Ik kan je toch echt het tegenovergestelde melden.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 00:35 schreef RipCity het volgende:
KLM lijkt me echt een drama om mee te vliegen.. Op alles wordt daar gekort lijkt 't wel.
KLM vind ik ook eigenlijk erg prettig. Vergelijk dat eens met Lufthansa, dan zie je hoe je de klant als een citroen kunt uitpersen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 00:35 schreef RipCity het volgende:
Vlieg ook alleen maar business (of upper class zoals ze 't bij Virgin noemen) op vluchten UK><USA. Kosten vallen reuze mee. 1500pond eastcoast en westcoast tussen 2000-3000. Nooit spijt van. Maar iedereen maakt zijn eigen afweging op basis van inkomen danwel wat voor comfort je wil. Voor Nederlanders was 't al helemaal goedkoop afgelopen Jaren door de AMS-London-USA trick bij Virgin. Nu is die alleen nog maar te doen door Dublin-London-Usa
KLM lijkt me echt een drama om mee te vliegen.. Op alles wordt daar gekort lijkt 't wel. Vind ik Virgin/ Delta/ BA toch stukken beter.
Nu de europese vluchten zijn tegenwoordig toch wel schraal.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 10:22 schreef static het volgende:
[..]
Ik kan je toch echt het tegenovergestelde melden.
Ze moeten wel met alle concurrentie van LCC's zoals Ryanair, Eayjet, etc.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nu de europese vluchten zijn tegenwoordig toch wel schraal.
In zekere zin logisch maar wat is de meerwaarde dan van een KLM boven een Ryanair als ruimbagage en extra's er niet meer bij inzitten maar de prijs wel 3 tot 5x zo hoog is?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Ze moeten wel met alle concurrentie van LCC's zoals Ryanair, Eayjet, etc.
Ik vind het al heel wat dat zo nog steeds rondlopen met een snack/broodje op relatief korte vluchten naar London e.d. Finnair vloog ik vroeger regelmatig mee, en als ik naar Helsinki vlieg kan ik een kopje koffie krijgen en that's it. En op een vlucht van ruim 2 uur is dat nog veel schraler dan wat de KLM aanbiedt
Preciesquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 00:05 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
En dan eens naar de first class prijzen kijken. Ik vraag me soms echt af waar je moet werken of welke loterij je moet winnen om dat betaalbaar en redelijk te vinden.
Als de locatie hetzelfde is, en de vluchttijd gunstig dan kies ik gewoon voor prijs en dus voor Ryanair. Alhoewel ik laatst naar Geneven ben gevlogen, en uiteindelijk gewoon voor KLM heb gekozen ipv Easyjet. Scheelde slechts een paar tientjes en die extra legs kunnen nog wel van toepassing komen om Gold te worden dit jaarquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In zekere zin logisch maar wat is de meerwaarde dan van een KLM boven een Ryanair als ruimbagage en extra's er niet meer bij inzitten maar de prijs wel 3 tot 5x zo hoog is?
Ernstiger nog dat concurrenten als austrian het wel blijven aanbieden.
Overigens is het eten van finnair echt smerig .
Dat laatste kan ik beamen. Maar so what wanneer ze een (vakantie) ticket naar ZO Azie aanbieden voor rond de 500 euro. Dan sla ik die maaltijd graag een keerje over.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In zekere zin logisch maar wat is de meerwaarde dan van een KLM boven een Ryanair als ruimbagage en extra's er niet meer bij inzitten maar de prijs wel 3 tot 5x zo hoog is?
Ernstiger nog dat concurrenten als austrian het wel blijven aanbieden.
Overigens is het eten van finnair echt smerig .
Ik heb alleen met Wizzair gevlogen en daarmee zijn de verschillen eigenlijk alleen dat je voor stoelkeuze, hapje/drankje en bagage een klein bedrag moet betalen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:02 schreef static het volgende:
Ik heb nog nooit met een budget-maatschappij gevlogen; wat zijn de wezenlijke verschillen buiten voor zowat alles extra betalen?
Praktisch gezien bedoel ik; dus het boarden, stoel kiezen, terminal/gate, etc?
Ben wel benieuwd.
Op zich niet heel veel. Je krijgt gewoon automatisch een stoel toegewezen als je incheckt (of je kan tegen betaling een stoel kiezen). Vorig jaar bij een vlucht met Wizz Air kon ik gaan zitten waar ik wilde (als in geen stoelnummer op het ticket, dus net als in de bus/trein op de eerste de beste lege stoel neerploffen ), maar dat was dit jaar niet meer, dus ik vermoed dat dat niet meer bestaat.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:02 schreef static het volgende:
Ik heb nog nooit met een budget-maatschappij gevlogen; wat zijn de wezenlijke verschillen buiten voor zowat alles extra betalen?
Praktisch gezien bedoel ik; dus het boarden, stoel kiezen, terminal/gate, etc?
Ben wel benieuwd.
Ver lopen valt wel mee, als je helemaal achterin de B-gate moet zijn is het ook een pokke-eind lopen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:08 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Op zich niet heel veel. Je krijgt gewoon automatisch een stoel toegewezen als je incheckt (of je kan tegen betaling een stoel kiezen). Vorig jaar bij een vlucht met Wizz Air kon ik gaan zitten waar ik wilde (als in geen stoelnummer op het ticket, dus net als in de bus/trein op de eerste de beste lege stoel neerploffen ), maar dat was dit jaar niet meer, dus ik vermoed dat dat niet meer bestaat.
Gate is als je vanaf Schiphol vliegt vaak ergens heel ver lopen, al vlieg ik met budgetvluchten altijd vanaf Eindhoven en daar is ver lopen onmogelijk
Neequote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:45 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
als je je stoel wijzigt krijg je dan een ander ticket?
Zit je wel naast de wc. Moet je maar net willen bij een long haul vlucht....quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:11 schreef johnson555 het volgende:
Kan je trouwens een stoel bij de nooduitgang regelen bij bv Turkish?
Ik vind het zelf erg krapquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:52 schreef miro86 het volgende:
Vraagje - Ik heb een leuke vlucht gevonden met United via IAD en IAH naar Midden-Amerika.
Het is een van de snelste verbindingen en blijkt erg goedkoop. Ik twijfel alleen over de overstaptijden: ik heb maar 70 minuten op Dulles. Is dat voldoende?
Ik heb nooit eerder op IAD gevlogen, maar als het JFK was zou dat nimmer nooit voldoende zijn.
ze zullen je graag weg willen hebben...quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 10:22 schreef static het volgende:
Misschien kijk ik ergens overheen; heb net een retour-ticket Amsterdam - HK gekocht, maar heen krijg je 12967 level miles, maar terug 8645.
De miles-finder van FB geeft weer andere getallen.
Het scheelt 200 euro (713 tegen 944). Aangeboden door United. De vlucht van 944 is voor mij ook fijner omdat ik milesbij ze heb, maar aan de andere kant hebben we het over Iberiaquote:Op zondag 1 november 2015 01:48 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vind het zelf erg krap
Maar als het een vlucht is die door 1 maatschappij wordt aangeboden, en je haalt je volgende vlucht niet, dan moeten zij jou gewoon omboeken naar de volgende vlucht, en loop je dus hooguit risico op wat vertraging. Als het echt significant goedkoper is dan alle andere opties zou ik het dus wel doen.
Maar als je er een tientje op bespaart zou ik toch een andere vlucht keizen
Helaas is het wel vrij exotisch (El Salvador). De overstap in Houston is ook maar 2 uur, dus een latere vlucht naar Houston is eigenlijk geen optie.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:43 schreef XL het volgende:
Internationale aankomst? Dan is het krap, maar als ze het op 1 ticket verkopen en prijs is belangrijk... Dan kun je het toch doen? Zeker als je eindbestemming niet te exotisch is, dan kunnen ze je goed omboeken.
Dulles - Houston gaan wel veel vluchten. Zijn volgens mij twee hubs voor star alliance. United is net zo waardeloos als Iberia. Dus dat maakt weinig verschil. Als Iberia via MAD direct gaat en de vlucht naar MAD ook iberia is (niet iberia express), dan zou ik die verbinding nemen. Liever een korte en een lange vlucht dan 3 van die half lange.quote:Op zondag 1 november 2015 12:12 schreef miro86 het volgende:
[..]
Het scheelt 200 euro (713 tegen 944). Aangeboden door United. De vlucht van 944 is voor mij ook fijner omdat ik milesbij ze heb, maar aan de andere kant hebben we het over Iberia
[..]
Helaas is het wel vrij exotisch (El Salvador). De overstap in Houston is ook maar 2 uur, dus een latere vlucht naar Houston is eigenlijk geen optie.
Er is ook een optie met een overstap op EWR met 80 minuten, maar dan weet je zo goed als zeker dat je het niet kunt halen. Plus ik vind EWR een kut vliegveld.
Die van Iberia heeft nog een overstap op San Jose (met een van die plaatselijke dingen). De vlucht naar MAD is wel gewoon Iberia.quote:Op zondag 1 november 2015 12:21 schreef XL het volgende:
[..]
Dulles - Houston gaan wel veel vluchten. Zijn volgens mij twee hubs voor star alliance. United is net zo waardeloos als Iberia. Dus dat maakt weinig verschil. Als Iberia via MAD direct gaat en de vlucht naar MAD ook iberia is (niet iberia express), dan zou ik die verbinding nemen. Liever een korte en een lange vlucht dan 3 van die half lange.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |