Voor zijn regime? of voor het geweld. Ik kan me niet herinderen dat er zoveel syriers kwamen voordat het conflict daar uitbrak. Als men zou vluchten voor zijn regime had dat wel het geval moeten zijn. Volgens mij vlucht men simpelweg voor al het geweld.quote:Op zondag 4 oktober 2015 03:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Juist, ik snap ook niet waarom ze persé moeten blijven. Oorlog is doorgaans toch een tijdelijk euvel. Al wordt het wel lastig als Assad weer steviger in het zadel zit, veel mensen vluchten juist voor zijn regime.
Dat zou me niets verbazen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef love7 het volgende:
Worden homo's van gebouwen afgeflikkerd, worden vrouwen gestenigd, krijgen alcoholistische mannen zweepslagen, kom op zeg, waar is zijn bewijs dat er sharia heerst in Duitse azc's. Ik denk dat we hier te maken hebben met overdreven gejank van een extremistische christen predikant, een moderne kruisvaarder.
Wat is waar inderdaad.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef love7 het volgende:
Worden homo's van gebouwen afgeflikkerd, worden vrouwen gestenigd, krijgen alcoholistische mannen zweepslagen, kom op zeg, waar is zijn bewijs dat er sharia heerst in Duitse azc's. Ik denk dat we hier te maken hebben met overdreven gejank van een extremistische christen predikant, een moderne kruisvaarder.
Gewoon een vraagje, zou de sharia de bevolking ook kunnen verlossen van die ellendige "entertainment" en zogenaamde actualiteiten programma's, waar altijd irritante, domme en graaiende BN'ers in zitten?quote:Op zondag 4 oktober 2015 13:33 schreef Beathoven het volgende:
Kan er niet een bescheiden Sharia4Volendam komen?. Een verbod op muziek zou wel een uitkomst zijn daar.
Laten we niet een soort van utopia na gaan streven.quote:Op zondag 4 oktober 2015 13:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Gewoon een vraagje, zou de sharia de bevolking ook kunnen verlossen van die ellendige "entertainment" en zogenaamde actualiteiten programma's, waar altijd irritante, domme en graaiende BN'ers in zitten?
Als de samenleving toch gaat veranderen kunnen we er net zo goed het beste van maken.quote:Op zondag 4 oktober 2015 13:57 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Laten we niet een soort van utopia na gaan streven.
Goed plan.quote:Op zondag 4 oktober 2015 14:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als de samenleving toch gaat veranderen kunnen we er net zo goed het beste van maken.
Ik zeg, 23 vluchtelingen voor één BN'er ruilen.
Kunnen ze lekker popi jopi gaan doen in landen waar chaos is, in plaats van er geld aan te verdienen.
heb jij al je eigen voorbereid op een burgeroorlog in dit land? Dit is een serieuze vraag btwquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 16:57 schreef LXIV het volgende:
Het Westen is te slap en decadent om nog iets aan deze islamitische volksverhuizing te kunnen doen. De massa en de politiek zal pas wakker worden als het te laat is.
Het is de wet van de natuur. Alles wat zwak en week is gaat ten onder.
Ik zie het niet zo snel in de vorm van een burgeroorlog gaan. Ik zie eerder dat er polarisatie is en dat de ene groep zijn eisen aan de andere wil opleggen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:23 schreef Evertjan het volgende:
[..]
heb jij al je eigen voorbereid op een burgeroorlog in dit land? Dit is een serieuze vraag btw
Halina Reijn, Claudia de Breij, Peter r de Vries.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Goed plan.
PauldeLeeuw4Syria..
morgen vertrekt ie.
Dan hou ik jou te vriend hier op het forum.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zie het niet zo snel in de vorm van een burgeroorlog gaan. Ik zie eerder dat er polarisatie is en dat de ene groep zijn eisen aan de andere wil opleggen.
Ik ben wel redelijk zelfvoorzienend (waterpomp, zonnepanelen, HR-kachel, hout, eigen bos, boomgaard etc)
Het schijnt dat barrelbombs ze wel tot reden kunnen brengen...quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:20 schreef Quiche_lorraine het volgende:
'Volgens Martens moeten imams de azc’s bezoeken en aan de moslims uitleggen hoe ze zich moeten gedragen. “Want anders hebben ze voor niemand anders respect”.'
Dat lijkt me nu net de verkeerde oplossing. Welke vakbekwame imam gaat immers aan moslims vertellen dat ze respectvol en op gelijke voet met andersgelovigen moeten omgaan?
Hee, een indringer op een PVV-feestje.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef love7 het volgende:
Inc. haatbaard.quote:Op maandag 5 oktober 2015 23:05 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Hee, een indringer op een PVV-feestje.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 16:57 schreef LXIV het volgende:
Het Westen is te slap en decadent om nog iets aan deze islamitische volksverhuizing te kunnen doen. De massa en de politiek zal pas wakker worden als het te laat is.
Ze kunnen er ook niks tegen doen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 16:57 schreef LXIV het volgende:
En waarom zou je dat willen? Dat is niet zwak/week maar flexibel. Wij hebben een goede reputatie en daar mogen we trots op zijn. Wat boeit het dat een slap land als SA zich weer eens volledig afzondert qua asielbeleid. Dát is slap.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 02:58 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ze kunnen er ook niks tegen doen.
Ze kunnen niet moslims weren uit landen want dan is het racisme dit dat.
Omdat we graag een tolerant land willen zijn en dat gaat niet meer een hoger percentage mensen die de koran aanhangen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 03:03 schreef Impressme het volgende:
[..]
En waarom zou je dat willen? Dat is niet zwak/week maar flexibel. Wij hebben een goede reputatie en daar mogen we trots op zijn. Wat boeit het dat een slap land als SA zich weer eens volledig afzondert qua asielbeleid. Dát is slap.
Je moet je niet zo laten opnaaienquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 03:04 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Omdat we graag een tolerant land willen zijn en dat gaat niet meer een hoger percentage mensen die de koran aanhangen.
Dan moet je wel de problemen durven te benoemen en er ook wat aan durven te doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 03:07 schreef Impressme het volgende:
[..]
Je moet je niet zo laten opnaaienEr zijn problemen, zeker weten, maar die kunnen wij met zijn allen wel aan toch?
Ho, stop.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 03:10 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dan moet je wel de problemen durven te benoemen en er ook wat aan durven te doen.
In Nederland geven we vooral toe aan anderen die minder tolerant zijn, dat merk je nu ook al aan de maatschappij en de sfeer die er heerst.
Jij zal dat allemaal wel niet zien/merken en dat neem ik je ook helemaal niet kwalijk, dat is een gevolg van het Nederlandse toegeven.
Er is veel onvrede binnen de samenleving, ook al merk jij dat niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |