http://nieuws.tpo.nl/2015(...)inmiddels-de-sharia/quote:Duitse dominee luidt noodklok: ‘‘In veel Duitse azc’s geldt inmiddels de sharia’
'Christenen voelen zich alsof ze naar het land zijn teruggestuurd waar ze onderdrukt werden'
De Duitse predikant Gottfried Martens, die in zijn kerk veel tot het christendom bekeerde moslims heeft, luidt de noodklok over de onderdrukking van christenen en bekeerde moslims in asielzoekerscentra. In een interview met het Reformatorisch Dagblad vertelt de predikant inmiddels ‘radeloos’ te zijn. “In veel Duitse opvangcentra geldt inmiddels de sharia”.
Het verhaal van de predikant is niet nieuw. Eerder al waarschuwden zowel christelijke als niet christelijke organisaties voor toenemende problemtiek met de islam in asielzoekerscentra. Steeds vaker ook klinkt de roep om naar religie gescheiden opvang.
De predikant worstelt met deze problematiek: hij wil, als goed christen, inderdaad alle vluchtelingen welkom heten maar hoort vrijwel dagelijks met welke problemen christelijke asielzoekers te maken hebben.
In de Duitse krant Die Welt am Sonntag deed de predikant al eerder zijn verhaal, samen met de uit Iran gevluchtte asielzoeker Saïd, een christen die vanwege zijn geloof werd onderdrukt. Maar eenmaal aangekomen in Duitsland werd hij wederom geconfronteerd met onderdrukking: “Moslims spugen naar me, bedreigen me met de dood, behandelen me als een dier.”
De predikant kan inmiddels talloze voorbeelden van problemen met de islam in azc’s noemen. “In veel azc’s geldt inmiddels de sharia, de leiding is zelf vaak ook moslim”, aldus Martens in het RD.
“Ze dwingen christenen, jezidi’s en gematigde moslims vaak op gewelddadige wijze om mee te doen met hun religie. Christenen zijn geschokt. Ze dachten dat hier godsdienstvrijheid was, maar voelen zich alsof ze zijn teruggestuurd naar het land waar ze vervolgd werden”.
Martens denkt dat de problemen in Duitsland veel groter zijn dan Duitsland wil zien. Maar hij wil niet dat Duitsland de Duitse waarden prijsgeeft zodra het lastig wordt. “Ik ben radeloos! Als je alles maar onder het vloerkleed veegt, is er straks niks meer over van de Duitse gastvrijheid. Dan loopt iedereen mee met extreem rechts”, zegt hij.
Volgens Martens moeten imams de azc’s bezoeken en aan de moslims uitleggen hoe ze zich moeten gedragen. “Want anders hebben ze voor niemand anders respect”.
Ook is Martens inmiddels voorstander van het naar religie gescheiden opvangen van asielzoekers. Daar was hij lang tegen maar volgens hem “gaat het niet anders. Dat beide religies het wel kunnen uitpraten is gewoon politiek gezwets.”
Door onze verlichte christenen mag je dit nog zijn, onder die import moslims ben je slechter af.quote:
Deze userquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef love7 het volgende:
Worden homo's van gebouwen afgeflikkerd, worden vrouwen gestenigd, krijgen alcoholistische mannen zweepslagen, kom op zeg, waar is zijn bewijs dat er sharia heerst in Duitse azc's. Ik denk dat we hier te maken hebben met overdreven gejank van een extremistische christen predikant, een moderne kruisvaarder.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef love7 het volgende:
een extremistische christen predikant, een moderne kruisvaarder
Onderdrukking en niet jezelf kunnen zijn is al erg genoeg toch. Of wil je eerst bloed zien vloeien?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef love7 het volgende:
Worden homo's van gebouwen afgeflikkerd, worden vrouwen gestenigd, krijgen alcoholistische mannen zweepslagen, kom op zeg, waar is zijn bewijs dat er sharia heerst in Duitse azc's. Ik denk dat we hier te maken hebben met overdreven gejank van een extremistische christen predikant, een moderne kruisvaarder.
Nadeel is dat Heumensoord militair terrein is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:42 schreef Odaiba het volgende:
Dit kon je zien aankomen natuurlijk, helemaal met de houding van veel (christelijke) politici hebben moslims daar vrij spel. Verder proberen christenen wel moslims te bekeren tot het christendom, maar laten ze de al christelijke personen door een hel gaan.
Ik ben benieuwd wanneer het grootste opvangkamp in Nederland, die in Nijmegen, in het nieuws komt met soortgelijke toestanden.
-1quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef love7 het volgende:
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef love7 het volgende:
Aha, dus er moeten eerst mensen vermoord worden voor dat jij het te ver vindt gaan?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef love7 het volgende:
Is dat waar de sharia voor staat dan?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef love7 het volgende:
Daar sta je dan als fatsoensmens met een zak knuffels voor een groep mannen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:50 schreef Lothiriel het volgende:
(...)
Aanvulling: en maak ook eens werk van het weigeren van types die nog vrouw en kinderen in Syrië of welk land dan ook hebben achtergelaten. Dat is een typisch fenomeen bij economische 'vluchtelingen' namelijk. Als het daar echt zo gevaarlijk is dan hadden ze die wel meegepakt.
quote:Behold the never-ending cycle of Islamic thinking: Live in Islamic State → Get persecuted → Move to secular country → Claim persecution and desire to establish Islamic State → Create Islamic State → Live in Islamic State → Get persecuted → Move to secular country → Claim persecution and desire to establish Islamic State → Create Islamic State → Live in Islamic State → Get persecuted → Move to secular country → Claim persecution and desire to establish Islamic State → Create Islamic State...
Een (of 'de') wet is betekenisloos als hij niet gerespecteerd/gevolgd wordt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:56 schreef Wespensteek het volgende:
Vreemd dat in Duitsland de Duitse wet niet geldt of weet die dominee niet waar hij het over heeft.
Dat is in Duitsland wel aan de orde inderdaad.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:57 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Een (of 'de') wet is betekenisloos als hij niet gerespecteerd/gevolgd wordt.
Dus eigenlijk bedoelt die man gewoon dat er onvoldoende personeel is en de regels niet worden nageleefd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:57 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Een (of 'de') wet is betekenisloos als hij niet gerespecteerd/gevolgd wordt.
Misschien wel het geval in het aangehaalde AZC.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is in Duitsland wel aan de orde inderdaad.
Dat is de facto hetzelfde in dit geval. Als de gewone wet niet (meer) geldt, dan zullen er wel andere regels zijn momenteel. Of anarchie, dat zou ook kunnen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus eigenlijk bedoelt die man gewoon dat er onvoldoende personeel is en de regels niet worden nageleefd.
Hoe stel je overigens concreet voor dat bekeerling die als dier behandeld worden door voormalig geloofsgenoten aangepakt gaat worden met de wet in de hand?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:56 schreef Wespensteek het volgende:
Vreemd dat in Duitsland de Duitse wet niet geldt of weet die dominee niet waar hij het over heeft.
Klopt, want voor de rest zijn er nooit problemen met die mensen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:05 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Je vergat "dat dit nu eenmaal gebeurt, omdat ze op een kluitje zitten! Als we ze netjes & tijdig voorzien van hun vrijstaande villa met bubbelbad en hoogtezon, zou dit nooit gebeuren!"
Het is best eenvoudig om huisregels te maken en te handhaven, ik begrijp niet goed welk probleem er volgens jou zou bestaan dat hufterig gedrag niet afgestraft kan worden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:14 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Hoe stel je overigens concreet voor dat bekeerling die als dier behandeld worden door voormalig geloofsgenoten aangepakt gaat worden met de wet in de hand?
Iemand hufterig behandelen is niet verboden. En als dat structureel genoeg gebeurt, ja, dat kan dat een enorme impact hebben.
Hoe ga je handhaven met 2 beveiligers op 500 immigranten, zoals nu gebruikelijk ? Hoe zie je dat voor je?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is best eenvoudig om huisregels te maken en te handhaven, ik begrijp niet goed welk probleem er volgens jou zou bestaan dat hufterig gedrag niet afgestraft kan worden.
Dat zijn verhaal misschien overdreven is doet niet zoveel af aan het feit dat je religieuze fanatieke groeperingen hebt binnen AZC's. Het is dus wel aannemelijk dat er veel spanningen zijn, en het is ook aannemelijk dat de meerderheid de dienst uitmaakt binnen een azc. Ik vind het verhaal dus niet vergezocht.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:18 schreef Isegrim het volgende:
We hebben het hier wel over een evangelisch kerkleider die de islam in één adem noemt met Satan en wiens kerk vol zit met bekeerlingen uit landen als Iran en Afghanistan (http://bigstory.ap.org/ar(...)es-converting-droves).
De evangelische gemeenschap heeft wel een flink handje van slachtofferdenken.
Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen probleem is (ik weet dat niet, ben er niet bij), maar het is toch wel van belang waar een verhaal vandaan komt.
Ja die types die met eten en kledij daar staan en dan hun auto ed zien verwoest worden door die hordes ongeletterde apen vind ik altijd wel hilarischquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar sta je dan als fatsoensmens met een zak knuffels voor een groep mannen.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is best eenvoudig om huisregels te maken en te handhaven, ik begrijp niet goed welk probleem er volgens jou zou bestaan dat hufterig gedrag niet afgestraft kan worden.
Nou, ik vind het maar vervelend. Ik wist trouwens niet dat je ergens anders geboren was.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Leuk hè zo'n geïmporteerde haatideologie.
Meer beveiligers aannemen lijkt mij niet zo moeilijk. Ik begrijp dus ook niet zo goed waarom mensen lopen te klagen over de asielzoekers terwijl volgens mij juist de beleidsmakers zitten te slapen en hebben zitten te slapen. Ik merk niets van meer politie, bewakers, sociale huizenbouw en het bouwen van permanente AZC's, meer capaciteit bij IND. Ik vraag me af of men, naast de noodoplossingen, wel werkt aan het oplossen van de problemen die zijn ontstaan door de toestroom van asielzoekers.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe ga je handhaven met 2 beveiligers op 500 immigranten, zoals nu gebruikelijk ? Hoe zie je dat voor je?
Huisregels gaan vaak veel verder dan wat van de strafwet mag. De huisregels van het COA bestaan ook al tijden net als de bezoekersreglementen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:32 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Wat ik zomaar ff uit m'n mouw schud: huisregels ontstijgen nooit s'lands wetten. Dus geen enkele sanctie die je op hufterigheid zet, kan de ultieme zijn (wegwezen). Heb ik het nog niet eens over hoe je hufterigheid gaat bewijzen.
En aan de andere kant ben ik ook wel geïntrigeerd door je achterwaartse van Gaal. Want jij bent blijkbaar zeer slim en de uitvoerders zijn blijkbaar allemaal zeer dom.
Er moeten meer mensen bij ofzo?
Dat was gewoon een scène uit Koefnoen, die idioot met zijn brood.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:32 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ja die types die met eten en kledij daar staan en dan hun auto ed zien verwoest worden door die hordes ongeletterde apen vind ik altijd wel hilarisch![]()
Zoals dat Vlaamse konvooi dat geplunderd was een paar weken terug.
Dit is trouwens ook kenmerkend. De politiek correcte meerderheid ziet niks en zet alle kritiek weg als xenofoob en racistisch. Je negatief uitspreken over asielzoekers is dom, nee je moet gewoon meepraten met de rest en je wegkijken terwijl je land wordt afgebroken.quote:Martens denkt dat de problemen in Duitsland veel groter zijn dan Duitsland wil zien.
Eh, nee.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Huisregels gaan vaak veel verder dan wat van de strafwet mag.
Maar aan het einde van de maand ze een salaris geven word wel progressief moeilijker, naarmate je er meer aanneemt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Meer beveiligers aannemen lijkt mij niet zo moeilijk.
Wauw, scherp!quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, ik vind het maar vervelend. Ik wist trouwens niet dat je ergens anders geboren was.
Daar kun je als overheid op sturen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:20 schreef Quiche_lorraine het volgende:
'Volgens Martens moeten imams de azc’s bezoeken en aan de moslims uitleggen hoe ze zich moeten gedragen. “Want anders hebben ze voor niemand anders respect”.'
Dat lijkt me nu net de verkeerde oplossing. Welke vakbekwame imam gaat immers aan moslims vertellen dat ze respectvol en op gelijke voet met andersgelovigen moeten omgaan?
Ken je die van dat Vlaamse convooi dat geplunderd was? Nou, dat was niet zo.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:32 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ja die types die met eten en kledij daar staan en dan hun auto ed zien verwoest worden door die hordes ongeletterde apen vind ik altijd wel hilarisch![]()
Zoals dat Vlaamse konvooi dat geplunderd was een paar weken terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |