IAH is geen must, als je op IAD te laat bent kunnen ze je ook anders naar El Salvador vliegen. Vanaf IAD heeft united wel mogelijkheden genoeg!quote:Op zondag 1 november 2015 12:24 schreef miro86 het volgende:
[..]
Die van Iberia heeft nog een overstap op San Jose (met een van die plaatselijke dingen). De vlucht naar MAD is wel gewoon Iberia.
Hoe vaak denk je dat er vluchten zijn tussen IAD en IAH? Om de uur? 30 minuten?
			
			
			
			
			
			
			
			SJO - Costa Ricaquote:Op zondag 1 november 2015 12:34 schreef XL het volgende:
San Jose is zeker zuid amerikaans? En niet SJC? Want silicon valley airport is wel echt een bazenvliegveld.
			
			
			
			Wat zijn je reisdata?quote:
			
			
			
			
			
			
			
			In het midden van een vliegtuig heb je geen wc toch of mis ik nou watquote:Op zondag 1 november 2015 00:29 schreef CudiKid het volgende:
[..]
Zit je wel naast de wc. Moet je maar net willen bij een long haul vlucht....
			
			
			
			Je mist wat denk ik. Of je zit bij en wc of je zit bij een keuken.quote:Op zondag 1 november 2015 14:23 schreef johnson555 het volgende:
[..]
In het midden van een vliegtuig heb je geen wc toch of mis ik nou wat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
			
			
			
			quote:Op zondag 1 november 2015 14:28 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Je mist wat denk ik. Of je zit bij en wc of je zit bij een keuken.O wachtdat zijn wel de heel wat grotere vliegtuigenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik vlieg denk ik met zo n standaard vliegtuigje (30 rijen en dan 2 x 3?) , die hebben geen wc in t midden alleen vooraan en einde![]()
Eerst stuk naar IST en dan door
Zie!
			
			
			
			
			
			
			
			Ik vind ze bij united voor 665 met 1 overstap (3 uur) op IAH en 750 met KLM/Delta (overnachting Atlanta). Klinkt mij allebei beter in de oren dan wat jij vond. 665 is goedkoper en korter en ik zou zelf vermoedelijk KLM/Delta boeken met een hotel in Atlanta.quote:Op zondag 1 november 2015 14:20 schreef miro86 het volgende:
10 dec Bru/Ams - SAL// 19 Jan PTY - BRU/AMS
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Slaap. Daarom zijn die overstappen op dubai altijd zo vervelend.quote:Op zondag 1 november 2015 19:31 schreef sirdanilot het volgende:
Twee halflange vluchten vind ik ook vervelender dan één lange, en een kortere vlucht. Weet niet zo goed waarom, is een gevoel kan je niet uitleggen
			
			
			
			
			
			
			
			Mwah, wanneer ik door kan slapen vind ik een lange en een korte vlucht ook wel fijner. Maar vaak kom je na een lange vlucht toch al als een onfrisse zombie aan en als er dan nog een vlucht van 2 tot 3 uur achteraan moet met een overstaptijd van 2+ uur, voel ik me nooit echt lekker bij aankomst.quote:Op zondag 1 november 2015 19:31 schreef sirdanilot het volgende:
Twee halflange vluchten vind ik ook vervelender dan één lange, en een kortere vlucht. Weet niet zo goed waarom, is een gevoel kan je niet uitleggen
			
			
			
			Kun je hier een apart topic voor maken? Dit is wel een eigen topic waard ...quote:Op dinsdag 3 november 2015 21:27 schreef -Beer- het volgende:
Afgelopen zondag een vervelende ervaring gehad met Air Malta. Heb nu een vraag die jullie misschien kunnen beantwoorden.
Ik zou zondag om 11:30 uur vliegen vanaf Schiphol naar Malta international airport. Echter door een technisch mankement aan het vliegtuig mochten, na 3 uur wachten, 33 passagiers het toestel niet boarden ivm veiligheidsoverwegingen. Waaronder ik en mijn vader.
Van die 33 passagiers werd de bagage van board gehaald en doorgestuurd naar de bagagebelts. Maar blijkbaar is er in de chaos wat mis gegaan waardoor de bagage van mij en mijn vader niet van het vliegtuig is afgehaald en dus wel is vertrokken naar Malta (weten wij achteraf).
Na daarvan een rapport te hebben opgemaakt en nog langer gewacht te hebben werd ons een alternatieve vlucht aangeboden om 16:00 vanaf Brussel Aiport. Transport daar naartoe zou geregeld worden. Echter, onze bagage was kwijt, met daar in benodigde medicijnen voor mijn vader. Op dat moment wisten we niet waar onze bagage was, richting Malta of nog ergens op Schiphol. Daarom durfde het niet (afgezien van het feit dat het wel een heel vermoeiende reis wordt als we ook nog 3 uur met een bus naar Brussel zouden moeten reizen) aan het hebben de alternatieve vlucht geweigerd.
Verder hebben we niks meer gehoord van Air Malta wat betreft alternatieve vluchten of compensatie. Het enige wat de customer service kon zeggen is dat we ons ticketgeld terugkrijgen.
Om het verhaal af te maken: vandaan kregen we onze bagage terug en bleek mijn vaders computer gestolen te zijn. Iets wat niet gebeurd zou zijn als de bagage gewoon netjes uit het vliegtuig was gehaald. Bovendien is het volgens mij niet toegestaan dat bagage zonder passagier vliegt, iets wat in dit geval dus wel is gebeurd.
Mijn vraag is nu: wat kan ik claimen van Air Malta? Ik ben ervan op de hoogte dat we in ieder geval de kosten van het ticket + een compensatie van 400 euro kunnen eisen (zie: http://eur-lex.europa.eu/(...)2%2FDOC_1&format=PDF).
Maar kan ik verder nog wat op Air Malta verhalen? We hebben bijvoorbeeld hotelkosten gemaakt die we in zijn geheel kwijt zijn (vanwege de late annulering). Daarnaast zijn er de kosten van de gestolen computer van mijn vader (ik heb wel een reisverzekering, maar mijn vader niet...).
tl;dr: onvrijwillig geweigerd op vlucht, bagage kwijt (en achteraf blijkt: toch mee op vlucht) en computer uit bagage gestolen.
Vraag: wat kan ik claimen van Air Malta?
Bedankt!
			
			
			
			http://www.airmalta.com/i(...)pensation-dbc-noticequote:Op dinsdag 3 november 2015 21:27 schreef -Beer- het volgende:
Afgelopen zondag een vervelende ervaring gehad met Air Malta. Heb nu een vraag die jullie misschien kunnen beantwoorden.
Ik zou zondag om 11:30 uur vliegen vanaf Schiphol naar Malta international airport. Echter door een technisch mankement aan het vliegtuig mochten, na 3 uur wachten, 33 passagiers het toestel niet boarden ivm veiligheidsoverwegingen. Waaronder ik en mijn vader.
Van die 33 passagiers werd de bagage van board gehaald en doorgestuurd naar de bagagebelts. Maar blijkbaar is er in de chaos wat mis gegaan waardoor de bagage van mij en mijn vader niet van het vliegtuig is afgehaald en dus wel is vertrokken naar Malta (weten wij achteraf).
Na daarvan een rapport te hebben opgemaakt en nog langer gewacht te hebben werd ons een alternatieve vlucht aangeboden om 16:00 vanaf Brussel Aiport. Transport daar naartoe zou geregeld worden. Echter, onze bagage was kwijt, met daar in benodigde medicijnen voor mijn vader. Op dat moment wisten we niet waar onze bagage was, richting Malta of nog ergens op Schiphol. Daarom durfde het niet (afgezien van het feit dat het wel een heel vermoeiende reis wordt als we ook nog 3 uur met een bus naar Brussel zouden moeten reizen) aan het hebben de alternatieve vlucht geweigerd.
Verder hebben we niks meer gehoord van Air Malta wat betreft alternatieve vluchten of compensatie. Het enige wat de customer service kon zeggen is dat we ons ticketgeld terugkrijgen.
Om het verhaal af te maken: vandaan kregen we onze bagage terug en bleek mijn vaders computer gestolen te zijn. Iets wat niet gebeurd zou zijn als de bagage gewoon netjes uit het vliegtuig was gehaald. Bovendien is het volgens mij niet toegestaan dat bagage zonder passagier vliegt, iets wat in dit geval dus wel is gebeurd.
Mijn vraag is nu: wat kan ik claimen van Air Malta? Ik ben ervan op de hoogte dat we in ieder geval de kosten van het ticket + een compensatie van 400 euro kunnen eisen (zie: http://eur-lex.europa.eu/(...)2%2FDOC_1&format=PDF).
Maar kan ik verder nog wat op Air Malta verhalen? We hebben bijvoorbeeld hotelkosten gemaakt die we in zijn geheel kwijt zijn (vanwege de late annulering). Daarnaast zijn er de kosten van de gestolen computer van mijn vader (ik heb wel een reisverzekering, maar mijn vader niet...).
tl;dr: onvrijwillig geweigerd op vlucht, bagage kwijt (en achteraf blijkt: toch mee op vlucht) en computer uit bagage gestolen.
Vraag: wat kan ik claimen van Air Malta?
Bedankt!
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Idd, echt nooit doen. Zorg voor een bericht van de dokter en dan mag je je medicijnen altijd meenemen. Je bagage kan altijd kwijtraken en dan ben je het bokjequote:Op woensdag 4 november 2015 08:27 schreef Hallojo het volgende:
En een tip voor de volgende keer: Stop medicijnen en dure spullen nooit in je ruimbagage.
			
			
			
			
			
			
			
			Zo zie je maar, geen ervaring mee verder. Maar weet wel dat je never nooit je belangrijke medicijnen en andere belangrijke spullen in je koffer moet stoppen. Want je weet nooit of je je koffer voor langere tijd kwijt bentquote:Op woensdag 4 november 2015 09:26 schreef KillerBee4ever het volgende:
Een bericht van de huisarts is niet nodig, je kunt een medicijn paspoort ophalen bij je apotheek en hierin alle medicijnen die je meeneemt op reis, in laten zetten (een medicijn paspoort is slechts een A4'tje, het stelt niet zoveel voor als de naam doet vermoeden).
			
			
			
			Serieus?quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mwah, wanneer ik door kan slapen vind ik een lange en een korte vlucht ook wel fijner. Maar vaak kom je na een lange vlucht toch al als een onfrisse zombie aan en als er dan nog een vlucht van 2 tot 3 uur achteraan moet met een overstaptijd van 2+ uur, voel ik me nooit echt lekker bij aankomst.
Twee half lange vluchten b.v. middagvlucht naar DXB +/- 6 uur en dan nog eens 6 tot 7 uur deel ik altijd op in 1e vlucht eten, drinken, film kijken en lezen + klein tukkie. Aankomst op DXB om middernacht en vervolg om 2 of 3 uur 's nachts probeer ik dan geheel te slapen met zo'n fijne niet storen en wake-up for breakfast sticker op je stoelleuning. Dan kom ik heel wat uitgeruster op bestemming (SIN, KUL of BKK) aan. En beide legs gaan ook nog eens razendsnel voorbij.
			
			
			
			
			
			
			
			Wat zijn de steden en reisdata prijzen hangen vaak van vakantie seizoenen af.quote:Op woensdag 4 november 2015 16:19 schreef Shivo het volgende:
Waarom is het (een stuk) duurder om een retourtje VS - Europa te boeken, dan een retourtje Europa - VS.
			
			
			
			Klopt, doe ik ook altijd, voornamelijk omdat ik meestal een voorraad van 6 maanden meeneem. Het is nog nooit gecontroleerd overigens.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:26 schreef KillerBee4ever het volgende:
Een bericht van de huisarts is niet nodig, je kunt een medicijn paspoort ophalen bij je apotheek en hierin alle medicijnen die je meeneemt op reis, in laten zetten (een medicijn paspoort is slechts een A4'tje, het stelt niet zoveel voor als de naam doet vermoeden).
			
			
			
			Vliegticketprijzen les nummer 1: De prijzen zijn op geen enkele manier logisch. Het is allemaal op markt gebaseerd en op inkomsten en bezetting van het vliegtuig optimaliseren.quote:Op woensdag 4 november 2015 16:19 schreef Shivo het volgende:
Waarom is het (een stuk) duurder om een retourtje VS - Europa te boeken, dan een retourtje Europa - VS.
			
			
			
			Ik woon in Atlanta en wil graag in maart terug naar Nederland maar vind geen vluchten onder de ¤1000, terwijl vluchten van Amsterdam naar Atlanta voor rond de ¤600 te boeken zijn...quote:Op woensdag 4 november 2015 16:51 schreef bartos het volgende:
[..]
Wat zijn de steden en reisdata prijzen hangen vaak van vakantie seizoenen af.
Ik zie nu JFK -> AMS -> JFK voor 628 en anders om voor 536 dat vindt ik geen gek verschil
			
			
			
			Ik heb eens een search ertegenaan gegooid, het probleem zit in ATL.quote:Op donderdag 5 november 2015 01:57 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik woon in Atlanta en wil graag in maart terug naar Nederland maar vind geen vluchten onder de ¤1000, terwijl vluchten van Amsterdam naar Atlanta voor rond de ¤600 te boeken zijn...
			
			
			
			Waarschijnlijk meer mensen die VS-Europa boeken. Azië-Europa is ook goedkoper dan Europa-Azië.quote:Op woensdag 4 november 2015 16:19 schreef Shivo het volgende:
Waarom is het (een stuk) duurder om een retourtje VS - Europa te boeken, dan een retourtje Europa - VS.
			
			
			
			Dat het probleem bij Atlanta ligt kwam ik inderdaad ook achter. Vanaf New york en DC heb je tickets van in de ¤500 met icelandair. Heb de optie binnenlandse vlucht al bekeken maar die zijn hier helaas ook niet super goedkoop en ik ben dan toch bang dat eventueel de vliegtijden wijzigen. De vliegtijden naar New York sloten overigens ook weer niet aan op de vluchten van New York naar Amsterdam..quote:Op donderdag 5 november 2015 07:00 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Ik heb eens een search ertegenaan gegooid, het probleem zit in ATL.
Vreemd genoeg heb ik een ticket MIA->ATL->AMS voor ¤692 met Delta.
[ afbeelding ]
Probeer een binnenlandse vlucht te krijgen naar een andere hub en vlieg vanaf daar.
(bijv EWR, JFK, IAD)
			
			
			
			
			
			
			
			530 met United en ook nog een directe vlucht. Vele malen beschikbaar. Is met 400 dollar korting toch een faire prijsquote:Op donderdag 5 november 2015 11:21 schreef Droopie het volgende:
Kan iemand mij helpen.
Welke datum is het goedkoopst om heen en weer te vliegen naar New York met United.
Ik heb nog een voucher van 400 dollar die ik moet reserveren voor volgende week.
Vliegen kan ook volgend jaar.
Of heeft er iemand interesse om hem voor een mooi prijsje over te nemen.
Zit me te bedenken, ik zou ook nog ergens anders heen kunnen in Amerika/ Canada
Maar ik heb geen zin om bv. 400 bij te betalen om die voucher op te maken, terwijl ik over een tijdje voor 555 euro met KLM kan vliegen op de datum die mij het beste uitkom.
Edit: ik merk dat ik in het verkeerde topic zit
			
			
			
			Ja toch en het leuke is, het zijn dezelfde vluchten waarmee ik vertraging had in november 2014.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:06 schreef XL het volgende:
[..]
530 met United en ook nog een directe vlucht. Vele malen beschikbaar. Is met 400 dollar korting toch een faire prijs
[ afbeelding ]
			
			
			
			
			
			
			
			Er is normaliter inderdaad een maximum aantal fietsen wat mee kan op een vlucht. Geheel afhankelijk van zowel de airline als het vliegtuigtype, dus denk dat het toch het beste is even contact met Lao Airlines te zoeken.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:00 schreef baw-pen-nyang het volgende:
Ik ga met een aantal vrienden (5-10 aantal is nog niet helemaal zeker) vliegen en we nemen allemaal een fiets mee.
Denken jullie dat het een probleem op gaat leveren in het vliegtuig.
Het betreft een vlucht van Vientiane (VTE) - Pakse (PKS) met een Lao Airlines ATR-72.
Dit is niet een heel groot vliegtuig.
Ps
geen idee of dit het beste topic is of het algemene luchtvaart topic
			
			
			
			Bedankt.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:07 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Er is normaliter inderdaad een maximum aantal fietsen wat mee kan op een vlucht. Geheel afhankelijk van zowel de airline als het vliegtuigtype, dus denk dat het toch het beste is even contact met Lao Airlines te zoeken.
			
			
			
			SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu zie ik dat dit 130 euro is voor een retour bij Easyjet.
Weet iemand of ze dit goed controleren bij het instappen enzo?
Of beter het risico niet nemen?
			
			
			
			quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:21 schreef Leonos het volgende:
Hooi,
Ik vlieg binnenkort naar Liverpool en terug.
Nu heb ik bij een maat 1 letter verkeerd geschreven.Ik zou het niet online proberen te veranderen als wijziging, maar het call centre bellen. Een medewerker heeft soms nog iets van menselijkheid en realiseert zich dat je anders nooit meer Easyjet vliegt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu zie ik dat dit 130 euro is voor een retour bij Easyjet.
Weet iemand of ze dit goed controleren bij het instappen enzo?
Of beter het risico niet nemen?Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
			
			
			
			quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:21 schreef Leonos het volgende:
Hooi,
Ik vlieg binnenkort naar Liverpool en terug.
Nu heb ik bij een maat 1 letter verkeerd geschreven.Risico nemen is altijd onverstandig, want het kan dan zo zijn dat je op de heenweg wordt geaccepteerd omdat men de naam vluchtig leest en aangezien het een Nederlandse naam is de fout zomaar ongemerkt kan blijven, echter op de terugweg kan iemand die niet bekend is met Nederlandse namen exact gaan kijken en tot de conclusie komen dat je niet meekan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu zie ik dat dit 130 euro is voor een retour bij Easyjet.
Weet iemand of ze dit goed controleren bij het instappen enzo?
Of beter het risico niet nemen?
Over het algemeen wordt bij kleine naamswijzigingen niets in rekening gebracht door een callcenter medewerker zolang het maar duidelijk is dat het echt een kleine spelfout is.
Zo heb ik vorig jaar het voor elkaar gekregen om mijn achternaam verkeerd te spellen door 2 letters om te draaien en pas bij het online inchecken erachter te komen dat mijn boeking onvindbaar was, toen heeft men dit kosteloos aangepast omdat het duidelijk was dat het echt een spelfout was. Dit was bij Transavia, maar ook bij een Easyjet is er ruimte voor de medewerkers om kleine aanpassingen uit te voeren.RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Dat is geen probleem.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:02 schreef Brembo het volgende:
Een klein vraagje over de namen. Ik heb de tickets geboekt op voornamen zoals in het paspoort overeenkomen en achternamen, dit lijkt mij toch voldoende?
Voornamen: Jan Piet geboekt als Jan Piet. Ik zie alleen JanPiet nu staan. Ik vlieg met Emirates.
			
			
			
			Daar worden er dus twee van gecancelled bij het boarden, want die kwamen niet opdagen. Je kunt tenslotte niet drie x in je eentje boarden. Maar een dubbele plek op één (speciaal) ticket voor ultra dikkerts zal wel lukken, mits bijbetaling.quote:Op vrijdag 13 november 2015 19:52 schreef Yreal het volgende:
Stel nou dat ik 3 tickets heb, kan ik die gewoon allemaal inchecken en dan languit gaan liggen?
			
			
			
			Het lijkt me niet dat ze er dan andere mensen op gaan zetten? Wizzair, iedereen heeft gewoon een eigen stoel gekregen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar worden er dus twee van gecancelled bij het boarden, want die kwamen niet opdagen. Je kunt tenslotte niet drie x in je eentje boarden. Maar een dubbele plek op één (speciaal) ticket voor ultra dikkerts zal wel lukken, mits bijbetaling.
			
			
			
			Dan maar hopen dat het geen stoelen zijn met zo'n dik metaal schot ertusseninquote:Op vrijdag 13 november 2015 20:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat ze er dan andere mensen op gaan zetten? Wizzair, iedereen heeft gewoon een eigen stoel gekregen.
			
			
			
			True. DAn ga ik gewoon op de middelste zitten en lekker breed.quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:24 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dan maar hopen dat het geen stoelen zijn met zo'n dik metaal schot ertussenin
			
			
			
			Zo' n LCC zal z'n stoelen waarschijnlijk niet overboeken, want betaald en niet op komen dagen is pech en geld weg. Dit in tegenstelling tot andere maatschappijen waar je de niet goedkoopste tickets kunt wijzigen. Dus ja, waarschijnlijk blijven die stoelen leeg.quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat ze er dan andere mensen op gaan zetten? Wizzair, iedereen heeft gewoon een eigen stoel gekregen.
			
			
			
			Dat gaat twee kanten op. Tarieven worden per richting bepaald en kunnen erg verschillen. Zo kan het hee lgoed zijn dat de tarieven hoger zijn vanuit de USA omdat er op dat moment een hogere vraag is vanuit die richting. Of andersom.... en zo kan het ook goedkoper zijn, want de tarieven veranderen regelmatigquote:Op woensdag 4 november 2015 16:19 schreef Shivo het volgende:
Waarom is het (een stuk) duurder om een retourtje VS - Europa te boeken, dan een retourtje Europa - VS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |