abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156825423

Sobere opvang: 'Eten te saai, tent te koud en geen seks'

Ruim zeventig bewoners van megakamp Heumensoord bij Nijmegen zeggen in hongerstaking te zijn tegen de in hun ogen 'te sobere opvang'. Dinsdag hielden ze een protestmars. ,,In tenten is het echt te koud voor onze kinderen."

Vooraan lopen de kinderen. Eentje wordt in een rolstoel voortgeduwd. Ze dragen spandoeken met teksten als 'we are in the open, our children in danger of biting cold'. Daarachter komen de vaders en een enkele moeder. Zo'n zeventig mensen bij elkaar. Vooral Syriërs. Ze lopen de lange boslaan vanaf opvangkamp Heumensoord af naar de buitenwijken van Nijmegen en dragen hun spandoeken de woonwijk door. Ze zijn zo boos over de leefomstandigheden op het kamp, dat ze ontbijt en lunch uit protest hebben overgeslagen. ,,Hongerstaking? Ja. En dat houden we vol."

Het is een protest tegen een kamp dat staatssecretaris Dijkhoff eerder deze week juist als voorbeeld stelde. Er zouden nog wel 'drie of vier Heumensoorden bij komen'. Grootschalige noodopvang voor een paar maanden: sober, maar humaan. Dé manier waarop Nederland zijn vluchtelingen de winter door moet krijgen, vindt het kabinet.

Wat schort er aan kamp?
De Syriër Mohammed Khir, middelbare leeftijd, loopt mee in de mars en is een van de weinigen die Engels spreekt. Hij heeft wel een paar dingen. ,,Het is nu echt te koud in de tenten, zeker voor families met kinderen." Sommige mensen slapen nu al met hun jas aan, extra dekens zijn er niet. ,,En dan moet de winter nog komen," zegt Khir. ,,De douches en toiletten zijn vies. Niet iedereen is blij met het eten, want ontbijt en lunch zijn elke dag hetzelfde." Bewoners twijfelen of het wel halal is. Niemand kan een antwoord geven, mopperen ze.

De 49-jarige Fuad klaagt over de medische zorg. Hij werd een paar dagen geleden onwel op het toilet. "Ik werd duizelig en viel flauw. Ik ben een uur bewusteloos geweest. Mijn vrienden schoten me te hulp en vroegen om medische hulp, maar het duurde 1,5 uur voor er een ambulance kwam. Ik ben onderzocht, maar niet meegenomen. Ik wilde naar het ziekenhuis. Ik heb pijn aan mijn nek."

Geen privacy
Een andere man hekelt het gebrek aan privacy. De asielzoekers slapen met acht personen in stapelbedden in slaapvertrekken. Soms zijn dat ook twee gezinnen. "Ik kan geen seks hebben met mijn vrouw," zegt een van de mannen. "Dat is een groot probleem."

Bron: AD.nl

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 14-10-2015 11:38:26 (bron toegevoegd) ]
<a href="http://www.bitconnect-team.com" target="_blank" rel="nofollow">www.bitconnect-team.com</a>
pi_156825456
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:15 schreef FastFlyingJackson het volgende:
"Ik kan geen seks hebben met mijn vrouw," zegt een van de mannen. "Dat is een groot probleem."
Dan ga je ergens naartoe waar je wél seks kan hebben. Syrië ofzo.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156825492
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:17 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan ga je ergens naartoe waar je wél seks kan hebben. Syrië ofzo.
Biedt die mensen een enkeltje (per bus/trein) naar syrie aan als alternatief inderdaad. Het is nog niet eens koud joh.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:19:54 #4
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_156825499
Hier gaan we weer.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_156825512
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:19 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Biedt die mensen een enkeltje (per bus/trein) naar syrie aan als alternatief inderdaad. Het is nog niet eens koud joh.
Zal je zien dat het in december 15 graden gaat vriezen en met Kerst de Elfstedentocht gehouden gaat worden.
Cold? We'll show you cold!
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:21:03 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156825514
Volgens mij is het eten gewoon halal. Verder is het heel raar dat ze halal eten eisen. Ze hebben niks te eisen. Ze migreren naar een Christelijk land waar varkensvlees gebruikelijk is. Als ik naar Syrië zou emigreren en daar gratis onderdak en voeding zou krijgen, ga ik ook geen varkensvlees eisen.
The End Times are wild
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:21:54 #7
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_156825526
quote:
,,De douches en toiletten zijn vies. Niet iedereen is blij met het eten, want ontbijt en lunch zijn elke dag hetzelfde." Bewoners twijfelen of het wel halal is. Niemand kan een antwoord geven, mopperen ze.
Je kan douches en toiletten, lijkt mij, ook zelf schoonhouden? Je bent volwassen,hoogopgeleid (:')) en je woont niet in een studententent, enige zelfstandigheid wordt wel verwacht hoor als je het in het Westen wil maken. .
Dus omdat je ander eten blieft ga je in hongerstaking? :'). Straks eisen ze nog dat de COA-kok wordt vervangen door Ron Blaauw.

[ Bericht 0% gewijzigd door napoleonfour op 14-10-2015 10:27:54 ]
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:22:25 #8
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_156825533
Wat leuk, zo'n topic. Hadden we nog niet.

Maar je kunt als Nederland zijnde best het fatsoen hebben om gezinnen een beetje warm en schoon op te vangen. Kom op man, we zijn toch geen derde wereldland? En mensen op een kluitje proppen is ook vragen om verder gezeik natuurlijk. Dan slaan onze eigen tokkies elkaar ook de hersenen in.
Ik ga naar huis.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:23:04 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_156825541
Prima geïntegreerd :o nu al mekkeren! Welkom in Nederland O+

Verder terechte klacht natuurlijk; ik zou ook gek worden als ik alleen maar kan ketsen met publiek. Een keer is leuk, maar niet elke keer. :{w

Beggars can't be choosers, maar dat wil nog niet zeggen dat je niet mag klagen, toch?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:23:52 #10
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156825554
De 49-jarige Fuad klaagt over de medische zorg. Hij werd een paar dagen geleden onwel op het toilet. "Ik werd duizelig en viel flauw. Ik ben een uur bewusteloos geweest. Mijn vrienden schoten me te hulp en vroegen om medische hulp, maar het duurde 1,5 uur voor er een ambulance kwam. Ik ben onderzocht, maar niet meegenomen. Ik wilde naar het ziekenhuis. Ik heb pijn aan mijn nek."

Wat??? Geen horde doktoren aanwezig tussen alle weledelgeleerde Syriërs? Shocking.
pi_156825556
in de tijd dat ze een protestmars houden, zouden ze ook gewoon de plee kunnen poetsen..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:24:25 #12
343196 RingBewoner
pi_156825563
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:22 schreef nietzman het volgende:
we zijn toch geen derde wereldland?
Misschien wat rijkdom betreft wel. Of bedoel je derdewereldland?
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:24:59 #13
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_156825574
Aan die kou moeten ze wel wat doen. Je kunt niet in de vrieskou weken in een tent slapen.
Maar de toiletten kunnen ze toch ook zelf wel poetsen? Of hebben ze het druk?
pi_156825616
Een heel bericht dat over de kou gaat, wat wel te begrijpen is, het is ook stervens koud. Maar dan die titel van het bericht, typisch weer. :')
It's you my love, you who are the stranger
pi_156825636
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:24 schreef BasEnAad het volgende:
Aan die kou moeten ze wel wat doen. Je kunt niet in de vrieskou weken in een tent slapen.
Eens. Mensen kun je niet in de vrieskou laten slapen. Desnoods laat je ze in een leeg kantoorgebouw slapen. Daar hebben ze geen douches, maar ze slapen wel warm. Douchen kan dan wel weer in de sporthal ofzo.
En toiletten schoonhouden.. duw ze een emmer, een mop en een doekje in de hand, geef ze handschoenen en schoonmaakmiddel: succes!

Edit:
Nu ik erover nadenk zijn lege kantoorpanden eigenlijk best prima. Ze kunnen zelf ook meehelpen om het bewoonbaar te krijgen. Niet iedereen is een bouwkundig ingenieur, maar iedereen kan een bezem vasthouden of een muur grof verven. En er zitten vast wel bouwvakkers tussen die een muurtje kunnen metselen. Lever de materialen aan, zet wat opzichters neer en wat Nederlandse bouwvakkers en het wordt vanzelf wel wat.
Kunnen ze zelf hun slaapkamer bouwen om seks in te hebben.

[ Bericht 21% gewijzigd door spijkerbroek op 14-10-2015 10:38:41 ]
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:31:16 #16
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156825669
In de Televaag staat dat een man zegt dat ze min of meer gedwongen worden om varkensvlees te eten omdat er niks anders is. Wie loopt hier te liegen?
pi_156825815
Geen idee of ze zelf schoon zouden willen maken als het kon, hoop het maar dat weet ik niet. Wel begreep ik van verschillende kanten dat er 4 (toilet)kranen zijn op 700 man. Schoonmaakspullen zijn er volgens mij ook niet. Ze hebben ook een tijd zonder toiletpapier gezeten.

Ik begrijp dat ze blij moeten zijn dat ze niet meer in de oorlog zitten maar ik begrijp ook zeker dat ze enigszins basisdingen nodig hebben. Kinderen kunnen er ook niet echt (buiten de tent) spelen omdat het nog in aanbouw is en er machines e.d. rijden. Volgens mij is de impact en hoeveelheid spullen en mensen die nodig is voor zoveel mensen nogal onderschat. Zeker nu er pas 700 man zit, waar dat 3000 moet worden.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:40:17 #18
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156825820
Ik zou ook klagen als ik hun was. Je bent toch binnen, je kunt er net zo goed het meeste er uit halen wat er in zit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:42:01 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156825848
Er zijn gewoon veel te veel mensen die binnen een veel te kort tijdsbestek tegelijk binnenkomen. Kan Rutte wel zeggen 'we kunnen het aan' maar blijkbaar is de praktijk toch anders. En dan krijg je dus irritaties van mensen die allemaal op elkaar gepakt zitten.
pi_156825866
quote:
,,De douches en toiletten zijn vies.
Wat ik niet begrijp, als je het zo koud hebt, waarom je niet uit jezelf gaat helpen met het schoonmaken van douches en toiletten.
pi_156825868
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:24 schreef BasEnAad het volgende:
Dit.

Kan mij best voorstellen dat het koud is in een tent. Thuis gaat de verwarming inmiddels immers ook weer aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156825910
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
Kan mij best voorstellen dat het koud is in een tent. Thuis gaat de verwarming inmiddels immers ook weer aan.
Mwoag.. ik heb gisteravond voor het eerst het raam in m'n woonkamer weer dicht gedaan. In de slaapkamer staat ie nog gewoon open. Verwarming gaat op z'n vroegst in november weer aan.
Maar goed, ik woon dan ook niet in een tent. Dat zij het koud hebben, kan ik me voorstellen.
pi_156825927
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Mwoag.. ik heb gisteravond voor het eerst het raam in m'n woonkamer weer dicht gedaan. In de slaapkamer staat ie nog gewoon open. Verwarming gaat op z'n vroegst in november weer aan.
Maar goed, ik woon dan ook niet in een tent. Dat zij het koud hebben, kan ik me voorstellen.
Ik had het gisteravond wel fris. Toch maar even aangeknald, die verwarming.
pi_156825941
De tenten worden verwarmd tot 20 graden lees ik overal. Zij zijn 30 graden gewend.
pi_156825953
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:47 schreef Loekie1 het volgende:
De tenten worden verwarmd tot 20 graden lees ik overal.
Dan drijf ik zwetend mijn bed uit.. bah
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:49:09 #26
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_156825973
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:43 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Wat ik niet begrijp, als je het zo koud hebt, waarom je niet uit jezelf gaat helpen met het schoonmaken van douches en toiletten.
Dat mogen in die cultuur alleen vrouwen doen, de man staat op een standbeeld en daar is niet aan te tornen. Oh wat een cultuurverrijking dit, al die linkse mokkels zijn binnen 20 jaar hun verworven vrouwenrechten allemaal weer kwijt. Lekker liedjes blijven zingen dom wicht. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:49:57 #27
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_156825984
Het woord tent dekt de lading trouwens niet.
pi_156825991
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:15 schreef FastFlyingJackson het volgende:
"Ik kan geen seks hebben met mijn vrouw," zegt een van de mannen. "Dat is een groot probleem."
Daar moet ik de beste man dan wel gelijk in geven.

Aan de andere kant is het wel spannend; de rest kan het allemaal horen tenzij je heel stilletjes doet :9 B-)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156826024
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:50 schreef Geralt het volgende:

[..]

Daar moet ik de beste man dan wel gelijk in geven.

Aan de andere kant is het wel spannend; de rest kan het allemaal horen tenzij je heel stilletjes doet :9 B-)
Heel je familie, inclusief oma, schoonzus en de neefjes en nichtjes, staat om je bed heen te kijken "wat doen papa en mama nou??"
pi_156826031
Nederland begint een derdewereldland te worden. Men kan niet eens fatsoenlijk een paar asielzoekers opvangen. Ipv dat de politiek acties onderneemt moet men eerst maandenlang over elkaar pik heen vallen over wie er de grootste heeft en neemt men uiteindelijk halve maatregelen :')

Nederland :')
pi_156826050
Men heeft veel te makkelijk mensen in het begin een huis gegeven. Nu willen al die andere Afrikanen dat ook. Gevolg van visieloze politiek.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:54:49 #32
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_156826076
Is het vluchtelingetje-pesten van overheidswege al begonnen? Zijlstra zal zich in de handen wrijven van genoegen. Nog een dekentje minder, rantsoen minimaliseren, kachel een graadje lager en ja hoor, daar gaan ze weer.
Lekker Hollands. Goedkoop en in het geniep.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:55:03 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156826081
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Nederland begint een derdewereldland te worden. Men kan niet eens fatsoenlijk een paar asielzoekers opvangen. Ipv dat de politiek acties onderneemt moet men eerst maandenlang over elkaar pik heen vallen over wie er de grootste heeft en neemt men uiteindelijk halve maatregelen :')

Tijd om te verhuizen, toch? Oh nee. Want dit land geeft jou wel je natje en je droogje en je mag gewoon lekker blaffen naar de baas zonder dat je in het hondenhok moet slapen. Eigenlijk wel heel fijn hier maar wel blijven blaffen, he.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_156826098
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:

Een paar..juist ja.
pi_156826121
quote:

Politici spelen het spelletje: wie belooft de vluchteling het minst.
pi_156826129
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:22 schreef nietzman het volgende:
Wat leuk, zo'n topic. Hadden we nog niet.

Maar je kunt als Nederland zijnde best het fatsoen hebben om gezinnen een beetje warm en schoon op te vangen. Kom op man, we zijn toch geen derde wereldland? En mensen op een kluitje proppen is ook vragen om verder gezeik natuurlijk. Dan slaan onze eigen tokkies elkaar ook de hersenen in.
Bullshit, enkeltje zandbak terug als het je hier niet bevalt. Je komt toch om de veiligheid en niet voor de luxe? Of toch niet? In dat geval ben je geen vluchteling maar een economische gelukzoeker. Maak de voorzieningen sober en dan zal je zien dat ze al snel verder trekken. Andere Europese landen (waaronder Frankrijk) hanteren met succes deze aanpak terwijl Nederland weer de Gekke Henkie speelt.
pi_156826135
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Tijd om te verhuizen, toch? Oh nee. Want dit land geeft jou wel je natje en je droogje en je mag gewoon lekker blaffen naar de baas zonder dat je in het hondenhok moet slapen. Eigenlijk wel heel fijn hier maar wel blijven blaffen, he.
Ik geef mezelf een natje en een droogje. Daar werk ik voor.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:59:06 #38
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156826161
Ze worden al echte Nederlanders: Klagen over alles! 8-)
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:59:50 #39
116015 SicSicSics
pi_156826176
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:57 schreef Elzies het volgende:Maak de voorzieningen sober en dan zal je zien dat ze al snel verder trekken.
Sober is subjectief en daar mag je best wat van vinden/ zeggen :7 ook als vluchteling.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 11:00:44 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156826197
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Wat heeft dit inhoudelijk met mijn bericht te maken? Waarom val je mij persoonlijk aan?
Jij claimt dat Nederland een 3e wereldland begint te worden. Ik woon toevallig in een 3e wereldland. Mijn conclusie. Je moet niet zo zeiken, jong. Het zijn altijd de meest volgevreten verwende mensen die het hardst lopen te kankeren.

Ik zal je nog wat vertellen. Hoe ze in dit land met vluchtelingen omgaan is pas bij de honden af. Hier krijg je een geweer op je borstkas, spuug in je gezicht en een verrot stukje grond omheind met prikkeldraad met wat doeken en de mededeling dat als je over een week niet weer opgerot bent naar je eigen land je dat jij en je kinderen een kogel kunnen verwachten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 14-10-2015 11:14:36 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_156826303
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:59 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Sober is subjectief en daar mag je best wat van vinden/ zeggen :7 ook als vluchteling.
Als je als vluchteling nu al gaat klagen dat je in een tentje moet gaan slapen. De opvangplekken barsten nu al uit zijn voegen. Tja, dan zal er voor de volgende lichting die hierna toe komt weinig alternatief zijn. Uiteindelijk kom je uit bij de keuze tussen slapen in een tent in een warme zandbak (binnen de regio) of slapen in een tent op een koud en mistig veld. (in ons natte kikkerlandje)
pi_156826308
Het wordt tijd dat Alberto Stegeman ingeschakeld word. Het kan niet zo zijn dat de faciliteiten niet overeenkomen met de reisfolder.
  Spellchecker woensdag 14 oktober 2015 @ 11:08:36 #43
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_156826324
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:20 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zal je zien dat het in december 15 graden gaat vriezen en met Kerst de Elfstedentocht gehouden gaat worden.
Cold? We'll show you cold!
Vreemd; ze hebben daar al vanalles gehoord over Nederland, vooral dat hier alles gratis is, maar niet over de Hollandsche winters? Met boerenkool en spek, snert met rookworst. We mogen wel Sinterklaas spelen maar geen Zwarte Piet?
pi_156826337
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:08 schreef maily het volgende:

[..]

Vreemd; ze hebben daar al vanalles gehoord over Nederland, vooral dat hier alles gratis is, maar niet over de Hollandsche winters? Met boerenkool en spek, snert met rookworst. We mogen wel Sinterklaas spelen maar geen Zwarte Piet?
spek :D
  Moderator woensdag 14 oktober 2015 @ 11:10:10 #45
8781 crew  Frutsel
pi_156826345
Zo ff wat kou de tent uit geveegd

Anyway, een paar extra dekens moet toch wel geregeld kunnen worden voor die mensen?

[ Bericht 91% gewijzigd door Frutsel op 14-10-2015 11:15:30 ]
  woensdag 14 oktober 2015 @ 11:17:23 #46
116015 SicSicSics
pi_156826463
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:07 schreef Elzies het volgende:
Als je als vluchteling nu al gaat klagen dat je in een tentje moet gaan slapen. De opvangplekken barsten nu al uit zijn voegen. Tja, dan zal er voor de volgende lichting die hierna toe komt weinig alternatief zijn. Uiteindelijk kom je uit bij de keuze tussen slapen in een tent in een warme zandbak (binnen de regio) of slapen in een tent op een koud en mistig veld. (in ons natte kikkerlandje)
En dus mogen ze er niks van vinden of zeggen? Rare redenatie.
Fine, fuck you then!
pi_156826529
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:21 schreef LXIV het volgende:
Volgens mij is het eten gewoon halal. Verder is het heel raar dat ze halal eten eisen. Ze hebben niks te eisen. Ze migreren naar een Christelijk land waar varkensvlees gebruikelijk is. Als ik naar Syrië zou emigreren en daar gratis onderdak en voeding zou krijgen, ga ik ook geen varkensvlees eisen.
Dat klinkt redelijk xylofoon.
pi_156826603
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:22 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Dat klinkt redelijk xylofoon.
:?
pi_156826634
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

:?
[ afbeelding ]
Ik denk ik gebruik voor de verandering een ander woord met een 'x' met dezelfde relevantie.
pi_156826685
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:28 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik denk ik gebruik voor de verandering een ander woord met een 'x' met dezelfde relevantie.
Xantippe?
pi_156826688
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:31 schreef Twiitch het volgende:
In de Televaag staat dat een man zegt dat ze min of meer gedwongen worden om varkensvlees te eten omdat er niks anders is. Wie loopt hier te liegen?
Vlees? Ze kunnen van mij part een pan met groenten en aardappelen/rijst krijgen. Gezond en niet duur.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_156826698
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:31 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Xantippe?
Misschien de volgende keer.
pi_156826769
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:52 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Heel je familie, inclusief oma, schoonzus en de neefjes en nichtjes, staat om je bed heen te kijken "wat doen papa en mama nou??"
Inkomen veilig stellen dmv kinderbijslag. En als pressiemiddel zodat je kan protesteren later als je uitgezet wordt. Dan kan je janken dat je kind hier geboren is
pi_156826801
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En je komt niet uit het Midden Oosten
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
  woensdag 14 oktober 2015 @ 11:41:18 #55
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_156826809
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit.

Die tenten hebben allemaal verwarming...
pi_156826855
En in Syrië vriest het ook en valt er gewoon sneeuw dus dat moet ze niet onbekend zijn
pi_156826879
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
En in Syrië vriest het ook en valt er gewoon sneeuw dus dat moet ze niet onbekend zijn
Ze hebben amper kleding en dekens, laat staan warme.
pi_156826890
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:21 schreef LXIV het volgende:
Geen seks en eten niet goed.

Zijn wel echt de prioriteiten van iemand op de "vlucht".

Wat denken ze, dat ze een all inclusive leventje geboekt hebben bij de mensensmokkelaars? :')
Ohja, dat denken ze echt inderdaad.
pi_156826917
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:45 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Geen seks en eten niet goed.

Zijn wel echt de prioriteiten van iemand op de "vlucht".

Wat denken ze, dat ze een all inclusive leventje geboekt hebben bij de mensensmokkelaars? :')
Ohja, dat denken ze echt inderdaad.
Begreep dat ze niet snapten waarom ze als ontbijt en lunch hetzelfde kregen, tot uitgelegd werd dat we dat in Nederland zelf ook eten. Brood met beleg voor beide maaltijden. Ze wisten niet dat dat zo 'hoort'. Daarnaast zeggen ze dat de hoeveelheid eten p.p. met de dag minder wordt.
pi_156826940
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:45 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Geen kleding maar wel een dikke smartphone? :W
  woensdag 14 oktober 2015 @ 11:50:05 #61
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_156826974
quote:

[..]

Geloof je dat nou echt? :') ik kan je uit eerste hand vertellen dat er vrachtwagens vol kleren richting de vluchtelingen gaan.
pi_156826989
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:47 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Geen kleding maar wel een dikke smartphone? :W
Waarom is dat raar? Als jij morgen moet vluchten neem je echt wel je telefoon mee. Daarnaast zoveel belangrijke spullen als lukt maar dat is niet je hele kledingkast. Mensen die daar een normaal leven hadden zouden hun smartphone moeten weggooien omdat jij ze anders niet als vluchteling ziet? Voor veel mensen een van de belangrijkste dingen die ze juist nog hebben i.v.m. contact met familie, het nieuws lezen, etc.
pi_156827000
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:50 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Geloof je dat nou echt? :') ik kan je uit eerste hand vertellen dat er vrachtwagens vol kleren richting de vluchtelingen gaan.
Hier in Nijmegen is het in elk geval grotendeels nog niet bij ze aangekomen. Er is inderdaad al enorm veel ingezameld maar er zijn te weinig handen om het te sorteren en verdelen. Veel ligt dus nog in opslag.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 11:51:44 #64
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_156827008
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:50 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Waarom is dat raar? Als jij morgen moet vluchten neem je echt wel je telefoon mee. Daarnaast zoveel belangrijke spullen als lukt maar dat is niet je hele kledingkast. Mensen die daar een normaal leven hadden zouden hun smartphone moeten weggooien omdat jij ze anders niet als vluchteling ziet? Voor veel mensen een van de belangrijkste dingen die ze juist nog hebben i.v.m. contact met familie, het nieuws lezen, etc.
Hallo word eens wakker, die mensen zitten in een luxe verwarmde tent, tent is echt het verkeerde woord, en krijgen kruiwagenladingen met kleren over zich heen,
pi_156827011
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:50 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Dit.

Die onzinverhalen altijd om medelijden op te wekken werken niet meer. :')
pi_156827054
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:51 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Hallo word eens wakker, die mensen zitten in een luxe verwarmde tent, tent is echt het verkeerde woord, en krijgen kruiwagenladingen met kleren over zich heen,
Ben je er geweest? Ik woon er in de buurt.
pi_156827060
quote:

[..]

Gelukkig hebben ze wel iets gekregen en slapen ze in verwarmde barakken (want een tent kan je het niet noemen), krijgen ze hun natje en hun droogje, en zijn ze veilig. Wordt er rekening gehouden met halal voedsel.....

Ze kunnen wel van alles eisen maar dat hoeven we nog niet in te willigen. Bevalt het niet? Zoek een beter land uit. Wil je blijven? Leg je erbij neer dat je verzorgd wordt, pas je aan, accepteer dat het hier anders gaat dan in je eigen cultuur.
  Spellchecker woensdag 14 oktober 2015 @ 11:57:03 #68
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_156827106
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:54 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Gelukkig hebben ze wel iets gekregen en slapen ze in verwarmde barakken (want een tent kan je het niet noemen), krijgen ze hun natje en hun droogje, en zijn ze veilig. Wordt er rekening gehouden met halal voedsel.....

Ze kunnen wel van alles eisen maar dat hoeven we nog niet in te willigen. Bevalt het niet? Zoek een beter land uit. Wil je blijven? Leg je erbij neer dat je verzorgd wordt, pas je aan, accepteer dat het hier anders gaat dan in je eigen cultuur.
QFT.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 11:57:07 #69
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156827109
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:54 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Ben je er geweest? Ik woon er in de buurt.
Oh, dan ben je uiteraard de expert, door locatie. Bergen kleding zijn er afgeleverd. Als je het dan nog zo stervenskoud hebt, in oktober, dan is Nederland misschien niet het land voor jou. De route naar Spanje staat gewoon open.
pi_156827143
quote:
14s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:17 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En dus mogen ze er niks van vinden of zeggen? Rare redenatie.
Nee, ze moeten blij zijn met het bot wat hen wordt toegeworpen. Het ging hen toch om de veiligheid en niet om de luxe? Dan moet je vooral niet klagen. Want als je klagen accepteert dan pakken ze eerst jouw vinger totdat ze straks jouw hele hand eraf hakken vol met eisen en andersoortige dreigementen.
pi_156827148
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:57 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Oh, dan ben je uiteraard de expert, door locatie. Bergen kleding zijn er afgeleverd. Als je het dan nog zo stervenskoud hebt, in oktober, dan is Nederland misschien niet het land voor jou. De route naar Spanje staat gewoon open.
Ik zeg niet dat ik expert ben, vroeg me alleen af of je er geweest was gezien je het zo stellig wist. Zoals ik al eerder postte is de meeste kleding nog niet bij de daadwerkelijke ontvangers terechtgekomen. Het wordt door organisaties ingezameld die er pakketten van maken en deze organisaties hebben handen te weinig.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:01:08 #72
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_156827177
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:59 schreef Elzies het volgende:

Nee, ze moeten blij zijn met het bot wat hen wordt toegeworpen.
Je ziet ze letterlijk als honden?
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:01:37 #73
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156827190
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:59 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik expert ben, vroeg me alleen af of je er geweest was gezien je het zo stellig wist. Zoals ik al eerder postte is de meeste kleding nog niet bij de daadwerkelijke ontvangers terechtgekomen. Het wordt door organisaties ingezameld die er pakketten van maken en deze organisaties hebben handen te weinig.
En de bron van dit alles ben......jijzelf?
pi_156827201
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:01 schreef Ringo het volgende:

[..]

Je ziet ze letterlijk als honden?
Schrijf ik dat ergens op?
pi_156827214
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:01 schreef Twiitch het volgende:

[..]

En de bron van dit alles is......jijzelf?
Heb jij wel bronnen voor jouw beweringen?
pi_156827216
quote:

[..]

En de bron van dit alles is......jijzelf?
Ik volg verschillende bronnen van binnen en buiten Heumensoord. Een half uur geleden werd het volgende nog op FB gezet:

To everyone who wants to help: at 'de Kledingbank' we need wintercoats and new underwear (men's woman's and childeren's every size) to complete clothing-packages for the people at Heumensoord.
Please deliver this directly at Kledingbank, Winkelsteegseweg 144 Hal 6, because it takes to much time to sort out al the clothing that is dropped of at Stip-points (those include lots of things that cannot be used directly, like summer-clothing).
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:02:37 #77
116015 SicSicSics
pi_156827220
quote:
Nee, ze moeten blij zijn met het bot wat hen wordt toegeworpen.
Ze moeten blij zijn. Ze moeten blij zijn met onze barmhartigheid. Ze moeten... :') Vind je dat niet wat vreemd klinken? En omdat je zelf zo lekker op de glijdende schaal zit, wat vind je acceptabel? Wat is sober en wat is onmenselijk? En wanneer mag iemand daar wat van gaan zeggen?

Tenten? Je moet dankbaar zijn.
Koud? Je moet dankbaar zijn.
En verder? ...

quote:
Het ging hen toch om de veiligheid en niet om de luxe?
Een tentje en een beetje privacy, luxe? :')
quote:
Dan moet je vooral niet klagen. Want als je klagen accepteert dan pakken ze eerst jouw vinger totdat ze straks jouw hele hand eraf hakken vol met eisen en andersoortige dreigementen.
Ze moeten wel veel van jou! :D
Fine, fuck you then!
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:03:49 #78
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156827239
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Heb jij wel bronnen voor jouw beweringen?
Ja, jij?
pi_156827241
Ik lees bv. ook dat de wasmachines in Heumensoord zojuist (als in: nu net) zijn aangesloten. Goed nieuws zolang ze dus nog niet veel verschillende kleding hebben.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:04:14 #80
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_156827246
quote:
En de pot die de ketel iets verwijt in dit alles is..?
Ik ga naar huis.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:04:31 #81
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_156827250
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:03 schreef Twiitch het volgende:

Ja, jij?
Stond op FaceBook toch?
Ik ga naar huis.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:04:40 #82
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_156827256
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:01 schreef Elzies het volgende:

Schrijf ik dat ergens op?
Je schrijft dat ze blij moeten zijn met het bot dat hen wordt toegeworpen.

M.a.w. dat ze genoegen moeten nemen met een hondse behandeling.

In jouw ogen zijn het geen mensen, maar wilde beesten.
pi_156827259
quote:

[..]

Nee, ze moeten blij zijn met het bot wat hen wordt toegeworpen. Het ging hen toch om de veiligheid en niet om de luxe? Dan moet je vooral niet klagen. Want als je klagen accepteert dan pakken ze eerst jouw vinger totdat ze straks jouw hele hand eraf hakken vol met eisen en andersoortige dreigementen.
Vluchtelingen moeten volgens jou dus gewoon hun bek houden en de Nederlanders op hun blote knietjes danken voor deze barmhartigheid?
pi_156827269
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:03 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ja, jij?
Ik doe geen beweringen.
Maar vertel, wat zijn jouw bronnen?
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:05:49 #85
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156827282
quote:
5s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:04 schreef nietzman het volgende:

[..]

Stond op FaceBook toch?
Verschillende bronnen binnen- en buiten Heumensoord vertellen mij dat.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:05 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik doe geen beweringen.
Maar vertel, wat zijn jouw bronnen?
Waarom stel je die vraag alleen aan mij?
pi_156827287
quote:

[..]

Bron: hipstermeisje van 19 die een leuke foto wil met een oorlogsvluchteling uit Algerije (niet wetende dat je daar niet zoveel likes mee krijgt dan een kindje uit Syrië, die al 3 jaar in Turkije zat). _O-
pi_156827289
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:04 schreef Ringo het volgende:

[..]

Lekker woorden in iemands mond leggen :')
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:07:02 #88
343196 RingBewoner
pi_156827301
quote:

[..]

Beeldspraak is u vreemd?
pi_156827306
* deze reactie voldeed niet aan onze huisregels *

:(
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:07:49 #90
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_156827313
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:03 schreef LastRequest het volgende:
Ik lees bv. ook dat de wasmachines in Heumensoord zojuist (als in: nu net) zijn aangesloten. Goed nieuws zolang ze dus nog niet veel verschillende kleding hebben.
Toch wel Mieles toch? Nee even zonder gekheid, hoe doen ze dat met wassen? Krijgen ze muntjes of wordt de was voor hun gedaan? Ik denk dat als ze het zelf doen er best een chaossituatie wordt gecreëerd omdat iedereen tegelijk wil wassen/strijken/drogen.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:07:59 #91
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156827316
quote:

[..]

Volgens mij is iemand framen niet toegestaan op FOK!
pi_156827328
Ik zit in een FB-groep waar ook 'inwoners' van Heumensoord in zitten die direct contact willen met de Nijmeegse bevolking. Daar wordt bv. in geplaatst dat er mensen aangeboden hebben te helpen met schoonmaken van de douches maar dat dat niet toegestaan wordt.

Ook geven ze bv. aan dat het een modderig werkterrein is en dat kleine kinderen er niet kunnen lopen, maar kinderwagens zijn niet toegestaan. Er speelt veel meer dan alleen maar NL'ers die zooi inzamelen en het daar naar binnen gooien, er zitten een hoop partijen tussen. Zie bv.:

Iemand: Why are buggies not allowed in?
Antwoord: COA doesn't (officially) allow anything that doesn't come via the Red Cross. At the moment buggies are not the priority. They want to prevent a situation where some people have things and others do not. I understand the idea behind that, but it seems if the COA would just find out how many buggies are needed, the people of Nijmegen would be willing to donate enough for everyone! Maybe I'm oversimplifying.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:09:16 #93
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_156827345
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:07 schreef Twiitch het volgende:

Volgens mij is iemand framen niet toegestaan op FOK!
Kwaadspreken over de ruggen van Syrische families is wel toegestaan?
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:09:56 #94
343196 RingBewoner
pi_156827356
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:09 schreef Ringo het volgende:

[..]

Kwaadspreken over de ruggen van Syrische families is wel toegestaan?
:'). Dus als de een het mag dan mag jij het ook? Lekkere redenatie.
pi_156827358
quote:
14s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:07 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Toch wel Mieles toch? Nee even zonder gekheid, hoe doen ze dat met wassen? Krijgen ze muntjes of wordt de was voor hun gedaan? Ik denk dat als ze het zelf doen er best een chaossituatie wordt gecreëerd omdat iedereen tegelijk wil wassen/strijken/drogen.
Weet ik niet, ik denk dat daar nog niet over gecommuniceerd is. Maar wat je aanstipt is dus wel een probleem dat er lijkt te zijn: te weinig coördinatie. De enige waterbron (naast de douche) bestaat uit 4 kranen in de toiletten. Voor 700 man. Zonder coördinatie wordt dat ook chaos. Zou met Nederlanders ook zo zijn.
pi_156827368
quote:

[..]

Dat zijn jouw geschreven woorden, niet de mijne.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:11:30 #97
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_156827387
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:10 schreef Elzies het volgende:

Dat zijn jouw geschreven woorden, niet de mijne.
Ik help jou om je intenties te verduidelijken.
pi_156827406
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:10 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Weet ik niet, ik denk dat daar nog niet over gecommuniceerd is. Maar wat je aanstipt is dus wel een probleem dat er lijkt te zijn: te weinig coördinatie. De enige waterbron (naast de douche) bestaat uit 4 kranen in de toiletten. Voor 700 man. Zonder coördinatie wordt dat ook chaos. Zou met Nederlanders ook zo zijn.
Zijn er plannen om meer sanitaire voorzieningen te plaatsen?
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:12:30 #99
343196 RingBewoner
pi_156827410
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:11 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik help jou om je intenties te verduidelijken.
:').
pi_156827415
http://www.volkskrant.nl/(...)694948f4bc1321e9d9f8

Best interessant en wat ik al eerder een paar keer zei: veel Nederlanders zamelen spullen in en bieden hup aan, veel wordt echter aan de poort tegengehouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')