abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155854089
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 22:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dan maar met de auto hè :P
Spotten lijkt me ook wel een keer lachen. Alleen woon in nogal ver vanaf Schiphol. 's Nachts is het al 1:40 uur rijden tot P1. Dus overdag ergens naar een spot plaats is wel 2:30u denk ik
Heb geen auto, denk ook niet dat ik ga. Moet het zelf betalen, moet omreizen, het gaat regenen en ik heb nog wat andere belangrijke dingen die ik moet doen. Zal de Hekla Aurora een andere keer moeten spotten :P En die MCR, jammer maar helaas.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_155859027
AFR442 maakt een beste vlucht terug naar Parijs. Waarschijnlijk technische problemen. Was al onder in Spanje en op weg naar Rio. Vliegt overigens vanaf zijn retour al op 22.000ft



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2015 03:04:07 ]
pi_155859053
Ben je 4 uur verder, en nog op dezelfde plek :')
  zondag 6 september 2015 @ 12:45:03 #154
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_155862756
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 21:01 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Doen.
Vertrektijd staat momenteel op 10:15 uur.

En dan weet je wat je daarna te doen staat. ;)

[..]

Dat is vast al een tijdje geleden? Wel mooie tijden; dikke widebodies binnen Europa. :9
Zie je niet veel meer...

[..]

Rechts op die foto in de hangar is PH-MCS.
Die ging op 22 maart dit jaar uit de vloot; een week voor -MCR.
Ik denk 15 jaar geleden
pi_155865383
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 03:02 schreef Fokker89 het volgende:
AFR442 maakt een beste vlucht terug naar Parijs. Waarschijnlijk technische problemen. Was al onder in Spanje en op weg naar Rio. Vliegt overigens vanaf zijn retour al op 22.000ft

[ afbeelding ]
Motor afgezet, waarschijnlijk :Y
pi_155899533
Gelukkig hebben ze er 2. :Y
pi_155900634
Jep, een 777 zet je niet even in het weilandje van boer Harms neer :D
pi_155900866
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 18:03 schreef NewHorizon het volgende:
Jep, een 777 zet je niet even in het weilandje van boer Harms neer :D
Maar er zijn zat grote vliegvelden dichterbij, of is het gewoon veilig om met 1 motor zo'n end terug te vliegen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2015 18:13:29 ]
pi_155901492
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 18:12 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Maar er zijn zat grote vliegvelden dichterbij, of is het gewoon veilig om met 1 motor zo'n end terug te vliegen?
Sowieso zijn die toestellen allemaal ETOPS, theoretisch mag je dus 3 uur van een luchthaven verwijderd zijn (en dan zou je dus 3 uur moeten vliegen op 1 motor).

De handboeken/checklisten zeggen: "Land at nearest suitable airport." Dat is dus vrij grijs. In principe neem je verschillende factoren in overweging, met veiligheid op nummer één uiteraard, maar daarnaast ook commerciële factoren (denk aan passagiers, maintenance, etc).

Overigens ben ik niet bekend met de vlucht, het zou ook kunnen dat ze bijvoorbeeld de motor idle hebben laten draaien, of dat er nog een hele andere reden is voor de lagere vlieghoogte.
pi_155902944
En je wil het liefste gewoon terug naar Parijs natuurlijk. Kan je de passagiers zo snel mogelijk in een vervangende kist weer op weg sturen, en heb je je eigen technici om de kist weer zo snel mogelijk op te lappen. Sta je in pak em beet Malaga met een stukke 777 wordt her logistiek allemaal al weer wat lastiger.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_155910400
Net een ticket bij Arke geboekt, kan ik nog net met ze vliegen voordat het TUI is B-)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_155910574
Airbus van start met productieeerste A330neo
quote:
BLAGNAC - Airbus is van start gegaan met de productie van de A330neo, een nieuwe variant van de A330 met nieuwe motoren en vleugels. De eerste onderdelen die bestemd zijn voor het eerste A330neo-testtoestel zijn geproduceerd in de Airbus-fabrieken in Toulouse en Nantes, zo meldt de Europese vliegtuigbouwer maandag.

De fabricage van de eerste motorpyloon begon deze zomer al in de fabriek van Saint-Eloi, nabij Toulouse. In de Airbus-vestiging in Nantes wordt de eerste centrale vleugelbox gemaakt.

De eerste rib voor de centrale vleugelbox van de A330neo werd in Nantes vervaardigd uit een nieuw zogeheten Isogrid-ontwerp. Dit bestaat volgens Airbus uit 330 driehoekige vakken die voldoen aan alle sterkte-, stijfheid- en laaggewichtvereisten.

A350-geïnspireerd
Met de motorpyloon is wordt de brandstofefficiënte Rolls-Royce Trent 7000-motor aan de vleugel bevestigd. De A330neo-pyloon wordt vervaardigd uit lichtgewicht titanium volgens de meest geavanceerde aerodynamica, materialen en ontwerptechnologieën, die ook gebruikt werden voor het ontwerp van de A350 XWB. De pyloon wordt bevestigd met een op die van de A350XWB geïnspireerde fairing, gemaakt van composietmaterialen en titanium.

De A330neo-familie zal bestaan uit de A330-800neo en de A330-900neo, gebaseerd op de huidige A330-200 en A330-300. De eerste leveringen zijn voorzien voor eind 2017. De A330neo zal per stoel tot veertien procent minder brandstof verbruiken dan de A330. Het vliegbereik is bovendien ruim 400 zeemijlen groter.



Daar kwam ze dan...



https://www.flickr.com/photos/edsardveen/

En schijnbaar komt morgen deze reus naar Schiphol. Komt om 14:00 uur aan en zal hier afgehandeld worden.
Vertrekt woensdagavond naar Gander, Newfoundland.



Oh, en de passagiers die vanavond verwachtten met een Norwegian 787 naar New York gingen kregen een verrassing:
quote:
"We sincerely apologize for the inconvenience caused by the technical issues on DY7015. Your flight has been reinstated and will be operated by a boeing 737-800 via Keflavik."
Met een 737 de plas over dus. Maakt wel een stop in Keflavík, hier te volgen.
  maandag 7 september 2015 @ 22:51:19 #163
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155910655
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 22:43 schreef Thetallguy het volgende:
Net een ticket bij Arke geboekt, kan ik nog net met ze vliegen voordat het TUI is B-)
Arke(fly) is altijd al TUI geweest, de ICAO is niet voor niets TFL ;)

Waar ga je heen?
So we just called him Fred
pi_155910756
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 22:51 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Arke(fly) is altijd al TUI geweest, de ICAO is niet voor niets TFL ;)

Waar ga je heen?
Nu staat er nog groot Arke op de zijkant van de kisten, straks niet meer. Mallorca.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator maandag 7 september 2015 @ 22:58:23 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155910872
Nou dat is een "aangename" verrassing zeg, met een 737 naar New York :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 7 september 2015 @ 22:58:43 #166
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155910877
Over Arke gesproken, de PH-TFK is vandaag naar Brussel gevlogen om een nieuwe stoelindeling te krijgen. Van 307 naar 300 stoelen, gelijk aan de andere 787's in de groep. Star Class verdwijnt :'( Premium Comfort komt er voor terug.

Grote vraag is natuurlijk, welke letters pronken aan de buitenzijde als hij terug komt? Arke of TUI?

Het toestel wordt in de tussentijd vervangen door de PH-TFM, die op zijn beurt wordt vervangen door de PH-OYI. Voor de meeste short-haul bestemmingen zijn voldoende 737's, op een aantal routes vliegt de I-NEOS mee.
So we just called him Fred
  maandag 7 september 2015 @ 23:03:17 #167
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155910994
quote:
6s.gif Op maandag 7 september 2015 22:54 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Nu staat er nog groot Arke op de zijkant van de kisten, straks niet meer. Mallorca.
Arke zal nog wel even blijven staan. Het zijn namelijk geen stickers die ze in een nachtje kunnen vervangen :)
So we just called him Fred
  maandag 7 september 2015 @ 23:06:28 #168
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155911103
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:58 schreef derLudolf het volgende:
Nou dat is een "aangename" verrassing zeg, met een 737 naar New York :')
Incl. Site seeing in Reykjavik? :D
So we just called him Fred
  maandag 7 september 2015 @ 23:08:17 #169
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155911166
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:58 schreef derLudolf het volgende:
Nou dat is een "aangename" verrassing zeg, met een 737 naar New York :')
Die directe "KLM" vlucht in een 737 naar Houston was anders prima te doen. Kostte een beetje, maar dan had je ook wat. Bestaat die vlucht eigenlijk nog?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_155911218
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 23:08 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Die directe "KLM" vlucht in een 737 naar Houston was anders prima te doen. Kostte een beetje, maar dan had je ook wat. Bestaat die vlucht eigenlijk nog?
Zeker. KLM661 & KLM662, worden alleen niet gevlogen met 737's maar met 747's :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_155911241
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 23:08 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Die directe "KLM" vlucht in een 737 naar Houston was anders prima te doen. Kostte een beetje, maar dan had je ook wat. Bestaat die vlucht eigenlijk nog?
Al een tijdje niet meer. Privatair (de uitvoerende airline) vliegt nu met de 737 voor Scandinavian van Stavanger naar Houston
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator maandag 7 september 2015 @ 23:16:37 #172
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155911422
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 23:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Incl. Site seeing in Reykjavik? :D
Dan stapte in in Reykjavik uit, daar. IJsland staat nog wel op het lijstje :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155915685
Een onvoorziene tussenlanding voor transavia. Ging om een medical emergency.



Inmiddels weer onderweg.



[ Bericht 27% gewijzigd door Ed_Lamskotelet op 08-09-2015 08:52:48 ]
pi_155915699
eens met de TT.

hoewel de Airbus ook goed is
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  dinsdag 8 september 2015 @ 09:00:27 #175
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_155915869
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:49 schreef Iemand91 het volgende:
Airbus van start met productieeerste A330neo

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Daar kwam ze dan...

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.flickr.com/photos/edsardveen/

En schijnbaar komt morgen deze reus naar Schiphol. Komt om 14:00 uur aan en zal hier afgehandeld worden.
Vertrekt woensdagavond naar Gander, Newfoundland.

[ afbeelding ]

Oh, en de passagiers die vanavond verwachtten met een Norwegian 787 naar New York gingen kregen een verrassing:

[..]

Met een 737 de plas over dus. Maakt wel een stop in Keflavík, hier te volgen.
Staat voor mij nog wel op het wensenlijstje, met een 737 de plas over. Maar dan wel de business class only directe vlucht new york jfk - london city.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 8 september 2015 @ 09:42:47 #176
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155916634
Interessante ontwikkeling:
Op 29-9 vlieg ik naar Cuba met Arke en 6-10 weer terug.

Gepland was een B787 met Premium Comfort (Want de PH-TFK en PH-TFL worden omgebouwd), maar nu staat er toch weer een configuratie met Star Class...
So we just called him Fred
pi_155918313
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:00 schreef XL het volgende:

[..]

Staat voor mij nog wel op het wensenlijstje, met een 737 de plas over. Maar dan wel de business class only directe vlucht new york jfk - london city.
Das een A318 ;)
Verder lijkt me dat ook wel heel tof ja
pi_155918917
Straks met Turkish Airlines van Schiphol via Istanboel naar Jakarta, iemand ervaringen met die maatschappij? Hoorde er wel goede verhalen over. Laatste stuk in ieder geval 2-4-2 opstelling, heerlijk als je met twee personen bent.
pi_155924654
Een keer met Turkish van Munchen naar Istanboel gevlogen. Met een 737(800?) was prima vlucht, geloof zelfs een maaltijd aan boord.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_155924751
Turkish Airlines is een top 5 maatschappij, dus daar mag je wel wat van verwachten :P
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 8 september 2015 @ 16:22:40 #181
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_155925278
ATR heeft een nieuw logo.

Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 8 september 2015 @ 16:24:20 #182
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_155925332
747 van Delta onderweg van Amsterdam naar Detroit is net na een birdstrike weer terug gekeert naar Amsterdam

112Schiphol twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 16:18:31 Vooralarm groot voor Delta vlucht 135 na een birdstrike bij de start op Schiphol. Men heeft motor nummer 2 uitgschakeld. reageer retweet
edit: nu veilig geland op de Kaagbaan
  dinsdag 8 september 2015 @ 16:33:29 #183
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_155925568
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:24 schreef boriq het volgende:
747 van Delta onderweg van Amsterdam naar Detroit is net na een birdstrike weer terug gekeert naar Amsterdam

112Schiphol twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 16:18:31 Vooralarm groot voor Delta vlucht 135 na een birdstrike bij de start op Schiphol. Men heeft motor nummer 2 uitgschakeld. reageer retweet
edit: nu veilig geland op de Kaagbaan
Mooie lus.

Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_155925602
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:33 schreef donroyco het volgende:

[..]

Mooie lus.

[ afbeelding ]
Een birdstrike heb je toch vrijwel meteen door? Waarom gaat hij zo ver van schiphol af voor hij terug vliegt? Kan me voorstellen dat hij wat brandstof moet lozen, maar dat doe je dan toch boven zee.
pi_155925744
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:35 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Een birdstrike heb je toch vrijwel meteen door? Waarom gaat hij zo ver van schiphol af voor hij terug vliegt? Kan me voorstellen dat hij wat brandstof moet lozen, maar dat doe je dan toch boven zee.
Je kan en mag gewoon doorvliegen naar je eindbestemming (in tegenstelling tot een engine failure op een twee motorig toestel).

Dan wordt het dus weer een afweging qua kosten (want eindbestemming heb je waarschijnlijk te weinig brandstof voor), passagiers-opvang, maintenance-mogelijkheden, etc.
Dat besluit komt meestal tot stand na een conference call met het thuisfront, die de mogelijkheden en de gevolgen ervan veel beter inzichtelijk hebben dan de vliegers.
pi_155925776
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:41 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je kan en mag gewoon doorvliegen naar je eindbestemming (in tegenstelling tot een engine failure op een twee motorig toestel).

Dan wordt het dus weer een afweging qua kosten (want eindbestemming heb je waarschijnlijk te weinig brandstof voor), passagiers-opvang, maintenance-mogelijkheden, etc.
Dat besluit komt meestal tot stand na een conference call met het thuisfront, die de mogelijkheden en de gevolgen ervan veel beter inzichtelijk hebben dan de vliegers.
Ah, ja dan gaat er wel wat tijd over heen natuurlijk :P
pi_155925888
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:42 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Ah, ja dan gaat er wel wat tijd over heen natuurlijk :P
Klopt ;) En initieel, na de birdstrike, zal je eerst je procedures doorlopen voor het afzetten van de motor. Dan volg je gewoon de vertrekroute, zodat je je niet druk hoeft te maken over seperatie met andere toestellen etc. Daarom zie je dat ze pas na een tijdje van hun route zijn afgeweken (en waarschijnlijk 'wat' fuel gedumpt hebben boven Engeland. Als je hoog genoeg zit is dat toch al lang en breed verdampt en verspreid voor het op de grond is).
  Moderator dinsdag 8 september 2015 @ 16:49:34 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155925947
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:41 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je kan en mag gewoon doorvliegen naar je eindbestemming (in tegenstelling tot een engine failure op een twee motorig toestel).

Dan wordt het dus weer een afweging qua kosten (want eindbestemming heb je waarschijnlijk te weinig brandstof voor), passagiers-opvang, maintenance-mogelijkheden, etc.
Dat besluit komt meestal tot stand na een conference call met het thuisfront, die de mogelijkheden en de gevolgen ervan veel beter inzichtelijk hebben dan de vliegers.
Hoezo een mogelijk brandstoftekort? Omdat het vliegtuig met 3 motoren meer verbruikt dan met 4? Of is er een brandstoftank per motor?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155926016
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoezo een mogelijk brandstoftekort? Omdat het vliegtuig met 3 motoren meer verbruikt dan met 4? Of is er een brandstoftank per motor?
Je zal iets meer verbruiken omdat de motoren wat harder moeten werken. Echter, het grootste verlies ontstaat doordat je lager dan je geplande vlieghoogte zal moeten vliegen.
pi_155926058
Ze zullen 'm wel hebben laten terugkomen omdat Delta ook op Schiphol onderhoud kan plegen, en indien nodig de passagiers met een andere kist kan vervoeren.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_155926085
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:47 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Klopt ;) En initieel, na de birdstrike, zal je eerst je procedures doorlopen voor het afzetten van de motor. Dan volg je gewoon de vertrekroute, zodat je je niet druk hoeft te maken over seperatie met andere toestellen etc. Daarom zie je dat ze pas na een tijdje van hun route zijn afgeweken (en waarschijnlijk 'wat' fuel gedumpt hebben boven Engeland. Als je hoog genoeg zit is dat toch al lang en breed verdampt en verspreid voor het op de grond is).
Bedankt voor de uitleg _O_

Jij bent zelf piloot of niet?
pi_155926111
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:54 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg _O_

Jij bent zelf piloot of niet?
Jep :)
pi_155926119
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:55 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Jep :)
Gaaf :D
  Moderator dinsdag 8 september 2015 @ 16:55:58 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155926125
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:51 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je zal iets meer verbruiken omdat de motoren wat harder moeten werken. Echter, het grootste verlies ontstaat doordat je lager dan je geplande vlieghoogte zal moeten vliegen.
Ja dat dacht ik al, de motoren zijn natuurlijk zo aangepast dat ze met zijn vieren op een gunstig 'toerenral' kunnen draaien. Mogen ze met 3 motoren minder hoog of kunnen ze überhaupt niet zo hoog komen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155926151
Ik ben nooit verder gekomen dan


en

pi_155926200
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik al, de motoren zijn natuurlijk zo aangepast dat ze met zijn vieren op een gunstig 'toerenral' kunnen draaien. Mogen ze met 3 motoren minder hoog of kunnen ze überhaupt niet zo hoog komen?
Je hebt minder vermogen beschikbaar, en daardoor kun je inderdaad niet meer zo hoog komen als met vier motoren. En je vliegt het liefst zo hoog mogelijk, qua efficiëntie. Daarom merk je ook dat vliegtuigen tijdens lange vluchten af en toe klimmen. De optimale kruishoogte gaat omhoog naarmate je lichter wordt.
  Moderator dinsdag 8 september 2015 @ 17:01:07 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155926245
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:58 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je hebt minder vermogen beschikbaar, en daardoor kun je inderdaad niet meer zo hoog komen als met vier motoren. En je vliegt het liefst zo hoog mogelijk, qua efficiëntie. Daarom merk je ook dat vliegtuigen tijdens lange vluchten af en toe klimmen. De optimale kruishoogte gaat omhoog naarmate je lichter wordt.
Aha, interessant. Het is mij nooit zo opgevallen, maar dat ligt ook aan het feit dan Amsterdam-Sofia mijn langste vlucht is geweest :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155926430
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:56 schreef Fokker89 het volgende:
Ik ben nooit verder gekomen dan
[ afbeelding ]

en

[ afbeelding ]
Achja, FSX met een degelijke addon (PMDG biedt qua systemen een ongelofelijk gedetailleerde 737 en 777 aan) is al een hele kluif hoor ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aha, interessant. Het is mij nooit zo opgevallen, maar dat ligt ook aan het feit dan Amsterdam-Sofia mijn langste vlucht is geweest :P
Wie weet vlieg je nog wel een keer intercontinentaal, dan moet je er maar eens op letten (al is het in een 777 bijvoorbeeld echt niet te missen als je ergens achter de motoren zit) :D
pi_155926501
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:12 schreef NewHorizon het volgende:

quote:
Op dinsdag 8 september 2015 17:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aha, interessant. Het is mij nooit zo opgevallen, maar dat ligt ook aan het feit dan Amsterdam-Sofia mijn langste vlucht is geweest
Wie weet vlieg je nog wel een keer intercontinentaal, dan moet je er maar eens op letten (al is het in een 777 bijvoorbeeld echt niet te missen als je ergens achter de motoren zit)
Ik heb wel heel wat vluchten gemaakt in de PMDG 747. Voelde me net een echte piloot toen ik alle checklists aan het afwerken was.

Maar goed, het blijft een simulator en ik kan mij echt niet voorstellen dat het ook maar in de buurt komt van het echte werk.

Wel grote voldoening toen ik de eerste keer een succesvolle vlucht had uitgevoerd met m'n PMDG 747. Van AMS naar LAX :7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_155926548
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:16 schreef Blistering het volgende:

[..]

Wel grote voldoening toen ik de eerste keer een succesvolle vlucht had uitgevoerd met m'n PMDG 747. Van AMS naar LAX :7
Doe je dan de volledige 11-12 uur achtereen, of doe je 's ochtends de takeoff, dan op autopilot zetten, naar je werk gaan en 's avonds bij terugkomst te landing? :P (of het stuk op cruisehoogte versneld doen kan ook nog geloof ik)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')