Voor zover ik weet wel ja! Het 'kamp' is gewoon nog in opbouw, eigenlijk niet geschikt voor kinderen/zwakkeren. Voor gezonde mannen al geen pretje maar nog te doen denk ik. Het is gewoon te snel gegaan, ze moesten ergens opgevangen worden maar de opvang is eigenlijk nog lang niet klaar.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zijn er plannen om meer sanitaire voorzieningen te plaatsen?
Ja begrijpelijk, hopelijk is het snel klaar. 700 man met 4 kranen is geen doen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:13 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Voor zover ik weet wel ja! Het 'kamp' is gewoon nog in opbouw, eigenlijk niet geschikt voor kinderen/zwakkeren. Voor gezonde mannen al geen pretje maar nog te doen denk ik. Het is gewoon te snel gegaan, ze moesten ergens opgevangen worden maar de opvang is eigenlijk nog lang niet klaar.
Dat ziet er niet uit als een foto die in Nederland gemaakt is.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:15 schreef FANN het volgende:
Zitten die mensen met deze kou nog steeds in dit soort tentjes?
[ afbeelding ]
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)en-op-in-heumensoord
Dat lijkt mij niet Heumensoord?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:15 schreef FANN het volgende:
[ afbeelding ]
Ja. Want als je toelaat dat ze steeds meer gaan eisen is het hek van de dam en dan creëer je nog meer ongeregeldheden. Zij zijn hier voor veiligheid en niet voor luxe. Dan accepteer je datgene wat je krijgt toegeworpen. Anders ben je gewoon iemand die hier van onze welvaart wilt parasiteren en daarvoor is geen plek in Nederland.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vluchtelingen moeten volgens jou dus gewoon hun bek houden en de Nederlanders op hun blote knietjes danken voor deze barmhartigheid?
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:16 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat ziet er niet uit als een foto die in Nederland gemaakt is.
Deze foto staat bij het artikel, heeft iemand een foto van het tentenkamp hoe dat er nu uitziet dan?quote:
Mijn zogenaamde intenties is toch echt een product uit jouw hoofd. Inderdaad is beeldspraak jouw vreemd. Maar goed, ik heb het al aangepast.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik help jou om je intenties te verduidelijken.
Op die andere foto zie je duidelijk dat het niet midden in een bos is.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:20 schreef LastRequest het volgende:
[ afbeelding ]
Deze werd vanochtend op FB gezet door iemand daarbinnen. Ik weet niet of de foto van BNR op Heumensoord is, misschien eerder toen de grote tenten nog niet stonden? De zandvlakte klopt wel maar de lichten in de verte herken ik zo niet.
Ik neem die mensen dat ook helemaal niet kwalijk. En op een aantal punten geef ik ze ook gewoon gelijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:18 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ja. Want als je toelaat dat ze steeds meer gaan eisen is het hek van de dam en dan creëer je nog meer ongeregeldheden. Zij zijn hier voor veiligheid en niet voor luxe. Dan accepteer je datgene wat je krijgt toegeworpen. Anders ben je gewoon iemand die hier van onze welvaart wilt parasiteren en daarvoor is geen plek in Nederland.
Maar goed, wat wij voorspellen gebeurd al. Veel van deze zogenaamde vluchtelingen zitten hier wel degelijk voor onze ruime sociale voorzieningen en allesbehalve voor veiligheid. Anders zouden ze massaal naar landen als Frankrijk trekken. Maar dat doen ze niet. Wees toch niet zo naïef.
Tuurlijk niet in de bron staat ook dat de tenten er nog moeten komen.quote:
quote:Natuurgebied Heumensoord wordt binnen enkele dagen omgevormd tot een tentenkamp.
Ik denk wel dat het klopt... is tenminste iets beter dan de tenten, maar koud zal het best zijn...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:20 schreef LastRequest het volgende:
[ afbeelding ]
Deze werd vanochtend op FB gezet door iemand daarbinnen. Ik weet niet of de foto van BNR op Heumensoord is, misschien eerder toen de grote tenten nog niet stonden? De zandvlakte klopt wel maar de lichten in de verte herken ik zo niet.
Dit lijken wel feesttenten waarin vorig jaar nog een haram oktoberfest werd gevierd. Laat ze maar niet weten hoeveel alcohol er wel niet over de houten vloeren is gegaanquote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn dezelfde tenten als die voor de 4daagse gebruikt worden. En daar zullen ook wel wat biertjes gedronken zijn. Maar goed, het is beter dan niks.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:26 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Dit lijken wel feesttenten waarin vorig jaar nog een haram oktoberfest werd gevierd. Laat ze maar niet weten hoeveel alcohol er wel niet over de houten vloeren is gegaan
Ja, de foto die ik plaatste klopt zeker! Ik bedoelde de foto die eerder geplaatst werd, van het BNR artikel. Ik denk niet dat ze er in Heumensoord zo bij gezeten hebben.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:23 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het klopt... is tenminste iets beter dan de tenten, maar koud zal het best zijn...
Beter dan niks... maar eerlijk is eerlijk ik zou ook volkomen gestoord worden daar als ik naar die foto's kijkquote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zijn dezelfde tenten als die voor de 4daagse gebruikt worden. En daar zullen ook wel wat biertjes gedronken zijn. Maar goed, het is beter dan niks.
Absoluut. Al zou ik als vluchteling blij zijn met alles wat ik aangereikt krijg.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:30 schreef FANN het volgende:
[..]
Beter dan niks... maar eerlijk is eerlijk ik zou ook volkomen gestoord worden daar als ik naar die foto's kijkik ben blij dat ik in een warm huis zit, met alle gemakken voorzien
Tuurlijk, is ook zo, beter dan omkomen van honger en kou, maar ja zo zit iedereen wel in elkaarquote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Absoluut. Al zou ik als vluchteling blij zijn met alles wat ik aangereikt krijg.
Men heeft opgeroepen geen kleding meer te brengen naar plekken waar ze worden opgevangen. Zoveel is er binnengekomen. Dan kost het toch niet zoveel moeite om een extra trui aan te trekken? Dat doen Nederlandse daklozen (die nog minder luxe hebben dan deze asielzoekers) toch ook? Hoor jij ze klagen? Maar om nu gelijk te dreigen met een hongerstaking. Wat een flauwekul. Dit is juist het begin van meer eisenpakketten. Daarom komen ze naar Nederland en niet naar Frankrijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:02 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ze moeten blij zijn. Ze moeten blij zijn met onze barmhartigheid. Ze moeten...Vind je dat niet wat vreemd klinken? En omdat je zelf zo lekker op de glijdende schaal zit, wat vind je acceptabel? Wat is sober en wat is onmenselijk? En wanneer mag iemand daar wat van gaan zeggen?
Tenten? Je moet dankbaar zijn.
Koud? Je moet dankbaar zijn.
En verder? ...
Een tentje en een beetje privacy, luxe?
Laat ze lekker zelf meehelpen, hebben ze wat te doen. Kunnen ze zelf kiezen wat ze willen en als ze wat te zeuren hebben komt het meteen bij de goede mensen aan.... Degene die die oude troep doneren.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:02 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ik volg verschillende bronnen van binnen en buiten Heumensoord. Een half uur geleden werd het volgende nog op FB gezet:
To everyone who wants to help: at 'de Kledingbank' we need wintercoats and new underwear (men's woman's and childeren's every size) to complete clothing-packages for the people at Heumensoord.
Please deliver this directly at Kledingbank, Winkelsteegseweg 144 Hal 6, because it takes to much time to sort out al the clothing that is dropped of at Stip-points (those include lots of things that cannot be used directly, like summer-clothing).
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:20 schreef LastRequest het volgende:
[ afbeelding ]
Het lullige is dat die mensen eerst in een in verhouding luxe aanmeldcentrum binnenkomen en kort verblijven en daarna is deze slechtere tenten worden opgevangen voor langere tijd. Ik begrijp de klachten wel dit is gewoon niet geschikt om maanden met een gezin in te gaan wonen en plaats je er alleenstaande asielzoekers dan krijg je zeker ongeregeldheden en andere problemen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Absoluut. Al zou ik als vluchteling blij zijn met alles wat ik aangereikt krijg.
Dat ligt eraan wat voor "vluchteling" je bent.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad nog het ellendigste. Je hebt niks te doen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:35 schreef FANN het volgende:
[..]
Tuurlijk, is ook zo, beter dan omkomen van honger en kou, maar ja zo zit iedereen wel in elkaar
denk ik, je bent veilig en wat nu....?
Stil blijven zitten en hopen dat het beter wordt? Ik weet niet hoor, we hebben wel makkelijk oordelen zo vanuit onze warme huisjes met alles binnen handbereik, die mensen hebben
natuurlijk ook helemaal NIETS om zich te vermaken, zitten daar 24 uur per dag, 7 dagen per
week, tja... moeilijk... ik ben blij dat ik daar niet zit in elk geval.
Ja en sex is echt een eerste levensbehoefte...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:19 schreef Wespensteek het volgende:
Gebrek aan privacy lijkt mij ook het ergste dat er is als je ergens moet wonen.
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad nog het ellendigste. Je hebt niks te doen.
En dan bied je jezelf aan als vrijwilliger bij de medewerkers, maar omdat je geen Nederlandse zorgverzekering hebt, mag je niet werken. Dus dan ga je maar weer zitten op een houten bankje of op je bed. Niks te doen.
Ze zouden het andersom moeten doen. Eerste stadium zeer sober. Zodat ze snel weer verder trekken.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het lullige is dat die mensen eerst in een in verhouding luxe aanmeldcentrum binnenkomen en kort verblijven en daarna is deze slechtere tenten worden opgevangen voor langere tijd. Ik begrijp de klachten wel dit is gewoon niet geschikt om maanden met een gezin in te gaan wonen en plaats je er alleenstaande asielzoekers dan krijg je zeker ongeregeldheden en andere problemen.
Onzin, die vluchtelingen hoeven geen verzekering te hebben om hun eigen plee netjes achter te laten.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad nog het ellendigste. Je hebt niks te doen.
En dan bied je jezelf aan als vrijwilliger bij de medewerkers, maar omdat je geen Nederlandse zorgverzekering hebt, mag je niet werken. Dus dan ga je maar weer zitten op een houten bankje of op je bed. Niks te doen.
Probeer het eens met lezen. Dan weet je welk topic dit is.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:39 schreef Nober het volgende:
Klaver en Pechtold hadden Wilders te pakken.
Is dit trouwens het neptopic?
Wilders had Klaver te pakken, Klaver vertrok als een haas.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:39 schreef Nober het volgende:
Klaver en Pechtold hadden Wilders te pakken.
Is dit trouwens het neptopic?
Ja, want 700 mensen die 10 wc's schoonmaken, dat schiet op.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Onzin, die vluchtelingen hoeven geen verzekering te hebben om hun eigen plee netjes achter te laten.
Dan loop je wel risico om veroordeeld te worden wegens schennis van openbare orde en voor asielzoeker kan dat ernstige gevolgen hebben. Ik denk ook niet dat het leuk is voor omwonenden om honderden openbaar neukende stelletjes in de omgeving te hebben.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja en sex is echt een eerste levensbehoefte...
Oppassers zat daar, laat ze even het bos in lopen als de nood zo hoog is....
Maar dat zal dan wel weer niet mogen van allerlei organisaties.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, want 700 mensen die 10 wc's schoonmaken, dat schiet op.
Ik bedoelde dus ander werk, zoals tenten helpen opbouwen, kleding en voedsel sorteren, dat soort dingen.
Precies, dus ga je weer op je bed zitten te niksen. Of je banjert wat rond door de buurt, wat weer als onveilig wordt bekeken door de buurtbewoners.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:42 schreef Tayu het volgende:
[..]
Maar dat zal dan wel weer niet mogen van allerlei organisaties.
Die foto is overduidelijk in Lesbos.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:15 schreef FANN het volgende:
[ afbeelding ]
Ik geloof niet dat dat gaat werken. De beste oplossing is gewoon zo snel mogelijk opvang bieden die aan de eisen voldoet zodat deze noodopvang locaties gesloten kunnen worden. Ik begrijp niet goed waarom men niet al aan het bouwen is.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ze zouden het andersom moeten doen. Eerste stadium zeer sober. Zodat ze snel weer verder trekken.
Even een factcheck. Kan jij een zaak benoemen waarbij, het buiten hebben van vrijwillige seks of masturbatie, dit gevolgen had voor de procedure van een asielzoeker?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan loop je wel risico om veroordeeld te worden wegens schennis van openbare orde en voor asielzoeker kan dat ernstige gevolgen hebben. Ik denk ook niet dat het leuk is voor omwonenden om honderden openbaar neukende stelletjes in de omgeving te hebben.
70 mensen van de 700quote:
De TT is dan ook weer lekker smeuïgquote:De COA-woordvoerder vermoedt dat de onrust is ontstaan door een voorlichtingsgesprek een dag eerder. Bewoners is meegedeeld dat ze waarschijnlijk nog meerdere maanden op Heumensoord moeten blijven wonen. ,,Dat zorgde voor onrust bij een kleine groep bewoners."
Ik denk dat dat ook het grote probleem is voor deze mensen. Als je mensen goed wilt opvangen, dan moet je voorzien in een redelijk normaal leven en enige zelfbeschikking en zelfredzaamheid.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Precies, dus ga je weer op je bed zitten te niksen. Of je banjert wat rond door de buurt, wat weer als onveilig wordt bekeken door de buurtbewoners.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |