Ah. En het westen bestaat ook niet. En culturen bestaan niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De "islamitische wereld" bestaat niet.
Veel te kort door de bocht.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De "islamitische wereld" bestaat niet.
Dat stukje marketing snap ik trouwens niet echt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:50 schreef Beathoven het volgende:
Deze dominee heeft de tijd van z'n leven met 't winnen van zieltjes hier en stookt t vuurtje ook maar al te graag op.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:53 schreef Buster24 het volgende:
In Duitsland de Sharia in Nederland zijn ze boos over de opvang![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Zegt de trut met het geverfde haar en de nageltjes die om de 2 a 3 weken gedaan moeten worden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:53 schreef Buster24 het volgende:
Schande inderdaad dat ze geen supersnel glasvezel internet hebbenquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die kerel op de middelste foto met bril ziet er eigenlijk ook best wel uit als een ICT-er, logisch dat hij over internet klaagt.
Het internet is slechter dan in Syrië.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die kerel op de middelste foto met bril ziet er eigenlijk ook best wel uit als een ICT-er, logisch dat hij over internet klaagt.
Je kunt niet een containerbegrip als "de islamitische wereld" toepassen op alles wat in jouw ogen slecht is. Dan ben je gewoon erg lui.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:51 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ah. En het westen bestaat ook niet. En culturen bestaan niet.
Er bestaan alleen individuen.
Volgende.
Daarbij geef je, hoe verbazendquote:
quote:Want overal in de islamitische landen waar moslims in de meerderheid zijn wereld zien we deze gedragingen.
En jij vertelt jezelf 'dat de migranten hier zo niet zijn!' ofzo?
Vooruitziende blik van deze TS NWS / Angela Merkel genomineerd voor Nobelprijs voor de vrede van 2015!quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:40 schreef Dutchguy het volgende:
En dan lees je ineens dit:http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
Ach, het zijn iig geen sharia-haatbaarden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:53 schreef Buster24 het volgende:
Omdat bepaalde christenen maar al te graag een andere religie in een kwaad daglicht stellen. Zelfde zie je bij reformatorische lui terugkomen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:53 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dat stukje marketing snap ik trouwens niet echt.
Hoe is stellen dat mensen die recent bekeerd zijn naar jou geloof, het daarom slecht hebben, reclame voor?
Lijkt me meer goed uithang bord waarom je het niet moet doen.
Maar je gaat het me uitleggen
Ze hebben 1) een verkeerd beeld van Europa, 2) het is ze verkeerd voorgespiegeld door mensensmokkelaars wrs en 3) is er sprake van wensdenken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:07 schreef Pedroso het volgende:
Er is ze voorgespiegeld dat ze hier gratis uitkeringen en huizen zouden krijgen dus zo gek is het niet als het wat tegenvalt in de AZC's.
Oh, en om je tenenkrommende cultuur-relativische geneuzel voor eens en voor altijd de pas af te snijden, wijs ik je er even op dat de islamitische wereld een heus bestaand begip is, oa. op te zoeken op -hoe kan het ook anders- wikipedia.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je kunt niet een containerbegrip als "de islamitische wereld" toepassen op alles wat in jouw ogen slecht is. Dan ben je gewoon erg lui.
Specificeer t maar.
Staat niet in verhouding met hoe bepaalde moslims een andere religie in een kwaad daglicht wil stellen. En niet alleen met woorden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat bepaalde christenen maar al te graag een andere religie in een kwaad daglicht stellen. Zelfde zie je bij reformatorische lui terugkomen.
Ja, we hebben die lui niet voor niets in een hok gezet en niemand neemt ze meer serieus. Alleen nu de hordes moslims aankomen kunnen ze weer een beetje opleven. Of ze zetten zich ertegen af zoals deze dominee of ze gaan een coalitie aan...quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat bepaalde christenen maar al te graag een andere religie in een kwaad daglicht stellen. Zelfde zie je bij reformatorische lui terugkomen.
Dat zijn precies de 3 punten waar het om gaat, al kun je die eerste 2 ook samenvoegen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze hebben 1) een verkeerd beeld van Europa, 2) het is ze verkeerd voorgespiegeld door mensensmokkelaars wrs en 3) is er sprake van wensdenken.
Ah, je erkent dus dat de dominee zich hier ook schuldig aan maakt. Mooi.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:10 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Staat niet in verhouding met hoe bepaalde moslims een andere religie in een kwaad daglicht wil stellen. En niet alleen met woorden.
Ja, dat zal mensen in drommen richting het christendom doen gaan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, hoe dan ook ze hebben een verkeerd verwachtingspatroon, ze weten niet dat ongeveer iedereen van 1,5 x modaal tot lager het in NL door de bankencrisis ook heel erg moeilijk heeft. Ze denken dat iedereen hier gouden kranen en een gouden toiletzetel heeft. Dat is alleen bij de top 1 %. Dat wil zeggen ze schijten liever op de rest van de bevolking hier.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:11 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat zijn precies de 3 punten waar het om gaat, al kun je die eerste 2 ook samenvoegen.
Ik heb het ook niet zo op dominee's e.d. maar die heb ik 10x liever dan zijn equivalent in de moslimwereld.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, je erkent dus dat de dominee zich hier ook schuldig aan maakt. Mooi.
Ik vind het nogal wat om zo-even alle vluchtelingen als "incompatible" weg te zetten. Daarbij is het ook onzin, want er zijn honderdduizenden Nederlandse(!) moslims, dus hoezo "incompatible"?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:19 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Als een vuistregel, ja.
Als schaamlap (want we durven niet toe te geven dat we met mensen te maken hebben die in weze incompatible zijn met het leven in het vrije westen) voor falend beleid, nee.
Dat is niet het doel van dit soort tactieken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:13 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ja, dat zal mensen in drommen richting het christendom doen gaan.
Ok, bedankt Henk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:14 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet zo op dominee's e.d. maar die heb ik 10x liever dan zijn equivalent in de moslimwereld.
De Islam is in letterlijke zin een achterlijke godsdienst.
Ik denk ook dat het komt door het beeld wat de mensensmokkelaars hen hebben voorgezet. Dat iedereen in het Westen in weelde leeft. De blanken die ze in hun eigen landen gezien hebben zijn meestal ook aardig rijk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hoe dan ook ze hebben een verkeerd verwachtingspatroon, ze weten niet dat ongeveer iedereen van 1,5 x modaal tot lager het in NL door de bankencrisis ook heel erg moeilijk heeft. Ze denken dat iedereen hier gouden kranen en een gouden toiletzetel heeft. Dat is alleen bij de top 1 %. Dat wil zeggen ze schijten liever op de rest van de bevolking hier.
Klopt, totaal verkeerd ingelicht door mensensmokkelaars die zoveel mogelijk kantjes willen hebben tegen cut throat prijzen, als ze eenmaal afgezet zijn op het strand van Griekenland, Lampedusa, als ze niet verzopen zijn wat nu nog steeds doorgaat dankzij open invitatie Merkel, dan is het hun pakje aan niet meer... En Diedje maar zeggen dat we hier zwemmen in het geld. Ja, Diedje die een huis van 3 ton contant kan afrekenen, die wel ja.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het komt door het beeld wat de mensensmokkelaars hen hebben voorgezet. Dat iedereen in het Westen in weelde leeft. De blanken die ze in hun eigen landen gezien hebben zijn meestal ook aardig rijk.
Dat het hier in NL ook vooral werken is om het hoofd boven water te houden (voor de meesten), dat is denk ik nog niet doorgedrongen.
Ze hebben het gevoel dat ze een vakantie geboekt hebben en dat het hotel véél slechter is dan dat ze op het reisbureau verteld hebben
Vertelquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is niet het doel van dit soort tactieken.
Dus louter omdat ze er zijn, zijn ze compatible?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:15 schreef Igen het volgende:
, want er zijn honderdduizenden Nederlandse(!) moslims,
Dat kun jij toch ook wel!quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, totaal verkeerd ingelicht door mensensmokkelaars die zoveel mogelijk kantjes willen hebben tegen cut throat prijzen, als ze eenmaal afgezet zijn op het strand van Griekenland, Lampedusa, als ze niet verzopen zijn wat nu nog steeds doorgaat dankzij open invitatie Merkel, dan is het hun pakje aan niet meer... En Diedje maar zeggen dat we hier zwemmen in het geld. Ja, Diedje die een huis van 3 ton contant kan afrekenen, die wel ja.
Komt meer voort uit onzekerheid t.a.v. de eigen positie. Dan moet je natuurlijk wel afgeven op andere godsdiensten zodat het net lijkt alsof de religie waar de betreffende dominee in gelooft beter uit de verf komt.quote:
Ah, dus het was een ego-tripje van de man in kwestie?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Komt meer voort uit onzekerheid t.a.v. de eigen positie.
Je kijkt maar wat je doet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:27 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ah, dus het was een ego-tripje van de man in kwestie?
Duidelijk.
Weetje wat; dank voor je hypothese. Ik neem hem mee naar achteren, om te beslissen of ik deze lezing wil nomineren voor meest aannemelijke waarheid
Natuurlijk! Anders zou Nederland niet compatible met zichzelf zijn en dat kan natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:23 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dus louter omdat ze er zijn, zijn ze compatible?
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Natuurlijk! Anders zou Nederland niet compatible met zichzelf zijn en dat kan natuurlijk niet.
Denk niet dat ie dat zegt, beetje slappe argumentatie dit.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, je erkent dus dat de dominee zich hier ook schuldig aan maakt. Mooi.
Leer mij gelovigen kennen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:28 schreef Scorpie het volgende:
"Onzekerheid", je bent wel creatief Xa1pt
Jawel. "Hullie doen het ook maar dan nog erger!" is gewoon een bevestiging daarvan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Denk niet dat ie dat zegt, beetje slappe argumentatie dit.
Je kan het stom vinden of niet, maar feit is gewoon dat er honderdduizenden Nederlandse staatsburgers de Islam aanhangen en dat dus per definitie de Islam tegenwoordig bij Nederland hoort. En er dus ook niet mee `incompatible´ is.quote:
Inderdaad. Die prijs vind ik sinds de toekenning aan de EU al inhoudsloos.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vooruitziende blik van deze TS NWS / Angela Merkel genomineerd voor Nobelprijs voor de vrede van 2015!
het gaat natuurlijk een beetje voorbij aan het topic maar wil er best ergens over discussiëren. Net zoals er een critical mass is onder de huidige bevolking is die er ook bij moslims, op een gegeven moment zullen de vrijheden alhier en de restrictie van hen die iets op willen leggen botsen, maar geef dat tijd, voorkomen ga je het toch niet doen omdat de situatie nou eemaal is wat het nu is en niet 50 jaar geleden, toen waren het andere problemen die zijn overwonnenquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als de autochtone bevolking met 1% krimpt en de islamitische bevolking met 1% toeneemt, dan gaat dat -historisch gezien- best wel snel vind ik. Ik heb de precieze cijfers niet bij de hand, wat het CBS aan statistiek voortbrengt neem ik ook met een korreltje zout want ik geloof niet dat het aantal islamieten is afgenomen de afgelopen 15 jaar.
Het zal ook niet van de één op de andere dag gaan, natuurlijk niet. Het gaat beetje bij beetje. Er is niet een moment in de tijd te noemen waarop je kunt zeggen: en NU! is het teveel.
We zien het niet omdat het vrij langzaam gaat. Ik vraag mij wel eens af wat een Rotterdammer uit 1955 zou vinden als hij opeens in 2015 in zijn stad terecht kwam. In 1955 kwamen heel voorzichtig al wat 'gastarbeiders'. Maar dat waren er slechts enkele honderden en ze zouden na 5 jaar teruggaan. Als hij dan nu ziet hoe het geworden is! Ook in 1980 waarschuwde Janmaat al dat er problemen zouden ontstaan als we niet gingen werken aan integratie en de toestroom probeerden te minderen. Wat de situatie nu is, dat is zwarter als men ons toen voorspiegelde vanuit Rechts. Hoe het over 20 jaar is? Ik denk nog erger, maar iedereen is er dan wel aan gewend.
Ik wil geen Nederland van 'gated communities' krijgen, net zoiets als nu in Zuid-Afrika. Als je het kunt betalen dan kun je je vrijwillig laten opsluiten. Heb je geen geld, dan moet je vechten om je overeind te houden. Ik vind het jammer dat het Nederland zoals dat in de jaren 70 en 80 was nu in heel rap tempo om zeep geholpen wordt.
Aan Obama? Vanwege zijn "Yes, we can" leuze kennelijk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:38 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Inderdaad. Die prijs vind ik sinds de toekenning aan de EU al inhoudsloos.
Als de autochtone bevolking met 1% per jaar krimpt en er géén aanvulling door migratie is, dan heb je na 20 jaar ook een stad die je niet meer herkent. Maar dan niet vanwege hoofddoekjes en kebapzaken in het straatbeeld, maar vanwege massale leegstand van woonhuizen, bedrijventerreinen waar geen bedrijvigheid meer is, en op het marktplein alleen maar bejaarden die op een bankje zitten voor het leegstaande gebouw waar ooit de V&D in zat, en die kletsen over de goede oude tijd van vroeger...quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als de autochtone bevolking met 1% krimpt en de islamitische bevolking met 1% toeneemt, dan gaat dat -historisch gezien- best wel snel vind ik. Ik heb de precieze cijfers niet bij de hand, wat het CBS aan statistiek voortbrengt neem ik ook met een korreltje zout want ik geloof niet dat het aantal islamieten is afgenomen de afgelopen 15 jaar.
Het zal ook niet van de één op de andere dag gaan, natuurlijk niet. Het gaat beetje bij beetje. Er is niet een moment in de tijd te noemen waarop je kunt zeggen: en NU! is het teveel.
We zien het niet omdat het vrij langzaam gaat. Ik vraag mij wel eens af wat een Rotterdammer uit 1955 zou vinden als hij opeens in 2015 in zijn stad terecht kwam. In 1955 kwamen heel voorzichtig al wat 'gastarbeiders'. Maar dat waren er slechts enkele honderden en ze zouden na 5 jaar teruggaan. Als hij dan nu ziet hoe het geworden is! <knip>
Het klinkt bizar, maar ik denk hier best wel weer eens een (burger)oorlog kan ontstaan. In de jaren '90 was er ook al een massale intocht van islamieten, statistisch gezien groter dan de instroom nu. Echter lijkt het volk het momenteel echt niet meer te pikken, protesten tegen moskeeën, inspraakavonden over azc's die platgelopen worden en een algeheel negatieve sfeer.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:38 schreef Re het volgende:
[..]
het gaat natuurlijk een beetje voorbij aan het topic maar wil er best ergens over discussiëren. Net zoals er een critical mass is onder de huidige bevolking is die er ook bij moslims, op een gegeven moment zullen de vrijheden alhier en de restrictie van hen die iets op willen leggen botsen, maar geef dat tijd, voorkomen ga je het toch niet doen omdat de situatie nou eemaal is wat het nu is en niet 50 jaar geleden, toen waren het andere problemen die zijn overwonnen
In de jaren '90 was het gerommel in de marge dankzij het opblazen van de woningmarktbubbel en dankzij de aardgasbaten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 19:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het klinkt bizar, maar ik denk hier best wel weer eens een (burger)oorlog kan ontstaan. In de jaren '90 was er ook al een massale intocht van islamieten, statistisch gezien groter dan de instroom nu. Echter lijkt het volk het momenteel echt niet meer te pikken, protesten tegen moskeeën, inspraakavonden over azc's die platgelopen worden en een algeheel negatieve sfeer.
Natuurlijk was er in de jaren '90 ook weerstand. Zoals de protesten na de moord op Marianne Vaatstra. Maar de algehele sfeer is nu gewoon veel negatiever. Vergelijk de drie zetels van Hans Janmaat maar eens met de PVV die momenteel de grootste is in de peilingen (niet dat peilingen alles zeggen, maar toch).
De hele rechtsstaat is een fragiel bouwwerk. Die op twee manieren onder druk komt te staan, enerzijds door buitenlandse groepen die niets van de rechtsstaat moeten hebben en anderzijds door het tegenkamp.
Ja inderdaad. Hij snapte het zelf ook niet helemaal.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Aan Obama? Vanwege zijn "Yes, we can" leuze kennelijk..
Alles is slechter dan in Syrie volgens dezequote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het internet is slechter dan in Syrië.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 19:09 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Alles is slechter dan in Syrie volgens deze
Niemand.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 19:09 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Hij snapte het zelf ook niet helemaal.
Humorquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 19:09 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Dat zinnetje is er mooi bij je ingebijtelt door Wilders.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:14 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet zo op dominee's e.d. maar die heb ik 10x liever dan zijn equivalent in de moslimwereld.
De Islam is in letterlijke zin een achterlijke godsdienst.
Geef m een ticket voor de never come back line, zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 19:09 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Nee, nee, ik ben allesbehalve een fan van Wilders of zijn ideeen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 19:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat zinnetje is er mooi bij je ingebijtelt door Wilders.
Ik denk eerder dat het pogroms zullen worden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 19:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het klinkt bizar, maar ik denk hier best wel weer eens een (burger)oorlog kan ontstaan. In de jaren '90 was er ook al een massale intocht van islamieten, statistisch gezien groter dan de instroom nu. Echter lijkt het volk het momenteel echt niet meer te pikken, protesten tegen moskeeën, inspraakavonden over azc's die platgelopen worden en een algeheel negatieve sfeer.
[..]
Je moet ook ervoor zorgen dat mensen de boodschap accepteren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 19:20 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom is het advies weer om er imams bij te slepen? Die godsdienst is juist de oorzaak van het probleem, niet de mensen.
Jaaa manquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 19:17 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Nee, nee, ik ben allesbehalve een fan van Wilders of zijn ideeen.
Ik bedoel ermee dat de Islam het Christendom is van pakweg 60 jaar geleden.
Het Christendom is de canon van het oude en nieuwe (jezus is god) testament. De Islam is met wat toevoegingen nog vrijwel 't oude testament met God (de vader).quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 19:17 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Nee, nee, ik ben allesbehalve een fan van Wilders of zijn ideeen.
Ik bedoel ermee dat de Islam het Christendom is van pakweg 60 jaar geleden.
Ja ok, maar ik vind het zo vreselijk patroniserend.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 19:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Je moet ook ervoor zorgen dat mensen de boodschap accepteren.
De VS heeft bijv. na WO-II de Japanse keizer laten zitten, omdat ze wisten dat de Japanners gezagsgetrouw waren en dus zouden luisteren als de VS de keizer als marionet zouden gebruiken. Dat is een van de weinige keren geweest waarin de VS het echt slim heeft aangepakt.
Ik denk dat we hier te maken hebben met een volkskrant lezende policor fanaticus.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef love7 het volgende:
Worden homo's van gebouwen afgeflikkerd, worden vrouwen gestenigd, krijgen alcoholistische mannen zweepslagen, kom op zeg, waar is zijn bewijs dat er sharia heerst in Duitse azc's. Ik denk dat we hier te maken hebben met overdreven gejank van een extremistische christen predikant, een moderne kruisvaarder.
Prima als die vent dat vindt, nu oprotten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 19:09 schreef Buster24 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 20:03 schreef Revolution-NL het volgende:
Dit is cultuur mensen daar moet je respect voor hebben zeker gezien deze parels hoogopgeleid zijn en onze economie gaan redden.
Daar ben ik het niet mee eens. Je kunt best wel zeggen dat er bepaalde Nederlandse kernwaarden zijn, zoals tolerantie, vrouwenrechten, beeldende kunst, etc. Als er een cultuur wordt geimporteerd die daar totaal anders over denkt, dan is deze cultuur 'incompatible'.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan het stom vinden of niet, maar feit is gewoon dat er honderdduizenden Nederlandse staatsburgers de Islam aanhangen en dat dus per definitie de Islam tegenwoordig bij Nederland hoort. En er dus ook niet mee `incompatible´ is.
Ik bedoel dat belangrijke historische gebeurtenissen gewoon gebeuren, de gewone man ziet het niet aankomen en heeft er geen grip op.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 19:09 schreef Igen het volgende:
[..]
In de jaren '90 was het gerommel in de marge dankzij het opblazen van de woningmarktbubbel en dankzij de aardgasbaten.
Nu is de bubbel geknapt (wat trouwens dus een strikt Nederlands probleem is, het is niet zo alsof de hele wereld nog zucht onder de economische crisis ofzo), en economische tegenslag is natuurlijk altijd een goede voedingsbodem voor radicalisering.
Dat klopt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 20:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Je kunt best wel zeggen dat er bepaalde Nederlandse kernwaarden zijn, zoals tolerantie, vrouwenrechten, beeldende kunst, etc. Als er een cultuur wordt geimporteerd die daar totaal anders over denkt, dan is deze cultuur 'incompatible'.
Als je Nederland dusdanig gaat aanpassen dat het voor die importcultuur wel ok is, dan heb je het niet meer over traditionele Nederlandse waarden.
http://www.volkskrant.nl/(...)menskultur~a4155036/quote:De werkelijkheid achter de Willkommenskultur
OPINIE De chaos in de opvang van vluchtelingen dreigt in Duitsland oncontroleerbare vormen aan te nemen.
Duitsland dreigt af te stevenen op een ramp. Steeds harder stuit de veelgeprezen 'Willkommenskultur' op haar grenzen. Nu de applaudisserende en zingende burgers, die op de treinstations tienduizenden asielzoekers ontvingen, naar hun huizen zijn teruggekeerd, treedt de werkelijkheid in. Die is bijzonder verontrustend.
Wij bezochten deze week in Berlijn de eerste registratielocatie van vluchtelingen/migranten. Dagelijks komen honderden nieuwe asielzoekers binnen bij het Landesamt für Gesundheit und Soziales (Lageso) in de wijk Moabit. Wat je er aantreft is pure chaos. Lesbos in de Duitse hoofdstad.
Misstanden
Honderden, mogelijk duizenden, mensen zijn samengepakt op het terrein van dit voormalige ziekenhuis. Er bevinden zich veel alleenstaande jonge mannen onder de vluchtelingen, maar het wemelt er ook van vrouwen en kleine kinderen, die op de grond, in struiken en in portieken liggen te slapen. Mensen staan tussen dranghekken in rijen te wachten, naast containers waarin vaccinatie en TBC-diagnostiek plaatsvinden.
Er lijkt nauwelijks beweging te zitten in die onafzienbare rij. Van wanhopige vrijwilligers horen we dat het opvangsysteem volledig is ingestort - 'In sich kollabiert' -, maar dat dit naar buiten toe niet mag worden toegegeven. 'De ambtenaren zitten daar enkel nog voor de schijn,' zegt Christiane Beckmann, de formidabele, onvermoeibare woordvoerster van de vrijwilligers van 'Moabit Hilft!'
De vluchtelingen vechten met elkaar voor het beste plekje in de rij, maar ze beseffen niet dat dit zinloos is: de wachttijd voor registratie is inmiddels opgelopen tot wel 50 dagen per persoon. Soms wordt het deze vermoeide en getraumatiseerde mensen te veel. Op zeker moment probeerden asielzoekers zich met geweld toegang te verschaffen tot het registratiekantoor. Dit is de achterkant van de Willkommenskultur, de reëel bestaande welkomstpraktijk.
Het Lageso is geen uitzondering. Integendeel, uit andere Duitse deelstaten komen soortgelijke berichten over falende opvang en over ernstige misstanden in de opvangcentra. Uit gesprekken van een van ons met hulpverleners, mensenrechtenactivisten en politiewoordvoerders rijst een beeld op van onderling geweld, etnische en religieuze twisten, verkrachtingen, dwangprostitutie, van malafide private bewakingsfirma's die in de asielzoekerscentra's criminele zaakjes optuigen en van christenen en jezidi's die worden gemolesteerd. 'Ze zijn tot de tanden bewapend met messen en knuppels,' zei de voorzitter van de grootste Duitse politievakbond, Rainer Wendt over de geweldserupties. 'De overheid heeft de situatie niet langer onder controle. Zo "schaffen wir das nicht".'
Winter
Uitgeputte vrijwilligers bij het Lageso bevestigen dit schrikbeeld. Christiane Beckmann heeft tranen in haar ogen. 'We gaan dit niet redden,' erkent ze. Ze voelt zich in de steek gelaten door de politiek en de bureaucratie. De autoriteiten weigeren, volgens Beckman om politiek-correcte redenen, om de 'noodtoestand' af te kondigen - waarna bijvoorbeeld de hulp van de Bundeswehr zou kunnen worden ingeroepen - , omdat dit het feel-good-verhaal van de 'Willkommenskultur' zou ondermijnen. 'Dat is een politiek uiterst gevoelig thema: een "Politikum".'In de rigide bureaucratie schuift men elkaar de schuldvraag toe. Beckmann: 'Niemand wil verantwoordelijk zijn voor deze schande.'
Men vreest de winter. Nu al ontstaan er conflicten met kinderrijke gezinnen die perse de nacht in de buitenlucht willen doorbrengen (bij 2 graden) omdat zij hun goede plek in de wachtrij niet willen verliezen. Het lukt ternauwernood om 's nachts alle vluchtelingen in noodopvangplekken onder te brengen. Die onderkomens hebben vaak een geïmproviseerd karakter: van tentenkampen, voormalige schoolgebouwen en kazernes tot opblaas-sporthallen en privé-adressen.
Wie het Lageso en andere azc's bezoekt en spreekt met direct betrokkenen kan niet anders dan vaststellen dat de grenzen aan de opname- en absorptiecapaciteit van Duitsland ruimschoots zijn bereikt.
'Moeder Teresa'
We zouden 'Moeder Teresa', Angela Merkel, willen uitnodigen met eigen ogen de humanitaire ramp in de Berlijnse vluchtelingenopvang te bekijken. Voor de toestanden die zich daar afspelen draagt zij medeverantwoordelijkheid wegens haar politiek van 'onverantwoordelijke barmhartigheid'. Als Duitsland er niet in slaagt om van de Willkommenskultur een Integrationskultur te maken - dus een limiet stellen aan het aantal vluchtelingen, afgewezen Balkan-migranten daadwerkelijk uitzetten, een scherpe scheiding aanbrengen tussen economische gelukzoekers en oorlogsvluchtelingen -, dan dreigen in de Bondsrepubliek ernstige politieke, culturele en sociale spanningen.
In de krochten van het internet en op de straten broeit het al weken. De neo-nazi's én de conservatieve nationalisten rond Alternative für Deutschland (AfD) en Pegida staan paraat om de wrange vruchten te plukken van Merkels impulsieve vlaag van goedertierenheid. De vluchtelingencrisis is de zwaarste test tot nog toe voor het kanselierschap van Merkel. Het is niet uit te sluiten dat de chaos verder uitdijt en voor Duitsland oncontroleerbare vormen aanneemt. Met alle gevolgen voor Angela Merkel en voor de gevestigde politieke orde.
Wierd Duk is historicus en zelfstandig journalist in Berlijn
René Cuperus is cultuurhistoricus, verbonden aan de Wiardi Beckman Stichting - het wetenschappelijk bureau van de PvdA -, en columnist van deze krant.
quote:Tienduizenden Oostenrijkers de straat op
WENEN -
Meer dan 20.000 mensen zijn zaterdag de straat opgegaan in de Oostenrijkse hoofdstad Wenen om hun steun uit te spreken voor de vluchtelingen en te protesteren tegen de recente groei van de anti-immigratiepartij FPÖ in de peilingen.
Alleen al vorige maand kwamen meer dan 200.000 vluchtelingen het land binnen.
De demonstranten liepen naar de parlementsgebouwen in de hoofdstad, terwijl ze spandoeken droegen met leuzen als 'Naar binnen de vluchtelingen, eruit met de FPÖ' en 'Geen muren om Europa'.
FPÖ-leider Heinz Christian Strache, die heeft gezworen de christelijke en westerse identiteit van Oostenrijk te beschermen, heeft zich verkiesbaar gesteld als burgemeester van Wenen. Die verkiezingen worden over een week gehouden. Hij wil een hek om Oostenrijk bouwen om de stroom vluchtelingen tegen te houden.
In september vroegen 9000 mensen asiel aan in het land met 8,5 miljoen inwoners, de andere vluchtelingen reisden verder.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_de_straat_op__.html
Dat was mij ook opgevallen en bevreemd mij ook. Net zoals de PvdA eerder een voorstander is van immigratie en de VVD een tegenstander. Als je echter naar de traditionele achterban kijkt, is de achterban van de PvdA er slecht mee af (concurrentie op de sociale woningmarkt, de arbeidsmarkt, het sociale stelsel), terwijl het voor de kapitaalkrachtigen niet zo'n probleem is of juist gunstig. De migranten komen niet in de VVD-wijken en meer aanbod van laaggeschoolde arbeid verlaagt de prijs er van en is dus goed voor bedrijfswinsten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 20:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat klopt.
De ironie vind ik echter dat de mensen die die kernwaarden het meest ondersteunen ook het meest open staan voor immigratie van mensen die ze niet onderschrijven, terwijl een deel van de tegenstanders van moslimimmigratie juist staat te juichen voor figuren als Orbán en Poetin die juist allesbehalve voorstander zijn van tolerantie, vrouwenrechten, vrijheid van meningsuiting etc.
(Ik weet trouwens niet wat ik hier verder voor conclusie uit moet trekken!)
Wat heb jij eigenlijk gestudeerd sjakie?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 20:03 schreef Revolution-NL het volgende:
Dit is cultuur mensen daar moet je respect voor hebben zeker gezien deze parels hoogopgeleid zijn en onze economie gaan redden.
Het credo is nog altijd dat Europa zijn welvaart moet delen met de hele wereld vanwege een soort misplaatst schuldgevoel. Het 'dit nooit meer' van de Tweede Wereldoorlog is omgeslagen in een nooit meer kritisch zijn en iedereen welkom heten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 21:11 schreef Revolution-NL het volgende:
Gaat men dan werkelijk acteren als het al veel te laat is en Europa verrijkt is met miljoenen kanslozen migraten doe ook nog eens compleet andere normen en waarden aanhangen.
Tja, vergeet niet dat wij Europeanen ook heel goed zijn in andere zaken. Zaken die onder andere geleid hebben tot twee wereldoorlogen en grootse genocides. Als dit zo stuurloos door blijft etteren dan moeten we onze oude skills weer uit de kast halen ben ik bang.quote:Op zondag 4 oktober 2015 00:56 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het credo is nog altijd dat Europa zijn welvaart moet delen met de hele wereld vanwege een soort misplaatst schuldgevoel. Het 'dit nooit meer' van de Tweede Wereldoorlog is omgeslagen in een nooit meer kritisch zijn en iedereen welkom heten.
De aanwas moet gewoon worden stopgezet en de grens dicht en bewaakt. De migranten weer teruggestuurd naar de regio. Genocide is natuurlijk geen optie.quote:Op zondag 4 oktober 2015 01:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja, vergeet niet dat wij Europeanen ook heel goed zijn in andere zaken. Zaken die onder andere geleid hebben tot twee wereldoorlogen en grootse genocides. Als dit zo stuurloos door blijft etteren dan moeten we onze oude skills weer uit de kast halen ben ik bang.
Genocide is helemaal geen optie en iets wat ten alle tijden voorkomen moet worden. Dat zei men in de jaren 30 ook. Als je speelt met dit soort zaken weet je gewoon niet wat je je op de hals haalt.quote:Op zondag 4 oktober 2015 01:16 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De aanwas moet gewoon worden stopgezet en de grens dicht en bewaakt. De migranten weer teruggestuurd naar de regio. Genocide is natuurlijk geen optie.
En er gaat ook geen genocide plaatsvindenquote:Op zondag 4 oktober 2015 01:18 schreef Straatcommando. het volgende:
De grenzen gaan niet dicht, die mensen gaan niet terug. Diezelfde mensen die onze normen en waarden niet respecteren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |