abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153582291
Nogal een genereus saluut met waterkanon en een jazzbandje bij de aankomstgate, dat voor een maatschappij waarvan de CEO dreigementen uitslaat.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:14:33 #27
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153582353
Mooi ding, en mooi ook die waterkanonnen. Dat jazzbandje had niet gehoeven :')
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153582381
Het is zeker een mooi toestel. Mooie vormgeving en met de livery van Qatar is ook weinig mis. :)
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:16:55 #29
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153582416
Ik zal 'm binnenkort ook eens op de gevoelige plaat zetten.

Moet het wel even mooi weer worden.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153583056
Nu live met de camera het vliegtuig in :P
pi_153583399
Wat veel blonde stewardessen trouwens.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:49:56 #32
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153586308
Bewolking is toch een harde bitch hé. De Qatar 787, Martinair MD11, 2 A380's en een sloot 747's zijn allemaal boven m'n huis langsgevlogen vandaag maar ik heb ze enkel gehoord en niet gezien. Sta je lekker voor lul met dslr en statief te wachten :') Had het overigens ook kunnen weten hoor, maar je blijft hopen dat het weer zal opklaren.

Dat zware geluid van de MD11 motoren trouwens O+ O+
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 17:33:59 #33
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153587236
Vanavond in Nieuwsuur een item over de concurrentiestrijd tussen westerse luchtvaartmaatschappijen en die uit de golfstaten: http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)carriers-slaan-terug

Wel interessant.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153592531
Soms zie je met mooi weer mooie dingen. Ik fietste daarstraks naar huis uit werk en zag een 747 van ik denk AirBridge Cargo een draai boven de stad maken. Op dat moment trekt hij aan de wingtips contrails. Op zich al leuk maar het werd nog beter op moment dat de kist recht trok ontstond een pakket condensatie over de hele bovenkant van de kist, alsof er een woik op geplakt zat, erg cool!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_153598563
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:31 schreef Karstman het volgende:
Soms zie je met mooi weer mooie dingen. Ik fietste daarstraks naar huis uit werk en zag een 747 van ik denk AirBridge Cargo een draai boven de stad maken. Op dat moment trekt hij aan de wingtips contrails. Op zich al leuk maar het werd nog beter op moment dat de kist recht trok ontstond een pakket condensatie over de hele bovenkant van de kist, alsof er een woik op geplakt zat, erg cool!
:9





Zo, de 2e dag van de Paris Air Show is erop. De volgende aankondigen zijn vandaag gemaakt:

ITP (Intent to purchase)
LOI (Letter of intent)
Firm (Firm order)
Commitment
CTP: (commitment to purchase)
MOU (Memorandum of Understanding)

- Cebu Pacific: 16 ATR 72–600 (firm) + 10 options.
- Braathens Aviation: 5 ATR 72-600 (firm) + 10 options.
- Peach Aviation (Japanse LCC): 3 A320ceo (firm)
- AerCap (leasemaatschappij): 100 737 MAX 8 (firm)
- SMBC Aviation Capital (leasemaatschappij): 10 737 MAX 8 (firm, naast bestaande order van 80 van vorig jaar; totaal 90)
- Air Lease Corporation (leasemaatschappij): 8 787-9 orders veranderd in 787-10's voor Vietnam Airlines -> Vietnam Airlines een nieuwe klant voor de 787-10.
- Sriwijaya Air: 2 737-900ER (Next Generation) (firm)
- Ruili Airlines: 30 737 MAX's. (CTP)
- Minsheng Financial Leasing : 30 737's; mix van NG's en MAX's. (MOU)
- Eva Air: 3 A330-300ceo's (MOU)
- ALC (leasemaatschappij): 2 A320neo, 4 A321neo, 4 A321neoLR (firm, voor Air Astana; launch customer A321neoLR)
- Korean Air: 30 Airbus A320neo (firm) + 20 options, 2 777-300ER (ITP), 30 737 MAX (ITP) + 20 options.
- Yakutia Airlines : 3 Sukhoi Superjet 100 (firm, naast huidige 2 in vloot)
- Aeroflot schrapt hun order voor 22 Boeing 787-8's.
- Air New Zealand: 1 ATR 72-600 (firm)

Dit toegevoegd aan post #4 van dit topic. Ook de lijst daar wat aangepast zodat het wat duidelijker is.
Moet het nog wel meer aanpassen maar daar heb ik op dit moment geen zin in. :P



Morgen komt deze dame op Schiphol, hier nog vandaag bij de delivery center op Charleston, South Carolina.
Dit is de nieuwste Boeing 787-8 (B-2762) voor Xiamen Airlines en wel de 5e.
Deze zal - volgens de planning - om 07:30 uur aan op Schiphol. Het zal hier de nacht doorbrengen en morgen om 17:00 uur weer vertrekken naar Xiamen.
Hoogstwaarschijnlijk om de afhandeling van dit toestel vast te oefenen.

Gezien de aankomsttijd op Schiphol zal deze wel ergens in het komende uur vertrekken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 16-06-2015 23:55:51 ]
pi_153607736
Xiamen Airlines start vanaf volgende maand een dienstlijn naar Schiphol.
pi_153626379


Dag 3 van PAS 2015 zit erop; dit is vandaag bekend gemaakt:

Woensdag 17-06::
- Een onbekende Aziatische maatschappij: 60 A320neo (MOU)
- VietJetAir: 6 A321ceo (firm)
- Volga-Dnepr Group (AirBridgeCargo): 20 747-8F (MOU)
- Ethiopian Airlines: 6 787-8 (firm, "terrible teens")
- Onbekende Europese klant: 1 737 BBJ MAX 9 (firm; hiermee de lancering van de BBJ MAX 9)
- Synergy Aerospace Corporation (eigenaar van Avianca Brazil): 62 a320neo (MOU)
- Reignwood Aviation: 50 Twin Otter Series 400 (commitment)

De "order" voor de 747-8F's en dat Boeing eindelijk van hun terrible teens 787's lijkt af te komen is toch wel het meest opmerkelijke nieuws van vandaag.

Vandaag kwam de 5e Xiamen 787-8 langs op Schiphol (waar het dus nog steeds staat) en ook de Honeywell 757 kwam weer langs:





In other news: dit is ook niet hoe je je vliegtuig wil zien tijdens het boarden:

Accident: Scat B733 at Aktau on Jun 16th 2015, aircraft burned at gate
quote:
A Scat Airlines Boeing 737-300, registration LY-FLB performing flight DV-742 from Astana to Aktau (Kazakhstan), had completed an uneventful flight, the passengers had disembarked and the aircraft was being prepared for the next sector, when an oxygen cylinder exploded and started a fire in the forward cabin, that caused substantial damage to the aircraft before emergency services were able to put the fire out.



En dan wel vanuit de terminal :
  woensdag 17 juni 2015 @ 23:04:58 #38
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153626578
Scat _O_

En die 747F vind ik zeer opmerkelijk. Is de 747 anno 2015 nog steeds een van de beste keuzes op vrachtgebied?

Heb het altijd apart gevonden dat Airbus de A380F nooit heeft gemaakt, hoewel dat bezien de laatste ontwikkelen m.b.t. de A380 wel weer logisch is.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Moderator woensdag 17 juni 2015 @ 23:12:00 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153626867
Wat bedoel je met de terrible teens?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 17 juni 2015 @ 23:16:04 #40
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_153627011
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:12 schreef derLudolf het volgende:
Wat bedoel je met de terrible teens?
De eerste 787's waarmee ze getest hebben.
  woensdag 17 juni 2015 @ 23:16:44 #41
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_153627036
quote:
6s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:04 schreef Blistering het volgende:
Scat _O_

En die 747F vind ik zeer opmerkelijk. Is de 747 anno 2015 nog steeds een van de beste keuzes op vrachtgebied?

Heb het altijd apart gevonden dat Airbus de A380F nooit heeft gemaakt, hoewel dat bezien de laatste ontwikkelen m.b.t. de A380 wel weer logisch is.
De cockpit die omhoog kan is ideaal om vracht in te laden.
pi_153627086
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:
In other news: dit is ook niet hoe je je vliegtuig wil zien tijdens het boarden:
Aan de ander kant, beter tijdens het boarden dan dat je er al in zit.
  woensdag 17 juni 2015 @ 23:54:24 #43
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153628236
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:12 schreef derLudolf het volgende:
Wat bedoel je met de terrible teens?
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:16 schreef Sunri5e het volgende:
De eerste 787's waarmee ze getest hebben.
LN 5, 10, 12 t/m 19 (vandaar terrible teens) en 22 zijn allemaal geweigerd door de klant wegens te zwaar en te afwijkend van het produktiemodel.

Ze staan op Paine Field op runway 11-29 opgesteld: http://binged.it/1TveN1o
  woensdag 17 juni 2015 @ 23:58:38 #44
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_153628338
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:54 schreef OEM het volgende:

[..]


[..]

LN 5, 10 t/m 19 (vandaar terrible teens) en 22 zijn allemaal geweigerd door de klant wegens te zwaar en te afwijkend van het produktiemodel.

Ze staan op Paine Field op runway 11-29 opgesteld: http://binged.it/1TveN1o

Zijn ze nu hersteld, of doet Ethiopian niet zo moeilijk? Zullen wel aardig korting krijgen dan tov nieuwbouw.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 18 juni 2015 @ 00:06:18 #45
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153628517
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:58 schreef Fiorano het volgende:
Zijn ze nu hersteld, of doet Ethiopian niet zo moeilijk? Zullen wel aardig korting krijgen dan tov nieuwbouw.
Blijkbaar vindt Ethiopian het extra gewicht (minder range) en afwijkend onderhoud geen probleem voor wat ze er voor gaan betalen. Dat zal ongetwijfeld een appel en een ei zijn tov een normale 787.
pi_153628965
quote:
6s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:04 schreef Blistering het volgende:
Scat _O_

En die 747F vind ik zeer opmerkelijk. Is de 747 anno 2015 nog steeds een van de beste keuzes op vrachtgebied?
Nee en ja. De 747-8F heeft een paar punten die in zijn voordeel spreken (4 motoren kan soms een voordeel zijn, grotere payload, eventueel deur in de neus).
Daarnaast kunnen eventuele klanten nu ongetwijfeld een leuke deal sluiten met Boeing gezien het 'succes'
van de 747-8(F).
quote:
Heb het altijd apart gevonden dat Airbus de A380F nooit heeft gemaakt, hoewel dat bezien de laatste ontwikkelen m.b.t. de A380 wel weer logisch is.
John Leahy van Airbus beweerde afgelopen maandag dat afblazen van de A380F een verkeerd besluit was.
Volgens hem wel konden er nu wel 100 orders voor binnengekomen zijn.

Erg twijfelachtig though...
  donderdag 18 juni 2015 @ 13:22:20 #47
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153638063
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 00:30 schreef Iemand91 het volgende:
John Leahy van Airbus beweerde afgelopen maandag dat afblazen van de A380F een verkeerd besluit was.
Volgens hem wel konden er nu wel 100 orders voor binnengekomen zijn.

Erg twijfelachtig though...
Mjah, los van de mogelijke orders waren de engineers die op de A380F zaten hard nodig om de problemen bij de A380 op te lossen (en de A350 bouwt zichzelf ook niet), dus ze moesten de A380F wel cancellen. Of zoals ze hetzelf zeggen: uitstellen.
  donderdag 18 juni 2015 @ 13:42:34 #48
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_153638671
Was best een gaaf ding geworden:
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_153639076
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 13:22 schreef OEM het volgende:
Mjah, los van de mogelijke orders waren de engineers die op de A380F zaten hard nodig om de problemen bij de A380 op te lossen (en de A350 bouwt zichzelf ook niet), dus ze moesten de A380F wel cancellen. Of zoals ze hetzelf zeggen: uitstellen.
Jup.

Uit dezelfde persconferentie gaven ze de volgende orders en commitments:
(precies dus zoals ik in de lijst heb staan):

A320ceo: 36
A321ceo: 7
ACJ319neo: 1
A320neo: 182
A321neo: 140
A330: 24
A350 XWB: 1
Totaal: 391

En daar komen dan nog 110 options bij: Korean Air met 20 voor de A320neo en Wizz Air met 90 voor de A321neo.

Boeing heeft tot nu toe 312 orders en commitments en 20 options voor de 737 MAX's (Korean Air).
En daar staat dan ook nog eens de annulering van 22 787-8's tegenover van Aeroflot.

Kijk je puur naar firm orders dan staat het op 135 voor Boeing en 164 voor Airbus.
De andere fabrikanten (ATR, Bombardier, Embraer, Sukhoi) komen niet eens in de buurt van deze getallen.

Dus tenzij er nog een flinke Boeing order/commitment bijkomt kan Airbus zichzelf inderdaad op de borst kloppen.

EDIT: sh*t; heb per ongeluk de opname van aflevering 1 van X-Ray Mega Airport gewist op de Humax. :(
Zou Discovery deze aflevering/serie nog een keer uitzenden?

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 18-06-2015 14:52:41 ]
pi_153639778
quote:
99s.gif Op donderdag 18 juni 2015 13:42 schreef Fiorano het volgende:
Was best een gaaf ding geworden:
[ afbeelding ]
:9 :9~
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')