abonnement Unibet Coolblue
pi_155711358
KLM's eerste 787-9 (PH-BHA) staat op het punt van de final assembly line gerold te worden:

B787fans twitterde op maandag 31-08-2015 om 16:36:47 First pic of @KLM's first 787-9, PH-BHA, in the Everett 40-26 factory. reageer retweet
pi_155711450
Gistermiddag teruggekomen van vakantie, we zaten in Rhodos in een hotel recht onder de aanvliegroute van het vliegveld daar, rond de 10 kilometer voor de landingsbaan. Om het kwartier vliegtuigen op een paar 100 meter hoogte. :7 Naast de talloze A320's en 737's ook nog enkele Dreamliners, 747's en militaire Hercules(sen?) over zien komen, zo laag dat je ze met een steen bijna zou kunnen raken.
Flesje bier
  maandag 31 augustus 2015 @ 18:49:11 #28
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155711823
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 18:32 schreef Iemand91 het volgende:
KLM's eerste 787-9 (PH-BHA) staat op het punt van de final assembly line gerold te worden:

B787fans twitterde op maandag 31-08-2015 om 16:36:47 First pic of @KLM's first 787-9, PH-BHA, in the Everett 40-26 factory. reageer retweet
[ afbeelding ]
Was er niet een probleem met de levering van de stoelen?
So we just called him Fred
pi_155711824
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 18:32 schreef Iemand91 het volgende:
KLM's eerste 787-9 (PH-BHA) staat op het punt van de final assembly line gerold te worden:

B787fans twitterde op maandag 31-08-2015 om 16:36:47 First pic of @KLM's first 787-9, PH-BHA, in the Everett 40-26 factory. reageer retweet
[ afbeelding ]
Las op Scramble dat er nog wat problemen met de levering van de stoelen zou zijn wat eventueel de eerste revenue vluchten nog in de weg zou kunnen gaan staan.

Edit: net te laat ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_155713302
quote:
6s.gif Op maandag 31 augustus 2015 18:36 schreef Gezicht het volgende:
Gistermiddag teruggekomen van vakantie, we zaten in Rhodos in een hotel recht onder de aanvliegroute van het vliegveld daar, rond de 10 kilometer voor de landingsbaan. Om het kwartier vliegtuigen op een paar 100 meter hoogte. :7 Naast de talloze A320's en 737's ook nog enkele Dreamliners, 747's en militaire Hercules(sen?) over zien komen, zo laag dat je ze met een steen bijna zou kunnen raken.
Hier toevallig ook geweest? :P



quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 18:49 schreef FredvZ het volgende:
Was er niet een probleem met de levering van de stoelen?
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 18:49 schreef Thetallguy het volgende:
Las op Scramble dat er nog wat problemen met de levering van de stoelen zou zijn wat eventueel de eerste revenue vluchten nog in de weg zou kunnen gaan staan.

Edit: net te laat ;)
Las ik ook en ik zag de delivery date ook al verschuiven.

Boeing had al eerder leveringsproblemen vanwege de trage levering van stoelen door Zodiac (o.a. American Airlines en Etihad) en KLM krijgt ook deze stoelen.
Maar die persoon op Scramble zegt dat het niet daar aan ligt dus...

Jammer dat een van de mooiste liveries voor een 787 nu zo lelijk wordt...

[ Bericht 16% gewijzigd door Iemand91 op 31-08-2015 19:33:39 ]
pi_155713437
Ik weet niet in hoeverre er nog veranderingen zijn doorgevoerd in het interieur van die nieuwe SLM-kist in de Air China-tijd, maar afgaande op onderstaand filmpje was het toestel in 2012 nog PTV-loos in economy.


Zou wel een achteruitgang zijn ten opzichte van de PZ-TCP, die het oude Air France-interieur nog heeft, met PTV (weliswaar kleintjes, maar toch). Maar goed, zou net zo goed kunnen dat er in de tussentijd nog wel het 1 en ander is veranderd van binnen :)
diseased rhinoceros pizzle
pi_155723482
Zoek de verschillen. :P

PZ-TCP; ln 49, bouwjaar 1994:



PZ-TCR: ln 242, bouwjaar 1998:



Gemaakt bij haar vlucht vandaag: http://www.flightradar24.com/data/airplanes/f-wjkn/#7491ce3
pi_155726323
Op de oude staat www.flyslm.com in het zwart, de nieuwe alleen flyslm.com in het rood. De configuratie van de ramen is ook iets anders en de nieuwe heeft een communicatie/satelliet-pod voorop de romp B-)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_155727162
Alleen jammer dat de Surinaamse vlag niet op de winglets staat. Vond ik wel een leuk detail op de oude A340 8-)
diseased rhinoceros pizzle
pi_155729217


Voor degene die deze Kenya Airways 777's nog wil zien op Schiphol; ga deze week nog even kijken.
Na zondag komt deze kist hier nooit meer.

Vanaf komende maandag wordt deze dagelijkse vlucht uitgevoerd door hun 787-8's en worden hiermee de vierde maatschappij die dit type toestel zal inzetten op Amsterdam.
En als de vluchttijden nog hetzelfde zijn als eerder dit jaar en de Kenya kist een paar minuten vertraging heeft heb je kans dat de bezoekende 787's nooit tegelijk op Schiphol staan.

(Hier tijdens uitwijking naar Amsterdam afgelopen december vanwege mist in Parijs)



[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 01-09-2015 12:07:42 ]
  Moderator dinsdag 1 september 2015 @ 11:35:27 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155729553
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:41 schreef Iemand91 het volgende:
Zoek de verschillen. :P

PZ-TCP; ln 49, bouwjaar 1994:

[ afbeelding ]

PZ-TCR: ln 242, bouwjaar 1998:

[ afbeelding ]

Gemaakt bij haar vlucht vandaag: http://www.flightradar24.com/data/airplanes/f-wjkn/#7491ce3
Wat schieten ze er mee op, door een vliegtuig van 17 ipv 21 jaar oud te vliegen? Of heeft deze heel wat minder vlieguren of is ie niet helemaal uit elkaar geweest?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155729978
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:35 schreef derLudolf het volgende:
Wat schieten ze er mee op, door een vliegtuig van 17 ipv 21 jaar oud te vliegen? Of heeft deze heel wat minder vlieguren of is ie niet helemaal uit elkaar geweest?
In dat tijdsbestek is de A330 een stuk efficiënter geworden; ook de maximum takeoff weight (MTOW en range zijn sterk verbeterd. De A340 is nagenoeg een A330 met 2 extra motoren.

Daarnaast loopt de lease van hun huidige toestel per oktober af. Kan zijn dat de leasemaatschappij het toestel terug wil hebben (lijkt me stug), kan zijn dat ze geen nieuwe lease kunnen onderhandelen of dat hun oude toestel gewoon niet mee door willen vliegen.

Daarnaast hebben ze ook weinig keus; het is dit (o.i.g. een versie van de A340) of een 747.
Die laatste is veel te groot dus dan houden ze weinig opties over. Daarnaast kan hun operatie nooit financieel winstgevend zijn (IMHO) dus een duurdere, nieuwere kist (als in; nieuwere A340) is dan mogelijk ook geen slim idee.

Kan van alles zijn en zelf hebben ze geloof ik nog niet aangegeven wat en waarom. Alleen dat leasecontract van huidig toestel afloopt en dat hun huidige toestel regelmatig voor onderhoud aan de grond staat (nog meer als anders :P ).
Hoeven ze ook niet want SLM is 100% in handen van de Surinaamse regering.
  Moderator dinsdag 1 september 2015 @ 12:12:16 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155730313
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:56 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

In dat tijdsbestek is de A330 een stuk efficiënter geworden; ook de maximum takeoff weight (MTOW en range zijn sterk verbeterd. De A340 is nagenoeg een A330 met 2 extra motoren.

Daarnaast loopt de lease van hun huidige toestel per oktober af. Kan zijn dat de leasemaatschappij het toestel terug wil hebben (lijkt me stug), kan zijn dat ze geen nieuwe lease kunnen onderhandelen of dat hun oude toestel gewoon niet mee door willen vliegen.

Daarnaast hebben ze ook weinig keus; het is dit (o.i.g. een versie van de A340) of een 747.
Die laatste is veel te groot dus dan houden ze weinig opties over. Daarnaast kan hun operatie nooit financieel winstgevend zijn (IMHO) dus een duurdere, nieuwere kist (als in; nieuwere A340) is dan mogelijk ook geen slim idee.

Kan van alles zijn en zelf hebben ze geloof ik nog niet aangegeven wat en waarom. Alleen dat leasecontract van huidig toestel afloopt en dat hun huidige toestel regelmatig voor onderhoud aan de grond staat (nog meer als anders :P ).
Hoeven ze ook niet want SLM is 100% in handen van de Surinaamse regering.
Aha, dus ook behoorlijke brandstofbesparing. Ik weet dat SLM niet met tweemotorige vliegtuigen de oceaan over mag. Maar even gek gezegd, is een MD11 dan niet wat? Of mogen drie motoren ook niet en moeten het er perse vier zijn?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155730643
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 12:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aha, dus ook behoorlijke brandstofbesparing. Ik weet dat SLM niet met tweemotorige vliegtuigen de oceaan over mag. Maar even gek gezegd, is een MD11 dan niet wat? Of mogen drie motoren ook niet en moeten het er perse vier zijn?
Het moeten meer dan twee motoren zijn, maar hoeveel MD-11 in paxconfiguratie zijn er nog? ;)
pi_155731338
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 12:12 schreef derLudolf het volgende:
Aha, dus ook behoorlijke brandstofbesparing.
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik denk dat het wel meevalt.
quote:
Ik weet dat SLM niet met tweemotorige vliegtuigen de oceaan over mag. Maar even gek gezegd, is een MD11 dan niet wat? Of mogen drie motoren ook niet en moeten het er perse vier zijn?
Er is een flinke vloot van A340's die je voor een habbekrats kunt overnemen aangezien die kisten overal worden uitgefaseerd.

De MD-11 zou in theorie ook kunnen, maar daar zitten ze direct met 1 probleem dat NewHorizon hierboven al aankaart; waar haal je een pax-MD11 vandaan?
Voor zover ik weet zijn er misschien 2 MD-11's van de Saoedische regering mogelijk nog terug te krijgen is in vliegende staat (die staan sinds augustus 2011 opgeslagen op de luchthaven van Jeddah) maar dat zou serieus veel geld kosten.
De KLM MD-11's zijn of gesloopt of ook in een staat die die niet meer vliegbaar te maken is.
  dinsdag 1 september 2015 @ 13:25:11 #41
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_155731805
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:56 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Daarnaast hebben ze ook weinig keus; het is dit (o.i.g. een versie van de A340) of een 747.
Die laatste is veel te groot dus dan houden ze weinig opties over. Daarnaast kan hun operatie nooit financieel winstgevend zijn (IMHO) dus een duurdere, nieuwere kist (als in; nieuwere A340) is dan mogelijk ook geen slim idee.

Wat houdt ze tegen een 777 variant te leasen?
pi_155732048
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 13:25 schreef boriq het volgende:

[..]

Wat houdt ze tegen een 777 variant te leasen?
Ze hebben geen ETOPS certificaat dus kunnen ze sowieso niet met een 2-motorige over de oceaan of ze moeten er helemaal omheen, en dat is niet te doen.
  dinsdag 1 september 2015 @ 13:36:39 #43
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155732052
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 13:25 schreef boriq het volgende:

[..]

Wat houdt ze tegen een 777 variant te leasen?
ETOPS

Of beter gezegd het gebrek daaraan bij de SLM
So we just called him Fred
  dinsdag 1 september 2015 @ 13:38:05 #44
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155732085
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 13:36 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

Ze hebben geen ETOPS certificaat dus kunnen ze sowieso niet met een 2-motorige over de oceaan of ze moeten er helemaal omheen, en dat is niet te doen.
Er zijn nog meer gebieden waar je zonder ETOPS niet mag vliegen. Het gaat namelijk om gebrek aan vliegvelden om naar uit te wijken, niet zozeer omdat er over water wordt gevlogen.
So we just called him Fred
pi_155732356
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 13:25 schreef boriq het volgende:
Wat houdt ze tegen een 777 variant te leasen?
In theorie niets; ze zouden prima een 777 kunnen leasen in de vorm van een wet of damp lease
(respectievelijk kist + totale crew en kist + cockpitcrew).
Maar als je al denkt dat een kale 777 leasen al duur is, dan wil je nog niet weten wat zo'n type lease kost.

En zelf vliegen kan dus niet vanwege wat men hierboven al noemt.
  Moderator dinsdag 1 september 2015 @ 14:00:36 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155732524
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 12:59 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik denk dat het wel meevalt.

[..]

Er is een flinke vloot van A340's die je voor een habbekrats kunt overnemen aangezien die kisten overal worden uitgefaseerd.

De MD-11 zou in theorie ook kunnen, maar daar zitten ze direct met 1 probleem dat NewHorizon hierboven al aankaart; waar haal je een pax-MD11 vandaan?
Voor zover ik weet zijn er misschien 2 MD-11's van de Saoedische regering mogelijk nog terug te krijgen is in vliegende staat (die staan sinds augustus 2011 opgeslagen op de luchthaven van Jeddah) maar dat zou serieus veel geld kosten.
De KLM MD-11's zijn of gesloopt of ook in een staat die die niet meer vliegbaar te maken is.
Ik dacht dat er van de KLM MD11's nog wel wat te maken was, staan nog (net) geen jaar aan de grond.

Ik dacht dat je met 'efficiënt' bedoelde zuiniger qua brandstof
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155732569
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik dacht dat er van de KLM MD11's nog wel wat te maken was, staan nog (net) geen jaar aan de grond.

Ik dacht dat je met 'efficiënt' bedoelde zuiniger qua brandstof
Wellicht, maar een van de redenen dat KLM gestopt is met het vliegen van MD11's is dat het onderhoud significant duurder wordt. Onderdelen worden steeds slechter leverbaar, etc.
pi_155732839
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:00 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht dat er van de KLM MD11's nog wel wat te maken was, staan nog (net) geen jaar aan de grond.
Alle 5 MD-11's die naar Victorville gingen zijn ondertussen gesloopt; niets meer van over.
De overige 5 zijn ook al in zoverre 'staat van ontbinding' dat die ook niet meer vliegwaardig te krijgen zijn.
quote:
Ik dacht dat je met 'efficiënt' bedoelde zuiniger qua brandstof
Dat ook, maar ook mogelijk gewichtsbesparing hier en daar, hogere MTOW enz.

Uiteindelijk zijn dat procenten en voor die 5 retourtjes per week zal dat geen gigantische verbetering opleveren; dat ding staat toch meer stil op de grond dan dat die vliegt.
pi_155733969
KLM_press twitterde op dinsdag 01-09-2015 om 14:25:18 Work in progress: our first Boeing 787-9! reageer retweet
pi_155733988
Vet! Ook om aan te mogen werken _O_

Wanneer landt 'ie ook weer voor het eerst op Schiphol? Neem ik die dag even vrij van studie & werk.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')