abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156827709
Praxis is behoorlijk aan de prijs toch?

Hornbach schijnt aardig goedkoop te zijn helaas zit de dichtstbijzijnde hier in Tilburg
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156828367
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Nee joh, 90 dagen bij de Praxis :)
Sorry, maar Praxis ;( :'( :{
pi_156829374
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:05 schreef Puala het volgende:

[..]

Sorry, maar Praxis ;( :'( :{
Dit. Ga dan naar Hornbach of Pontmeyer, maar GPK in ieder geval mijden. Daar hebben ze alleen rommel, is ook nog eens veel te duur. Verder kan je een hoop online bestellen, zoals verf, verfspullen, schroeven, gereedschap, elektra etc. Kijk eens rond bij Toolstation bijvoorbeeld, verzending boven de 10 euro gratis, volgende dag geleverd. Latex in mengkleur van Wijzonol is online bijvoorbeeld net zo duur als een b-merk bij de bouwmarkt, en dekt veel beter.

Een beetje slim shoppen bespaart geld, en een hoop ergernis.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:04:50 #54
319308 Tink89
To live is to dance
pi_156829687
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Praxis is behoorlijk aan de prijs toch?

Hornbach schijnt aardig goedkoop te zijn helaas zit de dichtstbijzijnde hier in Tilburg
Haha, vanuit hier ook. Zit naast de Praxis en Karwei. Is inderdaad goedkoper, maar omruilen mag daar maar 30 dagen. Dat vind ik zo'n belabberde voorwaarde. Wat ik ook onhandig vind, is dat alle 'grote' items in de drive-in liggen. Aan de ene kant: top, meteen in de auto. Aan de andere kant kun je dus alles bij elkaar gezocht hebben en dan één zakje betonmix nodig hebben. Daarvoor moet je dan nog een paar minuten in de auto, een plekje maken onderop de stapel spullen, nog een keer afrekenen, enz...

Hoe dan ook: dit weekend een eerste boodschappenlijst en het begin van een prijsvergelijking. Tot nu toe is hout bij de Praxis het goedkoopst, is bij de Karwei alles duur en heeft de Hornbach het grootste assortiment, maar geen kortingsbonnen. Dingen als raamuitzetters zijn dan met korting van hetzelfde merk bij de Praxis alsnog goedkoper.

Leuke puzzel dit *)

quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:51 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Dit. Ga dan naar Hornbach of Pontmeyer, maar GPK in ieder geval mijden. Daar hebben ze alleen rommel, is ook nog eens veel te duur. Verder kan je een hoop online bestellen, zoals verf, verfspullen, schroeven, gereedschap, elektra etc. Kijk eens rond bij Toolstation bijvoorbeeld, verzending boven de 10 euro gratis, volgende dag geleverd. Latex in mengkleur van Wijzonol is online bijvoorbeeld net zo duur als een b-merk bij de bouwmarkt, en dekt veel beter.

Een beetje slim shoppen bespaart geld, en een hoop ergernis.
Ik ga sowieso een grondige prijsvergelijking maken, ook met online shops.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_156829868
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:04 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hoe dan ook: dit weekend een eerste boodschappenlijst en het begin van een prijsvergelijking. Tot nu toe is hout bij de Praxis het goedkoopst, is bij de Karwei alles duur en heeft de Hornbach het grootste assortiment, maar geen kortingsbonnen. Dingen als raamuitzetters zijn dan met korting van hetzelfde merk bij de Praxis alsnog goedkoper.
Hout van de bouwmarkt is echt 98% scheef. Bespaar je die frustratie. Ga naar een houthandel en haal recht hout. Echt.

Mocht ik je nog moeten overtuigen wil ik wel even de foto's van mijn praxis tuintegels posten hoor. Ik zou me dat echt bespaard hebben als ik dat vooraf had geweten.

[ Bericht 9% gewijzigd door Puala op 14-10-2015 14:23:35 ]
pi_156830074
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:12 schreef Puala het volgende:

[..]

Hout van de bouwmarkt is echt 98% scheef. Bespaar je die frustratie. Ga naar een houthandel en haal recht hout. Echt.
Dit!
pi_156830148
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:04 schreef Tink89 het volgende:
Ik ga sowieso een grondige prijsvergelijking maken, ook met online shops.
Prijsvergelijking is niet zo interessant, kwaliteit des te meer. Bij de bouwmarkt verkopen ze alleen maar rommel is mijn ervaring. Ik bestel bijna alles online, alleen de grotere dingen haal ik bij de Bouwmaat maar daar kan je als particulier niet terecht. Pontmeyer is een goed alternatief, daar kan je als particulier wel een pas aanvragen.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:12 schreef Puala het volgende:

[..]

Precies.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:28:31 #58
319308 Tink89
To live is to dance
pi_156830200
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:25 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Prijsvergelijking is niet zo interessant, kwaliteit des te meer. Bij de bouwmarkt verkopen ze alleen maar rommel is mijn ervaring. Ik bestel bijna alles online, alleen de grotere dingen haal ik bij de Bouwmaat maar daar kan je als particulier niet terecht. Pontmeyer is een goed alternatief, daar kan je als particulier wel een pas aanvragen.

[..]

Precies.
Oke, da's een goede tip! Gelukkig zit er een houthandel in de buurt. Die gaat op het lijstje :)

En vriendlief heeft een bedrijf. Bouwmaat is dus ook een goede optie. Txs voor de tips allemaal! _O_
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_156830775
goedkope bouwmarkten zoals hornbach zit niet voor iedereen dichtbij. voor 1 klein dingetje naar de stad jagen en weg is je voordeel.
Hornbach heeft geen kortingsbonnen maar wel een laagste prijs garantie, ook webshops. voor merkproducten kan dat zeker voordelig zijn. (verf bijvoorbeeld)

wij hebben destijds de grote aanschaffen bij de hornbach gedaan, kleine aankopen tussendoor bij de plaatselijke bouwmarkt of ijzerwaren zaak.
hout bij de plaatselijke houthandel (iets duurder maar we komen er zo vaak dat we er inmiddels de vruchten van plukken. gratis zagen, machinegebruik en bezorging bijvoorbeeld.)
  woensdag 14 oktober 2015 @ 15:17:31 #60
319308 Tink89
To live is to dance
pi_156831227
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:57 schreef Elleska het volgende:
goedkope bouwmarkten zoals hornbach zit niet voor iedereen dichtbij. voor 1 klein dingetje naar de stad jagen en weg is je voordeel.
Hornbach heeft geen kortingsbonnen maar wel een laagste prijs garantie, ook webshops. voor merkproducten kan dat zeker voordelig zijn. (verf bijvoorbeeld)

wij hebben destijds de grote aanschaffen bij de hornbach gedaan, kleine aankopen tussendoor bij de plaatselijke bouwmarkt of ijzerwaren zaak.
hout bij de plaatselijke houthandel (iets duurder maar we komen er zo vaak dat we er inmiddels de vruchten van plukken. gratis zagen, machinegebruik en bezorging bijvoorbeeld.)
Hier ligt de Formido om de hoek (net als de Boerenbond), maar die is zó afschrikwekkend duur, dat ik liever een kwartier in de auto zit. Bovendien weten ze daar ook echt niks. Bij de Hornbach hier weten ze echt alles :) Dat is ook wel prettig.
pi_156831812
als je tijdens het klussen voor 1 klein dingetje heen moet, bijvoorbeeld een boortje dat afbreekt, dan is de bouwmarkt vlakbij sneller en ondanks de hogere productprijzen wellicht goedkoper want geen reiskosten. advies heb je voor zoiets simpels niet nodig.

voor ons is de hornbach nog wat verder rijden. zouden we voor elk klein dingetje naar de stad gaan dan was onze planning gigantisch in de soep zijn gelopen. daarom werden producten die tussendoor werden aangeschaft gewoon bij de dichtstbijzijnde bouwmarkt gehaald (ook formido achtig).
  donderdag 15 oktober 2015 @ 07:24:20 #62
319308 Tink89
To live is to dance
pi_156845420
Gisteren de halve avond zitten vergelijken. Er gaat heel veel van toolstation komen, geloof ik O+

De rest halen we dan in eerste instantie bij hornbach. Alleen voor duurdere dingen waarbij de kwaliteit vergelijkbaar is (rolgordijntjes,raamfolie enz.) gaan we de kortingsbonnen van de GPK gebruiken.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:39:09 #63
319308 Tink89
To live is to dance
pi_156903717
En dan word je verliefd op een andere vloer. Toch geen leisteenlaminaat, maar een hele donkere houtprint. Hij is nog niet leverbaar en ik kan hem online ook niet vinden, maar heb wel een foto. Die komt er zsm aan!
pi_156903863
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 19:39 schreef Tink89 het volgende:
En dan word je verliefd op een andere vloer. Toch geen leisteenlaminaat, maar een hele donkere houtprint. Hij is nog niet leverbaar en ik kan hem online ook niet vinden, maar heb wel een foto. Die komt er zsm aan!
Ik ben benieuwd!
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:47:15 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_156906083
Het is de Kronotex Rigoletti Black. Planken van 40 cm breed. Kan online alleen de smalle vinden, maar het printje klopt;

pi_156916328
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 07:24 schreef Tink89 het volgende:
Gisteren de halve avond zitten vergelijken. Er gaat heel veel van toolstation komen, geloof ik O+

De rest halen we dan in eerste instantie bij hornbach. Alleen voor duurdere dingen waarbij de kwaliteit vergelijkbaar is (rolgordijntjes,raamfolie enz.) gaan we de kortingsbonnen van de GPK gebruiken.
Toolstation hebben wij destijds ook heel wat gekocht. En nog steeds.

Koop schroeven en pluggen in grootverpakking en kijk voor kleinere hoeveelheden bij een plaatselijke ijzerwarenhandel. Die zijn zoveel goedkoper dan GPK.
  maandag 19 oktober 2015 @ 15:13:00 #67
319308 Tink89
To live is to dance
pi_156945158
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 10:54 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Toolstation hebben wij destijds ook heel wat gekocht. En nog steeds.

Koop schroeven en pluggen in grootverpakking en kijk voor kleinere hoeveelheden bij een plaatselijke ijzerwarenhandel. Die zijn zoveel goedkoper dan GPK.
IJzerwarenhandel hebben we volgens mij niet. Wel een Hornbach waar je schroefjes e.d. ook per stuk kunt kopen. Het boodschappenlijstje zet ik vanavond even online. Druk op kantoor ;)
  maandag 19 oktober 2015 @ 20:21:34 #68
319308 Tink89
To live is to dance
pi_156953195
Eerste versie van onze boodschappenlijst. We willen er het oude muurtje mee weghalen, een nieuw muurtje bouwen, de nieuwe keuken plaatsen en alle muren en plafonds schilderen, behang weghalen en de keuken stucen.

• 3 houten balken 44 x 69 x 2100
• 3 houten balken 44 x 69 x 2700
• twee panelen voor zijkanten muurtje
• kopse kant muurtje
• Schroeven
• Ankers
• Roodband voor de keuken
• stucgereedschap
• emmers
• bakjes
• alumuniumfolie
• 3 emmers latex
• kwasten
• rollers
• Verfbakjes
• plamuurmessen
• afplaktape
• afdekplastic
• roerstokjes
• st. Marc
• schoonmaakdoekjes
• kwasten voor st. marc
• plamuurspul/gatenvuller
• Tijdelijk keukenblad in 2 maten
• Tijdelijke spoelbak
• siffonsetje
• Schuurpapier
• Gordijnrails (stof ligt al bij het atelier)
• Laminaat
• ondervloer
• tape ondervloer
• legsetje laminaat
• Iets om het oude muurtje mee te slopen: hamer? beitel? grooooote hamer?
• zaagjes voor de decoupeerzaag
• bevestigingsmateriaal voor keukenkastjes

Aanvullingen? Kopieer dan even de hele lijst :D Blijft het lekker overzichtelijk.
  maandag 19 oktober 2015 @ 20:41:28 #69
4330 PJ
Tja.....
pi_156953879
Waarom ga jezelf stucen? Kost geen drol om dit door een echte stucadoor te laten doen. Scheelt je hoop chagarijn, geld (materialen en gereedschap).
  maandag 19 oktober 2015 @ 21:02:41 #70
319308 Tink89
To live is to dance
pi_156954606
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 20:41 schreef PJ het volgende:
Waarom ga jezelf stucen? Kost geen drol om dit door een echte stucadoor te laten doen. Scheelt je hoop chagarijn, geld (materialen en gereedschap).
Een drol is voor jou goedkoper dan voor mij, blijkbaar. En vriendlief kan prima stucen. Doen we alleen waar de tegels van de muur komen, rest is al strak. Een stukadoor kost al snel tientallen euro's.

En stucgereedschap hebben m'n schoonouders grotendeels in huis, roodband is niet duur :)
  maandag 19 oktober 2015 @ 22:01:51 #71
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156956445
Was stucen door een stucadoor maar zo goedkoop!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156956805
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 21:02 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Een drol is voor jou goedkoper dan voor mij, blijkbaar. En vriendlief kan prima stucen. Doen we alleen waar de tegels van de muur komen, rest is al strak. Een stukadoor kost al snel tientallen euro's.

En stucgereedschap hebben m'n schoonouders grotendeels in huis, roodband is niet duur :)
Het kan zelf..! Het vereist alleen geduld. Haal je gips alleen niet bij de GPK, dat ligt vaak al te lang en dan krijg je klonten of te snelle droging.
  maandag 19 oktober 2015 @ 22:21:39 #73
319308 Tink89
To live is to dance
pi_156957015
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 22:14 schreef tux87 het volgende:

[..]

Het kan zelf..! Het vereist alleen geduld. Haal je gips alleen niet bij de GPK, dat ligt vaak al te lang en dan krijg je klonten of te snelle droging.
Gelukkig hoef ik het niet zelf te doen. Vriendlief heeft het vaker gedaan en kan het keurig netjes :)

Nog 32 nachtjes slapen...
pi_156962270
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 22:14 schreef tux87 het volgende:

[..]

Dit ja, pas nog bij een vriend gezien. Wij hadden Roodband bij de Hornbach gehaald, maar ze gingen nog een kamer stucen. Hadden ze een zak bij de Gamma/Karwei gehaald ( :') !), stuk geler en vol met klonten.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:59:03 #75
319308 Tink89
To live is to dance
pi_156962624
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 09:33 schreef P4tje het volgende:

[..]

Dit ja, pas nog bij een vriend gezien. Wij hadden Roodband bij de Hornbach gehaald, maar ze gingen nog een kamer stucen. Hadden ze een zak bij de Gamma/Karwei gehaald ( :') !), stuk geler en vol met klonten.
Check, Roodband van de Hornbach staat op de lijst :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')