Uhm... ik denk het niet? Modjes?quote:Op maandag 28 september 2015 14:01 schreef Barreltje het volgende:
is ie al gelinkt? want ik moet em opnieuw volgen
Dankquote:Op maandag 28 september 2015 18:19 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Heb hem even gelinkt aan deeltje 1.
Dank uquote:
Jaaaquote:
een vaas!quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:17 schreef Tink89 het volgende:
Na een drukke werkweek ga ik vanmiddag toch nog even met beton aan de slag. Ik wil graag een krukje maken en een setje eierdopjes. Nu nog even bedenken hoe ik dat ga aanpakken...
Het resultaat zien jullie vanzelf.
Nog meer suggesties voor betonprojectjes? Ik wil die 3/4 zak echt niet verhuizen
Even bedenken hoe ik dat waterdicht ga krijgen dan...quote:
Mijn vriendin heeft wel eens van die gebroken glazuur vazen gekocht, daar krijg je een plastic binnenkant bij die je in de vaas doet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:26 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Even bedenken hoe ik dat waterdicht ga krijgen dan...
Colafles er in waar je de bloemen in zetquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:26 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Inderdaad, de binnenste vorm (plastic fles) er niet uithalen. of, als je dit niets vind kun je het van de binnenkant afdichten met epoxy.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:26 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zo goed als. Alleen als ik heel onverwachte bewegingen maak of heel erg moe ben, draait de wereld nog.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 16:21 schreef Elleska het volgende:
Goed nieuws.
ben je inmiddels helemaal van die vervelende duizeligheid af?
quote:Op maandag 12 oktober 2015 14:14 schreef Elleska het volgende:
de planning was laminaat over de oude te leggen toch?
quote:
Omdat dat tegels zijn. Tegels bikken betekend geen egale ondervloer = veel meer werkquote:Op maandag 12 oktober 2015 15:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat fijn dat je er weer zo goed als bovenop bent.
waarom eigenlijk het laminaat over het andere leggen? *nieuwsgierigheid*
Oh ja shoot me... Dacht even dat er laminaat onder lagquote:Op maandag 12 oktober 2015 15:29 schreef Puala het volgende:
[..]
Omdat dat tegels zijn. Tegels bikken betekend geen egale ondervloer = veel meer werk
De TT komt ergens vandaanquote:Op maandag 12 oktober 2015 15:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh ja shoot me... Dacht even dat er laminaat onder lag
Briljant gesprek ditquote:
Ja ik zou dat zelf ook doen hoor. Er ontging me gewoon even het een en ander. gebeurt wel vakerquote:Op maandag 12 oktober 2015 15:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Briljant gesprek dit![]()
![]()
En de tegels die er nu liggen, liggen eigenlijk keurig. Nergens losse delen ofzo. De laminaat kan er met een prima ondervloer dus zo op. Zelfs de drempels zijn overal hoog genoeg. Alleen de deuren even inkorten. Da's een stuk minder moeite dan de tegels eruit bikken
Nee want ik had nog kunnen weten dat het over de tegels zou gaanquote:Op maandag 12 oktober 2015 16:17 schreef Elleska het volgende:
komt door mijn zin misschien? "over de oude leggen" over de oude vloer leggen bedoelde ik
Wow, da's veel...quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:53 schreef Chicolade het volgende:
Wat dingen die niet op onze lijst stonden maar wel vrij essentieel waren. Nagelpluggen, heel veel rollen schilderstape, schuurpapier om de muren op te schuren, emmertjes voor kwasten schoonmaken/stuc/tegellijm, schroeven met bolle kop, imbussleutel in de goede maat, bakje voor schroefjes die weer terug moeten (voor deurbeslag etc dat je tijdelijk demonteert), huishoudfolie voor kwasten, doppen voor water- en radiatorbuizen, speciale boortjes voor tegels (die zijn scherper, minder risico op gebroken tegels), breekijzer, plamuurmes, kast om gereedschap in te zetten in bakken zodat niet de hele kamer vol ligt en je nergens bij kan.
Wij waren niet zo goed voorbereid als jijquote:
Check!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vergeet ook niet om je aan te melden voor nieuwsbrieven van diverse bouwmarkten, dan krijg je vaak ook weer bonnen
Bij de Praxis bij mijn vorige verhuizing ook.. Best een idee om te zorgen dat ik dat bij me heb ja. Komt goed! Dit weekend de boodschappenlijst maar eens proberen te maken. Zal hem daarna hier postenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh dat is een goede tip van die nieuwsbrieven thanks
Nu was het hier bij de gamma op Ekkersrijt trouwens zo dat als je een bewijs van je verhuizing meenam je ook nog extra korting kreeg. Weet niet of dat overal zo is. Maar altijd even het nazoeken waard natuurlijk.
Ha ja kan ik het lekker van je afkijkenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Bij de Praxis bij mijn vorige verhuizing ook.. Best een idee om te zorgen dat ik dat bij me heb ja. Komt goed! Dit weekend de boodschappenlijst maar eens proberen te maken. Zal hem daarna hier posten
Ben benieuwd. 10/10 dat je dingen vergeetquote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Bij de Praxis bij mijn vorige verhuizing ook.. Best een idee om te zorgen dat ik dat bij me heb ja. Komt goed! Dit weekend de boodschappenlijst maar eens proberen te maken. Zal hem daarna hier posten
Neem alle kassa bonnen mee en bewaar die op dezelfde plek. Zet ergens een doos neer waar je de te veel gekochte zooi in legt. Aan het eind meld je je met dat pak bonnen en die doos. Geen wijs mens die al die bonnen gaat scannen en zoekt waar wat op de bon staat.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 22:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Plugjes voor als je dingen op wilt hangen enzo.
Wij moesten iedere dag wel weer voor iets... Maar is alweer 5 jaar terug dus voor wat ben ik weer vergeten
Zeker weten, maar de controlefreak in mij gaat dat tóch echt zo veel mogelijk proberen te beperkenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:36 schreef Puala het volgende:
[..]
Ben benieuwd. 10/10 dat je dingen vergeet
Kan ook in je nadeel werken. Je mag 4 weken terug brengen. Alles wat je verkeerde maat koopt, toch anders nodig hebt of wat mag je niet terug brengen. Heeft bij mij ook flink wat geld gescheeld dat ik sommige dingen echt later heb gekochtquote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zeker weten, maar de controlefreak in mij gaat dat tóch echt zo veel mogelijk proberen te beperken
Nee joh, 90 dagen bij de Praxisquote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Kan ook in je nadeel werken. Je mag 4 weken terug brengen. Alles wat je verkeerde maat koopt, toch anders nodig hebt of wat mag je niet terug brengen. Heeft bij mij ook flink wat geld gescheeld dat ik sommige dingen echt later heb gekocht
Dit. Ga dan naar Hornbach of Pontmeyer, maar GPK in ieder geval mijden. Daar hebben ze alleen rommel, is ook nog eens veel te duur. Verder kan je een hoop online bestellen, zoals verf, verfspullen, schroeven, gereedschap, elektra etc. Kijk eens rond bij Toolstation bijvoorbeeld, verzending boven de 10 euro gratis, volgende dag geleverd. Latex in mengkleur van Wijzonol is online bijvoorbeeld net zo duur als een b-merk bij de bouwmarkt, en dekt veel beter.quote:
Haha, vanuit hier ook. Zit naast de Praxis en Karwei. Is inderdaad goedkoper, maar omruilen mag daar maar 30 dagen. Dat vind ik zo'n belabberde voorwaarde. Wat ik ook onhandig vind, is dat alle 'grote' items in de drive-in liggen. Aan de ene kant: top, meteen in de auto. Aan de andere kant kun je dus alles bij elkaar gezocht hebben en dan één zakje betonmix nodig hebben. Daarvoor moet je dan nog een paar minuten in de auto, een plekje maken onderop de stapel spullen, nog een keer afrekenen, enz...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Praxis is behoorlijk aan de prijs toch?
Hornbach schijnt aardig goedkoop te zijn helaas zit de dichtstbijzijnde hier in Tilburg
Ik ga sowieso een grondige prijsvergelijking maken, ook met online shops.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:51 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Dit. Ga dan naar Hornbach of Pontmeyer, maar GPK in ieder geval mijden. Daar hebben ze alleen rommel, is ook nog eens veel te duur. Verder kan je een hoop online bestellen, zoals verf, verfspullen, schroeven, gereedschap, elektra etc. Kijk eens rond bij Toolstation bijvoorbeeld, verzending boven de 10 euro gratis, volgende dag geleverd. Latex in mengkleur van Wijzonol is online bijvoorbeeld net zo duur als een b-merk bij de bouwmarkt, en dekt veel beter.
Een beetje slim shoppen bespaart geld, en een hoop ergernis.
Hout van de bouwmarkt is echt 98% scheef. Bespaar je die frustratie. Ga naar een houthandel en haal recht hout. Echt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:04 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hoe dan ook: dit weekend een eerste boodschappenlijst en het begin van een prijsvergelijking. Tot nu toe is hout bij de Praxis het goedkoopst, is bij de Karwei alles duur en heeft de Hornbach het grootste assortiment, maar geen kortingsbonnen. Dingen als raamuitzetters zijn dan met korting van hetzelfde merk bij de Praxis alsnog goedkoper.
Dit!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Hout van de bouwmarkt is echt 98% scheef. Bespaar je die frustratie. Ga naar een houthandel en haal recht hout. Echt.
Prijsvergelijking is niet zo interessant, kwaliteit des te meer. Bij de bouwmarkt verkopen ze alleen maar rommel is mijn ervaring. Ik bestel bijna alles online, alleen de grotere dingen haal ik bij de Bouwmaat maar daar kan je als particulier niet terecht. Pontmeyer is een goed alternatief, daar kan je als particulier wel een pas aanvragen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:04 schreef Tink89 het volgende:
Ik ga sowieso een grondige prijsvergelijking maken, ook met online shops.
Precies.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Hout van de bouwmarkt is echt 98% scheef. Bespaar je die frustratie. Ga naar een houthandel en haal recht hout. Echt.
Oke, da's een goede tip! Gelukkig zit er een houthandel in de buurt. Die gaat op het lijstjequote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:25 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Prijsvergelijking is niet zo interessant, kwaliteit des te meer. Bij de bouwmarkt verkopen ze alleen maar rommel is mijn ervaring. Ik bestel bijna alles online, alleen de grotere dingen haal ik bij de Bouwmaat maar daar kan je als particulier niet terecht. Pontmeyer is een goed alternatief, daar kan je als particulier wel een pas aanvragen.
[..]
Precies.
Hier ligt de Formido om de hoek (net als de Boerenbond), maar die is zó afschrikwekkend duur, dat ik liever een kwartier in de auto zit. Bovendien weten ze daar ook echt niks. Bij de Hornbach hier weten ze echt allesquote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:57 schreef Elleska het volgende:
goedkope bouwmarkten zoals hornbach zit niet voor iedereen dichtbij. voor 1 klein dingetje naar de stad jagen en weg is je voordeel.
Hornbach heeft geen kortingsbonnen maar wel een laagste prijs garantie, ook webshops. voor merkproducten kan dat zeker voordelig zijn. (verf bijvoorbeeld)
wij hebben destijds de grote aanschaffen bij de hornbach gedaan, kleine aankopen tussendoor bij de plaatselijke bouwmarkt of ijzerwaren zaak.
hout bij de plaatselijke houthandel (iets duurder maar we komen er zo vaak dat we er inmiddels de vruchten van plukken. gratis zagen, machinegebruik en bezorging bijvoorbeeld.)
Ik ben benieuwd!quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:39 schreef Tink89 het volgende:
En dan word je verliefd op een andere vloer. Toch geen leisteenlaminaat, maar een hele donkere houtprint. Hij is nog niet leverbaar en ik kan hem online ook niet vinden, maar heb wel een foto. Die komt er zsm aan!
Toolstation hebben wij destijds ook heel wat gekocht. En nog steeds.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 07:24 schreef Tink89 het volgende:
Gisteren de halve avond zitten vergelijken. Er gaat heel veel van toolstation komen, geloof ik![]()
De rest halen we dan in eerste instantie bij hornbach. Alleen voor duurdere dingen waarbij de kwaliteit vergelijkbaar is (rolgordijntjes,raamfolie enz.) gaan we de kortingsbonnen van de GPK gebruiken.
IJzerwarenhandel hebben we volgens mij niet. Wel een Hornbach waar je schroefjes e.d. ook per stuk kunt kopen. Het boodschappenlijstje zet ik vanavond even online. Druk op kantoorquote:Op zondag 18 oktober 2015 10:54 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Toolstation hebben wij destijds ook heel wat gekocht. En nog steeds.
Koop schroeven en pluggen in grootverpakking en kijk voor kleinere hoeveelheden bij een plaatselijke ijzerwarenhandel. Die zijn zoveel goedkoper dan GPK.
Een drol is voor jou goedkoper dan voor mij, blijkbaar. En vriendlief kan prima stucen. Doen we alleen waar de tegels van de muur komen, rest is al strak. Een stukadoor kost al snel tientallen euro's.quote:Op maandag 19 oktober 2015 20:41 schreef PJ het volgende:
Waarom ga jezelf stucen? Kost geen drol om dit door een echte stucadoor te laten doen. Scheelt je hoop chagarijn, geld (materialen en gereedschap).
Het kan zelf..! Het vereist alleen geduld. Haal je gips alleen niet bij de GPK, dat ligt vaak al te lang en dan krijg je klonten of te snelle droging.quote:Op maandag 19 oktober 2015 21:02 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Een drol is voor jou goedkoper dan voor mij, blijkbaar. En vriendlief kan prima stucen. Doen we alleen waar de tegels van de muur komen, rest is al strak. Een stukadoor kost al snel tientallen euro's.
En stucgereedschap hebben m'n schoonouders grotendeels in huis, roodband is niet duur
Gelukkig hoef ik het niet zelf te doen. Vriendlief heeft het vaker gedaan en kan het keurig netjesquote:Op maandag 19 oktober 2015 22:14 schreef tux87 het volgende:
[..]
Het kan zelf..! Het vereist alleen geduld. Haal je gips alleen niet bij de GPK, dat ligt vaak al te lang en dan krijg je klonten of te snelle droging.
Dit ja, pas nog bij een vriend gezien. Wij hadden Roodband bij de Hornbach gehaald, maar ze gingen nog een kamer stucen. Hadden ze een zak bij de Gamma/Karwei gehaald (quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:14 schreef tux87 het volgende:
[..]
Het kan zelf..! Het vereist alleen geduld. Haal je gips alleen niet bij de GPK, dat ligt vaak al te lang en dan krijg je klonten of te snelle droging.
Check, Roodband van de Hornbach staat op de lijstquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:33 schreef P4tje het volgende:
[..]
Dit ja, pas nog bij een vriend gezien. Wij hadden Roodband bij de Hornbach gehaald, maar ze gingen nog een kamer stucen. Hadden ze een zak bij de Gamma/Karwei gehaald (!), stuk geler en vol met klonten.
En dan niet perongeluk die kleine 10kg zakjes meenemen, maar de grote 25kg zakken. De kleine zakjes van de Hornbach waren ook baggerquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:59 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Check, Roodband van de Hornbach staat op de lijst
Het nieuwe muurtje wordt niet gestuct, alleen geverfd. Dat worden houten panelen die precies groot genoeg zijn (handig, zo'n standaardmaat) die gewoon een laagje afwasbare latex krijgen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:07 schreef Chicolade het volgende:
[..]
En dan niet perongeluk die kleine 10kg zakjes meenemen, maar de grote 25kg zakken. De kleine zakjes van de Hornbach waren ook bagger. Waar ga je het muurtje van bouwen, gipsplaat of andere 'panelen'? (in dat eerste geval: niet vergeten voegenvuller, gaas en gipsplaatschroeven). En moet er nog iets van voorstrijk op de muur in de keuken?
Plamuurspul/gatenvuller = roodband in een kleinere, voorgemengde verpakking. Daar zou je geld kunnen besparen door gewoon roodband te gebruiken.
En Hornbach = fijn, officieel heb je 3(?) maanden om dingen terug te brengen, maar met de bon was het bij ons geen probleem om ongeopende verpakkingen tot maanden later terug te brengen (en kregen cash terug).
Moeten het perse platen zijn?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 12:02 schreef Tink89 het volgende:
Heeft er iemand nog tips voor een adresje voor goedkope ondervloerplaten? Ik heb tot nu toe als goedkoopste deal zo'n ¤ 2,15 per vierkante meter voor 5mm groene platen...
Die is 4mm dik, kan die dan wel voldoende hoogteverschil opvangen?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 12:58 schreef Puala het volgende:
https://www.vloervoordeel(...)d+15m+sup2+p+rol-362
Die. Ideaal, snel meters maken. Randje tape. Niets kutten met zoveel mm ruimte tussen de platen enzo.
Hoeveel centimeters hoogteverschil verwacht je?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:42 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Die is 4mm dik, kan die dan wel voldoende hoogteverschil opvangen?
Geen idee eigenlijk. De tegelvloer ligt er wel netjes in, maar vlak is die nooit. Volgens het productblad van deze ondervloer kan hij 3 mm hebben. Denk dat dat wel genoeg is...quote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:43 schreef Puala het volgende:
[..]
Hoeveel centimeters hoogteverschil verwacht je?
Je hebt wat voegen, maar aangezien er laminaat overheen gaat voel je dat niet. En als hij netjes ligt kan het prima.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:46 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. De tegelvloer ligt er wel netjes in, maar vlak is die nooit. Volgens het productblad van deze ondervloer kan hij 3 mm hebben. Denk dat dat wel genoeg is...
Top. Ik heb vroeger ook wel eens een complete vloer gekocht bij vloerenvoordelig. Prima service daarquote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Je hebt wat voegen, maar aangezien er laminaat overheen gaat voel je dat niet. En als hij netjes ligt kan het prima.
en deze kan je best laat bestellen, want die is zo geleverd
Tja, da's een goede vraag. Ik wacht even af tot ik de sleutel heb. We leggen de vloer toch niet als eerste en dan kan ik eerst even de grootste hoogteverschillen opmeten.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:54 schreef Puala het volgende:
Daarnaast egaliseert alufoam oneffenheden tot ca. 2 mm in harde afdekvloeren.
Je geeft zelf aan dat 3mm wel kon. Kan 2 ook?
Ik denk ook dat het qua isolatie wel lekkerder is. En het haalt de echo ook weg. Maar goed, het is wel duurder ja.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:57 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Tja, da's een goede vraag. Ik wacht even af tot ik de sleutel heb. We leggen de vloer toch niet als eerste en dan kan ik eerst even de grootste hoogteverschillen opmeten.
Een moker! Denk er wel om dat je er niet aan de andere kant onder gaat staan...quote:Op maandag 19 oktober 2015 20:21 schreef Tink89 het volgende:
• Iets om het oude muurtje mee te slopen: hamer? beitel? grooooote hamer?
Njah, ¤ 2 met vierkante meter valt te overzien. Zouden aan drie rollen genoeg hebben. Het huis is 5,5 x 8, maar da's zonder trapkast, halletje (en daar komen waarschijnlijk dezelfde tegels als in het toilet, wel zo handig met vocht enzo) enzo.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:58 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het qua isolatie wel lekkerder is. En het haalt de echo ook weg. Maar goed, het is wel duurder ja.
Ik zie het helemaal voor mequote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:09 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Een moker! Denk er wel om dat je er niet aan de andere kant onder gaat staan...![]()
En sla niet te hard. Wij hebben een cellenbetonblokken muur gesloopt. Paar gaten geboord, toen de moker erop en de stukken spatten 6 meter verder tegen de deur aan...
Bij ons ook...quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:40 schreef Tink89 het volgende:
Ik zie het helemaal voor me6 meter verderop is overigens de achtergevel, incl raam. Ik zal heeeel zachtjes slaan.
Isolatie is altijd nodig mop. Zonder isolatie is een huis koud. En als je vloer ijskoud is dan heb je altijd koude voeten. Beslis zelf maar of isolatie nodig is.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:40 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Njah, ¤ 2 met vierkante meter valt te overzien. Zouden aan drie rollen genoeg hebben. Het huis is 5,5 x 8, maar da's zonder trapkast, halletje (en daar komen waarschijnlijk dezelfde tegels als in het toilet, wel zo handig met vocht enzo) enzo.
En isolatie, is dat in een rijtjeswoning zo nodig? Het is de benedenverdieping van een huis uit 82, er zit een kruipruimte onder en die is kurkdroog en niet koud ofzo.
[..]
Ik zie het helemaal voor me6 meter verderop is overigens de achtergevel, incl raam. Ik zal heeeel zachtjes slaan.
Hihi, good te knowquote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:49 schreef Puala het volgende:
[..]
Isolatie is altijd nodig mop. Zonder isolatie is een huis koud. En als je vloer ijskoud is dan heb je altijd koude voeten. Beslis zelf maar of isolatie nodig is.
Vriendlief is het volledig met je eensquote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:39 schreef lipje het volgende:
Zaag dat muurtje eerst in grote blokken. Dan mep je die eruit, en heb je minder veel rommel
Ik was van het weekend bij die in Dongenquote:Op maandag 26 oktober 2015 10:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Vriendlief is het volledig met je eens![]()
En dit weekend heb ik een klusbroek gekocht en alvast de eerste items voor het klussen. Lang leve de Van Cranenbroeck. Voor sommige dingen heel veel goedkoper dan Hornbach én Toolstation
klus/veiligheids schoenen regelen of kopen. Die hebben zeker nut.quote:Op maandag 26 oktober 2015 10:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Vriendlief is het volledig met je eens![]()
En dit weekend heb ik een klusbroek gekocht en alvast de eerste items voor het klussen. Lang leve de Van Cranenbroeck. Voor sommige dingen heel veel goedkoper dan Hornbach én Toolstation
Haha, ik was ook in Dongenquote:Op maandag 26 oktober 2015 12:32 schreef P4tje het volgende:
[..]
Ik was van het weekend bij die in Dongen. Ze hebben ook een hoop zooi, of dingen die duurder zijn. Ik heb ook een klusbroek gekocht
, buitenlampen en nog wat gereedschap. Die led lampen met lelijk wit licht hebben ze ook in warm wit
.
Die zijn dan meteen weer prijzig, bovendien heb ik moeilijke voeten. Ik was van plan om gewoon een oud paar gympen op te offeren. Ik vind stalen neuzen sowieso een beetje eng. Als dat iets zwaars op valt, hak je je tenen af...quote:Op maandag 26 oktober 2015 12:34 schreef lipje het volgende:
[..]
klus/veiligheids schoenen regelen of kopen. Die hebben zeker nut.
Als je iets laat vallen dat zwaar genoeg is om je tenen eraf te hakken, dan zouden je tenen anders ook wel verbrijzeld zijnquote:Op maandag 26 oktober 2015 12:40 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Haha, ik was ook in Dongen
[..]
Die zijn dan meteen weer prijzig, bovendien heb ik moeilijke voeten. Ik was van plan om gewoon een oud paar gympen op te offeren. Ik vind stalen neuzen sowieso een beetje eng. Als dat iets zwaars op valt, hak je je tenen af...
Klinkt wel goed ja. Ik zal eens opzoeken wat zoiets precies kost. Ben vooral bang dat ze niet lekker zitten. Ik doe alle lichte klussen altijd op m'n sokken (antislip, van de action), omdat ik niet makkelijk de hele dag op schoenen loop...quote:Op maandag 26 oktober 2015 12:47 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Als je iets laat vallen dat zwaar genoeg is om je tenen eraf te hakken, dan zouden je tenen anders ook wel verbrijzeld zijn. Voor alles daar tussenin (wel zwaar, maar niet te zwaar om je schoen te vervormen) zijn ze juist ideaal; je kan ook eens makkelijk even een deur oid laten leunen op je tenen tijdens het tillen en je stoot je minder snel pijnlijk. Maar ik ben dan ook vreselijk lomp, wat een slechte combi zou zijn met zware spullen tillen en bouwmaterialen op teenhoogte.
Reserveer je dan ook alvast wat tijd voor de HAP?quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:35 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Klinkt wel goed ja. Ik zal eens opzoeken wat zoiets precies kost. Ben vooral bang dat ze niet lekker zitten. Ik doe alle lichte klussen altijd op m'n sokken (antislip, van de action), omdat ik niet makkelijk de hele dag op schoenen loop...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dat kost je beide keren veul meer tijd dan dat je dat wilt. Om nog maar niet te spreken van de vertraging die het kost omdat je niet optimaal kan klussen.
quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:45 schreef Puala het volgende:
[..]
Reserveer je dan ook alvast wat tijd voor de HAP?Oke, misschien heb je een puntSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dat kost je beide keren veul meer tijd dan dat je dat wilt. Om nog maar niet te spreken van de vertraging die het kost omdat je niet optimaal kan klussen.
Nee, is dat handig? Het is maar een klein huisje en we zullen veel gereedschap delen. Bovendien heb ik zo'n foeilelijke klusbroek met allemaal zakken en elastieken gekocht.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:54 schreef ueberduitser het volgende:
hier al aan gedacht?
[afbeelding ]K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Ik vind het enorm handig. Klein spul als bitjes, wat schroeven, meetband knikker ik erinquote:Op maandag 26 oktober 2015 14:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Oke, misschien heb je een punt
[..]
Nee, is dat handig? Het is maar een klein huisje en we zullen veel gereedschap delen. Bovendien heb ik zo'n foeilelijke klusbroek met allemaal zakken en elastieken gekocht.
Oh zo'n band zou ik ook niet doen. Een joggingbroek heeft ook 2 zakken. Evt een vest er bij en je kan gereedschap genoeg kwijt. En anders rondom waar je bezig bentquote:Op maandag 26 oktober 2015 14:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Oke, misschien heb je een punt
[..]
Nee, is dat handig? Het is maar een klein huisje en we zullen veel gereedschap delen. Bovendien heb ik zo'n foeilelijke klusbroek met allemaal zakken en elastieken gekocht.
Dat werkt hier bij mij echt niet, raak ik van alles kwijt en loop me meer de pleuris te zoeken dan dat ik aan het klussen ben.quote:
Ik zou het juist kwijt zijn in alle vakjes die in zo'n gordel zittenquote:Op maandag 26 oktober 2015 15:14 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dat werkt hier bij mij echt niet, raak ik van alles kwijt en loop me meer de pleuris te zoeken dan dat ik aan het klussen ben.
Dat valt reuze mee hoor, ik pak er vaak blind spullen uitquote:Op maandag 26 oktober 2015 15:15 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik zou het juist kwijt zijn in alle vakjes die in zo'n gordel zitten
Precies.quote:Op maandag 26 oktober 2015 12:47 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Als je iets laat vallen dat zwaar genoeg is om je tenen eraf te hakken, dan zouden je tenen anders ook wel verbrijzeld zijn. Voor alles daar tussenin (wel zwaar, maar niet te zwaar om je schoen te vervormen) zijn ze juist ideaal; je kan ook eens makkelijk even een deur oid laten leunen op je tenen tijdens het tillen en je stoot je minder snel pijnlijk. Maar ik ben dan ook vreselijk lomp, wat een slechte combi zou zijn met zware spullen tillen en bouwmaterialen op teenhoogte.
Dat is denk ik het verschil. Ik klus (bijna) altijd samen en dan wil ik niet een schroevendraaier moeten zoeken in het schortje van vriendliefquote:Op maandag 26 oktober 2015 15:57 schreef ueberduitser het volgende:
Wat en verschil van opvatting, leuk!
Ik kan zo'n spijkerschort echt niet missen. Als ik m'n kluskloffie aan heb is het eerste wat ik pak het spijkerschort. Heb ik direct rolmaat, potlood, duimstok, bithouder en bitjes bij de hand.
En ik klus altijd alleen, dus ik hoef geen rekening met een ander te houden
Hektar heb ik een jaar geleden al gekocht voor m'n huidige huisje. Maskros toen ook van marktplaats geplukt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:25 schreef Chicolade het volgende:
Hektar is tot 1 nov in de aanbieding bij Ikea! Of had je die al?
Toffe lampen!Ik vind verlichting altijd lastig, maar het 'maakt' een ruimte wel af.
Ik wil dus heel graag op termijn een voorzetwandje maken met nisjes boven de nachtkastjes. Daar zou ik ze prima in kunnen hangenquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:03 schreef Puala het volgende:
Die lampjes met boomstammetjes boven de nachtkastjes
Opgelostquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:05 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik wil dus heel graag op termijn een voorzetwandje maken met nisjes boven de nachtkastjes. Daar zou ik ze prima in kunnen hangen
Nee, denk dat hij bovenaan de trap komt.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 08:55 schreef Brighteyes het volgende:
Wauw, wat een werk zeg! Waar komt-ie? In de slaapkamer?
Betuws blauw met ral 9003quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:58 schreef Tink89 het volgende:
Nog iemand suggesties voor de kleur van de kozijnen en deuren aan de buitenkant. Het glas gaat iig uit de deur en er komt hout in, maar ik zie door de stalen de deur niet meer...
Tof!quote:Op donderdag 29 oktober 2015 08:46 schreef Tink89 het volgende:
Vandaag kennen vriendlief en ik elkaar precies een jaar. Over exact een maand hebben we precies een jaar verkering. Als alvast-cadeautje (we zitten dan middenin de verbouwing) heb ik de afgelopen weken fanatiek ge-DIY'd. Dit is het resultaat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
RAL 9003 hebben we binnen ook. Betuws blauw geeft nogal veel verschillende hits... Het ziet er best licht uit, toch?quote:
Even meegezocht. Bij sikkens is het gelders blauw. De kleur die ik ook heb. Heel mooi klassiek donker blauwquote:Op zondag 1 november 2015 09:08 schreef Tink89 het volgende:
[..]
RAL 9003 hebben we binnen ook. Betuws blauw geeft nogal veel verschillende hits... Het ziet er best licht uit, toch?
En het cadeau was leuk om te maken, maar 600 spijkertjes in een plank slaan is wel best een beetje saai
Haha, niet geel én blauw! Of wit met okergeel of wit met lichtblauw. Nu ik het teruglees, staat het er inderdaad nogal klunzigquote:Op zondag 1 november 2015 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een combi van geel en blauw? Zullen je buren blij mee zijn![]()
Ik zou dan voor een neutraler grijs gaan
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind donkerblauw of donkergroen of donkerrood 'omdat dat Nederlands is ik woon níet in Holland' wel heel saai. Ik wil juist iets fris en anders, maar ben er nog niet uit wat dat dan moet zijn.quote:Op maandag 2 november 2015 15:00 schreef Puala het volgende:
Ik vind t beide geen hollandse kleuren, maar meer meer buitenlands met een warm klimaat.
Ja is persoonlijk. Daarom is advies geven ook erg lastig hier in.quote:Op maandag 2 november 2015 15:23 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind donkerblauw of donkergroen of donkerrood 'omdat dat Nederlands is ik woon níet in Holland' wel heel saai. Ik wil juist iets fris en anders, maar ben er nog niet uit wat dat dan moet zijn.
Snap ikquote:Op maandag 2 november 2015 15:26 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja is persoonlijk. Daarom is advies geven ook erg lastig hier in.
De rest heeft oerdegelijk en saai donkergroen, donkerrood en donkerblauw en er zijn een stuk of wat witte deuren. Sociale woningbouw is hier donkerrood of turquoise.quote:Op maandag 2 november 2015 18:40 schreef Elleska het volgende:
ik zou ook een beetje kijken wat de rest van de straat heeft. als alle huizen neutrale kleuren hebben steekt okergeel nogal af.
verder geen idee, wij mogen niets qua gevel veranderen.
Dat hebben ze hier om de hoek bij twee huizen gedaan en ik vind het eigenlijk wel oke. Niet voor mijn huis, maar het is wel fris en vrolijk.quote:Op maandag 2 november 2015 18:47 schreef laziness het volgende:
Oranje is helemaal in zie ik bij nieuwbouw. Waarom weet ik niet want ik heb er niks mee
Ja, misschien dat we een knalkleur voor de deur kiezen en dan de kozijnen wit met lichtgrijs doen. Dat kan altijd wel en als de deur dan te heftig blijkt, kunnen we hem altijd nog aanpassen.quote:Op maandag 2 november 2015 17:20 schreef Kirb het volgende:
Misschien is lichtgrijs dan mooi? Toch redelijk neutraal.
Niet in Best zit er 1quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Praxis is behoorlijk aan de prijs toch?
Hornbach schijnt aardig goedkoop te zijn helaas zit de dichtstbijzijnde hier in Tilburg
Vanaf 4 novemberquote:
Die heb ik niet gekregen. Reed er zaterdag langs en dacht hè is die er al?quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Vanaf 4 novemberkreeg het zakje voor de bloembollen ook in de bus lol
Haha, grappig ditquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:46 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Die heb ik niet gekregen. Reed er zaterdag langs en dacht hè is die er al?
Het is ook een van mijn favoriete kleuren. Misschien wel een goed idee ja! Ik gooi hem in de groepquote:Op dinsdag 3 november 2015 14:17 schreef Brighteyes het volgende:
Tink, is Petrol blauw niet iets voor je voordeur? Niet meteen standaard donkerblauw of donkergroen, maar ook niet megaknallerig.
[ afbeelding ]
Petrol is een van mijn favoriete kleuren.![]()
![]()
Wen er maar vast aan, dat hoort bij klussenquote:Op woensdag 4 november 2015 13:45 schreef Tink89 het volgende:
Grrr, door omstandigheden haken mijn twee handige hulpen (die serieus heel veel kunnen) voor het complete eerste weekend af. Neem het ze niet kwalijk, maar damn wat valt dit tegen zeg!
Niet bij deze vrienden...quote:Op woensdag 4 november 2015 13:49 schreef Puala het volgende:
[..]
Wen er maar vast aan, dat hoort bij klussen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op woensdag 4 november 2015 13:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Niet bij deze vrienden...Dat is vervelend zat. Hopelijk valt het mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha ja is vanaf vandaag open. Ik was ook al blijquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:46 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Die heb ik niet gekregen. Reed er zaterdag langs en dacht hè is die er al?
Ik gooi hem morgen even in de groep bij vriendlief. Het zou zomaar de nieuwe voordeurkleur kunnen wordenquote:
quote:Op dinsdag 3 november 2015 14:17 schreef Brighteyes het volgende:
Tink, is Petrol blauw niet iets voor je voordeur? Niet meteen standaard donkerblauw of donkergroen, maar ook niet megaknallerig.
[ afbeelding ]
Petrol is een van mijn favoriete kleuren.![]()
![]()
quote:Op donderdag 5 november 2015 10:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik stem ook voor petrol![]()
Balen van die vrienden! Ik kan me voorstellen dat dat flink roet in het eten gooit. Maar daar komen jullie wel overheen, jullie kunnen dat![]()
En sterkte natuurlijk met het verwerken van het slechte nieuws, heftig is zoiets.
En je hebt niet even een foto gemaakt?quote:Op donderdag 5 november 2015 10:25 schreef Puala het volgende:
Ik weet niet of het wat voor je is, maar ik was gister bij de action en daar hebben ze pendels voor je lamp met betonlook. 4nogwat per stuk volgens mij
Nee niet aan gedachtquote:Op donderdag 5 november 2015 10:29 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En je hebt niet even een foto gemaakt?De lampen hebben al pendels, maar die zijn gewoon saai zwart. Ik ga morgen wel even langs de Action, txs!
Kan ze online ook niet vinden bij de acties of nieuwe producten. Dat wordt dus echt een tripje actionquote:Op donderdag 5 november 2015 10:40 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee niet aan gedachtMaar ik vond ze wel tof
Ik heb er zelf alleen echt geen ruimte voor.
11 tot de sleutel, nog 26 tot de verhuizing *zoekt een emoticon met een klokje...*quote:
quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:19 schreef Tink89 het volgende:
It's the finale countdown: nog 10 nachtjes tot de sleutel
Ja! Vandaag belangrijke dag op kantoor, dus zit in de trein. Nog niet helemaal lekker, maar wel al een stuk beter dus.quote:
Action had vroeger van die hele sterke blauwe afvalzakken. Lekker groot en ideaal voor bouwtroep. En schuursponsjes, daar hebben wij geloof ik wel 100 van versleten. En jif, bergen en bergen jif...quote:Op zondag 15 november 2015 09:54 schreef Tink89 het volgende:
Nog vijf dagen! Vandaag de eerste verbouwboodschappen doen. Koffie, koeken, wegwerpservies en -bestek, vuilniszakken, sponsjes, toiletpapier... Dat soort spul
Vijf dagen in spanning afwachtenquote:Op zondag 15 november 2015 09:54 schreef Tink89 het volgende:
Nog vijf dagen! Vandaag de eerste verbouwboodschappen doen. Koffie, koeken, wegwerpservies en -bestek, vuilniszakken, sponsjes, toiletpapier... Dat soort spul
Die heb ik al, puinzakkenquote:Op zondag 15 november 2015 10:37 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Action had vroeger van die hele sterke blauwe afvalzakken. Lekker groot en ideaal voor bouwtroep. En schuursponsjes, daar hebben wij geloof ik wel 100 van versleten. En jif, bergen en bergen jif...
Heel fijn! Vanochtend meteen weer de rente gecheckt, die is nog niet gestegen... Duimen dit!quote:Op dinsdag 17 november 2015 08:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nog even! En fijn van je meevaller.
Nu wilde ik hier heel blij de 'Twee!'-foto posten, maar die ben ik vanochtend vergeten te maken...quote:
Altijd leuk, extra budget! En nog maar 2 nachtjesquote:Op maandag 16 november 2015 15:45 schreef Tink89 het volgende:
Waaaaah! Een hele mooie meevaller net
De rente bij mijn hypotheekverstrekker is gedaald, waardoor ik geen bereidstellingsprovisie meer verschuldigd ben. Hallo ¤ 1.200 extra klusbudget![]()
![]()
Nu alleen even heel hard duimen dat hij niet stijgt voor vrijdag...
Zonop mijn telefoon kan ik t niet beoordelen. Maar het kan ook nog een zwarte stalen buis zijn..quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:31 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
[..]
Een pijpje eromheen zou niet gek zijn...
Ziet er uit alsof er zwarte flexbuis gebruikt is, niet gebruikelijk maar volgens mij gewoon toegestaan.quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:31 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
[..]
Een pijpje eromheen zou niet gek zijn...
Precies, dit spul zat eromheen. Alle leidingen blijken overigens zo te golven, lekker handigquote:Op zaterdag 21 november 2015 19:37 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Ziet er uit alsof er zwarte flexbuis gebruikt is, niet gebruikelijk maar volgens mij gewoon toegestaan.
[ afbeelding ]
Dat 'ie golvend door de wand is aangebracht is minder verstandig, altijd zoveel mogelijk recht omhoog. Anders boor je er zo doorheen als je een schilderijtje gaat ophangen.
In die tijd was dat een standaard iets; dat zwarte flexquote:Op zaterdag 21 november 2015 19:37 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Ziet er uit alsof er zwarte flexbuis gebruikt is, niet gebruikelijk maar volgens mij gewoon toegestaan.
[ afbeelding ]
Dat 'ie golvend door de wand is aangebracht is minder verstandig, altijd zoveel mogelijk recht omhoog. Anders boor je er zo doorheen als je een schilderijtje gaat ophangen.
Nee! Nergens meer lelijke tegelsquote:
Tuuuuurlijk welquote:Op zondag 22 november 2015 19:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Blijft er woensdag nog wel iets te doen voor mij over op dit tempo?
Ik moet 5 december over, want 7 december m'n oude huis opleveren. De bedoeling is dat de volgende klussen voor die tijd gedaan zijn, maar daarvan zijn alleen de keukendingen essentieel:quote:
Daar komt laminaat overheen, maar ik weet niet of we dat voor de verhuis gaan redden.quote:Op zondag 22 november 2015 22:04 schreef laziness het volgende:
Oeh dat is vlot! Maar je gaat zo hard, gaat vast lukken!
Wat is het plan met de vloer? Die zou ik zo snel mogelijk uit het zicht willen hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan de beloofde foto's![]()
al zijn het niet helemaal de meest recente, want die staan nog op de camera. Komt goed, maar niet meer vandaag. We hebben al genoeg tijd verloren met die stomme huisarts.
Het behang beneden ging bijna vanzelf
Boven was het meer werk
De tegeltjes aan de zijmuur gingen bijna vanzelf, die in de gevel hebben we uiteindelijk met een boorhamer eruit gebeiteld. Wat een kloteklus![]()
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
We gaan niet tegelen, alleen schilderen. De wanden in de keuken worden inderdaad pas geverfd als we er al in zitten. Txs voor de tip!quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:47 schreef Chicolade het volgende:
Zo, jullie hebben er een stevig tempo in zitten! Je ziet het huis gewoon met de dag veranderen of niet dan?Hou je rekening met de droogtijd van stucwerk met dit druilerige weer, of ga je in de keuken pas verven/tegelen als je al verhuisd bent?
![]()
quote:Op dinsdag 1 december 2015 08:01 schreef Tink89 het volgende:
Haha, vriendlief stukt vandaag niet de laatste muur in de keuken. Toen hij gisteren thuiskwam, bleek die al klaar![]()
Vandaag dus puinruimen, de laatste structuur op de muren in de slaapkamer en dan beginnen met het schilderen van de plafonds beneden. Ik stap zo in de trein. Even een dagje congres tussendoor. Timing is ruk, maar ik kom er niet onderuit.
Dat hoop ik, heb geappt of alles goed gaat, maar nog geen reactiequote:Op dinsdag 1 december 2015 10:17 schreef Chicolade het volgende:
[..]![]()
Ik kreeg destijds de sleutel op donderdag en had direct erna zondag-woensdag congres. Gelukkig maken ze ook zonder jou flink meters!
Ze zijn veel te druk bezig met klussen om op hun telefoon te kijkenquote:Op dinsdag 1 december 2015 11:10 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat hoop ik, heb geappt of alles goed gaat, maar nog geen reactie
Net een berichtje gehad. Al het puin is weg, vanavond kan ik de trapleuningen terug schroevenquote:Op dinsdag 1 december 2015 12:33 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Ze zijn veel te druk bezig met klussen om op hun telefoon te kijken.
Dat is maar iets meer dan een weekje! Huur wat dvd's/leen wat films/series en je overleeft het qua entertainment wel een weekje zonderquote:Op dinsdag 1 december 2015 21:47 schreef Tink89 het volgende:
Grr, KPN blijkt de verhuizing niet ontvangen te hebben (had de PostNL verhuisservice gebruikt). Nu dus pas 16-12 internet en tv in het nieuwe huis...
kranten of vuilniszakken ?quote:Op donderdag 3 december 2015 23:45 schreef Tink89 het volgende:
Nu alleen nog even bedenken wat we op de slaapkamer voor het raam willen. Iemand suggesties voor mooie verduisterde raambekleding?
Rolgordijn van de ikea. Ideaalquote:Op donderdag 3 december 2015 23:45 schreef Tink89 het volgende:
Nu alleen nog even bedenken wat we op de slaapkamer voor het raam willen. Iemand suggesties voor mooie verduisterde raambekleding?
Kranten verduisteren nietquote:
Neem er dan wel eentje met een ketting/touwtje.. Je hebt ze ook zonder en dan werken ze op een soort van klik-systeem.. Wat een drama!quote:
Dat is vooral een drama als je ze verkeerd ophangt..quote:Op zaterdag 5 december 2015 21:15 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Neem er dan wel eentje met een ketting/touwtje.. Je hebt ze ook zonder en dan werken ze op een soort van klik-systeem.. Wat een drama!
Licht toe...? Ik sta het merendeel 10 a 20x heen en weer te rollen.. Of ik heb ze alle 4 verkeerd opgehangen?quote:Op zaterdag 5 december 2015 21:33 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat is vooral een drama als je ze verkeerd ophangt..
Inderdaad. Ze schoten midden in de nacht regelmatig omhoog, of ik kreeg ze niet lekker naar beneden. Rotdingen, heb toen gauw een ander exemplaar met ketting gekocht.quote:Op zaterdag 5 december 2015 21:15 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Neem er dan wel eentje met een ketting/touwtje.. Je hebt ze ook zonder en dan werken ze op een soort van klik-systeem.. Wat een drama!
Mee eens. Ik heb vervolgens bij de klantenservice een doosje met het oude systeem opgehaald. Probleem opgelost. Was bij de ene Ikea gratis en bij de andere ¤1.50 per doosje.quote:Op zaterdag 5 december 2015 21:15 schreef Thrilled het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:24 schreef Puala het volgende:
Leuk om een keer wat meer foto's te zien! Mag best meer qua foto's hoor
Ditquote:Op dinsdag 8 december 2015 15:56 schreef Chicolade het volgende:
[..]. Er bestaat niet zoiets als *teveel* foto's van een vers verbouwd huis
.
Nee, om een paar redenen:quote:Op woensdag 9 december 2015 20:08 schreef Vonkenboer het volgende:
Was een L-vormige keuken niet veel mooier/handiger geweest ?
Zit je met je vaatwasser niet met teveel eisen voor die prijs? En wat vind je een fatsoenlijk merk? AEG,Pelgrim,Bosch,Siemens,Miele? Je kan alle kanten op, maar met 400 euro ga je het bij bosch, siemens en miele denk ik niet redden?quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:12 schreef Tink89 het volgende:
Iets met bomen en een bos...
We zoeken nog een vaatwasser voor een leuke prijs die aan de volgende eisen voldoet:
• Stil: niet meer dan 47/48 decibel.
• Liefst een besteklade (die wil vriendlief heel graag)
• Van een fatsoenlijk merk.
• Minimaal twee jaar garantie, maar liefst iets langer.
Nu kwam ik uit bij deze, maar juist daarbij twijfel ik over het merk en eigenlijk zit hij al behoorlijk aan de bovenrand van ons budget.
Iemand nog suggesties? Een betrouwbare tweedehandswinkel is ook geen probleem.
Zelfde geldt voor de afzuigkap. De eisen:
• Geen glazen plaat, maar rvs.
• Zo strak en eenvoudig mogelijk. Deze vinden we bijvoorbeeld echt heel lelijk.
• Genoeg capaciteit om de lucht naar het dak te sturen.
Ik denk dat ik qua eisen wel meeval, eigenlijk. Een Bosch lukt bij een witgoedzaak bij ons in de buurt prima voor ons budget (hier bijvoorbeeld)quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:34 schreef Luuk84 het volgende:
[..]
Zit je met je vaatwasser niet met teveel eisen voor die prijs? En wat vind je een fatsoenlijk merk? AEG,Pelgrim,Bosch,Siemens,Miele? Je kan alle kanten op, maar met 400 euro ga je het bij bosch, siemens en miele denk ik niet redden?
Wat is je budget? Novy heeft hele mooie kappen vind ik zelf, kwalitatief uitstekend, maar wel wat duurder...En kan je iets meer indicatie geven wat je wel mooi vind? ik zie namelijk 4 verschillende stijlen kappen die je allemaal niet mooi vind in je link.
Ik ook, maar vriendlief vindt ze fantastisch.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:14 schreef laziness het volgende:
Besteklades in een vaatwasser vind ik echt ondingen
Dan ben je erg lief want als ik het zelf niks vind dan zou er een flinke overredingskracht nodig zijn om het wel te doenquote:Op vrijdag 11 december 2015 23:22 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ook, maar vriendlief vindt ze fantastisch.
ik zoek nog even door...
Waar dan? Ik snap je post niet helemaal.quote:Op vrijdag 11 december 2015 23:50 schreef Snoepje5 het volgende:
Zou gewoon informeren naar de prijs.
Onze bosch afzuigkap zit ongeveer 50% onder de adviesprijs waardoor wellicht meer mogelijk is dan je denkt. http://www.bosch-home.nl/(...)appen/DWK098G60.html
Ach, ik ben niet degene die dat ding in- en uitruimt waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 12 december 2015 08:17 schreef laziness het volgende:
[..]
Dan ben je erg lief want als ik het zelf niks vind dan zou er een flinke overredingskracht nodig zijn om het wel te doen
Ik snap mquote:Op zaterdag 12 december 2015 10:52 schreef Snoepje5 het volgende:
Dat als je budget ¤400 is de keukenboer of winkel er nog wel wat van de adviesprijs af kan doen![]()
Dat viel mij wel op. De prijs die we voor de apparatuur betalen is stuk lager dan de internetprijzen.
Ik heb nog even gezocht voor een model met lade van een fatsoenlijk merk, maar ik heb niks kunnen vinden voor < ¤400.quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:41 schreef Tink89 het volgende:
Ik denk dat ik qua eisen wel meeval, eigenlijk. Een Bosch lukt bij een witgoedzaak bij ons in de buurt prima voor ons budget (hier bijvoorbeeld)
En de merken die jij noemt zijn allemaal prima. Ik wil liever niet richting de Indesit, Euroline en M-system bijvoorbeeld. Al hebben die dan wel weer twee prima prijzen en vijf jaar garantie:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, die halve deur sloeg echt nergens op. Gelukkig functioneert dit prima en is het lang niet zo lelijk als ik dicht. Alleszins acceptabel dus.quote:Op maandag 14 december 2015 10:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Georganiseerde trapkastIk heb die van mij gisteren weer eens opgeruimd, op een of andere manier wordt hij erg snel rommelig.
En wat een verbetering, dat tijdelijke douchegordijn. Dat halve deurtje was echt vreemd.
En vandaag komt de vaatwasser. Vriendlief gaat hem halen en - met een beetje geluk - ook meteen aansluiten. Kan ik eindelijk de vaat van de hele week doen![]()
Morgen gaat KPN ook eindelijk onze internet- en tvaansluiting opleveren, dus vanavond ook nog even stoeien om alles aangesloten te krijgen. Er zit een voor mij onbekend kastje in de woonkamer, dus ben benieuwd wat dat gaat worden...
Voor komende week staat er vooral heel erg veel werken op het programma, maar dit weekend wil ik de boekenkasten inruimen, de keuken verder opruimen (nog niet alles heeft een plek) en de gordijntjes op de slaapkamer ophangen. Ook de kerstboodschappen moeten nog even tussendoor en alle klus- en schoonmaakspullen moeten een plekje krijgen op het kleine kamertje of in de schuur.
Vooral opruimen dus![]()
Iemand zin om de boekenkast mee te komen alfabetiseren?Of die suggesties heeft voor een 90 cm brede rvs eilandafzuigkap voor een leuke prijs? Ik vind ze alleen bij Ikea enigszins betaalbaar en laat ik die nou niet mooi vinden...
[ Bericht 12% gewijzigd door Tink89 op 15-12-2015 12:42:38 ]K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Die vind ik mooi! Is alleen wand en ik heb eiland nodig... En die zijn een stuk duurderquote:Op dinsdag 15 december 2015 21:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zoiets https://www.inbouwvoordee(...)gUATWDkV9xoCAQPw_wcB?
Of wat vind je mooi?
Zoiets moet ook te vinden zijn voor eiland. Is best een gangbaar iets.quote:Op woensdag 16 december 2015 06:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Die vind ik mooi! Is alleen wand en ik heb eiland nodig... En die zijn een stuk duurder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |