Op de meeste fatsoenlijke campings is het ook netjes.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:09 schreef Tayu het volgende:
[..]
Natuurlijk! Maar niet iedereen is zo netjes en schoon. Met 700 man is het snel een gore bende.
En dat mag dus niet, daar klagen ze dan ook over. Gore wc's, maar ze mogen ze zelf niet schoonmaken.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou, ze bij elkaar roepen en er samen wat aan doen, jeetje zeg.... Lijkt Utopia wel
Nee, jij lost het wel even op met je mouw eroverheen halenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:10 schreef Nielsch het volgende:
Klaar met deze discussie, Tayu is duidelijk aan het trollen.
Precies, dat is wat de vluchtelingen ook graag zouden willen: poetsdoeken en schoonmaakmiddelen. Maar dat mag niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb poetsdoeken en schoonmaakmiddelen, bij gebrek aan beter zou ik gebruik wat logischerwijs voor handen is.
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:11 schreef Tayu het volgende:
[..]
En dat mag dus niet, daar klagen ze dan ook over. Gore wc's, maar ze mogen ze zelf niet schoonmaken.
Zonder schoonmaakmiddelen krijg je echt de bacteriën niet weg, wat jij schrijft vind ik wel het vieste wat je kunt doen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb poetsdoeken en schoonmaakmiddelen, bij gebrek aan beter zou ik gebruik wat logischerwijs voor handen is.
Zonder schoonmaakmiddelen?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]![]()
1 je gaat staken en komt negatief in het nieuws
2 je overtreed een huisregel en maakt het zelf schoon
meer kleuren zijn er niet.
ja, daarom doe ik het ook nietquote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zonder schoonmaakmiddelen krijg je echt de bacteriën niet weg, wat jij schrijft vind ik wel het vieste wat je kunt doen.
Nou, of ik zou in het dorp op zoek gaan naar schoonmaakmiddelen. Genoeg mensen die vluchtelingen steunen en ongetwijfeld bereid zijn om bij de Lidl hygiënische doekjes en bleekmiddel te kopen. Even netjes vragen en het verhaal uitleggen en ik weet zeker dat ik een half uur later allerlei schoonmaakmiddelen zou hebben waar anderen voor hebben betaald.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:11 schreef Tayu het volgende:
[..]
Nee, jij lost het wel even op met je mouw eroverheen halen
Als ze niets mogen halen en niets mogen krijgen buiten de organisatie om, waar halen ze dan de spullen vandaan om mee schoon te maken?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als de schoonmaker mijn bureau niet goed heeft schoongemaakt en er zit nog een koffiekring op dan poets ik die zelf even weg. Gebeurd wel eens ja. Dan ga ik ook niet in hongerstaking.
Die mensen kunnen prima zelf initiatieven ontplooien. Je denkt van niet, maar dat is dan ook precies de mentaliteit waarop de zieligheidsindustrie draait.
Optie drie:quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Als ze niets mogen halen en niets mogen krijgen buiten de organisatie om, waar halen ze dan de spullen vandaan om mee schoon te maken?
Wat ik uit de berichtgeving begrijp is dat men ook heeft gevraagd om spullen om schoon mee te kunnen maken zelf, maar dat ze die niet krijgen.
Dan houdt het echt heel snel op, zeker aangezien er tot vandaag dan ook geen mogelijkheid was om kleren/doeken e.d. te wassen.
Dus men wil wel zelf dingen organiseren, het mag niet. Dat is wel een probleem wat mij betreft, laat mensen voor een groot deel voor zichzelf zorgen waar dat kan.
Dat wordt dus tegen gehouden.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou, of ik zou in het dorp op zoek gaan naar schoonmaakmiddelen. Genoeg mensen die vluchtelingen steunen en ongetwijfeld bereid zijn om bij de Lidl hygiënische doekjes en bleekmiddel te kopen. Even netjes vragen en het verhaal uitleggen en ik weet zeker dat ik een half uur later allerlei schoonmaakmiddelen zou hebben waar anderen voor hebben betaald.
Ze mochten in principe ook niet vluchten van de haatbaarden van IS maar dat is ze ook gelukt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Als ze niets mogen halen en niets mogen krijgen buiten de organisatie om, waar halen ze dan de spullen vandaan om mee schoon te maken?
Wat ik uit de berichtgeving begrijp is dat men ook heeft gevraagd om spullen om schoon mee te kunnen maken zelf, maar dat ze die niet krijgen.
Dan houdt het echt heel snel op, zeker aangezien er tot vandaag dan ook geen mogelijkheid was om kleren/doeken e.d. te wassen.
Dus men wil wel zelf dingen organiseren, het mag niet. Dat is wel een probleem wat mij betreft, laat mensen voor een groot deel voor zichzelf zorgen waar dat kan.
En daar komt geen gezeur van, 700 mensen die even in het bos gaan zitten?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Optie drie:
graaf een kuiltje en ga in het bos zitten.
Hoe hebben ze dat trouwens onderweg gedaan?
Dat mag niet. Alleen spullen die via het Rode Kruis worden aangeleverd mogen worden aangenomen en worden door de organisatie over de vluchtelingen verdeeld. Anders zou er ongelijkheid kunnen ontstaan in wat individuële vluchtelingen wel of niet bezitten tov andere vluchtelingen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou, of ik zou in het dorp op zoek gaan naar schoonmaakmiddelen. Genoeg mensen die vluchtelingen steunen en ongetwijfeld bereid zijn om bij de Lidl hygiënische doekjes en bleekmiddel te kopen. Even netjes vragen en het verhaal uitleggen en ik weet zeker dat ik een half uur later allerlei schoonmaakmiddelen zou hebben waar anderen voor hebben betaald.
Ja, reken maar dat als 100 man naar de Lidl gaat om schoonmaakmiddelen te halen dat echt niet wordt tegengehouden. Dan komt het heel snel in de krant en mogen ze binnen no-time zelf schoonmaken. Wat ze nu doen is gewoon een domme actie.quote:
Die tien vieze plee's niet dan?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:17 schreef erodome het volgende:
[..]
En daar komt geen gezeur van, 700 mensen die even in het bos gaan zitten?
Weet je wel hoe snel dat goorder wordt dan je lief is, zelfs een potienteel gevaar voor de gezondheid wordt?
Hoezo mogen ze dat niet? Hier in Weert lopen ze dagelijks te shoppen in het winkelcentrum hoor.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:14 schreef erodome het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ze mochten in principe ook niet vluchten van de haatbaarden van IS maar dat is ze ook gelukt.
Ditquote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoezo mogen ze dat niet? Hier in Weert lopen ze dagelijks te shoppen in het winkelcentrum hoor.
Halen in de zin van stelen? Want zonder leefgeld is dat de enige optie.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, reken maar dat als 100 man naar de Lidl gaat om schoonmaakmiddelen te halen dat echt niet wordt tegengehouden. Dan komt het heel snel in de krant en mogen ze binnen no-time zelf schoonmaken. Wat ze nu doen is gewoon een domme actie.
Dit gaat toch niet over Weert?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoezo mogen ze dat niet? Hier in Weert lopen ze dagelijks te shoppen in het winkelcentrum hoor.
De meeste mensen komen uit Syrië en woonden ooit gewoon in huizen hoorquote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:11 schreef Sigaartje het volgende:
Ik snap het wel. Deze mensen komen uit de woestijn. Privacy (en ezels) zat.
Toe nou zeg, dan schreeuw je weer moord en brand dat ze zaken afdwingen. Je hebt het nu over een situatie waar de politie voor gebeld zou worden namelijk, een massa die die hun "recht" gaat halen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, reken maar dat als 100 man naar de Lidl gaat om schoonmaakmiddelen te halen dat echt niet wordt tegengehouden. Dan komt het heel snel in de krant en mogen ze binnen no-time zelf schoonmaken. Wat ze nu doen is gewoon een domme actie.
Nee hoor, je kan ook naar dat lieve GroenLinks meisje toegaan en de situatie uitleggen. Zeker weten dat zij wel wat bleekmiddel koopt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:18 schreef Tayu het volgende:
[..]
Halen in de zin van stelen? Want zonder leefgeld is dat de enige optie.
Volgens mij denk jij dat het hier om beesten of minder gaat of zo?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Optie drie:
graaf een kuiltje en ga in het bos zitten.
Hoe hebben ze dat trouwens onderweg gedaan?
Nee, maar waarom zou het daar anders zijn? Dat is ook een opvangcentrum dat pas sinds drie weken open is voor nieuwe vluchtelingen. Waarom hebben die vrouwen dan wel de mogelijkheid en geld om dagelijks naar het Kruidvat te gaan?quote:
Toch raar dat alle andere asielzoekers wel gewoon mogen winkelen...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Toe nou zeg, dan schreeuw je weer moord en brand dat ze zaken afdwingen. Je hebt het nu over een situatie waar de politie voor gebeld zou worden namelijk, een massa die die hun "recht" gaat halen.
Met welk geld gaan ze trouwens naar die Lidl? En wat gebeurd er als ze terugkomen en de organisatie die spullen in wil nemen omdat de regel is dat er niets van andere wegen in het kamp mag?
Zeker weten dat ze dat doet! Alleen mogen de vluchtelingen het dan niet aannemen en niet het kamp binnen brengen. Want GroenLinks is niet het Rode Kruis.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee hoor, je kan ook naar dat lieve GroenLinks meisje toegaan en de situatie uitleggen. Zeker weten dat zij wel wat bleekmiddel koopt.
Ook, maar ik denk dat je heel wat meer had te klagen over ze als ze het openbare bos zouden vervuilen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die tien vieze plee's niet dan?
Het is daar anders. Dit is een tijdelijke grootschalige noodopvang ivm de nu heersende problematiek. Er zijn daar andere regels dan in normale azc's.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, maar waarom zou het daar anders zijn? Dat is ook een opvangcentrum dat pas sinds drie weken open is voor nieuwe vluchtelingen. Waarom hebben die vrouwen dan wel de mogelijkheid en geld om dagelijks naar het Kruidvat te gaan?
Volgens mij klets jij ook maar wat uit je nek over zaken waar je niks van af weet.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:21 schreef Tayu het volgende:
[..]
Zeker weten dat ze dat doet! Alleen mogen de vluchtelingen het dan niet aannemen en niet het kamp binnen brengen. Want GroenLinks is niet het Rode Kruis.
waar haal jij al deze onzin vandaan?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:21 schreef Tayu het volgende:
[..]
Zeker weten dat ze dat doet! Alleen mogen de vluchtelingen het dan niet aannemen en niet het kamp binnen brengen. Want GroenLinks is niet het Rode Kruis.
Snap ik ook niet waarom het niet mag. Op andere plekken mag het idd wel en daar heb je dan dit probleem ook niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar als jij de enige bent in een kamp met honderden mensen zul jij ook snel stoppen met het schoonhouden van de WC's. Wat mensen individueel vinden en doen is nog iets heel anders dan wat mensen in een groep doen; heel veel mensen denken och dat doet een ander wel of waarom zou ik het moeten doen. Dat is bij Nederlanders zo en bij vluchtelingen ook, zodra men in een grote groep ergens is krijg je een andere dynamiek, zeker als het een ongeorganiseerde groep is die elkaar niet kent.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat zal het vast zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Volgens mij klets jij ook maar wat uit je nek over zaken waar je niks van af weet.
Dat kamp in Nijmegen is toch juist ook geen normaal AZC?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:23 schreef Tayu het volgende:
[..]
Het is daar anders. Dit is een tijdelijke grootschalige noodopvang ivm de nu heersende problematiek. Er zijn daar andere regels dan in normale azc's.
Nogmaals FB staat hier vol met mensen die willen helpen, als ik dit zou horen bij de super dan shopt zo'n vrouw even met me mee. En daar hoef ik geen lintje voor, alsof die vrouwen worden gefouilleerd bij terugkomst op het kamp...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Toe nou zeg, dan schreeuw je weer moord en brand dat ze zaken afdwingen. Je hebt het nu over een situatie waar de politie voor gebeld zou worden namelijk, een massa die die hun "recht" gaat halen.
Met welk geld gaan ze trouwens naar die Lidl? En wat gebeurd er als ze terugkomen en de organisatie die spullen in wil nemen omdat de regel is dat er niets van andere wegen in het kamp mag?
Weet je zeker dat je zelf geen trol bent?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee hoor, je kan ook naar dat lieve GroenLinks meisje toegaan en de situatie uitleggen. Zeker weten dat zij wel wat bleekmiddel koopt.
Dat mag dus het kamp niet in, dat is nu juist het hele punt!!!!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
He, ik klaag niet, ik kijk naar oplossingen. In tegenstelling tot anderen hier die alleen "problemen" kunnen benoemen. Lijkt de politiek wel.....quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:21 schreef FANN het volgende:
[..]
Volgens mij denk jij dat het hier om beesten of minder gaat of zo?
Eerst wil je ze het bos insturen om sex te hebben en nu ook al om hun behoefte te doen?
Waar staat dat???quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat mag dus het kamp niet in, dat is nu juist het hele punt!!!!
Dat is ook raar.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Toch raar dat alle andere asielzoekers wel gewoon mogen winkelen...
Als zo'n vluchteling op mij af komt en dit verhaal zou vertellen zou ik zelfs die spullen voor ze kopen...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je zelf geen trol bent?
Klopt zo, gaat het ook vaak. Vorige week bij het Kruidvat was er ook een vrouw die olie voor in haar haar moest hebben en net 50 cent of zo te weinig bij had. Toen heeft ook een andere klant voor haar betaald, heel aardig toch.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als zo'n vluchteling op mij af komt en dit verhaal zou vertellen zou ik zelfs die spullen voor ze kopen...
Zij mochten volgens de regels ook dit land niet in, maar dat is ze ook gelukt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat mag dus het kamp niet in, dat is nu juist het hele punt!!!!
Onzin, ze mogen volgen de regels dit land gewoon in.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zij mochten volgens de regels ook dit land niet in, maar dat is ze ook gelukt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |