abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 oktober 2015 @ 19:09:45 #1
6941 APK
Factual, I think.
pi_157164731
Als vervolg op:
TRV / Lange vliegreizen
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen,
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #2
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #3
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
TRV / Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
TRV / Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
TRV / Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
TRV / Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #22 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #24 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #25 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #26 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: TRV / Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #28
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_157164795
Oe, sorry, ik had niet door dat ik de laatste post had.
pi_157164858
Wat irritant trouwens dat je vooraf de prijzen voor een economy comfort stoel nergens kan vinden. Tussen de 60-160 euro ja, daar kom je lekker verder mee.

Edit: Wat gegoogle levert me 140 euro op. Hmm. Worth it?

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2015 19:16:55 ]
pi_157165035
Altijd business? Vriend, geld teveel ofzo :D
  Moderator woensdag 28 oktober 2015 @ 19:23:42 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_157165107
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:14 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat irritant trouwens dat je vooraf de prijzen voor een economy comfort stoel nergens kan vinden. Tussen de 60-160 euro ja, daar kom je lekker verder mee.

Edit: Wat gegoogle levert me 140 euro op. Hmm. Worth it?
Voor je gebroken teen misschien wel?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_157165313
En hoe groot is de kans nou dat je bij het inchecken van je bagage nog aan een leuke stoel kunt komen voor minder geld dan online?
  woensdag 28 oktober 2015 @ 20:33:10 #7
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157167396
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:30 schreef clumsy_clown het volgende:
En hoe groot is de kans nou dat je bij het inchecken van je bagage nog aan een leuke stoel kunt komen voor minder geld dan online?
Welke maatschappij? Bij KLM gaan de prijzen voor Economy Comfort en Exit Row, (maar daar mag je met een gebroken teen vast niet zitten) zodra de on- lne check in open gaat, omlaag. Maar meestal niet zoveel kans dat er nog over zijn, want FB Platinum level krijgen deze stoelen standaard gratis asnfeboeden, en Gold betaalt er ook maar 50% voor. Online check in gaat 30 tot 24 uur voor vertrek open, afhankelijk van je bestemming.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157169915
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 20:33 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Welke maatschappij? Bij KLM gaan de prijzen voor Economy Comfort en Exit Row, (maar daar mag je met een gebroken teen vast niet zitten) zodra de on- lne check in open gaat, omlaag. Maar meestal niet zoveel kans dat er nog over zijn, want FB Platinum level krijgen deze stoelen standaard gratis asnfeboeden, en Gold betaalt er ook maar 50% voor. Online check in gaat 30 tot 24 uur voor vertrek open, afhankelijk van je bestemming.
KLM idd. Ik mag vanavond inchecken, 2.30 uur NL tijd, dus dat scheelt veel mensen liggen dan vast op bed. Ik zit stiekem te hopen dat ik mag upgraden naar business maar dat zal wel niet. En qua exit row: wat niet weet, wat niet deert.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 00:47:27 #9
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_157175448
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:20 schreef MrBanaan1 het volgende:
Altijd business? Vriend, geld teveel ofzo :D
Ik vlieg zakelijk.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 29 oktober 2015 @ 06:33:45 #10
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_157176676
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 21:34 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

KLM idd. Ik mag vanavond inchecken, 2.30 uur NL tijd, dus dat scheelt veel mensen liggen dan vast op bed. Ik zit stiekem te hopen dat ik mag upgraden naar business maar dat zal wel niet. En qua exit row: wat niet weet, wat niet deert.
En?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 29 oktober 2015 @ 08:59:37 #11
62913 Blik
The one and Only!
pi_157177471
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 20:33 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Welke maatschappij? Bij KLM gaan de prijzen voor Economy Comfort en Exit Row, (maar daar mag je met een gebroken teen vast niet zitten) zodra de on- lne check in open gaat, omlaag. Maar meestal niet zoveel kans dat er nog over zijn, want FB Platinum level krijgen deze stoelen standaard gratis asnfeboeden, en Gold betaalt er ook maar 50% voor. Online check in gaat 30 tot 24 uur voor vertrek open, afhankelijk van je bestemming.
Curacao is nou niet bepaald een zakelijke bestemming, dus dan zullen er echt nog wel stoelen beschikbaar zijn.
pi_157178538
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 08:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Curacao is nou niet bepaald een zakelijke bestemming, dus dan zullen er echt nog wel stoelen beschikbaar zijn.
Nou, de hele fucking business class zit anders al vol. Ik wilde kijken voor een upgrade, maar helaas. Heb nu een EC, helaas wel aan het linkerraam. Hopen dat de stoel naast me leeg blijft, maar het vliegtuig zit goed vol.
pi_157178595
Jezus. Economy comfort zit ook al helemaal vol. En ik lees echt hele slechte dingen over de breedte van de klm-stoelen in de 747's dus ik ben benieuwd :')
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:33:39 #14
62913 Blik
The one and Only!
pi_157178788
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:14 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nou, de hele fucking business class zit anders al vol. Ik wilde kijken voor een upgrade, maar helaas. Heb nu een EC, helaas wel aan het linkerraam. Hopen dat de stoel naast me leeg blijft, maar het vliegtuig zit goed vol.
Ik zou persoonlijk nooit business class vliegen op eigen kosten. Ben je zo 3x tot 4x je ticketprijs kwijt. Dacht dat je ook naar Economy COmfort wilde upgraden ipv business

Wel zuur dat Economy Comfort al volzit. Maar zo enorm drama is het ook weer niet, tenzij je 100+ kilo en 1,90 bent. Gewoon lekker coconnen en afzonderen in dat hoekje en het komt goed. Die 10 uur zijn ook zo weer voorbij
pi_157178807
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:33 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik zou persoonlijk nooit business class vliegen op eigen kosten. Ben je zo 3x tot 4x je ticketprijs kwijt. Dacht dat je ook naar Economy COmfort wilde upgraden ipv business

Wel zuur dat Economy Comfort al volzit. Maar zo enorm drama is het ook weer niet, tenzij je 100+ kilo en 1,90 bent. Gewoon lekker coconnen en afzonderen in dat hoekje en het komt goed. Die 10 uur zijn ook zo weer voorbij
Nou ja ik hoopte op een cheap ass upgrade :P Maar goed, nu kan ik mooi de economy comfort reviewen.
pi_157179086
Hoop er maar niet op, vrijwel altijd een teleurstelling :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_157179124
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:33 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik zou persoonlijk nooit business class vliegen op eigen kosten. Ben je zo 3x tot 4x je ticketprijs kwijt.
Kwestie van geluk hebben. Vorig jaar vloog ik op eigen kosten Business. Was maar 100 pond duurde dar Premium Economy. En gewoon kunnen slapen tijdens een nachtvlucht is dat echt wel waard.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:59:26 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_157179205
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:55 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Kwestie van geluk hebben. Vorig jaar vloog ik op eigen kosten Business. Was maar 100 pond duurde dar Premium Economy. En gewoon kunnen slapen tijdens een nachtvlucht is dat echt wel waard.
Dan heb je heel veel geluk gehad, want standaard is dat zeker niet
  donderdag 29 oktober 2015 @ 18:59:51 #19
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157187558
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Dan heb je heel veel geluk gehad, want standaard is dat zeker niet
POND, dus zal wel BA zijn. En daar zijn Premium Economy tickets rete duur. vb LHR-SIN, ene collega vloog Economy voor 800 en ander Premium voor 1900 Pond. Maar dan heb je ook wel een business class look-a-like stoel. Dus zal een lege BC stoel daar dan wel eens voor weinig te krijgen zijn.

Geen vergelijk met wat AF/KLM als economy comfort op intercontinentale vluchten aanbiedt. Maar EC bij KLM in een 747 is best OK, aparte cabine links voorin, prima stoelen met genoeg recline en beenruimte.

En ja, daar had ik dus dit jaar wel een gratis upgrade naar EC want ipv een 777 stond er ineens een 747 aan de gate en met een laag rij nummer en een A stoel mocht ik bij binnenkomst dus links, ipv rechtsaf. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157189136
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 00:47 schreef static het volgende:

[..]

Ik vlieg zakelijk.
Ken zoveel mensen die zakelijk vliegen, krijgen echt geen bc. Lucker :P
pi_157196188
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Dan heb je heel veel geluk gehad, want standaard is dat zeker niet
Klopt, was een zomeractie van inderdaad BA. Was er zeer blij mee. ^O^
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_157196199
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 20:05 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Ken zoveel mensen die zakelijk vliegen, krijgen echt geen bc. Lucker :P
En dan eens naar de first class prijzen kijken. Ik vraag me soms echt af waar je moet werken of welke loterij je moet winnen om dat betaalbaar en redelijk te vinden. :o
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_157196549
Vlieg ook alleen maar business (of upper class zoals ze 't bij Virgin noemen) op vluchten UK><USA. Kosten vallen reuze mee. 1500pond eastcoast en westcoast tussen 2000-3000. Nooit spijt van. Maar iedereen maakt zijn eigen afweging op basis van inkomen danwel wat voor comfort je wil. Voor Nederlanders was 't al helemaal goedkoop afgelopen Jaren door de AMS-London-USA trick bij Virgin. Nu is die alleen nog maar te doen door Dublin-London-Usa :(

KLM lijkt me echt een drama om mee te vliegen.. Op alles wordt daar gekort lijkt 't wel. Vind ik Virgin/ Delta/ BA toch stukken beter.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:22:00 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_157198785
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 00:35 schreef RipCity het volgende:

KLM lijkt me echt een drama om mee te vliegen.. Op alles wordt daar gekort lijkt 't wel. Vind ik Virgin/ Delta/ BA toch stukken beter.
Mwah, KLM is de laatste jaren flink aan het upgraden geslagen omdat ze idd een beetje achter liepen qua Business Class configuratie. Maar als je nu de nieuwe configuratie hebt, zit je volgens mij best prima.

Ik mag overigens alleen intercontinentaal ook business vliegen van mijn werk. Alleen vliegen we 99% van de keren binnen Europa :P
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:22:09 #25
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_157199692
Misschien kijk ik ergens overheen; heb net een retour-ticket Amsterdam - HK gekocht, maar heen krijg je 12967 level miles, maar terug 8645.

De miles-finder van FB geeft weer andere getallen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:22:45 #26
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_157199699
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 00:35 schreef RipCity het volgende:
KLM lijkt me echt een drama om mee te vliegen.. Op alles wordt daar gekort lijkt 't wel.
Ik kan je toch echt het tegenovergestelde melden.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:38:58 #27
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_157199910
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 00:35 schreef RipCity het volgende:
Vlieg ook alleen maar business (of upper class zoals ze 't bij Virgin noemen) op vluchten UK><USA. Kosten vallen reuze mee. 1500pond eastcoast en westcoast tussen 2000-3000. Nooit spijt van. Maar iedereen maakt zijn eigen afweging op basis van inkomen danwel wat voor comfort je wil. Voor Nederlanders was 't al helemaal goedkoop afgelopen Jaren door de AMS-London-USA trick bij Virgin. Nu is die alleen nog maar te doen door Dublin-London-Usa :(

KLM lijkt me echt een drama om mee te vliegen.. Op alles wordt daar gekort lijkt 't wel. Vind ik Virgin/ Delta/ BA toch stukken beter.
KLM vind ik ook eigenlijk erg prettig. Vergelijk dat eens met Lufthansa, dan zie je hoe je de klant als een citroen kunt uitpersen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_157200613
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 10:22 schreef static het volgende:

[..]

Ik kan je toch echt het tegenovergestelde melden.
Nu de europese vluchten zijn tegenwoordig toch wel schraal.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:19:52 #29
62913 Blik
The one and Only!
pi_157200704
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nu de europese vluchten zijn tegenwoordig toch wel schraal.
Ze moeten wel met alle concurrentie van LCC's zoals Ryanair, Eayjet, etc.

Ik vind het al heel wat dat zo nog steeds rondlopen met een snack/broodje op relatief korte vluchten naar London e.d. Finnair vloog ik vroeger regelmatig mee, en als ik naar Helsinki vlieg kan ik een kopje koffie krijgen en that's it. En op een vlucht van ruim 2 uur is dat nog veel schraler dan wat de KLM aanbiedt
pi_157200760
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:19 schreef Blik het volgende:

[..]

Ze moeten wel met alle concurrentie van LCC's zoals Ryanair, Eayjet, etc.

Ik vind het al heel wat dat zo nog steeds rondlopen met een snack/broodje op relatief korte vluchten naar London e.d. Finnair vloog ik vroeger regelmatig mee, en als ik naar Helsinki vlieg kan ik een kopje koffie krijgen en that's it. En op een vlucht van ruim 2 uur is dat nog veel schraler dan wat de KLM aanbiedt
In zekere zin logisch maar wat is de meerwaarde dan van een KLM boven een Ryanair als ruimbagage en extra's er niet meer bij inzitten maar de prijs wel 3 tot 5x zo hoog is?

Ernstiger nog dat concurrenten als austrian het wel blijven aanbieden.

Overigens is het eten van finnair echt smerig :P .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_157201010
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 00:05 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

En dan eens naar de first class prijzen kijken. Ik vraag me soms echt af waar je moet werken of welke loterij je moet winnen om dat betaalbaar en redelijk te vinden. :o
Precies :D
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:37:15 #32
62913 Blik
The one and Only!
pi_157201024
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

In zekere zin logisch maar wat is de meerwaarde dan van een KLM boven een Ryanair als ruimbagage en extra's er niet meer bij inzitten maar de prijs wel 3 tot 5x zo hoog is?

Ernstiger nog dat concurrenten als austrian het wel blijven aanbieden.

Overigens is het eten van finnair echt smerig :P .
Als de locatie hetzelfde is, en de vluchttijd gunstig dan kies ik gewoon voor prijs en dus voor Ryanair. Alhoewel ik laatst naar Geneven ben gevlogen, en uiteindelijk gewoon voor KLM heb gekozen ipv Easyjet. Scheelde slechts een paar tientjes en die extra legs kunnen nog wel van toepassing komen om Gold te worden dit jaar
pi_157201063
First en Business Class is alleen leuk als iemand anders het voor je betaald.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:38:07 #34
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157202125
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

In zekere zin logisch maar wat is de meerwaarde dan van een KLM boven een Ryanair als ruimbagage en extra's er niet meer bij inzitten maar de prijs wel 3 tot 5x zo hoog is?

Ernstiger nog dat concurrenten als austrian het wel blijven aanbieden.

Overigens is het eten van finnair echt smerig :P .
Dat laatste kan ik beamen. Maar so what wanneer ze een (vakantie) ticket naar ZO Azie aanbieden voor rond de 500 euro. Dan sla ik die maaltijd graag een keerje over. ;)

Prijs bij KLM zal echt geen 5 x hoger zijn dan by Ryanair. Zeker niet wanneer je een week voor vertrek boekt. Maar indien gewenst, ga lekker op het platform in de regen staan te wachten itt boarding aan de gate op de C of D pier.

[ Bericht 5% gewijzigd door buzz1291 op 30-10-2015 19:36:14 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:02:30 #35
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_157202580
Ik heb nog nooit met een budget-maatschappij gevlogen; wat zijn de wezenlijke verschillen buiten voor zowat alles extra betalen?

Praktisch gezien bedoel ik; dus het boarden, stoel kiezen, terminal/gate, etc?

Ben wel benieuwd. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_157202674
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 13:02 schreef static het volgende:
Ik heb nog nooit met een budget-maatschappij gevlogen; wat zijn de wezenlijke verschillen buiten voor zowat alles extra betalen?

Praktisch gezien bedoel ik; dus het boarden, stoel kiezen, terminal/gate, etc?

Ben wel benieuwd. :)
Ik heb alleen met Wizzair gevlogen en daarmee zijn de verschillen eigenlijk alleen dat je voor stoelkeuze, hapje/drankje en bagage een klein bedrag moet betalen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_157202702
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 13:02 schreef static het volgende:
Ik heb nog nooit met een budget-maatschappij gevlogen; wat zijn de wezenlijke verschillen buiten voor zowat alles extra betalen?

Praktisch gezien bedoel ik; dus het boarden, stoel kiezen, terminal/gate, etc?

Ben wel benieuwd. :)
Op zich niet heel veel. Je krijgt gewoon automatisch een stoel toegewezen als je incheckt (of je kan tegen betaling een stoel kiezen). Vorig jaar bij een vlucht met Wizz Air kon ik gaan zitten waar ik wilde (als in geen stoelnummer op het ticket, dus net als in de bus/trein op de eerste de beste lege stoel neerploffen :D), maar dat was dit jaar niet meer, dus ik vermoed dat dat niet meer bestaat.

Gate is als je vanaf Schiphol vliegt vaak ergens heel ver lopen, al vlieg ik met budgetvluchten altijd vanaf Eindhoven en daar is ver lopen onmogelijk :P
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:16:09 #38
62913 Blik
The one and Only!
pi_157202832
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 13:08 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Op zich niet heel veel. Je krijgt gewoon automatisch een stoel toegewezen als je incheckt (of je kan tegen betaling een stoel kiezen). Vorig jaar bij een vlucht met Wizz Air kon ik gaan zitten waar ik wilde (als in geen stoelnummer op het ticket, dus net als in de bus/trein op de eerste de beste lege stoel neerploffen :D), maar dat was dit jaar niet meer, dus ik vermoed dat dat niet meer bestaat.

Gate is als je vanaf Schiphol vliegt vaak ergens heel ver lopen, al vlieg ik met budgetvluchten altijd vanaf Eindhoven en daar is ver lopen onmogelijk :P
Ver lopen valt wel mee, als je helemaal achterin de B-gate moet zijn is het ook een pokke-eind lopen.

Op Schiphol heb je de M-Gates, die specifiek voor de low-cost carriers zijn. Minder faciliteiten dus ook na de douane. Vaak lopend naar het vliegtuig ipv via een slurf.
pi_157207618
Vraagje - Ik heb een leuke vlucht gevonden met United via IAD en IAH naar Midden-Amerika.

Het is een van de snelste verbindingen en blijkt erg goedkoop. Ik twijfel alleen over de overstaptijden: ik heb maar 70 minuten op Dulles. Is dat voldoende?

Ik heb nooit eerder op IAD gevlogen, maar als het JFK was zou dat nimmer nooit voldoende zijn.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_157222724
Niemand?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:43:37 #41
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_157224083
Internationale aankomst? Dan is het krap, maar als ze het op 1 ticket verkopen en prijs is belangrijk... Dan kun je het toch doen? Zeker als je eindbestemming niet te exotisch is, dan kunnen ze je goed omboeken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_157230713
als je je stoel wijzigt krijg je dan een ander ticket?
pi_157231304
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:45 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
als je je stoel wijzigt krijg je dan een ander ticket?
Nee
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_157235156
Kan je trouwens een stoel bij de nooduitgang regelen bij bv Turkish?
Zie!
pi_157237081
quote:
5s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 23:11 schreef johnson555 het volgende:
Kan je trouwens een stoel bij de nooduitgang regelen bij bv Turkish?
Zit je wel naast de wc. Moet je maar net willen bij een long haul vlucht....
pi_157238341
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:52 schreef miro86 het volgende:
Vraagje - Ik heb een leuke vlucht gevonden met United via IAD en IAH naar Midden-Amerika.

Het is een van de snelste verbindingen en blijkt erg goedkoop. Ik twijfel alleen over de overstaptijden: ik heb maar 70 minuten op Dulles. Is dat voldoende?

Ik heb nooit eerder op IAD gevlogen, maar als het JFK was zou dat nimmer nooit voldoende zijn.
Ik vind het zelf erg krap

Maar als het een vlucht is die door 1 maatschappij wordt aangeboden, en je haalt je volgende vlucht niet, dan moeten zij jou gewoon omboeken naar de volgende vlucht, en loop je dus hooguit risico op wat vertraging. Als het echt significant goedkoper is dan alle andere opties zou ik het dus wel doen.

Maar als je er een tientje op bespaart zou ik toch een andere vlucht keizen
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_157239126
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 10:22 schreef static het volgende:
Misschien kijk ik ergens overheen; heb net een retour-ticket Amsterdam - HK gekocht, maar heen krijg je 12967 level miles, maar terug 8645.

De miles-finder van FB geeft weer andere getallen.
ze zullen je graag weg willen hebben...
pi_157241860
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 01:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik vind het zelf erg krap

Maar als het een vlucht is die door 1 maatschappij wordt aangeboden, en je haalt je volgende vlucht niet, dan moeten zij jou gewoon omboeken naar de volgende vlucht, en loop je dus hooguit risico op wat vertraging. Als het echt significant goedkoper is dan alle andere opties zou ik het dus wel doen.

Maar als je er een tientje op bespaart zou ik toch een andere vlucht keizen
Het scheelt 200 euro (713 tegen 944). Aangeboden door United. De vlucht van 944 is voor mij ook fijner omdat ik milesbij ze heb, maar aan de andere kant hebben we het over Iberia :')
quote:
99s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:43 schreef XL het volgende:
Internationale aankomst? Dan is het krap, maar als ze het op 1 ticket verkopen en prijs is belangrijk... Dan kun je het toch doen? Zeker als je eindbestemming niet te exotisch is, dan kunnen ze je goed omboeken.
Helaas is het wel vrij exotisch (El Salvador). De overstap in Houston is ook maar 2 uur, dus een latere vlucht naar Houston is eigenlijk geen optie.

Er is ook een optie met een overstap op EWR met 80 minuten, maar dan weet je zo goed als zeker dat je het niet kunt halen. Plus ik vind EWR een kut vliegveld.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zondag 1 november 2015 @ 12:21:08 #49
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_157242013
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 12:12 schreef miro86 het volgende:

[..]

Het scheelt 200 euro (713 tegen 944). Aangeboden door United. De vlucht van 944 is voor mij ook fijner omdat ik milesbij ze heb, maar aan de andere kant hebben we het over Iberia :')

[..]

Helaas is het wel vrij exotisch (El Salvador). De overstap in Houston is ook maar 2 uur, dus een latere vlucht naar Houston is eigenlijk geen optie.

Er is ook een optie met een overstap op EWR met 80 minuten, maar dan weet je zo goed als zeker dat je het niet kunt halen. Plus ik vind EWR een kut vliegveld.
Dulles - Houston gaan wel veel vluchten. Zijn volgens mij twee hubs voor star alliance. United is net zo waardeloos als Iberia. Dus dat maakt weinig verschil. Als Iberia via MAD direct gaat en de vlucht naar MAD ook iberia is (niet iberia express), dan zou ik die verbinding nemen. Liever een korte en een lange vlucht dan 3 van die half lange.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_157242076
quote:
99s.gif Op zondag 1 november 2015 12:21 schreef XL het volgende:

[..]

Dulles - Houston gaan wel veel vluchten. Zijn volgens mij twee hubs voor star alliance. United is net zo waardeloos als Iberia. Dus dat maakt weinig verschil. Als Iberia via MAD direct gaat en de vlucht naar MAD ook iberia is (niet iberia express), dan zou ik die verbinding nemen. Liever een korte en een lange vlucht dan 3 van die half lange.
Die van Iberia heeft nog een overstap op San Jose (met een van die plaatselijke dingen). De vlucht naar MAD is wel gewoon Iberia.

Hoe vaak denk je dat er vluchten zijn tussen IAD en IAH? Om de uur? 30 minuten?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')