Voor je gebroken teen misschien wel?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:14 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat irritant trouwens dat je vooraf de prijzen voor een economy comfort stoel nergens kan vinden. Tussen de 60-160 euro ja, daar kom je lekker verder mee.
Edit: Wat gegoogle levert me 140 euro op. Hmm. Worth it?
Welke maatschappij? Bij KLM gaan de prijzen voor Economy Comfort en Exit Row, (maar daar mag je met een gebroken teen vast niet zitten) zodra de on- lne check in open gaat, omlaag. Maar meestal niet zoveel kans dat er nog over zijn, want FB Platinum level krijgen deze stoelen standaard gratis asnfeboeden, en Gold betaalt er ook maar 50% voor. Online check in gaat 30 tot 24 uur voor vertrek open, afhankelijk van je bestemming.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:30 schreef clumsy_clown het volgende:
En hoe groot is de kans nou dat je bij het inchecken van je bagage nog aan een leuke stoel kunt komen voor minder geld dan online?
KLM idd. Ik mag vanavond inchecken, 2.30 uur NL tijd, dus dat scheelt veel mensen liggen dan vast op bed. Ik zit stiekem te hopen dat ik mag upgraden naar business maar dat zal wel niet. En qua exit row: wat niet weet, wat niet deert.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:33 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Welke maatschappij? Bij KLM gaan de prijzen voor Economy Comfort en Exit Row, (maar daar mag je met een gebroken teen vast niet zitten) zodra de on- lne check in open gaat, omlaag. Maar meestal niet zoveel kans dat er nog over zijn, want FB Platinum level krijgen deze stoelen standaard gratis asnfeboeden, en Gold betaalt er ook maar 50% voor. Online check in gaat 30 tot 24 uur voor vertrek open, afhankelijk van je bestemming.
Ik vlieg zakelijk.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:20 schreef MrBanaan1 het volgende:
Altijd business? Vriend, geld teveel ofzo
En?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 21:34 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
KLM idd. Ik mag vanavond inchecken, 2.30 uur NL tijd, dus dat scheelt veel mensen liggen dan vast op bed. Ik zit stiekem te hopen dat ik mag upgraden naar business maar dat zal wel niet. En qua exit row: wat niet weet, wat niet deert.
Curacao is nou niet bepaald een zakelijke bestemming, dus dan zullen er echt nog wel stoelen beschikbaar zijn.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:33 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Welke maatschappij? Bij KLM gaan de prijzen voor Economy Comfort en Exit Row, (maar daar mag je met een gebroken teen vast niet zitten) zodra de on- lne check in open gaat, omlaag. Maar meestal niet zoveel kans dat er nog over zijn, want FB Platinum level krijgen deze stoelen standaard gratis asnfeboeden, en Gold betaalt er ook maar 50% voor. Online check in gaat 30 tot 24 uur voor vertrek open, afhankelijk van je bestemming.
Nou, de hele fucking business class zit anders al vol. Ik wilde kijken voor een upgrade, maar helaas. Heb nu een EC, helaas wel aan het linkerraam. Hopen dat de stoel naast me leeg blijft, maar het vliegtuig zit goed vol.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 08:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Curacao is nou niet bepaald een zakelijke bestemming, dus dan zullen er echt nog wel stoelen beschikbaar zijn.
Ik zou persoonlijk nooit business class vliegen op eigen kosten. Ben je zo 3x tot 4x je ticketprijs kwijt. Dacht dat je ook naar Economy COmfort wilde upgraden ipv businessquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:14 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nou, de hele fucking business class zit anders al vol. Ik wilde kijken voor een upgrade, maar helaas. Heb nu een EC, helaas wel aan het linkerraam. Hopen dat de stoel naast me leeg blijft, maar het vliegtuig zit goed vol.
Nou ja ik hoopte op een cheap ass upgradequote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk nooit business class vliegen op eigen kosten. Ben je zo 3x tot 4x je ticketprijs kwijt. Dacht dat je ook naar Economy COmfort wilde upgraden ipv business
Wel zuur dat Economy Comfort al volzit. Maar zo enorm drama is het ook weer niet, tenzij je 100+ kilo en 1,90 bent. Gewoon lekker coconnen en afzonderen in dat hoekje en het komt goed. Die 10 uur zijn ook zo weer voorbij
Kwestie van geluk hebben. Vorig jaar vloog ik op eigen kosten Business. Was maar 100 pond duurde dar Premium Economy. En gewoon kunnen slapen tijdens een nachtvlucht is dat echt wel waard.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk nooit business class vliegen op eigen kosten. Ben je zo 3x tot 4x je ticketprijs kwijt.
Dan heb je heel veel geluk gehad, want standaard is dat zeker nietquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:55 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Kwestie van geluk hebben. Vorig jaar vloog ik op eigen kosten Business. Was maar 100 pond duurde dar Premium Economy. En gewoon kunnen slapen tijdens een nachtvlucht is dat echt wel waard.
POND, dus zal wel BA zijn. En daar zijn Premium Economy tickets rete duur. vb LHR-SIN, ene collega vloog Economy voor 800 en ander Premium voor 1900 Pond. Maar dan heb je ook wel een business class look-a-like stoel. Dus zal een lege BC stoel daar dan wel eens voor weinig te krijgen zijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan heb je heel veel geluk gehad, want standaard is dat zeker niet
Klopt, was een zomeractie van inderdaad BA. Was er zeer blij mee.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan heb je heel veel geluk gehad, want standaard is dat zeker niet
En dan eens naar de first class prijzen kijken. Ik vraag me soms echt af waar je moet werken of welke loterij je moet winnen om dat betaalbaar en redelijk te vinden.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 20:05 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ken zoveel mensen die zakelijk vliegen, krijgen echt geen bc. Lucker
Mwah, KLM is de laatste jaren flink aan het upgraden geslagen omdat ze idd een beetje achter liepen qua Business Class configuratie. Maar als je nu de nieuwe configuratie hebt, zit je volgens mij best prima.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 00:35 schreef RipCity het volgende:
KLM lijkt me echt een drama om mee te vliegen.. Op alles wordt daar gekort lijkt 't wel. Vind ik Virgin/ Delta/ BA toch stukken beter.
Ik kan je toch echt het tegenovergestelde melden.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 00:35 schreef RipCity het volgende:
KLM lijkt me echt een drama om mee te vliegen.. Op alles wordt daar gekort lijkt 't wel.
KLM vind ik ook eigenlijk erg prettig. Vergelijk dat eens met Lufthansa, dan zie je hoe je de klant als een citroen kunt uitpersen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 00:35 schreef RipCity het volgende:
Vlieg ook alleen maar business (of upper class zoals ze 't bij Virgin noemen) op vluchten UK><USA. Kosten vallen reuze mee. 1500pond eastcoast en westcoast tussen 2000-3000. Nooit spijt van. Maar iedereen maakt zijn eigen afweging op basis van inkomen danwel wat voor comfort je wil. Voor Nederlanders was 't al helemaal goedkoop afgelopen Jaren door de AMS-London-USA trick bij Virgin. Nu is die alleen nog maar te doen door Dublin-London-Usa
KLM lijkt me echt een drama om mee te vliegen.. Op alles wordt daar gekort lijkt 't wel. Vind ik Virgin/ Delta/ BA toch stukken beter.
Nu de europese vluchten zijn tegenwoordig toch wel schraal.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 10:22 schreef static het volgende:
[..]
Ik kan je toch echt het tegenovergestelde melden.
Ze moeten wel met alle concurrentie van LCC's zoals Ryanair, Eayjet, etc.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nu de europese vluchten zijn tegenwoordig toch wel schraal.
In zekere zin logisch maar wat is de meerwaarde dan van een KLM boven een Ryanair als ruimbagage en extra's er niet meer bij inzitten maar de prijs wel 3 tot 5x zo hoog is?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Ze moeten wel met alle concurrentie van LCC's zoals Ryanair, Eayjet, etc.
Ik vind het al heel wat dat zo nog steeds rondlopen met een snack/broodje op relatief korte vluchten naar London e.d. Finnair vloog ik vroeger regelmatig mee, en als ik naar Helsinki vlieg kan ik een kopje koffie krijgen en that's it. En op een vlucht van ruim 2 uur is dat nog veel schraler dan wat de KLM aanbiedt
Preciesquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 00:05 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
En dan eens naar de first class prijzen kijken. Ik vraag me soms echt af waar je moet werken of welke loterij je moet winnen om dat betaalbaar en redelijk te vinden.
Als de locatie hetzelfde is, en de vluchttijd gunstig dan kies ik gewoon voor prijs en dus voor Ryanair. Alhoewel ik laatst naar Geneven ben gevlogen, en uiteindelijk gewoon voor KLM heb gekozen ipv Easyjet. Scheelde slechts een paar tientjes en die extra legs kunnen nog wel van toepassing komen om Gold te worden dit jaarquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In zekere zin logisch maar wat is de meerwaarde dan van een KLM boven een Ryanair als ruimbagage en extra's er niet meer bij inzitten maar de prijs wel 3 tot 5x zo hoog is?
Ernstiger nog dat concurrenten als austrian het wel blijven aanbieden.
Overigens is het eten van finnair echt smerig.
Dat laatste kan ik beamen. Maar so what wanneer ze een (vakantie) ticket naar ZO Azie aanbieden voor rond de 500 euro. Dan sla ik die maaltijd graag een keerje over.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In zekere zin logisch maar wat is de meerwaarde dan van een KLM boven een Ryanair als ruimbagage en extra's er niet meer bij inzitten maar de prijs wel 3 tot 5x zo hoog is?
Ernstiger nog dat concurrenten als austrian het wel blijven aanbieden.
Overigens is het eten van finnair echt smerig.
Ik heb alleen met Wizzair gevlogen en daarmee zijn de verschillen eigenlijk alleen dat je voor stoelkeuze, hapje/drankje en bagage een klein bedrag moet betalen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:02 schreef static het volgende:
Ik heb nog nooit met een budget-maatschappij gevlogen; wat zijn de wezenlijke verschillen buiten voor zowat alles extra betalen?
Praktisch gezien bedoel ik; dus het boarden, stoel kiezen, terminal/gate, etc?
Ben wel benieuwd.
Op zich niet heel veel. Je krijgt gewoon automatisch een stoel toegewezen als je incheckt (of je kan tegen betaling een stoel kiezen). Vorig jaar bij een vlucht met Wizz Air kon ik gaan zitten waar ik wilde (als in geen stoelnummer op het ticket, dus net als in de bus/trein op de eerste de beste lege stoel neerploffenquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:02 schreef static het volgende:
Ik heb nog nooit met een budget-maatschappij gevlogen; wat zijn de wezenlijke verschillen buiten voor zowat alles extra betalen?
Praktisch gezien bedoel ik; dus het boarden, stoel kiezen, terminal/gate, etc?
Ben wel benieuwd.
Ver lopen valt wel mee, als je helemaal achterin de B-gate moet zijn is het ook een pokke-eind lopen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:08 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Op zich niet heel veel. Je krijgt gewoon automatisch een stoel toegewezen als je incheckt (of je kan tegen betaling een stoel kiezen). Vorig jaar bij een vlucht met Wizz Air kon ik gaan zitten waar ik wilde (als in geen stoelnummer op het ticket, dus net als in de bus/trein op de eerste de beste lege stoel neerploffen), maar dat was dit jaar niet meer, dus ik vermoed dat dat niet meer bestaat.
Gate is als je vanaf Schiphol vliegt vaak ergens heel ver lopen, al vlieg ik met budgetvluchten altijd vanaf Eindhoven en daar is ver lopen onmogelijk
Neequote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:45 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
als je je stoel wijzigt krijg je dan een ander ticket?
Zit je wel naast de wc. Moet je maar net willen bij een long haul vlucht....quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:11 schreef johnson555 het volgende:
Kan je trouwens een stoel bij de nooduitgang regelen bij bv Turkish?
Ik vind het zelf erg krapquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:52 schreef miro86 het volgende:
Vraagje - Ik heb een leuke vlucht gevonden met United via IAD en IAH naar Midden-Amerika.
Het is een van de snelste verbindingen en blijkt erg goedkoop. Ik twijfel alleen over de overstaptijden: ik heb maar 70 minuten op Dulles. Is dat voldoende?
Ik heb nooit eerder op IAD gevlogen, maar als het JFK was zou dat nimmer nooit voldoende zijn.
ze zullen je graag weg willen hebben...quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 10:22 schreef static het volgende:
Misschien kijk ik ergens overheen; heb net een retour-ticket Amsterdam - HK gekocht, maar heen krijg je 12967 level miles, maar terug 8645.
De miles-finder van FB geeft weer andere getallen.
Het scheelt 200 euro (713 tegen 944). Aangeboden door United. De vlucht van 944 is voor mij ook fijner omdat ik milesbij ze heb, maar aan de andere kant hebben we het over Iberiaquote:Op zondag 1 november 2015 01:48 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vind het zelf erg krap
Maar als het een vlucht is die door 1 maatschappij wordt aangeboden, en je haalt je volgende vlucht niet, dan moeten zij jou gewoon omboeken naar de volgende vlucht, en loop je dus hooguit risico op wat vertraging. Als het echt significant goedkoper is dan alle andere opties zou ik het dus wel doen.
Maar als je er een tientje op bespaart zou ik toch een andere vlucht keizen
Helaas is het wel vrij exotisch (El Salvador). De overstap in Houston is ook maar 2 uur, dus een latere vlucht naar Houston is eigenlijk geen optie.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:43 schreef XL het volgende:
Internationale aankomst? Dan is het krap, maar als ze het op 1 ticket verkopen en prijs is belangrijk... Dan kun je het toch doen? Zeker als je eindbestemming niet te exotisch is, dan kunnen ze je goed omboeken.
Dulles - Houston gaan wel veel vluchten. Zijn volgens mij twee hubs voor star alliance. United is net zo waardeloos als Iberia. Dus dat maakt weinig verschil. Als Iberia via MAD direct gaat en de vlucht naar MAD ook iberia is (niet iberia express), dan zou ik die verbinding nemen. Liever een korte en een lange vlucht dan 3 van die half lange.quote:Op zondag 1 november 2015 12:12 schreef miro86 het volgende:
[..]
Het scheelt 200 euro (713 tegen 944). Aangeboden door United. De vlucht van 944 is voor mij ook fijner omdat ik milesbij ze heb, maar aan de andere kant hebben we het over Iberia
[..]
Helaas is het wel vrij exotisch (El Salvador). De overstap in Houston is ook maar 2 uur, dus een latere vlucht naar Houston is eigenlijk geen optie.
Er is ook een optie met een overstap op EWR met 80 minuten, maar dan weet je zo goed als zeker dat je het niet kunt halen. Plus ik vind EWR een kut vliegveld.
Die van Iberia heeft nog een overstap op San Jose (met een van die plaatselijke dingen). De vlucht naar MAD is wel gewoon Iberia.quote:Op zondag 1 november 2015 12:21 schreef XL het volgende:
[..]
Dulles - Houston gaan wel veel vluchten. Zijn volgens mij twee hubs voor star alliance. United is net zo waardeloos als Iberia. Dus dat maakt weinig verschil. Als Iberia via MAD direct gaat en de vlucht naar MAD ook iberia is (niet iberia express), dan zou ik die verbinding nemen. Liever een korte en een lange vlucht dan 3 van die half lange.
IAH is geen must, als je op IAD te laat bent kunnen ze je ook anders naar El Salvador vliegen. Vanaf IAD heeft united wel mogelijkheden genoeg!quote:Op zondag 1 november 2015 12:24 schreef miro86 het volgende:
[..]
Die van Iberia heeft nog een overstap op San Jose (met een van die plaatselijke dingen). De vlucht naar MAD is wel gewoon Iberia.
Hoe vaak denk je dat er vluchten zijn tussen IAD en IAH? Om de uur? 30 minuten?
SJO - Costa Ricaquote:Op zondag 1 november 2015 12:34 schreef XL het volgende:
San Jose is zeker zuid amerikaans? En niet SJC? Want silicon valley airport is wel echt een bazenvliegveld.
Wat zijn je reisdata?quote:
In het midden van een vliegtuig heb je geen wc toch of mis ik nou watquote:Op zondag 1 november 2015 00:29 schreef CudiKid het volgende:
[..]
Zit je wel naast de wc. Moet je maar net willen bij een long haul vlucht....
Je mist wat denk ik. Of je zit bij en wc of je zit bij een keuken.quote:Op zondag 1 november 2015 14:23 schreef johnson555 het volgende:
[..]
In het midden van een vliegtuig heb je geen wc toch of mis ik nou wat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 1 november 2015 14:28 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Je mist wat denk ik. Of je zit bij en wc of je zit bij een keuken.O wachtdat zijn wel de heel wat grotere vliegtuigenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik vlieg denk ik met zo n standaard vliegtuigje (30 rijen en dan 2 x 3?) , die hebben geen wc in t midden alleen vooraan en einde![]()
Eerst stuk naar IST en dan door
Zie!
Ik vind ze bij united voor 665 met 1 overstap (3 uur) op IAH en 750 met KLM/Delta (overnachting Atlanta). Klinkt mij allebei beter in de oren dan wat jij vond. 665 is goedkoper en korter en ik zou zelf vermoedelijk KLM/Delta boeken met een hotel in Atlanta.quote:Op zondag 1 november 2015 14:20 schreef miro86 het volgende:
10 dec Bru/Ams - SAL// 19 Jan PTY - BRU/AMS
Slaap. Daarom zijn die overstappen op dubai altijd zo vervelend.quote:Op zondag 1 november 2015 19:31 schreef sirdanilot het volgende:
Twee halflange vluchten vind ik ook vervelender dan één lange, en een kortere vlucht. Weet niet zo goed waarom, is een gevoel kan je niet uitleggen
Mwah, wanneer ik door kan slapen vind ik een lange en een korte vlucht ook wel fijner. Maar vaak kom je na een lange vlucht toch al als een onfrisse zombie aan en als er dan nog een vlucht van 2 tot 3 uur achteraan moet met een overstaptijd van 2+ uur, voel ik me nooit echt lekker bij aankomst.quote:Op zondag 1 november 2015 19:31 schreef sirdanilot het volgende:
Twee halflange vluchten vind ik ook vervelender dan één lange, en een kortere vlucht. Weet niet zo goed waarom, is een gevoel kan je niet uitleggen
Kun je hier een apart topic voor maken? Dit is wel een eigen topic waard ...quote:Op dinsdag 3 november 2015 21:27 schreef -Beer- het volgende:
Afgelopen zondag een vervelende ervaring gehad met Air Malta. Heb nu een vraag die jullie misschien kunnen beantwoorden.
Ik zou zondag om 11:30 uur vliegen vanaf Schiphol naar Malta international airport. Echter door een technisch mankement aan het vliegtuig mochten, na 3 uur wachten, 33 passagiers het toestel niet boarden ivm veiligheidsoverwegingen. Waaronder ik en mijn vader.
Van die 33 passagiers werd de bagage van board gehaald en doorgestuurd naar de bagagebelts. Maar blijkbaar is er in de chaos wat mis gegaan waardoor de bagage van mij en mijn vader niet van het vliegtuig is afgehaald en dus wel is vertrokken naar Malta (weten wij achteraf).
Na daarvan een rapport te hebben opgemaakt en nog langer gewacht te hebben werd ons een alternatieve vlucht aangeboden om 16:00 vanaf Brussel Aiport. Transport daar naartoe zou geregeld worden. Echter, onze bagage was kwijt, met daar in benodigde medicijnen voor mijn vader. Op dat moment wisten we niet waar onze bagage was, richting Malta of nog ergens op Schiphol. Daarom durfde het niet (afgezien van het feit dat het wel een heel vermoeiende reis wordt als we ook nog 3 uur met een bus naar Brussel zouden moeten reizen) aan het hebben de alternatieve vlucht geweigerd.
Verder hebben we niks meer gehoord van Air Malta wat betreft alternatieve vluchten of compensatie. Het enige wat de customer service kon zeggen is dat we ons ticketgeld terugkrijgen.
Om het verhaal af te maken: vandaan kregen we onze bagage terug en bleek mijn vaders computer gestolen te zijn. Iets wat niet gebeurd zou zijn als de bagage gewoon netjes uit het vliegtuig was gehaald. Bovendien is het volgens mij niet toegestaan dat bagage zonder passagier vliegt, iets wat in dit geval dus wel is gebeurd.
Mijn vraag is nu: wat kan ik claimen van Air Malta? Ik ben ervan op de hoogte dat we in ieder geval de kosten van het ticket + een compensatie van 400 euro kunnen eisen (zie: http://eur-lex.europa.eu/(...)2%2FDOC_1&format=PDF).
Maar kan ik verder nog wat op Air Malta verhalen? We hebben bijvoorbeeld hotelkosten gemaakt die we in zijn geheel kwijt zijn (vanwege de late annulering). Daarnaast zijn er de kosten van de gestolen computer van mijn vader (ik heb wel een reisverzekering, maar mijn vader niet...).
tl;dr: onvrijwillig geweigerd op vlucht, bagage kwijt (en achteraf blijkt: toch mee op vlucht) en computer uit bagage gestolen.
Vraag: wat kan ik claimen van Air Malta?
Bedankt!
http://www.airmalta.com/i(...)pensation-dbc-noticequote:Op dinsdag 3 november 2015 21:27 schreef -Beer- het volgende:
Afgelopen zondag een vervelende ervaring gehad met Air Malta. Heb nu een vraag die jullie misschien kunnen beantwoorden.
Ik zou zondag om 11:30 uur vliegen vanaf Schiphol naar Malta international airport. Echter door een technisch mankement aan het vliegtuig mochten, na 3 uur wachten, 33 passagiers het toestel niet boarden ivm veiligheidsoverwegingen. Waaronder ik en mijn vader.
Van die 33 passagiers werd de bagage van board gehaald en doorgestuurd naar de bagagebelts. Maar blijkbaar is er in de chaos wat mis gegaan waardoor de bagage van mij en mijn vader niet van het vliegtuig is afgehaald en dus wel is vertrokken naar Malta (weten wij achteraf).
Na daarvan een rapport te hebben opgemaakt en nog langer gewacht te hebben werd ons een alternatieve vlucht aangeboden om 16:00 vanaf Brussel Aiport. Transport daar naartoe zou geregeld worden. Echter, onze bagage was kwijt, met daar in benodigde medicijnen voor mijn vader. Op dat moment wisten we niet waar onze bagage was, richting Malta of nog ergens op Schiphol. Daarom durfde het niet (afgezien van het feit dat het wel een heel vermoeiende reis wordt als we ook nog 3 uur met een bus naar Brussel zouden moeten reizen) aan het hebben de alternatieve vlucht geweigerd.
Verder hebben we niks meer gehoord van Air Malta wat betreft alternatieve vluchten of compensatie. Het enige wat de customer service kon zeggen is dat we ons ticketgeld terugkrijgen.
Om het verhaal af te maken: vandaan kregen we onze bagage terug en bleek mijn vaders computer gestolen te zijn. Iets wat niet gebeurd zou zijn als de bagage gewoon netjes uit het vliegtuig was gehaald. Bovendien is het volgens mij niet toegestaan dat bagage zonder passagier vliegt, iets wat in dit geval dus wel is gebeurd.
Mijn vraag is nu: wat kan ik claimen van Air Malta? Ik ben ervan op de hoogte dat we in ieder geval de kosten van het ticket + een compensatie van 400 euro kunnen eisen (zie: http://eur-lex.europa.eu/(...)2%2FDOC_1&format=PDF).
Maar kan ik verder nog wat op Air Malta verhalen? We hebben bijvoorbeeld hotelkosten gemaakt die we in zijn geheel kwijt zijn (vanwege de late annulering). Daarnaast zijn er de kosten van de gestolen computer van mijn vader (ik heb wel een reisverzekering, maar mijn vader niet...).
tl;dr: onvrijwillig geweigerd op vlucht, bagage kwijt (en achteraf blijkt: toch mee op vlucht) en computer uit bagage gestolen.
Vraag: wat kan ik claimen van Air Malta?
Bedankt!
Idd, echt nooit doen. Zorg voor een bericht van de dokter en dan mag je je medicijnen altijd meenemen. Je bagage kan altijd kwijtraken en dan ben je het bokjequote:Op woensdag 4 november 2015 08:27 schreef Hallojo het volgende:
En een tip voor de volgende keer: Stop medicijnen en dure spullen nooit in je ruimbagage.
Zo zie je maar, geen ervaring mee verder. Maar weet wel dat je never nooit je belangrijke medicijnen en andere belangrijke spullen in je koffer moet stoppen. Want je weet nooit of je je koffer voor langere tijd kwijt bentquote:Op woensdag 4 november 2015 09:26 schreef KillerBee4ever het volgende:
Een bericht van de huisarts is niet nodig, je kunt een medicijn paspoort ophalen bij je apotheek en hierin alle medicijnen die je meeneemt op reis, in laten zetten (een medicijn paspoort is slechts een A4'tje, het stelt niet zoveel voor als de naam doet vermoeden).
Serieus?quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mwah, wanneer ik door kan slapen vind ik een lange en een korte vlucht ook wel fijner. Maar vaak kom je na een lange vlucht toch al als een onfrisse zombie aan en als er dan nog een vlucht van 2 tot 3 uur achteraan moet met een overstaptijd van 2+ uur, voel ik me nooit echt lekker bij aankomst.
Twee half lange vluchten b.v. middagvlucht naar DXB +/- 6 uur en dan nog eens 6 tot 7 uur deel ik altijd op in 1e vlucht eten, drinken, film kijken en lezen + klein tukkie. Aankomst op DXB om middernacht en vervolg om 2 of 3 uur 's nachts probeer ik dan geheel te slapen met zo'n fijne niet storen en wake-up for breakfast sticker op je stoelleuning. Dan kom ik heel wat uitgeruster op bestemming (SIN, KUL of BKK) aan. En beide legs gaan ook nog eens razendsnel voorbij.
Wat zijn de steden en reisdata prijzen hangen vaak van vakantie seizoenen af.quote:Op woensdag 4 november 2015 16:19 schreef Shivo het volgende:
Waarom is het (een stuk) duurder om een retourtje VS - Europa te boeken, dan een retourtje Europa - VS.
Klopt, doe ik ook altijd, voornamelijk omdat ik meestal een voorraad van 6 maanden meeneem. Het is nog nooit gecontroleerd overigens.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:26 schreef KillerBee4ever het volgende:
Een bericht van de huisarts is niet nodig, je kunt een medicijn paspoort ophalen bij je apotheek en hierin alle medicijnen die je meeneemt op reis, in laten zetten (een medicijn paspoort is slechts een A4'tje, het stelt niet zoveel voor als de naam doet vermoeden).
Vliegticketprijzen les nummer 1: De prijzen zijn op geen enkele manier logisch. Het is allemaal op markt gebaseerd en op inkomsten en bezetting van het vliegtuig optimaliseren.quote:Op woensdag 4 november 2015 16:19 schreef Shivo het volgende:
Waarom is het (een stuk) duurder om een retourtje VS - Europa te boeken, dan een retourtje Europa - VS.
Ik woon in Atlanta en wil graag in maart terug naar Nederland maar vind geen vluchten onder de ¤1000, terwijl vluchten van Amsterdam naar Atlanta voor rond de ¤600 te boeken zijn...quote:Op woensdag 4 november 2015 16:51 schreef bartos het volgende:
[..]
Wat zijn de steden en reisdata prijzen hangen vaak van vakantie seizoenen af.
Ik zie nu JFK -> AMS -> JFK voor 628 en anders om voor 536 dat vindt ik geen gek verschil
Ik heb eens een search ertegenaan gegooid, het probleem zit in ATL.quote:Op donderdag 5 november 2015 01:57 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik woon in Atlanta en wil graag in maart terug naar Nederland maar vind geen vluchten onder de ¤1000, terwijl vluchten van Amsterdam naar Atlanta voor rond de ¤600 te boeken zijn...
Waarschijnlijk meer mensen die VS-Europa boeken. Azië-Europa is ook goedkoper dan Europa-Azië.quote:Op woensdag 4 november 2015 16:19 schreef Shivo het volgende:
Waarom is het (een stuk) duurder om een retourtje VS - Europa te boeken, dan een retourtje Europa - VS.
Dat het probleem bij Atlanta ligt kwam ik inderdaad ook achter. Vanaf New york en DC heb je tickets van in de ¤500 met icelandair. Heb de optie binnenlandse vlucht al bekeken maar die zijn hier helaas ook niet super goedkoop en ik ben dan toch bang dat eventueel de vliegtijden wijzigen. De vliegtijden naar New York sloten overigens ook weer niet aan op de vluchten van New York naar Amsterdam..quote:Op donderdag 5 november 2015 07:00 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Ik heb eens een search ertegenaan gegooid, het probleem zit in ATL.
Vreemd genoeg heb ik een ticket MIA->ATL->AMS voor ¤692 met Delta.
[ afbeelding ]
Probeer een binnenlandse vlucht te krijgen naar een andere hub en vlieg vanaf daar.
(bijv EWR, JFK, IAD)
530 met United en ook nog een directe vlucht. Vele malen beschikbaar. Is met 400 dollar korting toch een faire prijsquote:Op donderdag 5 november 2015 11:21 schreef Droopie het volgende:
Kan iemand mij helpen.
Welke datum is het goedkoopst om heen en weer te vliegen naar New York met United.
Ik heb nog een voucher van 400 dollar die ik moet reserveren voor volgende week.
Vliegen kan ook volgend jaar.
Of heeft er iemand interesse om hem voor een mooi prijsje over te nemen.
Zit me te bedenken, ik zou ook nog ergens anders heen kunnen in Amerika/ Canada
Maar ik heb geen zin om bv. 400 bij te betalen om die voucher op te maken, terwijl ik over een tijdje voor 555 euro met KLM kan vliegen op de datum die mij het beste uitkom.
Edit: ik merk dat ik in het verkeerde topic zit
Ja toch en het leuke is, het zijn dezelfde vluchten waarmee ik vertraging had in november 2014.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:06 schreef XL het volgende:
[..]
530 met United en ook nog een directe vlucht. Vele malen beschikbaar. Is met 400 dollar korting toch een faire prijs
[ afbeelding ]
Er is normaliter inderdaad een maximum aantal fietsen wat mee kan op een vlucht. Geheel afhankelijk van zowel de airline als het vliegtuigtype, dus denk dat het toch het beste is even contact met Lao Airlines te zoeken.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:00 schreef baw-pen-nyang het volgende:
Ik ga met een aantal vrienden (5-10 aantal is nog niet helemaal zeker) vliegen en we nemen allemaal een fiets mee.
Denken jullie dat het een probleem op gaat leveren in het vliegtuig.
Het betreft een vlucht van Vientiane (VTE) - Pakse (PKS) met een Lao Airlines ATR-72.
Dit is niet een heel groot vliegtuig.
Ps
geen idee of dit het beste topic is of het algemene luchtvaart topic
Bedankt.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:07 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Er is normaliter inderdaad een maximum aantal fietsen wat mee kan op een vlucht. Geheel afhankelijk van zowel de airline als het vliegtuigtype, dus denk dat het toch het beste is even contact met Lao Airlines te zoeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu zie ik dat dit 130 euro is voor een retour bij Easyjet.
Weet iemand of ze dit goed controleren bij het instappen enzo?
Of beter het risico niet nemen?
quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:21 schreef Leonos het volgende:
Hooi,
Ik vlieg binnenkort naar Liverpool en terug.
Nu heb ik bij een maat 1 letter verkeerd geschreven.Ik zou het niet online proberen te veranderen als wijziging, maar het call centre bellen. Een medewerker heeft soms nog iets van menselijkheid en realiseert zich dat je anders nooit meer Easyjet vliegt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu zie ik dat dit 130 euro is voor een retour bij Easyjet.
Weet iemand of ze dit goed controleren bij het instappen enzo?
Of beter het risico niet nemen?Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:21 schreef Leonos het volgende:
Hooi,
Ik vlieg binnenkort naar Liverpool en terug.
Nu heb ik bij een maat 1 letter verkeerd geschreven.Risico nemen is altijd onverstandig, want het kan dan zo zijn dat je op de heenweg wordt geaccepteerd omdat men de naam vluchtig leest en aangezien het een Nederlandse naam is de fout zomaar ongemerkt kan blijven, echter op de terugweg kan iemand die niet bekend is met Nederlandse namen exact gaan kijken en tot de conclusie komen dat je niet meekan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu zie ik dat dit 130 euro is voor een retour bij Easyjet.
Weet iemand of ze dit goed controleren bij het instappen enzo?
Of beter het risico niet nemen?
Over het algemeen wordt bij kleine naamswijzigingen niets in rekening gebracht door een callcenter medewerker zolang het maar duidelijk is dat het echt een kleine spelfout is.
Zo heb ik vorig jaar het voor elkaar gekregen om mijn achternaam verkeerd te spellen door 2 letters om te draaien en pas bij het online inchecken erachter te komen dat mijn boeking onvindbaar was, toen heeft men dit kosteloos aangepast omdat het duidelijk was dat het echt een spelfout was. Dit was bij Transavia, maar ook bij een Easyjet is er ruimte voor de medewerkers om kleine aanpassingen uit te voeren.RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
Dat is geen probleem.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:02 schreef Brembo het volgende:
Een klein vraagje over de namen. Ik heb de tickets geboekt op voornamen zoals in het paspoort overeenkomen en achternamen, dit lijkt mij toch voldoende?
Voornamen: Jan Piet geboekt als Jan Piet. Ik zie alleen JanPiet nu staan. Ik vlieg met Emirates.
Daar worden er dus twee van gecancelled bij het boarden, want die kwamen niet opdagen. Je kunt tenslotte niet drie x in je eentje boarden. Maar een dubbele plek op één (speciaal) ticket voor ultra dikkerts zal wel lukken, mits bijbetaling.quote:Op vrijdag 13 november 2015 19:52 schreef Yreal het volgende:
Stel nou dat ik 3 tickets heb, kan ik die gewoon allemaal inchecken en dan languit gaan liggen?
Het lijkt me niet dat ze er dan andere mensen op gaan zetten? Wizzair, iedereen heeft gewoon een eigen stoel gekregen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar worden er dus twee van gecancelled bij het boarden, want die kwamen niet opdagen. Je kunt tenslotte niet drie x in je eentje boarden. Maar een dubbele plek op één (speciaal) ticket voor ultra dikkerts zal wel lukken, mits bijbetaling.
Dan maar hopen dat het geen stoelen zijn met zo'n dik metaal schot ertusseninquote:Op vrijdag 13 november 2015 20:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat ze er dan andere mensen op gaan zetten? Wizzair, iedereen heeft gewoon een eigen stoel gekregen.
True. DAn ga ik gewoon op de middelste zitten en lekker breed.quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:24 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dan maar hopen dat het geen stoelen zijn met zo'n dik metaal schot ertussenin
Zo' n LCC zal z'n stoelen waarschijnlijk niet overboeken, want betaald en niet op komen dagen is pech en geld weg. Dit in tegenstelling tot andere maatschappijen waar je de niet goedkoopste tickets kunt wijzigen. Dus ja, waarschijnlijk blijven die stoelen leeg.quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat ze er dan andere mensen op gaan zetten? Wizzair, iedereen heeft gewoon een eigen stoel gekregen.
Dat gaat twee kanten op. Tarieven worden per richting bepaald en kunnen erg verschillen. Zo kan het hee lgoed zijn dat de tarieven hoger zijn vanuit de USA omdat er op dat moment een hogere vraag is vanuit die richting. Of andersom.... en zo kan het ook goedkoper zijn, want de tarieven veranderen regelmatigquote:Op woensdag 4 november 2015 16:19 schreef Shivo het volgende:
Waarom is het (een stuk) duurder om een retourtje VS - Europa te boeken, dan een retourtje Europa - VS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |