abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156570740
quote:
Duitse dominee luidt noodklok: ‘‘In veel Duitse azc’s geldt inmiddels de sharia’

'Christenen voelen zich alsof ze naar het land zijn teruggestuurd waar ze onderdrukt werden'

De Duitse predikant Gottfried Martens, die in zijn kerk veel tot het christendom bekeerde moslims heeft, luidt de noodklok over de onderdrukking van christenen en bekeerde moslims in asielzoekerscentra. In een interview met het Reformatorisch Dagblad vertelt de predikant inmiddels ‘radeloos’ te zijn. “In veel Duitse opvangcentra geldt inmiddels de sharia”.

Het verhaal van de predikant is niet nieuw. Eerder al waarschuwden zowel christelijke als niet christelijke organisaties voor toenemende problemtiek met de islam in asielzoekerscentra. Steeds vaker ook klinkt de roep om naar religie gescheiden opvang.

De predikant worstelt met deze problematiek: hij wil, als goed christen, inderdaad alle vluchtelingen welkom heten maar hoort vrijwel dagelijks met welke problemen christelijke asielzoekers te maken hebben.

In de Duitse krant Die Welt am Sonntag deed de predikant al eerder zijn verhaal, samen met de uit Iran gevluchtte asielzoeker Saïd, een christen die vanwege zijn geloof werd onderdrukt. Maar eenmaal aangekomen in Duitsland werd hij wederom geconfronteerd met onderdrukking: “Moslims spugen naar me, bedreigen me met de dood, behandelen me als een dier.”

De predikant kan inmiddels talloze voorbeelden van problemen met de islam in azc’s noemen. “In veel azc’s geldt inmiddels de sharia, de leiding is zelf vaak ook moslim”, aldus Martens in het RD.
“Ze dwingen christenen, jezidi’s en gematigde moslims vaak op gewelddadige wijze om mee te doen met hun religie. Christenen zijn geschokt. Ze dachten dat hier godsdienstvrijheid was, maar voelen zich alsof ze zijn teruggestuurd naar het land waar ze vervolgd werden”.

Martens denkt dat de problemen in Duitsland veel groter zijn dan Duitsland wil zien. Maar hij wil niet dat Duitsland de Duitse waarden prijsgeeft zodra het lastig wordt. “Ik ben radeloos! Als je alles maar onder het vloerkleed veegt, is er straks niks meer over van de Duitse gastvrijheid. Dan loopt iedereen mee met extreem rechts”, zegt hij.

Volgens Martens moeten imams de azc’s bezoeken en aan de moslims uitleggen hoe ze zich moeten gedragen. “Want anders hebben ze voor niemand anders respect”.

Ook is Martens inmiddels voorstander van het naar religie gescheiden opvangen van asielzoekers. Daar was hij lang tegen maar volgens hem “gaat het niet anders. Dat beide religies het wel kunnen uitpraten is gewoon politiek gezwets.”
http://nieuws.tpo.nl/2015(...)inmiddels-de-sharia/

Krijgen we dit in Nederland ook of is het er al?
pi_156570851
Ik ben ongelovig, en nu?
pi_156570886
Dit kon je zien aankomen natuurlijk, helemaal met de houding van veel (christelijke) politici hebben moslims daar vrij spel. Verder proberen christenen wel moslims te bekeren tot het christendom, maar laten ze de al christelijke personen door een hel gaan.

Ik ben benieuwd wanneer het grootste opvangkamp in Nederland, die in Nijmegen, in het nieuws komt met soortgelijke toestanden.
pi_156570889
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:40 schreef hoas het volgende:
Ik ben ongelovig, en nu?
Een afvallige bekeerling is erger dan een ongelovige dacht ik. Je hebt nog wat krediet dus.
pi_156570905
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:40 schreef hoas het volgende:
Ik ben ongelovig, en nu?
Door onze verlichte christenen mag je dit nog zijn, onder die import moslims ben je slechter af.
pi_156570913
Worden homo's van gebouwen afgeflikkerd, worden vrouwen gestenigd, krijgen alcoholistische mannen zweepslagen, kom op zeg, waar is zijn bewijs dat er sharia heerst in Duitse azc's. Ik denk dat we hier te maken hebben met overdreven gejank van een extremistische christen predikant, een moderne kruisvaarder.
God is love
pi_156570943
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef love7 het volgende:
Worden homo's van gebouwen afgeflikkerd, worden vrouwen gestenigd, krijgen alcoholistische mannen zweepslagen, kom op zeg, waar is zijn bewijs dat er sharia heerst in Duitse azc's. Ik denk dat we hier te maken hebben met overdreven gejank van een extremistische christen predikant, een moderne kruisvaarder.
Deze user :') !
pi_156570950
quote:
een extremistische christen predikant, een moderne kruisvaarder
:')

De eerste is binnen hoor.
pi_156570955
quote:
Onderdrukking en niet jezelf kunnen zijn is al erg genoeg toch. Of wil je eerst bloed zien vloeien?
pi_156570959
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:42 schreef Odaiba het volgende:
Dit kon je zien aankomen natuurlijk, helemaal met de houding van veel (christelijke) politici hebben moslims daar vrij spel. Verder proberen christenen wel moslims te bekeren tot het christendom, maar laten ze de al christelijke personen door een hel gaan.

Ik ben benieuwd wanneer het grootste opvangkamp in Nederland, die in Nijmegen, in het nieuws komt met soortgelijke toestanden.
Nadeel is dat Heumensoord militair terrein is.
pi_156571018
quote:
-1 :{
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_156571023
quote:
8-)
pi_156571037
quote:
Aha, dus er moeten eerst mensen vermoord worden voor dat jij het te ver vindt gaan?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:50:20 #14
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156571082
Ach, ik hoop eerlijk gezegd dat het eens lekker fout loopt.

En ja, echt waar! Dan zullen de ogen van een groot deel van onze medemensen misschien ook eindelijk eens opengaan. Want wat je het ook zegt, het zijn die arme getraumatiseerde vluchtelingen. Stelen, mensen bijten, vechten, auto stelen allemaal geen probleem. Opvang weigeren en een op korte termijn een huis eisen? Check. Wat gaat de volgende eis zijn? Villa met zwembad, snelle sportauto en een seksslavin oid? :')

Men moet die 'vluchtelingen' eens goed de les lezen. Ze krijgen wat ze nodig hebben, en als dat niet goed genoeg is kunnen ze zeggen waarom niet. Zwaaien met een foto van een huis en zeggen dat ze dat willen is geen goede argumentatie. Wie geen opvang wilt kan meteen opvliegen. Dan is er meer plaats voor echte vluchtelingen die al lang blij zijn met goede opvang. Een dak boven het hoofd, goed eten, fatsoenlijke kledij is wat ik versta onder basisbehoeften. Geen snellere Wi-Fi voor de smartphone of privileges in de supermarkt.

Ik ben blij op te merken dat steeds meer mensen zich tegen wereldvreemde types zoals Frau Merkel en de COA-directeur verzetten.

Aanvulling: en maak ook eens werk van het weigeren van types die nog vrouw en kinderen in Syrië of welk land dan ook hebben achtergelaten. Dat is een typisch fenomeen bij economische 'vluchtelingen' namelijk. Als het daar echt zo gevaarlijk is dan hadden ze die wel meegepakt.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_156571158
quote:
Is dat waar de sharia voor staat dan?
pi_156571173
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:50 schreef Lothiriel het volgende:

(...)

Aanvulling: en maak ook eens werk van het weigeren van types die nog vrouw en kinderen in Syrië of welk land dan ook hebben achtergelaten. Dat is een typisch fenomeen bij economische 'vluchtelingen' namelijk. Als het daar echt zo gevaarlijk is dan hadden ze die wel meegepakt.
Daar sta je dan als fatsoensmens met een zak knuffels voor een groep mannen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:54:52 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156571184
quote:
Behold the never-ending cycle of Islamic thinking: Live in Islamic State → Get persecuted → Move to secular country → Claim persecution and desire to establish Islamic State → Create Islamic State → Live in Islamic State → Get persecuted → Move to secular country → Claim persecution and desire to establish Islamic State → Create Islamic State → Live in Islamic State → Get persecuted → Move to secular country → Claim persecution and desire to establish Islamic State → Create Islamic State...
pi_156571194
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:54 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Lekker relevant wel.
pi_156571209
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:54 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Je zou bijna denken dat..
pi_156571217
Vreemd dat in Duitsland de Duitse wet niet geldt of weet die dominee niet waar hij het over heeft.
pi_156571229
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lekker relevant wel.
Huilen joh.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:57:54 #22
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156571233
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:56 schreef Wespensteek het volgende:
Vreemd dat in Duitsland de Duitse wet niet geldt of weet die dominee niet waar hij het over heeft.
Een (of 'de') wet is betekenisloos als hij niet gerespecteerd/gevolgd wordt.
- Charlton Heston
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:58:18 #23
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156571235
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lekker relevant wel.
Post jij ooit nog iets relevants btw?
pi_156571238
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:57 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Dat is in Duitsland wel aan de orde inderdaad.
pi_156571248
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:57 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Dus eigenlijk bedoelt die man gewoon dat er onvoldoende personeel is en de regels niet worden nageleefd.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:00:15 #26
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156571267
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is in Duitsland wel aan de orde inderdaad.
Misschien wel het geval in het aangehaalde AZC.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dus eigenlijk bedoelt die man gewoon dat er onvoldoende personeel is en de regels niet worden nageleefd.
Dat is de facto hetzelfde in dit geval. Als de gewone wet niet (meer) geldt, dan zullen er wel andere regels zijn momenteel. Of anarchie, dat zou ook kunnen.
- Charlton Heston
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:01:39 #27
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_156571295
Tijd dat Christenen ook weer de ruige kruisridders worden die ze ooit waren. En dan nog veul ruiger dan die Moslims. Forward march!!! Kom op, die moslims zijn niets... verbrijzelen die gasten!!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_156571586
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:56 schreef Wespensteek het volgende:
Hoe stel je overigens concreet voor dat bekeerling die als dier behandeld worden door voormalig geloofsgenoten aangepakt gaat worden met de wet in de hand?

Iemand hufterig behandelen is niet verboden. En als dat structureel genoeg gebeurt, ja, dat kan dat een enorme impact hebben.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_156571611
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:05 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Je vergat "dat dit nu eenmaal gebeurt, omdat ze op een kluitje zitten! Als we ze netjes & tijdig voorzien van hun vrijstaande villa met bubbelbad en hoogtezon, zou dit nooit gebeuren!" ;)
Klopt, want voor de rest zijn er nooit problemen met die mensen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:16:59 #30
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156571617
Maar ik las laatst juist dat dat het helemaal niet logisch zou zijn dat moslims die een religieuze oorlog zijn ontvlucht hier gewoon verder gaan met onderdrukken. Waarom zouden ze dat doen? Dat gebeurt echt niet hoor.

Okey.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_156571638
We hebben het hier wel over een evangelisch kerkleider die de islam in één adem noemt met Satan en wiens kerk vol zit met bekeerlingen uit landen als Iran en Afghanistan (http://bigstory.ap.org/ar(...)es-converting-droves).

De evangelische gemeenschap heeft wel een flink handje van slachtofferdenken.

Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen probleem is (ik weet dat niet, ben er niet bij), maar het is toch wel van belang waar een verhaal vandaan komt.
pi_156571687
'Volgens Martens moeten imams de azc’s bezoeken en aan de moslims uitleggen hoe ze zich moeten gedragen. “Want anders hebben ze voor niemand anders respect”.'

Dat lijkt me nu net de verkeerde oplossing. Welke vakbekwame imam gaat immers aan moslims vertellen dat ze respectvol en op gelijke voet met andersgelovigen moeten omgaan?
pi_156571725
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:14 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Hoe stel je overigens concreet voor dat bekeerling die als dier behandeld worden door voormalig geloofsgenoten aangepakt gaat worden met de wet in de hand?

Iemand hufterig behandelen is niet verboden. En als dat structureel genoeg gebeurt, ja, dat kan dat een enorme impact hebben.
Het is best eenvoudig om huisregels te maken en te handhaven, ik begrijp niet goed welk probleem er volgens jou zou bestaan dat hufterig gedrag niet afgestraft kan worden.
  Forum Admin zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:28:32 #34
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_156571842
Vooral honderdduizenden van dit soort onderkruipsels binnen halen. Die hebben echt wel respect voor onze vrouwen en dochters en wetten. Gaan echt niets uitspoken. Bangmakerij. Xenofoben!!

:'(
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_156571854
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is best eenvoudig om huisregels te maken en te handhaven, ik begrijp niet goed welk probleem er volgens jou zou bestaan dat hufterig gedrag niet afgestraft kan worden.
Hoe ga je handhaven met 2 beveiligers op 500 immigranten, zoals nu gebruikelijk ? Hoe zie je dat voor je?
pi_156571885
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:18 schreef Isegrim het volgende:
We hebben het hier wel over een evangelisch kerkleider die de islam in één adem noemt met Satan en wiens kerk vol zit met bekeerlingen uit landen als Iran en Afghanistan (http://bigstory.ap.org/ar(...)es-converting-droves).

De evangelische gemeenschap heeft wel een flink handje van slachtofferdenken.

Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen probleem is (ik weet dat niet, ben er niet bij), maar het is toch wel van belang waar een verhaal vandaan komt.
Dat zijn verhaal misschien overdreven is doet niet zoveel af aan het feit dat je religieuze fanatieke groeperingen hebt binnen AZC's. Het is dus wel aannemelijk dat er veel spanningen zijn, en het is ook aannemelijk dat de meerderheid de dienst uitmaakt binnen een azc. Ik vind het verhaal dus niet vergezocht.
pi_156571898
Leuk hè zo'n geïmporteerde haatideologie.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:32:30 #38
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156571907
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Daar sta je dan als fatsoensmens met een zak knuffels voor een groep mannen.
Ja die types die met eten en kledij daar staan en dan hun auto ed zien verwoest worden door die hordes ongeletterde apen vind ik altijd wel hilarisch :D

Zoals dat Vlaamse konvooi dat geplunderd was een paar weken terug.
- Charlton Heston
pi_156571909
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

:D

Wat ik zomaar ff uit m'n mouw schud: huisregels ontstijgen nooit s'lands wetten. Dus geen enkele sanctie die je op hufterigheid zet, kan de ultieme zijn (wegwezen). Heb ik het nog niet eens over hoe je hufterigheid gaat bewijzen.

En aan de andere kant ben ik ook wel geïntrigeerd door je achterwaartse van Gaal. Want jij bent blijkbaar zeer slim en de uitvoerders zijn blijkbaar allemaal zeer dom.

Er moeten meer mensen bij ofzo?
pi_156571936
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Leuk hè zo'n geïmporteerde haatideologie.
Nou, ik vind het maar vervelend. Ik wist trouwens niet dat je ergens anders geboren was.
pi_156571948
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoe ga je handhaven met 2 beveiligers op 500 immigranten, zoals nu gebruikelijk ? Hoe zie je dat voor je?
Meer beveiligers aannemen lijkt mij niet zo moeilijk. Ik begrijp dus ook niet zo goed waarom mensen lopen te klagen over de asielzoekers terwijl volgens mij juist de beleidsmakers zitten te slapen en hebben zitten te slapen. Ik merk niets van meer politie, bewakers, sociale huizenbouw en het bouwen van permanente AZC's, meer capaciteit bij IND. Ik vraag me af of men, naast de noodoplossingen, wel werkt aan het oplossen van de problemen die zijn ontstaan door de toestroom van asielzoekers.
pi_156571989
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:32 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Wat ik zomaar ff uit m'n mouw schud: huisregels ontstijgen nooit s'lands wetten. Dus geen enkele sanctie die je op hufterigheid zet, kan de ultieme zijn (wegwezen). Heb ik het nog niet eens over hoe je hufterigheid gaat bewijzen.

En aan de andere kant ben ik ook wel geïntrigeerd door je achterwaartse van Gaal. Want jij bent blijkbaar zeer slim en de uitvoerders zijn blijkbaar allemaal zeer dom.

Er moeten meer mensen bij ofzo?
Huisregels gaan vaak veel verder dan wat van de strafwet mag. De huisregels van het COA bestaan ook al tijden net als de bezoekersreglementen.
pi_156572009
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:32 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ja die types die met eten en kledij daar staan en dan hun auto ed zien verwoest worden door die hordes ongeletterde apen vind ik altijd wel hilarisch :D

Dat was gewoon een scène uit Koefnoen, die idioot met zijn brood.
pi_156572015
Wie had dat nou verwacht, dat de moslims zich niet aan zouden passen aan het gastland..

quote:
Martens denkt dat de problemen in Duitsland veel groter zijn dan Duitsland wil zien.
Dit is trouwens ook kenmerkend. De politiek correcte meerderheid ziet niks en zet alle kritiek weg als xenofoob en racistisch. Je negatief uitspreken over asielzoekers is dom, nee je moet gewoon meepraten met de rest en je wegkijken terwijl je land wordt afgebroken.

En als je dat niet doet, maar er iets van zegt, dan is er nog de EU en de overheid met haar maatregelen en boetes tegen hate speech. Misschien is het handig als ze eens naar de bron van alle problemen gaan kijken: de islam. In plaats van voorover te bukken en het land uit laten wonen door hordes ondankbare vluchtelingen.
pi_156572071
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Huisregels gaan vaak veel verder dan wat van de strafwet mag.
Eh, nee.

Ik hoef je toch niet echt uit te gaan leggen hopelijk dat als ik uitzinnige huisregels bedenk voor mijn bezoekers, die niet gaan boven landelijke wetten? :')
pi_156572102
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Meer beveiligers aannemen lijkt mij niet zo moeilijk.
Maar aan het einde van de maand ze een salaris geven word wel progressief moeilijker, naarmate je er meer aanneemt.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:46:24 #47
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156572126
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:34 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, ik vind het maar vervelend. Ik wist trouwens niet dat je ergens anders geboren was.
Wauw, scherp! :9 (geen sarcasme)
- Charlton Heston
pi_156572347
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:46 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Wauw, scherp! :9 (geen sarcasme)
Het laatste keek ik oprecht van op :D Beetje elkaar scherp houden he ;)
pi_156572423
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:20 schreef Quiche_lorraine het volgende:
'Volgens Martens moeten imams de azc’s bezoeken en aan de moslims uitleggen hoe ze zich moeten gedragen. “Want anders hebben ze voor niemand anders respect”.'

Dat lijkt me nu net de verkeerde oplossing. Welke vakbekwame imam gaat immers aan moslims vertellen dat ze respectvol en op gelijke voet met andersgelovigen moeten omgaan?
Daar kun je als overheid op sturen.

In Turkije is er bijv. een apart ministerie dat zelf min of meer alle moskeeën runt. Op die manier kan de overheid selecteren wie wel en niet imam kan worden. Dit heeft Atatürk een kleine 100 jaar geleden al ingevoerd om af te rekenen met het Kalifaat. Het geloof moest ondergeschikt zijn aan de staat, ipv. de staat ondergeschikt aan het geloof.

M.n. in Nederland willen 'we' dat niet op grond van de vrijheidsrechten. Elke moslimfundamentalist moet hier het recht hebben om ongestoord haat te prediken en een religieuze organisatie te beginnen die als doel heeft om heel Nederland aan de Sharia te onderwerpen.

In Duitsland is het gelukkig niet zo erg. Daar is het tenminste wettelijk verboden om een organisatie op te richten die als doel heeft om de grondwettelijke staatsinrichting omver te werpen en er is een hele lijst met dubieuze islamitische stichtingen die in het verleden daarom verboden zijn. En terecht, denk ik.

Maar blijkbaar is de capaciteit van politie en justitie helaas niet groot genoeg om bij de AZC's snel en kordaat genoeg op te treden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2015 16:02:29 ]
pi_156572492
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:32 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ken je die van dat Vlaamse convooi dat geplunderd was? Nou, dat was niet zo.

Het verhaal van de organisatoren zelf was totaal anders dan wat er in de media verscheen.
pi_156572584
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:05 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het verhaal van de organisatoren zelf was totaal anders dan wat er in de media verscheen.
Hoe ging het dan wel?
pi_156572607
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:01 schreef Villas__Rubin het volgende:
Tijd dat Christenen ook weer de ruige kruisridders worden die ze ooit waren. En dan nog veul ruiger dan die Moslims. Forward march!!! Kom op, die moslims zijn niets... verbrijzelen die gasten!!
Mee eens hoor

Vandaag de dag is de gem christen achterlijk naief . En dit zeg ik niet om de mensen naar beneden te halen . Je naasten lief hebben betekend niet dat je alles en iedereen moet accepteren
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_156572684
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:02 schreef Igen het volgende:
Maar blijkbaar is de capaciteit van politie en justitie helaas niet groot genoeg om bij de AZC's snel en kordaat genoeg op te treden.
Want vanzelfsprekend bestaan er geen problemen die niet opgelost kunnen worden met een zak belastinggeld, hé.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:19:51 #54
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156572804
Het gaat er wel in als zoete koek dit
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:24:28 #55
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156572915
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:05 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Natuurlijk, zei zitten in de ontkenningsfase. Iemand die een grote voorstander is van 'knuffelbeleid' gaat niet als het eens tegenzin plots van gedacht veranderen.

Een beetje zoals een racist ook voor altijd (meestal toch) een racist zal blijven, ook als ie enkel geconfronteerd wordt met aardige hardwerkende buitenlanders met een ander kleurtje.

Hoewel ik best wel geloof dat de media overdreef hoor. Maar da's bij alles en altijd zo.
- Charlton Heston
pi_156572998
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoe ging het dan wel?
Zie o.a. de Facebook-pagina van Peter Terryn (één van de initiatiefnemers).
pi_156573034
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:19 schreef Re het volgende:
Het gaat er wel in als zoete koek dit
Niet bij mij, ik ben geneigd om dit te koppen onder hysterische Duitse dominee, die probeert zijn eigen handeltje in zieltjes winnen onder de aandacht te brengen.
Hoe kan hij nou weten wat er in "veel" Duitse AZC's aan de hand is met christenen? En wat is veel? Is dat 25%, 50%, meer dan de helft? Hoe weet hij dat?
Hoeveel christenen komen ermee überhaupt?
Hoe gaat dat dan de sharia instellen? Want dan neem ik aan dat islamitische rechtsgeleerden meegaan? Is dat zo?
Zonde dat dit soort dingen weer geretweet worden.
I´m back.
pi_156573040
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:42 schreef Childofthe90s het volgende:
Een afvallige bekeerling is erger dan een ongelovige dacht ik. Je hebt nog wat krediet dus.
Inde ogen van de Koran is iedereen geboren als Moslim, niet uitvoering geven aan de Koran maakt je tot afvallige.
pi_156573165
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:28 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Inde ogen van de Koran is iedereen geboren als Moslim, niet uitvoering geven aan de Koran maakt je tot afvallige.
Er is dus geen opt-out mogelijkheid bij de Islam?
  Forum Admin zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:36:20 #60
pi_156573204
Ben ik trouwens de enige die de titel helemaal verneukt zie?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_156573211
quote:
8s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:34 schreef Scorpie het volgende:
Eigenlijk niet. Enkel een opt in. alsnog "bekeren" als je de mogelijkheid krijgt.
  Forum Admin zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:36:52 #62
pi_156573217
quote:
8s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niet bepaald. Hardliners maken je koud, als je in een familie opgegroeid bent die overwegend islamitisch is word je verstoten.
pi_156573238
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Ben ik trouwens de enige die de titel helemaal verneukt zie?
Eeehm, aan je pic te zien lijkt mij dat de meest logische conclusie
  Forum Admin zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:37:58 #64
pi_156573244
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:37 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Eeehm, aan je pic te zien lijkt mij dat de meest logische conclusie
_O-

‘In veel Duitse azc’s geldt inmiddels de sharia’
pi_156573268
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Nee, zo staat het er bij mij niet. Toch de drugs jonge
pi_156573337
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

_O-

Je hebt de Finse vertaling aan staan.
pi_156573362
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:43 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Eh, nee.

Ik hoef je toch niet echt uit te gaan leggen hopelijk dat als ik uitzinnige huisregels bedenk voor mijn bezoekers, die niet gaan boven landelijke wetten? :')
Ik ben bang dat je het wel moet uitleggen want wat uitzinnige huisregels zijn weet ik echt niet. Als jij echter bedoelt dat mensen dwaas of uitbundig gekleed moeten komen dan mag dat gerust.
pi_156573615
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:43 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je het wel moet uitleggen want wat uitzinnige huisregels zijn weet ik echt niet. Als jij echter bedoelt dat mensen dwaas of uitbundig gekleed moeten komen dan mag dat gerust.
:D :')

Maar de issues lijken niet klederdracht, of wel.

Daarbij heb ik de grens al 2 maal aangegeven ook:

quote:
huisregels ontstijgen nooit s'lands wetten.
Dus, nee; bekeerde gelovigen het leven zuur maken is niet iets waar je ook maar wat aan kan doen.

Tenzij je ook denkt dat belastingcenten alles oplossen. Laten we de verhouding migranten beveiligers 1:1 maken.

Dan alleen weet jij zeker dat zo'n arabier een ex-moslim nooit het leven zuur maakt.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:57:23 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156573622
Het Westen is te slap en decadent om nog iets aan deze islamitische volksverhuizing te kunnen doen. De massa en de politiek zal pas wakker worden als het te laat is.
Het is de wet van de natuur. Alles wat zwak en week is gaat ten onder.
The End Times are wild
pi_156573696
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:57 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

:D :')

Maar de issues lijken niet klederdracht, of wel.

Daarbij heb ik de grens al 2 maal aangegeven ook:

[..]

Dus, nee; bekeerde gelovigen het leven zuur maken is niet iets waar je ook maar wat aan kan doen.

Tenzij je ook denkt dat belastingcenten alles oplossen. Laten we de verhouding migranten beveiligers 1:1 maken.

Dan alleen weet jij zeker dat zo'n arabier een ex-moslim nooit het leven zuur maakt.
Als dit jouw uitleg is dan helpt dat ook weinig. Verder is mij onduidelijk wat je met ontstijgen bedoelt. Huisregels kunnen veel meer dingen regelen die in de wet niet geregeld zijn dus volgens mij ontstijgen ze heel vaak de wet.
pi_156573814
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als dit jouw uitleg is dan helpt dat ook weinig. Verder is mij onduidelijk wat je met ontstijgen bedoelt. Huisregels kunnen veel meer dingen regelen die in de wet niet geregeld zijn dus volgens mij ontstijgen ze heel vaak de wet.

We proberen het even op een hele andere manier:

Jij hebt het nu voor het zeggen.

Hoe ga jij voorkomen dat die bekeerlingen onderstaande overkomt:

quote:
“Moslims spugen naar me, bedreigen me met de dood, behandelen me als een dier.”
En ik neem even een voorschotje op belasting-centen-lossen-alle-problemen-op: als je antwoord meer bewaking is, dan ga je voor de verhouding 1:1? :')

Want anders bespugen ze die bekeerling gewoon als die nieuwe mooie bewaker van je, niet kijkt ;)
pi_156573834
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:01 schreef Villas__Rubin het volgende:
Het wordt tijd dat iedereen ff lekker optieft met die gekke sprookjes van ze...

Jezus wat word ik daar moe van.
pi_156573960
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:13 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Want vanzelfsprekend bestaan er geen problemen die niet opgelost kunnen worden met een zak belastinggeld, hé.
Volgens mij is zelfs de grootste rechts-conservatieveling nog voorstander voor genoeg geld naar politie en justitie. Sterker nog: "law en order" is juist rechts-conservatief en niet geitenwollensokken-boomknuffelerig.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2015 17:17:49 ]
pi_156574035
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens mij is zelfs de grootste rechts-conservatieveling nog voorstander voor genoeg geld naar politie en justitie.
Als een vuistregel, ja.

Als schaamlap (want we durven niet toe te geven dat we met mensen te maken hebben die in weze incompatible zijn met het leven in het vrije westen) voor falend beleid, nee.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:24:22 #75
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156574134
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:57 schreef LXIV het volgende:
Het Westen is te slap en decadent om nog iets aan deze islamitische volksverhuizing te kunnen doen. De massa en de politiek zal pas wakker worden als het te laat is.
met zo'n fatalistische instelling kom je er wel
pi_156574193
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:44 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Deze user :') !
Ik zie niet in waarom mensen uit syrie zouden vluchten om hier de sharia in te voeren. De meeste salafisten zijn IS liefhebber. En dan zit je daar, niet hier. Deze dominee wil graag sympathie van 't publiek en steun in z'n missie tot bekeren.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:27:03 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156574194
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:24 schreef Re het volgende:

[..]

We glijden gewoon de afgrond in en het gros van de mensen vind het wel best of ziet het niet.
The End Times are wild
pi_156574197
Deze wezens hebben we (hard) nodig.
pi_156574205
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Niet bepaald. Hardliners maken je koud, als je in een familie opgegroeid bent die overwegend islamitisch is word je verstoten.
I am in your computers and i want 1 million dollars.

gr gr Kim yong Un.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:28:55 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156574228
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

We glijden gewoon de afgrond in en het gros van de mensen vind het wel best of ziet het niet.
en over hoeveel maanden liggen we met onze reet naar het oosten denk je?
pi_156574257
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook.

Merendeel ziet het niet / wil het niet zien.

Zorgwekkend is het hoe makkelijk ze zich er bij neerleggen.

Zo'n enorme instroom van kanslozen met deels ook een gevaarlijke bagage.

En alles komt vanzelf goed roeptoeteren ze.

Hoe volslagen debiel moet je dan zijn?
pi_156574262
Ik weet niet waarom dit mensen zou moeten verbazen, vlgs de koran dient een moslim zich aan te passen naar de maatschappij waarin hij zich bevindt zolang hij in de minderheid is. Zodra een meerderheid moslim is dient hij te streven naar islamitische regelgeving. Als je een azc beschouwt als een mini maatschappij waarbij men weinig contact heeft met de buitenwereld is het niet verwonderlijk dat als er een meerderheid moslims is men zal proberen islamitische regelgeving te installeren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:31:15 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156574280
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:28 schreef Re het volgende:

[..]

en over hoeveel maanden liggen we met onze reet naar het oosten denk je?
Dan lig je precies verkeerd om.

Enfin, niet. Maar de invloed van de islam in Nederland zal wel weer verder toenemen door het binnenkomen van grote migrantenstromen. Het gaat stapje voor beetje.
Als je mij om een inschatting vraagt, dan denk ik dat we over 10 tot 15 jaar vrij forse problemen gaan zien in gebieden die nu al een grote islamitische minderheid hebben (Schilderswijk, Den Haag, Kanaleneiland et cetera)
The End Times are wild
pi_156574337
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik weet niet waarom dit mensen zou moeten verbazen, vlgs de koran dient een moslim zich aan te passen naar de maatschappij waarin hij zich bevindt zolang hij in de minderheid is. Zodra een meerderheid moslim is dient hij te streven naar islamitische regelgeving. Als je een azc beschouwt als een mini maatschappij waarbij men weinig contact heeft met de buitenwereld is het niet verwonderlijk dat als er een meerderheid moslims is men zal proberen islamitische regelgeving te installeren.
Ik wil meer bewijs zien dan een dominee die moslims wil bekeren en dit als uithangbord erbij haalt. Hij heeft een overduidelijke missie.
pi_156574376
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:24 schreef Re het volgende:

[..]

Klopt, we hebben meer mensen nodig zoals jij, die nooit te beroerd zijn om op zachte en subtiele manier maar even het ballonnetje dat het slechte nieuws gewoon heulemaal niet waar is (iets met voor zoete koek slikken) op te laten. En dat op oeuvre schaal.

Dan komt alles goed ;)
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:36:39 #86
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156574388
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan lig je precies verkeerd om.

Enfin, niet. Maar de invloed van de islam in Nederland zal wel weer verder toenemen door het binnenkomen van grote migrantenstromen. Het gaat stapje voor beetje.
Als je mij om een inschatting vraagt, dan denk ik dat we over 10 tot 15 jaar vrij forse problemen gaan zien in gebieden die nu al een grote islamitische minderheid hebben (Schilderswijk, Den Haag, Kanaleneiland et cetera)
hoeveel islamieten zijn er dit jaar naar nederland gekomen, zo ruwweg? en ja bedoelde reet naar het westen.

Ik zie het niet zo somber in hoor, maar dat betekent niet dat ik naïef of onwetend of weet ik veel wat ben, ik laat me niet zo leiden door dat paniekvoetbal
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:38:12 #87
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156574414
quote:
13s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:36 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Klopt, we hebben meer mensen nodig zoals jij, die nooit te beroerd zijn om op zachte en subtiele manier maar even het ballonnetje dat het slechte nieuws gewoon heulemaal niet waar is (iets met voor zoete koek slikken) op te laten. En dat op oeuvre schaal.

Dan komt alles goed ;)
de eerste die mij een religie op wil dringen/dwingen kan een kogel krijgen hoor O+, wees niet ongerust
pi_156574424
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik wil meer bewijs zien dan een dominee die moslims wil bekeren en dit als uithangbord erbij haalt. Hij heeft een overduidelijke missie.
De missie van een dominee speelt zich grotendeels af in de slaapkamer.
pi_156574437
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

:D _O- _O- _O- _O-

Lijkt me vrij zinloos.

Want overal in de islamitische wereld zien we deze gedragingen.

En jij vertelt jezelf 'dat de migranten hier zo niet zijn!' ofzo?

Afijn, genoeg daarover.
pi_156574464
quote:
Ach ja.

In haar ivoren toren zal ze er heel blij mee zijn.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:42:32 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156574469
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:36 schreef Re het volgende:

[..]

hoeveel islamieten zijn er dit jaar naar nederland gekomen, zo ruwweg? en ja bedoelde reet naar het westen.

Ik zie het niet zo somber in hoor, maar dat betekent niet dat ik naïef of onwetend of weet ik veel wat ben, ik laat me niet zo leiden door dat paniekvoetbal
Als de autochtone bevolking met 1% krimpt en de islamitische bevolking met 1% toeneemt, dan gaat dat -historisch gezien- best wel snel vind ik. Ik heb de precieze cijfers niet bij de hand, wat het CBS aan statistiek voortbrengt neem ik ook met een korreltje zout want ik geloof niet dat het aantal islamieten is afgenomen de afgelopen 15 jaar.
Het zal ook niet van de één op de andere dag gaan, natuurlijk niet. Het gaat beetje bij beetje. Er is niet een moment in de tijd te noemen waarop je kunt zeggen: en NU! is het teveel.

We zien het niet omdat het vrij langzaam gaat. Ik vraag mij wel eens af wat een Rotterdammer uit 1955 zou vinden als hij opeens in 2015 in zijn stad terecht kwam. In 1955 kwamen heel voorzichtig al wat 'gastarbeiders'. Maar dat waren er slechts enkele honderden en ze zouden na 5 jaar teruggaan. Als hij dan nu ziet hoe het geworden is! Ook in 1980 waarschuwde Janmaat al dat er problemen zouden ontstaan als we niet gingen werken aan integratie en de toestroom probeerden te minderen. Wat de situatie nu is, dat is zwarter als men ons toen voorspiegelde vanuit Rechts. Hoe het over 20 jaar is? Ik denk nog erger, maar iedereen is er dan wel aan gewend.

Ik wil geen Nederland van 'gated communities' krijgen, net zoiets als nu in Zuid-Afrika. Als je het kunt betalen dan kun je je vrijwillig laten opsluiten. Heb je geen geld, dan moet je vechten om je overeind te houden. Ik vind het jammer dat het Nederland zoals dat in de jaren 70 en 80 was nu in heel rap tempo om zeep geholpen wordt.
The End Times are wild
pi_156574472
Eens die sharia prekers een verblijfsvergunning hebben. Zullen ze de sharia wel invoeren in de Duitse steden.
Ура для россии
pi_156574490
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:38 schreef Re het volgende:

[..]

de eerste die mij een religie op wil dringen/dwingen kan een kogel krijgen hoor O+, wees niet ongerust
Ja, en tot die tijd wel lekker meehossen met het legioen der downplayers, hé ;)
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:45:04 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156574500
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:43 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Komop. Re discussieert toch netjes, zonder Godwins etc! Laat iemand zijn eigen mening hebben, anders is het ook geen discussieforum.
The End Times are wild
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:45:31 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156574505
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:43 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

jij vindt het downplagen, ik paniekvoetbal
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:47:03 #97
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156574527
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als de autochtone bevolking met 1% krimpt en de islamitische bevolking met 1% toeneemt, dan gaat dat -historisch gezien- best wel snel vind ik. Ik heb de precieze cijfers niet bij de hand, wat het CBS aan statistiek voortbrengt neem ik ook met een korreltje zout want ik geloof niet dat het aantal islamieten is afgenomen de afgelopen 15 jaar.
Het zal ook niet van de één op de andere dag gaan, natuurlijk niet. Het gaat beetje bij beetje. Er is niet een moment in de tijd te noemen waarop je kunt zeggen: en NU! is het teveel.

We zien het niet omdat het vrij langzaam gaat. Ik vraag mij wel eens af wat een Rotterdammer uit 1955 zou vinden als hij opeens in 2015 in zijn stad terecht kwam. In 1955 kwamen heel voorzichtig al wat 'gastarbeiders'. Maar dat waren er slechts enkele honderden en ze zouden na 5 jaar teruggaan. Als hij dan nu ziet hoe het geworden is! Ook in 1980 waarschuwde Janmaat al dat er problemen zouden ontstaan als we niet gingen werken aan integratie en de toestroom probeerden te minderen. Wat de situatie nu is, dat is zwarter als men ons toen voorspiegelde vanuit Rechts. Hoe het over 20 jaar is? Ik denk nog erger, maar iedereen is er dan wel aan gewend.

Ik wil geen Nederland van 'gated communities' krijgen, net zoiets als nu in Zuid-Afrika. Als je het kunt betalen dan kun je je vrijwillig laten opsluiten. Heb je geen geld, dan moet je vechten om je overeind te houden. Ik vind het jammer dat het Nederland zoals dat in de jaren 70 en 80 was nu in heel rap tempo om zeep geholpen wordt.
kom ik op terug...
pi_156574573
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:45 schreef Re het volgende:

[..]

jij vindt het downplagen, ik paniekvoetbal
Iemand van paniekvoetbal betichten is natuurlijk altijd handig :)

Het suggereert al dat die iemand niet in control is.

Maar in realiteit ben ik niet een bekeerde moslim die in een AZC zit. Ik reageer slechts op een bericht.

Maar de religieuze intolerantie van moslims is bekend (dient dat te zijn, maar laat ik die kloof formaat grand canyon niet al te veel benadrukken).

En als jij dan de noodzaak voelt om te suggereren dat het voor de verandering :O allemaal niet waar is,

Ben je aan het downplayen ;)
pi_156574583
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:39 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

:D _O- _O- _O- _O-

Lijkt me vrij zinloos.

Want overal in de islamitische wereld zien we deze gedragingen.

Afijn, genoeg daarover.
De "islamitische wereld" bestaat niet. In ieder land wordt religie anders beleefd. En Syrie was in zn stabiele jaren geen Afghanistan. Als Syriers de sharia wilden dan waren ze wel onder de vlag van IS gebleven.

Actieve christenen en moslims bij elkaar geeft altijd gedonder. Atheisten en moslims gaan over t algemeen prima samen. Atheisten en christenen niet, christenen en moslims ook niet.

Vorig jaar probeerden Christenen een groep moslims in Turkije te bekeren. En dat mislukte en de moslims werden boos, en dan krijg je van dat gejank. Men laat maar al te graag de actie weg uit t nieuws, maar de reactie wordt uitvergroot.

Deze dominee heeft de tijd van z'n leven met 't winnen van zieltjes hier en stookt t vuurtje ook maar al te graag op.
pi_156574584
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Komop. Re discussieert toch netjes, zonder Godwins etc! Laat iemand zijn eigen mening hebben, anders is het ook geen discussieforum.
Ik ben ook netjes. Geloof me :)
pi_156574600
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De "islamitische wereld" bestaat niet.
Ah. En het westen bestaat ook niet. En culturen bestaan niet.

Er bestaan alleen individuen.

Volgende.
pi_156574625
quote:

[..]

De "islamitische wereld" bestaat niet.
Veel te kort door de bocht.
pi_156574629
quote:
Deze dominee heeft de tijd van z'n leven met 't winnen van zieltjes hier en stookt t vuurtje ook maar al te graag op.
Dat stukje marketing snap ik trouwens niet echt.

Hoe is stellen dat mensen die recent bekeerd zijn naar jou geloof, het daarom slecht hebben, reclame voor?

Lijkt me meer goed uithang bord waarom je het niet moet doen.

Maar je gaat het me uitleggen :)
pi_156574631
In Duitsland de Sharia in Nederland zijn ze boos over de opvang ;(

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:53:51 #105
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156574642
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:53 schreef Buster24 het volgende:

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
_O-
- Charlton Heston
pi_156574654
quote:

Zegt de trut met het geverfde haar en de nageltjes die om de 2 a 3 weken gedaan moeten worden.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:54:49 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156574657
Die kerel op de middelste foto met bril ziet er eigenlijk ook best wel uit als een ICT-er, logisch dat hij over internet klaagt.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:56:51 #108
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156574690
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die kerel op de middelste foto met bril ziet er eigenlijk ook best wel uit als een ICT-er, logisch dat hij over internet klaagt.
Schande inderdaad dat ze geen supersnel glasvezel internet hebben :N
- Charlton Heston
pi_156574778
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het internet is slechter dan in Syrië.
pi_156574794
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:51 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ah. En het westen bestaat ook niet. En culturen bestaan niet.

Er bestaan alleen individuen.

Volgende.
Je kunt niet een containerbegrip als "de islamitische wereld" toepassen op alles wat in jouw ogen slecht is. Dan ben je gewoon erg lui.

Specificeer t maar.
pi_156574802
quote:

[...]

Daarbij geef je, hoe verbazend :') , ook tactisch geen antwoord, maar ik zou een direct antwoord toch wel waarderen, vandaar dat ik de vraag nog een keer stel:

quote:
Want overal in de islamitische landen waar moslims in de meerderheid zijn wereld zien we deze gedragingen.

pi_156574818
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:03 schreef Beathoven het volgende:

Specificeer t maar.
Just did.
pi_156574847
quote:

Ach, het zijn iig geen sharia-haatbaarden. :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_156574856
Er is ze voorgespiegeld dat ze hier gratis uitkeringen en huizen zouden krijgen dus zo gek is het niet als het wat tegenvalt in de AZC's.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_156574878
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:53 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Dat stukje marketing snap ik trouwens niet echt.

Hoe is stellen dat mensen die recent bekeerd zijn naar jou geloof, het daarom slecht hebben, reclame voor?

Lijkt me meer goed uithang bord waarom je het niet moet doen.

Maar je gaat het me uitleggen :)
Omdat bepaalde christenen maar al te graag een andere religie in een kwaad daglicht stellen. Zelfde zie je bij reformatorische lui terugkomen.
pi_156574885
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:07 schreef Pedroso het volgende:
Er is ze voorgespiegeld dat ze hier gratis uitkeringen en huizen zouden krijgen dus zo gek is het niet als het wat tegenvalt in de AZC's.
Ze hebben 1) een verkeerd beeld van Europa, 2) het is ze verkeerd voorgespiegeld door mensensmokkelaars wrs en 3) is er sprake van wensdenken.
I´m back.
pi_156574899
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je kunt niet een containerbegrip als "de islamitische wereld" toepassen op alles wat in jouw ogen slecht is. Dan ben je gewoon erg lui.

Specificeer t maar.
Oh, en om je tenenkrommende cultuur-relativische geneuzel voor eens en voor altijd de pas af te snijden, wijs ik je er even op dat de islamitische wereld een heus bestaand begip is, oa. op te zoeken op -hoe kan het ook anders- wikipedia.

https://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_world

Verder gezeur over of het al dan niet bestaat mag je op die wikipedia pagina in de comments mikkeren, ga daar maar pontificeren 'dat het niet bestaat, bla! want ze beleven het allemaal anders, bla!'.

Want daar wilde ik het namelijk niet over hebben. ;)
pi_156574903
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat bepaalde christenen maar al te graag een andere religie in een kwaad daglicht stellen. Zelfde zie je bij reformatorische lui terugkomen.
Staat niet in verhouding met hoe bepaalde moslims een andere religie in een kwaad daglicht wil stellen. En niet alleen met woorden.
pi_156574912
quote:

[..]

Ja, we hebben die lui niet voor niets in een hok gezet en niemand neemt ze meer serieus. Alleen nu de hordes moslims aankomen kunnen ze weer een beetje opleven. Of ze zetten zich ertegen af zoals deze dominee of ze gaan een coalitie aan...
I´m back.
pi_156574916
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze hebben 1) een verkeerd beeld van Europa, 2) het is ze verkeerd voorgespiegeld door mensensmokkelaars wrs en 3) is er sprake van wensdenken.
Dat zijn precies de 3 punten waar het om gaat, al kun je die eerste 2 ook samenvoegen.
pi_156574920
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:10 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Staat niet in verhouding met hoe bepaalde moslims een andere religie in een kwaad daglicht wil stellen. En niet alleen met woorden.
Ah, je erkent dus dat de dominee zich hier ook schuldig aan maakt. Mooi.
pi_156574938
quote:

[..]

Ja, dat zal mensen in drommen richting het christendom doen gaan.

De islam zwartmaken.

Net alsof de islam er al niet permanent git-zwart op staat, hé? :)
pi_156574947
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:11 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Dat zijn precies de 3 punten waar het om gaat, al kun je die eerste 2 ook samenvoegen.
Ja, hoe dan ook ze hebben een verkeerd verwachtingspatroon, ze weten niet dat ongeveer iedereen van 1,5 x modaal tot lager het in NL door de bankencrisis ook heel erg moeilijk heeft. Ze denken dat iedereen hier gouden kranen en een gouden toiletzetel heeft. Dat is alleen bij de top 1 %. Dat wil zeggen ze schijten liever op de rest van de bevolking hier.
I´m back.
pi_156574954
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet zo op dominee's e.d. maar die heb ik 10x liever dan zijn equivalent in de moslimwereld.
De Islam is in letterlijke zin een achterlijke godsdienst.
pi_156574976
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:19 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Als een vuistregel, ja.

Als schaamlap (want we durven niet toe te geven dat we met mensen te maken hebben die in weze incompatible zijn met het leven in het vrije westen) voor falend beleid, nee.
Ik vind het nogal wat om zo-even alle vluchtelingen als "incompatible" weg te zetten. Daarbij is het ook onzin, want er zijn honderdduizenden Nederlandse(!) moslims, dus hoezo "incompatible"?
pi_156574982
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:13 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ja, dat zal mensen in drommen richting het christendom doen gaan.
Dat is niet het doel van dit soort tactieken.
pi_156574988
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:14 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet zo op dominee's e.d. maar die heb ik 10x liever dan zijn equivalent in de moslimwereld.
Ok, bedankt Henk.
pi_156574995
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ok, bedankt Henk.
Geen dank Hassan.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:17:29 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156575007
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, hoe dan ook ze hebben een verkeerd verwachtingspatroon, ze weten niet dat ongeveer iedereen van 1,5 x modaal tot lager het in NL door de bankencrisis ook heel erg moeilijk heeft. Ze denken dat iedereen hier gouden kranen en een gouden toiletzetel heeft. Dat is alleen bij de top 1 %. Dat wil zeggen ze schijten liever op de rest van de bevolking hier.
Ik denk ook dat het komt door het beeld wat de mensensmokkelaars hen hebben voorgezet. Dat iedereen in het Westen in weelde leeft. De blanken die ze in hun eigen landen gezien hebben zijn meestal ook aardig rijk.
Dat het hier in NL ook vooral werken is om het hoofd boven water te houden (voor de meesten), dat is denk ik nog niet doorgedrongen.

Ze hebben het gevoel dat ze een vakantie geboekt hebben en dat het hotel véél slechter is dan dat ze op het reisbureau verteld hebben
The End Times are wild
pi_156575061
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het komt door het beeld wat de mensensmokkelaars hen hebben voorgezet. Dat iedereen in het Westen in weelde leeft. De blanken die ze in hun eigen landen gezien hebben zijn meestal ook aardig rijk.
Dat het hier in NL ook vooral werken is om het hoofd boven water te houden (voor de meesten), dat is denk ik nog niet doorgedrongen.

Ze hebben het gevoel dat ze een vakantie geboekt hebben en dat het hotel véél slechter is dan dat ze op het reisbureau verteld hebben
Klopt, totaal verkeerd ingelicht door mensensmokkelaars die zoveel mogelijk kantjes willen hebben tegen cut throat prijzen, als ze eenmaal afgezet zijn op het strand van Griekenland, Lampedusa, als ze niet verzopen zijn wat nu nog steeds doorgaat dankzij open invitatie Merkel, dan is het hun pakje aan niet meer... En Diedje maar zeggen dat we hier zwemmen in het geld. Ja, Diedje die een huis van 3 ton contant kan afrekenen, die wel ja.
I´m back.
pi_156575088
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is niet het doel van dit soort tactieken.
Vertel :)
pi_156575129
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:15 schreef Igen het volgende:

, want er zijn honderdduizenden Nederlandse(!) moslims,
Dus louter omdat ze er zijn, zijn ze compatible?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:24:02 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156575142
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, totaal verkeerd ingelicht door mensensmokkelaars die zoveel mogelijk kantjes willen hebben tegen cut throat prijzen, als ze eenmaal afgezet zijn op het strand van Griekenland, Lampedusa, als ze niet verzopen zijn wat nu nog steeds doorgaat dankzij open invitatie Merkel, dan is het hun pakje aan niet meer... En Diedje maar zeggen dat we hier zwemmen in het geld. Ja, Diedje die een huis van 3 ton contant kan afrekenen, die wel ja.
Dat kun jij toch ook wel!
The End Times are wild
pi_156575155
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:21 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Vertel :)
Komt meer voort uit onzekerheid t.a.v. de eigen positie. Dan moet je natuurlijk wel afgeven op andere godsdiensten zodat het net lijkt alsof de religie waar de betreffende dominee in gelooft beter uit de verf komt.
pi_156575200
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Komt meer voort uit onzekerheid t.a.v. de eigen positie.
Ah, dus het was een ego-tripje van de man in kwestie?

Duidelijk.

Weetje wat; dank voor je hypothese. Ik neem hem mee naar achteren, om te beslissen of ik deze lezing wil nomineren voor meest aannemelijke waarheid ;)
pi_156575213
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:27 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ah, dus het was een ego-tripje van de man in kwestie?

Duidelijk.

Weetje wat; dank voor je hypothese. Ik neem hem mee naar achteren, om te beslissen of ik deze lezing wil nomineren voor meest aannemelijke waarheid ;)
Je kijkt maar wat je doet.
pi_156575223
"Onzekerheid", je bent wel creatief Xa1pt :D
pi_156575246
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat kun jij toch ook wel!
Ik heb geen 3 ton in mijn achterzak nee. :{.
I´m back.
pi_156575250
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:23 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Dus louter omdat ze er zijn, zijn ze compatible?
Natuurlijk! Anders zou Nederland niet compatible met zichzelf zijn en dat kan natuurlijk niet.
pi_156575265
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Natuurlijk! Anders zou Nederland niet compatible met zichzelf zijn en dat kan natuurlijk niet.

Juist.
pi_156575268
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Denk niet dat ie dat zegt, beetje slappe argumentatie dit.
pi_156575271
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:28 schreef Scorpie het volgende:
"Onzekerheid", je bent wel creatief Xa1pt :D
Leer mij gelovigen kennen.
pi_156575278
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Leer mij gelovigen kennen.
Takes one to know one.
pi_156575286
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Denk niet dat ie dat zegt, beetje slappe argumentatie dit.
Jawel. "Hullie doen het ook maar dan nog erger!" is gewoon een bevestiging daarvan.
pi_156575293
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:30 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Takes one to know one.
Atheïst, maar toch leuk geprobeerd.
pi_156575375
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:29 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Juist.
Je kan het stom vinden of niet, maar feit is gewoon dat er honderdduizenden Nederlandse staatsburgers de Islam aanhangen en dat dus per definitie de Islam tegenwoordig bij Nederland hoort. En er dus ook niet mee `incompatible´ is.

Kijk, ik vind de PVV ook stom maar dat wil ook nog niet zeggen dat ik kan gaan roepen dat PVV'ers "incompatible" met Nederland zijn. Zo werkt het niet. Het is gewoon zoals het is.
pi_156575388
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jij bent geen atheïst joh.
pi_156575403
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Echt?
I´m back.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:37:38 #150
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156575408
Religie maakt alles kapot.

Grootste veroorzaker van oorlogen en ruzie.
pi_156575416
quote:
Inderdaad. Die prijs vind ik sinds de toekenning aan de EU al inhoudsloos.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:38:50 #152
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156575433
quote:

[..]

het gaat natuurlijk een beetje voorbij aan het topic maar wil er best ergens over discussiëren. Net zoals er een critical mass is onder de huidige bevolking is die er ook bij moslims, op een gegeven moment zullen de vrijheden alhier en de restrictie van hen die iets op willen leggen botsen, maar geef dat tijd, voorkomen ga je het toch niet doen omdat de situatie nou eemaal is wat het nu is en niet 50 jaar geleden, toen waren het andere problemen die zijn overwonnen
pi_156575444
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij bent geen atheïst joh.
Dan niet.
pi_156575450
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan niet.
Idd niet nee ;)
pi_156575459
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:40 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Idd niet nee ;)
Oké man.
pi_156575479
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oké man.
Een en al overeenstemming ^O^ _O_
pi_156575487
Goed om te zien dat er zoveel overeenstemming is over xa1pt.
pi_156575513
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan niet.
Booslim toch?
pi_156575540
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:44 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Booslim toch?
Klopt. Doe alleen aan taqiyya nu.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:50:06 #160
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156575590
De kleuterbrigade lijkt me schadelijker
pi_156575611
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:38 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Inderdaad. Die prijs vind ik sinds de toekenning aan de EU al inhoudsloos.
Aan Obama? Vanwege zijn "Yes, we can" leuze kennelijk. :').
I´m back.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:53:06 #162
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156575633
Sinds arafat zou ik zeggen
pi_156575672
quote:

[..]

We zien het niet omdat het vrij langzaam gaat. Ik vraag mij wel eens af wat een Rotterdammer uit 1955 zou vinden als hij opeens in 2015 in zijn stad terecht kwam. In 1955 kwamen heel voorzichtig al wat 'gastarbeiders'. Maar dat waren er slechts enkele honderden en ze zouden na 5 jaar teruggaan. Als hij dan nu ziet hoe het geworden is! <knip>
Als de autochtone bevolking met 1% per jaar krimpt en er géén aanvulling door migratie is, dan heb je na 20 jaar ook een stad die je niet meer herkent. Maar dan niet vanwege hoofddoekjes en kebapzaken in het straatbeeld, maar vanwege massale leegstand van woonhuizen, bedrijventerreinen waar geen bedrijvigheid meer is, en op het marktplein alleen maar bejaarden die op een bankje zitten voor het leegstaande gebouw waar ooit de V&D in zat, en die kletsen over de goede oude tijd van vroeger...

Dat is -ook passend in dit topic- hoe het bijv. in grote delen van Oost-Duitsland eruit ziet, of in sommige delen van het Ruhrgebied, of in steden als Wilhelmshafen, of op het platteland in het midden van Duitsland zo rond Kassel, of of of...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2015 18:56:28 ]
pi_156575853
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:38 schreef Re het volgende:

[..]

het gaat natuurlijk een beetje voorbij aan het topic maar wil er best ergens over discussiëren. Net zoals er een critical mass is onder de huidige bevolking is die er ook bij moslims, op een gegeven moment zullen de vrijheden alhier en de restrictie van hen die iets op willen leggen botsen, maar geef dat tijd, voorkomen ga je het toch niet doen omdat de situatie nou eemaal is wat het nu is en niet 50 jaar geleden, toen waren het andere problemen die zijn overwonnen
Het klinkt bizar, maar ik denk hier best wel weer eens een (burger)oorlog kan ontstaan. In de jaren '90 was er ook al een massale intocht van islamieten, statistisch gezien groter dan de instroom nu. Echter lijkt het volk het momenteel echt niet meer te pikken, protesten tegen moskeeën, inspraakavonden over azc's die platgelopen worden en een algeheel negatieve sfeer.

Natuurlijk was er in de jaren '90 ook weerstand. Zoals de protesten na de moord op Marianne Vaatstra. Maar de algehele sfeer is nu gewoon veel negatiever. Vergelijk de drie zetels van Hans Janmaat maar eens met de PVV die momenteel de grootste is in de peilingen (niet dat peilingen alles zeggen, maar toch).

De hele rechtsstaat is een fragiel bouwwerk. Die op twee manieren onder druk komt te staan, enerzijds door buitenlandse groepen die niets van de rechtsstaat moeten hebben en anderzijds door het tegenkamp.
pi_156575914
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 19:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het klinkt bizar, maar ik denk hier best wel weer eens een (burger)oorlog kan ontstaan. In de jaren '90 was er ook al een massale intocht van islamieten, statistisch gezien groter dan de instroom nu. Echter lijkt het volk het momenteel echt niet meer te pikken, protesten tegen moskeeën, inspraakavonden over azc's die platgelopen worden en een algeheel negatieve sfeer.

Natuurlijk was er in de jaren '90 ook weerstand. Zoals de protesten na de moord op Marianne Vaatstra. Maar de algehele sfeer is nu gewoon veel negatiever. Vergelijk de drie zetels van Hans Janmaat maar eens met de PVV die momenteel de grootste is in de peilingen (niet dat peilingen alles zeggen, maar toch).

De hele rechtsstaat is een fragiel bouwwerk. Die op twee manieren onder druk komt te staan, enerzijds door buitenlandse groepen die niets van de rechtsstaat moeten hebben en anderzijds door het tegenkamp.
In de jaren '90 was het gerommel in de marge dankzij het opblazen van de woningmarktbubbel en dankzij de aardgasbaten.

Nu is de bubbel geknapt (wat trouwens dus een strikt Nederlands probleem is, het is niet zo alsof de hele wereld nog zucht onder de economische crisis ofzo), en economische tegenslag is natuurlijk altijd een goede voedingsbodem voor radicalisering.
pi_156575926
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Aan Obama? Vanwege zijn "Yes, we can" leuze kennelijk. :').
Ja inderdaad. Hij snapte het zelf ook niet helemaal. :D
pi_156575927
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het internet is slechter dan in Syrië.
Alles is slechter dan in Syrie volgens deze

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_156575955
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 19:09 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Tja, dan zou ik ook zeggen: stap op het eerste vliegtuig terug en doei! :W
pi_156575958
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 19:09 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Hij snapte het zelf ook niet helemaal. :D
Niemand.
Maar geloof het nu maar Merkel krijgt hem hoe dan ook. Kan eigenlijk dit jaar niet meer, volgens reglementen, anders volgend jaar. Misschien buigen ze de reglementen wel een beetje.
I´m back.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 19:12:05 #170
444982 okedoei
No pain no gain
pi_156575964
Gelukszoekers.
United States of America _O_
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 19:12:31 #171
444982 okedoei
No pain no gain
pi_156575977
Uitvreters.
pi_156575980
quote:

[..]

Humor :D
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 19:12:47 #173
444982 okedoei
No pain no gain
pi_156575986
Parasieten.
pi_156576060
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:14 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Dat zinnetje is er mooi bij je ingebijtelt door Wilders. :)
pi_156576075
quote:

[..]

Geef m een ticket voor de never come back line, zou ik zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2015 19:17:04 ]
pi_156576101
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 19:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat zinnetje is er mooi bij je ingebijtelt door Wilders. :)
Nee, nee, ik ben allesbehalve een fan van Wilders of zijn ideeen.
Ik bedoel ermee dat de Islam het Christendom is van pakweg 60 jaar geleden.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 19:20:08 #177
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156576150
Waarom is het advies weer om er imams bij te slepen? Die godsdienst is juist de oorzaak van het probleem, niet de mensen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 19:21:44 #178
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_156576188
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 19:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]
Ik denk eerder dat het pogroms zullen worden.
pi_156576262
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 19:20 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom is het advies weer om er imams bij te slepen? Die godsdienst is juist de oorzaak van het probleem, niet de mensen.
Je moet ook ervoor zorgen dat mensen de boodschap accepteren.

De VS heeft bijv. na WO-II de Japanse keizer laten zitten, omdat ze wisten dat de Japanners gezagsgetrouw waren en dus zouden luisteren als de VS de keizer als marionet zouden gebruiken. Dat is een van de weinige keren geweest waarin de VS het echt slim heeft aangepakt.
pi_156576299
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 19:17 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Jaaa man :')

Lees je eerst in over religie :')

Voordat je domme uitspraken diet, die je niet kan verdedigen.
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
pi_156576335
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 19:17 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Het Christendom is de canon van het oude en nieuwe (jezus is god) testament. De Islam is met wat toevoegingen nog vrijwel 't oude testament met God (de vader).

Zelf heb ik jaren in een Islamitisch land geleefd en ik ben noch moslim, noch christen en 't ging prima. Buiten de politiek om was er niet veel te klagen over de sociale verhoudingen.

De stad waarin ik leefde was rustig en gemoedelijk, misschien wel zoals 't NL van de jaren '50. Niets mis mee.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 19:29:42 #182
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156576351
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 19:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Je moet ook ervoor zorgen dat mensen de boodschap accepteren.

De VS heeft bijv. na WO-II de Japanse keizer laten zitten, omdat ze wisten dat de Japanners gezagsgetrouw waren en dus zouden luisteren als de VS de keizer als marionet zouden gebruiken. Dat is een van de weinige keren geweest waarin de VS het echt slim heeft aangepakt.
Ja ok, maar ik vind het zo vreselijk patroniserend.

"Die mensen kunnen zich niet normaal gedragen zonder dat een of ander figuur dat claimt een bepaalde heilige status te hebben ze dat opdraagt".

Maar goed, dat heb ik wel meer met dit hele gedoe.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 20:01:53 #183
168739 Red_85
'echt wel'
pi_156577048
quote:
Ik denk dat we hier te maken hebben met een volkskrant lezende policor fanaticus.

Schaam je.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 20:02:49 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_156577070
quote:

[..]

Prima als die vent dat vindt, nu oprotten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 20:03:02 #185
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_156577077
Dit is cultuur mensen daar moet je respect voor hebben zeker gezien deze parels hoogopgeleid zijn en onze economie gaan redden.
pi_156577562
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 20:03 schreef Revolution-NL het volgende:
Dit is cultuur mensen daar moet je respect voor hebben zeker gezien deze parels hoogopgeleid zijn en onze economie gaan redden.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 20:28:14 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156577684
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan het stom vinden of niet, maar feit is gewoon dat er honderdduizenden Nederlandse staatsburgers de Islam aanhangen en dat dus per definitie de Islam tegenwoordig bij Nederland hoort. En er dus ook niet mee `incompatible´ is.

Daar ben ik het niet mee eens. Je kunt best wel zeggen dat er bepaalde Nederlandse kernwaarden zijn, zoals tolerantie, vrouwenrechten, beeldende kunst, etc. Als er een cultuur wordt geimporteerd die daar totaal anders over denkt, dan is deze cultuur 'incompatible'.
Als je Nederland dusdanig gaat aanpassen dat het voor die importcultuur wel ok is, dan heb je het niet meer over traditionele Nederlandse waarden.
The End Times are wild
pi_156577925
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 19:09 schreef Igen het volgende:

[..]

In de jaren '90 was het gerommel in de marge dankzij het opblazen van de woningmarktbubbel en dankzij de aardgasbaten.

Nu is de bubbel geknapt (wat trouwens dus een strikt Nederlands probleem is, het is niet zo alsof de hele wereld nog zucht onder de economische crisis ofzo), en economische tegenslag is natuurlijk altijd een goede voedingsbodem voor radicalisering.
Ik bedoel dat belangrijke historische gebeurtenissen gewoon gebeuren, de gewone man ziet het niet aankomen en heeft er geen grip op.

Opkomst nationaal-socialisme, communisme. Of minder lang geleden de aanslagen van elf september of de kredietcrisis. In dat licht zie ik nog wel iets gebeuren dat de situatie totaal doet kantelen. En dan kan er wel eens een crisis of (burger)oorlog ontstaan hier in West-Europa.
pi_156578226
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 20:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Je kunt best wel zeggen dat er bepaalde Nederlandse kernwaarden zijn, zoals tolerantie, vrouwenrechten, beeldende kunst, etc. Als er een cultuur wordt geimporteerd die daar totaal anders over denkt, dan is deze cultuur 'incompatible'.
Als je Nederland dusdanig gaat aanpassen dat het voor die importcultuur wel ok is, dan heb je het niet meer over traditionele Nederlandse waarden.
Dat klopt.

De ironie vind ik echter dat de mensen die die kernwaarden het meest ondersteunen ook het meest open staan voor immigratie van mensen die ze niet onderschrijven, terwijl een deel van de tegenstanders van moslimimmigratie juist staat te juichen voor figuren als Orbán en Poetin die juist allesbehalve voorstander zijn van tolerantie, vrouwenrechten, vrijheid van meningsuiting etc.

(Ik weet trouwens niet wat ik hier verder voor conclusie uit moet trekken!)
pi_156578401
quote:
De werkelijkheid achter de Willkommenskultur

OPINIE De chaos in de opvang van vluchtelingen dreigt in Duitsland oncontroleerbare vormen aan te nemen.

Duitsland dreigt af te stevenen op een ramp. Steeds harder stuit de veelgeprezen 'Willkommenskultur' op haar grenzen. Nu de applaudisserende en zingende burgers, die op de treinstations tienduizenden asielzoekers ontvingen, naar hun huizen zijn teruggekeerd, treedt de werkelijkheid in. Die is bijzonder verontrustend.

Wij bezochten deze week in Berlijn de eerste registratielocatie van vluchtelingen/migranten. Dagelijks komen honderden nieuwe asielzoekers binnen bij het Landesamt für Gesundheit und Soziales (Lageso) in de wijk Moabit. Wat je er aantreft is pure chaos. Lesbos in de Duitse hoofdstad.

Misstanden
Honderden, mogelijk duizenden, mensen zijn samengepakt op het terrein van dit voormalige ziekenhuis. Er bevinden zich veel alleenstaande jonge mannen onder de vluchtelingen, maar het wemelt er ook van vrouwen en kleine kinderen, die op de grond, in struiken en in portieken liggen te slapen. Mensen staan tussen dranghekken in rijen te wachten, naast containers waarin vaccinatie en TBC-diagnostiek plaatsvinden.

Er lijkt nauwelijks beweging te zitten in die onafzienbare rij. Van wanhopige vrijwilligers horen we dat het opvangsysteem volledig is ingestort - 'In sich kollabiert' -, maar dat dit naar buiten toe niet mag worden toegegeven. 'De ambtenaren zitten daar enkel nog voor de schijn,' zegt Christiane Beckmann, de formidabele, onvermoeibare woordvoerster van de vrijwilligers van 'Moabit Hilft!'

De vluchtelingen vechten met elkaar voor het beste plekje in de rij, maar ze beseffen niet dat dit zinloos is: de wachttijd voor registratie is inmiddels opgelopen tot wel 50 dagen per persoon. Soms wordt het deze vermoeide en getraumatiseerde mensen te veel. Op zeker moment probeerden asielzoekers zich met geweld toegang te verschaffen tot het registratiekantoor. Dit is de achterkant van de Willkommenskultur, de reëel bestaande welkomstpraktijk.

Het Lageso is geen uitzondering. Integendeel, uit andere Duitse deelstaten komen soortgelijke berichten over falende opvang en over ernstige misstanden in de opvangcentra. Uit gesprekken van een van ons met hulpverleners, mensenrechtenactivisten en politiewoordvoerders rijst een beeld op van onderling geweld, etnische en religieuze twisten, verkrachtingen, dwangprostitutie, van malafide private bewakingsfirma's die in de asielzoekerscentra's criminele zaakjes optuigen en van christenen en jezidi's die worden gemolesteerd. 'Ze zijn tot de tanden bewapend met messen en knuppels,' zei de voorzitter van de grootste Duitse politievakbond, Rainer Wendt over de geweldserupties. 'De overheid heeft de situatie niet langer onder controle. Zo "schaffen wir das nicht".'

Winter
Uitgeputte vrijwilligers bij het Lageso bevestigen dit schrikbeeld. Christiane Beckmann heeft tranen in haar ogen. 'We gaan dit niet redden,' erkent ze. Ze voelt zich in de steek gelaten door de politiek en de bureaucratie. De autoriteiten weigeren, volgens Beckman om politiek-correcte redenen, om de 'noodtoestand' af te kondigen - waarna bijvoorbeeld de hulp van de Bundeswehr zou kunnen worden ingeroepen - , omdat dit het feel-good-verhaal van de 'Willkommenskultur' zou ondermijnen. 'Dat is een politiek uiterst gevoelig thema: een "Politikum".'In de rigide bureaucratie schuift men elkaar de schuldvraag toe. Beckmann: 'Niemand wil verantwoordelijk zijn voor deze schande.'

Men vreest de winter. Nu al ontstaan er conflicten met kinderrijke gezinnen die perse de nacht in de buitenlucht willen doorbrengen (bij 2 graden) omdat zij hun goede plek in de wachtrij niet willen verliezen. Het lukt ternauwernood om 's nachts alle vluchtelingen in noodopvangplekken onder te brengen. Die onderkomens hebben vaak een geïmproviseerd karakter: van tentenkampen, voormalige schoolgebouwen en kazernes tot opblaas-sporthallen en privé-adressen.

Wie het Lageso en andere azc's bezoekt en spreekt met direct betrokkenen kan niet anders dan vaststellen dat de grenzen aan de opname- en absorptiecapaciteit van Duitsland ruimschoots zijn bereikt.

'Moeder Teresa'
We zouden 'Moeder Teresa', Angela Merkel, willen uitnodigen met eigen ogen de humanitaire ramp in de Berlijnse vluchtelingenopvang te bekijken. Voor de toestanden die zich daar afspelen draagt zij medeverantwoordelijkheid wegens haar politiek van 'onverantwoordelijke barmhartigheid'. Als Duitsland er niet in slaagt om van de Willkommenskultur een Integrationskultur te maken - dus een limiet stellen aan het aantal vluchtelingen, afgewezen Balkan-migranten daadwerkelijk uitzetten, een scherpe scheiding aanbrengen tussen economische gelukzoekers en oorlogsvluchtelingen -, dan dreigen in de Bondsrepubliek ernstige politieke, culturele en sociale spanningen.

In de krochten van het internet en op de straten broeit het al weken. De neo-nazi's én de conservatieve nationalisten rond Alternative für Deutschland (AfD) en Pegida staan paraat om de wrange vruchten te plukken van Merkels impulsieve vlaag van goedertierenheid. De vluchtelingencrisis is de zwaarste test tot nog toe voor het kanselierschap van Merkel. Het is niet uit te sluiten dat de chaos verder uitdijt en voor Duitsland oncontroleerbare vormen aanneemt. Met alle gevolgen voor Angela Merkel en voor de gevestigde politieke orde.

Wierd Duk is historicus en zelfstandig journalist in Berlijn
René Cuperus is cultuurhistoricus, verbonden aan de Wiardi Beckman Stichting - het wetenschappelijk bureau van de PvdA -, en columnist van deze krant.
http://www.volkskrant.nl/(...)menskultur~a4155036/
pi_156578626
quote:
Tienduizenden Oostenrijkers de straat op

WENEN -

Meer dan 20.000 mensen zijn zaterdag de straat opgegaan in de Oostenrijkse hoofdstad Wenen om hun steun uit te spreken voor de vluchtelingen en te protesteren tegen de recente groei van de anti-immigratiepartij FPÖ in de peilingen.

Alleen al vorige maand kwamen meer dan 200.000 vluchtelingen het land binnen.

De demonstranten liepen naar de parlementsgebouwen in de hoofdstad, terwijl ze spandoeken droegen met leuzen als 'Naar binnen de vluchtelingen, eruit met de FPÖ' en 'Geen muren om Europa'.

FPÖ-leider Heinz Christian Strache, die heeft gezworen de christelijke en westerse identiteit van Oostenrijk te beschermen, heeft zich verkiesbaar gesteld als burgemeester van Wenen. Die verkiezingen worden over een week gehouden. Hij wil een hek om Oostenrijk bouwen om de stroom vluchtelingen tegen te houden.

In september vroegen 9000 mensen asiel aan in het land met 8,5 miljoen inwoners, de andere vluchtelingen reisden verder.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_de_straat_op__.html
8)7
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 21:10:51 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156578828
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 20:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat klopt.

De ironie vind ik echter dat de mensen die die kernwaarden het meest ondersteunen ook het meest open staan voor immigratie van mensen die ze niet onderschrijven, terwijl een deel van de tegenstanders van moslimimmigratie juist staat te juichen voor figuren als Orbán en Poetin die juist allesbehalve voorstander zijn van tolerantie, vrouwenrechten, vrijheid van meningsuiting etc.

(Ik weet trouwens niet wat ik hier verder voor conclusie uit moet trekken!)
Dat was mij ook opgevallen en bevreemd mij ook. Net zoals de PvdA eerder een voorstander is van immigratie en de VVD een tegenstander. Als je echter naar de traditionele achterban kijkt, is de achterban van de PvdA er slecht mee af (concurrentie op de sociale woningmarkt, de arbeidsmarkt, het sociale stelsel), terwijl het voor de kapitaalkrachtigen niet zo'n probleem is of juist gunstig. De migranten komen niet in de VVD-wijken en meer aanbod van laaggeschoolde arbeid verlaagt de prijs er van en is dus goed voor bedrijfswinsten.
The End Times are wild
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 21:11:57 #193
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_156578859
En ondertussen zwelt de de stroom aan walkers alleen maar verder aan, dit terwijl Europa het nu al niet kan bolwerken.
Alle groei indicatoren voor de Europese economie lijken inmiddels op bloedrood te staan.

Waar stopt het? Is er dan daadwerkelijk een enorme crisis / escalatie nodig om brussel wakker te schudden. Gaat men dan werkelijk acteren als het al veel te laat is en Europa verrijkt is met miljoenen kanslozen migraten doe ook nog eens compleet andere normen en waarden aanhangen.
pi_156584866
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 20:03 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat heb jij eigenlijk gestudeerd sjakie?

P.s. Ga de vluchtelingen maar helpen als vrijwilliger nu je hier toch je tijd zit te verrukken op fok.

[ Bericht 8% gewijzigd door Beathoven op 04-10-2015 00:56:32 ]
pi_156584949
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 21:11 schreef Revolution-NL het volgende:
Gaat men dan werkelijk acteren als het al veel te laat is en Europa verrijkt is met miljoenen kanslozen migraten doe ook nog eens compleet andere normen en waarden aanhangen.
Het credo is nog altijd dat Europa zijn welvaart moet delen met de hele wereld vanwege een soort misplaatst schuldgevoel. Het 'dit nooit meer' van de Tweede Wereldoorlog is omgeslagen in een nooit meer kritisch zijn en iedereen welkom heten.
  zondag 4 oktober 2015 @ 01:07:37 #196
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_156585118
Niet toestaan, Waarom geen bewaking inhuren ?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 01:13:18 #197
pi_156585179
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 00:56 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het credo is nog altijd dat Europa zijn welvaart moet delen met de hele wereld vanwege een soort misplaatst schuldgevoel. Het 'dit nooit meer' van de Tweede Wereldoorlog is omgeslagen in een nooit meer kritisch zijn en iedereen welkom heten.
Tja, vergeet niet dat wij Europeanen ook heel goed zijn in andere zaken. Zaken die onder andere geleid hebben tot twee wereldoorlogen en grootse genocides. Als dit zo stuurloos door blijft etteren dan moeten we onze oude skills weer uit de kast halen ben ik bang.
pi_156585213
quote:
10s.gif Op zondag 4 oktober 2015 01:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Tja, vergeet niet dat wij Europeanen ook heel goed zijn in andere zaken. Zaken die onder andere geleid hebben tot twee wereldoorlogen en grootse genocides. Als dit zo stuurloos door blijft etteren dan moeten we onze oude skills weer uit de kast halen ben ik bang.
De aanwas moet gewoon worden stopgezet en de grens dicht en bewaakt. De migranten weer teruggestuurd naar de regio. Genocide is natuurlijk geen optie.
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 01:18:19 #199
pi_156585241
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 01:16 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

De aanwas moet gewoon worden stopgezet en de grens dicht en bewaakt. De migranten weer teruggestuurd naar de regio. Genocide is natuurlijk geen optie.
Genocide is helemaal geen optie en iets wat ten alle tijden voorkomen moet worden. Dat zei men in de jaren 30 ook. Als je speelt met dit soort zaken weet je gewoon niet wat je je op de hals haalt.

De grenzen gaan niet dicht, die mensen gaan niet terug. Diezelfde mensen die onze normen en waarden niet respecteren, onze vrouwen hoeren vinden, maar wel gelijkheid en respect terugeisen.
pi_156585372
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 01:18 schreef Straatcommando. het volgende:
De grenzen gaan niet dicht, die mensen gaan niet terug. Diezelfde mensen die onze normen en waarden niet respecteren
En er gaat ook geen genocide plaatsvinden :{w
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 01:34:40 #201
pi_156585454
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 01:28 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

En er gaat ook geen genocide plaatsvinden :{w
Ik hoop van niet. Ik heb nu ook geen enkele grond om dat te denken, maar dingen kunnen snel veranderen, zeker als je alles maar op z'n beloop laat. Ik houd niet van godwins, ik heb hem al eerder gemaakt, maar dit werd in de jaren 20 en 30 ook zo gezegd.

Niet geheel te vergelijken, maar daar werd ook een gehele bevolkingsgroep weggezet als paria terwijl misschien maar een klein deel kwaad in zin had. Die nuance valt weg als mensen opgehitst worden. En vergeet niet dat mensen ontzettend makkelijk opgehitst raken. Achteraf is het ''ich habe es nicht gewusst'' en ben je weer een gitzwarte periode in de geschiedenis verder. Sterker nog, ons collectieve schuldgevoel is waarom we veel te veel hooi op de vork nemen.
pi_156585523
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 01:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik hoop van niet. Ik heb nu ook geen enkele grond om dat te denken, maar dingen kunnen snel veranderen, zeker als je alles maar op z'n beloop laat. Ik houd niet van godwins, ik heb hem al eerder gemaakt, maar dit werd in de jaren 20 en 30 ook zo gezegd.

Niet geheel te vergelijken, maar daar werd ook een gehele bevolkingsgroep weggezet als paria terwijl misschien maar een klein deel kwaad in zin had. Die nuance valt weg als mensen opgehitst worden. En vergeet niet dat mensen ontzettend makkelijk opgehitst raken. Achteraf is het ''ich habe es nicht gewusst'' en ben je weer een gitzwarte periode in de geschiedenis verder. Sterker nog, ons collectieve schuldgevoel is waarom we veel te veel hooi op de vork nemen.
Ik denk dat de ontwikkelingen nu vooral gaan afhangen van wat er in Duitsland gebeurt. Het is daar echt niet meer te behappen zoveel mensen als daar nu aankomen. De overvolle opvanglocaties raken op een gegeven moment ook gewoon op.
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 01:47:05 #203
pi_156585600
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 01:41 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik denk dat de ontwikkelingen nu vooral gaan afhangen van wat er in Duitsland gebeurt. Het is daar echt niet meer te behappen zoveel mensen als daar nu aankomen. De overvolle opvanglocaties raken op een gegeven moment ook gewoon op.
Duitsland heeft deze zooi gestart, zal de gevolgen als eerste merken en zal als eerste de stekker er uit trekken. Daar leven extreem rechtse sentimenten ook wat meer dan hier. Ik lees genoeg over een golf van verkrachtingen en dergelijke.. wat er van waar is, weet ik niet. We komen er gauw genoeg achter als je vroeg of laat vigilante groepjes extremisten krijgt (van welke kant dan ook, vluchteling/links/rechts) die het heft in eigen handen gaat nemen. Dan is het einde zoek.

Het begint klein. Erg klein. Zoals elk vuurtje. Het volk zagen de genocides in Servië, Duitsland, diverse Afrikaanse landen ook niet aankomen, ook al waren de signalen er wel overduidelijk.

Het ergste vind ik nog dat dit alles over de rug van mensen die écht in nood zitten gaat. Die worden met de nek aangekeken omdat er een kontwokkel is die even verkondigt dat z'n ballen de grootte van een sinaasappel hebben en dat 'ie seks moet hebben.
pi_156585688
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 01:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Duitsland heeft deze zooi gestart, zal de gevolgen als eerste merken en zal als eerste de stekker er uit trekken. Daar leven extreem rechtse sentimenten ook wat meer dan hier. Ik lees genoeg over een golf van verkrachtingen en dergelijke.. wat er van waar is, weet ik niet. We komen er gauw genoeg achter als je vroeg of laat vigilante groepjes extremisten krijgt (van welke kant dan ook, vluchteling/links/rechts) die het heft in eigen handen gaat nemen. Dan is het einde zoek.

Het begint klein. Erg klein. Zoals elk vuurtje. Het volk zagen de genocides in Servië, Duitsland, diverse Afrikaanse landen ook niet aankomen, ook al waren de signalen er wel overduidelijk.

Het ergste vind ik nog dat dit alles over de rug van mensen die écht in nood zitten gaat. Die worden met de nek aangekeken omdat er een kontwokkel is die even verkondigt dat z'n ballen de grootte van een sinaasappel hebben en dat 'ie seks moet hebben.
Ik heb ook wel eens dusdanige spookbeelden hoor, collectieve haat in deze vorm heb ik nog niet eerder gezien of gehoord. De EU had nog mooie woorden, toen ze die 120K verdeelden: Geld voor opvang in de regio, en vluchtelingen gelijk bij binnenkomst EU op de stranden registreren. Maar volgens mij gebeurt er geen ene kut.
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 01:59:03 #205
pi_156585735
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 01:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens dusdanige spookbeelden hoor, collectieve haat in deze vorm heb ik nog niet eerder gezien of gehoord. De EU had nog mooie woorden, toen ze die 120K verdeelden: Geld voor opvang in de regio, en vluchtelingen gelijk bij binnenkomst EU op de stranden registreren. Maar volgens mij gebeurt er geen ene kut.
Er gebeurt geen kut, het ettert allemaal maar door. Het lijkt wel op het buitenland beleid van de VS. We hebben gezien waar die afwachtende houding toe heeft geleidt. :{
pi_156585783
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 01:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Er gebeurt geen kut, het ettert allemaal maar door. Het lijkt wel op het buitenland beleid van de VS. We hebben gezien waar die afwachtende houding toe heeft geleidt. :{
Je ziet het ook vaak op de weg liggen. Het konijn die in de koplampen van de auto keek en besluiteloos verstijfde. Daar moet ik dan weer aan denken :P
pi_156585803
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 01:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Is er werkelijk een golf van verkrachtingen?
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 02:10:22 #208
pi_156585818
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je ziet het ook vaak op de weg liggen. Het konijn die in de koplampen van de auto keek en besluiteloos verstijfde. Daar moet ik dan weer aan denken :P
Daar lijkt het inderdaad nogal op ja :P

quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Is er werkelijk een golf van verkrachtingen?
Dat weet ik dus niet. Ik las hier op fok laatst wel een aantal berichten in een topic dat nu gesloten is, laat de geloofwaardigheid ook niet ten goede komen.

Hoe dan ook, sociale onrusten krijg je hier wel van.
pi_156585835
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Daar lijkt het inderdaad nogal op ja :P

[..]

Dat weet ik dus niet. Ik las hier op fok laatst wel een aantal berichten in een topic dat nu gesloten is, laat de geloofwaardigheid ook niet ten goede komen.

Hoe dan ook, sociale onrusten krijg je hier wel van.
Ja. Die onrust is er. Maar laten we wel kijken naar wat er werkelijk aan de hand is. Dat serieus nemen. Het is wel ernstig dat bepaalde mensen werkelijk denken dat verkrachting iets normaals is in centra.
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 02:17:01 #210
pi_156585874
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Die onrust is er. Maar laten we wel kijken naar wat er werkelijk aan de hand is. Dat serieus nemen. Het is wel ernstig dat bepaalde mensen werkelijk denken dat verkrachting iets normaals is in centra.
Dat heeft ook te maken met de media die alles aandikt wanneer het ze uitkomt. De ene dag struikelen ze over elkaar heen om te vertellen dat er heel treurig een kereltje is verdronken tijdens het ''vluchten'' (wat gewoon gelukszoeken van zijn vader was, wat nog triester is) om vervolgens elke dag diverse berichten over sharia's, verkrachtingen en allerlei misstanden in azc'sde wereld in te pompen.

De waarheid zit vaak dieper. Dat zag je ook met dat jongentje. Die kon er he-le-maal niets aan doen, wat intens treurig is, maar dat werd je in eerste instantie niet verteld. Het was zielig en dat beeld werd uitgedragen, we moesten ons schamen. Terwijl die eikel van een vader niet vluchtte voor geweld maar omdat 'ie wat aan z'n tanden wilde laten doen.

Reden te meer om die aanzuigende werking weg te halen. Wat ik al eerder zei, dit gaat ten kostte van de families die gevlucht zijn voor geweld en/of vervolging die hier naartoe komen omdat ze in vrede willen leven en wat willen toevoegen aan de maatschappij. Niet die idioten die onze vrouwen als minderwaardig zien enzovoorts..
pi_156585887
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Mensen praten elkaar na, dus een verhaal wordt op die manier alsnog een soort van waarheid. Volgens mij is het in Nederland nog relatief overzichtelijk, maar als Duitsland geen flauw idee hebben waar ze aan begonnen zijn, dan is het een kwestie van dagen dat de situatie niet meer te houden is.

Ook wel verdomd toevallig hoe dat VW schandaal getimed is door de Amerikanen trouwens
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 02:19:44 #212
pi_156585895
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:18 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Mensen praten elkaar na, dus een verhaal wordt op die manier alsnog een soort van waarheid. Volgens mij is het in Nederland nog relatief overzichtelijk, maar als Duitsland geen flauw idee hebben waar ze aan begonnen zijn, dan is het een kwestie van dagen dat de situatie niet meer te houden is.

Ook wel verdomd toevallig hoe dat VW schandaal getimed is door de Amerikanen trouwens
Dat is niet meer toevallig hoor, dat is ''gewoon'' doelmatig. Waar denk je waar die massale (internet)spionage voor is? Duitsland is de motor van Europa, dat weten de Amerikanen. Europa mag sterk zijn, maar niet te.
pi_156585923
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is niet meer toevallig hoor, dat is ''gewoon'' doelmatig. Waar denk je waar die massale (internet)spionage voor is?
Het was ook sarcasme ';) Midden Oosten gedestabiliseerd, en Europa ook nog, plus de grootste economie van Europa in het hart geraakt op het moment dat er net honderdduizenden vluchtelingen arriveren. Smerig spel op hoog niveau.

Edit: bedoelen dus hetzelfde :D
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 02:23:27 #214
pi_156585927
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:22 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het was ook sarcasme ';) Midden Oosten gedestabiliseerd, en Europa ook nog, plus de grootste economie van Europa in het hart geraakt op het moment dat er net honderdduizenden vluchtelingen arriveren. Smerig spel op hoog niveau.
Zeker. Het zijn erg interessante tijden..
pi_156585943
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:18 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat VW schandaal staat hier buiten.

Je moet wel dingen eerlijk zien en benoemen. Zomaar roepen dat er veel verkrachtingen zijn kan niet. Maar de hele discussie is wat vreemd aan het worden. Dat merkte ik gisteren ook op een feest. Je kan behoorlijk kritisch zijn en dus commentaar hebben over vluchtelingen opvang met mensen die werkelijk het buitenlandland kennen. Het gaat mis bij de mensen die gewoon maar iets gaan roepen.
pi_156585971
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:22 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Edit: bedoelen dus hetzelfde :D
Maar is het een spel?
pi_156586012
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat VW schandaal staat hier buiten.

Je moet wel dingen eerlijk zien en benoemen. Zomaar roepen dat er veel verkrachtingen zijn kan niet. Maar de hele discussie is wat vreemd aan het worden. Dat merkte ik gisteren ook op een feest. Je kan behoorlijk kritisch zijn en dus commentaar hebben over vluchtelingen opvang met mensen die werkelijk het buitenlandland kennen. Het gaat mis bij de mensen die gewoon maar iets gaan roepen.
Het VW verhaal valt inderdaad onder de categorie iets roepen, dat toegegeven, durf er wel een fles wijn op te zetten dat ik niet ver uit de buurt zit :P

Maar omtrent de vluchtelingen en maar wat roepen, elk topic begint met 2 pagina's standaard kreten, en soms volgt er een discussie. Men vindt mij ook erg vervelend omdat ik vaak vraag waar ze de beweringen op baseren. Vaak volgt er inderdaad wat gehakkel en uiteindelijk geen antwoord.

En al zit er een kern van waarheid in verhalen, als er in een AZC van 500 mensen een knokpartij is van 20 mensen, ga ik er toch vanuit dat er minstens 450 mensen denken: "oh, kut.. " Omdat ze weten dat het slechte publiciteit gaat geven.
pi_156586061
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:31 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het VW verhaal valt inderdaad onder de categorie iets roepen, dat toegegeven, durf er wel een fles wijn op te zetten dat ik niet ver uit de buurt zit :P

Maar omtrent de vluchtelingen en maar wat roepen, elk topic begint met 2 pagina's standaard kreten, en soms volgt er een discussie. Men vindt mij ook erg vervelend omdat ik vaak vraag waar ze de beweringen op baseren. Vaak volgt er inderdaad wat gehakkel en uiteindelijk geen antwoord.

En al zit er een kern van waarheid in verhalen, als er in een AZC van 500 mensen een knokpartij is van 20 mensen, ga ik er toch vanuit dat er minstens 450 mensen denken: "oh, kut.. " Omdat ze weten dat het slechte publiciteit gaat geven.
Je kan niet anders dan toegeven dat VW schandalig bezig is geweest. Met planning.

De discussie over buitenlanders en mensen opvangen is geheel anders.Ik weet de oplossing ook niet. Wat vervelend is dat mensen zomaar dingen gaan roepen. Dat zag ik gisteren dus op een feest. Iemand kan wel deels gelijk hebben. Dat hoef je niet te brengen op simpele manier zonder enige kennis van zaken.
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 02:40:47 #219
pi_156586070
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:39 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je kan niet anders dan toegeven dat VW schandalig bezig is geweest. Met planning.

De discussie over buitenlanders en mensen opvangen is geheel anders.Ik weet de oplossing ook niet. Wat vervelend is dat mensen zomaar dingen gaan roepen. Dat zag ik gisteren dus op een feest. Iemand kan wel deels gelijk hebben. Dat hoef je niet te brengen op simpele manier zonder enige kennis van zaken.
Daarom is het prettig als je genuanceerd kan discussiëren, zoals nu.
pi_156586099
quote:
14s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is ook leuk. Nu. Maar daar ontbreekt het soms wat aan hier. En ook bij bijv. mijn familie zoals ik gisteren zag. Een leuk gesprek met mensen die bijv. China goed kennen. Tot iemand daar iets over gaan roepen zonder kennis. En dan ook nog even mijn Thaise ex meenemen in het verhaal. Want die lijkt toch ook wel Chinees. .
pi_156586188
quote:
14s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dit zijn de zeldzame momenten wel inderdaad. Laat ook vaak de "discussie" voor wat het is hier, Fok heeft NWS wel laten ontaarden tot een ravage, en grenzen zijn ook erg snel opgeschoven van wat toelaatbaar is en niet.

quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:39 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het nare is dat ik fervent tegenstander ben van gesloten grenzen. Maar, wat als Duitsland de grip op het probleem definitief verloren is? Ben bang dat we er dan niet meer aan gaan ontkomen.
pi_156586205
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:59 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dit zijn de zeldzame momenten wel inderdaad. Laat ook vaak de "discussie" voor wat het is hier, Fok heeft NWS wel laten ontaarden tot een ravage, en grenzen zijn ook erg snel opgeschoven van wat toelaatbaar is en niet.

[..]

Het nare is dat ik fervent tegenstander ben van gesloten grenzen. Maar, wat als Duitsland de grip op het probleem definitief verloren is? Ben bang dat we er dan niet meer aan gaan ontkomen.
Men is de grip daar duidelijk kwijt. De verbazing zit ook in die domheid. Van geheel Europa. Er is en was geen plan. Maar ook de zgn deal van Obama met Rusland. Iedereen weet dat dat niet gaat werken.
pi_156586251
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men is de grip daar duidelijk kwijt. De verbazing zit ook in die domheid. Van geheel Europa. Er is en was geen plan. Maar ook de zgn deal van Obama met Rusland. Iedereen weet dat dat niet gaat werken.
Om je ogen uit je kop te schamen. Wat ook interessant gaat worden is hoe groot de Nationalistisch gezinde partijen gaan worden in de verschillende lidstaten. Alle landen komen toch een keertje aan de beurt met verkiezingen. Als we nu een man hadden met het charisma en de charme van Pim Fortuyn .... Gelukkig hebben we Geert Wilders :D
pi_156586266
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er is wel een plan. Deze mensen zijn gewoon gastarbeiders, zoals we die al kennen uit het verleden. Mensen die tegen een laag loon banen gaan opvullen waar wij ons te goed voor vinden. En waar wij met onze te hoge hypotheken nooit aan kunnen voldoen. He, daar zijn de banken ineens weer. :o
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_156586274
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:10 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Om je ogen uit je kop te schamen. Wat ook interessant gaat worden is hoe groot de Nationalistisch gezinde partijen gaan worden in de verschillende lidstaten. Alle landen komen toch een keertje aan de beurt met verkiezingen. Als we nu een man hadden met het charisma en de charme van Pim Fortuyn .... Gelukkig hebben we Geert Wilders :D
Dat gaat zeker verbazen. Kijk nu al naar bijv. Polen en Hongarije. Er is geen samenhang of plan op welk gebied dan ook. En ik begrijp hen wel deels. Wat moet men daar met vluchtelingen?

Jij bent toch ook niet werkelijk voor Wilders? Gisteren op een feest geef ik aan dat je debiel bent als je stemt op Wilders. Echt niemand die je tegen spreekt.
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 03:15:00 #226
pi_156586275
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:10 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik durf te stellen dat als dit nog door zou gaan tot de volgende tweede kamer verkiezingen, en Fortuyn was nog onder ons, hij een absolute meerderheid had behaald.
pi_156586279
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:13 schreef Impressme het volgende:

[..]

Er is wel een plan. Deze mensen zijn gewoon gastarbeiders, zoals we die al kennen uit het verleden. Mensen die tegen een laag loon banen gaan opvullen waar wij ons te goed voor vinden. En waar wij met onze te hoge hypotheken nooit aan kunnen voldoen. He, daar zijn de banken ineens weer. :o
Nee. Dat is geheel ander. Denk je werkelijk dat Syriers een gat gaan opvullen?
pi_156586283
quote:
11s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik durf te stellen dat als dit nog door zou gaan tot de volgende tweede kamer verkiezingen, en Fortuyn was nog onder ons, hij een absolute meerderheid had behaald.
Eh, nee
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 03:16:46 #229
pi_156586284
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Welk gat moet een overwegend laag/onopgeleide groep mensen vullen? Sterker nog, ze hebben nog een aantal achterstanden.. ze spreken de taal niet en kennen onze cultuur niet.
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 03:17:04 #230
pi_156586286
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:16 schreef Impressme het volgende:

[..]

Eh, nee
Het zal. Fortuyn was geen Wilders, in de verste verte niet. Moet je zien hoeveel steun die idioot nu geniet.
pi_156586288
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Neen, dat denk ik niet, maar dat is wel wat de politiek denkt.
pi_156586302
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Welk gat moet een overwegend laag/onopgeleide groep mensen vullen? Sterker nog, ze hebben nog een aantal achterstanden.. ze spreken de taal niet en kennen onze cultuur niet.
Iets dat je ook kan zeggen over het normale volk trouwens. Hoe slim zijn mensen werkelijk? In elk geval gaat dit alles met opvang niet werken. Wat nog raarder is is dat mensen er werkelijk emotioneel over worden. Ineens zijn Syrische mensen onze vrienden.
pi_156586303
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het zal. Fortuyn was geen Wilders, in de verste verte niet. Moet je zien hoeveel steun die idioot nu geniet.
Hmmmm. Mag hoor, no problem, maar een 1-issue partij gaat het nooit redden in een democratie. En ik sta niet onwillig tegenover deze mijnheer. ;)
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 03:21:18 #234
pi_156586309
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:19 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Iets dat je ook kan zeggen over het normale volk trouwens. Hoe slim zijn mensen werkelijk? In elk geval gaat dit alles met opvang niet werken. Wat nog raarder is is dat mensen er werkelijk emotioneel over worden. Ineens zijn Syrische mensen onze vrienden.
Snap er ook geen reet van. Ineens is men begaan met die arme mensen. De volgende dag kopen ze een iPhone produceerd door een Chinees die half slavenarbeid doet of lopen ze rond in kledij gemaakt in Bangladesh(die hoef ik niet uit te leggen hoop ik)

Selectief gelul is 't.
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 03:21:49 #235
pi_156586311
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:20 schreef Impressme het volgende:

[..]

Hmmmm. Mag hoor, no problem, maar een 1-issue partij gaat het nooit redden in een democratie. En ik sta niet onwillig tegenover deze mijnheer. ;)
Fortuyn was dan ook verre van een one issue partij. Dat is de PVV ontzettend, zonder visie, zonder doel. Fortuyn had dat wel.

Het was/zal geen redder in nood zijn geweest denk ik zo.. maar beter dan dit zooitje nu.
pi_156586312
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:17 schreef Impressme het volgende:

[..]

Neen, dat denk ik ik niet, maar dat is wel wat de politiek denkt.
Dat is wat wordt gezegd. Ook dat mijn zgn erg goede opleidingen heeft gehad. Dat is gewoon onzin natuurlijk. Maar je moet mensen in nood wel helpen. En later stuur je hen terug.
pi_156586315
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat gaat zeker verbazen. Kijk nu al naar bijv. Polen en Hongarije. Er is geen samenhang of plan op welk gebied dan ook. En ik begrijp hen wel deels. Wat moet men daar met vluchtelingen?

Jij bent toch ook niet werkelijk voor Wilders? Gisteren op een feest geef ik aan dat je debiel bent als je stemt op Wilders. Echt niemand die je tegen spreekt.
Ik ben juist blij met Wilders, want het is een boze kerel die smijt met eigenaardige beeldspraken en zich bijzonder asociaal opstelt in de tweede kamer, wat voor tenenkrommende situaties zorgt. Als er een charismatisch man had gestaan, was het een stuk vervelender geweest. Dus nee, ben geen Wilders fan. Als ik het echt niet meer weet stem ik op de partij van de dieren.

quote:
11s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het volk heeft nu behoefte aan een leider. En die is toch bijzonder onzichtbaar de laatste tijd. Druk met Bono in New York zag ik nog. Heb ook geen idee wie die rol na Rutte zou kunnen vervullen als premier van Nederland.
pi_156586328
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is wat wordt gezegd. Ook dat mijn zgn erg goede opleidingen heeft gehad. Dat is gewoon onzin natuurlijk. Maar je moet mensen in nood wel helpen. En later stuur je hen terug.
Juist, ik snap ook niet waarom ze persé moeten blijven. Oorlog is doorgaans toch een tijdelijk euvel. Al wordt het wel lastig als Assad weer steviger in het zadel zit, veel mensen vluchten juist voor zijn regime.
pi_156586347
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Snap er ook geen reet van. Ineens is men begaan met die arme mensen. De volgende dag kopen ze een iPhone produceerd door een Chinees die half slavenarbeid doet of lopen ze rond in kledij gemaakt in Bangladesh(die hoef ik niet uit te leggen hoop ik)

Selectief gelul is 't.
Ja. Maar het wordt pas belangrijk als het een gezicht heeft blijkbaar. Net als bij dat kind dat verdronken was. En ondertussen heb je met enige reiservaring al talloze mensen op zeer nare manier dood zien gaan aan bijv. malaria. Maar Sjaak en Hennie hebben ineens iets met een Syrisch mens.Ik ben voor hulp. Maar mensen moeten wel verder kijken dan media.
pi_156586352
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:22 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik ben juist blij met Wilders, want het is een boze kerel die smijt met eigenaardige beeldspraken en zich bijzonder asociaal opstelt in de tweede kamer, wat voor tenenkrommende situaties zorgt. Als er een charismatisch man had gestaan, was het een stuk vervelender geweest. Dus nee, ben geen Wilders fan. Als ik het echt niet meer weet stem ik op de partij van de dieren.

[..]

Het volk heeft nu behoefte aan een leider. En die is toch bijzonder onzichtbaar de laatste tijd. Druk met Bono in New York zag ik nog. Heb ook geen idee wie die rol na Rutte zou kunnen vervullen als premier van Nederland.
Het gevaar van die man is dat ik niet meer werkelijk commentaar kan hebben.
  zondag 4 oktober 2015 @ 03:32:57 #241
117098 Hathor
Effe niet
pi_156586370
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:24 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Juist, ik snap ook niet waarom ze persé moeten blijven. Oorlog is doorgaans toch een tijdelijk euvel. Al wordt het wel lastig als Assad weer steviger in het zadel zit, veel mensen vluchten juist voor zijn regime.
Toch vreemd dan dat niemand op de vlucht was voordat dat zogenaamde FSA opstond. Heb je daar misschien ook een verklaring voor...waarom er niemand ging rennen voordat er allerlei entiteiten onder islamtische vlag gingen rellen daar?
pi_156586374
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het gevaar van die man is dat ik niet meer werkelijk commentaar kan hebben.
het is al laat, hoe bedoel je dat precies?
pi_156586394
quote:

[..]

Dat is daar het probleem ook. Er is geen werkelijke oplossing. Zeker niet nu Rusland zich er mee gaat bemoeien. En zeker nooit bij moslims.
pi_156586397
Ik ben tegen de sharia, dat heb ik besloten. Tegen wie ben ik dan? Concreet graag.
pi_156586400
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

het is al laat, hoe bedoel je dat precies?
Dat ik vaak best wel dingen hard wil zeggen maar dat niet doe omdat ik niet gezien wil worden als een Wilders stemmer. Dat is vervelend.
  zondag 4 oktober 2015 @ 03:37:28 #246
117098 Hathor
Effe niet
pi_156586403
quote:
5s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:36 schreef Impressme het volgende:
Ik ben tegen de sharia, dat heb ik besloten. Tegen wie ben ik dan? Concreet graag.
Nee, u bent goed bezig ^O^
  zondag 4 oktober 2015 @ 03:39:28 #247
117098 Hathor
Effe niet
pi_156586415
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat ik vaak best wel dingen hard wil zeggen maar dat niet doe omdat ik niet gezien wil worden als een Wilders stemmer. Dat is vervelend.
Ben je Bangkok?
pi_156586416
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:37 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, u bent goed bezig ^O^
Huh?
pi_156586419
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

Toch vreemd dan dat niemand op de vlucht was voordat dat zogenaamde FSA opstond. Heb je daar misschien ook een verklaring voor...waarom er niemand ging rennen voordat er allerlei entiteiten onder islamtische vlag gingen rellen daar?
Goede vraag, heb geen idee :D Weet dat hij in verband is gebracht met gifgasaanvallen en misdaden tegen de menselijkheid in elk geval, dus mocht dat waar zijn kan ik me voorstellen dat men de stuipen op het lijf gejaagd heeft gekregen.
  zondag 4 oktober 2015 @ 03:40:26 #250
117098 Hathor
Effe niet
pi_156586421
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:39 schreef Impressme het volgende:

[..]

Huh?
Elk weldenkend mens is tegen de sharia.
  zondag 4 oktober 2015 @ 03:41:16 #251
117098 Hathor
Effe niet
pi_156586427
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:40 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Goede vraag, heb geen idee :D Weet dat hij in verband is gebracht met gifgasaanvallen en misdaden tegen de menselijkheid in elk geval, dus mocht dat waar zijn kan ik me voorstellen dat men de stuipen op het lijf gejaagd heeft gekregen.
Ben je niet in de war met Saddam nu?
pi_156586431
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ah, duidelijk. Heb daar zelf niet zo veel moeite mee hoe anderen over me denken. Als je savonds in de spiegel jezelf recht aan kan kijken en je ziet iemand die je mag, dan is het oké toch? :)
pi_156586434
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ow, aha
pi_156586437
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ben je Bangkok?
? Heeft dat hier mee te maken? Ik ken Bangkok erg goed, Men hart ligt daar deels.
  zondag 4 oktober 2015 @ 03:45:09 #255
117098 Hathor
Effe niet
pi_156586443
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]

? Heeft dat hier mee te maken? Ik ken Bangkok erg goed, Men hart ligt daar deels.
Helaas ken je Berkien niet dan, lamaar joh.
  zondag 4 oktober 2015 @ 03:45:34 #256
117098 Hathor
Effe niet
pi_156586446
quote:
14s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:42 schreef Impressme het volgende:

[..]

Ow, aha
Niet?
pi_156586451
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik ken er meerdere, ben het er niet mee eens, maar ik snap het
pi_156586456
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Niet?
Mwah
pi_156586461
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ben je niet in de war met Saddam nu?
http://www.nu.nl/buitenla(...)igers-syrie-icc.html 1400 pagina's is een aardig dikke pil

En wat ik zei: wordt in verband gebracht met gifgasaanvallen. Hoe de vork echt in de steel zit zal waarschijnlijk nog bewezen moeten worden.
  zondag 4 oktober 2015 @ 03:48:15 #260
117098 Hathor
Effe niet
pi_156586463
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:46 schreef Impressme het volgende:

[..]

Mwah
Pro sharia dus, val maar dood dan.
pi_156586468
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:48 schreef Hathor het volgende:

[..]

Pro sharia dus, val maar dood dan.
Doe es rustig :D
  zondag 4 oktober 2015 @ 03:50:46 #262
117098 Hathor
Effe niet
pi_156586473
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/buitenla(...)igers-syrie-icc.html 1400 pagina's is een aardig dikke pil

En wat ik zei: wordt in verband gebracht met gifgasaanvallen. Hoe de vork echt in de steel zit zal waarschijnlijk nog bewezen moeten worden.
Liepen we zo ook niet te lullen omtrent Saddam? En wie spinnen er het meest garen bij als Assad verdwijnt?
pi_156586476
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Helaas ken je Berkien niet dan, lamaar joh.
Geen idee wat je bedoelt.
  zondag 4 oktober 2015 @ 03:51:17 #264
117098 Hathor
Effe niet
pi_156586480
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:49 schreef Impressme het volgende:

[..]

Doe es rustig :D
Ok :@
pi_156586487
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Liepen we zo ook niet te lullen omtrent Saddam? En wie spinnen er het meest garen bij als Assad verdwijnt?
Je moet je afvragen wat iets oplevert. En soms werkt een nare dictator wel. Blijkbaar.
  zondag 4 oktober 2015 @ 03:52:27 #266
117098 Hathor
Effe niet
pi_156586488
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Geen idee wat je bedoelt.
zoals ik al zei...lamaar, maar effe googlen kan nooit kwaad natuurlijk.
pi_156586490
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:51 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ok :@
Gekkie :D
  zondag 4 oktober 2015 @ 03:53:41 #268
117098 Hathor
Effe niet
pi_156586494
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je moet je afvragen wat iets oplevert. En soms werkt een nare dictator wel. Blijkbaar.
De nare dictators werkten altijd, totdat ze een attitude kregen tegen uncle sam.
pi_156586501
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Van mij hoeft hij niet persé te verdwijnen, maar ik haakte in op het onderwerp "tijdelijke opvang". Dus terug als de oorlog voorbij is. Het scenario Assad weer terug als baas zou het terug sturen lastig kunnen maken zeg maar, vandaar.

En het afzetten van Saddam is niet eens een blunder te noemen. Misdadig vooral.
  zondag 4 oktober 2015 @ 03:55:29 #270
117098 Hathor
Effe niet
pi_156586506
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Van mij hoeft hij niet persé te verdwijnen, maar ik haakte in op het onderwerp "tijdelijke opvang". Dus terug als de oorlog voorbij is. Het scenario Assad weer terug als baas zou het terug sturen lastig kunnen maken zeg maar, vandaar.

En het afzetten van Saddam is niet eens een blunder te noemen. Misdadig vooral.
Helemaal mee eens voor een keer.
pi_156586674
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

De nare dictators werkten altijd, totdat ze een attitude kregen tegen uncle sam.
Totdat de US dacht dat je vrijheid van denken kon brengen. Dat kan niet. Dat weet iedereen met enige ervaringen.
pi_156586699
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 04:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Totdat de US dacht dat je vrijheid van denken kon brengen. Dat kan niet. Dat weet iedereen met enige ervaringen.
Saddam kon veel maken, maar de olie in euro's afrekenen in plaats van dollars vond Amerika niet leuk. De gruwelijkheden tijdens zijn regime boeiden de Amerikanen niet eens zo veel. Als de dollar maar niet in verval komt.
pi_156586709
Dit verbaast heel weinig mensen natuurlijk, behalve de groep die gelooft in de maakbare samenleving. Je maakt ook geen samenleving van ratten en slangen. Dat gaat niet.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_156586710
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 04:40 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Saddam kon veel maken, maar de olie in euro's afrekenen in plaats van dollars vond Amerika niet leuk. De gruwelijkheden tijdens zijn regime boeiden de Amerikanen niet eens zo veel. Als de dollar maar niet in verval komt.
Dat is op zich ook niet zo vreemd. Men kiest voor zichzelf. Economisch gezien. Dat doen jij en ik ook. Wat raar is is mensen democratie willen opleggen. Dat werkt nooit. Dat je dat niet begrijpt als grote natie. Die er zelf erg weinig van maakt.
  zondag 4 oktober 2015 @ 05:53:56 #275
444982 okedoei
No pain no gain
pi_156586825
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

dit
pi_156589291
quote:

[..]

Voor zijn regime? of voor het geweld. Ik kan me niet herinderen dat er zoveel syriers kwamen voordat het conflict daar uitbrak. Als men zou vluchten voor zijn regime had dat wel het geval moeten zijn. Volgens mij vlucht men simpelweg voor al het geweld.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_156589303
Ik geloof er niks van
  zondag 4 oktober 2015 @ 13:28:50 #278
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_156591005
quote:
Dat zou me niets verbazen.
Geert wordt gesteund door radicale ggggristenfundi's uit de VS (van die schreeuw-evangelisten met hele dure auto's en villa's die geld aftroggelen van arme Amerikanen) en een anti-moslim aluhoedjeswebstek xandernieuws blijkt ook door een stel gristelijke mafklappers voornamelijk te worden bezocht en gehost. :{

Het is ook tekenend dat Geert weigert consequent te zijn en stelt dat alle religie afgeschaft moet worden (dan zou ik het namelijk met hem eens zijn), maar alleen hamert op de islam. Met Geert als minister-president krijgen we een soort SGP-staat, een gristenfundi staat.

Mooie waarschuwing van de makers van zuiderpark (Southpark) over een regering onder leiding van een mafklappers als Geert (in het geval van Southpark gaat het uiteraard over Canada). Met alle bekende Geenstijl-achtige commentaren inclusief.

http://www.southpark.nl/f(...)here-my-country-gone

Echt het kijken waard, geweldige episode!
Sowieso Southpark! _O_
pi_156591032
quote:
Wat is waar inderdaad.
pi_156591118
Kan er niet een bescheiden Sharia4Volendam komen?. Een verbod op muziek zou wel een uitkomst zijn daar.
pi_156591759
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 13:33 schreef Beathoven het volgende:
Kan er niet een bescheiden Sharia4Volendam komen?. Een verbod op muziek zou wel een uitkomst zijn daar.
Gewoon een vraagje, zou de sharia de bevolking ook kunnen verlossen van die ellendige "entertainment" en zogenaamde actualiteiten programma's, waar altijd irritante, domme en graaiende BN'ers in zitten?
pi_156591804
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 13:56 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Gewoon een vraagje, zou de sharia de bevolking ook kunnen verlossen van die ellendige "entertainment" en zogenaamde actualiteiten programma's, waar altijd irritante, domme en graaiende BN'ers in zitten?
Laten we niet een soort van utopia na gaan streven.
pi_156591870
En dan heb je geen Stijl en tegenwoordig tv van die kant.
pi_156592138
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 13:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Laten we niet een soort van utopia na gaan streven.
Als de samenleving toch gaat veranderen kunnen we er net zo goed het beste van maken.

Ik zeg, 23 vluchtelingen voor één BN'er ruilen.

Kunnen ze lekker popi jopi gaan doen in landen waar chaos is, in plaats van er geld aan te verdienen.
pi_156600503
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 14:07 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Als de samenleving toch gaat veranderen kunnen we er net zo goed het beste van maken.

Ik zeg, 23 vluchtelingen voor één BN'er ruilen.

Kunnen ze lekker popi jopi gaan doen in landen waar chaos is, in plaats van er geld aan te verdienen.
Goed plan.

PauldeLeeuw4Syria..

morgen vertrekt ie.
pi_156601182
quote:
heb jij al je eigen voorbereid op een burgeroorlog in dit land? Dit is een serieuze vraag btw
  zondag 4 oktober 2015 @ 19:44:37 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156601761
quote:
2s.gif Op zondag 4 oktober 2015 19:23 schreef Evertjan het volgende:

[..]

heb jij al je eigen voorbereid op een burgeroorlog in dit land? Dit is een serieuze vraag btw
Ik zie het niet zo snel in de vorm van een burgeroorlog gaan. Ik zie eerder dat er polarisatie is en dat de ene groep zijn eisen aan de andere wil opleggen.
Ik ben wel redelijk zelfvoorzienend (waterpomp, zonnepanelen, HR-kachel, hout, eigen bos, boomgaard etc)
The End Times are wild
pi_156606406
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 18:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Goed plan.

PauldeLeeuw4Syria..

morgen vertrekt ie.
Halina Reijn, Claudia de Breij, Peter r de Vries.

Die vallen me zo even in.
pi_156606444
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 19:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zie het niet zo snel in de vorm van een burgeroorlog gaan. Ik zie eerder dat er polarisatie is en dat de ene groep zijn eisen aan de andere wil opleggen.
Ik ben wel redelijk zelfvoorzienend (waterpomp, zonnepanelen, HR-kachel, hout, eigen bos, boomgaard etc)
Dan hou ik jou te vriend hier op het forum.
pi_156607216
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:20 schreef Quiche_lorraine het volgende:

Het schijnt dat barrelbombs ze wel tot reden kunnen brengen...
Whatever...
pi_156630955
quote:
Hee, een indringer op een PVV-feestje.
pi_156633522
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 23:05 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Hee, een indringer op een PVV-feestje.
Inc. haatbaard.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 02:46:53 #293
448296 BaardHagrid
Waar de zon nimmer schijnt
pi_156633578
quote:
:Y
Waar gaat het toch heen met de wereld....
pi_156633581
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 02:46 schreef BaardHagrid het volgende:

[..]

:Y
:N
pi_156633598
quote:
Ze kunnen er ook niks tegen doen.

Ze kunnen niet moslims weren uit landen want dan is het racisme dit dat.
pi_156633604
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 02:58 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ze kunnen er ook niks tegen doen.

Ze kunnen niet moslims weren uit landen want dan is het racisme dit dat.
En waarom zou je dat willen? Dat is niet zwak/week maar flexibel. Wij hebben een goede reputatie en daar mogen we trots op zijn. Wat boeit het dat een slap land als SA zich weer eens volledig afzondert qua asielbeleid. Dát is slap.
pi_156633605
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 03:03 schreef Impressme het volgende:

[..]

En waarom zou je dat willen? Dat is niet zwak/week maar flexibel. Wij hebben een goede reputatie en daar mogen we trots op zijn. Wat boeit het dat een slap land als SA zich weer eens volledig afzondert qua asielbeleid. Dát is slap.
Omdat we graag een tolerant land willen zijn en dat gaat niet meer een hoger percentage mensen die de koran aanhangen.
pi_156633611
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 03:04 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Omdat we graag een tolerant land willen zijn en dat gaat niet meer een hoger percentage mensen die de koran aanhangen.
Je moet je niet zo laten opnaaien :) Er zijn problemen, zeker weten, maar die kunnen wij met zijn allen wel aan toch?
pi_156633617
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 03:07 schreef Impressme het volgende:

[..]

Je moet je niet zo laten opnaaien :) Er zijn problemen, zeker weten, maar die kunnen wij met zijn allen wel aan toch?
Dan moet je wel de problemen durven te benoemen en er ook wat aan durven te doen.

In Nederland geven we vooral toe aan anderen die minder tolerant zijn, dat merk je nu ook al aan de maatschappij en de sfeer die er heerst.

Jij zal dat allemaal wel niet zien/merken en dat neem ik je ook helemaal niet kwalijk, dat is een gevolg van het Nederlandse toegeven.

Er is veel onvrede binnen de samenleving, ook al merk jij dat niet.
pi_156633626
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 03:10 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dan moet je wel de problemen durven te benoemen en er ook wat aan durven te doen.

In Nederland geven we vooral toe aan anderen die minder tolerant zijn, dat merk je nu ook al aan de maatschappij en de sfeer die er heerst.

Jij zal dat allemaal wel niet zien/merken en dat neem ik je ook helemaal niet kwalijk, dat is een gevolg van het Nederlandse toegeven.

Er is veel onvrede binnen de samenleving, ook al merk jij dat niet.
Ho, stop.

Ik merk dat zeker weten en ik vecht er tegen. Jij kent mij niet. Ik vecht tegen vooroordelen en tegen bangmakerij. Tegen van alles. Ik sta middenin de multiculti (randstad) dus ga niet zeggen dat ik er niks van merk.

Het enige wat ik wil meegeven is dat het overdreven is, MAAR ER ZIJN PROBLEMEN. Ja.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 03:27:12 #301
448296 BaardHagrid
Waar de zon nimmer schijnt
pi_156633639
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 02:49 schreef Impressme het volgende:

[..]

:N
? :o

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 06-10-2015 17:36:04 ]
Waar gaat het toch heen met de wereld....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')