abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 september 2015 @ 09:42:47 #176
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155916634
Interessante ontwikkeling:
Op 29-9 vlieg ik naar Cuba met Arke en 6-10 weer terug.

Gepland was een B787 met Premium Comfort (Want de PH-TFK en PH-TFL worden omgebouwd), maar nu staat er toch weer een configuratie met Star Class...
So we just called him Fred
pi_155918313
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:00 schreef XL het volgende:

[..]

Staat voor mij nog wel op het wensenlijstje, met een 737 de plas over. Maar dan wel de business class only directe vlucht new york jfk - london city.
Das een A318 ;)
Verder lijkt me dat ook wel heel tof ja
pi_155918917
Straks met Turkish Airlines van Schiphol via Istanboel naar Jakarta, iemand ervaringen met die maatschappij? Hoorde er wel goede verhalen over. Laatste stuk in ieder geval 2-4-2 opstelling, heerlijk als je met twee personen bent.
pi_155924654
Een keer met Turkish van Munchen naar Istanboel gevlogen. Met een 737(800?) was prima vlucht, geloof zelfs een maaltijd aan boord.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_155924751
Turkish Airlines is een top 5 maatschappij, dus daar mag je wel wat van verwachten :P
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 8 september 2015 @ 16:22:40 #181
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_155925278
ATR heeft een nieuw logo.

Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 8 september 2015 @ 16:24:20 #182
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_155925332
747 van Delta onderweg van Amsterdam naar Detroit is net na een birdstrike weer terug gekeert naar Amsterdam

112Schiphol twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 16:18:31 Vooralarm groot voor Delta vlucht 135 na een birdstrike bij de start op Schiphol. Men heeft motor nummer 2 uitgschakeld. reageer retweet
edit: nu veilig geland op de Kaagbaan
  dinsdag 8 september 2015 @ 16:33:29 #183
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_155925568
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:24 schreef boriq het volgende:
747 van Delta onderweg van Amsterdam naar Detroit is net na een birdstrike weer terug gekeert naar Amsterdam

112Schiphol twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 16:18:31 Vooralarm groot voor Delta vlucht 135 na een birdstrike bij de start op Schiphol. Men heeft motor nummer 2 uitgschakeld. reageer retweet
edit: nu veilig geland op de Kaagbaan
Mooie lus.

Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_155925602
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:33 schreef donroyco het volgende:

[..]

Mooie lus.

[ afbeelding ]
Een birdstrike heb je toch vrijwel meteen door? Waarom gaat hij zo ver van schiphol af voor hij terug vliegt? Kan me voorstellen dat hij wat brandstof moet lozen, maar dat doe je dan toch boven zee.
pi_155925744
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:35 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Een birdstrike heb je toch vrijwel meteen door? Waarom gaat hij zo ver van schiphol af voor hij terug vliegt? Kan me voorstellen dat hij wat brandstof moet lozen, maar dat doe je dan toch boven zee.
Je kan en mag gewoon doorvliegen naar je eindbestemming (in tegenstelling tot een engine failure op een twee motorig toestel).

Dan wordt het dus weer een afweging qua kosten (want eindbestemming heb je waarschijnlijk te weinig brandstof voor), passagiers-opvang, maintenance-mogelijkheden, etc.
Dat besluit komt meestal tot stand na een conference call met het thuisfront, die de mogelijkheden en de gevolgen ervan veel beter inzichtelijk hebben dan de vliegers.
pi_155925776
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:41 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je kan en mag gewoon doorvliegen naar je eindbestemming (in tegenstelling tot een engine failure op een twee motorig toestel).

Dan wordt het dus weer een afweging qua kosten (want eindbestemming heb je waarschijnlijk te weinig brandstof voor), passagiers-opvang, maintenance-mogelijkheden, etc.
Dat besluit komt meestal tot stand na een conference call met het thuisfront, die de mogelijkheden en de gevolgen ervan veel beter inzichtelijk hebben dan de vliegers.
Ah, ja dan gaat er wel wat tijd over heen natuurlijk :P
pi_155925888
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:42 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Ah, ja dan gaat er wel wat tijd over heen natuurlijk :P
Klopt ;) En initieel, na de birdstrike, zal je eerst je procedures doorlopen voor het afzetten van de motor. Dan volg je gewoon de vertrekroute, zodat je je niet druk hoeft te maken over seperatie met andere toestellen etc. Daarom zie je dat ze pas na een tijdje van hun route zijn afgeweken (en waarschijnlijk 'wat' fuel gedumpt hebben boven Engeland. Als je hoog genoeg zit is dat toch al lang en breed verdampt en verspreid voor het op de grond is).
  Moderator dinsdag 8 september 2015 @ 16:49:34 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155925947
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:41 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je kan en mag gewoon doorvliegen naar je eindbestemming (in tegenstelling tot een engine failure op een twee motorig toestel).

Dan wordt het dus weer een afweging qua kosten (want eindbestemming heb je waarschijnlijk te weinig brandstof voor), passagiers-opvang, maintenance-mogelijkheden, etc.
Dat besluit komt meestal tot stand na een conference call met het thuisfront, die de mogelijkheden en de gevolgen ervan veel beter inzichtelijk hebben dan de vliegers.
Hoezo een mogelijk brandstoftekort? Omdat het vliegtuig met 3 motoren meer verbruikt dan met 4? Of is er een brandstoftank per motor?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155926016
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoezo een mogelijk brandstoftekort? Omdat het vliegtuig met 3 motoren meer verbruikt dan met 4? Of is er een brandstoftank per motor?
Je zal iets meer verbruiken omdat de motoren wat harder moeten werken. Echter, het grootste verlies ontstaat doordat je lager dan je geplande vlieghoogte zal moeten vliegen.
pi_155926058
Ze zullen 'm wel hebben laten terugkomen omdat Delta ook op Schiphol onderhoud kan plegen, en indien nodig de passagiers met een andere kist kan vervoeren.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_155926085
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:47 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Klopt ;) En initieel, na de birdstrike, zal je eerst je procedures doorlopen voor het afzetten van de motor. Dan volg je gewoon de vertrekroute, zodat je je niet druk hoeft te maken over seperatie met andere toestellen etc. Daarom zie je dat ze pas na een tijdje van hun route zijn afgeweken (en waarschijnlijk 'wat' fuel gedumpt hebben boven Engeland. Als je hoog genoeg zit is dat toch al lang en breed verdampt en verspreid voor het op de grond is).
Bedankt voor de uitleg _O_

Jij bent zelf piloot of niet?
pi_155926111
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:54 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg _O_

Jij bent zelf piloot of niet?
Jep :)
pi_155926119
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:55 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Jep :)
Gaaf :D
  Moderator dinsdag 8 september 2015 @ 16:55:58 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155926125
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:51 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je zal iets meer verbruiken omdat de motoren wat harder moeten werken. Echter, het grootste verlies ontstaat doordat je lager dan je geplande vlieghoogte zal moeten vliegen.
Ja dat dacht ik al, de motoren zijn natuurlijk zo aangepast dat ze met zijn vieren op een gunstig 'toerenral' kunnen draaien. Mogen ze met 3 motoren minder hoog of kunnen ze überhaupt niet zo hoog komen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155926151
Ik ben nooit verder gekomen dan


en

pi_155926200
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik al, de motoren zijn natuurlijk zo aangepast dat ze met zijn vieren op een gunstig 'toerenral' kunnen draaien. Mogen ze met 3 motoren minder hoog of kunnen ze überhaupt niet zo hoog komen?
Je hebt minder vermogen beschikbaar, en daardoor kun je inderdaad niet meer zo hoog komen als met vier motoren. En je vliegt het liefst zo hoog mogelijk, qua efficiëntie. Daarom merk je ook dat vliegtuigen tijdens lange vluchten af en toe klimmen. De optimale kruishoogte gaat omhoog naarmate je lichter wordt.
  Moderator dinsdag 8 september 2015 @ 17:01:07 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155926245
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:58 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je hebt minder vermogen beschikbaar, en daardoor kun je inderdaad niet meer zo hoog komen als met vier motoren. En je vliegt het liefst zo hoog mogelijk, qua efficiëntie. Daarom merk je ook dat vliegtuigen tijdens lange vluchten af en toe klimmen. De optimale kruishoogte gaat omhoog naarmate je lichter wordt.
Aha, interessant. Het is mij nooit zo opgevallen, maar dat ligt ook aan het feit dan Amsterdam-Sofia mijn langste vlucht is geweest :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155926430
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:56 schreef Fokker89 het volgende:
Ik ben nooit verder gekomen dan
[ afbeelding ]

en

[ afbeelding ]
Achja, FSX met een degelijke addon (PMDG biedt qua systemen een ongelofelijk gedetailleerde 737 en 777 aan) is al een hele kluif hoor ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aha, interessant. Het is mij nooit zo opgevallen, maar dat ligt ook aan het feit dan Amsterdam-Sofia mijn langste vlucht is geweest :P
Wie weet vlieg je nog wel een keer intercontinentaal, dan moet je er maar eens op letten (al is het in een 777 bijvoorbeeld echt niet te missen als je ergens achter de motoren zit) :D
pi_155926501
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:12 schreef NewHorizon het volgende:

quote:
Op dinsdag 8 september 2015 17:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aha, interessant. Het is mij nooit zo opgevallen, maar dat ligt ook aan het feit dan Amsterdam-Sofia mijn langste vlucht is geweest
Wie weet vlieg je nog wel een keer intercontinentaal, dan moet je er maar eens op letten (al is het in een 777 bijvoorbeeld echt niet te missen als je ergens achter de motoren zit)
Ik heb wel heel wat vluchten gemaakt in de PMDG 747. Voelde me net een echte piloot toen ik alle checklists aan het afwerken was.

Maar goed, het blijft een simulator en ik kan mij echt niet voorstellen dat het ook maar in de buurt komt van het echte werk.

Wel grote voldoening toen ik de eerste keer een succesvolle vlucht had uitgevoerd met m'n PMDG 747. Van AMS naar LAX :7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_155926548
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:16 schreef Blistering het volgende:

[..]

Wel grote voldoening toen ik de eerste keer een succesvolle vlucht had uitgevoerd met m'n PMDG 747. Van AMS naar LAX :7
Doe je dan de volledige 11-12 uur achtereen, of doe je 's ochtends de takeoff, dan op autopilot zetten, naar je werk gaan en 's avonds bij terugkomst te landing? :P (of het stuk op cruisehoogte versneld doen kan ook nog geloof ik)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')