abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 september 2015 @ 23:05:18 #101
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155774293
Dit verzin je toch niet:


(de clue zit in hem in het symbooltje iets net noorden van Chennai)
So we just called him Fred
pi_155774351
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:05 schreef FredvZ het volgende:
Dit verzin je toch niet:
[ afbeelding ]

(de clue zit in hem in het symbooltje iets net noorden van Chennai)
Helemaal, omdat dit het nieuwe vluchtnummer is van MH17
pi_155774720
Kan haast geen toeval meer zijn hé :P
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_155779102
Zou gaan om kapotte toiletten op de vlucht, inmiddels weer door naar Kuala Lumpur.

http://www.nst.com.my/new(...)ht-mh19-land-chennai
  donderdag 3 september 2015 @ 09:33:59 #105
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_155779986
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_155780446
quote:
Fleurig plaatje maar waar kijk ik naar?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 3 september 2015 @ 10:11:38 #107
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_155780491
quote:
2s.gif Op donderdag 3 september 2015 10:09 schreef Karstman het volgende:

[..]

Fleurig plaatje maar waar kijk ik naar?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Voronoi-diagram
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_155780588
Ah. Feitelijk een andere manier om inzichtelijk te maken waarom je ETOPS nodig hebt :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_155782409
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 08:19 schreef Ed_Lamskotelet het volgende:
Zou gaan om kapotte toiletten op de vlucht, inmiddels weer door naar Kuala Lumpur.

http://www.nst.com.my/new(...)ht-mh19-land-chennai
Ook al? :P
Paar dagen eerder ook al een Lufthansa A343 van Bangkok naar Frankfurt waar 6 v.d. 9 toiletten niet meer te gebruiken waren en ze een tussenlanding moesten maken in Ankara.

En herinneren we ons dit bericht nog?

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:56 schreef Iemand91 het volgende:
En wie weet komt deze Douglas DC-4-1009 (ZS-AUA oud PH-DDS) weer naar Nederland.
Staat nu op Rand Airport, Johannesburg.

Eind 2013 heeft een drietal Nederlandse investeerders de DC-4 over genomen voor de vraag prijs. In 2014/ 2015 zullen de investeerders een haalbaarheidsonderzoek starten naar de mogelijkheden van restauratie van de DC-4 die momenteel nog in Zuid Afrika staat. Hierbij blijft het toestel in Nederlandse handen en is een stuk je Nederlands historische luchtvaart veilig gesteld.

Bron.



Legendarisch vliegtuig na jaren terug op Schiphol
quote:
SCHIPHOL De Vliegende Hollander keert na jaren terug naar Schiphol. Zeventig jaar geleden was deze DC-4 hét toestel dat Nederland met New York en de rest van de wereld verbond. KLM-gezagvoerder Lars den Hartigh en zijn Flying Dutchman Foundation willen die geschiedenis doen herleven.

Er zijn misschien nog maar drie luchtwaardige DC-4's ter wereld. Een daarvan is een DC-4 die nu nog staat weg te roesten in Johannesburg, Zuid-Afrika. Het toestel, met de historische bijnaam 'De Vliegende Hollander', zal worden opgeknapt en klaar worden gemaakt voor de reis naar huis: Schiphol.

Flying Dutchman Foundation
Volgend jaar, 2016, is het jaar dat Schiphol 100 jaar bestaat en het is dan zeventig jaar geleden sinds de Nederlandse luchtvaartindustrie zich begon te herstellen na de Tweede Wereldoorlog.

In 1946 was KLM de eerste Europese luchtvaartmaatschappij die een transatlantische verbinding naar New York opzette, met De Vliegende Hollander. De Flying Dutchman Foundation wil "een eerbetoon brengen aan het Nederlandse pioniersschap van toen, nu en de toekomst".

Gered van sloophamer
De luchtvaartfanaten van de Flying Dutchman Foundation, onder leiding van KLM Cityhopper-gezagvoerder Lars den Hartigh, hebben de DC-4 gekocht en daarmee gered van de sloophamer.

Het komende jaar zullen ze De Vliegende Hollander voorzien de juiste instrumenten en apparatuur. Naar verwachting landt de DC-4 in de zomer van 2016, na een tour door Afrika op Schiphol. Daarna zullen nog vele verre bestemmingen volgen.

En nog iets; het 2e boek over de MD-11 is uit:
quote:
+++ BREAKING NEWS MD-11 +++ For English scroll down

Beste MD-11 liefhebbers,

Met trots kunnen we jullie melden dat het tweede MD-11 boek ‘End of Flightplan’ besteld kan worden via www.md-11.nl
We hebben minimaal 1.111 bestellingen nodig om het project doorgang te kunnen laten vinden. Deel dit bericht dus zoveel mogelijk.
Wie het boek bestelt voor 25 september 2015 krijgt er gratis een driedelige
stickerset ter waarde van 5 euro bij. Binnenkort zal deze stickerset ook los verkrijgbaar zijn. ‘End of Flightplan’ wordt geleverd met een cassette om boek 1 & 2 in te bewaren.
Mochten we de benodigde 1.111 stuks niet halen, kan het tweede boek helaas niet in productie gaan en wordt het bedrag uiteraard teruggestort op je rekening.
De opbrengst van het boek gaat wederom naar een goed doel, waar we later meer over vertellen.
Heb je boek 1 ‘Farewell MD-11’ nog niet, wees er dan snel bij; er zijn nog maar enkele exemplaren beschikbaar en er zal geen herdruk komen.

We kunnen niet wachten om het boek te laten produceren!
Verwachte levering medio december.
Dit boek wil je niet missen, dus bestel snel!

Met vriendelijke groet,
Het Farewell MD-11 team
https://www.facebook.com/(...)nk/1091659874197297/



Lijkt mij wel mooi passen bij het eerste boek (waarvan wij er 2 kregen :9 ) passen.
Dus mensen, even bestellen dus zodat ze het gaan drukken.
Ze zitten nu dus misschien al over de 300 bestellingen binnen 12 uur. ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 03-09-2015 11:59:29 ]
pi_155782823
Ryanair heeft vanochtend de eerste route naar Amsterdam officieel aangekondigd. Vanaf het winterseizoen (27 oktober) 4x per dag Dublin - Amsterdam. Tickets staan er nu in vanaf ¤9,99 enkele reis dus daar kan je best een mooi dagtripje van maken :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator donderdag 3 september 2015 @ 12:31:10 #111
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155783415
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 12:04 schreef Thetallguy het volgende:
Ryanair heeft vanochtend de eerste route naar Amsterdam officieel aangekondigd. Vanaf het winterseizoen (27 oktober) 4x per dag Dublin - Amsterdam. Tickets staan er nu in vanaf ¤9,99 enkele reis dus daar kan je best een mooi dagtripje van maken :)
4x per dag? Zo. Hopen ze dat veel Ieren een grote reis met RyanAir beginnen? Dat lijkt me niet heel handig want dan niet je eerst je bagage weer vd band halen en opnieuw inchecken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 3 september 2015 @ 12:39:04 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155783611
Hoe moet je een typerating voor de DC4 behalen dan. Als ie al jaren weg staat te roesten en er überhaubt nog naar ±3 vliegvaardig zijn lijkt nee niet dat er nog veel leermeesters zijn ;)

Of hoef je die alleen te halen als je voor je beroep vliegt (net als iemand die een hobby vrachtwagen heeft geen chauffeursdiploma hoeft te halen)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155784357
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 12:39 schreef derLudolf het volgende:
Hoe moet je een typerating voor de DC4 behalen dan. Als ie al jaren weg staat te roesten en er überhaubt nog naar ±3 vliegvaardig zijn lijkt nee niet dat er nog veel leermeesters zijn ;)

Of hoef je die alleen te halen als je voor je beroep vliegt (net als iemand die een hobby vrachtwagen heeft geen chauffeursdiploma hoeft te halen)
De exacte manier weet ik niet maar het is i.i.g. lang niet zo streng/stricts als voor commerciële piloten nee.

Emirates celebrates it’s 150th 777 delivery
quote:
American airframer Boeing and Emirates Airline today celebrated the airlines 150th Boeing 777 delivery. The airline took simultaneous delivery of three 777s – two 777-300ERs and one 777 Freighter which marked the entry of the 150th 777 into Emirates’ fleet. The two 777-300ER’s are registered A6-EPA and A6-EPB while the 777F is A6-EFS.

The delivery marks the first time in 15 years that Boeing has delivered three 777s at one time to a single customer.

Emirates is the world’s largest operator of the 777 and also the only airline ever to operate all six of the 777 variants which includes the 777-200, 777-300, 777-200ER, 777-200LR, 777-300ER and the 777F.

Emirates ordered its first Boeing 777s in 1992 with it’s first delivery in June 1996. The airline’s order book for the 777 continued to grow over the following years including a then record-breaking order for 50 777-300ERs at the 2011 Dubai Airshow and 150 777Xs at the 2013 edition. The airline currently has 46 additional 777-300ERs on order with Boeing.

The airline also took delivery of it’s 66th Airbus A380 today, the aircraft bears the registration A6-EON. Emirates is also the largest A380 operator in the world.

Sir Tim Clark, President, Emirates airline

“We have enjoyed a strong and long-standing relationship with Boeing on the 777 programme. As the world’s largest 777 operator, our multi-billion dollar commitment to the programme continues to support jobs and innovation across the aerospace manufacturing supply chain. The 777s give Emirates the range, reliability, and flexibility to efficiently serve close to 100 destinations on six continents with non-stop flights from our hub in Dubai. We are pleased to mark the delivery of our 150th 777 aircraft, and will continue to work closely with the Boeing team on the next generation 777X for the Emirates fleet.”

Ray Conner, President and CEO, Boeing Commercial Airplanes

“This triple delivery to Emirates is an outstanding moment in a partnership that has grown phenomenally over the last three decades, As Emirates takes delivery of its 150th 777, it underlines the remarkable track record of this aircraft, undiminished as the leading long-haul passenger and cargo carrier. We are proud of this relationship and the confidence that Emirates has shown in Boeing airplanes over the years.”





En die 149e (A6-EPA) staat momenteel gepland om morgen retour naar Amsterdam te gaan voor de avondvlucht.
pi_155799234
En dan denk je dat thuis wat schilderen veel moeite kan kosten :P






Hele gave foto's. Toch de kant van luchtvaart die je als leek niet vaak ziet helaas...

Trouwens, naast Ryanair die nu definitief komt lijkt er nog een nieuwe speler te komen op Amsterdam; het Indiase Jet Airways:

KLM gaat in zee met Indiërs
quote:
SCHIPHOL - Luchtvaartmaatschappij KLM heeft een overeenkomst gesloten met het Indiase Jet Airways en de Amerikaanse partner Delta om samen vluchten uit te voeren naar de Verenigde Staten, Canada en India.

Dat bevestigen bronnen rondom de onderhandelingen tussen de partijen.

,,De overeenkomst kan een doorbraak betekenen voor de toekomst van KLM'', stellen bronnen bij Jet Airways, dat voor 25 procent in handen is van het Arabische Etihad, de 'strategische' partner van KLM.

KLM ziet de Indiase markt als veelbelovend, omdat deze één van de snelst groeiende ter wereld is.

Het is de bedoeling dat Jet Airways aan het begin van volgend jaar start met drie dagelijkse vluchten vanaf Schiphol richting de Indiase steden Delhi en Mumbai. KLM en Delta verzorgen de vluchten over de Atlantische Oceaan.

De afgelopen tijd leek het vuur tussen Etihad en KLM gedoofd, ook vanwege de warme banden tussen KLM en Delta.

Topman Richard Anderson van Delta kwam begin dit jaar met keiharde beschuldigingen van miljarden illegale staatssteun aan het adres van Etihad.
Kon je eigenlijk ook wel zien aankomen nadat Delta Airlines in maart dit jaar haar Fifth freedom-flight naar Mumbai ophief.
Gezien de vloot van Jet Airways kunnen we denk ik deze jongens verwachten als het doorgaat:



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 03-09-2015 22:44:42 ]
  Moderator donderdag 3 september 2015 @ 22:23:09 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155801475
Wat lokaal luchtvaartnieuws, tenminste voor mij. HeliHolland is min of meer mijn achtertuin ;)

http://www.rtvdrenthe.nl/(...)baan-is-tegen-de-wet

Ik hoop dat HH in het gelijk wordt gesteld en dat die lelijke molens er niet komen. Trouwens, zou dit 'vliegveld' nog in gevaar komen? Die man woont aan dezelfde straat als HH. Het is puur voor eigen gebruik en niet commercieel

Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 3 september 2015 @ 23:14:37 #116
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_155804196
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 22:23 schreef derLudolf het volgende:
Wat lokaal luchtvaartnieuws, tenminste voor mij. HeliHolland is min of meer mijn achtertuin ;)

http://www.rtvdrenthe.nl/(...)baan-is-tegen-de-wet
Los van wie er gelijk gaat krijgen... weer zo'n typisch geval van een kansloze gemeente die denkt boven de wet te staan en alles maar te mogen doen. Ga gvd eerst ontheffing vragen bij Verkeer en Waterstaat, dan weet je meteen hoe of wat. Nu gaat het weer bakken met geld kosten aan rechtzaken. Maar goed, dikke kans dat die gemeente niet eens wist dat er een Regeling Burgerluchthavens bestaat.

Team Emmer-Compascuum International Airport *O*
  donderdag 3 september 2015 @ 23:24:57 #117
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_155804616
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 22:23 schreef derLudolf het volgende:
Trouwens, zou dit 'vliegveld' nog in gevaar komen? Die man woont aan dezelfde straat als HH. Het is puur voor eigen gebruik en niet commercieel
Baas! Alleen al omdat ie blijkbaar ontheffing op de luchtvaartwet heeft gekregen, want in principe mag dat helemaal niet. En dat in Nederland Regelland.
  Moderator donderdag 3 september 2015 @ 23:35:23 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155804990
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 23:14 schreef OEM het volgende:

[..]

Los van wie er gelijk gaat krijgen... weer zo'n typisch geval van een kansloze gemeente die denkt boven de wet te staan en alles maar te mogen doen. Ga gvd eerst ontheffing vragen bij Verkeer en Waterstaat, dan weet je meteen hoe of wat. Nu gaat het weer bakken met geld kosten aan rechtzaken. Maar goed, dikke kans dat die gemeente niet eens wist dat er een Regeling Burgerluchthavens bestaat.

Team Emmer-Compascuum International Airport *O*
Je zou er inderdaad een boek over kunnen schrijven :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 3 september 2015 @ 23:37:13 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155805042
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 23:24 schreef OEM het volgende:

[..]

Baas! Alleen al omdat ie blijkbaar ontheffing op de luchtvaartwet heeft gekregen, want in principe mag dat helemaal niet. En dat in Nederland Regelland.
Wat mag niet? Opstijgen/landen zonder verdere voorzieningen op de grond?

Maar wel briljant idd hoe ie dat ding zo even uit zijn garage trekt en mooi over eigen terrein de lucht in kan ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 3 september 2015 @ 23:44:34 #120
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_155805298
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 23:37 schreef derLudolf het volgende:
Wat mag niet? Opstijgen/landen zonder verdere voorzieningen op de grond?
Wet luchtvaart, artikel 8.1a: Het is verboden met een luchtvaartuig op te stijgen of te landen, anders dan van of op een luchthaven.

Dus hij heeft het voor elkaar gekregen om z'n akker als luchthaven te erkennen. Snuverink International Airport ^O^

En hij staat er inderdaad netjes bij:
quote:
Artikel 3.6.1.1
Deze regeling is van toepassing op de luchthaven aan Kanaal B NZ 77, 7881 NS, kadastraal bekende gemeente Emmen, sectie AB, nummer 00196, geografische positie 52º48'53''NB, 007º00'13''OL zoals aangegeven op de bij deze regeling behorende tekening.

Artikel 3.6.1.2
De exploitant van de luchthaven zoals genoemd in artikel 3.6.1.1 is de heer J.H. Snuverink of diens rechtsopvolger(s).

http://www.provincie.dren(...)tverordening_drenthe
Dikke kans dat de gemeente daar niet van op de hoogte is :W

[ Bericht 10% gewijzigd door OEM op 04-09-2015 00:06:15 ]
pi_155807896
Haha, mooie dingen. :D
  Moderator vrijdag 4 september 2015 @ 08:25:39 #122
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155808508
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 23:44 schreef OEM het volgende:

[..]

Wet luchtvaart, artikel 8.1a: Het is verboden met een luchtvaartuig op te stijgen of te landen, anders dan van of op een luchthaven.

Dus hij heeft het voor elkaar gekregen om z'n akker als luchthaven te erkennen. Snuverink International Airport ^O^

En hij staat er inderdaad netjes bij:

[..]

Dikke kans dat de gemeente daar niet van op de hoogte is :W
Haha geniaal! Dit vind ik leuk, bedankt voor het uitzoeken. Dit gaan we es even doorspelen naar de tegenstanders eens zien wat zij daar mee kunnen.

[ Bericht 6% gewijzigd door derLudolf op 04-09-2015 08:32:01 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155809403
Dus nou komt iemand z'n bizarre persoonlijke hobbyhelivliegveldje in de weg te staan van Emmen's publieke energievoorziening? Da's ook lastig. ;(

Beetje doen alsof je met een heliport last hebt van windmolens op 2km afstand. :{ De Heliport bij mij in de buurt heeft ook enorm te lijden onder alle hoge gebouwen die binnen een straal van een paar honderd meter staan ja, zielig ding.

[ Bericht 21% gewijzigd door LintuxCx op 04-09-2015 09:40:29 ]
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator vrijdag 4 september 2015 @ 11:42:20 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155811971
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:31 schreef LintuxCx het volgende:
Dus nou komt iemand z'n bizarre persoonlijke hobbyhelivliegveldje in de weg te staan van Emmen's publieke energievoorziening? Da's ook lastig. ;(

Beetje doen alsof je met een heliport last hebt van windmolens op 2km afstand. :{ De Heliport bij mij in de buurt heeft ook enorm te lijden onder alle hoge gebouwen die binnen een straal van een paar honderd meter staan ja, zielig ding.
Je haalt twee dingen door elkaar. HeliHolland is er gevestigd - een van de grootste helibedrijven van NL dacht ik - en die melkveehouder met zijn hobbyvliegveld.

Met de energie voorziening in Emmen is niets mis dus die molens hoeven er niet te komen. Ik snap het ook niet eigenlijk, waarom zelf van die dure dingen bouwen als je voor een prikkie stroom uit Noorwegen (waterkracht) of Duitsland (wind+zon) kunt halen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:02:42 #125
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155817862
Nu de zomer weer voorbij is, verdwijnen ook langzaam maar zeker de zomerleases van Arke.

De N738MA is via Gander en Portsmouth weer terug naar Miami, de G-RAJG staat weer op het thuishonk in Birmingham.
Pechvogel OY-JTD is dinsdag van Izmir naar Kopenhagen gevlogen (en staat daar nog steeds), zijn vervangen OY-JTF vliegt inmiddels weer zijn rondjes bij Jet Time.

De SE-DZV blijft nog in elk geval tot het einde van de maand.

De zomerleases van Corendon (CS-TQU) en de GOL machines bij Transavia vliegen nog wel.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')