-serie die Airbus in 2017 wil bouwen in Frankrijk, Duitsland, China en de VS.
A321
De A321 met 180-200 zitplaatsen is het meest verkochte Airbus-toestel in de VS. Deze grootste telg van de A320-familie vervangt grofweg de jaren geleden uit productie genomen Boeing 757. De helft van de in Mobile te bouwen toestellen zullen A321’s zijn. De meeste Amerikaanse airlines hadden 757’s in hun vloot vanwege de gunstige prijs-kwaliteitverhouding over maximaal 5.000-7.500 km, bijvoorbeeld op transatlantische routes tussen Europa en de oostkust van Noord-Amerika. De A321 neemt deze rol over.
In Mobile is alle ruimte om deze faciliteit te verdubbelen, wat niet kan worden gezegd van de faciliteiten van Airbus in Hamburg en Toulouse. Airbus heeft een dergelijke faciliteit ook in Tianjin, China.
Maandag vindt in Mobile de officiële opening plaats van de Amerikaanse assemblagelijn. Inmiddels is 'Airbus America' al gestart met de assemblage van het eerste toestel, een A321 bestemd voor JetBlue Airways.
quote:British Airways geeft foto's van first class Boeing 787-9 vrij
AMSTERDAM - British Airways heeft foto's vrijgegeven van de first class in de Boeing 787-9 van de luchtvaartmaatschappij. De first class biedt plaats aan acht passagiers. British Airways ontvangt net als KLM volgende maand de eerste 787-9.
De first class werd in samenwerking met Forpeople en Prototrim ontwikkeld. De op maat gemaakte verlichting van Pritchard Themis kan worden ingesteld op ieder tijdstip van de dag, zodat reizigers frisser arriveren op de bestemming. Naast acht plaatsen in de first class is er in de 787-9 van BA ook plaats voor 42 passagiers in de business class en 39 passagiers in premium economy class. Het aantal stoelen in de economy class bedraagt 127.
De zes meter kortere 787-8 van BA telt slechts twee stoelen minder. In dit toestel is geen first class aanwezig. Delhi wordt de eerste bestemming waarop de 787-9 zal worden ingezet.
Qua hard product niet zo goed als de concurrentie (maar dat schijnt ook met de routes te maken te hebben) maar qua design staat het IMHO bovenaan.quote:
Mee eens, maar het is wel wat je verwacht bij een airline uit die contreien, een hoop nep hout en gouden rommels.quote:Op maandag 14 september 2015 18:17 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Vele malen stijlvoller dan die kitch van Emirates.
Ja duidelijk, maar nog niet echt een antwoord vind ik. Van 199 naar 239 passagiers doe jr niet door de stoelen dichter opeen te zetten lijkt mequote:Op maandag 14 september 2015 19:17 schreef inkjet het volgende:
Tja mensen willen goedkope tickets en dat kan door de kosten per passagier-mijl te verlagen. Dus stoppen de meeste maatschappijen steeds meer mensen in de economy. Aan de andere kant zie je een verluxing van de premium cabins optreden.
Moet je gewoon doorheen kijken. De service in Business Class is perfect en op een nachtvlucht komt zo'n hoog blonde Roemeense trolly dollie ook nog je bedje opmaken. Krijg je bij BA gegarandeerd niet.quote:Op maandag 14 september 2015 19:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Mee eens, maar het is wel wat je verwacht bij een airline uit die contreien, een hoop nep hout en gouden rommels.
Alles een paar inch krapper naar 30 max, twee toiletten eruit en je hebt zo 30 seats extra. In een 737-900 kunnen tenslotte ook 215 stoelen in. Vraag niet hoe, maar het kan.quote:Op maandag 14 september 2015 18:21 schreef derLudolf het volgende:
239 man in een A321NEO? Is die groter dan de CEO dan? Komen de stoelen krapper te staan dan hun huidige vliegtuigen?
Configuratie van de deuren wordt ook iets anders. Waar de CEO volledige deuren heeft krijgt de NEO emergency exit 'hatches' boven de vleugels (wat de A319/320 ook heeft) dat scheelt ook weer een paar rijen.quote:Op maandag 14 september 2015 20:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja duidelijk, maar nog niet echt een antwoord vind ik. Van 199 naar 239 passagiers doe jr niet door de stoelen dichter opeen te zetten lijkt me
Wikipedia geeft die getallen bij een pitch van 71cm dus het vliegtuig zal wel groter worden
Dat bedoelde ik er ook mee, je weet gewoon dat je dat kan verwachten bij die airlines.quote:Op maandag 14 september 2015 20:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Moet je gewoon doorheen kijken. De service in Business Class is perfect en op een nachtvlucht komt zo'n hoog blonde Roemeense trolly dollie ook nog je bedje opmaken. Krijg je bij BA gegarandeerd niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |