Bronquote:The Red Arrows, officially known as the Royal Air Force Aerobatic Team, is the aerobatics display team of the Royal Air Force based at RAF Scampton. The team was formed in late 1964 as an all-RAF team, replacing a number of unofficial teams that had been sponsored by RAF commands.
The Red Arrows badge shows the aircraft in their trademark diamond nine formation, with the motto Éclat, a French word meaning "brilliance" or "excellence".
Initially, they were equipped with seven Folland Gnat trainers inherited from the RAF Yellowjacks display team. This aircraft was chosen because it was less expensive to operate than front-line fighters. In their first season, they flew at 65 shows across Europe. In 1966, the team was increased to nine members, enabling them to develop their Diamond Nine formation. In late 1979, they switched to the BAE Hawk trainer. The Red Arrows have performed over 4,600 displays in 56 countries worldwide.
http://gathering.tweakers(...)ge/44415337#44415337quote:Hallo beste Spotters.
Morgen gaat mijn vader na ruim 35 jaar piloot te zijn geweest voor de KLM, starten aan zijn laatste vlucht. Nou zou het ons geweldig lijken om foto's en filmpjes te verkrijgen van zijn start en landing.
Hij vertrekt morgen 15 juni om 10:00 naar Kaapstad, met vluchtnummer KL0597 en hij komt zaterdag 20 juni rond 10:30 aan op Schiphol met vluchtnummer KL0598.
Wie ow wie zou mij kunnen helpen?
Alvast heel erg bedankt!!!
Barbara
Mocht dit niet op de goede plek staan dan hoor ik het ook graag!!
En de eerste orders zijn bekend:quote:Op maandag 15 juni 2015 00:51 schreef Iemand91 het volgende:
De komende dagen kunnen we dus orders verwachten voor Boeings, Airbuses maar ook andere fabrikanten verwachten.
De Emirates komt dagelijks rond 13:15 aan en vertrekt rond 15:30 weer.quote:Op maandag 15 juni 2015 13:11 schreef donroyco het volgende:
Vraag: hoe vaak komt de Airbus A380 op Schiphol? En heeft 'ie een vast schema?
Hele mooie orders. Met name de 777's vind ik leuk om te zienquote:Op maandag 15 juni 2015 11:47 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En de eerste orders zijn bekend:
- Garuda besteld 30 extra 737-8 MAX 8’s (totale order is nu 50 stuks)
- Eveneens 30 787-9's
- Evenals 30 A350 XWB's
- Saudi Arabian Airlines is de launch customer van de Airbus A330-300 Regional; het heeft 20 stuks besteld.
- Daarnaast ook 30 A320's.
- Leasemaatschappij ALC besteld 1 A350-900, 1 A321ceo en 3 A320ceo's.
- Eva Air wil 5 777 Freighters bestellen.
- Leasemaatschappij GECAS heeft 60 toestellen uit de A320neo-familie besteld.
Thanks! Zag hem net toevallig voorbij komenquote:Op maandag 15 juni 2015 13:14 schreef Blistering het volgende:
[..]
De Emirates komt dagelijks rond 13:15 aan en vertrekt rond 15:30 weer.
Vanaf 20 juni gaat China Southern ook op EHAM vliegen, die A380 zal dagelijks landen rond 5:40 en vertrekken rond 14:50.
Klopt. Morgenavond 19:25 komt B16703 even een kijkje nemen op Schipholquote:Op maandag 15 juni 2015 15:19 schreef Iemand91 het volgende:
(af en toe wil een Kitty Jet ook wel op Schiphol komen)
De diameter is wel groter dan de romp van een 737 heb ik ergens gelezenquote:Op maandag 15 juni 2015 21:07 schreef Iemand91 het volgende:
Ook leuk; optische vertekening. De GE90 die bijna groter lijkt dan de romp
De nieuwste 777-300ER van China Airlines (B-18002) die ook in Parijs staat.
[ afbeelding ]
Bijna: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #13quote:Op maandag 15 juni 2015 21:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De diameter is wel groter dan de romp van een 737 heb ik ergens gelezen
Morgen waarschijnlijk een herhaling.quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:38 schreef Iemand91 het volgende:
Als je morgenvroeg in de buurt van Schiphol komt; deze dame komt kort langs:
N757HW, testbed van Honeywell International Inc.
Komt om 08:00 uur aan vanuit Birmingham en vertrekt een half uur later naar Genève.
Denk ik wel zonder die extra motor.![]()
EDIT: geannuleerd. Ging vanmorgen vanuit Birmingham naar Frankfurt en op dit moment door naar Parijs.
Die plaatjes van een 737 fusaelage en een 777 engine blijven altijd wel grappig, bv.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De diameter is wel groter dan de romp van een 737 heb ik ergens gelezen
Die 787quote:Op maandag 15 juni 2015 23:41 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag is PH-BFV weer teruggekomen op Schiphol. Landde om 18:08 uur op Schiphol vanuit Xiamen waar het sinds 3 mei stond voor een D-check. Het is teruggekomen met de nieuwe livery en is hiermee de 2e 747 met de deze livery (naast PH-BFT).
[..]
Morgen waarschijnlijk een herhaling.
Deze kist staat momenteel in Geneve en zou morgen rond 10:35 uur op Schiphol moeten landen.
Om 11:15 uur weer vertrekken naar Geneve.
Foto van gisteren in Frankfurt:
[ afbeelding ]
Morgen nog meer nieuwe kisten; over een kleine 8 uur starten de motoren van onderstaande dame op de luchthaven van Doha.
[ afbeelding ]
A7-BCG vertrekt om 08:25 uur lokale tijd (07:25 uur morgenvroeg Nederlandse tijd) naar Amsterdam.
Om 14:00 uur zou deze 787-8 op Schiphol moeten aankomen.
Om 16:10 uur vertrekt ze weer naar Doha waar ze om 23:15 uur zou moeten landen.
Qatar komt de komende weken elke dag op Schiphol, behalve dinsdag. De vlucht van morgen is dus eenmalig.
Pas vanaf 27 oktober zal de 787 dagelijks naar Schiphol komen.
Zou je het willen volgen; verslaggever Doron Sajet van RTV Noord-Holland zal erbij zijn en het zal live te volgen zijn op hun website.
Waterboarding misschienquote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:24 schreef Leatherface het volgende:
Benieuwd of Qatar Airways nog een watersaluut krijgt na de opmerkingen van Al Baker.
Met een 747quote:Op dinsdag 16 juni 2015 09:32 schreef derLudolf het volgende:
Wat hangt er aan die 757 van Honeywell?
Laat maar, kun je motoren mee testen.
Hoe hebben ze de motor van een 777 getest dan? Die is net zo groot als de romp van een 757 zo ongeveer denk ik?
Ze staan al klaar bij de gate: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)-airways-op-schipholquote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:24 schreef Leatherface het volgende:
Benieuwd of Qatar Airways nog een watersaluut krijgt na de opmerkingen van Al Baker.
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:31 schreef Karstman het volgende:
Soms zie je met mooi weer mooie dingen. Ik fietste daarstraks naar huis uit werk en zag een 747 van ik denk AirBridge Cargo een draai boven de stad maken. Op dat moment trekt hij aan de wingtips contrails. Op zich al leuk maar het werd nog beter op moment dat de kist recht trok ontstond een pakket condensatie over de hele bovenkant van de kist, alsof er een woik op geplakt zat, erg cool!
quote:A Scat Airlines Boeing 737-300, registration LY-FLB performing flight DV-742 from Astana to Aktau (Kazakhstan), had completed an uneventful flight, the passengers had disembarked and the aircraft was being prepared for the next sector, when an oxygen cylinder exploded and started a fire in the forward cabin, that caused substantial damage to the aircraft before emergency services were able to put the fire out.
De cockpit die omhoog kan is ideaal om vracht in te laden.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:04 schreef Blistering het volgende:
Scat
En die 747F vind ik zeer opmerkelijk. Is de 747 anno 2015 nog steeds een van de beste keuzes op vrachtgebied?
Heb het altijd apart gevonden dat Airbus de A380F nooit heeft gemaakt, hoewel dat bezien de laatste ontwikkelen m.b.t. de A380 wel weer logisch is.
Aan de ander kant, beter tijdens het boarden dan dat je er al in zit.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:
In other news: dit is ook niet hoe je je vliegtuig wil zien tijdens het boarden:
quote:
LN 5, 10, 12 t/m 19 (vandaar terrible teens) en 22 zijn allemaal geweigerd door de klant wegens te zwaar en te afwijkend van het produktiemodel.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:16 schreef Sunri5e het volgende:
De eerste 787's waarmee ze getest hebben.
Zijn ze nu hersteld, of doet Ethiopian niet zo moeilijk? Zullen wel aardig korting krijgen dan tov nieuwbouw.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:54 schreef OEM het volgende:
[..]
[..]
LN 5, 10 t/m 19 (vandaar terrible teens) en 22 zijn allemaal geweigerd door de klant wegens te zwaar en te afwijkend van het produktiemodel.
Ze staan op Paine Field op runway 11-29 opgesteld: http://binged.it/1TveN1o
Blijkbaar vindt Ethiopian het extra gewicht (minder range) en afwijkend onderhoud geen probleem voor wat ze er voor gaan betalen. Dat zal ongetwijfeld een appel en een ei zijn tov een normale 787.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:58 schreef Fiorano het volgende:
Zijn ze nu hersteld, of doet Ethiopian niet zo moeilijk? Zullen wel aardig korting krijgen dan tov nieuwbouw.
Nee en ja. De 747-8F heeft een paar punten die in zijn voordeel spreken (4 motoren kan soms een voordeel zijn, grotere payload, eventueel deur in de neus).quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:04 schreef Blistering het volgende:
Scat
En die 747F vind ik zeer opmerkelijk. Is de 747 anno 2015 nog steeds een van de beste keuzes op vrachtgebied?
John Leahy van Airbus beweerde afgelopen maandag dat afblazen van de A380F een verkeerd besluit was.quote:Heb het altijd apart gevonden dat Airbus de A380F nooit heeft gemaakt, hoewel dat bezien de laatste ontwikkelen m.b.t. de A380 wel weer logisch is.
Mjah, los van de mogelijke orders waren de engineers die op de A380F zaten hard nodig om de problemen bij de A380 op te lossen (en de A350 bouwt zichzelf ook niet), dus ze moesten de A380F wel cancellen. Of zoals ze hetzelf zeggen: uitstellen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 00:30 schreef Iemand91 het volgende:
John Leahy van Airbus beweerde afgelopen maandag dat afblazen van de A380F een verkeerd besluit was.
Volgens hem wel konden er nu wel 100 orders voor binnengekomen zijn.
Erg twijfelachtig though...
Jup.quote:Op donderdag 18 juni 2015 13:22 schreef OEM het volgende:
Mjah, los van de mogelijke orders waren de engineers die op de A380F zaten hard nodig om de problemen bij de A380 op te lossen (en de A350 bouwt zichzelf ook niet), dus ze moesten de A380F wel cancellen. Of zoals ze hetzelf zeggen: uitstellen.
quote:Op donderdag 18 juni 2015 13:42 schreef Fiorano het volgende:
Was best een gaaf ding geworden:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |