quote:
Op maandag 15 juni 2015 00:51 schreef Iemand91 het volgende:De komende dagen kunnen we dus orders verwachten voor Boeings, Airbuses maar ook andere fabrikanten verwachten.
En de eerste orders zijn bekend:
ITP (Intent to purchase)
LOI (Letter of intent)
Firm (Firm order)
Commitment
CTP: (commitment to purchase)
MOU (Memorandum of Understanding)
Maandag 16-06:-
Garuda: 30 extra 737-8 MAX 8’s (ITP, totale order is nu 50 stuks), 30 787-9 (ITP), 30
A350 XWB (LOI)
-
Saudi Arabian Airlines: 20 A330-300 Regional (firm, word launch customer), 30 A320ceo (firm)
-
ALC (Leasemaatschappij): 1 A350-900, 1 A321ceo, 3 A320ceo (firm)
-
Eva Air: 5 777 Freighters (ITP)
-
GECAS (leasemaatschappij): 60 A320neo-familie (firm)
-
Qatar: 10 777-8X's, 4 777 freighters (firm)
-
ATR heeft op de PAS 2015 46 firm orders en 35 opties getekend. Gedurende de week worden de betrokken partijen bekend gemaakt.
-
Japan Air Commuter: 8 ATR 42-600's (firm) + 14 purchase rights + 1 option.
-
Swiss Global Air Lines heeft 30 Bombardier CS100 besteld. Op de PAS '15' is de tweede deel veranderd in de grotere CS300. De laatste 10 is nog onbekend of het de CS100 of CS300 wordt.
-
Binter Canarias : 6 extra ATR 72-600's (firm, naast hun bestaande order van 6 stuks)
- De Chinese fabrikant Comac heeft
commitments voor 64 vliegtuigen; 57 C919's en 7 ARJ21's.
-
Westjet Encore: 6 Bombardier Q400 (firm)
-
Colorful Guizhou (maatschappij in China): 7 Embraer E190 (firm) + 10 options.
-
Skywest: 8 Embraer E175 options worden firm.
-
United Airlines: 10 Embraer E175 (firm) + 18 options.
-
Air Castle (leasemaatschappij): 15 Embraer E190-E2 (firm) + 15 options, 10 Embraer E195-E2 (firm) + 10 options.
-
Bahamasair: 3 ATR42-600 + 2 ATR72-600 (firm, ter vervanging van 5 Bombardier Dash 8-300's)
-
Qatar (de regering, niet de airline): 4 Boeing C-17 Globemaster III (firm, al 4 in gebruik, blijft 1 white-tail C-17 over)
-
Alpha Star: 1 Airbus ACJ319neo. (commitment, launch customer)
Dinsdag 17-06:-
Cebu Pacific: 16 ATR 72–600 (firm) + 10 options.
-
Braathens Aviation: 5 ATR 72-600 (firm) + 10 options.
-
Peach Aviation (Japanse LCC): 3 A320ceo (firm)
-
AerCap (leasemaatschappij): 100 737 MAX 8 (firm)
-
SMBC Aviation Capital (leasemaatschappij): 10 737 MAX 8 (firm, naast bestaande order van 80 van vorig jaar; totaal 90)
-
Air Lease Corporation (leasemaatschappij): 8 787-9 orders veranderd in 787-10's voor Vietnam Airlines -> Vietnam Airlines een nieuwe klant voor de 787-10.
-
Sriwijaya Air: 2 737-900ER (Next Generation) (firm)
-
Ruili Airlines: 30 737 MAX's. (CTP)
-
Minsheng Financial Leasing : 30 737's; mix van NG's en MAX's. (MOU)
-
Eva Air: 4 A330-300ceo's (MOU)
-
ALC (leasemaatschappij): 2 A320neo, 4 A321neo, 4 A321neoLR (firm, voor Air Astana; launch customer A321neoLR)
-
Korean Air: 30 Airbus A320neo (firm) + 20 options, 2
777-300ER (ITP), 30 737 MAX (ITP) + 20 options.
-
Yakutia Airlines : 3 Sukhoi Superjet 100 (firm, naast huidige 2 in vloot)
-
Aeroflot schrapt hun order voor 22 Boeing 787-8's.
-
Air New Zealand: 1 ATR 72-600 (firm)
Woensdag 17-06::
- Een onbekende
Aziatische maatschappij: 60 A320neo (MOU)
-
VietJetAir: 6 A321ceo (firm)
-
Volga-Dnepr Group (AirBridgeCargo): 20 747-8F (MOU)
-
Ethiopian Airlines: 6 787-8 (firm, "terrible teens")
- Onbekende
Europese klant: 1 737 BBJ MAX 9 (firm; hiermee de lancering van de BBJ MAX 9)
-
Synergy Aerospace Corporation (eigenaar van Avianca Brazil): 62 a320neo (MOU)
-
Reignwood Aviation: 50 Twin Otter Series 400 (commitment)
Donderdag 18-06:-
Wizz Air: 110 A321neo (MOU) + 90 options.
[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 18-06-2015 13:54:18 ]