Ze heeft er natuurlijk voor gezorgd dat in 2015 meer dan een miljoen oorlogsvluchtelingen in menswaardige omstandigheden zijn opgevangen in Dld. En ook de rest van de EU-landen heeft ruimhartig de oorlogsvluchtelingen van het Midden-Oosten in hun midden opgevangen: hen een huis, gratis zorgverzekering en een uitkering gegeven. Er is immers altjd plaats in onze herberg. Hulde!quote:Angela Merkel in de race voor Nobelprijs voor de Vrede
De Duitse bondskanselier Angela Merkel wordt genoemd als mogelijke winnaar van de prestigieuze Nobelprijs voor de Vrede van dit jaar. Merkel is in de running dankzij haar 'morele leiderschap in het vluchtelingendebat'.
Volgens de Duitse krant Bild maakt Merkel 'een goede kans' om de prestigieuze prijs binnen te halen dit jaar. Ze zou dit te danken hebben aan haar rol in de oorlog in Oost-Oekraïne en de migratiecrisis.
Moreel leiderschap
Eerder prees de directeur van het Noorse Nobelcomité, Kristian Berg Harpviken, Merkel al vanwege haar optreden in de migratiecrisis. 'Angela Merkel is degene die echt het morele leiderschap nam en die het debat over vluchtelingenzaken in Europa heeft omgedraaid,' vindt de Nobeprijs-directeur.
Dat Merkel genoemd wordt, is opvallend gezien de kritiek die de bondskanselier krijgt juist vanwege haar optreden in de vluchtelingencrisis. Haar uitnodiging aan alle Syrische vluchtelingen was niet alleen een oproep om geldende Europese regels te overtreden, maar ook een aanjager van de grote migratiestroom waar Europa nu mee te maken heeft.
Oke. Tis laat. Cheers enzo.quote:
Straks is daar in die regio ook helemaal niemand meer.quote:Op zondag 20 september 2015 02:15 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Zeg wat je wilt, ze brengen wel stabiliteit in de regio.
Nou ja, Merkel is in zekere zin wel een activiste nu, vind ik. Kunnen die no border-activisten nog een voorbeeld aan nemen.quote:Op zondag 20 september 2015 02:18 schreef Kowloon het volgende:
Ik vind dergelijke prijzen eigenlijk niet zo goed passen bij politici, en al helemaal niet al ze nog in functie zijn. Dat is veel te voorbarig, pas decennia later vallen de gevolgen van acties van politici goed te overzien. Geef de Nobelprijs voor de Vrede liever aan een activist ofzo.
Heb je nog 6 clubjes baardapen van 5 man die tegen elkaar vechten idd...quote:Op zondag 20 september 2015 02:20 schreef Staal het volgende:
[..]
Straks is daar in die regio ook helemaal niemand meer.
Eerlijk gezegd vind ik het optreden van Merkel nogal dom. Eerst melden dat men welkom is in Duitsland, dan als de migrantenstroom op volle toeren in beweging is, gaat ineens weer de grens dicht. Dat is zwalkend beleid en zorgt alleen vooral voor meer problemen. De opstelling van Duitsland heeft verder ook nog eens kwaad bloed gezet in Oost-Europa, zodat een Europees compromis nu nog lastiger te bereiken is.quote:Op zondag 20 september 2015 02:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, Merkel is in zekere zin wel een activiste nu, vind ik. Kunnen die no border-activisten nog een voorbeeld aan nemen.
Het is van een zeldzame incompetentie en volgens ingewijden (zoals Wierd Duk) ook iets dat eigenlijk niet bij haar past. Volgens hem is Merkel, door haar specifieke achtergrond als Oost-Duitse, iemand die alleen een schaakstuk verzet als ze 100% zeker weet dat dit haar voordeel oplevert. Vandaar ook alle afwachtende zetten in het hele Griekenlandschaakspel. Maar nu heeft ze duidelijk haar hand overspeeld. Het "Wir schaffen es" liep al vrijwel na twee weken een beetje dood op het gebrek aan middelen bij de bondsstaten. Ze kunnen het echt niet aan in Dld.quote:Op zondag 20 september 2015 02:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik het optreden van Merkel nogal dom. Eerst melden dat men welkom is in Duitsland, dan als de migrantenstroom op volle toeren in beweging is, gaat ineens weer de grens dicht. Dat is zwalkend beleid en zorgt alleen vooral voor meer problemen. De opstelling van Duitsland heeft verder ook nog eens kwaad bloed gezet in Oost-Europa, zodat een Europees compromis nu nog lastiger te bereiken is.
Och, iedereen mag fouten maken, ook mevrouw Merkel, maar het is simpelweg geen Nobelprijs voor de Vrede waard in mijn ogen. Gebruik zo'n prijs om iemand die nuttig werk verricht voor mensen in een mindere positie in het zonnetje te zetten. Die kan daarmee dan ook weer ongetwijfeld extra fondsen werven.quote:Op zondag 20 september 2015 02:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is van een zeldzame incompetentie en volgens ingewijden (zoals Wierd Duk) ook iets dat eigenlijk niet bij haar past. Volgens hem is Merkel, door haar specifieke achtergrond als Oost-Duitse, iemand die alleen een schaakstuk verzet als ze 100% zeker weet dat dit haar voordeel oplevert. Vandaar ook alle afwachtende zetten in het hele Griekenlandschaakspel. Maar nu heeft ze duidelijk haar hand overspeeld. Het "Wir schaffen es" liep al vrijwel na twee weken een beetje dood op het gebrek aan middelen bij de bondsstaten. Ze kunnen het echt niet aan in Dld.
Goed en dan gooi je dus maar even de grens dicht. Meteen Oostenrijk in de problemen. Daarna Hongarije die kont tegen kribbe gooit en nu worden die gekke voormalige Joegoslavië staatjes geconfronteerd met problemen die zij, hoe je het wendt of keert, niet kunnen oplossen... En de EU-herverdelingssleutel, is natuurlijk majeur op de feiten achter lopen. Dus ja... Als zij nog een keer gelauwerd gaat worden, wat ongetwijfeld gebeurt, dan begrijp ik iets niet.
Nee, we noteren jou gewoon strak als "ja".quote:Op zondag 20 september 2015 02:42 schreef starla het volgende:
Per ongeluk op 'ja' gestemd
Mijn voorstel:
Nieuwe poll openen
BvD!
Geen zorgen. Ik heb optie 3 gekozen om jouw stem op te heffenquote:Op zondag 20 september 2015 02:42 schreef starla het volgende:
Per ongeluk op 'ja' gestemd
Mijn voorstel:
Nieuwe poll openen
BvD!
Als ik een klein foutje maak dan lig ik eruit hoor. Hoe hoger je komt, hoe groter de fouten waarmee je weg komt?quote:Op zondag 20 september 2015 02:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Och, iedereen mag fouten maken, ook mevrouw Merkel, maar het is simpelweg geen Nobelprijs voor de Vrede waard in mijn ogen. Gebruik zo'n prijs om iemand die nuttig werk verricht voor mensen in een mindere positie in het zonnetje te zetten. Die kan daarmee dan ook weer ongetwijfeld extra fondsen werven.
Als het aan mij zou liggen niet hoor. Zowel jij als Merkel mogen fouten maken van mij.quote:Op zondag 20 september 2015 02:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als ik een klein foutje maak dan lig ik eruit hoor. Hoe hoger je komt, hoe groter de fouten waarmee je weg komt?
De gevolgen, die niet te overzien zijn nu, zijn wel van een heel grote proporties. Kun je iemand er verantwoordelijk voor houden?quote:Op zondag 20 september 2015 02:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Als het aan mij zou liggen niet hoor. Zowel jij als Merkel mogen fouten maken van mij.
Dat is aan de Duitse kiezer natuurlijk.quote:Op zondag 20 september 2015 02:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De gevolgen, die niet te overzien zijn nu, zijn wel van een heel grote proporties. Kun je iemand er verantwoordelijk voor houden?
een activist. Vredeprijs. Uh huhquote:Op zondag 20 september 2015 02:18 schreef Kowloon het volgende:
Ik vind dergelijke prijzen eigenlijk niet zo goed passen bij politici, en al helemaal niet al ze nog in functie zijn. Dat is veel te voorbarig, pas decennia later vallen de gevolgen van acties van politici goed te overzien. Geef de Nobelprijs voor de Vrede liever aan een activist ofzo.
wat heeft chiel montagne hier nu weer mee te maken?quote:Op zondag 20 september 2015 06:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
Nobelprijs voor de vrede voor het mogelijk veroorzaken van een burgeroorlog? Die nobelprijs voor de vrede gaat nog eens postuum toegekeerd worden aan een man met een snor.
Ik had 't eigenlijk over Johan Derksen. Oh, wacht die is nog niet dood.quote:Op zondag 20 september 2015 07:31 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
wat heeft chiel montagne hier nu weer mee te maken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |