abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 01:34:40 #201
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_156585454
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 01:28 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

En er gaat ook geen genocide plaatsvinden :{w
Ik hoop van niet. Ik heb nu ook geen enkele grond om dat te denken, maar dingen kunnen snel veranderen, zeker als je alles maar op z'n beloop laat. Ik houd niet van godwins, ik heb hem al eerder gemaakt, maar dit werd in de jaren 20 en 30 ook zo gezegd.

Niet geheel te vergelijken, maar daar werd ook een gehele bevolkingsgroep weggezet als paria terwijl misschien maar een klein deel kwaad in zin had. Die nuance valt weg als mensen opgehitst worden. En vergeet niet dat mensen ontzettend makkelijk opgehitst raken. Achteraf is het ''ich habe es nicht gewusst'' en ben je weer een gitzwarte periode in de geschiedenis verder. Sterker nog, ons collectieve schuldgevoel is waarom we veel te veel hooi op de vork nemen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_156585523
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 01:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik hoop van niet. Ik heb nu ook geen enkele grond om dat te denken, maar dingen kunnen snel veranderen, zeker als je alles maar op z'n beloop laat. Ik houd niet van godwins, ik heb hem al eerder gemaakt, maar dit werd in de jaren 20 en 30 ook zo gezegd.

Niet geheel te vergelijken, maar daar werd ook een gehele bevolkingsgroep weggezet als paria terwijl misschien maar een klein deel kwaad in zin had. Die nuance valt weg als mensen opgehitst worden. En vergeet niet dat mensen ontzettend makkelijk opgehitst raken. Achteraf is het ''ich habe es nicht gewusst'' en ben je weer een gitzwarte periode in de geschiedenis verder. Sterker nog, ons collectieve schuldgevoel is waarom we veel te veel hooi op de vork nemen.
Ik denk dat de ontwikkelingen nu vooral gaan afhangen van wat er in Duitsland gebeurt. Het is daar echt niet meer te behappen zoveel mensen als daar nu aankomen. De overvolle opvanglocaties raken op een gegeven moment ook gewoon op.
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 01:47:05 #203
pi_156585600
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 01:41 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik denk dat de ontwikkelingen nu vooral gaan afhangen van wat er in Duitsland gebeurt. Het is daar echt niet meer te behappen zoveel mensen als daar nu aankomen. De overvolle opvanglocaties raken op een gegeven moment ook gewoon op.
Duitsland heeft deze zooi gestart, zal de gevolgen als eerste merken en zal als eerste de stekker er uit trekken. Daar leven extreem rechtse sentimenten ook wat meer dan hier. Ik lees genoeg over een golf van verkrachtingen en dergelijke.. wat er van waar is, weet ik niet. We komen er gauw genoeg achter als je vroeg of laat vigilante groepjes extremisten krijgt (van welke kant dan ook, vluchteling/links/rechts) die het heft in eigen handen gaat nemen. Dan is het einde zoek.

Het begint klein. Erg klein. Zoals elk vuurtje. Het volk zagen de genocides in Servië, Duitsland, diverse Afrikaanse landen ook niet aankomen, ook al waren de signalen er wel overduidelijk.

Het ergste vind ik nog dat dit alles over de rug van mensen die écht in nood zitten gaat. Die worden met de nek aangekeken omdat er een kontwokkel is die even verkondigt dat z'n ballen de grootte van een sinaasappel hebben en dat 'ie seks moet hebben.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_156585688
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 01:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Duitsland heeft deze zooi gestart, zal de gevolgen als eerste merken en zal als eerste de stekker er uit trekken. Daar leven extreem rechtse sentimenten ook wat meer dan hier. Ik lees genoeg over een golf van verkrachtingen en dergelijke.. wat er van waar is, weet ik niet. We komen er gauw genoeg achter als je vroeg of laat vigilante groepjes extremisten krijgt (van welke kant dan ook, vluchteling/links/rechts) die het heft in eigen handen gaat nemen. Dan is het einde zoek.

Het begint klein. Erg klein. Zoals elk vuurtje. Het volk zagen de genocides in Servië, Duitsland, diverse Afrikaanse landen ook niet aankomen, ook al waren de signalen er wel overduidelijk.

Het ergste vind ik nog dat dit alles over de rug van mensen die écht in nood zitten gaat. Die worden met de nek aangekeken omdat er een kontwokkel is die even verkondigt dat z'n ballen de grootte van een sinaasappel hebben en dat 'ie seks moet hebben.
Ik heb ook wel eens dusdanige spookbeelden hoor, collectieve haat in deze vorm heb ik nog niet eerder gezien of gehoord. De EU had nog mooie woorden, toen ze die 120K verdeelden: Geld voor opvang in de regio, en vluchtelingen gelijk bij binnenkomst EU op de stranden registreren. Maar volgens mij gebeurt er geen ene kut.
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 01:59:03 #205
pi_156585735
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 01:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens dusdanige spookbeelden hoor, collectieve haat in deze vorm heb ik nog niet eerder gezien of gehoord. De EU had nog mooie woorden, toen ze die 120K verdeelden: Geld voor opvang in de regio, en vluchtelingen gelijk bij binnenkomst EU op de stranden registreren. Maar volgens mij gebeurt er geen ene kut.
Er gebeurt geen kut, het ettert allemaal maar door. Het lijkt wel op het buitenland beleid van de VS. We hebben gezien waar die afwachtende houding toe heeft geleidt. :{
pi_156585783
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 01:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Er gebeurt geen kut, het ettert allemaal maar door. Het lijkt wel op het buitenland beleid van de VS. We hebben gezien waar die afwachtende houding toe heeft geleidt. :{
Je ziet het ook vaak op de weg liggen. Het konijn die in de koplampen van de auto keek en besluiteloos verstijfde. Daar moet ik dan weer aan denken :P
pi_156585803
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 01:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Is er werkelijk een golf van verkrachtingen?
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 02:10:22 #208
pi_156585818
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je ziet het ook vaak op de weg liggen. Het konijn die in de koplampen van de auto keek en besluiteloos verstijfde. Daar moet ik dan weer aan denken :P
Daar lijkt het inderdaad nogal op ja :P

quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Is er werkelijk een golf van verkrachtingen?
Dat weet ik dus niet. Ik las hier op fok laatst wel een aantal berichten in een topic dat nu gesloten is, laat de geloofwaardigheid ook niet ten goede komen.

Hoe dan ook, sociale onrusten krijg je hier wel van.
pi_156585835
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Daar lijkt het inderdaad nogal op ja :P

[..]

Dat weet ik dus niet. Ik las hier op fok laatst wel een aantal berichten in een topic dat nu gesloten is, laat de geloofwaardigheid ook niet ten goede komen.

Hoe dan ook, sociale onrusten krijg je hier wel van.
Ja. Die onrust is er. Maar laten we wel kijken naar wat er werkelijk aan de hand is. Dat serieus nemen. Het is wel ernstig dat bepaalde mensen werkelijk denken dat verkrachting iets normaals is in centra.
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 02:17:01 #210
pi_156585874
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Die onrust is er. Maar laten we wel kijken naar wat er werkelijk aan de hand is. Dat serieus nemen. Het is wel ernstig dat bepaalde mensen werkelijk denken dat verkrachting iets normaals is in centra.
Dat heeft ook te maken met de media die alles aandikt wanneer het ze uitkomt. De ene dag struikelen ze over elkaar heen om te vertellen dat er heel treurig een kereltje is verdronken tijdens het ''vluchten'' (wat gewoon gelukszoeken van zijn vader was, wat nog triester is) om vervolgens elke dag diverse berichten over sharia's, verkrachtingen en allerlei misstanden in azc'sde wereld in te pompen.

De waarheid zit vaak dieper. Dat zag je ook met dat jongentje. Die kon er he-le-maal niets aan doen, wat intens treurig is, maar dat werd je in eerste instantie niet verteld. Het was zielig en dat beeld werd uitgedragen, we moesten ons schamen. Terwijl die eikel van een vader niet vluchtte voor geweld maar omdat 'ie wat aan z'n tanden wilde laten doen.

Reden te meer om die aanzuigende werking weg te halen. Wat ik al eerder zei, dit gaat ten kostte van de families die gevlucht zijn voor geweld en/of vervolging die hier naartoe komen omdat ze in vrede willen leven en wat willen toevoegen aan de maatschappij. Niet die idioten die onze vrouwen als minderwaardig zien enzovoorts..
pi_156585887
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Mensen praten elkaar na, dus een verhaal wordt op die manier alsnog een soort van waarheid. Volgens mij is het in Nederland nog relatief overzichtelijk, maar als Duitsland geen flauw idee hebben waar ze aan begonnen zijn, dan is het een kwestie van dagen dat de situatie niet meer te houden is.

Ook wel verdomd toevallig hoe dat VW schandaal getimed is door de Amerikanen trouwens
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 02:19:44 #212
pi_156585895
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:18 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Mensen praten elkaar na, dus een verhaal wordt op die manier alsnog een soort van waarheid. Volgens mij is het in Nederland nog relatief overzichtelijk, maar als Duitsland geen flauw idee hebben waar ze aan begonnen zijn, dan is het een kwestie van dagen dat de situatie niet meer te houden is.

Ook wel verdomd toevallig hoe dat VW schandaal getimed is door de Amerikanen trouwens
Dat is niet meer toevallig hoor, dat is ''gewoon'' doelmatig. Waar denk je waar die massale (internet)spionage voor is? Duitsland is de motor van Europa, dat weten de Amerikanen. Europa mag sterk zijn, maar niet te.
pi_156585923
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is niet meer toevallig hoor, dat is ''gewoon'' doelmatig. Waar denk je waar die massale (internet)spionage voor is?
Het was ook sarcasme ';) Midden Oosten gedestabiliseerd, en Europa ook nog, plus de grootste economie van Europa in het hart geraakt op het moment dat er net honderdduizenden vluchtelingen arriveren. Smerig spel op hoog niveau.

Edit: bedoelen dus hetzelfde :D
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 02:23:27 #214
pi_156585927
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:22 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het was ook sarcasme ';) Midden Oosten gedestabiliseerd, en Europa ook nog, plus de grootste economie van Europa in het hart geraakt op het moment dat er net honderdduizenden vluchtelingen arriveren. Smerig spel op hoog niveau.
Zeker. Het zijn erg interessante tijden..
pi_156585943
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:18 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat VW schandaal staat hier buiten.

Je moet wel dingen eerlijk zien en benoemen. Zomaar roepen dat er veel verkrachtingen zijn kan niet. Maar de hele discussie is wat vreemd aan het worden. Dat merkte ik gisteren ook op een feest. Je kan behoorlijk kritisch zijn en dus commentaar hebben over vluchtelingen opvang met mensen die werkelijk het buitenlandland kennen. Het gaat mis bij de mensen die gewoon maar iets gaan roepen.
pi_156585971
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:22 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Edit: bedoelen dus hetzelfde :D
Maar is het een spel?
pi_156586012
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat VW schandaal staat hier buiten.

Je moet wel dingen eerlijk zien en benoemen. Zomaar roepen dat er veel verkrachtingen zijn kan niet. Maar de hele discussie is wat vreemd aan het worden. Dat merkte ik gisteren ook op een feest. Je kan behoorlijk kritisch zijn en dus commentaar hebben over vluchtelingen opvang met mensen die werkelijk het buitenlandland kennen. Het gaat mis bij de mensen die gewoon maar iets gaan roepen.
Het VW verhaal valt inderdaad onder de categorie iets roepen, dat toegegeven, durf er wel een fles wijn op te zetten dat ik niet ver uit de buurt zit :P

Maar omtrent de vluchtelingen en maar wat roepen, elk topic begint met 2 pagina's standaard kreten, en soms volgt er een discussie. Men vindt mij ook erg vervelend omdat ik vaak vraag waar ze de beweringen op baseren. Vaak volgt er inderdaad wat gehakkel en uiteindelijk geen antwoord.

En al zit er een kern van waarheid in verhalen, als er in een AZC van 500 mensen een knokpartij is van 20 mensen, ga ik er toch vanuit dat er minstens 450 mensen denken: "oh, kut.. " Omdat ze weten dat het slechte publiciteit gaat geven.
pi_156586061
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:31 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het VW verhaal valt inderdaad onder de categorie iets roepen, dat toegegeven, durf er wel een fles wijn op te zetten dat ik niet ver uit de buurt zit :P

Maar omtrent de vluchtelingen en maar wat roepen, elk topic begint met 2 pagina's standaard kreten, en soms volgt er een discussie. Men vindt mij ook erg vervelend omdat ik vaak vraag waar ze de beweringen op baseren. Vaak volgt er inderdaad wat gehakkel en uiteindelijk geen antwoord.

En al zit er een kern van waarheid in verhalen, als er in een AZC van 500 mensen een knokpartij is van 20 mensen, ga ik er toch vanuit dat er minstens 450 mensen denken: "oh, kut.. " Omdat ze weten dat het slechte publiciteit gaat geven.
Je kan niet anders dan toegeven dat VW schandalig bezig is geweest. Met planning.

De discussie over buitenlanders en mensen opvangen is geheel anders.Ik weet de oplossing ook niet. Wat vervelend is dat mensen zomaar dingen gaan roepen. Dat zag ik gisteren dus op een feest. Iemand kan wel deels gelijk hebben. Dat hoef je niet te brengen op simpele manier zonder enige kennis van zaken.
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 02:40:47 #219
pi_156586070
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:39 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je kan niet anders dan toegeven dat VW schandalig bezig is geweest. Met planning.

De discussie over buitenlanders en mensen opvangen is geheel anders.Ik weet de oplossing ook niet. Wat vervelend is dat mensen zomaar dingen gaan roepen. Dat zag ik gisteren dus op een feest. Iemand kan wel deels gelijk hebben. Dat hoef je niet te brengen op simpele manier zonder enige kennis van zaken.
Daarom is het prettig als je genuanceerd kan discussiëren, zoals nu.
pi_156586099
quote:
14s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is ook leuk. Nu. Maar daar ontbreekt het soms wat aan hier. En ook bij bijv. mijn familie zoals ik gisteren zag. Een leuk gesprek met mensen die bijv. China goed kennen. Tot iemand daar iets over gaan roepen zonder kennis. En dan ook nog even mijn Thaise ex meenemen in het verhaal. Want die lijkt toch ook wel Chinees. .
pi_156586188
quote:
14s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dit zijn de zeldzame momenten wel inderdaad. Laat ook vaak de "discussie" voor wat het is hier, Fok heeft NWS wel laten ontaarden tot een ravage, en grenzen zijn ook erg snel opgeschoven van wat toelaatbaar is en niet.

quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:39 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het nare is dat ik fervent tegenstander ben van gesloten grenzen. Maar, wat als Duitsland de grip op het probleem definitief verloren is? Ben bang dat we er dan niet meer aan gaan ontkomen.
pi_156586205
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:59 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dit zijn de zeldzame momenten wel inderdaad. Laat ook vaak de "discussie" voor wat het is hier, Fok heeft NWS wel laten ontaarden tot een ravage, en grenzen zijn ook erg snel opgeschoven van wat toelaatbaar is en niet.

[..]

Het nare is dat ik fervent tegenstander ben van gesloten grenzen. Maar, wat als Duitsland de grip op het probleem definitief verloren is? Ben bang dat we er dan niet meer aan gaan ontkomen.
Men is de grip daar duidelijk kwijt. De verbazing zit ook in die domheid. Van geheel Europa. Er is en was geen plan. Maar ook de zgn deal van Obama met Rusland. Iedereen weet dat dat niet gaat werken.
pi_156586251
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men is de grip daar duidelijk kwijt. De verbazing zit ook in die domheid. Van geheel Europa. Er is en was geen plan. Maar ook de zgn deal van Obama met Rusland. Iedereen weet dat dat niet gaat werken.
Om je ogen uit je kop te schamen. Wat ook interessant gaat worden is hoe groot de Nationalistisch gezinde partijen gaan worden in de verschillende lidstaten. Alle landen komen toch een keertje aan de beurt met verkiezingen. Als we nu een man hadden met het charisma en de charme van Pim Fortuyn .... Gelukkig hebben we Geert Wilders :D
pi_156586266
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er is wel een plan. Deze mensen zijn gewoon gastarbeiders, zoals we die al kennen uit het verleden. Mensen die tegen een laag loon banen gaan opvullen waar wij ons te goed voor vinden. En waar wij met onze te hoge hypotheken nooit aan kunnen voldoen. He, daar zijn de banken ineens weer. :o
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_156586274
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:10 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Om je ogen uit je kop te schamen. Wat ook interessant gaat worden is hoe groot de Nationalistisch gezinde partijen gaan worden in de verschillende lidstaten. Alle landen komen toch een keertje aan de beurt met verkiezingen. Als we nu een man hadden met het charisma en de charme van Pim Fortuyn .... Gelukkig hebben we Geert Wilders :D
Dat gaat zeker verbazen. Kijk nu al naar bijv. Polen en Hongarije. Er is geen samenhang of plan op welk gebied dan ook. En ik begrijp hen wel deels. Wat moet men daar met vluchtelingen?

Jij bent toch ook niet werkelijk voor Wilders? Gisteren op een feest geef ik aan dat je debiel bent als je stemt op Wilders. Echt niemand die je tegen spreekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')