abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 november 2015 @ 12:32:23 #51
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_157242236
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 12:24 schreef miro86 het volgende:

[..]

Die van Iberia heeft nog een overstap op San Jose (met een van die plaatselijke dingen). De vlucht naar MAD is wel gewoon Iberia.

Hoe vaak denk je dat er vluchten zijn tussen IAD en IAH? Om de uur? 30 minuten?
IAH is geen must, als je op IAD te laat bent kunnen ze je ook anders naar El Salvador vliegen. Vanaf IAD heeft united wel mogelijkheden genoeg!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 1 november 2015 @ 12:34:12 #52
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_157242275
San Jose is zeker zuid amerikaans? En niet SJC? Want silicon valley airport is wel echt een bazenvliegveld.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_157242372
quote:
99s.gif Op zondag 1 november 2015 12:34 schreef XL het volgende:
San Jose is zeker zuid amerikaans? En niet SJC? Want silicon valley airport is wel echt een bazenvliegveld.
SJO - Costa Rica
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zondag 1 november 2015 @ 14:09:54 #54
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_157244564
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 12:38 schreef miro86 het volgende:

[..]

SJO - Costa Rica
Wat zijn je reisdata?
pi_157244893
10 dec Bru/Ams - SAL// 19 Jan PTY - BRU/AMS
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_157245016
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 00:29 schreef CudiKid het volgende:

[..]

Zit je wel naast de wc. Moet je maar net willen bij een long haul vlucht....
In het midden van een vliegtuig heb je geen wc toch of mis ik nou wat
Zie!
pi_157245130
quote:
5s.gif Op zondag 1 november 2015 14:23 schreef johnson555 het volgende:

[..]

In het midden van een vliegtuig heb je geen wc toch of mis ik nou wat
Je mist wat denk ik. Of je zit bij en wc of je zit bij een keuken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157246455
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 14:28 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Je mist wat denk ik. Of je zit bij en wc of je zit bij een keuken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O wachtdat zijn wel de heel wat grotere vliegtuigen :@ :@

Ik vlieg denk ik met zo n standaard vliegtuigje (30 rijen en dan 2 x 3?) , die hebben geen wc in t midden alleen vooraan en einde :)

Eerst stuk naar IST en dan door c_/
Zie!
pi_157252759
Twee halflange vluchten vind ik ook vervelender dan één lange, en een kortere vlucht. Weet niet zo goed waarom, is een gevoel kan je niet uitleggen
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 1 november 2015 @ 19:49:35 #60
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_157253208
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 14:20 schreef miro86 het volgende:
10 dec Bru/Ams - SAL// 19 Jan PTY - BRU/AMS
Ik vind ze bij united voor 665 met 1 overstap (3 uur) op IAH en 750 met KLM/Delta (overnachting Atlanta). Klinkt mij allebei beter in de oren dan wat jij vond. 665 is goedkoper en korter en ik zou zelf vermoedelijk KLM/Delta boeken met een hotel in Atlanta.
  zondag 1 november 2015 @ 19:53:12 #61
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_157253295

Heb je nog een dreamliner voor de nachtvlucht ook!
  zondag 1 november 2015 @ 21:10:22 #62
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_157256096
Wat een oude rotzooi is de business class in de AF A380 zeg. Viel me zwaar tegen.

Wel een lekkere stoel, 60B. Lekker rustig.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_157265484
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 19:31 schreef sirdanilot het volgende:
Twee halflange vluchten vind ik ook vervelender dan één lange, en een kortere vlucht. Weet niet zo goed waarom, is een gevoel kan je niet uitleggen
Slaap. Daarom zijn die overstappen op dubai altijd zo vervelend.
Dat is midden in je slaap.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_157301200
Afgelopen zondag een vervelende ervaring gehad met Air Malta. Heb nu een vraag die jullie misschien kunnen beantwoorden.

Ik zou zondag om 11:30 uur vliegen vanaf Schiphol naar Malta international airport. Echter door een technisch mankement aan het vliegtuig mochten, na 3 uur wachten, 33 passagiers het toestel niet boarden ivm veiligheidsoverwegingen. Waaronder ik en mijn vader.

Van die 33 passagiers werd de bagage van board gehaald en doorgestuurd naar de bagagebelts. Maar blijkbaar is er in de chaos wat mis gegaan waardoor de bagage van mij en mijn vader niet van het vliegtuig is afgehaald en dus wel is vertrokken naar Malta (weten wij achteraf).

Na daarvan een rapport te hebben opgemaakt en nog langer gewacht te hebben werd ons een alternatieve vlucht aangeboden om 16:00 vanaf Brussel Aiport. Transport daar naartoe zou geregeld worden. Echter, onze bagage was kwijt, met daar in benodigde medicijnen voor mijn vader. Op dat moment wisten we niet waar onze bagage was, richting Malta of nog ergens op Schiphol. Daarom durfde het niet (afgezien van het feit dat het wel een heel vermoeiende reis wordt als we ook nog 3 uur met een bus naar Brussel zouden moeten reizen) aan het hebben de alternatieve vlucht geweigerd.

Verder hebben we niks meer gehoord van Air Malta wat betreft alternatieve vluchten of compensatie. Het enige wat de customer service kon zeggen is dat we ons ticketgeld terugkrijgen.

Om het verhaal af te maken: vandaan kregen we onze bagage terug en bleek mijn vaders computer gestolen te zijn. Iets wat niet gebeurd zou zijn als de bagage gewoon netjes uit het vliegtuig was gehaald. Bovendien is het volgens mij niet toegestaan dat bagage zonder passagier vliegt, iets wat in dit geval dus wel is gebeurd.

Mijn vraag is nu: wat kan ik claimen van Air Malta? Ik ben ervan op de hoogte dat we in ieder geval de kosten van het ticket + een compensatie van 400 euro kunnen eisen (zie: http://eur-lex.europa.eu/(...)2%2FDOC_1&format=PDF).

Maar kan ik verder nog wat op Air Malta verhalen? We hebben bijvoorbeeld hotelkosten gemaakt die we in zijn geheel kwijt zijn (vanwege de late annulering). Daarnaast zijn er de kosten van de gestolen computer van mijn vader (ik heb wel een reisverzekering, maar mijn vader niet...).

tl;dr: onvrijwillig geweigerd op vlucht, bagage kwijt (en achteraf blijkt: toch mee op vlucht) en computer uit bagage gestolen.

Vraag: wat kan ik claimen van Air Malta?

Bedankt!
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:38:57 #65
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157304248
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 19:31 schreef sirdanilot het volgende:
Mwah, wanneer ik door kan slapen vind ik een lange en een korte vlucht ook wel fijner. Maar vaak kom je na een lange vlucht toch al als een onfrisse zombie aan en als er dan nog een vlucht van 2 tot 3 uur achteraan moet met een overstaptijd van 2+ uur, voel ik me nooit echt lekker bij aankomst.

Twee half lange vluchten b.v. middagvlucht naar DXB +/- 6 uur en dan nog eens 6 tot 7 uur deel ik altijd op in 1e vlucht eten, drinken, film kijken en lezen + klein tukkie. Aankomst op DXB om middernacht en vervolg om 2 of 3 uur 's nachts probeer ik dan geheel te slapen met zo'n fijne niet storen en wake-up for breakfast sticker op je stoelleuning. Dan kom ik heel wat uitgeruster op bestemming (SIN, KUL of BKK) aan. En beide legs gaan ook nog eens razendsnel voorbij.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157306042
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:27 schreef -Beer- het volgende:
Afgelopen zondag een vervelende ervaring gehad met Air Malta. Heb nu een vraag die jullie misschien kunnen beantwoorden.

Ik zou zondag om 11:30 uur vliegen vanaf Schiphol naar Malta international airport. Echter door een technisch mankement aan het vliegtuig mochten, na 3 uur wachten, 33 passagiers het toestel niet boarden ivm veiligheidsoverwegingen. Waaronder ik en mijn vader.

Van die 33 passagiers werd de bagage van board gehaald en doorgestuurd naar de bagagebelts. Maar blijkbaar is er in de chaos wat mis gegaan waardoor de bagage van mij en mijn vader niet van het vliegtuig is afgehaald en dus wel is vertrokken naar Malta (weten wij achteraf).

Na daarvan een rapport te hebben opgemaakt en nog langer gewacht te hebben werd ons een alternatieve vlucht aangeboden om 16:00 vanaf Brussel Aiport. Transport daar naartoe zou geregeld worden. Echter, onze bagage was kwijt, met daar in benodigde medicijnen voor mijn vader. Op dat moment wisten we niet waar onze bagage was, richting Malta of nog ergens op Schiphol. Daarom durfde het niet (afgezien van het feit dat het wel een heel vermoeiende reis wordt als we ook nog 3 uur met een bus naar Brussel zouden moeten reizen) aan het hebben de alternatieve vlucht geweigerd.

Verder hebben we niks meer gehoord van Air Malta wat betreft alternatieve vluchten of compensatie. Het enige wat de customer service kon zeggen is dat we ons ticketgeld terugkrijgen.

Om het verhaal af te maken: vandaan kregen we onze bagage terug en bleek mijn vaders computer gestolen te zijn. Iets wat niet gebeurd zou zijn als de bagage gewoon netjes uit het vliegtuig was gehaald. Bovendien is het volgens mij niet toegestaan dat bagage zonder passagier vliegt, iets wat in dit geval dus wel is gebeurd.

Mijn vraag is nu: wat kan ik claimen van Air Malta? Ik ben ervan op de hoogte dat we in ieder geval de kosten van het ticket + een compensatie van 400 euro kunnen eisen (zie: http://eur-lex.europa.eu/(...)2%2FDOC_1&format=PDF).

Maar kan ik verder nog wat op Air Malta verhalen? We hebben bijvoorbeeld hotelkosten gemaakt die we in zijn geheel kwijt zijn (vanwege de late annulering). Daarnaast zijn er de kosten van de gestolen computer van mijn vader (ik heb wel een reisverzekering, maar mijn vader niet...).

tl;dr: onvrijwillig geweigerd op vlucht, bagage kwijt (en achteraf blijkt: toch mee op vlucht) en computer uit bagage gestolen.

Bedankt!
Kun je hier een apart topic voor maken? Dit is wel een eigen topic waard ...
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_157306189
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:27 schreef -Beer- het volgende:

Bedankt!
http://www.airmalta.com/i(...)pensation-dbc-notice

Je hebt recht op 250 euro compensatie, omdat je Denied Boarding bent. Er s jou ook geen vlucht aangeboden die jou binnen de termijn van 3 uur op de plaats van bestemming zou hebben gebracht.

EDIT: http://www.kilometerafstanden.nl/hemelsbreed-afstand-meten.htm Het is meer dan 1500 kilometer hemelsbreed, dus je hebt zelfs recht op 400 euro compensatie.

Ook schade aan je bagage kun je claimen maar dan moet je zelf even uitzoeken onder welke regeling dit valt.

Wat een prutmaatschappij zeg.

[ Bericht 3% gewijzigd door sirdanilot op 04-11-2015 00:01:41 ]
pi_157306223
Hotelkosten zul je niet terugkrijgen vrees ik. Maar dus wel 400 euro dus je komt al een eindje.

Vervelende ervaring zeg.

[ Bericht 48% gewijzigd door sirdanilot op 04-11-2015 00:05:52 ]
pi_157307810
En een tip voor de volgende keer: Stop medicijnen en dure spullen nooit in je ruimbagage.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 4 november 2015 @ 09:12:29 #70
62913 Blik
The one and Only!
pi_157308252
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 08:27 schreef Hallojo het volgende:
En een tip voor de volgende keer: Stop medicijnen en dure spullen nooit in je ruimbagage.
Idd, echt nooit doen. Zorg voor een bericht van de dokter en dan mag je je medicijnen altijd meenemen. Je bagage kan altijd kwijtraken en dan ben je het bokje
pi_157308424
Een bericht van de huisarts is niet nodig, je kunt een medicijn paspoort ophalen bij je apotheek en hierin alle medicijnen die je meeneemt op reis, in laten zetten (een medicijn paspoort is slechts een A4'tje, het stelt niet zoveel voor als de naam doet vermoeden :) ).
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  woensdag 4 november 2015 @ 11:24:41 #72
62913 Blik
The one and Only!
pi_157310061
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:26 schreef KillerBee4ever het volgende:
Een bericht van de huisarts is niet nodig, je kunt een medicijn paspoort ophalen bij je apotheek en hierin alle medicijnen die je meeneemt op reis, in laten zetten (een medicijn paspoort is slechts een A4'tje, het stelt niet zoveel voor als de naam doet vermoeden :) ).
Zo zie je maar, geen ervaring mee verder. Maar weet wel dat je never nooit je belangrijke medicijnen en andere belangrijke spullen in je koffer moet stoppen. Want je weet nooit of je je koffer voor langere tijd kwijt bent
pi_157312515
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:38 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Mwah, wanneer ik door kan slapen vind ik een lange en een korte vlucht ook wel fijner. Maar vaak kom je na een lange vlucht toch al als een onfrisse zombie aan en als er dan nog een vlucht van 2 tot 3 uur achteraan moet met een overstaptijd van 2+ uur, voel ik me nooit echt lekker bij aankomst.

Twee half lange vluchten b.v. middagvlucht naar DXB +/- 6 uur en dan nog eens 6 tot 7 uur deel ik altijd op in 1e vlucht eten, drinken, film kijken en lezen + klein tukkie. Aankomst op DXB om middernacht en vervolg om 2 of 3 uur 's nachts probeer ik dan geheel te slapen met zo'n fijne niet storen en wake-up for breakfast sticker op je stoelleuning. Dan kom ik heel wat uitgeruster op bestemming (SIN, KUL of BKK) aan. En beide legs gaan ook nog eens razendsnel voorbij.
Serieus?
Vind dat altijd zo irritant dat je eindelijk aan het pitten bent en dan weer op moet staan, 3 uur wachten en dan weer verder.

Zeker naar SIN via DBX zijn de tijden slecht.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_157315937
Waarom is het (een stuk) duurder om een retourtje VS - Europa te boeken, dan een retourtje Europa - VS.
Jesus saves but death prevails.
pi_157316667
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 16:19 schreef Shivo het volgende:
Waarom is het (een stuk) duurder om een retourtje VS - Europa te boeken, dan een retourtje Europa - VS.
Wat zijn de steden en reisdata prijzen hangen vaak van vakantie seizoenen af.

Ik zie nu JFK -> AMS -> JFK voor 628 en anders om voor 536 dat vindt ik geen gek verschil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')