Klopt, doe ik ook altijd, voornamelijk omdat ik meestal een voorraad van 6 maanden meeneem. Het is nog nooit gecontroleerd overigens.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:26 schreef KillerBee4ever het volgende:
Een bericht van de huisarts is niet nodig, je kunt een medicijn paspoort ophalen bij je apotheek en hierin alle medicijnen die je meeneemt op reis, in laten zetten (een medicijn paspoort is slechts een A4'tje, het stelt niet zoveel voor als de naam doet vermoeden ).
Vliegticketprijzen les nummer 1: De prijzen zijn op geen enkele manier logisch. Het is allemaal op markt gebaseerd en op inkomsten en bezetting van het vliegtuig optimaliseren.quote:Op woensdag 4 november 2015 16:19 schreef Shivo het volgende:
Waarom is het (een stuk) duurder om een retourtje VS - Europa te boeken, dan een retourtje Europa - VS.
Ik woon in Atlanta en wil graag in maart terug naar Nederland maar vind geen vluchten onder de ¤1000, terwijl vluchten van Amsterdam naar Atlanta voor rond de ¤600 te boeken zijn...quote:Op woensdag 4 november 2015 16:51 schreef bartos het volgende:
[..]
Wat zijn de steden en reisdata prijzen hangen vaak van vakantie seizoenen af.
Ik zie nu JFK -> AMS -> JFK voor 628 en anders om voor 536 dat vindt ik geen gek verschil
Ik heb eens een search ertegenaan gegooid, het probleem zit in ATL.quote:Op donderdag 5 november 2015 01:57 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik woon in Atlanta en wil graag in maart terug naar Nederland maar vind geen vluchten onder de ¤1000, terwijl vluchten van Amsterdam naar Atlanta voor rond de ¤600 te boeken zijn...
Waarschijnlijk meer mensen die VS-Europa boeken. Azië-Europa is ook goedkoper dan Europa-Azië.quote:Op woensdag 4 november 2015 16:19 schreef Shivo het volgende:
Waarom is het (een stuk) duurder om een retourtje VS - Europa te boeken, dan een retourtje Europa - VS.
Dat het probleem bij Atlanta ligt kwam ik inderdaad ook achter. Vanaf New york en DC heb je tickets van in de ¤500 met icelandair. Heb de optie binnenlandse vlucht al bekeken maar die zijn hier helaas ook niet super goedkoop en ik ben dan toch bang dat eventueel de vliegtijden wijzigen. De vliegtijden naar New York sloten overigens ook weer niet aan op de vluchten van New York naar Amsterdam..quote:Op donderdag 5 november 2015 07:00 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Ik heb eens een search ertegenaan gegooid, het probleem zit in ATL.
Vreemd genoeg heb ik een ticket MIA->ATL->AMS voor ¤692 met Delta.
[ afbeelding ]
Probeer een binnenlandse vlucht te krijgen naar een andere hub en vlieg vanaf daar.
(bijv EWR, JFK, IAD)
530 met United en ook nog een directe vlucht. Vele malen beschikbaar. Is met 400 dollar korting toch een faire prijsquote:Op donderdag 5 november 2015 11:21 schreef Droopie het volgende:
Kan iemand mij helpen.
Welke datum is het goedkoopst om heen en weer te vliegen naar New York met United.
Ik heb nog een voucher van 400 dollar die ik moet reserveren voor volgende week.
Vliegen kan ook volgend jaar.
Of heeft er iemand interesse om hem voor een mooi prijsje over te nemen.
Zit me te bedenken, ik zou ook nog ergens anders heen kunnen in Amerika/ Canada
Maar ik heb geen zin om bv. 400 bij te betalen om die voucher op te maken, terwijl ik over een tijdje voor 555 euro met KLM kan vliegen op de datum die mij het beste uitkom.
Edit: ik merk dat ik in het verkeerde topic zit
Ja toch en het leuke is, het zijn dezelfde vluchten waarmee ik vertraging had in november 2014.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:06 schreef XL het volgende:
[..]
530 met United en ook nog een directe vlucht. Vele malen beschikbaar. Is met 400 dollar korting toch een faire prijs
[ afbeelding ]
Er is normaliter inderdaad een maximum aantal fietsen wat mee kan op een vlucht. Geheel afhankelijk van zowel de airline als het vliegtuigtype, dus denk dat het toch het beste is even contact met Lao Airlines te zoeken.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:00 schreef baw-pen-nyang het volgende:
Ik ga met een aantal vrienden (5-10 aantal is nog niet helemaal zeker) vliegen en we nemen allemaal een fiets mee.
Denken jullie dat het een probleem op gaat leveren in het vliegtuig.
Het betreft een vlucht van Vientiane (VTE) - Pakse (PKS) met een Lao Airlines ATR-72.
Dit is niet een heel groot vliegtuig.
Ps
geen idee of dit het beste topic is of het algemene luchtvaart topic
Bedankt.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:07 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Er is normaliter inderdaad een maximum aantal fietsen wat mee kan op een vlucht. Geheel afhankelijk van zowel de airline als het vliegtuigtype, dus denk dat het toch het beste is even contact met Lao Airlines te zoeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu zie ik dat dit 130 euro is voor een retour bij Easyjet.
Weet iemand of ze dit goed controleren bij het instappen enzo?
Of beter het risico niet nemen?
quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:21 schreef Leonos het volgende:
Hooi,
Ik vlieg binnenkort naar Liverpool en terug.
Nu heb ik bij een maat 1 letter verkeerd geschreven.Ik zou het niet online proberen te veranderen als wijziging, maar het call centre bellen. Een medewerker heeft soms nog iets van menselijkheid en realiseert zich dat je anders nooit meer Easyjet vliegt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu zie ik dat dit 130 euro is voor een retour bij Easyjet.
Weet iemand of ze dit goed controleren bij het instappen enzo?
Of beter het risico niet nemen?Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:21 schreef Leonos het volgende:
Hooi,
Ik vlieg binnenkort naar Liverpool en terug.
Nu heb ik bij een maat 1 letter verkeerd geschreven.Risico nemen is altijd onverstandig, want het kan dan zo zijn dat je op de heenweg wordt geaccepteerd omdat men de naam vluchtig leest en aangezien het een Nederlandse naam is de fout zomaar ongemerkt kan blijven, echter op de terugweg kan iemand die niet bekend is met Nederlandse namen exact gaan kijken en tot de conclusie komen dat je niet meekan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu zie ik dat dit 130 euro is voor een retour bij Easyjet.
Weet iemand of ze dit goed controleren bij het instappen enzo?
Of beter het risico niet nemen?
Over het algemeen wordt bij kleine naamswijzigingen niets in rekening gebracht door een callcenter medewerker zolang het maar duidelijk is dat het echt een kleine spelfout is.
Zo heb ik vorig jaar het voor elkaar gekregen om mijn achternaam verkeerd te spellen door 2 letters om te draaien en pas bij het online inchecken erachter te komen dat mijn boeking onvindbaar was, toen heeft men dit kosteloos aangepast omdat het duidelijk was dat het echt een spelfout was. Dit was bij Transavia, maar ook bij een Easyjet is er ruimte voor de medewerkers om kleine aanpassingen uit te voeren.RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
Dat is geen probleem.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:02 schreef Brembo het volgende:
Een klein vraagje over de namen. Ik heb de tickets geboekt op voornamen zoals in het paspoort overeenkomen en achternamen, dit lijkt mij toch voldoende?
Voornamen: Jan Piet geboekt als Jan Piet. Ik zie alleen JanPiet nu staan. Ik vlieg met Emirates.
Daar worden er dus twee van gecancelled bij het boarden, want die kwamen niet opdagen. Je kunt tenslotte niet drie x in je eentje boarden. Maar een dubbele plek op één (speciaal) ticket voor ultra dikkerts zal wel lukken, mits bijbetaling.quote:Op vrijdag 13 november 2015 19:52 schreef Yreal het volgende:
Stel nou dat ik 3 tickets heb, kan ik die gewoon allemaal inchecken en dan languit gaan liggen?
Het lijkt me niet dat ze er dan andere mensen op gaan zetten? Wizzair, iedereen heeft gewoon een eigen stoel gekregen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar worden er dus twee van gecancelled bij het boarden, want die kwamen niet opdagen. Je kunt tenslotte niet drie x in je eentje boarden. Maar een dubbele plek op één (speciaal) ticket voor ultra dikkerts zal wel lukken, mits bijbetaling.
Dan maar hopen dat het geen stoelen zijn met zo'n dik metaal schot ertusseninquote:Op vrijdag 13 november 2015 20:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat ze er dan andere mensen op gaan zetten? Wizzair, iedereen heeft gewoon een eigen stoel gekregen.
True. DAn ga ik gewoon op de middelste zitten en lekker breed.quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:24 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dan maar hopen dat het geen stoelen zijn met zo'n dik metaal schot ertussenin
Zo' n LCC zal z'n stoelen waarschijnlijk niet overboeken, want betaald en niet op komen dagen is pech en geld weg. Dit in tegenstelling tot andere maatschappijen waar je de niet goedkoopste tickets kunt wijzigen. Dus ja, waarschijnlijk blijven die stoelen leeg.quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat ze er dan andere mensen op gaan zetten? Wizzair, iedereen heeft gewoon een eigen stoel gekregen.
Dat gaat twee kanten op. Tarieven worden per richting bepaald en kunnen erg verschillen. Zo kan het hee lgoed zijn dat de tarieven hoger zijn vanuit de USA omdat er op dat moment een hogere vraag is vanuit die richting. Of andersom.... en zo kan het ook goedkoper zijn, want de tarieven veranderen regelmatigquote:Op woensdag 4 november 2015 16:19 schreef Shivo het volgende:
Waarom is het (een stuk) duurder om een retourtje VS - Europa te boeken, dan een retourtje Europa - VS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |