abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156234940
quote:
Angela Merkel in de race voor Nobelprijs voor de Vrede

De Duitse bondskanselier Angela Merkel wordt genoemd als mogelijke winnaar van de prestigieuze Nobelprijs voor de Vrede van dit jaar. Merkel is in de running dankzij haar 'morele leiderschap in het vluchtelingendebat'.

Volgens de Duitse krant Bild maakt Merkel 'een goede kans' om de prestigieuze prijs binnen te halen dit jaar. Ze zou dit te danken hebben aan haar rol in de oorlog in Oost-Oekraïne en de migratiecrisis.
Moreel leiderschap

Eerder prees de directeur van het Noorse Nobelcomité, Kristian Berg Harpviken, Merkel al vanwege haar optreden in de migratiecrisis. 'Angela Merkel is degene die echt het morele leiderschap nam en die het debat over vluchtelingenzaken in Europa heeft omgedraaid,' vindt de Nobeprijs-directeur.

Dat Merkel genoemd wordt, is opvallend gezien de kritiek die de bondskanselier krijgt juist vanwege haar optreden in de vluchtelingencrisis. Haar uitnodiging aan alle Syrische vluchtelingen was niet alleen een oproep om geldende Europese regels te overtreden, maar ook een aanjager van de grote migratiestroom waar Europa nu mee te maken heeft.
Ze heeft er natuurlijk voor gezorgd dat in 2015 meer dan een miljoen oorlogsvluchtelingen in menswaardige omstandigheden zijn opgevangen in Dld. En ook de rest van de EU-landen heeft ruimhartig de oorlogsvluchtelingen van het Midden-Oosten in hun midden opgevangen: hen een huis, gratis zorgverzekering en een uitkering gegeven. Er is immers altjd plaats in onze herberg. Hulde!
Toch?
Of heeft ze iets gedaan waarvan we op dit moment eenvoudigweg de strekking nog niet kunnen overzien, maar dat ons als EU-landen allemaal diepgaand voor een langere tijd zal veranderen op een wijze die niet aan ons als bevolking is voorgelegd en die niet onverdeeld positief zal uitpakken...

Poll: Angela Merkel verdient de Nobelprijs voor de vrede.
Ja.
Nee.
Weet niet.
Ben je nou helemaal belazerd TS.
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 15% gewijzigd door Specularium op 03-10-2015 19:11:36 ]
I´m back.
pi_156234956
Nooit. Dan beter IS.
  zondag 20 september 2015 @ 02:12:52 #3
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_156235016
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 02:04 schreef Strugglemaster het volgende:
Nooit. Dan beter IS.
Oke. Tis laat. Cheers enzo.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_156235033
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 02:12 schreef Staal het volgende:

[..]

Oke. Tis laat. Cheers enzo.
Zeg wat je wilt, ze brengen wel stabiliteit in de regio.
pi_156235039
Ze zouden Merkel af moeten zetten en voor het gerecht slepen ivm landverraad.

:r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156235054
Ik vind dergelijke prijzen eigenlijk niet zo goed passen bij politici, en al helemaal niet al ze nog in functie zijn. Dat is veel te voorbarig, pas decennia later vallen de gevolgen van acties van politici goed te overzien. Geef de Nobelprijs voor de Vrede liever aan een activist ofzo.
  zondag 20 september 2015 @ 02:20:10 #7
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_156235069
quote:
2s.gif Op zondag 20 september 2015 02:15 schreef Strugglemaster het volgende:

[..]

Zeg wat je wilt, ze brengen wel stabiliteit in de regio.
Straks is daar in die regio ook helemaal niemand meer.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_156235071
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 02:18 schreef Kowloon het volgende:
Ik vind dergelijke prijzen eigenlijk niet zo goed passen bij politici, en al helemaal niet al ze nog in functie zijn. Dat is veel te voorbarig, pas decennia later vallen de gevolgen van acties van politici goed te overzien. Geef de Nobelprijs voor de Vrede liever aan een activist ofzo.
Nou ja, Merkel is in zekere zin wel een activiste nu, vind ik. Kunnen die no border-activisten nog een voorbeeld aan nemen.
I´m back.
pi_156235075
quote:
10s.gif Op zondag 20 september 2015 02:20 schreef Staal het volgende:

[..]

Straks is daar in die regio ook helemaal niemand meer.
Heb je nog 6 clubjes baardapen van 5 man die tegen elkaar vechten idd...
I´m back.
pi_156235114
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 02:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, Merkel is in zekere zin wel een activiste nu, vind ik. Kunnen die no border-activisten nog een voorbeeld aan nemen.
Eerlijk gezegd vind ik het optreden van Merkel nogal dom. Eerst melden dat men welkom is in Duitsland, dan als de migrantenstroom op volle toeren in beweging is, gaat ineens weer de grens dicht. Dat is zwalkend beleid en zorgt alleen vooral voor meer problemen. De opstelling van Duitsland heeft verder ook nog eens kwaad bloed gezet in Oost-Europa, zodat een Europees compromis nu nog lastiger te bereiken is.
pi_156235151
quote:
7s.gif Op zondag 20 september 2015 02:27 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik het optreden van Merkel nogal dom. Eerst melden dat men welkom is in Duitsland, dan als de migrantenstroom op volle toeren in beweging is, gaat ineens weer de grens dicht. Dat is zwalkend beleid en zorgt alleen vooral voor meer problemen. De opstelling van Duitsland heeft verder ook nog eens kwaad bloed gezet in Oost-Europa, zodat een Europees compromis nu nog lastiger te bereiken is.
Het is van een zeldzame incompetentie en volgens ingewijden (zoals Wierd Duk) ook iets dat eigenlijk niet bij haar past. Volgens hem is Merkel, door haar specifieke achtergrond als Oost-Duitse, iemand die alleen een schaakstuk verzet als ze 100% zeker weet dat dit haar voordeel oplevert. Vandaar ook alle afwachtende zetten in het hele Griekenlandschaakspel. Maar nu heeft ze duidelijk haar hand overspeeld. Het "Wir schaffen es" liep al vrijwel na twee weken een beetje dood op het gebrek aan middelen bij de bondsstaten. Ze kunnen het echt niet aan in Dld.
Goed en dan gooi je dus maar even de grens dicht. Meteen Oostenrijk in de problemen. Daarna Hongarije die kont tegen kribbe gooit en nu worden die gekke voormalige Joegoslavië staatjes geconfronteerd met problemen die zij, hoe je het wendt of keert, niet kunnen oplossen... En de EU-herverdelingssleutel is natuurlijk majeur op de feiten achter lopen. Dus ja... Als zij nog een keer gelauwerd gaat worden, wat ongetwijfeld gebeurt, dan begrijp ik iets niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 20-09-2015 02:40:01 ]
I´m back.
pi_156235176
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 02:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is van een zeldzame incompetentie en volgens ingewijden (zoals Wierd Duk) ook iets dat eigenlijk niet bij haar past. Volgens hem is Merkel, door haar specifieke achtergrond als Oost-Duitse, iemand die alleen een schaakstuk verzet als ze 100% zeker weet dat dit haar voordeel oplevert. Vandaar ook alle afwachtende zetten in het hele Griekenlandschaakspel. Maar nu heeft ze duidelijk haar hand overspeeld. Het "Wir schaffen es" liep al vrijwel na twee weken een beetje dood op het gebrek aan middelen bij de bondsstaten. Ze kunnen het echt niet aan in Dld.
Goed en dan gooi je dus maar even de grens dicht. Meteen Oostenrijk in de problemen. Daarna Hongarije die kont tegen kribbe gooit en nu worden die gekke voormalige Joegoslavië staatjes geconfronteerd met problemen die zij, hoe je het wendt of keert, niet kunnen oplossen... En de EU-herverdelingssleutel, is natuurlijk majeur op de feiten achter lopen. Dus ja... Als zij nog een keer gelauwerd gaat worden, wat ongetwijfeld gebeurt, dan begrijp ik iets niet.
Och, iedereen mag fouten maken, ook mevrouw Merkel, maar het is simpelweg geen Nobelprijs voor de Vrede waard in mijn ogen. Gebruik zo'n prijs om iemand die nuttig werk verricht voor mensen in een mindere positie in het zonnetje te zetten. Die kan daarmee dan ook weer ongetwijfeld extra fondsen werven.
pi_156235179
Per ongeluk op 'ja' gestemd :')

Mijn voorstel:
Nieuwe poll openen :P

BvD!
I feel kinda Locrian today
pi_156235191
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 02:42 schreef starla het volgende:

Mijn voorstel:

BvD!
Nee, we noteren jou gewoon strak als "ja". :P.
I´m back.
pi_156235192
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 02:42 schreef starla het volgende:

Mijn voorstel:

BvD!
Geen zorgen. Ik heb optie 3 gekozen om jouw stem op te heffen ;)

Wat mij betreft wint ze de prijs voor meest naïeve Europeaan 2015. Iemand die zoveel macht heeft en zulke uitspraken doet is gewoon een gevaar voor de westerse samenleving!
pi_156235196
quote:
7s.gif Op zondag 20 september 2015 02:41 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Och, iedereen mag fouten maken, ook mevrouw Merkel, maar het is simpelweg geen Nobelprijs voor de Vrede waard in mijn ogen. Gebruik zo'n prijs om iemand die nuttig werk verricht voor mensen in een mindere positie in het zonnetje te zetten. Die kan daarmee dan ook weer ongetwijfeld extra fondsen werven.
Als ik een klein foutje maak dan lig ik eruit hoor. Hoe hoger je komt, hoe groter de fouten waarmee je weg komt?
I´m back.
pi_156235204
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 02:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als ik een klein foutje maak dan lig ik eruit hoor. Hoe hoger je komt, hoe groter de fouten waarmee je weg komt?
Als het aan mij zou liggen niet hoor. Zowel jij als Merkel mogen fouten maken van mij. :) Het is angsthazerij om mensen die fouten maken gelijk weg te sturen.
pi_156235211
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 02:51 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Als het aan mij zou liggen niet hoor. Zowel jij als Merkel mogen fouten maken van mij. :)
De gevolgen, die niet te overzien zijn nu, zijn wel van een heel grote proporties. Kun je iemand er verantwoordelijk voor houden?
I´m back.
pi_156235216
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 02:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De gevolgen, die niet te overzien zijn nu, zijn wel van een heel grote proporties. Kun je iemand er verantwoordelijk voor houden?
Dat is aan de Duitse kiezer natuurlijk.
pi_156235451
Nobelprijs voor de vrede voor het mogelijk veroorzaken van een burgeroorlog? Die nobelprijs voor de vrede gaat nog eens postuum toegekeerd worden aan een man met een snor.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zondag 20 september 2015 @ 06:47:14 #21
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_156235465
Merkel is vooral een vrouw die van geen ophouden weet en haar eigen waan van de dag haar agenda laat bepalen ipv het mandaat van de kiezer.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_156235533
LOL, wat een gotspe. _O-

Ja, ze heeft veel mensen geholpen (ten koste van de Duitse bevolking weliswaar), maar dat is niet hetzelfde als bijdragen aan vrede. :|W

Sterker nog, ik denk dat ze door het verplaatsen/importeren van bepaalde spanningen en conflicten eerder voor een eventuele 'oorlog' zorgt dan voor vrede. :{
pi_156235546
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 02:18 schreef Kowloon het volgende:
een activist. Vredeprijs. Uh huh :')
pi_156235548
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 06:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
Nobelprijs voor de vrede voor het mogelijk veroorzaken van een burgeroorlog? Die nobelprijs voor de vrede gaat nog eens postuum toegekeerd worden aan een man met een snor.
wat heeft chiel montagne hier nu weer mee te maken?
pi_156235581
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 07:31 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

wat heeft chiel montagne hier nu weer mee te maken?
Ik had 't eigenlijk over Johan Derksen. Oh, wacht die is nog niet dood.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')