abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 september 2015 @ 21:15:22 #251
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155983911
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:10 schreef Fokker89 het volgende:
Hoe vliegt hij daar eigenlijk naar toe? met meerdere tussenstops? zou dat wel eens willen zien.
Miami Airways vliegt bijvoorbeeld zo:
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:02 schreef FredvZ het volgende:
De N738MA is via Gander en Portsmouth weer terug naar Miami,
Een andere bekende route is via Sal (Kaapverdische eilanden). Arke heeft zo enkele jaren twee keer per week naar Brazilië gevlogen.
So we just called him Fred
pi_155983935
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:15 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Miami Airways vliegt bijvoorbeeld zo:

[..]

Een andere bekende route is via Sal (Kaapverdische eilanden). Arke heeft zo enkele jaren twee keer per week naar Brazilië gevlogen.
In een 737 :o? Dacht dat die de oceaan niet over mocht met passagiers?
pi_155983948
Al zou het vanaf daar natuurlijk wel kunnen.
  donderdag 10 september 2015 @ 21:17:52 #254
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155983997
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:16 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

In een 737 :o? Dacht dat die de oceaan niet over mocht met passagiers?
Met ETOPS kom je overal met een 737 :7
So we just called him Fred
  donderdag 10 september 2015 @ 21:17:56 #255
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_155984001
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:16 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

In een 737 :o? Dacht dat die de oceaan niet over mocht met passagiers?
Jawel, dit mag wel. Er moeten alleen wel aan een aantal dingen worden voldaan om bijvoorbeeld genoeg uitwijkmogelijkheden te hebben etc.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_155984069
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:17 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Met ETOPS kom je overal met een 737 :7
ETOPS is wederom het sleutelwoord hier inderdaad 8-) En anders zou je helemaal noordelijk kunnen vliegen, voor zo een 'eenmalige' vlucht ook wel te doen.
pi_155984075
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 10:52 schreef zlotka het volgende:
9 Oktober Finnair met de A350 op Schiphol :9

Helsinki–Amsterdam 09 Oct 2015 AY841
Amsterdam–Helsinki 09 Oct 2015 AY842

Bron
Al een tijdje bekend ;) :
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 11:29 schreef Thetallguy het volgende:
En 9 oktober zet Finnair de A350 in op de ochtendvlucht van/naar Helsinki. Wordt in eerste instantie op Europese routes ingezet voor crew familiarisatie en ook Amsterdam is een keer aan de beurt :)
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:06 schreef Iemand91 het volgende:
Vrijdag 9 oktober 2015 is de dag dat hun A350 deze kant op komt; van/naar Helsinki.Zal dus hoogstwaarschijnlijk de allereerste keer zijn dat een A350 op Schiphol komt.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:10 schreef Fokker89 het volgende:
Hoe vliegt hij daar eigenlijk naar toe? met meerdere tussenstops? zou dat wel eens willen zien.
Ja, want het wordt een beetje moeilijk om dat non-stop te doen. ;)

Als er geen mogelijkheid is om te stoppen dan wil men voor de nog wel eens brandstoftanks in de cabine plaatsen; zoals deze gloednieuwe 717 voor Hawaiian Airlines vanuit Long Beach naar Hawai gevlogen moest worden:

pi_155984101
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:20 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Al een tijdje bekend ;) :

[..]

[..]

[..]

Ja, want het wordt een beetje moeilijk om dat non-stop te doen. ;)

Als er geen mogelijkheid is om te stoppen dan wil men voor de nog wel eens brandstoftanks in de cabine plaatsen; zoals deze gloednieuwe 717 voor Hawaiian Airlines vanuit Long Beach naar Hawai gevlogen moest worden:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)48884.jpg]afbeelding[/url] ]
Lol _O- Dat mag zeker ook wel wat kosten dan :P
pi_155984119
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:20 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Al een tijdje bekend ;) :

[..]

[..]

[..]

Ja, want het wordt een beetje moeilijk om dat non-stop te doen. ;)

Oeps :@
pi_155984138
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:20 schreef Iemand91 het volgende:

Als er geen mogelijkheid is om te stoppen dan wil men voor de nog wel eens brandstoftanks in de cabine plaatsen; zoals deze gloednieuwe 717 voor Hawaiian Airlines vanuit Long Beach naar Hawai gevlogen moest worden:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)48884.jpg]afbeelding[/url] ]
Ha daar trappen wij niet in Iemand91, dit is duidelijk een chemtrail-vlucht :+
  donderdag 10 september 2015 @ 21:25:19 #261
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155984219
Het is overigens niet of nauwelijks rendabel om met een 737 de oceaan over te steken.
Kwa ticketprijs is het niet eens zo'n gekke optie, maar passagiers willen op de een of andere manier niet 2x 5/6 uur in een 737 zitten met nog eens een uur grondtijd.
So we just called him Fred
pi_155984606
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:21 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Lol _O- Dat mag zeker ook wel wat kosten dan :P
Tja; je moet die kist toch op een manier daar krijgen hè.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:21 schreef zlotka het volgende:
Oeps :@
Ach, dit soort info tussendoor zakt nou eenmaal snel weg. :+
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:22 schreef NewHorizon het volgende:
Ha daar trappen wij niet in Iemand91, dit is duidelijk een chemtrail-vlucht :+
Shit, betrapt.
  donderdag 10 september 2015 @ 22:02:45 #265
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155985740
Er is nog een filmpje op gedoken:

(Schaamteloos van Tweakers geplukt)

[ Bericht 37% gewijzigd door Fred op 10-09-2015 22:19:13 ]
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 10 september 2015 @ 22:12:21 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155986006
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 10:52 schreef zlotka het volgende:
9 Oktober Finnair met de A350 op Schiphol :9

Helsinki–Amsterdam 09 Oct 2015 AY841
Amsterdam–Helsinki 09 Oct 2015 AY842

Bron
A350 O+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 11 september 2015 @ 08:14:14 #267
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_155991401
pi_155999131
Iets te veel regen gevallen op Malaga Airport :+

I was built to be the best, the number one and nothing less!
  vrijdag 11 september 2015 @ 21:16:32 #269
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156009340
pi_156010651
quote:
Deze is echt mooi!
.
pi_156012368
Kom ik net (weer) tegen:

N612UA; de Boeing 767-200 van United Airlines. Foto genomen in februari 1993; toestel was ruim 10 jaar oud.
Die maand werd het World Trade Center getroffen door een bomaanslag waarbij 6 doden vielen en 1042 gewonden.

Ruim 8 jaar later vloog dit vliegtuig in de Zuidelijke toren. Het WTC is op deze foto onder de staart te zien.

pi_156020652
quote:
One British classic aircraft from WW2 helping out its Cold War compatriot at Scottish airshow.

This video was filmed on Sept. 5, at Prestwick airport, during the Scottish Airshow 2015 and it shows the last flying Vulcan bomber experiencing a nose wheel failure before landing.

As you can see in the interesting footage (that includes also radio comms on the Tower frequency) the Vulcan performed a flyover then initiated a right hand turn to land on runway 30. However, the nose gear did not extend fully and the V-bomber performed a second flyover before starting orbiting to the north of the airfield.

That’s when a Spitfire of the BBMF (Battle of Britain Memorial Flight) came to help: the WWII plane called up on the radio and asked if there was anyway he could help by giving the Vulcan a closer look from underneath the aircraft.

As the bomber slowed down to below 170 knots, the Spitfire formed up on its right wing and confirmed that the nose wheel was not properly extended.

In an attempt to unblock the gear the Vulcan performed some aggressive turns that eventually freed whatever was holding the nose wheel from extending allowing the Vulcan (preceded by the Spitfire) to perform a safe landing.

Well done to everyone involved in the emergency!
bron: TheAvionist.com

  zaterdag 12 september 2015 @ 12:11:01 #273
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156021001
Met al die incidenten op vliegshows de laatste tijd begin me ergens toch wel af te vragen of de bekwaamheid van monteurs en vliegers nog wel op peil is om veilig met die apparaten te vliegen.
So we just called him Fred
  zaterdag 12 september 2015 @ 13:36:19 #274
20849 Fred
Beroepschagrijn
  zaterdag 12 september 2015 @ 16:45:43 #275
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156026852
De relatie tussen Schiphol en KLM komt volgens mij steeds verder onder druk te staan...

quote:
KLM wil nieuwe Schiphol-pier al in 2019 laten openen

De opening van een nieuwe Schiphol-pier in 2022 is voor KLM te laat. De luchtvaartmaatschappij wil dat de pier al in 2019 wordt geopend.
Dat zegt Pieter Cornelisse, directeur luchthavenstrategie bij KLM, zaterdag in onder meer het Haarlems Dagblad.

"Oorspronkelijk was het plan dat de verkorte pier in mei van dit jaar klaar zou zijn, dus voor de invoering van de centrale security. Toen werd het 2018 en nu weer 2022. Over zeven jaar is echt veel te laat'', aldus Cornelisse.

KLM en Schiphol werken aan een compromis, waarbij in eerste instantie niet het hele vrachtgebouw wordt gesloopt, maar een derde. Hoewel KLM in dat geval alle poststukken ergens anders zou moeten verwerken, en daarvoor nieuwe machines zou moeten kopen, zou de pier dan wel al in 2019 in gebruik kunnen worden genomen.

De bouw van de nieuwe pier is nodig omdat Schiphol naar eigen zeggen ''uit haar jasje'' groeit. In het komende decennium groeit het aantal reizigers naar verwachting van 52,5 miljoen tot ongeveer 65 miljoen.

De luchthaven neemt naar verwachting voor het einde van het jaar een besluit over het voorgestelde plan.
So we just called him Fred
pi_156027128
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 16:45 schreef FredvZ het volgende:
De relatie tussen Schiphol en KLM komt volgens mij steeds verder onder druk te staan...

[..]

Hoezo? Volgens het artikel zoeken ze samen naar een compromis, lijkt mij dan juist een normale samenwerking.
  zaterdag 12 september 2015 @ 17:50:50 #277
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156028608
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 16:56 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

Hoezo? Volgens het artikel zoeken ze samen naar een compromis, lijkt mij dan juist een normale samenwerking.
KLM liep al eerder te mopperen over de tarieven, ik kan even zo snel geen linkje vinden.
En nu is het weer de KLM die vindt dat Schiphol haast moet maken.
So we just called him Fred
pi_156028686
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:50 schreef FredvZ het volgende:

[..]

KLM liep al eerder te mopperen over de tarieven, ik kan even zo snel geen linkje vinden.
En nu is het weer de KLM die vindt dat Schiphol haast moet maken.
Tarieven zijn al naar beneden en volgend jaar nog meer, dus dat zal steeds minder een probleem worden denk ik:)

Op zich hebben ze wel gelijk dat die pier eerder klaar moet zijn, had er namelijk al moeten staan, maar het plan werd steeds groter.
pi_156029755
De 787 R2-D2™ ANA JET is zojuist in Seattle in een grootste ceremonie naar buiten gerold:





  zondag 13 september 2015 @ 00:19:39 #281
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_156039518
Echt niet mooi inderdaad...
  zondag 13 september 2015 @ 08:50:20 #282
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156042597
Ik vind hem wel "iets" hebben.
  zondag 13 september 2015 @ 10:24:57 #283
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_156043393
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 08:50 schreef Sunri5e het volgende:
Ik vind hem wel "iets" hebben.
Een boordschutterskoepeltje
Wie dit leest is gek
pi_156043744
Ik vind hem heel cool!
.
pi_156067050

G-DOCX op Schiphol, afgelopen augustus.

Voor degenen die dinsdag in de buurt zijn; dan komt voor de laatste keer een British Airways
Boeing 737 naar Schiphol.

British Airways heeft al hun 737's uitgefaseerd op G-DOCW en G-DOCX na; twee 737-400's.
Deze twee toestellen voeren nu de laatste vluchten uit voor dit type toestel bij BA.
Volgens de planning voert een van de twee komende dinsdag een retour van/naar Gatwick uit;
vluchtnummer is mij (nog) onbekend.
De laatste vlucht voor de 737 bij BA is op 30 september van en naar Turijn.
Let wel; zoals altijd met uitfasering van toestellen is dit alles onder voorbehoud.



Dit betekend na ruim 35 jaar het einde voor de 737 bij British Airways.
Daarnaast betekend dit ook het einde voor Boeing narrow-bodies bij BA.
In juli 1978 plaatste BA 19 nieuwe 737-200's om hun Hawker Siddeley Trident toestellen te vervangen.
Vanaf november 1977 kreeg het ervaring met het type door het leasen van enkele toestellen van Transavia.



In totaal heeft BA 35 737-200's rechtstreeks bij Boeing besteld. Later kwam hier nog een totaal van 27 orders voor de 737-400 bij. Ook heeft het nog met 737-300's en 737-500's gevlogen.
De laatste -200 ging in 2001 uit de vloot.
De -300 werd tussen 1988 en 2009 gevlogen en de -500 tussen 1996 en 2009.

De -400's kwamen in oktober 1991 in de vloot en BA heeft in totaal 37 van dit type in de vloot gehad.
De toestellen waren aanvankelijk gestationeerd op London Heahtrow waar het de oudere -200's verving maar zodra de nieuwe Airbus A319-family toestellen kwamen werden de 737's naar Gatwick verplaatst.

Een aantal zijn door gaan vliegen voor andere maatschappijen, maar velen zijn naar Victorville gegaan.

pi_156071285
Gelukkig zijn deze er dan nog ;)

2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_156072973
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 09:35 schreef Thetallguy het volgende:
Gelukkig zijn deze er dan nog ;)

[ afbeelding ]
Tja, maar dat is niet echt British Airways en die zul je hier ook niet tegenkomen in de buurt. :P
pi_156075815
Over A320's gesproken:
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:47 schreef Iemand91 het volgende:
En de eerste orders zijn bekend:

ITP (Intent to purchase)
LOI (Letter of intent)
Firm (Firm order)
Commitment
CTP: (commitment to purchase)
MOU (Memorandum of Understanding)

Donderdag 18-06:
- Wizz Air: 110 A321neo (MOU) + 90 options.
Nu definitief geworden:

Order Wizz Air voor 110 Airbus A321neo’s officieel
quote:
BLAGNAC – Wizz Air plaatst definitief een order voor 110 Airbus A321neo’s. Vliegtuigbouwer Airbus meldt dat de tijdens de Paris Air Show getekende intentieverklaring nu is omgezet in een definitieve bestelling. De order betekent een enorme vlootuitbreiding voor het in Hongarije gevestigde Wizz Air.

Op dit moment beschikt Wizz Air over een vloot van 63 toestellen, allemaal A320’s. De nieuwe toestellen zijn volgens Wizz Air-topman József Váradi nodig om de sterke marktpositie van de maatschappij in Centraal- en Oost-Europa te versterken. De A321neo moet de maatschappij in staat stellen ook nog eens kostenefficiënter te vliegen.

De toestellen zullen worden voorzien van liefst 239 stoelen in een zogeheten Cabin Flex-configuratie. Dat zijn er aanzienlijk meer dan in de huidige A320’s vabn Wizz Air, die plaats bieden aan 180 passagiers. De operationele kosten van de A320neo-serie liggen zo’n twintig procent lager ten opzichte van de huidige A320-serie.

De bestelling van Wizz Air is de grootste ooit voor de A321, de grootste variant van de A320-serie. Op basis van de huidige catalogusprijzen heeft de order een waarde van 13,7 miljard dollar. De levering van de nieuwe vliegtuigen zal volgens Wizz Air plaatsvinden tussen 2019 en 2024.
Daarnaast:

Airbus opent A320-assemblagelijn in VS
quote:
MOBILE - Vandaag opent Airbus zijn nieuwe 530 miljoen euro kostende assemblagefaciliteit in Mobile, Alabama. Hier zullen gemiddeld vier vliegtuigen per maand van de A321 worden geassembleerd voor de Noord-, Midden- en Zuid-Amerikaanse markt. Het is voor het eerst dat Airbus vliegtuigen in Amerika gaat assembleren.

De eerste jaren zullen in Mobile alleen A320’s met de huidige motoren (Current Engine Option) worden gebouwd. Vanaf 2018 zal ook de zuiniger A320neo (New Engine Option) worden geassembleerd. Alle onderdelen worden vanuit de Airbusfabrieken in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk per schip over de Atlantische oceaan gevaren naar de haven van Mobile, dat een paar kilometer van de Airbus-faciliteit ligt. De laatste kilometers gaan per truck.

De faciliteit is de meeste geavanceerde ter wereld van Airbus. Goedkeuring werd verkregen door veiligheidsinstituten FAA (VS) en EASA (EU). In 2017 moeten maandelijks vier toestellen uit de assemblagehal in Mobile rollen. Dat is een relatief klein deel van de in totaal vijftig toestellen uit de A320-serie die Airbus in 2017 wil bouwen in Frankrijk, Duitsland, China en de VS.

A321
De A321 met 180-200 zitplaatsen is het meest verkochte Airbus-toestel in de VS. Deze grootste telg van de A320-familie vervangt grofweg de jaren geleden uit productie genomen Boeing 757. De helft van de in Mobile te bouwen toestellen zullen A321’s zijn. De meeste Amerikaanse airlines hadden 757’s in hun vloot vanwege de gunstige prijs-kwaliteitverhouding over maximaal 5.000-7.500 km, bijvoorbeeld op transatlantische routes tussen Europa en de oostkust van Noord-Amerika. De A321 neemt deze rol over.

In Mobile is alle ruimte om deze faciliteit te verdubbelen, wat niet kan worden gezegd van de faciliteiten van Airbus in Hamburg en Toulouse. Airbus heeft een dergelijke faciliteit ook in Tianjin, China.

Maandag vindt in Mobile de officiële opening plaats van de Amerikaanse assemblagelijn. Inmiddels is 'Airbus America' al gestart met de assemblage van het eerste toestel, een A321 bestemd voor JetBlue Airways.



[ Bericht 16% gewijzigd door Iemand91 op 14-09-2015 13:21:51 ]
  maandag 14 september 2015 @ 14:26:29 #289
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_156077942

Interceptors come and go, but mighty Bear stays for ever.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 14 september 2015 @ 18:05:23 #290
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156083817
quote:
British Airways geeft foto's van first class Boeing 787-9 vrij

AMSTERDAM - British Airways heeft foto's vrijgegeven van de first class in de Boeing 787-9 van de luchtvaartmaatschappij. De first class biedt plaats aan acht passagiers. British Airways ontvangt net als KLM volgende maand de eerste 787-9.

De first class werd in samenwerking met Forpeople en Prototrim ontwikkeld. De op maat gemaakte verlichting van Pritchard Themis kan worden ingesteld op ieder tijdstip van de dag, zodat reizigers frisser arriveren op de bestemming. Naast acht plaatsen in de first class is er in de 787-9 van BA ook plaats voor 42 passagiers in de business class en 39 passagiers in premium economy class. Het aantal stoelen in de economy class bedraagt 127.

De zes meter kortere 787-8 van BA telt slechts twee stoelen minder. In dit toestel is geen first class aanwezig. Delhi wordt de eerste bestemming waarop de 787-9 zal worden ingezet.



Erg mooi :9~
pi_156084033
quote:
Qua hard product niet zo goed als de concurrentie (maar dat schijnt ook met de routes te maken te hebben) maar qua design staat het IMHO bovenaan.
Vele malen stijlvoller dan die kitch van Emirates. :r
  Moderator maandag 14 september 2015 @ 18:21:39 #292
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156084119
239 man in een A321NEO? Is die groter dan de CEO dan? Komen de stoelen krapper te staan dan hun huidige vliegtuigen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156085668
Tja mensen willen goedkope tickets en dat kan door de kosten per passagier-mijl te verlagen. Dus stoppen de meeste maatschappijen steeds meer mensen in de economy. Aan de andere kant zie je een verluxing van de premium cabins optreden.
--
  maandag 14 september 2015 @ 19:55:19 #294
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_156086966
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 18:17 schreef Iemand91 het volgende:

[..]


Vele malen stijlvoller dan die kitch van Emirates. :r
Mee eens, maar het is wel wat je verwacht bij een airline uit die contreien, een hoop nep hout en gouden rommels.
  Moderator maandag 14 september 2015 @ 20:11:36 #295
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156087488
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 19:17 schreef inkjet het volgende:
Tja mensen willen goedkope tickets en dat kan door de kosten per passagier-mijl te verlagen. Dus stoppen de meeste maatschappijen steeds meer mensen in de economy. Aan de andere kant zie je een verluxing van de premium cabins optreden.
Ja duidelijk, maar nog niet echt een antwoord vind ik. Van 199 naar 239 passagiers doe jr niet door de stoelen dichter opeen te zetten lijkt me ;)

Wikipedia geeft die getallen bij een pitch van 71cm dus het vliegtuig zal wel groter worden :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 14 september 2015 @ 20:16:08 #296
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156087672
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 19:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Mee eens, maar het is wel wat je verwacht bij een airline uit die contreien, een hoop nep hout en gouden rommels.
Moet je gewoon doorheen kijken. De service in Business Class is perfect en op een nachtvlucht komt zo'n hoog blonde Roemeense trolly dollie ook nog je bedje opmaken. Krijg je bij BA gegarandeerd niet.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 14 september 2015 @ 20:20:37 #297
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156087825
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 18:21 schreef derLudolf het volgende:
239 man in een A321NEO? Is die groter dan de CEO dan? Komen de stoelen krapper te staan dan hun huidige vliegtuigen?
Alles een paar inch krapper naar 30 max, twee toiletten eruit en je hebt zo 30 seats extra. In een 737-900 kunnen tenslotte ook 215 stoelen in. Vraag niet hoe, maar het kan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_156093064
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 20:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja duidelijk, maar nog niet echt een antwoord vind ik. Van 199 naar 239 passagiers doe jr niet door de stoelen dichter opeen te zetten lijkt me ;)

Wikipedia geeft die getallen bij een pitch van 71cm dus het vliegtuig zal wel groter worden :)
Configuratie van de deuren wordt ook iets anders. Waar de CEO volledige deuren heeft krijgt de NEO emergency exit 'hatches' boven de vleugels (wat de A319/320 ook heeft) dat scheelt ook weer een paar rijen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 14 september 2015 @ 22:29:41 #299
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156093346
Klapstoeltjes in het gangpad?
So we just called him Fred
  maandag 14 september 2015 @ 23:22:31 #300
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_156095238
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 20:16 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Moet je gewoon doorheen kijken. De service in Business Class is perfect en op een nachtvlucht komt zo'n hoog blonde Roemeense trolly dollie ook nog je bedje opmaken. Krijg je bij BA gegarandeerd niet.
Dat bedoelde ik er ook mee, je weet gewoon dat je dat kan verwachten bij die airlines.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')