abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153496610
Anno ooit:



quote:
The Red Arrows, officially known as the Royal Air Force Aerobatic Team, is the aerobatics display team of the Royal Air Force based at RAF Scampton. The team was formed in late 1964 as an all-RAF team, replacing a number of unofficial teams that had been sponsored by RAF commands.

The Red Arrows badge shows the aircraft in their trademark diamond nine formation, with the motto Éclat, a French word meaning "brilliance" or "excellence".

Initially, they were equipped with seven Folland Gnat trainers inherited from the RAF Yellowjacks display team. This aircraft was chosen because it was less expensive to operate than front-line fighters. In their first season, they flew at 65 shows across Europe. In 1966, the team was increased to nine members, enabling them to develop their Diamond Nine formation. In late 1979, they switched to the BAE Hawk trainer. The Red Arrows have performed over 4,600 displays in 56 countries worldwide.
Bron

Anno 2015, paar minuten geleden:






[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 13-06-2015 14:34:02 ]
  zaterdag 13 juni 2015 @ 14:44:47 #2
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_153497243
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_153538429


Over een paar uur begint op Aéroport de Paris-Le Bourget
Le Salon International de l'Aéronautique et de l'Espace ofwel de Paris Air Show 2015.
De show duurt de gehele week t/m zondag.

Wat er o.a. staat:






De komende dagen kunnen we dus orders verwachten voor Boeings, Airbuses maar ook andere fabrikanten verwachten.
Daarnaast ook flying displays, met morgen:



Enne, die MD-11's in de hangar waren mooi, maar dit is nog mooier :9~



En ik zag dit op Tweakers in het vliegtuigfoto's-topic staan; laat ik dat even hier delen:
quote:
Hallo beste Spotters.

Morgen gaat mijn vader na ruim 35 jaar piloot te zijn geweest voor de KLM, starten aan zijn laatste vlucht. Nou zou het ons geweldig lijken om foto's en filmpjes te verkrijgen van zijn start en landing.
Hij vertrekt morgen 15 juni om 10:00 naar Kaapstad, met vluchtnummer KL0597 en hij komt zaterdag 20 juni rond 10:30 aan op Schiphol met vluchtnummer KL0598.

Wie ow wie zou mij kunnen helpen?
Alvast heel erg bedankt!!!

Barbara

Mocht dit niet op de goede plek staan dan hoor ik het ook graag!!
http://gathering.tweakers(...)ge/44415337#44415337

Daarover gesproken; ben vanavond eens wezen rondkijken naar foto's en video's van 11 november en ik geloof dat we aardig incognito waren; ik ben maar op 1 foto en 1 video te zien. :o

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 15-06-2015 01:12:56 ]
pi_153544568
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 00:51 schreef Iemand91 het volgende:
De komende dagen kunnen we dus orders verwachten voor Boeings, Airbuses maar ook andere fabrikanten verwachten.
En de eerste orders zijn bekend:

ITP (Intent to purchase)
LOI (Letter of intent)
Firm (Firm order)
Commitment
CTP: (commitment to purchase)
MOU (Memorandum of Understanding)

Maandag 16-06:
- Garuda: 30 extra 737-8 MAX 8’s (ITP, totale order is nu 50 stuks), 30 787-9 (ITP), 30 A350 XWB (LOI)
- Saudi Arabian Airlines: 20 A330-300 Regional (firm, word launch customer), 30 A320ceo (firm)
- ALC (Leasemaatschappij): 1 A350-900, 1 A321ceo, 3 A320ceo (firm)
- Eva Air: 5 777 Freighters (ITP)
- GECAS (leasemaatschappij): 60 A320neo-familie (firm)
- Qatar: 10 777-8X's, 4 777 freighters (firm)
- ATR heeft op de PAS 2015 46 firm orders en 35 opties getekend. Gedurende de week worden de betrokken partijen bekend gemaakt.
- Japan Air Commuter: 8 ATR 42-600's (firm) + 14 purchase rights + 1 option.
- Swiss Global Air Lines heeft 30 Bombardier CS100 besteld. Op de PAS '15' is de tweede deel veranderd in de grotere CS300. De laatste 10 is nog onbekend of het de CS100 of CS300 wordt.
- Binter Canarias : 6 extra ATR 72-600's (firm, naast hun bestaande order van 6 stuks)
- De Chinese fabrikant Comac heeft commitments voor 64 vliegtuigen; 57 C919's en 7 ARJ21's.
- Westjet Encore: 6 Bombardier Q400 (firm)
- Colorful Guizhou (maatschappij in China): 7 Embraer E190 (firm) + 10 options.
- Skywest: 8 Embraer E175 options worden firm.
- United Airlines: 10 Embraer E175 (firm) + 18 options.
- Air Castle (leasemaatschappij): 15 Embraer E190-E2 (firm) + 15 options, 10 Embraer E195-E2 (firm) + 10 options.
- Bahamasair: 3 ATR42-600 + 2 ATR72-600 (firm, ter vervanging van 5 Bombardier Dash 8-300's)
- Qatar (de regering, niet de airline): 4 Boeing C-17 Globemaster III (firm, al 4 in gebruik, blijft 1 white-tail C-17 over)
- Alpha Star: 1 Airbus ACJ319neo. (commitment, launch customer)

Dinsdag 17-06:
- Cebu Pacific: 16 ATR 72–600 (firm) + 10 options.
- Braathens Aviation: 5 ATR 72-600 (firm) + 10 options.
- Peach Aviation (Japanse LCC): 3 A320ceo (firm)
- AerCap (leasemaatschappij): 100 737 MAX 8 (firm)
- SMBC Aviation Capital (leasemaatschappij): 10 737 MAX 8 (firm, naast bestaande order van 80 van vorig jaar; totaal 90)
- Air Lease Corporation (leasemaatschappij): 8 787-9 orders veranderd in 787-10's voor Vietnam Airlines -> Vietnam Airlines een nieuwe klant voor de 787-10.
- Sriwijaya Air: 2 737-900ER (Next Generation) (firm)
- Ruili Airlines: 30 737 MAX's. (CTP)
- Minsheng Financial Leasing : 30 737's; mix van NG's en MAX's. (MOU)
- Eva Air: 4 A330-300ceo's (MOU)
- ALC (leasemaatschappij): 2 A320neo, 4 A321neo, 4 A321neoLR (firm, voor Air Astana; launch customer A321neoLR)
- Korean Air: 30 Airbus A320neo (firm) + 20 options, 2 777-300ER (ITP), 30 737 MAX (ITP) + 20 options.
- Yakutia Airlines : 3 Sukhoi Superjet 100 (firm, naast huidige 2 in vloot)
- Aeroflot schrapt hun order voor 22 Boeing 787-8's.
- Air New Zealand: 1 ATR 72-600 (firm)

Woensdag 17-06::
- Een onbekende Aziatische maatschappij: 60 A320neo (MOU)
- VietJetAir: 6 A321ceo (firm)
- Volga-Dnepr Group (AirBridgeCargo): 20 747-8F (MOU)
- Ethiopian Airlines: 6 787-8 (firm, "terrible teens")
- Onbekende Europese klant: 1 737 BBJ MAX 9 (firm; hiermee de lancering van de BBJ MAX 9)
- Synergy Aerospace Corporation (eigenaar van Avianca Brazil): 62 a320neo (MOU)
- Reignwood Aviation: 50 Twin Otter Series 400 (commitment)

Donderdag 18-06:
- Wizz Air: 110 A321neo (MOU) + 90 options.

[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 18-06-2015 13:54:18 ]
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 12:42:25 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153546077
Leuke orders voor Airbus
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 15 juni 2015 @ 13:11:27 #6
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_153546796
Vraag: hoe vaak komt de Airbus A380 op Schiphol? En heeft 'ie een vast schema?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_153546878
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:11 schreef donroyco het volgende:
Vraag: hoe vaak komt de Airbus A380 op Schiphol? En heeft 'ie een vast schema?
De Emirates komt dagelijks rond 13:15 aan en vertrekt rond 15:30 weer.

Vanaf 20 juni gaat China Southern ook op EHAM vliegen, die A380 zal dagelijks landen rond 5:40 en vertrekken rond 14:50.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153546980
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:47 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

En de eerste orders zijn bekend:

- Garuda besteld 30 extra 737-8 MAX 8’s (totale order is nu 50 stuks)
- Eveneens 30 787-9's
- Evenals 30 A350 XWB's
- Saudi Arabian Airlines is de launch customer van de Airbus A330-300 Regional; het heeft 20 stuks besteld.
- Daarnaast ook 30 A320's.
- Leasemaatschappij ALC besteld 1 A350-900, 1 A321ceo en 3 A320ceo's.
- Eva Air wil 5 777 Freighters bestellen.
- Leasemaatschappij GECAS heeft 60 toestellen uit de A320neo-familie besteld.
Hele mooie orders. Met name de 777's vind ik leuk om te zien :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  maandag 15 juni 2015 @ 13:17:23 #9
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_153546989
quote:
6s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:14 schreef Blistering het volgende:

[..]

De Emirates komt dagelijks rond 13:15 aan en vertrekt rond 15:30 weer.

Vanaf 20 juni gaat China Southern ook op EHAM vliegen, die A380 zal dagelijks landen rond 5:40 en vertrekken rond 14:50.
Thanks! Zag hem net toevallig voorbij komen :s)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_153549938
Nu helemaal wat anders. Kennen jullie deze kist nog (B-16722 voor Eva Air)?
Kwam eerder dit jaar uit de fabriek rollen in Everett:



Sommigen waren heel even bang dat het een nieuwe livery zou worden (en aangezien zo ongeveer elke maatschappij op dit moment haar livery lijkt te vernieuwen en allemaal lelijker en witter was dat niet eens zo'n gekke gedachte) maar gelukkig is het gewoon de basis voor hun nieuwe Hello Kitty kist genaamd
"Shining Star".
De paintjob (een echte paintjob is makkelijker te onderhouden is dan stickers en bovendien geeft het meer levendige en verzadigde kleuren dan stickers) heeft zo'n 2 weken in beslag genomen.
Het is de 7e en laatste Kitty Jet voor Eva Air (ze willen niet Kitty Air worden; naast deze kist beschikken 2 A330-200's, 3 A330-300's en een 777-300ER ook over een dergelijke livery).
Dit alles is niet beperkt tot alleen de livery; ook het interieur en zelfs maaltijden worden aangepast.





Vanmorgen (lokale tijd) vloog ze haar eerste commerciële vlucht van Taipei naar Singapore, op dit moment vliegt ze weer terug.
Vertrek in Taipei:



Aankomst in Singapore:



Komende vrijdag zal het de inaugurale vlucht van Taipei naar Houston uitvoeren; een vlucht van ruim 12.700 kilometer welke 14 uur en 25 minuten duurt waarmee het op plaats 19 komt van de langste non-stop vluchten ter wereld.
Hierna zal deze kist vooral worden ingezet op de routes naar Singapore en Houston. Af en toe zal deze ook wel eens op andere bestemmingen opduiken. (af en toe wil een Kitty Jet ook wel op Schiphol komen)
  maandag 15 juni 2015 @ 15:31:35 #11
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153550188
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:19 schreef Iemand91 het volgende:
(af en toe wil een Kitty Jet ook wel op Schiphol komen)
Klopt. Morgenavond 19:25 komt B16703 even een kijkje nemen op Schiphol :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153561221
Ook leuk; optische vertekening. De GE90 die bijna groter lijkt dan de romp :P
De nieuwste 777-300ER van China Airlines (B-18002) die ook in Parijs staat.

  maandag 15 juni 2015 @ 21:10:58 #13
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_153561353
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:07 schreef Iemand91 het volgende:
Ook leuk; optische vertekening. De GE90 die bijna groter lijkt dan de romp :P
De nieuwste 777-300ER van China Airlines (B-18002) die ook in Parijs staat.

[ afbeelding ]
De diameter is wel groter dan de romp van een 737 heb ik ergens gelezen
Wie dit leest is gek
pi_153562817
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:10 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

De diameter is wel groter dan de romp van een 737 heb ik ergens gelezen
Bijna: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #13
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_153567572
Vandaag is PH-BFV weer teruggekomen op Schiphol. Landde om 18:08 uur op Schiphol vanuit Xiamen waar het sinds 3 mei stond voor een D-check. Het is teruggekomen met de nieuwe livery en is hiermee de 2e 747 met de deze livery (naast PH-BFT).

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:38 schreef Iemand91 het volgende:
Als je morgenvroeg in de buurt van Schiphol komt; deze dame komt kort langs:



N757HW, testbed van Honeywell International Inc.
Komt om 08:00 uur aan vanuit Birmingham en vertrekt een half uur later naar Genève.
Denk ik wel zonder die extra motor. :P

EDIT: geannuleerd. Ging vanmorgen vanuit Birmingham naar Frankfurt en op dit moment door naar Parijs.
Morgen waarschijnlijk een herhaling.

Deze kist staat momenteel in Geneve en zou morgen rond 10:35 uur op Schiphol moeten landen.
Om 11:15 uur weer vertrekken naar Geneve.
Foto van gisteren in Frankfurt:



Morgen nog meer nieuwe kisten; over een kleine 8 uur starten de motoren van onderstaande dame op de luchthaven van Doha.



A7-BCG vertrekt om 08:25 uur lokale tijd (07:25 uur morgenvroeg Nederlandse tijd) naar Amsterdam.
Om 14:00 uur zou deze 787-8 op Schiphol moeten aankomen.
Om 16:10 uur vertrekt ze weer naar Doha waar ze om 23:15 uur zou moeten landen.

Qatar komt de komende weken elke dag op Schiphol, behalve dinsdag. De vlucht van morgen is dus eenmalig.
Pas vanaf 27 oktober zal de 787 dagelijks naar Schiphol komen.
Zou je het willen volgen; verslaggever Doron Sajet van RTV Noord-Holland zal erbij zijn en het zal live te volgen zijn op hun website.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 08:45:48 #16
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153574477
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:10 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

De diameter is wel groter dan de romp van een 737 heb ik ergens gelezen
Die plaatjes van een 737 fusaelage en een 777 engine blijven altijd wel grappig, bv.



  Moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 09:32:54 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153575168
Wat hangt er aan die 757 van Honeywell?
Laat maar, kun je motoren mee testen.

Hoe hebben ze de motor van een 777 getest dan? Die is net zo groot als de romp van een 757 zo ongeveer denk ik?

[ Bericht 70% gewijzigd door derLudolf op 16-06-2015 09:39:12 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 16 juni 2015 @ 09:40:34 #18
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153575302
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:41 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag is PH-BFV weer teruggekomen op Schiphol. Landde om 18:08 uur op Schiphol vanuit Xiamen waar het sinds 3 mei stond voor een D-check. Het is teruggekomen met de nieuwe livery en is hiermee de 2e 747 met de deze livery (naast PH-BFT).

[..]

Morgen waarschijnlijk een herhaling.

Deze kist staat momenteel in Geneve en zou morgen rond 10:35 uur op Schiphol moeten landen.
Om 11:15 uur weer vertrekken naar Geneve.
Foto van gisteren in Frankfurt:

[ afbeelding ]

Morgen nog meer nieuwe kisten; over een kleine 8 uur starten de motoren van onderstaande dame op de luchthaven van Doha.

[ afbeelding ]

A7-BCG vertrekt om 08:25 uur lokale tijd (07:25 uur morgenvroeg Nederlandse tijd) naar Amsterdam.
Om 14:00 uur zou deze 787-8 op Schiphol moeten aankomen.
Om 16:10 uur vertrekt ze weer naar Doha waar ze om 23:15 uur zou moeten landen.

Qatar komt de komende weken elke dag op Schiphol, behalve dinsdag. De vlucht van morgen is dus eenmalig.
Pas vanaf 27 oktober zal de 787 dagelijks naar Schiphol komen.
Zou je het willen volgen; verslaggever Doron Sajet van RTV Noord-Holland zal erbij zijn en het zal live te volgen zijn op hun website.
Die 787 _O_ Zoooo zonde dat ik tentamens heb anders was ik denk ik ook wel even op en neer gegaan naar Schiphol.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153576122
Benieuwd of Qatar Airways nog een watersaluut krijgt na de opmerkingen van Al Baker. ;)
  Moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 11:09:55 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153577178
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:24 schreef Leatherface het volgende:
Benieuwd of Qatar Airways nog een watersaluut krijgt na de opmerkingen van Al Baker. ;)
Waterboarding misschien :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_153577222
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 11:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waterboarding misschien :P
;)
pi_153579392
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 09:32 schreef derLudolf het volgende:
Wat hangt er aan die 757 van Honeywell?
Laat maar, kun je motoren mee testen.

Hoe hebben ze de motor van een 777 getest dan? Die is net zo groot als de romp van een 757 zo ongeveer denk ik?
Met een 747
https://en.m.wikipedia.org/wiki/General_Electric_GE90
pi_153580438
Intussen snort QR275 boven centraal Duitsland. Nog een dik half uurtje en dan landt-ie.
pi_153581791
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:24 schreef Leatherface het volgende:
Benieuwd of Qatar Airways nog een watersaluut krijgt na de opmerkingen van Al Baker. ;)
Ze staan al klaar bij de gate: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)-airways-op-schiphol



EDIT:



[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 16-06-2015 14:26:10 ]
pi_153582233
De dreamliner vam Qatar schijnt wel in economy een erg krappe stoelindeling te hebben. Als de prijs (bijna) hetzelfde is, kies ik dan toch liever voor Singapore Airlines of Cathay. :)
pi_153582291
Nogal een genereus saluut met waterkanon en een jazzbandje bij de aankomstgate, dat voor een maatschappij waarvan de CEO dreigementen uitslaat.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:14:33 #27
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153582353
Mooi ding, en mooi ook die waterkanonnen. Dat jazzbandje had niet gehoeven :')
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153582381
Het is zeker een mooi toestel. Mooie vormgeving en met de livery van Qatar is ook weinig mis. :)
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:16:55 #29
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153582416
Ik zal 'm binnenkort ook eens op de gevoelige plaat zetten.

Moet het wel even mooi weer worden.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153583056
Nu live met de camera het vliegtuig in :P
pi_153583399
Wat veel blonde stewardessen trouwens.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:49:56 #32
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153586308
Bewolking is toch een harde bitch hé. De Qatar 787, Martinair MD11, 2 A380's en een sloot 747's zijn allemaal boven m'n huis langsgevlogen vandaag maar ik heb ze enkel gehoord en niet gezien. Sta je lekker voor lul met dslr en statief te wachten :') Had het overigens ook kunnen weten hoor, maar je blijft hopen dat het weer zal opklaren.

Dat zware geluid van de MD11 motoren trouwens O+ O+
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 17:33:59 #33
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153587236
Vanavond in Nieuwsuur een item over de concurrentiestrijd tussen westerse luchtvaartmaatschappijen en die uit de golfstaten: http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)carriers-slaan-terug

Wel interessant.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153592531
Soms zie je met mooi weer mooie dingen. Ik fietste daarstraks naar huis uit werk en zag een 747 van ik denk AirBridge Cargo een draai boven de stad maken. Op dat moment trekt hij aan de wingtips contrails. Op zich al leuk maar het werd nog beter op moment dat de kist recht trok ontstond een pakket condensatie over de hele bovenkant van de kist, alsof er een woik op geplakt zat, erg cool!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_153598563
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:31 schreef Karstman het volgende:
Soms zie je met mooi weer mooie dingen. Ik fietste daarstraks naar huis uit werk en zag een 747 van ik denk AirBridge Cargo een draai boven de stad maken. Op dat moment trekt hij aan de wingtips contrails. Op zich al leuk maar het werd nog beter op moment dat de kist recht trok ontstond een pakket condensatie over de hele bovenkant van de kist, alsof er een woik op geplakt zat, erg cool!
:9





Zo, de 2e dag van de Paris Air Show is erop. De volgende aankondigen zijn vandaag gemaakt:

ITP (Intent to purchase)
LOI (Letter of intent)
Firm (Firm order)
Commitment
CTP: (commitment to purchase)
MOU (Memorandum of Understanding)

- Cebu Pacific: 16 ATR 72–600 (firm) + 10 options.
- Braathens Aviation: 5 ATR 72-600 (firm) + 10 options.
- Peach Aviation (Japanse LCC): 3 A320ceo (firm)
- AerCap (leasemaatschappij): 100 737 MAX 8 (firm)
- SMBC Aviation Capital (leasemaatschappij): 10 737 MAX 8 (firm, naast bestaande order van 80 van vorig jaar; totaal 90)
- Air Lease Corporation (leasemaatschappij): 8 787-9 orders veranderd in 787-10's voor Vietnam Airlines -> Vietnam Airlines een nieuwe klant voor de 787-10.
- Sriwijaya Air: 2 737-900ER (Next Generation) (firm)
- Ruili Airlines: 30 737 MAX's. (CTP)
- Minsheng Financial Leasing : 30 737's; mix van NG's en MAX's. (MOU)
- Eva Air: 3 A330-300ceo's (MOU)
- ALC (leasemaatschappij): 2 A320neo, 4 A321neo, 4 A321neoLR (firm, voor Air Astana; launch customer A321neoLR)
- Korean Air: 30 Airbus A320neo (firm) + 20 options, 2 777-300ER (ITP), 30 737 MAX (ITP) + 20 options.
- Yakutia Airlines : 3 Sukhoi Superjet 100 (firm, naast huidige 2 in vloot)
- Aeroflot schrapt hun order voor 22 Boeing 787-8's.
- Air New Zealand: 1 ATR 72-600 (firm)

Dit toegevoegd aan post #4 van dit topic. Ook de lijst daar wat aangepast zodat het wat duidelijker is.
Moet het nog wel meer aanpassen maar daar heb ik op dit moment geen zin in. :P



Morgen komt deze dame op Schiphol, hier nog vandaag bij de delivery center op Charleston, South Carolina.
Dit is de nieuwste Boeing 787-8 (B-2762) voor Xiamen Airlines en wel de 5e.
Deze zal - volgens de planning - om 07:30 uur aan op Schiphol. Het zal hier de nacht doorbrengen en morgen om 17:00 uur weer vertrekken naar Xiamen.
Hoogstwaarschijnlijk om de afhandeling van dit toestel vast te oefenen.

Gezien de aankomsttijd op Schiphol zal deze wel ergens in het komende uur vertrekken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 16-06-2015 23:55:51 ]
pi_153607736
Xiamen Airlines start vanaf volgende maand een dienstlijn naar Schiphol.
pi_153626379


Dag 3 van PAS 2015 zit erop; dit is vandaag bekend gemaakt:

Woensdag 17-06::
- Een onbekende Aziatische maatschappij: 60 A320neo (MOU)
- VietJetAir: 6 A321ceo (firm)
- Volga-Dnepr Group (AirBridgeCargo): 20 747-8F (MOU)
- Ethiopian Airlines: 6 787-8 (firm, "terrible teens")
- Onbekende Europese klant: 1 737 BBJ MAX 9 (firm; hiermee de lancering van de BBJ MAX 9)
- Synergy Aerospace Corporation (eigenaar van Avianca Brazil): 62 a320neo (MOU)
- Reignwood Aviation: 50 Twin Otter Series 400 (commitment)

De "order" voor de 747-8F's en dat Boeing eindelijk van hun terrible teens 787's lijkt af te komen is toch wel het meest opmerkelijke nieuws van vandaag.

Vandaag kwam de 5e Xiamen 787-8 langs op Schiphol (waar het dus nog steeds staat) en ook de Honeywell 757 kwam weer langs:





In other news: dit is ook niet hoe je je vliegtuig wil zien tijdens het boarden:

Accident: Scat B733 at Aktau on Jun 16th 2015, aircraft burned at gate
quote:
A Scat Airlines Boeing 737-300, registration LY-FLB performing flight DV-742 from Astana to Aktau (Kazakhstan), had completed an uneventful flight, the passengers had disembarked and the aircraft was being prepared for the next sector, when an oxygen cylinder exploded and started a fire in the forward cabin, that caused substantial damage to the aircraft before emergency services were able to put the fire out.



En dan wel vanuit de terminal :
  woensdag 17 juni 2015 @ 23:04:58 #38
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153626578
Scat _O_

En die 747F vind ik zeer opmerkelijk. Is de 747 anno 2015 nog steeds een van de beste keuzes op vrachtgebied?

Heb het altijd apart gevonden dat Airbus de A380F nooit heeft gemaakt, hoewel dat bezien de laatste ontwikkelen m.b.t. de A380 wel weer logisch is.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Moderator woensdag 17 juni 2015 @ 23:12:00 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153626867
Wat bedoel je met de terrible teens?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 17 juni 2015 @ 23:16:04 #40
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_153627011
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:12 schreef derLudolf het volgende:
Wat bedoel je met de terrible teens?
De eerste 787's waarmee ze getest hebben.
  woensdag 17 juni 2015 @ 23:16:44 #41
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_153627036
quote:
6s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:04 schreef Blistering het volgende:
Scat _O_

En die 747F vind ik zeer opmerkelijk. Is de 747 anno 2015 nog steeds een van de beste keuzes op vrachtgebied?

Heb het altijd apart gevonden dat Airbus de A380F nooit heeft gemaakt, hoewel dat bezien de laatste ontwikkelen m.b.t. de A380 wel weer logisch is.
De cockpit die omhoog kan is ideaal om vracht in te laden.
pi_153627086
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:
In other news: dit is ook niet hoe je je vliegtuig wil zien tijdens het boarden:
Aan de ander kant, beter tijdens het boarden dan dat je er al in zit.
  woensdag 17 juni 2015 @ 23:54:24 #43
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153628236
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:12 schreef derLudolf het volgende:
Wat bedoel je met de terrible teens?
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:16 schreef Sunri5e het volgende:
De eerste 787's waarmee ze getest hebben.
LN 5, 10, 12 t/m 19 (vandaar terrible teens) en 22 zijn allemaal geweigerd door de klant wegens te zwaar en te afwijkend van het produktiemodel.

Ze staan op Paine Field op runway 11-29 opgesteld: http://binged.it/1TveN1o
  woensdag 17 juni 2015 @ 23:58:38 #44
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_153628338
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:54 schreef OEM het volgende:

[..]


[..]

LN 5, 10 t/m 19 (vandaar terrible teens) en 22 zijn allemaal geweigerd door de klant wegens te zwaar en te afwijkend van het produktiemodel.

Ze staan op Paine Field op runway 11-29 opgesteld: http://binged.it/1TveN1o

Zijn ze nu hersteld, of doet Ethiopian niet zo moeilijk? Zullen wel aardig korting krijgen dan tov nieuwbouw.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 18 juni 2015 @ 00:06:18 #45
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153628517
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:58 schreef Fiorano het volgende:
Zijn ze nu hersteld, of doet Ethiopian niet zo moeilijk? Zullen wel aardig korting krijgen dan tov nieuwbouw.
Blijkbaar vindt Ethiopian het extra gewicht (minder range) en afwijkend onderhoud geen probleem voor wat ze er voor gaan betalen. Dat zal ongetwijfeld een appel en een ei zijn tov een normale 787.
pi_153628965
quote:
6s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:04 schreef Blistering het volgende:
Scat _O_

En die 747F vind ik zeer opmerkelijk. Is de 747 anno 2015 nog steeds een van de beste keuzes op vrachtgebied?
Nee en ja. De 747-8F heeft een paar punten die in zijn voordeel spreken (4 motoren kan soms een voordeel zijn, grotere payload, eventueel deur in de neus).
Daarnaast kunnen eventuele klanten nu ongetwijfeld een leuke deal sluiten met Boeing gezien het 'succes'
van de 747-8(F).
quote:
Heb het altijd apart gevonden dat Airbus de A380F nooit heeft gemaakt, hoewel dat bezien de laatste ontwikkelen m.b.t. de A380 wel weer logisch is.
John Leahy van Airbus beweerde afgelopen maandag dat afblazen van de A380F een verkeerd besluit was.
Volgens hem wel konden er nu wel 100 orders voor binnengekomen zijn.

Erg twijfelachtig though...
  donderdag 18 juni 2015 @ 13:22:20 #47
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153638063
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 00:30 schreef Iemand91 het volgende:
John Leahy van Airbus beweerde afgelopen maandag dat afblazen van de A380F een verkeerd besluit was.
Volgens hem wel konden er nu wel 100 orders voor binnengekomen zijn.

Erg twijfelachtig though...
Mjah, los van de mogelijke orders waren de engineers die op de A380F zaten hard nodig om de problemen bij de A380 op te lossen (en de A350 bouwt zichzelf ook niet), dus ze moesten de A380F wel cancellen. Of zoals ze hetzelf zeggen: uitstellen.
  donderdag 18 juni 2015 @ 13:42:34 #48
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_153638671
Was best een gaaf ding geworden:
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_153639076
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 13:22 schreef OEM het volgende:
Mjah, los van de mogelijke orders waren de engineers die op de A380F zaten hard nodig om de problemen bij de A380 op te lossen (en de A350 bouwt zichzelf ook niet), dus ze moesten de A380F wel cancellen. Of zoals ze hetzelf zeggen: uitstellen.
Jup.

Uit dezelfde persconferentie gaven ze de volgende orders en commitments:
(precies dus zoals ik in de lijst heb staan):

A320ceo: 36
A321ceo: 7
ACJ319neo: 1
A320neo: 182
A321neo: 140
A330: 24
A350 XWB: 1
Totaal: 391

En daar komen dan nog 110 options bij: Korean Air met 20 voor de A320neo en Wizz Air met 90 voor de A321neo.

Boeing heeft tot nu toe 312 orders en commitments en 20 options voor de 737 MAX's (Korean Air).
En daar staat dan ook nog eens de annulering van 22 787-8's tegenover van Aeroflot.

Kijk je puur naar firm orders dan staat het op 135 voor Boeing en 164 voor Airbus.
De andere fabrikanten (ATR, Bombardier, Embraer, Sukhoi) komen niet eens in de buurt van deze getallen.

Dus tenzij er nog een flinke Boeing order/commitment bijkomt kan Airbus zichzelf inderdaad op de borst kloppen.

EDIT: sh*t; heb per ongeluk de opname van aflevering 1 van X-Ray Mega Airport gewist op de Humax. :(
Zou Discovery deze aflevering/serie nog een keer uitzenden?

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 18-06-2015 14:52:41 ]
pi_153639778
quote:
99s.gif Op donderdag 18 juni 2015 13:42 schreef Fiorano het volgende:
Was best een gaaf ding geworden:
[ afbeelding ]
:9 :9~
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')