Das een A318quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:00 schreef XL het volgende:
[..]
Staat voor mij nog wel op het wensenlijstje, met een 737 de plas over. Maar dan wel de business class only directe vlucht new york jfk - london city.
edit: nu veilig geland op de Kaagbaantwitter:112Schiphol twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 16:18:31Vooralarm groot voor Delta vlucht 135 na een birdstrike bij de start op Schiphol. Men heeft motor nummer 2 uitgschakeld. reageer retweet
Mooie lus.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:24 schreef boriq het volgende:
747 van Delta onderweg van Amsterdam naar Detroit is net na een birdstrike weer terug gekeert naar Amsterdamedit: nu veilig geland op de Kaagbaantwitter:112Schiphol twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 16:18:31Vooralarm groot voor Delta vlucht 135 na een birdstrike bij de start op Schiphol. Men heeft motor nummer 2 uitgschakeld. reageer retweet
Een birdstrike heb je toch vrijwel meteen door? Waarom gaat hij zo ver van schiphol af voor hij terug vliegt? Kan me voorstellen dat hij wat brandstof moet lozen, maar dat doe je dan toch boven zee.quote:
Je kan en mag gewoon doorvliegen naar je eindbestemming (in tegenstelling tot een engine failure op een twee motorig toestel).quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:35 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Een birdstrike heb je toch vrijwel meteen door? Waarom gaat hij zo ver van schiphol af voor hij terug vliegt? Kan me voorstellen dat hij wat brandstof moet lozen, maar dat doe je dan toch boven zee.
Ah, ja dan gaat er wel wat tijd over heen natuurlijkquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:41 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je kan en mag gewoon doorvliegen naar je eindbestemming (in tegenstelling tot een engine failure op een twee motorig toestel).
Dan wordt het dus weer een afweging qua kosten (want eindbestemming heb je waarschijnlijk te weinig brandstof voor), passagiers-opvang, maintenance-mogelijkheden, etc.
Dat besluit komt meestal tot stand na een conference call met het thuisfront, die de mogelijkheden en de gevolgen ervan veel beter inzichtelijk hebben dan de vliegers.
Kloptquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:42 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ah, ja dan gaat er wel wat tijd over heen natuurlijk
Hoezo een mogelijk brandstoftekort? Omdat het vliegtuig met 3 motoren meer verbruikt dan met 4? Of is er een brandstoftank per motor?quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:41 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je kan en mag gewoon doorvliegen naar je eindbestemming (in tegenstelling tot een engine failure op een twee motorig toestel).
Dan wordt het dus weer een afweging qua kosten (want eindbestemming heb je waarschijnlijk te weinig brandstof voor), passagiers-opvang, maintenance-mogelijkheden, etc.
Dat besluit komt meestal tot stand na een conference call met het thuisfront, die de mogelijkheden en de gevolgen ervan veel beter inzichtelijk hebben dan de vliegers.
Je zal iets meer verbruiken omdat de motoren wat harder moeten werken. Echter, het grootste verlies ontstaat doordat je lager dan je geplande vlieghoogte zal moeten vliegen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoezo een mogelijk brandstoftekort? Omdat het vliegtuig met 3 motoren meer verbruikt dan met 4? Of is er een brandstoftank per motor?
Bedankt voor de uitlegquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:47 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
KloptEn initieel, na de birdstrike, zal je eerst je procedures doorlopen voor het afzetten van de motor. Dan volg je gewoon de vertrekroute, zodat je je niet druk hoeft te maken over seperatie met andere toestellen etc. Daarom zie je dat ze pas na een tijdje van hun route zijn afgeweken (en waarschijnlijk 'wat' fuel gedumpt hebben boven Engeland. Als je hoog genoeg zit is dat toch al lang en breed verdampt en verspreid voor het op de grond is).
Jepquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:54 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg
Jij bent zelf piloot of niet?
Ja dat dacht ik al, de motoren zijn natuurlijk zo aangepast dat ze met zijn vieren op een gunstig 'toerenral' kunnen draaien. Mogen ze met 3 motoren minder hoog of kunnen ze überhaupt niet zo hoog komen?quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:51 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je zal iets meer verbruiken omdat de motoren wat harder moeten werken. Echter, het grootste verlies ontstaat doordat je lager dan je geplande vlieghoogte zal moeten vliegen.
Je hebt minder vermogen beschikbaar, en daardoor kun je inderdaad niet meer zo hoog komen als met vier motoren. En je vliegt het liefst zo hoog mogelijk, qua efficiëntie. Daarom merk je ook dat vliegtuigen tijdens lange vluchten af en toe klimmen. De optimale kruishoogte gaat omhoog naarmate je lichter wordt.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik al, de motoren zijn natuurlijk zo aangepast dat ze met zijn vieren op een gunstig 'toerenral' kunnen draaien. Mogen ze met 3 motoren minder hoog of kunnen ze überhaupt niet zo hoog komen?
Aha, interessant. Het is mij nooit zo opgevallen, maar dat ligt ook aan het feit dan Amsterdam-Sofia mijn langste vlucht is geweestquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:58 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je hebt minder vermogen beschikbaar, en daardoor kun je inderdaad niet meer zo hoog komen als met vier motoren. En je vliegt het liefst zo hoog mogelijk, qua efficiëntie. Daarom merk je ook dat vliegtuigen tijdens lange vluchten af en toe klimmen. De optimale kruishoogte gaat omhoog naarmate je lichter wordt.
Achja, FSX met een degelijke addon (PMDG biedt qua systemen een ongelofelijk gedetailleerde 737 en 777 aan) is al een hele kluif hoorquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:56 schreef Fokker89 het volgende:
Ik ben nooit verder gekomen dan
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Wie weet vlieg je nog wel een keer intercontinentaal, dan moet je er maar eens op letten (al is het in een 777 bijvoorbeeld echt niet te missen als je ergens achter de motoren zit)quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, interessant. Het is mij nooit zo opgevallen, maar dat ligt ook aan het feit dan Amsterdam-Sofia mijn langste vlucht is geweest
Ik heb wel heel wat vluchten gemaakt in de PMDG 747. Voelde me net een echte piloot toen ik alle checklists aan het afwerken was.quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:12 schreef NewHorizon het volgende:
quote:
Op dinsdag 8 september 2015 17:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, interessant. Het is mij nooit zo opgevallen, maar dat ligt ook aan het feit dan Amsterdam-Sofia mijn langste vlucht is geweest
Wie weet vlieg je nog wel een keer intercontinentaal, dan moet je er maar eens op letten (al is het in een 777 bijvoorbeeld echt niet te missen als je ergens achter de motoren zit)
Doe je dan de volledige 11-12 uur achtereen, of doe je 's ochtends de takeoff, dan op autopilot zetten, naar je werk gaan en 's avonds bij terugkomst te landing?quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:16 schreef Blistering het volgende:
[..]
Wel grote voldoening toen ik de eerste keer een succesvolle vlucht had uitgevoerd met m'n PMDG 747. Van AMS naar LAX![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |