abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157856469
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 03:54 schreef flipsen het volgende:
Dat soort humor zou ik vaker willen zien in de luchtvaart :Y





Overigens doet Air Berlin dit jaarlijks:




Of je doet een unboxing video van je 787:

pi_157859223
Leuk filmpje van KLM :Y
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 27 november 2015 @ 14:56:30 #263
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_157860154
Ik vind hem wel aardig, maar mag nou wel klaar zijn met dat "Kijk ons eens een 787 hebben" gedoe van KLM. De 787 vliegt inmiddels ook al weer 4 jaar rond en zelfs low-budget carriers waren eerder.

En ze mogen nu ook wel eens met dat ding gaan vliegen, 2 commerciële retourtjes in een week tijd is nou niet echt spectaculair te noemen. Vind het maar een hoop poespas voor een airline die klaagt dat de concurentie zoveel (oneerlijke) voordelen heeft en waar het financieel eigenlijk helemaal niet zo goed gaat.
So we just called him Fred
pi_157860182
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:56 schreef FredvZ het volgende:
Ik vind hem wel aardig, maar mag nou wel klaar zijn met dat "Kijk ons eens een 787 hebben" gedoe van KLM. De 787 vliegt inmiddels ook al weer 4 jaar rond en zelfs low-budget carriers waren eerder.

En ze mogen nu ook wel eens met dat ding gaan vliegen, 2 commerciële retourtjes in een week tijd is nou niet echt spectaculair te noemen. Vind het maar een hoop poespas voor een airline die klaagt dat de concurentie zoveel (oneerlijke) voordelen heeft en waar het financieel eigenlijk helemaal niet zo goed gaat.
Ach, als je kijkt naar de oude meuk wat ze momenteel hebben vliegen dan is zo'n Dreamliner natuurlijk wel een mooi speelgoedje ;)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157862112
quote:
En ze mogen nu ook wel eens met dat ding gaan vliegen, 2 commerciële retourtjes in een week tijd is nou niet echt spectaculair te noemen.
Staat in hangar 10 voor onderhoud. Heeft al heel wat cycles op haar naam staan.
--
pi_157911769
SP-LRD van LOT Polish Airlines uit Varadero week vandaag uit naar Schiphol.
Landde daar om 11:19 uur, vertrok om 13:23 uur weer door naar Warschau. Was een medische uitwijking en de 2e keer dat een LOT 787 op Schiphol kwam. (op 11 mei 2014 ook een medische uitwijking).



Toestel is ondertussen al weer onderweg naar Bangkok.
pi_157912047
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:56 schreef FredvZ het volgende:
Ik vind hem wel aardig, maar mag nou wel klaar zijn met dat "Kijk ons eens een 787 hebben" gedoe van KLM. De 787 vliegt inmiddels ook al weer 4 jaar rond en zelfs low-budget carriers waren eerder.

En ze mogen nu ook wel eens met dat ding gaan vliegen, 2 commerciële retourtjes in een week tijd is nou niet echt spectaculair te noemen. Vind het maar een hoop poespas voor een airline die klaagt dat de concurentie zoveel (oneerlijke) voordelen heeft en waar het financieel eigenlijk helemaal niet zo goed gaat.
Ach, het is onderdeel van een belangrijke nieuwe fase. Daarnaast is het ook een stukje profileren en PR natuurlijk.
  zondag 29 november 2015 @ 22:43:38 #268
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_157912190
er waren toch batterij problemen met die dreamliner, is dat al opgelost met de nieuwere modellen?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_157912679
-dubbel-
pi_157912688
Er zijn wijziging in het ontwerp toegepast. Echter is de exacte reden van het ontbranden van de batterijen nooit achterhaald, dus of dit de problemen heeft opgelost is lastig te zeggen. De incidenten hebben zich in ieder geval niet meer voorgedaan sindsdien.
pi_157918733
Waarom wil de KLM geen 747-8i's? Dat zou de KLM weer echt toonaangevend maken.
.
  maandag 30 november 2015 @ 12:27:41 #272
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157918867
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 12:20 schreef JamesBontkraag het volgende:
Waarom wil de KLM geen 747-8i's? Dat zou de KLM weer echt toonaangevend maken.
Die zijn te groot voor de KLM.
pi_157919496
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 12:20 schreef JamesBontkraag het volgende:
Waarom wil de KLM geen 747-8i's? Dat zou de KLM weer echt toonaangevend maken.
De 777-300ER kan nagenoeg alles wat de 747-8i kan en doet dat efficiënter.

Als AF/KLM cargo belangrijk vond dat zou een 747-8M nog niet eens zo'n heel gek idee zijn geweest.
Het schijnt dat er gesprekken zijn geweest tussen Boeing en KLM voor een 747-8M maar die zijn op niets uitgelopen.
(Ik gok dat Boeing sowieso wel de 747-8i gepitched heeft aan zo ongeveer elke maatschappij die er is)
Het zouden wel prachtige toestellen zijn geworden in KLM blauw. :9~
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 12:27 schreef Sunri5e het volgende:
Die zijn te groot voor de KLM.
Niet bepaald. KLM propt in de 777-300ER 408 passagiers. (aantal was 425).
Met de configuratie die KLM heeft zou een 747-8i ruwweg rond hetzelfde aantal passagiers uitkomen.

Als KLM over een tiental jaar nog bestaat is het niet onwaarschijnlijk dat ze de 777-9 bestellen (de -8 lijkt me geen logisch toestel voor KLM). In dat toestel gaan dan nog meer passagiers dan in de 747-8i.

[ Bericht 17% gewijzigd door Iemand91 op 30-11-2015 13:18:27 ]
pi_157920693
Etihad A380 (A6-APA) en 787-9 (A6-BLE) flypast over het circuit van de Grand Prix van Abu Dhabi, gisteren:







pi_157920900
Mijn favoriete vliegtuig en livery :) Schitterende foto's!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157932569
De laatste Boeing C-17 Globemaster III is vertrokken.
Gistermiddag vertrok het laatste toestel om half een 's middags vanaf Long Beach Airport .
Er zijn 279 toestellen gebouwd.

Het toestel maakte na vertrek nog een flypast over de luchthaven waarna het doorvloog naar San Antonio waar het volgend jaar wordt overgedragen aan Qatar.







Dit betekent voorgoed het einde van de productie van vliegtuigen in Californië.
In deze fabriek werden iconen van de luchtvaart gebouwd; de DC-3, DC-8, DC-9, DC-10, MD-11, MD-90, 717 en de militaire C-47 (militaire versie van de DC-3), B-17, A-20, A-26, C-74, C-124, A-4D, C-133 en als laatst de C-17.
In bijna 75 jaar rolden daar ruim 15.000 vliegtuigen de hangar uit.

De eerste vlucht van de Douglas DC-8 op 8 mei 1958:




De eerste vlucht van de DC-10 op 29 augustus 1979:




De eerste DC-10-30 (prototype) dat later als PH-DTA in 1974 aan KLM geleverd zou worden, 23 juni 1972:



De eerste vlucht van de MD-11; 10 januari 1990:



En de allereerste C-17 in 1991:

  maandag 30 november 2015 @ 22:25:52 #277
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_157933543
Da´s bijna 2 kisten per dag, die wisten wel van doorwerken daar :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_157934374
C-17 was een eenhoorn!!
  maandag 30 november 2015 @ 23:52:52 #279
6941 APK
Factual, I think.
pi_157936353
Wat is die DC-8 toch een machtig mooi toestel :o
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_157936817
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 23:52 schreef APK het volgende:
Wat is die DC-8 toch een machtig mooi toestel :o
Ja he O+
Die lieve motoren ook :D
pi_157941296
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 12:20 schreef JamesBontkraag het volgende:
Waarom wil de KLM geen 747-8i's? Dat zou de KLM weer echt toonaangevend maken.
Omdat niemand de -8i wil. Vier motorige vliegtuigen zijn "uit", tenzij het niet anders kan (a380).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_157944404
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 11:39 schreef The_stranger het volgende:
Omdat niemand de -8i wil. Vier motorige vliegtuigen zijn "uit", tenzij het niet anders kan (a380).
En dat toestel is al een twijfelgeval.

Bijna de helft van het aantal orders (317) is van een en dezelfde maatschappij.
Air France heeft moeite met het toestel evenals Qantas en China Southern en Malaysia wil er van af.
De orders van Air Austral en Transaero kan men wel vergeten.

Geen wonder dat Airbus zich op de vlakte houdt wat betreft een A380neo.
Maar goed; de 747 had ook zo z'n problemen in het begin:



[ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 01-12-2015 15:08:59 ]
pi_157945907




De twee vliegtuigen met de meest aantal stoelen ooit (615) hebben vandaag hun eerste (normale) commerciële vluchten gemaakt.
Emirates A6-EOQ vloog EK376 naar Bangkok.
Een kleine vijf uur later vertrok uit Dubai A6-EOP als EK151 naar Kopenhagen.
Dit is de eerste plaats in Scandinavië waar de Airbus A380 geplande vluchten zal uitvoeren.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En het is zeer waarschijnlijk dat we Surinam Airways' A340 PZ-TCP nooit meer op Nederlandse grond zullen zien.
Gistermiddag landde het om 12:26 uur voor de laatste keer met passagiers op Schiphol.
Gisteravond om 22:53 uur ging het op een ferry flight terug naar Paramaribo.

Vanwege TCAS II version 7.1 dat vandaag ingaat mag PZ-TCP blijkbaar niet meer het Europese luchtruim inkomen.
Hierom is het toestel vanmorgen na de ferry flight uit service gehaald.

CS-TQP van Hi Fly wordt morgenmiddag ingevlogen uit Lissabon (landing om 19:30 uur op Schiphol) die nu tijdelijk de vluchten overneemt van de A340.
Intrede van de nieuwe A340 (PZ-TCR) zal waarschijnlijk ergens halverwege deze maand zijn.

PZ-TCP zal over enkele dagen doorgevlogen worden naar Arizona voor opslag. (Phoenix Goodyear lijkt me).
Hier het toestel vorige week maandag op Schiphol:

pi_157962953


Gevalletje lichtpaal over het hoofd gezien te Berlijn Tegel...
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_157967855
KLM PH-AOL heeft haar laatste vlucht voor KLM gemaakt.

Vanmorgen landde ze als KL539 om 05:36 uur op Schiphol na een laatste rotatie van
AMS - Kigali - Entebbe - AMS.
De A330-200 "Piccadilly Circus - London" staat nu bij hangar 14 om uitgefaseerd te worden.
Net als PH-AOH (die op 25 oktober uitgefaseerd werd) gaat deze kist naar het Pakistaanse Shaheen Air.



(Bovenstaande foto is wel een stuk beter dan die van mij die slechts seconden eerder is gemaakt :P )
pi_157968198
... en die ook niet slecht is!
--
pi_157975397
PH-BHA heeft vanavond zijn C1 vlucht uitgevoerd. Die van de BHC was op 5 november dus dat zou kunnen betekenen dat het toestel binnenkort afgeleverd wordt.
--
pi_157975815
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:07 schreef inkjet het volgende:
PH-BHA heeft vanavond zijn C1 vlucht uitgevoerd. Die van de BHC was op 5 november dus dat zou kunnen betekenen dat het toestel binnenkort afgeleverd wordt.
10 december als het goed is, de 787 vluchten naar Dubai zijn al naar voren gehaald naar 16 december.
pi_157979740


Malaysia Airlines staakt route naar Amsterdam
quote:
LONDEN - Malaysia Airlines staakt per eind januari haar vluchten vanaf Schiphol. Ook Parijs verdwijnt uit het routenetwerk. Dat heeft topman Christoph Müller van de Maleisische luchtvaartmaatschappij woensdag gezegd volgens Reuters. Malaysia Airlines sluit in plaats daarvan een omvangrijke codeshare-overeenkomst met Emirates.

Malaysia Airlines vliegt nu nog dagelijks naar Kuala Lumpur met een Boeing 777-200ER. De laatste keer dat vlucht MH19 vanaf Schiphol vertrek is volgens de dienstregeling van de maatschappij maandag 25 januari. Na die datum biedt Malaysia Airlines vluchten vanaf Amsterdam nog wel aan in codeshare met KLM.

De codeshare-overeenkomst die Malaysia Airlines met Emirates heeft gesloten biedt de maatschappij via Dubai toegang tot 38 Europese bestemmingen. Londen blijft de enige Europese bestemming waarop Malaysia Airlines zelf blijft vliegen. Dit jaar werd Frankfurt al uit de dienstregeling geschrapt.

Malaysia Airlines is bezig met een omvangrijke reorganisatie, waarbij banen worden geschrapt, de vloot wordt verkleind en in het routenetwerk wordt gesneden. Vorig jaar verloor de maatschappij op dramatische wijze twee vliegtuigen. Vlucht MH17 van Amsterdam naar Kuala Lumpur werd op 17 juli neergeschoten boven Oekraïne en vlucht MH370 van Kuala Lumpur naar Beijing verdween 8 maart boven de Indische Oceaan.

Volgens Müller is Malaysia Airlines met leasemaatschappijen in gesprek over het verkleinen van de operationele vloot.
En schijnbaar komt dit bijzondere toestel morgen naar Schiphol:



Boeing 747-8 BBJ A7-HBJ van Qatar Amiri Flight.
Verwachte landing om 14:55 uur, vertrek om 17:30 uur.
Geen idee of morgen ook nog klopt, want hij zou eerst vanuit Heathrow komen, maar is ondertussen al naar Stansted gegaan. Zou daarna moeten doorvliegen naar Doha.
pi_157986963
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 01:06 schreef Iemand91 het volgende:
En schijnbaar komt dit bijzondere toestel morgen naar Schiphol:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)21849.jpg]afbeelding[/url] ]

Boeing 747-8 BBJ A7-HBJ van Qatar Amiri Flight.
Verwachte landing om 14:55 uur, vertrek om 17:30 uur.
Geen idee of morgen ook nog klopt, want hij zou eerst vanuit Heathrow komen, maar is ondertussen al naar Stansted gegaan. Zou daarna moeten doorvliegen naar Doha.
Net het kanaal over vanuit London Heathrow. Lijkt inderdaad naar Amsterdam te komen.
pi_157987203
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 17:24 schreef Iemand91 het volgende:
KLM PH-AOL heeft haar laatste vlucht voor KLM gemaakt.

Vanmorgen landde ze als KL539 om 05:36 uur op Schiphol na een laatste rotatie van
AMS - Kigali - Entebbe - AMS.
De A330-200 "Piccadilly Circus - London" staat nu bij hangar 14 om uitgefaseerd te worden.
Net als PH-AOH (die op 25 oktober uitgefaseerd werd) gaat deze kist naar het Pakistaanse Shaheen Air.

[ afbeelding ]

(Bovenstaande foto is wel een stuk beter dan die van mij die slechts seconden eerder is gemaakt :P )
En veel zwaarder bewerkt is. Tegen het lelijke aan zelfs de lucht
pi_157990923
De PH-BHC is niet vertrokken uit AUH vanmorgen. We zijn benieuwd wat er aan de hand is.

[ Bericht 7% gewijzigd door inkjet op 03-12-2015 18:11:11 ]
--
  donderdag 3 december 2015 @ 18:20:00 #294
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157991604


O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
  donderdag 3 december 2015 @ 19:53:24 #295
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_157993694
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:20 schreef Sunri5e het volgende:
[ afbeelding ]

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:39 schreef Godtje het volgende:

[..]

En veel zwaarder bewerkt is. Tegen het lelijke aan zelfs de lucht
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 3 december 2015 @ 20:12:50 #296
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157994172
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:39 schreef Godtje het volgende:

[..]

En veel zwaarder bewerkt is. Tegen het lelijke aan zelfs de lucht
Gelukkig heb ik mijn eigen gemaakte foto's van de 787-9 O+
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158004299
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:20 schreef Sunri5e het volgende:
[ afbeelding ]

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Wat doet de oude KLM links daar eigenlijk?
  vrijdag 4 december 2015 @ 08:58:58 #298
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158004320
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 08:57 schreef Godtje het volgende:

[..]

Wat doet de oude KLM links daar eigenlijk?
Speciaal voor de rondvlucht daar neergezet.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158004343
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2015 08:58 schreef donroyco het volgende:

[..]

Speciaal voor de rondvlucht daar neergezet.
Leuk! O+
pi_158006359
Die stond er met de MD-11 vluchten ook bij, maar had toen natuurlijk meer significantie met het gebeuren
(DC-3 is van zelfde bouwer als de MD-11 en KLM heeft sinds de DC-2 alle types van McDonnel Douglas gevlogen t/m de MD-11).
Dit jaar werd die echter al snel weggesleept voordat ik 'm goed en wel kon bekijken na de 3e/laatste vlucht...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')