Dan ga je ergens naartoe waar je wél seks kan hebben. Syrië ofzo.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:15 schreef FastFlyingJackson het volgende:
"Ik kan geen seks hebben met mijn vrouw," zegt een van de mannen. "Dat is een groot probleem."
Biedt die mensen een enkeltje (per bus/trein) naar syrie aan als alternatief inderdaad. Het is nog niet eens koud joh.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan ga je ergens naartoe waar je wél seks kan hebben. Syrië ofzo.
Zal je zien dat het in december 15 graden gaat vriezen en met Kerst de Elfstedentocht gehouden gaat worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:19 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Biedt die mensen een enkeltje (per bus/trein) naar syrie aan als alternatief inderdaad. Het is nog niet eens koud joh.
Je kan douches en toiletten, lijkt mij, ook zelf schoonhouden? Je bent volwassen,hoogopgeleid (:')) en je woont niet in een studententent, enige zelfstandigheid wordt wel verwacht hoor als je het in het Westen wil maken. .quote:,,De douches en toiletten zijn vies. Niet iedereen is blij met het eten, want ontbijt en lunch zijn elke dag hetzelfde." Bewoners twijfelen of het wel halal is. Niemand kan een antwoord geven, mopperen ze.
Eens. Mensen kun je niet in de vrieskou laten slapen. Desnoods laat je ze in een leeg kantoorgebouw slapen. Daar hebben ze geen douches, maar ze slapen wel warm. Douchen kan dan wel weer in de sporthal ofzo.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:24 schreef BasEnAad het volgende:
Aan die kou moeten ze wel wat doen. Je kunt niet in de vrieskou weken in een tent slapen.
Maar de toiletten kunnen ze toch ook zelf wel poetsen? Of hebben ze het druk?
Wat ik niet begrijp, als je het zo koud hebt, waarom je niet uit jezelf gaat helpen met het schoonmaken van douches en toiletten.quote:,,De douches en toiletten zijn vies.
Dit.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:24 schreef BasEnAad het volgende:
Aan die kou moeten ze wel wat doen. Je kunt niet in de vrieskou weken in een tent slapen.
Maar de toiletten kunnen ze toch ook zelf wel poetsen? Of hebben ze het druk?
Mwoag.. ik heb gisteravond voor het eerst het raam in m'n woonkamer weer dicht gedaan. In de slaapkamer staat ie nog gewoon open. Verwarming gaat op z'n vroegst in november weer aan.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
Kan mij best voorstellen dat het koud is in een tent. Thuis gaat de verwarming inmiddels immers ook weer aan.
Ik had het gisteravond wel fris. Toch maar even aangeknald, die verwarming.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mwoag.. ik heb gisteravond voor het eerst het raam in m'n woonkamer weer dicht gedaan. In de slaapkamer staat ie nog gewoon open. Verwarming gaat op z'n vroegst in november weer aan.
Maar goed, ik woon dan ook niet in een tent. Dat zij het koud hebben, kan ik me voorstellen.
Dan drijf ik zwetend mijn bed uit.. bahquote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:47 schreef Loekie1 het volgende:
De tenten worden verwarmd tot 20 graden lees ik overal.
Dat mogen in die cultuur alleen vrouwen doen, de man staat op een standbeeld en daar is niet aan te tornen. Oh wat een cultuurverrijking dit, al die linkse mokkels zijn binnen 20 jaar hun verworven vrouwenrechten allemaal weer kwijt. Lekker liedjes blijven zingen dom wicht.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:43 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp, als je het zo koud hebt, waarom je niet uit jezelf gaat helpen met het schoonmaken van douches en toiletten.
Daar moet ik de beste man dan wel gelijk in geven.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:15 schreef FastFlyingJackson het volgende:
"Ik kan geen seks hebben met mijn vrouw," zegt een van de mannen. "Dat is een groot probleem."
Heel je familie, inclusief oma, schoonzus en de neefjes en nichtjes, staat om je bed heen te kijken "wat doen papa en mama nou??"quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Daar moet ik de beste man dan wel gelijk in geven.
Aan de andere kant is het wel spannend; de rest kan het allemaal horen tenzij je heel stilletjes doet![]()
Tijd om te verhuizen, toch? Oh nee. Want dit land geeft jou wel je natje en je droogje en je mag gewoon lekker blaffen naar de baas zonder dat je in het hondenhok moet slapen. Eigenlijk wel heel fijn hier maar wel blijven blaffen, he.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Nederland begint een derdewereldland te worden. Men kan niet eens fatsoenlijk een paar asielzoekers opvangen. Ipv dat de politiek acties onderneemt moet men eerst maandenlang over elkaar pik heen vallen over wie er de grootste heeft en neemt men uiteindelijk halve maatregelen
Nederland
Een paar..juist ja.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Nederland begint een derdewereldland te worden. Men kan niet eens fatsoenlijk een paar asielzoekers opvangen. Ipv dat de politiek acties onderneemt moet men eerst maandenlang over elkaar pik heen vallen over wie er de grootste heeft en neemt men uiteindelijk halve maatregelen
Nederland
Politici spelen het spelletje: wie belooft de vluchteling het minst.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Nederland
Bullshit, enkeltje zandbak terug als het je hier niet bevalt. Je komt toch om de veiligheid en niet voor de luxe? Of toch niet? In dat geval ben je geen vluchteling maar een economische gelukzoeker. Maak de voorzieningen sober en dan zal je zien dat ze al snel verder trekken. Andere Europese landen (waaronder Frankrijk) hanteren met succes deze aanpak terwijl Nederland weer de Gekke Henkie speelt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:22 schreef nietzman het volgende:
Wat leuk, zo'n topic. Hadden we nog niet.
Maar je kunt als Nederland zijnde best het fatsoen hebben om gezinnen een beetje warm en schoon op te vangen. Kom op man, we zijn toch geen derde wereldland? En mensen op een kluitje proppen is ook vragen om verder gezeik natuurlijk. Dan slaan onze eigen tokkies elkaar ook de hersenen in.
Ik geef mezelf een natje en een droogje. Daar werk ik voor.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Tijd om te verhuizen, toch? Oh nee. Want dit land geeft jou wel je natje en je droogje en je mag gewoon lekker blaffen naar de baas zonder dat je in het hondenhok moet slapen. Eigenlijk wel heel fijn hier maar wel blijven blaffen, he.
Sober is subjectief en daar mag je best wat van vinden/ zeggenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:57 schreef Elzies het volgende:Maak de voorzieningen sober en dan zal je zien dat ze al snel verder trekken.
Jij claimt dat Nederland een 3e wereldland begint te worden. Ik woon toevallig in een 3e wereldland. Mijn conclusie. Je moet niet zo zeiken, jong. Het zijn altijd de meest volgevreten verwende mensen die het hardst lopen te kankeren.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat heeft dit inhoudelijk met mijn bericht te maken? Waarom val je mij persoonlijk aan?
Als je als vluchteling nu al gaat klagen dat je in een tentje moet gaan slapen. De opvangplekken barsten nu al uit zijn voegen. Tja, dan zal er voor de volgende lichting die hierna toe komt weinig alternatief zijn. Uiteindelijk kom je uit bij de keuze tussen slapen in een tent in een warme zandbak (binnen de regio) of slapen in een tent op een koud en mistig veld. (in ons natte kikkerlandje)quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:59 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Sober is subjectief en daar mag je best wat van vinden/ zeggenook als vluchteling.
Vreemd; ze hebben daar al vanalles gehoord over Nederland, vooral dat hier alles gratis is, maar niet over de Hollandsche winters? Met boerenkool en spek, snert met rookworst. We mogen wel Sinterklaas spelen maar geen Zwarte Piet?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zal je zien dat het in december 15 graden gaat vriezen en met Kerst de Elfstedentocht gehouden gaat worden.
Cold? We'll show you cold!
spekquote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:08 schreef maily het volgende:
[..]
Vreemd; ze hebben daar al vanalles gehoord over Nederland, vooral dat hier alles gratis is, maar niet over de Hollandsche winters? Met boerenkool en spek, snert met rookworst. We mogen wel Sinterklaas spelen maar geen Zwarte Piet?
En dus mogen ze er niks van vinden of zeggen? Rare redenatie.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:07 schreef Elzies het volgende:
Als je als vluchteling nu al gaat klagen dat je in een tentje moet gaan slapen. De opvangplekken barsten nu al uit zijn voegen. Tja, dan zal er voor de volgende lichting die hierna toe komt weinig alternatief zijn. Uiteindelijk kom je uit bij de keuze tussen slapen in een tent in een warme zandbak (binnen de regio) of slapen in een tent op een koud en mistig veld. (in ons natte kikkerlandje)
Dat klinkt redelijk xylofoon.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:21 schreef LXIV het volgende:
Volgens mij is het eten gewoon halal. Verder is het heel raar dat ze halal eten eisen. Ze hebben niks te eisen. Ze migreren naar een Christelijk land waar varkensvlees gebruikelijk is. Als ik naar Syrië zou emigreren en daar gratis onderdak en voeding zou krijgen, ga ik ook geen varkensvlees eisen.
Xantippe?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:28 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik denk ik gebruik voor de verandering een ander woord met een 'x' met dezelfde relevantie.
Vlees? Ze kunnen van mij part een pan met groenten en aardappelen/rijst krijgen. Gezond en niet duur.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:31 schreef Twiitch het volgende:
In de Televaag staat dat een man zegt dat ze min of meer gedwongen worden om varkensvlees te eten omdat er niks anders is. Wie loopt hier te liegen?
Inkomen veilig stellen dmv kinderbijslag. En als pressiemiddel zodat je kan protesteren later als je uitgezet wordt. Dan kan je janken dat je kind hier geboren isquote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Heel je familie, inclusief oma, schoonzus en de neefjes en nichtjes, staat om je bed heen te kijken "wat doen papa en mama nou??"
En je komt niet uit het Midden Oostenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mwoag.. ik heb gisteravond voor het eerst het raam in m'n woonkamer weer dicht gedaan. In de slaapkamer staat ie nog gewoon open. Verwarming gaat op z'n vroegst in november weer aan.
Maar goed, ik woon dan ook niet in een tent. Dat zij het koud hebben, kan ik me voorstellen.
Die tenten hebben allemaal verwarming...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit.
Kan mij best voorstellen dat het koud is in een tent. Thuis gaat de verwarming inmiddels immers ook weer aan.
Ze hebben amper kleding en dekens, laat staan warme.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
En in Syrië vriest het ook en valt er gewoon sneeuw dus dat moet ze niet onbekend zijn
Geen seks en eten niet goed.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:21 schreef LXIV het volgende:
Volgens mij is het eten gewoon halal. Verder is het heel raar dat ze halal eten eisen. Ze hebben niks te eisen. Ze migreren naar een Christelijk land waar varkensvlees gebruikelijk is. Als ik naar Syrië zou emigreren en daar gratis onderdak en voeding zou krijgen, ga ik ook geen varkensvlees eisen.
Begreep dat ze niet snapten waarom ze als ontbijt en lunch hetzelfde kregen, tot uitgelegd werd dat we dat in Nederland zelf ook eten. Brood met beleg voor beide maaltijden. Ze wisten niet dat dat zo 'hoort'. Daarnaast zeggen ze dat de hoeveelheid eten p.p. met de dag minder wordt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:45 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Geen seks en eten niet goed.
Zijn wel echt de prioriteiten van iemand op de "vlucht".
Wat denken ze, dat ze een all inclusive leventje geboekt hebben bij de mensensmokkelaars?![]()
Ohja, dat denken ze echt inderdaad.
Geen kleding maar wel een dikke smartphone?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:45 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ze hebben amper kleding en dekens, laat staan warme.
Geloof je dat nou echt?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:45 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Waarom is dat raar? Als jij morgen moet vluchten neem je echt wel je telefoon mee. Daarnaast zoveel belangrijke spullen als lukt maar dat is niet je hele kledingkast. Mensen die daar een normaal leven hadden zouden hun smartphone moeten weggooien omdat jij ze anders niet als vluchteling ziet? Voor veel mensen een van de belangrijkste dingen die ze juist nog hebben i.v.m. contact met familie, het nieuws lezen, etc.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Geen kleding maar wel een dikke smartphone?
Hier in Nijmegen is het in elk geval grotendeels nog niet bij ze aangekomen. Er is inderdaad al enorm veel ingezameld maar er zijn te weinig handen om het te sorteren en verdelen. Veel ligt dus nog in opslag.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:50 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Geloof je dat nou echt?ik kan je uit eerste hand vertellen dat er vrachtwagens vol kleren richting de vluchtelingen gaan.
Hallo word eens wakker, die mensen zitten in een luxe verwarmde tent, tent is echt het verkeerde woord, en krijgen kruiwagenladingen met kleren over zich heen,quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:50 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Waarom is dat raar? Als jij morgen moet vluchten neem je echt wel je telefoon mee. Daarnaast zoveel belangrijke spullen als lukt maar dat is niet je hele kledingkast. Mensen die daar een normaal leven hadden zouden hun smartphone moeten weggooien omdat jij ze anders niet als vluchteling ziet? Voor veel mensen een van de belangrijkste dingen die ze juist nog hebben i.v.m. contact met familie, het nieuws lezen, etc.
Dit.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:50 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Geloof je dat nou echt?ik kan je uit eerste hand vertellen dat er vrachtwagens vol kleren richting de vluchtelingen gaan.
Ben je er geweest? Ik woon er in de buurt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:51 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Hallo word eens wakker, die mensen zitten in een luxe verwarmde tent, tent is echt het verkeerde woord, en krijgen kruiwagenladingen met kleren over zich heen,
Gelukkig hebben ze wel iets gekregen en slapen ze in verwarmde barakken (want een tent kan je het niet noemen), krijgen ze hun natje en hun droogje, en zijn ze veilig. Wordt er rekening gehouden met halal voedsel.....quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:45 schreef LastRequest het volgende:
[..]
QFT.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze wel iets gekregen en slapen ze in verwarmde barakken (want een tent kan je het niet noemen), krijgen ze hun natje en hun droogje, en zijn ze veilig. Wordt er rekening gehouden met halal voedsel.....
Ze kunnen wel van alles eisen maar dat hoeven we nog niet in te willigen. Bevalt het niet? Zoek een beter land uit. Wil je blijven? Leg je erbij neer dat je verzorgd wordt, pas je aan, accepteer dat het hier anders gaat dan in je eigen cultuur.
Oh, dan ben je uiteraard de expert, door locatie. Bergen kleding zijn er afgeleverd. Als je het dan nog zo stervenskoud hebt, in oktober, dan is Nederland misschien niet het land voor jou. De route naar Spanje staat gewoon open.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:54 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ben je er geweest? Ik woon er in de buurt.
Nee, ze moeten blij zijn met het bot wat hen wordt toegeworpen. Het ging hen toch om de veiligheid en niet om de luxe? Dan moet je vooral niet klagen. Want als je klagen accepteert dan pakken ze eerst jouw vinger totdat ze straks jouw hele hand eraf hakken vol met eisen en andersoortige dreigementen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:17 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En dus mogen ze er niks van vinden of zeggen? Rare redenatie.
Ik zeg niet dat ik expert ben, vroeg me alleen af of je er geweest was gezien je het zo stellig wist. Zoals ik al eerder postte is de meeste kleding nog niet bij de daadwerkelijke ontvangers terechtgekomen. Het wordt door organisaties ingezameld die er pakketten van maken en deze organisaties hebben handen te weinig.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:57 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Oh, dan ben je uiteraard de expert, door locatie. Bergen kleding zijn er afgeleverd. Als je het dan nog zo stervenskoud hebt, in oktober, dan is Nederland misschien niet het land voor jou. De route naar Spanje staat gewoon open.
Je ziet ze letterlijk als honden?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:59 schreef Elzies het volgende:
Nee, ze moeten blij zijn met het bot wat hen wordt toegeworpen.
En de bron van dit alles ben......jijzelf?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:59 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik expert ben, vroeg me alleen af of je er geweest was gezien je het zo stellig wist. Zoals ik al eerder postte is de meeste kleding nog niet bij de daadwerkelijke ontvangers terechtgekomen. Het wordt door organisaties ingezameld die er pakketten van maken en deze organisaties hebben handen te weinig.
Heb jij wel bronnen voor jouw beweringen?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:01 schreef Twiitch het volgende:
[..]
En de bron van dit alles is......jijzelf?
Ik volg verschillende bronnen van binnen en buiten Heumensoord. Een half uur geleden werd het volgende nog op FB gezet:quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:01 schreef Twiitch het volgende:
[..]
En de bron van dit alles is......jijzelf?
Ze moeten blij zijn. Ze moeten blij zijn met onze barmhartigheid. Ze moeten...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:59 schreef Elzies het volgende:
Nee, ze moeten blij zijn met het bot wat hen wordt toegeworpen.
Een tentje en een beetje privacy, luxe?quote:Het ging hen toch om de veiligheid en niet om de luxe?
Ze moeten wel veel van jou!quote:Dan moet je vooral niet klagen. Want als je klagen accepteert dan pakken ze eerst jouw vinger totdat ze straks jouw hele hand eraf hakken vol met eisen en andersoortige dreigementen.
Ja, jij?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Heb jij wel bronnen voor jouw beweringen?
En de pot die de ketel iets verwijt in dit alles is..?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:01 schreef Twiitch het volgende:
En de bron van dit alles ben......jijzelf?
Je schrijft dat ze blij moeten zijn met het bot dat hen wordt toegeworpen.quote:
Vluchtelingen moeten volgens jou dus gewoon hun bek houden en de Nederlanders op hun blote knietjes danken voor deze barmhartigheid?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:59 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nee, ze moeten blij zijn met het bot wat hen wordt toegeworpen. Het ging hen toch om de veiligheid en niet om de luxe? Dan moet je vooral niet klagen. Want als je klagen accepteert dan pakken ze eerst jouw vinger totdat ze straks jouw hele hand eraf hakken vol met eisen en andersoortige dreigementen.
Ik doe geen beweringen.quote:
Verschillende bronnen binnen- en buiten Heumensoord vertellen mij dat.quote:
Waarom stel je die vraag alleen aan mij?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik doe geen beweringen.
Maar vertel, wat zijn jouw bronnen?
Bron: hipstermeisje van 19 die een leuke foto wil met een oorlogsvluchteling uit Algerije (niet wetende dat je daar niet zoveel likes mee krijgt dan een kindje uit Syrië, die al 3 jaar in Turkije zat).quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:01 schreef Twiitch het volgende:
[..]
En de bron van dit alles ben......jijzelf?
Lekker woorden in iemands mond leggenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je schrijft dat ze blij moeten zijn met het bot dat hen wordt toegeworpen.
M.a.w. dat ze genoegen moeten nemen met een hondse behandeling.
In jouw ogen zijn het geen mensen, maar wilde beesten.
Beeldspraak is u vreemd?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Toch wel Mieles toch? Nee even zonder gekheid, hoe doen ze dat met wassen? Krijgen ze muntjes of wordt de was voor hun gedaan? Ik denk dat als ze het zelf doen er best een chaossituatie wordt gecreëerd omdat iedereen tegelijk wil wassen/strijken/drogen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:03 schreef LastRequest het volgende:
Ik lees bv. ook dat de wasmachines in Heumensoord zojuist (als in: nu net) zijn aangesloten. Goed nieuws zolang ze dus nog niet veel verschillende kleding hebben.
Volgens mij is iemand framen niet toegestaan op FOK!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Kwaadspreken over de ruggen van Syrische families is wel toegestaan?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:07 schreef Twiitch het volgende:
Volgens mij is iemand framen niet toegestaan op FOK!
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Kwaadspreken over de ruggen van Syrische families is wel toegestaan?
Weet ik niet, ik denk dat daar nog niet over gecommuniceerd is. Maar wat je aanstipt is dus wel een probleem dat er lijkt te zijn: te weinig coördinatie. De enige waterbron (naast de douche) bestaat uit 4 kranen in de toiletten. Voor 700 man. Zonder coördinatie wordt dat ook chaos. Zou met Nederlanders ook zo zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:07 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Toch wel Mieles toch? Nee even zonder gekheid, hoe doen ze dat met wassen? Krijgen ze muntjes of wordt de was voor hun gedaan? Ik denk dat als ze het zelf doen er best een chaossituatie wordt gecreëerd omdat iedereen tegelijk wil wassen/strijken/drogen.
Dat zijn jouw geschreven woorden, niet de mijne.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik help jou om je intenties te verduidelijken.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:10 schreef Elzies het volgende:
Dat zijn jouw geschreven woorden, niet de mijne.
Zijn er plannen om meer sanitaire voorzieningen te plaatsen?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:10 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik denk dat daar nog niet over gecommuniceerd is. Maar wat je aanstipt is dus wel een probleem dat er lijkt te zijn: te weinig coördinatie. De enige waterbron (naast de douche) bestaat uit 4 kranen in de toiletten. Voor 700 man. Zonder coördinatie wordt dat ook chaos. Zou met Nederlanders ook zo zijn.
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik help jou om je intenties te verduidelijken.
Voor zover ik weet wel ja! Het 'kamp' is gewoon nog in opbouw, eigenlijk niet geschikt voor kinderen/zwakkeren. Voor gezonde mannen al geen pretje maar nog te doen denk ik. Het is gewoon te snel gegaan, ze moesten ergens opgevangen worden maar de opvang is eigenlijk nog lang niet klaar.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zijn er plannen om meer sanitaire voorzieningen te plaatsen?
Ja begrijpelijk, hopelijk is het snel klaar. 700 man met 4 kranen is geen doen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:13 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Voor zover ik weet wel ja! Het 'kamp' is gewoon nog in opbouw, eigenlijk niet geschikt voor kinderen/zwakkeren. Voor gezonde mannen al geen pretje maar nog te doen denk ik. Het is gewoon te snel gegaan, ze moesten ergens opgevangen worden maar de opvang is eigenlijk nog lang niet klaar.
Dat ziet er niet uit als een foto die in Nederland gemaakt is.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:15 schreef FANN het volgende:
Zitten die mensen met deze kou nog steeds in dit soort tentjes?
[ afbeelding ]
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)en-op-in-heumensoord
Dat lijkt mij niet Heumensoord?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:15 schreef FANN het volgende:
[ afbeelding ]
Ja. Want als je toelaat dat ze steeds meer gaan eisen is het hek van de dam en dan creëer je nog meer ongeregeldheden. Zij zijn hier voor veiligheid en niet voor luxe. Dan accepteer je datgene wat je krijgt toegeworpen. Anders ben je gewoon iemand die hier van onze welvaart wilt parasiteren en daarvoor is geen plek in Nederland.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vluchtelingen moeten volgens jou dus gewoon hun bek houden en de Nederlanders op hun blote knietjes danken voor deze barmhartigheid?
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:16 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat ziet er niet uit als een foto die in Nederland gemaakt is.
Deze foto staat bij het artikel, heeft iemand een foto van het tentenkamp hoe dat er nu uitziet dan?quote:
Mijn zogenaamde intenties is toch echt een product uit jouw hoofd. Inderdaad is beeldspraak jouw vreemd. Maar goed, ik heb het al aangepast.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik help jou om je intenties te verduidelijken.
Op die andere foto zie je duidelijk dat het niet midden in een bos is.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:20 schreef LastRequest het volgende:
[ afbeelding ]
Deze werd vanochtend op FB gezet door iemand daarbinnen. Ik weet niet of de foto van BNR op Heumensoord is, misschien eerder toen de grote tenten nog niet stonden? De zandvlakte klopt wel maar de lichten in de verte herken ik zo niet.
Ik neem die mensen dat ook helemaal niet kwalijk. En op een aantal punten geef ik ze ook gewoon gelijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:18 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ja. Want als je toelaat dat ze steeds meer gaan eisen is het hek van de dam en dan creëer je nog meer ongeregeldheden. Zij zijn hier voor veiligheid en niet voor luxe. Dan accepteer je datgene wat je krijgt toegeworpen. Anders ben je gewoon iemand die hier van onze welvaart wilt parasiteren en daarvoor is geen plek in Nederland.
Maar goed, wat wij voorspellen gebeurd al. Veel van deze zogenaamde vluchtelingen zitten hier wel degelijk voor onze ruime sociale voorzieningen en allesbehalve voor veiligheid. Anders zouden ze massaal naar landen als Frankrijk trekken. Maar dat doen ze niet. Wees toch niet zo naïef.
Tuurlijk niet in de bron staat ook dat de tenten er nog moeten komen.quote:
quote:Natuurgebied Heumensoord wordt binnen enkele dagen omgevormd tot een tentenkamp.
Ik denk wel dat het klopt... is tenminste iets beter dan de tenten, maar koud zal het best zijn...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:20 schreef LastRequest het volgende:
[ afbeelding ]
Deze werd vanochtend op FB gezet door iemand daarbinnen. Ik weet niet of de foto van BNR op Heumensoord is, misschien eerder toen de grote tenten nog niet stonden? De zandvlakte klopt wel maar de lichten in de verte herken ik zo niet.
Dit lijken wel feesttenten waarin vorig jaar nog een haram oktoberfest werd gevierd. Laat ze maar niet weten hoeveel alcohol er wel niet over de houten vloeren is gegaanquote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn dezelfde tenten als die voor de 4daagse gebruikt worden. En daar zullen ook wel wat biertjes gedronken zijn. Maar goed, het is beter dan niks.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:26 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Dit lijken wel feesttenten waarin vorig jaar nog een haram oktoberfest werd gevierd. Laat ze maar niet weten hoeveel alcohol er wel niet over de houten vloeren is gegaan
Ja, de foto die ik plaatste klopt zeker! Ik bedoelde de foto die eerder geplaatst werd, van het BNR artikel. Ik denk niet dat ze er in Heumensoord zo bij gezeten hebben.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:23 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het klopt... is tenminste iets beter dan de tenten, maar koud zal het best zijn...
Beter dan niks... maar eerlijk is eerlijk ik zou ook volkomen gestoord worden daar als ik naar die foto's kijkquote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zijn dezelfde tenten als die voor de 4daagse gebruikt worden. En daar zullen ook wel wat biertjes gedronken zijn. Maar goed, het is beter dan niks.
Absoluut. Al zou ik als vluchteling blij zijn met alles wat ik aangereikt krijg.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:30 schreef FANN het volgende:
[..]
Beter dan niks... maar eerlijk is eerlijk ik zou ook volkomen gestoord worden daar als ik naar die foto's kijkik ben blij dat ik in een warm huis zit, met alle gemakken voorzien
Tuurlijk, is ook zo, beter dan omkomen van honger en kou, maar ja zo zit iedereen wel in elkaarquote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Absoluut. Al zou ik als vluchteling blij zijn met alles wat ik aangereikt krijg.
Men heeft opgeroepen geen kleding meer te brengen naar plekken waar ze worden opgevangen. Zoveel is er binnengekomen. Dan kost het toch niet zoveel moeite om een extra trui aan te trekken? Dat doen Nederlandse daklozen (die nog minder luxe hebben dan deze asielzoekers) toch ook? Hoor jij ze klagen? Maar om nu gelijk te dreigen met een hongerstaking. Wat een flauwekul. Dit is juist het begin van meer eisenpakketten. Daarom komen ze naar Nederland en niet naar Frankrijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:02 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ze moeten blij zijn. Ze moeten blij zijn met onze barmhartigheid. Ze moeten...Vind je dat niet wat vreemd klinken? En omdat je zelf zo lekker op de glijdende schaal zit, wat vind je acceptabel? Wat is sober en wat is onmenselijk? En wanneer mag iemand daar wat van gaan zeggen?
Tenten? Je moet dankbaar zijn.
Koud? Je moet dankbaar zijn.
En verder? ...
Een tentje en een beetje privacy, luxe?
Laat ze lekker zelf meehelpen, hebben ze wat te doen. Kunnen ze zelf kiezen wat ze willen en als ze wat te zeuren hebben komt het meteen bij de goede mensen aan.... Degene die die oude troep doneren.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:02 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ik volg verschillende bronnen van binnen en buiten Heumensoord. Een half uur geleden werd het volgende nog op FB gezet:
To everyone who wants to help: at 'de Kledingbank' we need wintercoats and new underwear (men's woman's and childeren's every size) to complete clothing-packages for the people at Heumensoord.
Please deliver this directly at Kledingbank, Winkelsteegseweg 144 Hal 6, because it takes to much time to sort out al the clothing that is dropped of at Stip-points (those include lots of things that cannot be used directly, like summer-clothing).
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:20 schreef LastRequest het volgende:
[ afbeelding ]
Het lullige is dat die mensen eerst in een in verhouding luxe aanmeldcentrum binnenkomen en kort verblijven en daarna is deze slechtere tenten worden opgevangen voor langere tijd. Ik begrijp de klachten wel dit is gewoon niet geschikt om maanden met een gezin in te gaan wonen en plaats je er alleenstaande asielzoekers dan krijg je zeker ongeregeldheden en andere problemen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Absoluut. Al zou ik als vluchteling blij zijn met alles wat ik aangereikt krijg.
Dat ligt eraan wat voor "vluchteling" je bent.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad nog het ellendigste. Je hebt niks te doen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:35 schreef FANN het volgende:
[..]
Tuurlijk, is ook zo, beter dan omkomen van honger en kou, maar ja zo zit iedereen wel in elkaar
denk ik, je bent veilig en wat nu....?
Stil blijven zitten en hopen dat het beter wordt? Ik weet niet hoor, we hebben wel makkelijk oordelen zo vanuit onze warme huisjes met alles binnen handbereik, die mensen hebben
natuurlijk ook helemaal NIETS om zich te vermaken, zitten daar 24 uur per dag, 7 dagen per
week, tja... moeilijk... ik ben blij dat ik daar niet zit in elk geval.
Ja en sex is echt een eerste levensbehoefte...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:19 schreef Wespensteek het volgende:
Gebrek aan privacy lijkt mij ook het ergste dat er is als je ergens moet wonen.
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad nog het ellendigste. Je hebt niks te doen.
En dan bied je jezelf aan als vrijwilliger bij de medewerkers, maar omdat je geen Nederlandse zorgverzekering hebt, mag je niet werken. Dus dan ga je maar weer zitten op een houten bankje of op je bed. Niks te doen.
Ze zouden het andersom moeten doen. Eerste stadium zeer sober. Zodat ze snel weer verder trekken.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het lullige is dat die mensen eerst in een in verhouding luxe aanmeldcentrum binnenkomen en kort verblijven en daarna is deze slechtere tenten worden opgevangen voor langere tijd. Ik begrijp de klachten wel dit is gewoon niet geschikt om maanden met een gezin in te gaan wonen en plaats je er alleenstaande asielzoekers dan krijg je zeker ongeregeldheden en andere problemen.
Onzin, die vluchtelingen hoeven geen verzekering te hebben om hun eigen plee netjes achter te laten.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad nog het ellendigste. Je hebt niks te doen.
En dan bied je jezelf aan als vrijwilliger bij de medewerkers, maar omdat je geen Nederlandse zorgverzekering hebt, mag je niet werken. Dus dan ga je maar weer zitten op een houten bankje of op je bed. Niks te doen.
Probeer het eens met lezen. Dan weet je welk topic dit is.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:39 schreef Nober het volgende:
Klaver en Pechtold hadden Wilders te pakken.
Is dit trouwens het neptopic?
Wilders had Klaver te pakken, Klaver vertrok als een haas.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:39 schreef Nober het volgende:
Klaver en Pechtold hadden Wilders te pakken.
Is dit trouwens het neptopic?
Ja, want 700 mensen die 10 wc's schoonmaken, dat schiet op.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Onzin, die vluchtelingen hoeven geen verzekering te hebben om hun eigen plee netjes achter te laten.
Dan loop je wel risico om veroordeeld te worden wegens schennis van openbare orde en voor asielzoeker kan dat ernstige gevolgen hebben. Ik denk ook niet dat het leuk is voor omwonenden om honderden openbaar neukende stelletjes in de omgeving te hebben.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja en sex is echt een eerste levensbehoefte...
Oppassers zat daar, laat ze even het bos in lopen als de nood zo hoog is....
Maar dat zal dan wel weer niet mogen van allerlei organisaties.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, want 700 mensen die 10 wc's schoonmaken, dat schiet op.
Ik bedoelde dus ander werk, zoals tenten helpen opbouwen, kleding en voedsel sorteren, dat soort dingen.
Precies, dus ga je weer op je bed zitten te niksen. Of je banjert wat rond door de buurt, wat weer als onveilig wordt bekeken door de buurtbewoners.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:42 schreef Tayu het volgende:
[..]
Maar dat zal dan wel weer niet mogen van allerlei organisaties.
Die foto is overduidelijk in Lesbos.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:15 schreef FANN het volgende:
[ afbeelding ]
Ik geloof niet dat dat gaat werken. De beste oplossing is gewoon zo snel mogelijk opvang bieden die aan de eisen voldoet zodat deze noodopvang locaties gesloten kunnen worden. Ik begrijp niet goed waarom men niet al aan het bouwen is.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ze zouden het andersom moeten doen. Eerste stadium zeer sober. Zodat ze snel weer verder trekken.
Even een factcheck. Kan jij een zaak benoemen waarbij, het buiten hebben van vrijwillige seks of masturbatie, dit gevolgen had voor de procedure van een asielzoeker?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan loop je wel risico om veroordeeld te worden wegens schennis van openbare orde en voor asielzoeker kan dat ernstige gevolgen hebben. Ik denk ook niet dat het leuk is voor omwonenden om honderden openbaar neukende stelletjes in de omgeving te hebben.
70 mensen van de 700quote:
De TT is dan ook weer lekker smeuïgquote:De COA-woordvoerder vermoedt dat de onrust is ontstaan door een voorlichtingsgesprek een dag eerder. Bewoners is meegedeeld dat ze waarschijnlijk nog meerdere maanden op Heumensoord moeten blijven wonen. ,,Dat zorgde voor onrust bij een kleine groep bewoners."
Ik denk dat dat ook het grote probleem is voor deze mensen. Als je mensen goed wilt opvangen, dan moet je voorzien in een redelijk normaal leven en enige zelfbeschikking en zelfredzaamheid.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Precies, dus ga je weer op je bed zitten te niksen. Of je banjert wat rond door de buurt, wat weer als onveilig wordt bekeken door de buurtbewoners.
Er staat duidelijk in het artikel dat het tentenkamp nog gebouwd moet worden, dat er sukkels denken dat je een foto kunt maken van een kamp dat er nog niet is kun je hun niet kwalijk nemen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:45 schreef CrashO het volgende:
Lekker staaltje propaganda van bnr weer om die in een artikel over een Nederlands kamp te gebruiken
ja, ja, ik was er inmiddels achter...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:45 schreef CrashO het volgende:
[..]
Die foto is overduidelijk in Lesbos.
[ afbeelding ]
Lekker staaltje propaganda van bnr weer om die in een artikel over een Nederlands kamp te gebruiken
(het is trouwens 20+ graden in Lesbos..)
En dan klagen in Nederland... Het klagen hebben ze wel al snel overgenomen van onze cultuurquote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:45 schreef CrashO het volgende:
[..]
Die foto is overduidelijk in Lesbos.
[ afbeelding ]
(het is trouwens 20+ graden in Lesbos..)
Ik ga er niet eens naar zoeken want zedenmisdrijven zijn een reden de asielvergunning te weigeren of er wel of niet zo'n zaak is maakt dus weinig uit.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Even een factcheck. Kan jij een zaak benoemen waarbij, het buiten hebben van vrijwillige seks of masturbatie, dit gevolgen had voor de procedure van een asielzoeker?
Heb je je portemonnee al getrokken?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat gaat werken. De beste oplossing is gewoon zo snel mogelijk opvang bieden die aan de eisen voldoet zodat deze noodopvang locaties gesloten kunnen worden. Ik begrijp niet goed waarom men niet al aan het bouwen is.
Moet jij dan betalen als je een suggestie doet voor bepaald beleid?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Heb je je portemonnee al getrokken?
Peeskamer maken?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ga er niet eens naar zoeken want zedenmisdrijven zijn een reden de asielvergunning te weigeren of er wel of niet zo'n zaak is maakt dus weinig uit.
Als iemand de bosjes inloopt om te masturberen, is dat geen zedenmisdrijf.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ga er niet eens naar zoeken want zedenmisdrijven zijn een reden de asielvergunning te weigeren of er wel of niet zo'n zaak is maakt dus weinig uit.
beleid? Eerder een wanhoopsdaad, daar los je de problemen niet mee op.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Moet jij dan betalen als je een suggestie doet voor bepaald beleid?
Ik klaag niet, zij wel.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:50 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Hoeveel kan jij er afwerken p/dag?
Dat ligt eraan.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als iemand de bosjes inloopt om te masturberen, is dat geen zedenmisdrijf.
http://www.advocaat-zedendelict.nl/zedendelicten/schennisplegingquote:Schennispleging houdt in een handeling in strijd met de openbare zeden. Door bepaald gedrag kunnen de openbare zeden of openbare zedelijkheid worden geschonden. Daar is onder meer sprake van bij:
- Potloodventen (het tonen van het geslachtsdeel in het openbaar)
- Onaneren in het openbaar (masturbatie)
Er mogen geen deuren geplaatst worden ivm brandveiligheidquote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik klaag niet, zij wel.
Ze kunnen niet seksen want geen privacy. Oplossing binnen 3 uur te realiseren, peeskamer voor degene die daar behoefte aan hebben. Bos blijkt niet te mogen, dan binnen een kamer.
Als niemand het ziet, of het gebeurt verdekt, achter een handdoekje (of iets anders) mag het.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat ligt eraan.
[..]
http://www.advocaat-zedendelict.nl/zedendelicten/schennispleging
Een openbaar toegankelijk bosje is ten slotte ook openbaar.
Die plee mogen ze dus niet zelf schoonmaken. Regels zijn regels.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:54 schreef Nielsch het volgende:
Goed dat dit soort verhalen in de media komen. Hopelijk dringen die ook door tot alle gelukszoekers die hier nog heen willen komen. Als je echt op de vlucht bent voor IS om je leven te redden dan zijn al die dingen die hier genoemd worden geen probleem. Dan ben je volgens mij blij dat je in veiligheid zelf je eigen plee kan schoonmaken.
Bij ons in de buurt is een brief gestuurd waarin werd gevraagd vooral geen spullen te brengen naarquote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:12 schreef LastRequest het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)694948f4bc1321e9d9f8
Best interessant en wat ik al eerder een paar keer zei: veel Nederlanders zamelen spullen in en bieden hup aan, veel wordt echter aan de poort tegengehouden.
ja, en worden ze uitgezet naar Syrië als ze er wel een doekje overheen halen nadat ze op de pot zijn geweest?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:56 schreef Tayu het volgende:
[..]
Die plee mogen ze dus niet zelf schoonmaken. Regels zijn regels.
Dat doekje om schoon te maken krijgen ze simpelweg niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja, en worden ze uitgezet naar Syrië als ze er wel een doekje overheen halen nadat ze op de pot zijn geweest?
Als niemand het ziet zul je niet aangeklaagd worden maar ik kan het niet aanbevelen want is in principe strafbaar. Een vechtpartij is geweldpleging en dat mag zeker niet, ook niet in het eigen huis.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als niemand het ziet, of het gebeurt verdekt, achter een handdoekje (of iets anders) mag het.
Er is nu ook een trend van vechtpartijen in het bos, dat is ook toegestaan (onder voorwaarden, dus niet als iemand een dwarslaesie oploopt).
Gordijn volstaat ookquote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:54 schreef Tayu het volgende:
[..]
Er mogen geen deuren geplaatst worden ivm brandveiligheid![]()
Dat is nu juist het probleem waarom er geen privacy is.
Dan ga je die kopen bij de Lidl...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:57 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat doekje om schoon te maken krijgen ze simpelweg niet.
Dan moet je wel leefgeld ontvangen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan ga je die kopen bij de Lidl...
best grappig, dat ze bepaalde regels wel in acht nemen en anderen niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:56 schreef Tayu het volgende:
[..]
Die plee mogen ze dus niet zelf schoonmaken. Regels zijn regels.
daarnaast zijn er genoeg vrouwen met zulke doeken op hun kop...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:57 schreef Tayu het volgende:
[..]
Trieste opmerking.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
daarnaast zijn er genoeg vrouwen met zulke doeken op hun kop...
tja, je vraagt wel om een inkoppertje:quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:57 schreef Tayu het volgende:
[..]
Je lult er fijn omheen!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:35 schreef Elzies het volgende:
Men heeft opgeroepen geen kleding meer te brengen naar plekken waar ze worden opgevangen. Zoveel is er binnengekomen. Dan kost het toch niet zoveel moeite om een extra trui aan te trekken? Dat doen Nederlandse daklozen (die nog minder luxe hebben dan deze asielzoekers) toch ook? Hoor jij ze klagen? Maar om nu gelijk te dreigen met een hongerstaking. Wat een flauwekul. Dit is juist het begin van meer eisenpakketten. Daarom komen ze naar Nederland en niet naar Frankrijk.
Als je wilt schoonmaken, moet je gebruik kunnen maken van schoonmaakmiddelen. Als je daar geen toegang toe krijgt, kun je ook niet schoonmaken.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
best grappig, dat ze bepaalde regels wel in acht nemen en anderen niet.
Tja, daar hebben die vluchtelingen nu helemaal niets aan.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:01 schreef erodome het volgende:
Ik denk dat dit vooral een kwestie is van even duidelijk communiceren. Het kamp is gewoon nog in opbouw, het wordt beter.
Erger nog, ik weet dat het zo is.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
tja, je vraagt wel om een inkoppertje:
die hebben ze toch op hun hoofd?
Nee, maar even serieus, dit geloof je toch zelf niet?
Ze zijn via allerlei vage en gevaarlijke wegen helemaal van Syrië naar Nederland gekomen maar nu zouden ze niet meer in staat zijn om zelf schoonmaakspullen te regelen?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:02 schreef Tayu het volgende:
[..]
Als je wilt schoonmaken, moet je gebruik kunnen maken van schoonmaakmiddelen. Als je daar geen toegang toe krijgt, kun je ook niet schoonmaken.
Als ze weten dat ze zo de winter niet door hoeven en dat het een zeer tijdelijke situatie is zullen de meeste daar gewoon tevreden mee zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Tja, daar hebben die vluchtelingen nu helemaal niets aan.
Omdat in de opvangcentra dat soort zaken zijn uitbesteed aan commerciële schoonmaakbedrijven.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ze zijn via allerlei vage en gevaarlijke wegen helemaal van Syrië naar Nederland gekomen maar nu zouden ze niet meer in staat zijn om zelf schoonmaakspullen te regelen?
Hou toch eens even op joh...
Als de schoonmaker mijn bureau niet goed heeft schoongemaakt en er zit nog een koffiekring op dan poets ik die zelf even weg. Gebeurd wel eens ja. Dan ga ik ook niet in hongerstaking.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:06 schreef Tayu het volgende:
[..]
Omdat in de opvangcentra dat soort zaken zijn uitbesteed aan commerciële schoonmaakbedrijven.
Net als bij jou op kantoor.
Als jij besluit de plee elke dag schoon te maken op je werk terwijl je baas daar iedere avond een schoonmaakbedrijf voor inhuurt en jij verzuimd het werk te doen waar hij jou voor heeft ingehuurd, dan heeft je baas vast wel een goede suggestie voor een volgende loopbaan voor je.
Ze kunnen nog steeds zorgen dat ze de plee na eigen bezoek netjes achterlaten.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:06 schreef Tayu het volgende:
[..]
Omdat in de opvangcentra dat soort zaken zijn uitbesteed aan commerciële schoonmaakbedrijven.
Net als bij jou op kantoor.
Als jij besluit de plee elke dag schoon te maken op je werk terwijl je baas daar iedere avond een schoonmaakbedrijf voor inhuurt en jij verzuimd het werk te doen waar hij jou voor heeft ingehuurd, dan heeft je baas vast wel een goede suggestie voor een volgende loopbaan voor je.
In dit geval wordt van de vluchtelingen verwacht dat ze braaf zijn en ja en amen knikken, en vooral zelf niets ondernemen.
Maar de plee poets je niet even schoon met je mouw.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als de schoonmaker mijn bureau niet goed heeft schoongemaakt en er zit nog een koffiekring op dan poets ik die zelf even weg. Gebeurd wel eens ja. Dan ga ik ook niet in hongerstaking.
wc papiertje?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:08 schreef Tayu het volgende:
[..]
Maar de plee poets je niet even schoon met je mouw.
Natuurlijk! Maar niet iedereen is zo netjes en schoon. Met 700 man is het snel een gore bende.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze kunnen nog steeds zorgen dat ze de plee na eigen bezoek netjes achterlaten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me wel even ga bedenken voordat ik openbare wc's bij benzinepompen en zo ga schoonmaken. Ik rij liever door naar een andere benzinepomp waar het wel schoon is. Bij openbare toiletten praat je wel over heel veel mensen die een puinhoop achterlaten.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als de schoonmaker mijn bureau niet goed heeft schoongemaakt en er zit nog een koffiekring op dan poets ik die zelf even weg. Gebeurd wel eens ja. Dan ga ik ook niet in hongerstaking.
Die mensen kunnen prima zelf initiatieven ontplooien. Je denkt van niet, maar dat is dan ook precies de mentaliteit waarop de zieligheidsindustrie draait.
Nou, ze bij elkaar roepen en er samen wat aan doen, jeetje zeg.... Lijkt Utopia welquote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:09 schreef Tayu het volgende:
[..]
Natuurlijk! Maar niet iedereen is zo netjes en schoon. Met 700 man is het snel een gore bende.
Me too!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me wel even ga bedenken voordat ik openbare wc's bij benzinepompen en zo ga schoonmaken. Ik rij liever door naar een andere benzinepomp waar het wel schoon is. Bij openbare toiletten praat je wel over heel veel mensen die een puinhoop achterlaten.
Ik heb poetsdoeken en schoonmaakmiddelen, bij gebrek aan beter zou ik gebruik wat logischerwijs voor handen is.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:09 schreef Tayu het volgende:
[..]
Poets jij je wc schoon met een wc papiertje?
Op de meeste fatsoenlijke campings is het ook netjes.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:09 schreef Tayu het volgende:
[..]
Natuurlijk! Maar niet iedereen is zo netjes en schoon. Met 700 man is het snel een gore bende.
En dat mag dus niet, daar klagen ze dan ook over. Gore wc's, maar ze mogen ze zelf niet schoonmaken.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou, ze bij elkaar roepen en er samen wat aan doen, jeetje zeg.... Lijkt Utopia wel
Nee, jij lost het wel even op met je mouw eroverheen halenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:10 schreef Nielsch het volgende:
Klaar met deze discussie, Tayu is duidelijk aan het trollen.
Precies, dat is wat de vluchtelingen ook graag zouden willen: poetsdoeken en schoonmaakmiddelen. Maar dat mag niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb poetsdoeken en schoonmaakmiddelen, bij gebrek aan beter zou ik gebruik wat logischerwijs voor handen is.
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:11 schreef Tayu het volgende:
[..]
En dat mag dus niet, daar klagen ze dan ook over. Gore wc's, maar ze mogen ze zelf niet schoonmaken.
Zonder schoonmaakmiddelen krijg je echt de bacteriën niet weg, wat jij schrijft vind ik wel het vieste wat je kunt doen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb poetsdoeken en schoonmaakmiddelen, bij gebrek aan beter zou ik gebruik wat logischerwijs voor handen is.
Zonder schoonmaakmiddelen?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]![]()
1 je gaat staken en komt negatief in het nieuws
2 je overtreed een huisregel en maakt het zelf schoon
meer kleuren zijn er niet.
ja, daarom doe ik het ook nietquote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zonder schoonmaakmiddelen krijg je echt de bacteriën niet weg, wat jij schrijft vind ik wel het vieste wat je kunt doen.
Nou, of ik zou in het dorp op zoek gaan naar schoonmaakmiddelen. Genoeg mensen die vluchtelingen steunen en ongetwijfeld bereid zijn om bij de Lidl hygiënische doekjes en bleekmiddel te kopen. Even netjes vragen en het verhaal uitleggen en ik weet zeker dat ik een half uur later allerlei schoonmaakmiddelen zou hebben waar anderen voor hebben betaald.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:11 schreef Tayu het volgende:
[..]
Nee, jij lost het wel even op met je mouw eroverheen halen
Als ze niets mogen halen en niets mogen krijgen buiten de organisatie om, waar halen ze dan de spullen vandaan om mee schoon te maken?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die mensen kunnen prima zelf initiatieven ontplooien. Je denkt van niet, maar dat is dan ook precies de mentaliteit waarop de zieligheidsindustrie draait.
Optie drie:quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Als ze niets mogen halen en niets mogen krijgen buiten de organisatie om, waar halen ze dan de spullen vandaan om mee schoon te maken?
Wat ik uit de berichtgeving begrijp is dat men ook heeft gevraagd om spullen om schoon mee te kunnen maken zelf, maar dat ze die niet krijgen.
Dan houdt het echt heel snel op, zeker aangezien er tot vandaag dan ook geen mogelijkheid was om kleren/doeken e.d. te wassen.
Dus men wil wel zelf dingen organiseren, het mag niet. Dat is wel een probleem wat mij betreft, laat mensen voor een groot deel voor zichzelf zorgen waar dat kan.
Dat wordt dus tegen gehouden.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou, of ik zou in het dorp op zoek gaan naar schoonmaakmiddelen. Genoeg mensen die vluchtelingen steunen en ongetwijfeld bereid zijn om bij de Lidl hygiënische doekjes en bleekmiddel te kopen. Even netjes vragen en het verhaal uitleggen en ik weet zeker dat ik een half uur later allerlei schoonmaakmiddelen zou hebben waar anderen voor hebben betaald.
Ze mochten in principe ook niet vluchten van de haatbaarden van IS maar dat is ze ook gelukt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Als ze niets mogen halen en niets mogen krijgen buiten de organisatie om, waar halen ze dan de spullen vandaan om mee schoon te maken?
Wat ik uit de berichtgeving begrijp is dat men ook heeft gevraagd om spullen om schoon mee te kunnen maken zelf, maar dat ze die niet krijgen.
Dan houdt het echt heel snel op, zeker aangezien er tot vandaag dan ook geen mogelijkheid was om kleren/doeken e.d. te wassen.
Dus men wil wel zelf dingen organiseren, het mag niet. Dat is wel een probleem wat mij betreft, laat mensen voor een groot deel voor zichzelf zorgen waar dat kan.
En daar komt geen gezeur van, 700 mensen die even in het bos gaan zitten?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Optie drie:
graaf een kuiltje en ga in het bos zitten.
Hoe hebben ze dat trouwens onderweg gedaan?
Dat mag niet. Alleen spullen die via het Rode Kruis worden aangeleverd mogen worden aangenomen en worden door de organisatie over de vluchtelingen verdeeld. Anders zou er ongelijkheid kunnen ontstaan in wat individuële vluchtelingen wel of niet bezitten tov andere vluchtelingen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou, of ik zou in het dorp op zoek gaan naar schoonmaakmiddelen. Genoeg mensen die vluchtelingen steunen en ongetwijfeld bereid zijn om bij de Lidl hygiënische doekjes en bleekmiddel te kopen. Even netjes vragen en het verhaal uitleggen en ik weet zeker dat ik een half uur later allerlei schoonmaakmiddelen zou hebben waar anderen voor hebben betaald.
Ja, reken maar dat als 100 man naar de Lidl gaat om schoonmaakmiddelen te halen dat echt niet wordt tegengehouden. Dan komt het heel snel in de krant en mogen ze binnen no-time zelf schoonmaken. Wat ze nu doen is gewoon een domme actie.quote:
Die tien vieze plee's niet dan?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:17 schreef erodome het volgende:
[..]
En daar komt geen gezeur van, 700 mensen die even in het bos gaan zitten?
Weet je wel hoe snel dat goorder wordt dan je lief is, zelfs een potienteel gevaar voor de gezondheid wordt?
Hoezo mogen ze dat niet? Hier in Weert lopen ze dagelijks te shoppen in het winkelcentrum hoor.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:14 schreef erodome het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ze mochten in principe ook niet vluchten van de haatbaarden van IS maar dat is ze ook gelukt.
Ditquote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoezo mogen ze dat niet? Hier in Weert lopen ze dagelijks te shoppen in het winkelcentrum hoor.
Halen in de zin van stelen? Want zonder leefgeld is dat de enige optie.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, reken maar dat als 100 man naar de Lidl gaat om schoonmaakmiddelen te halen dat echt niet wordt tegengehouden. Dan komt het heel snel in de krant en mogen ze binnen no-time zelf schoonmaken. Wat ze nu doen is gewoon een domme actie.
Dit gaat toch niet over Weert?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoezo mogen ze dat niet? Hier in Weert lopen ze dagelijks te shoppen in het winkelcentrum hoor.
De meeste mensen komen uit Syrië en woonden ooit gewoon in huizen hoorquote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:11 schreef Sigaartje het volgende:
Ik snap het wel. Deze mensen komen uit de woestijn. Privacy (en ezels) zat.
Toe nou zeg, dan schreeuw je weer moord en brand dat ze zaken afdwingen. Je hebt het nu over een situatie waar de politie voor gebeld zou worden namelijk, een massa die die hun "recht" gaat halen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, reken maar dat als 100 man naar de Lidl gaat om schoonmaakmiddelen te halen dat echt niet wordt tegengehouden. Dan komt het heel snel in de krant en mogen ze binnen no-time zelf schoonmaken. Wat ze nu doen is gewoon een domme actie.
Nee hoor, je kan ook naar dat lieve GroenLinks meisje toegaan en de situatie uitleggen. Zeker weten dat zij wel wat bleekmiddel koopt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:18 schreef Tayu het volgende:
[..]
Halen in de zin van stelen? Want zonder leefgeld is dat de enige optie.
Volgens mij denk jij dat het hier om beesten of minder gaat of zo?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Optie drie:
graaf een kuiltje en ga in het bos zitten.
Hoe hebben ze dat trouwens onderweg gedaan?
Nee, maar waarom zou het daar anders zijn? Dat is ook een opvangcentrum dat pas sinds drie weken open is voor nieuwe vluchtelingen. Waarom hebben die vrouwen dan wel de mogelijkheid en geld om dagelijks naar het Kruidvat te gaan?quote:
Toch raar dat alle andere asielzoekers wel gewoon mogen winkelen...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Toe nou zeg, dan schreeuw je weer moord en brand dat ze zaken afdwingen. Je hebt het nu over een situatie waar de politie voor gebeld zou worden namelijk, een massa die die hun "recht" gaat halen.
Met welk geld gaan ze trouwens naar die Lidl? En wat gebeurd er als ze terugkomen en de organisatie die spullen in wil nemen omdat de regel is dat er niets van andere wegen in het kamp mag?
Zeker weten dat ze dat doet! Alleen mogen de vluchtelingen het dan niet aannemen en niet het kamp binnen brengen. Want GroenLinks is niet het Rode Kruis.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee hoor, je kan ook naar dat lieve GroenLinks meisje toegaan en de situatie uitleggen. Zeker weten dat zij wel wat bleekmiddel koopt.
Ook, maar ik denk dat je heel wat meer had te klagen over ze als ze het openbare bos zouden vervuilen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die tien vieze plee's niet dan?
Het is daar anders. Dit is een tijdelijke grootschalige noodopvang ivm de nu heersende problematiek. Er zijn daar andere regels dan in normale azc's.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, maar waarom zou het daar anders zijn? Dat is ook een opvangcentrum dat pas sinds drie weken open is voor nieuwe vluchtelingen. Waarom hebben die vrouwen dan wel de mogelijkheid en geld om dagelijks naar het Kruidvat te gaan?
Volgens mij klets jij ook maar wat uit je nek over zaken waar je niks van af weet.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:21 schreef Tayu het volgende:
[..]
Zeker weten dat ze dat doet! Alleen mogen de vluchtelingen het dan niet aannemen en niet het kamp binnen brengen. Want GroenLinks is niet het Rode Kruis.
waar haal jij al deze onzin vandaan?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:21 schreef Tayu het volgende:
[..]
Zeker weten dat ze dat doet! Alleen mogen de vluchtelingen het dan niet aannemen en niet het kamp binnen brengen. Want GroenLinks is niet het Rode Kruis.
Snap ik ook niet waarom het niet mag. Op andere plekken mag het idd wel en daar heb je dan dit probleem ook niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar als jij de enige bent in een kamp met honderden mensen zul jij ook snel stoppen met het schoonhouden van de WC's. Wat mensen individueel vinden en doen is nog iets heel anders dan wat mensen in een groep doen; heel veel mensen denken och dat doet een ander wel of waarom zou ik het moeten doen. Dat is bij Nederlanders zo en bij vluchtelingen ook, zodra men in een grote groep ergens is krijg je een andere dynamiek, zeker als het een ongeorganiseerde groep is die elkaar niet kent.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat zal het vast zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Volgens mij klets jij ook maar wat uit je nek over zaken waar je niks van af weet.
Dat kamp in Nijmegen is toch juist ook geen normaal AZC?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:23 schreef Tayu het volgende:
[..]
Het is daar anders. Dit is een tijdelijke grootschalige noodopvang ivm de nu heersende problematiek. Er zijn daar andere regels dan in normale azc's.
Nogmaals FB staat hier vol met mensen die willen helpen, als ik dit zou horen bij de super dan shopt zo'n vrouw even met me mee. En daar hoef ik geen lintje voor, alsof die vrouwen worden gefouilleerd bij terugkomst op het kamp...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Toe nou zeg, dan schreeuw je weer moord en brand dat ze zaken afdwingen. Je hebt het nu over een situatie waar de politie voor gebeld zou worden namelijk, een massa die die hun "recht" gaat halen.
Met welk geld gaan ze trouwens naar die Lidl? En wat gebeurd er als ze terugkomen en de organisatie die spullen in wil nemen omdat de regel is dat er niets van andere wegen in het kamp mag?
Weet je zeker dat je zelf geen trol bent?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee hoor, je kan ook naar dat lieve GroenLinks meisje toegaan en de situatie uitleggen. Zeker weten dat zij wel wat bleekmiddel koopt.
Dat mag dus het kamp niet in, dat is nu juist het hele punt!!!!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
He, ik klaag niet, ik kijk naar oplossingen. In tegenstelling tot anderen hier die alleen "problemen" kunnen benoemen. Lijkt de politiek wel.....quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:21 schreef FANN het volgende:
[..]
Volgens mij denk jij dat het hier om beesten of minder gaat of zo?
Eerst wil je ze het bos insturen om sex te hebben en nu ook al om hun behoefte te doen?
Waar staat dat???quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat mag dus het kamp niet in, dat is nu juist het hele punt!!!!
Dat is ook raar.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Toch raar dat alle andere asielzoekers wel gewoon mogen winkelen...
Als zo'n vluchteling op mij af komt en dit verhaal zou vertellen zou ik zelfs die spullen voor ze kopen...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je zelf geen trol bent?
Klopt zo, gaat het ook vaak. Vorige week bij het Kruidvat was er ook een vrouw die olie voor in haar haar moest hebben en net 50 cent of zo te weinig bij had. Toen heeft ook een andere klant voor haar betaald, heel aardig toch.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als zo'n vluchteling op mij af komt en dit verhaal zou vertellen zou ik zelfs die spullen voor ze kopen...
Zij mochten volgens de regels ook dit land niet in, maar dat is ze ook gelukt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat mag dus het kamp niet in, dat is nu juist het hele punt!!!!
Onzin, ze mogen volgen de regels dit land gewoon in.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zij mochten volgens de regels ook dit land niet in, maar dat is ze ook gelukt.
MAAR DAT MAG NIET....quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nogmaals FB staat hier vol met mensen die willen helpen, als ik dit zou horen bij de super dan shopt zo'n vrouw even met me mee. En daar hoef ik geen lintje voor, alsof die vrouwen worden gefouilleerd bij terugkomst op het kamp...
Maar je gaat niet even die w.c.'s schoonmaken?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als zo'n vluchteling op mij af komt en dit verhaal zou vertellen zou ik zelfs die spullen voor ze kopen...
HET MAG WEL!!!!!!!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:28 schreef erodome het volgende:
[..]
MAAR DAT MAG NIET....
Zo, is het dan nu duidelijk. Er is hulp, er zijn mogelijkheden, maar er mag alleen via het rode kruis verstrekt worden.
nee, geef een man een vis en hij heeft eten voor een dag... geef een man een hengel en hij heeft elke dag vis... dat principe zeg maar.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar je gaat niet even die w.c.'s schoonmaken?
Kunnen ze zelf ook.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar je gaat niet even die w.c.'s schoonmaken?
Je mag van mij ook elk kwartier die wc's gaan schoonmaken hoor.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nee, geef een man een vis en hij heeft eten voor een dag... geef een man een hengel en hij heeft elke dag vis... dat principe zeg maar.
Het staat in de OP!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
waar haal jij al deze onzin vandaan?
Dat is denk ik het probleem inderdaad niet, het probleem is het menselijke gedrag in groepsverband dat niemand de behoefte voelt om gemeenschappelijke wc's te gaan schoonmaken.quote:
quote:
Van pagina 2quote:Ik zit in een FB-groep waar ook 'inwoners' van Heumensoord in zitten die direct contact willen met de Nijmeegse bevolking. Daar wordt bv. in geplaatst dat er mensen aangeboden hebben te helpen met schoonmaken van de douches maar dat dat niet toegestaan wordt.
Ook geven ze bv. aan dat het een modderig werkterrein is en dat kleine kinderen er niet kunnen lopen, maar kinderwagens zijn niet toegestaan. Er speelt veel meer dan alleen maar NL'ers die zooi inzamelen en het daar naar binnen gooien, er zitten een hoop partijen tussen. Zie bv.:
Iemand: Why are buggies not allowed in?
Antwoord: COA doesn't (officially) allow anything that doesn't come via the Red Cross. At the moment buggies are not the priority. They want to prevent a situation where some people have things and others do not. I understand the idea behind that, but it seems if the COA would just find out how many buggies are needed, the people of Nijmegen would be willing to donate enough for everyone! Maybe I'm oversimplifying.
http://www.volkskrant.nl/(...)694948f4bc1321e9d9f8quote:'Een buggy zou heel fijn voor haar zijn', zegt een medevluchteling in het Engels. 'En luiers heeft ze ook niet.' Een paar uur en wat telefoontjes later hebben buurtbewoners een tweelingbuggy geregeld. Helaas, die mag niet naar binnen van de beveiliging. Daar krijg je maar onrust van. Want dan wil iedereen een buggy.
Omdat dit niet wordt gezien als een normaal azc. De vluchtelingen ontvangen daarom ook geen leefgeld en buskaart.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Snap ik ook niet waarom het niet mag. Op andere plekken mag het idd wel en daar heb je dan dit probleem ook niet.
Als er gewoon toestemming was dat de omgeving wat van die spullen leverde of ze het zelf mochten kopen (als ze geld hebben) dan was er niets aan de hand geweest.
Precies. En daarom krijgen ze ook geen leefgeld.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat kamp in Nijmegen is toch juist ook geen normaal AZC?
je leest mijn gedachtenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:49 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Dat mogen in die cultuur alleen vrouwen doen, de man staat op een standbeeld en daar is niet aan te tornen. Oh wat een cultuurverrijking dit, al die linkse mokkels zijn binnen 20 jaar hun verworven vrouwenrechten allemaal weer kwijt. Lekker liedjes blijven zingen dom wicht.
ik lees nergens dat het ze verboden is om zelf schoon te maken of middelen die ze op een legale wijze hebben verkregen het kamp mee in te nemen...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:31 schreef Tayu het volgende:
[..]
Het staat in de OP!
"Geen leefgeld of buskaart
Een woordvoerder van het COA meldt dat 'de geboden noodvoorzieningen in lijn zijn met de andere noodopvanglocaties'. Oftewel: een bed, douchegelegenheid en drie maaltijden per dag. Er is wel een verschil met een regulier azc: bewoners van de noodopvang krijgen nog geen leefgeld of buskaart. Mensen in noodopvang zijn namelijk al wel geregistreerd, maar zitten nog niet in de asielprocedure."
En hier kun je lezen dat de aanlevering van goederen op dit kamp enkel gecoördineerd wordt door het Rode Kruis. Er is veel meer over te vinden overigens, en als je het zeker wilt weten kun je het daar gewoon navragen:
"Het COA (Centraal Orgaan opvang Asielzoekers) zorgt voor een bed, maaltijden en noodzakelijke zorg. Het COA kan het enorme aanbod van hulp en spullen van het Nederlandse publiek niet alleen bolwerken en heeft daarom het Rode Kruis gevraagd het aanbod en de uitgifte van spullen te coördineren."
https://www.lindenholtlee(...)nholt-helpt-mee.html
Nee, dat mag niet, sorry, maar geef eens een bron dat het hier wel mag. Ik heb al 2 bronnen gezien die aangeven dat het niet mag namelijk.quote:
Mijn oma ligt ook met meerderen op een slaapkamer, ook geen seks dus...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:32 schreef Nielsch het volgende:
1,5 uur wachten op de ambulance bij een niet levensbedreigende situatie en dan niet meer naar het ziekenhuis... dat had mijn oma laatst ook... welkom in nederland
Het lijkt mij eigenlijk logisch dat het niet mag, die schoonmaakmiddelen zijn namelijk ook gevaarlijke stoffen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik lees nergens dat het ze verboden is om zelf schoon te maken of middelen die ze op een legale wijze hebben verkregen het kamp mee in te nemen...
Google het lekker zelf?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Iemand hier het telefoonnummer van de persvoorlichter van dat kamp?
Dan bel ik zelf wel even...
Gemeente Nijmegenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Iemand hier het telefoonnummer van de persvoorlichter van dat kamp?
Dan bel ik zelf wel even...
Dan nog zijn zaken zoals geen schoonmaakmiddelen zodat mensen even zelf schoon kunnen maken belachelijk, zeker met zoveel hulp die klaar staat buiten, de spullen er binnen 10 minuten kunnen zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:32 schreef Tayu het volgende:
[..]
Omdat dit niet wordt gezien als een normaal azc. De vluchtelingen ontvangen daarom ook geen leefgeld en buskaart.
Lopen is heel gezond! Wordt je ook warm van, afstand naar de stad 5 km. Mensen doen dat ook voor de lol.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:32 schreef Tayu het volgende:
[..]
Omdat dit niet wordt gezien als een normaal azc. De vluchtelingen ontvangen daarom ook geen leefgeld en buskaart.
Misschien lees je dan een beetje selectief?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik lees nergens dat het ze verboden is om zelf schoon te maken of middelen die ze op een legale wijze hebben verkregen het kamp mee in te nemen...
nee, het staat er simpelweg niet...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:36 schreef Tayu het volgende:
[..]
Misschien lees je dan een beetje selectief?
dit... mijn band is lek op dit moment dus loop elke dag 3 km heen en 3 km terug naar m'n werk... prima te doen...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lopen is heel gezond! Wordt je ook warm van, afstand naar de stad 5 km. Mensen doen dat ook voor de lol.
Ben ik met je eens. Ik begrijp dan ook wel waarom deze vluchtelingen hierover klagen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan nog zijn zaken zoals geen schoonmaakmiddelen zodat mensen even zelf schoon kunnen maken belachelijk, zeker met zoveel hulp die klaar staat buiten, de spullen er binnen 10 minuten kunnen zijn.
inderdaad, dus ik ga ze even bellen daar.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nee, het staat er simpelweg niet...
http://www2.nijmegen.nl/content/1343761/perswoordvoeringquote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
dat heb ik gedaan en ik kan het niet vinden.
En dan?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lopen is heel gezond! Wordt je ook warm van, afstand naar de stad 5 km. Mensen doen dat ook voor de lol.
thanks, dus mijn schoonzus bellen!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:37 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
http://www2.nijmegen.nl/content/1343761/perswoordvoering
verhaal aan willekeurige voorbijganger uitleggen, schoonmaakmiddelen in ontvangst nemen, naar binnen smokkelen (als dit al moet, ik geloof het niet), wc schoonmaken...quote:
Ze klagen niet over een buskaart, ze klagen over vieze wc's.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Probleem van die buskaart opgelost!
Is je schoonzuster ineens de persvoorlichtster?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
thanks, dus mijn schoonzus bellen!
En dat kon je niet vinden....quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dat kon je niet vinden....
Vind het sowieso wat raar allemaal. Het grootste klaagkland dat er bestaat, klaagt over klagende vluchtelingen. Beetje simpel om te zeggen 'doe het er maar mee'. Als je ze opvangt, vang ze dan ook goed op. 'Hier heb je een dikke jas en een tentje, buiten in het park is er nog plek. Succes!' voldoet dan niet helemaal in mijn ogenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:30 schreef Cherna het volgende:
700 man op een kluitje en een kamp in opbouw fase is vragen om problemen. Als ik lees dat nu pas wasmachines zijn aangesloten dan klopt er iets niet. En ja dat mensen klagen als het te koud is kan ik me voorstellen als de voorzieningen niet optimaal zijn voor 700 man op een kluitje waar mensen in en uitlopen zodat een verwarmde tent nauwelijks werkt, als die steeds open blijft.
Bovendien weet ik niet hoeveel sanitaire voorzieningen er zijn voor 700 man, maar als dat beperkt is word het al gauw een teringbende.
Daarom dat ik zei een betere communicatie, zodat mensen weten wat er gebeurd, dat ze niet bang zijn dat zaken zo blijven.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Dan zijn er dus blijkbaar andere regels omdat ze in een tijdelijke noodopvang zitten. Daar blijf je dan toch ook maar een paar dagen of weken?
En die genoemde zaken verbeteren heus nog wel, het is net pas open. Opstartproblemen.
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
All-inclusive vakanties boeken bij louche reisagenten kunnen Nederlandse tokkies ook nog welquote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:39 schreef Nielsch het volgende:
de reis van syrie naar nederland is ook gelukt zeg maar...
Bovendien is het een groepje van 70 mensen van de 700 mensen, er zijn dus nog 630 mensenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:41 schreef BVAM het volgende:
[..]
Vind het sowieso wat raar allemaal. Het grootste klaagkland dat er bestaat, klaagt over klagende vluchtelingen. Beetje simpel om te zeggen 'doe het er maar mee'. Als je ze opvangt, vang ze dan ook goed op. 'Hier heb je een dikke jas en een tentje, buiten in het park is er nog plek. Succes!' voldoet dan niet helemaal in mijn ogen
Volgens mij is dit inderdaad precies het pijnpunt. Ze hebben maandag te horen gekregen dat ze hier sowieso nog zo'n 6 maanden zitten. Er mist alleen communicatie over dat het beter wordt voor zover ik begrijp. Kan me voorstellen dat je het behoorlijk somber inziet als je daar zit en te horen krijgt dat je daar nog maanden moet zitten... zonder info over wat er wanneer beter wordt. En beter is dan basisvoorzieningen, niet eens allerlei luxe.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Daarom dat ik zei een betere communicatie, zodat mensen weten wat er gebeurd, dat ze niet bang zijn dat zaken zo blijven.
Het gaat beter worden, de opbouw staat niet stil, zorg dat het duidelijk is.
Wat ik heb begrepen uit de berichtgeving is dat een belangrijk punt van de klachten, dat als dat beter zou zijn er minder onrust zou zijn.
Klopt, andere regels. Maar hoe lang of kort een dergelijke situatie gaat duren, dat weet dus niemand. Een dergelijke onzekerheid speelt ook mee.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Dan zijn er dus blijkbaar andere regels omdat ze in een tijdelijke noodopvang zitten. Daar blijf je dan toch ook maar een paar dagen of weken?
En die genoemde zaken verbeteren heus nog wel, het is net pas open. Opstartproblemen.
Ja want van wandelen moet je poepen. En dan mag je als vluchteling in Nijmegen zeker gratis bij het centraal Station.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:39 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ze klagen niet over een buskaart, ze klagen over vieze wc's.
Als je een wandeling maakt, is dan bij terugkomst de wc als bij toverslag schoongemaakt?
Nee, werkt daar bij de gemeente. Maar ik wist niet dat ik die moest bellen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:40 schreef FANN het volgende:
[..]
Is je schoonzuster ineens de persvoorlichtster?
Ga je schoonzus nou effe bellen!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja want van wandelen moet je poepen. En dan mag je als vluchteling in Nijmegen zeker gratis bij het centraal Station.
Maar waarom moeten deze mensen dan zes maanden zo zitten zonder in het asielproces te komen en komen anderen die net aankomen in bijvoorbeeld Weert wel direct in een normaal AZC?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:42 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Volgens mij is dit inderdaad precies het pijnpunt. Ze hebben maandag te horen gekregen dat ze hier sowieso nog zo'n 6 maanden zitten. Er mist alleen communicatie over dat het beter wordt voor zover ik begrijp. Kan me voorstellen dat je het behoorlijk somber inziet als je daar zit en te horen krijgt dat je daar nog maanden moet zitten... zonder info over wat er wanneer beter wordt. En beter is dan basisvoorzieningen, niet eens allerlei luxe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |