Voor je gebroken teen misschien wel?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:14 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat irritant trouwens dat je vooraf de prijzen voor een economy comfort stoel nergens kan vinden. Tussen de 60-160 euro ja, daar kom je lekker verder mee.
Edit: Wat gegoogle levert me 140 euro op. Hmm. Worth it?
Welke maatschappij? Bij KLM gaan de prijzen voor Economy Comfort en Exit Row, (maar daar mag je met een gebroken teen vast niet zitten) zodra de on- lne check in open gaat, omlaag. Maar meestal niet zoveel kans dat er nog over zijn, want FB Platinum level krijgen deze stoelen standaard gratis asnfeboeden, en Gold betaalt er ook maar 50% voor. Online check in gaat 30 tot 24 uur voor vertrek open, afhankelijk van je bestemming.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:30 schreef clumsy_clown het volgende:
En hoe groot is de kans nou dat je bij het inchecken van je bagage nog aan een leuke stoel kunt komen voor minder geld dan online?
KLM idd. Ik mag vanavond inchecken, 2.30 uur NL tijd, dus dat scheelt veel mensen liggen dan vast op bed. Ik zit stiekem te hopen dat ik mag upgraden naar business maar dat zal wel niet. En qua exit row: wat niet weet, wat niet deert.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:33 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Welke maatschappij? Bij KLM gaan de prijzen voor Economy Comfort en Exit Row, (maar daar mag je met een gebroken teen vast niet zitten) zodra de on- lne check in open gaat, omlaag. Maar meestal niet zoveel kans dat er nog over zijn, want FB Platinum level krijgen deze stoelen standaard gratis asnfeboeden, en Gold betaalt er ook maar 50% voor. Online check in gaat 30 tot 24 uur voor vertrek open, afhankelijk van je bestemming.
Ik vlieg zakelijk.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:20 schreef MrBanaan1 het volgende:
Altijd business? Vriend, geld teveel ofzo
En?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 21:34 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
KLM idd. Ik mag vanavond inchecken, 2.30 uur NL tijd, dus dat scheelt veel mensen liggen dan vast op bed. Ik zit stiekem te hopen dat ik mag upgraden naar business maar dat zal wel niet. En qua exit row: wat niet weet, wat niet deert.
Curacao is nou niet bepaald een zakelijke bestemming, dus dan zullen er echt nog wel stoelen beschikbaar zijn.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:33 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Welke maatschappij? Bij KLM gaan de prijzen voor Economy Comfort en Exit Row, (maar daar mag je met een gebroken teen vast niet zitten) zodra de on- lne check in open gaat, omlaag. Maar meestal niet zoveel kans dat er nog over zijn, want FB Platinum level krijgen deze stoelen standaard gratis asnfeboeden, en Gold betaalt er ook maar 50% voor. Online check in gaat 30 tot 24 uur voor vertrek open, afhankelijk van je bestemming.
Nou, de hele fucking business class zit anders al vol. Ik wilde kijken voor een upgrade, maar helaas. Heb nu een EC, helaas wel aan het linkerraam. Hopen dat de stoel naast me leeg blijft, maar het vliegtuig zit goed vol.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 08:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Curacao is nou niet bepaald een zakelijke bestemming, dus dan zullen er echt nog wel stoelen beschikbaar zijn.
Ik zou persoonlijk nooit business class vliegen op eigen kosten. Ben je zo 3x tot 4x je ticketprijs kwijt. Dacht dat je ook naar Economy COmfort wilde upgraden ipv businessquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:14 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nou, de hele fucking business class zit anders al vol. Ik wilde kijken voor een upgrade, maar helaas. Heb nu een EC, helaas wel aan het linkerraam. Hopen dat de stoel naast me leeg blijft, maar het vliegtuig zit goed vol.
Nou ja ik hoopte op een cheap ass upgradequote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk nooit business class vliegen op eigen kosten. Ben je zo 3x tot 4x je ticketprijs kwijt. Dacht dat je ook naar Economy COmfort wilde upgraden ipv business
Wel zuur dat Economy Comfort al volzit. Maar zo enorm drama is het ook weer niet, tenzij je 100+ kilo en 1,90 bent. Gewoon lekker coconnen en afzonderen in dat hoekje en het komt goed. Die 10 uur zijn ook zo weer voorbij
Kwestie van geluk hebben. Vorig jaar vloog ik op eigen kosten Business. Was maar 100 pond duurde dar Premium Economy. En gewoon kunnen slapen tijdens een nachtvlucht is dat echt wel waard.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk nooit business class vliegen op eigen kosten. Ben je zo 3x tot 4x je ticketprijs kwijt.
Dan heb je heel veel geluk gehad, want standaard is dat zeker nietquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:55 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Kwestie van geluk hebben. Vorig jaar vloog ik op eigen kosten Business. Was maar 100 pond duurde dar Premium Economy. En gewoon kunnen slapen tijdens een nachtvlucht is dat echt wel waard.
POND, dus zal wel BA zijn. En daar zijn Premium Economy tickets rete duur. vb LHR-SIN, ene collega vloog Economy voor 800 en ander Premium voor 1900 Pond. Maar dan heb je ook wel een business class look-a-like stoel. Dus zal een lege BC stoel daar dan wel eens voor weinig te krijgen zijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan heb je heel veel geluk gehad, want standaard is dat zeker niet
Klopt, was een zomeractie van inderdaad BA. Was er zeer blij mee.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan heb je heel veel geluk gehad, want standaard is dat zeker niet
En dan eens naar de first class prijzen kijken. Ik vraag me soms echt af waar je moet werken of welke loterij je moet winnen om dat betaalbaar en redelijk te vinden.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 20:05 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ken zoveel mensen die zakelijk vliegen, krijgen echt geen bc. Lucker
Mwah, KLM is de laatste jaren flink aan het upgraden geslagen omdat ze idd een beetje achter liepen qua Business Class configuratie. Maar als je nu de nieuwe configuratie hebt, zit je volgens mij best prima.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 00:35 schreef RipCity het volgende:
KLM lijkt me echt een drama om mee te vliegen.. Op alles wordt daar gekort lijkt 't wel. Vind ik Virgin/ Delta/ BA toch stukken beter.
Ik kan je toch echt het tegenovergestelde melden.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 00:35 schreef RipCity het volgende:
KLM lijkt me echt een drama om mee te vliegen.. Op alles wordt daar gekort lijkt 't wel.
KLM vind ik ook eigenlijk erg prettig. Vergelijk dat eens met Lufthansa, dan zie je hoe je de klant als een citroen kunt uitpersen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 00:35 schreef RipCity het volgende:
Vlieg ook alleen maar business (of upper class zoals ze 't bij Virgin noemen) op vluchten UK><USA. Kosten vallen reuze mee. 1500pond eastcoast en westcoast tussen 2000-3000. Nooit spijt van. Maar iedereen maakt zijn eigen afweging op basis van inkomen danwel wat voor comfort je wil. Voor Nederlanders was 't al helemaal goedkoop afgelopen Jaren door de AMS-London-USA trick bij Virgin. Nu is die alleen nog maar te doen door Dublin-London-Usa
KLM lijkt me echt een drama om mee te vliegen.. Op alles wordt daar gekort lijkt 't wel. Vind ik Virgin/ Delta/ BA toch stukken beter.
Nu de europese vluchten zijn tegenwoordig toch wel schraal.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 10:22 schreef static het volgende:
[..]
Ik kan je toch echt het tegenovergestelde melden.
Ze moeten wel met alle concurrentie van LCC's zoals Ryanair, Eayjet, etc.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nu de europese vluchten zijn tegenwoordig toch wel schraal.
In zekere zin logisch maar wat is de meerwaarde dan van een KLM boven een Ryanair als ruimbagage en extra's er niet meer bij inzitten maar de prijs wel 3 tot 5x zo hoog is?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Ze moeten wel met alle concurrentie van LCC's zoals Ryanair, Eayjet, etc.
Ik vind het al heel wat dat zo nog steeds rondlopen met een snack/broodje op relatief korte vluchten naar London e.d. Finnair vloog ik vroeger regelmatig mee, en als ik naar Helsinki vlieg kan ik een kopje koffie krijgen en that's it. En op een vlucht van ruim 2 uur is dat nog veel schraler dan wat de KLM aanbiedt
Preciesquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 00:05 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
En dan eens naar de first class prijzen kijken. Ik vraag me soms echt af waar je moet werken of welke loterij je moet winnen om dat betaalbaar en redelijk te vinden.
Als de locatie hetzelfde is, en de vluchttijd gunstig dan kies ik gewoon voor prijs en dus voor Ryanair. Alhoewel ik laatst naar Geneven ben gevlogen, en uiteindelijk gewoon voor KLM heb gekozen ipv Easyjet. Scheelde slechts een paar tientjes en die extra legs kunnen nog wel van toepassing komen om Gold te worden dit jaarquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In zekere zin logisch maar wat is de meerwaarde dan van een KLM boven een Ryanair als ruimbagage en extra's er niet meer bij inzitten maar de prijs wel 3 tot 5x zo hoog is?
Ernstiger nog dat concurrenten als austrian het wel blijven aanbieden.
Overigens is het eten van finnair echt smerig.
Dat laatste kan ik beamen. Maar so what wanneer ze een (vakantie) ticket naar ZO Azie aanbieden voor rond de 500 euro. Dan sla ik die maaltijd graag een keerje over.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In zekere zin logisch maar wat is de meerwaarde dan van een KLM boven een Ryanair als ruimbagage en extra's er niet meer bij inzitten maar de prijs wel 3 tot 5x zo hoog is?
Ernstiger nog dat concurrenten als austrian het wel blijven aanbieden.
Overigens is het eten van finnair echt smerig.
Ik heb alleen met Wizzair gevlogen en daarmee zijn de verschillen eigenlijk alleen dat je voor stoelkeuze, hapje/drankje en bagage een klein bedrag moet betalen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:02 schreef static het volgende:
Ik heb nog nooit met een budget-maatschappij gevlogen; wat zijn de wezenlijke verschillen buiten voor zowat alles extra betalen?
Praktisch gezien bedoel ik; dus het boarden, stoel kiezen, terminal/gate, etc?
Ben wel benieuwd.
Op zich niet heel veel. Je krijgt gewoon automatisch een stoel toegewezen als je incheckt (of je kan tegen betaling een stoel kiezen). Vorig jaar bij een vlucht met Wizz Air kon ik gaan zitten waar ik wilde (als in geen stoelnummer op het ticket, dus net als in de bus/trein op de eerste de beste lege stoel neerploffenquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:02 schreef static het volgende:
Ik heb nog nooit met een budget-maatschappij gevlogen; wat zijn de wezenlijke verschillen buiten voor zowat alles extra betalen?
Praktisch gezien bedoel ik; dus het boarden, stoel kiezen, terminal/gate, etc?
Ben wel benieuwd.
Ver lopen valt wel mee, als je helemaal achterin de B-gate moet zijn is het ook een pokke-eind lopen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:08 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Op zich niet heel veel. Je krijgt gewoon automatisch een stoel toegewezen als je incheckt (of je kan tegen betaling een stoel kiezen). Vorig jaar bij een vlucht met Wizz Air kon ik gaan zitten waar ik wilde (als in geen stoelnummer op het ticket, dus net als in de bus/trein op de eerste de beste lege stoel neerploffen), maar dat was dit jaar niet meer, dus ik vermoed dat dat niet meer bestaat.
Gate is als je vanaf Schiphol vliegt vaak ergens heel ver lopen, al vlieg ik met budgetvluchten altijd vanaf Eindhoven en daar is ver lopen onmogelijk
Neequote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:45 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
als je je stoel wijzigt krijg je dan een ander ticket?
Zit je wel naast de wc. Moet je maar net willen bij een long haul vlucht....quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:11 schreef johnson555 het volgende:
Kan je trouwens een stoel bij de nooduitgang regelen bij bv Turkish?
Ik vind het zelf erg krapquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:52 schreef miro86 het volgende:
Vraagje - Ik heb een leuke vlucht gevonden met United via IAD en IAH naar Midden-Amerika.
Het is een van de snelste verbindingen en blijkt erg goedkoop. Ik twijfel alleen over de overstaptijden: ik heb maar 70 minuten op Dulles. Is dat voldoende?
Ik heb nooit eerder op IAD gevlogen, maar als het JFK was zou dat nimmer nooit voldoende zijn.
ze zullen je graag weg willen hebben...quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 10:22 schreef static het volgende:
Misschien kijk ik ergens overheen; heb net een retour-ticket Amsterdam - HK gekocht, maar heen krijg je 12967 level miles, maar terug 8645.
De miles-finder van FB geeft weer andere getallen.
Het scheelt 200 euro (713 tegen 944). Aangeboden door United. De vlucht van 944 is voor mij ook fijner omdat ik milesbij ze heb, maar aan de andere kant hebben we het over Iberiaquote:Op zondag 1 november 2015 01:48 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vind het zelf erg krap
Maar als het een vlucht is die door 1 maatschappij wordt aangeboden, en je haalt je volgende vlucht niet, dan moeten zij jou gewoon omboeken naar de volgende vlucht, en loop je dus hooguit risico op wat vertraging. Als het echt significant goedkoper is dan alle andere opties zou ik het dus wel doen.
Maar als je er een tientje op bespaart zou ik toch een andere vlucht keizen
Helaas is het wel vrij exotisch (El Salvador). De overstap in Houston is ook maar 2 uur, dus een latere vlucht naar Houston is eigenlijk geen optie.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:43 schreef XL het volgende:
Internationale aankomst? Dan is het krap, maar als ze het op 1 ticket verkopen en prijs is belangrijk... Dan kun je het toch doen? Zeker als je eindbestemming niet te exotisch is, dan kunnen ze je goed omboeken.
Dulles - Houston gaan wel veel vluchten. Zijn volgens mij twee hubs voor star alliance. United is net zo waardeloos als Iberia. Dus dat maakt weinig verschil. Als Iberia via MAD direct gaat en de vlucht naar MAD ook iberia is (niet iberia express), dan zou ik die verbinding nemen. Liever een korte en een lange vlucht dan 3 van die half lange.quote:Op zondag 1 november 2015 12:12 schreef miro86 het volgende:
[..]
Het scheelt 200 euro (713 tegen 944). Aangeboden door United. De vlucht van 944 is voor mij ook fijner omdat ik milesbij ze heb, maar aan de andere kant hebben we het over Iberia
[..]
Helaas is het wel vrij exotisch (El Salvador). De overstap in Houston is ook maar 2 uur, dus een latere vlucht naar Houston is eigenlijk geen optie.
Er is ook een optie met een overstap op EWR met 80 minuten, maar dan weet je zo goed als zeker dat je het niet kunt halen. Plus ik vind EWR een kut vliegveld.
Die van Iberia heeft nog een overstap op San Jose (met een van die plaatselijke dingen). De vlucht naar MAD is wel gewoon Iberia.quote:Op zondag 1 november 2015 12:21 schreef XL het volgende:
[..]
Dulles - Houston gaan wel veel vluchten. Zijn volgens mij twee hubs voor star alliance. United is net zo waardeloos als Iberia. Dus dat maakt weinig verschil. Als Iberia via MAD direct gaat en de vlucht naar MAD ook iberia is (niet iberia express), dan zou ik die verbinding nemen. Liever een korte en een lange vlucht dan 3 van die half lange.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |