Helemaal, omdat dit het nieuwe vluchtnummer is van MH17quote:Op woensdag 2 september 2015 23:05 schreef FredvZ het volgende:
Dit verzin je toch niet:
[ afbeelding ]
(de clue zit in hem in het symbooltje iets net noorden van Chennai)
Fleurig plaatje maar waar kijk ik naar?quote:Op donderdag 3 september 2015 09:33 schreef donroyco het volgende:
World Airports Voronoi
https://www.jasondavies.com/maps/voronoi/airports/
[ afbeelding ]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Voronoi-diagramquote:Op donderdag 3 september 2015 10:09 schreef Karstman het volgende:
[..]
Fleurig plaatje maar waar kijk ik naar?
Ook al?quote:Op donderdag 3 september 2015 08:19 schreef Ed_Lamskotelet het volgende:
Zou gaan om kapotte toiletten op de vlucht, inmiddels weer door naar Kuala Lumpur.
http://www.nst.com.my/new(...)ht-mh19-land-chennai
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:56 schreef Iemand91 het volgende:
En wie weet komt deze Douglas DC-4-1009 (ZS-AUA oud PH-DDS) weer naar Nederland.
Staat nu op Rand Airport, Johannesburg.
Eind 2013 heeft een drietal Nederlandse investeerders de DC-4 over genomen voor de vraag prijs. In 2014/ 2015 zullen de investeerders een haalbaarheidsonderzoek starten naar de mogelijkheden van restauratie van de DC-4 die momenteel nog in Zuid Afrika staat. Hierbij blijft het toestel in Nederlandse handen en is een stuk je Nederlands historische luchtvaart veilig gesteld.
Bron.
quote:SCHIPHOL De Vliegende Hollander keert na jaren terug naar Schiphol. Zeventig jaar geleden was deze DC-4 hét toestel dat Nederland met New York en de rest van de wereld verbond. KLM-gezagvoerder Lars den Hartigh en zijn Flying Dutchman Foundation willen die geschiedenis doen herleven.
Er zijn misschien nog maar drie luchtwaardige DC-4's ter wereld. Een daarvan is een DC-4 die nu nog staat weg te roesten in Johannesburg, Zuid-Afrika. Het toestel, met de historische bijnaam 'De Vliegende Hollander', zal worden opgeknapt en klaar worden gemaakt voor de reis naar huis: Schiphol.
Flying Dutchman Foundation
Volgend jaar, 2016, is het jaar dat Schiphol 100 jaar bestaat en het is dan zeventig jaar geleden sinds de Nederlandse luchtvaartindustrie zich begon te herstellen na de Tweede Wereldoorlog.
In 1946 was KLM de eerste Europese luchtvaartmaatschappij die een transatlantische verbinding naar New York opzette, met De Vliegende Hollander. De Flying Dutchman Foundation wil "een eerbetoon brengen aan het Nederlandse pioniersschap van toen, nu en de toekomst".
Gered van sloophamer
De luchtvaartfanaten van de Flying Dutchman Foundation, onder leiding van KLM Cityhopper-gezagvoerder Lars den Hartigh, hebben de DC-4 gekocht en daarmee gered van de sloophamer.
Het komende jaar zullen ze De Vliegende Hollander voorzien de juiste instrumenten en apparatuur. Naar verwachting landt de DC-4 in de zomer van 2016, na een tour door Afrika op Schiphol. Daarna zullen nog vele verre bestemmingen volgen.
https://www.facebook.com/(...)nk/1091659874197297/quote:+++ BREAKING NEWS MD-11 +++ For English scroll down
Beste MD-11 liefhebbers,
Met trots kunnen we jullie melden dat het tweede MD-11 boek ‘End of Flightplan’ besteld kan worden via www.md-11.nl
We hebben minimaal 1.111 bestellingen nodig om het project doorgang te kunnen laten vinden. Deel dit bericht dus zoveel mogelijk.
Wie het boek bestelt voor 25 september 2015 krijgt er gratis een driedelige
stickerset ter waarde van 5 euro bij. Binnenkort zal deze stickerset ook los verkrijgbaar zijn. ‘End of Flightplan’ wordt geleverd met een cassette om boek 1 & 2 in te bewaren.
Mochten we de benodigde 1.111 stuks niet halen, kan het tweede boek helaas niet in productie gaan en wordt het bedrag uiteraard teruggestort op je rekening.
De opbrengst van het boek gaat wederom naar een goed doel, waar we later meer over vertellen.
Heb je boek 1 ‘Farewell MD-11’ nog niet, wees er dan snel bij; er zijn nog maar enkele exemplaren beschikbaar en er zal geen herdruk komen.
We kunnen niet wachten om het boek te laten produceren!
Verwachte levering medio december.
Dit boek wil je niet missen, dus bestel snel!
Met vriendelijke groet,
Het Farewell MD-11 team
4x per dag? Zo. Hopen ze dat veel Ieren een grote reis met RyanAir beginnen? Dat lijkt me niet heel handig want dan niet je eerst je bagage weer vd band halen en opnieuw inchecken.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:04 schreef Thetallguy het volgende:
Ryanair heeft vanochtend de eerste route naar Amsterdam officieel aangekondigd. Vanaf het winterseizoen (27 oktober) 4x per dag Dublin - Amsterdam. Tickets staan er nu in vanaf ¤9,99 enkele reis dus daar kan je best een mooi dagtripje van maken
De exacte manier weet ik niet maar het is i.i.g. lang niet zo streng/stricts als voor commerciële piloten nee.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:39 schreef derLudolf het volgende:
Hoe moet je een typerating voor de DC4 behalen dan. Als ie al jaren weg staat te roesten en er überhaubt nog naar ±3 vliegvaardig zijn lijkt nee niet dat er nog veel leermeesters zijn
Of hoef je die alleen te halen als je voor je beroep vliegt (net als iemand die een hobby vrachtwagen heeft geen chauffeursdiploma hoeft te halen)
quote:American airframer Boeing and Emirates Airline today celebrated the airlines 150th Boeing 777 delivery. The airline took simultaneous delivery of three 777s – two 777-300ERs and one 777 Freighter which marked the entry of the 150th 777 into Emirates’ fleet. The two 777-300ER’s are registered A6-EPA and A6-EPB while the 777F is A6-EFS.
The delivery marks the first time in 15 years that Boeing has delivered three 777s at one time to a single customer.
Emirates is the world’s largest operator of the 777 and also the only airline ever to operate all six of the 777 variants which includes the 777-200, 777-300, 777-200ER, 777-200LR, 777-300ER and the 777F.
Emirates ordered its first Boeing 777s in 1992 with it’s first delivery in June 1996. The airline’s order book for the 777 continued to grow over the following years including a then record-breaking order for 50 777-300ERs at the 2011 Dubai Airshow and 150 777Xs at the 2013 edition. The airline currently has 46 additional 777-300ERs on order with Boeing.
The airline also took delivery of it’s 66th Airbus A380 today, the aircraft bears the registration A6-EON. Emirates is also the largest A380 operator in the world.
Sir Tim Clark, President, Emirates airline
“We have enjoyed a strong and long-standing relationship with Boeing on the 777 programme. As the world’s largest 777 operator, our multi-billion dollar commitment to the programme continues to support jobs and innovation across the aerospace manufacturing supply chain. The 777s give Emirates the range, reliability, and flexibility to efficiently serve close to 100 destinations on six continents with non-stop flights from our hub in Dubai. We are pleased to mark the delivery of our 150th 777 aircraft, and will continue to work closely with the Boeing team on the next generation 777X for the Emirates fleet.”
Ray Conner, President and CEO, Boeing Commercial Airplanes
“This triple delivery to Emirates is an outstanding moment in a partnership that has grown phenomenally over the last three decades, As Emirates takes delivery of its 150th 777, it underlines the remarkable track record of this aircraft, undiminished as the leading long-haul passenger and cargo carrier. We are proud of this relationship and the confidence that Emirates has shown in Boeing airplanes over the years.”
Kon je eigenlijk ook wel zien aankomen nadat Delta Airlines in maart dit jaar haar Fifth freedom-flight naar Mumbai ophief.quote:SCHIPHOL - Luchtvaartmaatschappij KLM heeft een overeenkomst gesloten met het Indiase Jet Airways en de Amerikaanse partner Delta om samen vluchten uit te voeren naar de Verenigde Staten, Canada en India.
Dat bevestigen bronnen rondom de onderhandelingen tussen de partijen.
,,De overeenkomst kan een doorbraak betekenen voor de toekomst van KLM'', stellen bronnen bij Jet Airways, dat voor 25 procent in handen is van het Arabische Etihad, de 'strategische' partner van KLM.
KLM ziet de Indiase markt als veelbelovend, omdat deze één van de snelst groeiende ter wereld is.
Het is de bedoeling dat Jet Airways aan het begin van volgend jaar start met drie dagelijkse vluchten vanaf Schiphol richting de Indiase steden Delhi en Mumbai. KLM en Delta verzorgen de vluchten over de Atlantische Oceaan.
De afgelopen tijd leek het vuur tussen Etihad en KLM gedoofd, ook vanwege de warme banden tussen KLM en Delta.
Topman Richard Anderson van Delta kwam begin dit jaar met keiharde beschuldigingen van miljarden illegale staatssteun aan het adres van Etihad.
Los van wie er gelijk gaat krijgen... weer zo'n typisch geval van een kansloze gemeente die denkt boven de wet te staan en alles maar te mogen doen. Ga gvd eerst ontheffing vragen bij Verkeer en Waterstaat, dan weet je meteen hoe of wat. Nu gaat het weer bakken met geld kosten aan rechtzaken. Maar goed, dikke kans dat die gemeente niet eens wist dat er een Regeling Burgerluchthavens bestaat.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:23 schreef derLudolf het volgende:
Wat lokaal luchtvaartnieuws, tenminste voor mij. HeliHolland is min of meer mijn achtertuin
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)baan-is-tegen-de-wet
Baas! Alleen al omdat ie blijkbaar ontheffing op de luchtvaartwet heeft gekregen, want in principe mag dat helemaal niet. En dat in Nederland Regelland.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:23 schreef derLudolf het volgende:
Trouwens, zou dit 'vliegveld' nog in gevaar komen? Die man woont aan dezelfde straat als HH. Het is puur voor eigen gebruik en niet commercieel
Je zou er inderdaad een boek over kunnen schrijvenquote:Op donderdag 3 september 2015 23:14 schreef OEM het volgende:
[..]
Los van wie er gelijk gaat krijgen... weer zo'n typisch geval van een kansloze gemeente die denkt boven de wet te staan en alles maar te mogen doen. Ga gvd eerst ontheffing vragen bij Verkeer en Waterstaat, dan weet je meteen hoe of wat. Nu gaat het weer bakken met geld kosten aan rechtzaken. Maar goed, dikke kans dat die gemeente niet eens wist dat er een Regeling Burgerluchthavens bestaat.
Team Emmer-Compascuum International Airport
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Wat mag niet? Opstijgen/landen zonder verdere voorzieningen op de grond?quote:Op donderdag 3 september 2015 23:24 schreef OEM het volgende:
[..]
Baas! Alleen al omdat ie blijkbaar ontheffing op de luchtvaartwet heeft gekregen, want in principe mag dat helemaal niet. En dat in Nederland Regelland.
Wet luchtvaart, artikel 8.1a: Het is verboden met een luchtvaartuig op te stijgen of te landen, anders dan van of op een luchthaven.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:37 schreef derLudolf het volgende:
Wat mag niet? Opstijgen/landen zonder verdere voorzieningen op de grond?
Dikke kans dat de gemeente daar niet van op de hoogte isquote:Artikel 3.6.1.1
Deze regeling is van toepassing op de luchthaven aan Kanaal B NZ 77, 7881 NS, kadastraal bekende gemeente Emmen, sectie AB, nummer 00196, geografische positie 52º48'53''NB, 007º00'13''OL zoals aangegeven op de bij deze regeling behorende tekening.
Artikel 3.6.1.2
De exploitant van de luchthaven zoals genoemd in artikel 3.6.1.1 is de heer J.H. Snuverink of diens rechtsopvolger(s).
http://www.provincie.dren(...)tverordening_drenthe
Haha geniaal! Dit vind ik leuk, bedankt voor het uitzoeken. Dit gaan we es even doorspelen naar de tegenstanders eens zien wat zij daar mee kunnen.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Wet luchtvaart, artikel 8.1a: Het is verboden met een luchtvaartuig op te stijgen of te landen, anders dan van of op een luchthaven.
Dus hij heeft het voor elkaar gekregen om z'n akker als luchthaven te erkennen. Snuverink International Airport
En hij staat er inderdaad netjes bij:
[..]
Dikke kans dat de gemeente daar niet van op de hoogte is
Je haalt twee dingen door elkaar. HeliHolland is er gevestigd - een van de grootste helibedrijven van NL dacht ik - en die melkveehouder met zijn hobbyvliegveld.quote:Op vrijdag 4 september 2015 09:31 schreef LintuxCx het volgende:
Dus nou komt iemand z'n bizarre persoonlijke hobbyhelivliegveldje in de weg te staan van Emmen's publieke energievoorziening? Da's ook lastig.
Beetje doen alsof je met een heliport last hebt van windmolens op 2km afstand. De Heliport bij mij in de buurt heeft ook enorm te lijden onder alle hoge gebouwen die binnen een straal van een paar honderd meter staan ja, zielig ding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |