Hij zou eerst op 13 oktober aan KLM geleverd worden maar dat is nu al verschoven naar 15 oktober.quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:17 schreef Blistering het volgende:
Vet! Ook om aan te mogen werken
Wanneer landt 'ie ook weer voor het eerst op Schiphol? Neem ik die dag even vrij van studie & werk.
Zijn die vluchten dan ook ontzichtbaar op bijvoorbeeld Flyradar?quote:Overigens worden de aankomsten, net als vandaag, niet aangekondigd. "Het zijn toch speciale vluchten. En we willen niet dat mensen hier naar toe komen om te kijken"
Daar staan ze gewoon in:quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:38 schreef derLudolf het volgende:
De komende tijd zal er regelmatig een vliegtuig van SAS te zien zijn op vliegveld Eelde.
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)-vlekkeloos-verlopen
[..]
Zijn die vluchten dan ook ontzichtbaar op bijvoorbeeld Flyradar?
Aha, als het echt wil weten dat gewoon in de gaten houden dusquote:Op dinsdag 1 september 2015 15:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Daar staan ze gewoon in:
http://www.flightradar24.com/data/airplanes/ln-rpx/#74b349d
SK7107/7108
Uitbreiding en vervanging idd.quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, als het echt wil weten dat gewoon in de gaten houden dus
Trouwens, ik las afgelopen zondag in het "WizzAir magazine" dat ze 110 A321-NEO's hadden besteld. De huidige vloot is iets van 68 vliegtuigen dacht ik.
Dat klinkt als een flinke groei. Is dat dan gelijk vervanging van de A320? Hoe dan ook, dat is een serieuze uitbreiding
Bron: https://wizzair.com/en-GB/about_us/news/wizzen328quote:The new aircraft will both replace current aircraft when they are returned to lessors as well as provide additional capacity for Wizz Air’s further growth.
Vanaf de 700 is volgens mij pas Next Genquote:Op dinsdag 1 september 2015 16:34 schreef derLudolf het volgende:
Fred, 600 is toch ook nog onderdeel van de 737NG?
(wiki)quote:Boeing 737NG is the name given to the −600/-700/-800/-900 series of the Boeing 737 airliner.
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:34 schreef derLudolf het volgende:
Fred, 600 is toch ook nog onderdeel van de 737NG?
En het heeft nu motoren:quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:16 schreef Iemand91 het volgende:[ afbeelding ]twitter:KLM_press twitterde op dinsdag 01-09-2015 om 14:25:18 Work in progress: our first Boeing 787-9! reageer retweet
Je kan ook van de -600 niet echt zeggen dat die ooit het luchtruim heeft betredenquote:Op dinsdag 1 september 2015 16:28 schreef FredvZ het volgende:
Met de komst van de 320Neo en de 737Max lijkt het er haast op dat de 2e hands markt overspoeld gaat worden met relatief jonge narrow body toestellen.
Zal me niet verbazen als de laatste 737-1/2/3/4/5/600's hiermee definitief uit het luchtruim verdwijnen.
Met zo'n witte kist en de KLM-livery in gedachten heb ik een beetje het Theo Maasen gevoel:quote:
quote:Als je een vel wit papier hebt en je hebt kleurpotloden en je doet niks, dan kan het altijd nog een mooie tekening worden.
Eeuwig zonde die lelijke LCC-lijn inderdaad.quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:33 schreef OEM het volgende:
Met zo'n witte kist en de KLM-livery in gedachten heb ik een beetje het Theo Maasen gevoel:
quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:45 schreef Blistering het volgende:
Ik ben nog altijd niet heel gecharmeerd van de nieuwe KLM-livery. Ben wel benieuwd hoe die zal staan op de 787.
Hmm, op die foto gaat het wel. Maar in het echt is het toch altijd weer anders.quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:57 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo ongeveer. Kan er ook nog steeds niet echt aan wennen
Benieuwd wat dit gaat betekenen. Ook voor de 2 deels gebouwde 747-8i's voor Transaero...quote:MOSKOU - De Russische luchtvaartmaatschappij Aeroflot neemt zijn noodlijdende branche- en landgenoot Transaero over. De regering in Moskou gaf dinsdag groen licht voor de overname van 75 procent van de aandelen. Wel moeten de toezichthouders nog akkoord geven.
Transaero, dat in 1991 werd opgericht, is na Aeroflot de grootste luchtvaartmaatschappij van Rusland. Als gevolg van de crisis dook het bedrijf in de eerste helft van het jaar fors in de rode cijfers, met een verlies van 8,5 miljard roebel (116 miljoen euro). Het aantal passagiers daalde in de eerste zeven maanden van het jaar met 2,7 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Vorig jaar ontving het bedrijf 9 miljard roebel steun vanuit Moskou.
Rode cijfers
Volgens bronnen zou Aeroflot het symbolische bedrag van 1 roebel betalen voor het belang van 75 procent. Overigens dook Aeroflot in de eerste maanden van het jaar ook dieper in de rode cijfers. Onder de streep resteerde een min van 3,5 miljard roebel. Afgelopen jaar verloor de Russische luchtvaartindustrie in totaal al 30 miljard roebel, blijkt uit gegevens van de Russische branchevereniging. Dat was in 2013 4,7 miljard roebel.
Nadat het nieuws over de overname bekend werd, stegen de beurswaarde van Transaero met circa 40 procent. Het aandeel Aeroflot verloor 5 procent.
Werden toch al uitgesteld?quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:58 schreef Iemand91 het volgende:
Aeroflot en Transaero Airlines samen verder
[..]
Benieuwd wat dit gaat betekenen. Ook voor de 2 deels gebouwde 747-8i's voor Transaero...
Bij ons mag je bieden op andere functies, en dan gaat het in principe op basis van aantal vacatures en senioriteit. Je moet dus zelf bieden op iets anders. Overigens wordt de 787 gemixed gevlogen met de 777, het is een gedeelde typerating 777/787. Wel een conversiecursus, maar je hoeft geen compleet nieuwe typerating te halenquote:Op dinsdag 1 september 2015 20:04 schreef Blistering het volgende:
[..]
Hmm, op die foto gaat het wel. Maar in het echt is het toch altijd weer anders.
Trouwens, zou jij er ook niet in willen vliegen?
Ik heb echt geen idee hoe dat gaat bij een luchtvaartmaatschappij. Stel dat je iets groters wilt, moet je dat zelf aankaarten? Komt de maatschappij naar jou toe na een x-aantal vlieguren?
Thanks, tof om te wetenquote:Op dinsdag 1 september 2015 22:38 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Bij ons mag je bieden op andere functies, en dan gaat het in principe op basis van aantal vacatures en senioriteit. Je moet dus zelf bieden op iets anders. Overigens wordt de 787 gemixed gevlogen met de 777, het is een gedeelde typerating 777/787. Wel een conversiecursus, maar je hoeft geen compleet nieuwe typerating te halen
Wat moet je bieden dan?quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:38 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Bij ons mag je bieden op andere functies, en dan gaat het in principe op basis van aantal vacatures en senioriteit. Je moet dus zelf bieden op iets anders. Overigens wordt de 787 gemixed gevlogen met de 777, het is een gedeelde typerating 777/787. Wel een conversiecursus, maar je hoeft geen compleet nieuwe typerating te halen
Hangt af van de structuur, de hoogte van de blinds op dat moment, je positie op tafel... oh wacht, ik haal 2 hobbies door elkaarquote:
Dan toch liever aan de andere kant, minder last van die WC daar links. En dan nog liever raampje, maar dat ben ikquote:
er wordt gekeken naar een aantal aspecten maar primair telt het aantal dienstjaren (senioriteit).quote:
Gelukkig mogen er maar een beperkt aantal mensen gebruik maken van dit toilet tijdens de vluchtquote:Op dinsdag 1 september 2015 23:49 schreef flipsen het volgende:
Dan toch liever aan de andere kant, minder last van die WC daar links. En dan nog liever raampje, maar dat ben ik
Ik had daar ook altijd veel last van. Nu mijn oren zijn uitgespoten (zaten dicht na het zwemmen) heb ik er geen last meer van.quote:
Vraag: Met Arke of KLM naar het Caribisch gebied? Thanks alvast!quote:
Raampje is voor mij ook niet om naar buiten te kijken (wel bij start en landing), maar vooral omdat ik dan een beetje tegen de wand kan hangen. De enige manier dat ik met héél veel geluk nog een kwartiertje ofzo kan slapen (op een vlucht van 12+ uur).quote:Op woensdag 2 september 2015 10:16 schreef FredvZ het volgende:
Raampje hoeft van mij niet zo: 95% van de vlucht zijn er toch maar wolken te zien.
Arke, enerzijds omdat KLM niet rechtstreeks naar de "vakantievliegvelden" (zoals Cancun, Holguin, Varadero, Punta Cana, Puerto Plata, Montego Bay) vliegt en anderzijds omdat ik een hekel heb aan economy vliegen en KLM Business class te duur is.quote:Op woensdag 2 september 2015 14:16 schreef donroyco het volgende:
Vraag: Met Arke of KLM naar het Caribisch gebied? Thanks alvast!
Slapen heb ik opgegeven in een vliegtuig. Hoewel ik een paar maanden geleden wel in slaap was gevallen, ik schrok er gewoon wakker vanquote:Op woensdag 2 september 2015 14:20 schreef flipsen het volgende:
Raampje is voor mij ook niet om naar buiten te kijken (wel bij start en landing), maar vooral omdat ik dan een beetje tegen de wand kan hangen. De enige manier dat ik met héél veel geluk nog een kwartiertje ofzo kan slapen (op een vlucht van 12+ uur).
Thanks! En hoe zit het dan met de ABC-eilanden? Heeft Arke/TUI daar ook een voorsprong?quote:Op woensdag 2 september 2015 18:09 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Arke, enerzijds omdat KLM niet rechtstreeks naar de "vakantievliegvelden" (zoals Cancun, Holguin, Varadero, Punta Cana, Puerto Plata, Montego Bay) vliegt en anderzijds omdat ik een hekel heb aan economy vliegen en KLM Business class te duur is.
Tel daarbij op dat bij een pakketreis er ook nog eens een korting wordt gerekend. Die goedkopere prijs maakt het de grotere kans op vertragingen wel waard.
Arke biedt meer variatie in vluchten, zodat je altijd wel een reis kan boeken met zowel heen als terug een non-stop vlucht. Met KLM is dat alleen mogelijk als je naar Curaçao gaat.quote:Op woensdag 2 september 2015 18:50 schreef donroyco het volgende:
Thanks! En hoe zit het dan met de ABC-eilanden? Heeft Arke/TUI daar ook een voorsprong?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | Arke: AMS - AUA - CUR - AMS : 787-8 AMS - SXM - AUA - AMS : 787-8 AMS - BON - CUR - AMS : 787-8 AMS - CUR - BON - AMS : 787-8 AMS - CUR - AMS : 787-8 KLM: AMS - AUA - BON - AMS : 330-200 AMS - SXM - CUR - AMS : 747-400 AMS - CUR - AMS : 747-400 / 330-200 AMS = Amsterdam Schiphol AUA = Aruba BON = Bonaire CUR = Curaçao SXM = St. Maarten |
Ik wilde alleen de variatie in vluchten aangeven, niet de frequentiequote:Op woensdag 2 september 2015 19:35 schreef Sunri5e het volgende:
Sinds wanneer vliegt ArkeFly 2 maal daags naar naar Curacao?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | Arke: Ma : AMS - AUA - CUR - AMS : 787-8 Di : AMS - BON - CUR - AMS : 787-8 Wo : AMS - SXM - AUA - AMS : 787-8 Wo : AMS - CUR - AMS : 787-8 Do : AMS - AUA - CUR - AMS : 787-8 Vr : AMS - CUR - BON - AMS : 787-8 Za : AMS - SXM - AUA - AMS : 787-8 Za : AMS - CUR - AMS : 787-8 Zo : AMS - BON - CUR - AMS : 787-8 KLM: Ma : AMS - CUR - AMS : 747-400 Ma : AMS - CUR - AMS : 330-200 Di : AMS - SXM - CUR - AMS : 747-400 Di : AMS - AUA - BON - AMS : 330-200 Wo : AMS - CUR - AMS : 747-400 Wo : AMS - CUR - AMS : 330-200 Do : AMS - CUR - AMS : 747-400 Do : AMS - AUA - BON - AMS : 330-200 Vr : AMS - SXM - CUR - AMS : 747-400 Vr : AMS - AUA - BON - AMS : 330-200 Za : AMS - CUR - AMS : 747-400 Za : AMS - AUA - BON - AMS : 330-200 Zo : AMS - SXM - CUR - AMS : 747-400 Zo : AMS - AUA - BON - AMS : 330-200 |
Het was ook niet een reactie op jouw post maar een algemene vraag. Ik zag net dat ze op bijvoorbeeld zondag 2 maal daags met een 787 vliegen. Ongeveer een half uur naar elkaar. 1 met tussenlanding en 1 direct.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:37 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik wilde alleen de variatie in vluchten aangeven, niet de frequentie
Dit is het globale schema voor de komende winter (onder voorbehoud van wijzigingen en typefouten):
[ code verwijderd ]
Heldere uitleg. Dankquote:Op woensdag 2 september 2015 19:25 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Arke biedt meer variatie in vluchten, zodat je altijd wel een reis kan boeken met zowel heen als terug een non-stop vlucht. Met KLM is dat alleen mogelijk als je naar Curaçao gaat.
Met de huidige prijzen is Economy bij de KLM iets goed koper dan Premium Comfort bij Arke. Het aanbod van films is iets minder bij Arke tov KLM en de verzorging van de innerlijke mens is wat beperkter in keuze. De ruimte die je krijgt tov Economy maakt dat allemaal ruimschoots goed.
Grootste nadeel is de grotere kans op vertraging en gedoe als er opeens een ander toestel gebruikt moet worden.
Economy zou ik met Arke niet doen. 3-3-3 in een 787 is krap en je moet voor alles bijbetalen tijdens de vlucht (bagage, eten, drinken, IFE). Je krijgt het minimale om de vlucht te "overleven": water en één maaltijd.
KLM vliegt nu met een A330, mijn verwachting is dat deze vluchten als eerste vervangen gaan worden door een 787-9, die in Economy dezelfde 3-3-3 opstelling heeft als Arke.
[ code verwijderd ]
Als ik naar de bestemmingen kijk lijkt KLM de 787 meer in te zetten op 777 bestemmingen en de 777's gaan weer 747 bestemmingen overnemen.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:25 schreef FredvZ het volgende:
KLM vliegt nu met een A330, mijn verwachting is dat deze vluchten als eerste vervangen gaan worden door een 787-9, die in Economy dezelfde 3-3-3 opstelling heeft als Arke.
Ah. Op die fiets.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:43 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Het was ook niet een reactie op jouw post maar een algemene vraag. Ik zag net dat ze op bijvoorbeeld zondag 2 maal daags met een 787 vliegen. Ongeveer een half uur naar elkaar. 1 met tussenlanding en 1 direct.
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 02-09-2015 om 22:16:26 Malaysia Airlines flight #MH19 from Amsterdam to Kuala Lumpur has done 2 U-turns over India http://t.co/7UZjPXKSHC http://t.co/hq0B3wegrz reageer retweet
Lijkt er idd wel op, bocht is inmiddels ingezet:quote:Op woensdag 2 september 2015 22:50 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Zal wel gaan landen op Chennai
En gelandquote:Op woensdag 2 september 2015 22:53 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Lijkt er idd wel op, bocht is inmiddels ingezet:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |