Uhm... ik denk het niet? Modjes?quote:Op maandag 28 september 2015 14:01 schreef Barreltje het volgende:
is ie al gelinkt? want ik moet em opnieuw volgen
Dankquote:Op maandag 28 september 2015 18:19 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Heb hem even gelinkt aan deeltje 1.
Dank uquote:
Jaaaquote:
een vaas!quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:17 schreef Tink89 het volgende:
Na een drukke werkweek ga ik vanmiddag toch nog even met beton aan de slag. Ik wil graag een krukje maken en een setje eierdopjes. Nu nog even bedenken hoe ik dat ga aanpakken...
Het resultaat zien jullie vanzelf.
Nog meer suggesties voor betonprojectjes? Ik wil die 3/4 zak echt niet verhuizen
Even bedenken hoe ik dat waterdicht ga krijgen dan...quote:
Mijn vriendin heeft wel eens van die gebroken glazuur vazen gekocht, daar krijg je een plastic binnenkant bij die je in de vaas doet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:26 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Even bedenken hoe ik dat waterdicht ga krijgen dan...
Colafles er in waar je de bloemen in zetquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:26 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Inderdaad, de binnenste vorm (plastic fles) er niet uithalen. of, als je dit niets vind kun je het van de binnenkant afdichten met epoxy.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:26 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zo goed als. Alleen als ik heel onverwachte bewegingen maak of heel erg moe ben, draait de wereld nog.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 16:21 schreef Elleska het volgende:
Goed nieuws.
ben je inmiddels helemaal van die vervelende duizeligheid af?
quote:Op maandag 12 oktober 2015 14:14 schreef Elleska het volgende:
de planning was laminaat over de oude te leggen toch?
quote:
Omdat dat tegels zijn. Tegels bikken betekend geen egale ondervloer = veel meer werkquote:Op maandag 12 oktober 2015 15:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat fijn dat je er weer zo goed als bovenop bent.
waarom eigenlijk het laminaat over het andere leggen? *nieuwsgierigheid*
Oh ja shoot me... Dacht even dat er laminaat onder lagquote:Op maandag 12 oktober 2015 15:29 schreef Puala het volgende:
[..]
Omdat dat tegels zijn. Tegels bikken betekend geen egale ondervloer = veel meer werk
De TT komt ergens vandaanquote:Op maandag 12 oktober 2015 15:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh ja shoot me... Dacht even dat er laminaat onder lag
Briljant gesprek ditquote:
Ja ik zou dat zelf ook doen hoor. Er ontging me gewoon even het een en ander. gebeurt wel vakerquote:Op maandag 12 oktober 2015 15:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Briljant gesprek dit![]()
![]()
En de tegels die er nu liggen, liggen eigenlijk keurig. Nergens losse delen ofzo. De laminaat kan er met een prima ondervloer dus zo op. Zelfs de drempels zijn overal hoog genoeg. Alleen de deuren even inkorten. Da's een stuk minder moeite dan de tegels eruit bikken
Nee want ik had nog kunnen weten dat het over de tegels zou gaanquote:Op maandag 12 oktober 2015 16:17 schreef Elleska het volgende:
komt door mijn zin misschien? "over de oude leggen" over de oude vloer leggen bedoelde ik
Wow, da's veel...quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:53 schreef Chicolade het volgende:
Wat dingen die niet op onze lijst stonden maar wel vrij essentieel waren. Nagelpluggen, heel veel rollen schilderstape, schuurpapier om de muren op te schuren, emmertjes voor kwasten schoonmaken/stuc/tegellijm, schroeven met bolle kop, imbussleutel in de goede maat, bakje voor schroefjes die weer terug moeten (voor deurbeslag etc dat je tijdelijk demonteert), huishoudfolie voor kwasten, doppen voor water- en radiatorbuizen, speciale boortjes voor tegels (die zijn scherper, minder risico op gebroken tegels), breekijzer, plamuurmes, kast om gereedschap in te zetten in bakken zodat niet de hele kamer vol ligt en je nergens bij kan.
Wij waren niet zo goed voorbereid als jijquote:
Check!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vergeet ook niet om je aan te melden voor nieuwsbrieven van diverse bouwmarkten, dan krijg je vaak ook weer bonnen
Bij de Praxis bij mijn vorige verhuizing ook.. Best een idee om te zorgen dat ik dat bij me heb ja. Komt goed! Dit weekend de boodschappenlijst maar eens proberen te maken. Zal hem daarna hier postenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh dat is een goede tip van die nieuwsbrieven thanks
Nu was het hier bij de gamma op Ekkersrijt trouwens zo dat als je een bewijs van je verhuizing meenam je ook nog extra korting kreeg. Weet niet of dat overal zo is. Maar altijd even het nazoeken waard natuurlijk.
Ha ja kan ik het lekker van je afkijkenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Bij de Praxis bij mijn vorige verhuizing ook.. Best een idee om te zorgen dat ik dat bij me heb ja. Komt goed! Dit weekend de boodschappenlijst maar eens proberen te maken. Zal hem daarna hier posten
Ben benieuwd. 10/10 dat je dingen vergeetquote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Bij de Praxis bij mijn vorige verhuizing ook.. Best een idee om te zorgen dat ik dat bij me heb ja. Komt goed! Dit weekend de boodschappenlijst maar eens proberen te maken. Zal hem daarna hier posten
Neem alle kassa bonnen mee en bewaar die op dezelfde plek. Zet ergens een doos neer waar je de te veel gekochte zooi in legt. Aan het eind meld je je met dat pak bonnen en die doos. Geen wijs mens die al die bonnen gaat scannen en zoekt waar wat op de bon staat.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 22:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Plugjes voor als je dingen op wilt hangen enzo.
Wij moesten iedere dag wel weer voor iets... Maar is alweer 5 jaar terug dus voor wat ben ik weer vergeten
Zeker weten, maar de controlefreak in mij gaat dat tóch echt zo veel mogelijk proberen te beperkenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:36 schreef Puala het volgende:
[..]
Ben benieuwd. 10/10 dat je dingen vergeet
Kan ook in je nadeel werken. Je mag 4 weken terug brengen. Alles wat je verkeerde maat koopt, toch anders nodig hebt of wat mag je niet terug brengen. Heeft bij mij ook flink wat geld gescheeld dat ik sommige dingen echt later heb gekochtquote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zeker weten, maar de controlefreak in mij gaat dat tóch echt zo veel mogelijk proberen te beperken
Nee joh, 90 dagen bij de Praxisquote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Kan ook in je nadeel werken. Je mag 4 weken terug brengen. Alles wat je verkeerde maat koopt, toch anders nodig hebt of wat mag je niet terug brengen. Heeft bij mij ook flink wat geld gescheeld dat ik sommige dingen echt later heb gekocht
Dit. Ga dan naar Hornbach of Pontmeyer, maar GPK in ieder geval mijden. Daar hebben ze alleen rommel, is ook nog eens veel te duur. Verder kan je een hoop online bestellen, zoals verf, verfspullen, schroeven, gereedschap, elektra etc. Kijk eens rond bij Toolstation bijvoorbeeld, verzending boven de 10 euro gratis, volgende dag geleverd. Latex in mengkleur van Wijzonol is online bijvoorbeeld net zo duur als een b-merk bij de bouwmarkt, en dekt veel beter.quote:
Haha, vanuit hier ook. Zit naast de Praxis en Karwei. Is inderdaad goedkoper, maar omruilen mag daar maar 30 dagen. Dat vind ik zo'n belabberde voorwaarde. Wat ik ook onhandig vind, is dat alle 'grote' items in de drive-in liggen. Aan de ene kant: top, meteen in de auto. Aan de andere kant kun je dus alles bij elkaar gezocht hebben en dan één zakje betonmix nodig hebben. Daarvoor moet je dan nog een paar minuten in de auto, een plekje maken onderop de stapel spullen, nog een keer afrekenen, enz...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Praxis is behoorlijk aan de prijs toch?
Hornbach schijnt aardig goedkoop te zijn helaas zit de dichtstbijzijnde hier in Tilburg
Ik ga sowieso een grondige prijsvergelijking maken, ook met online shops.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:51 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Dit. Ga dan naar Hornbach of Pontmeyer, maar GPK in ieder geval mijden. Daar hebben ze alleen rommel, is ook nog eens veel te duur. Verder kan je een hoop online bestellen, zoals verf, verfspullen, schroeven, gereedschap, elektra etc. Kijk eens rond bij Toolstation bijvoorbeeld, verzending boven de 10 euro gratis, volgende dag geleverd. Latex in mengkleur van Wijzonol is online bijvoorbeeld net zo duur als een b-merk bij de bouwmarkt, en dekt veel beter.
Een beetje slim shoppen bespaart geld, en een hoop ergernis.
Hout van de bouwmarkt is echt 98% scheef. Bespaar je die frustratie. Ga naar een houthandel en haal recht hout. Echt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:04 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hoe dan ook: dit weekend een eerste boodschappenlijst en het begin van een prijsvergelijking. Tot nu toe is hout bij de Praxis het goedkoopst, is bij de Karwei alles duur en heeft de Hornbach het grootste assortiment, maar geen kortingsbonnen. Dingen als raamuitzetters zijn dan met korting van hetzelfde merk bij de Praxis alsnog goedkoper.
Dit!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Hout van de bouwmarkt is echt 98% scheef. Bespaar je die frustratie. Ga naar een houthandel en haal recht hout. Echt.
Prijsvergelijking is niet zo interessant, kwaliteit des te meer. Bij de bouwmarkt verkopen ze alleen maar rommel is mijn ervaring. Ik bestel bijna alles online, alleen de grotere dingen haal ik bij de Bouwmaat maar daar kan je als particulier niet terecht. Pontmeyer is een goed alternatief, daar kan je als particulier wel een pas aanvragen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:04 schreef Tink89 het volgende:
Ik ga sowieso een grondige prijsvergelijking maken, ook met online shops.
Precies.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Hout van de bouwmarkt is echt 98% scheef. Bespaar je die frustratie. Ga naar een houthandel en haal recht hout. Echt.
Oke, da's een goede tip! Gelukkig zit er een houthandel in de buurt. Die gaat op het lijstjequote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:25 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Prijsvergelijking is niet zo interessant, kwaliteit des te meer. Bij de bouwmarkt verkopen ze alleen maar rommel is mijn ervaring. Ik bestel bijna alles online, alleen de grotere dingen haal ik bij de Bouwmaat maar daar kan je als particulier niet terecht. Pontmeyer is een goed alternatief, daar kan je als particulier wel een pas aanvragen.
[..]
Precies.
Hier ligt de Formido om de hoek (net als de Boerenbond), maar die is zó afschrikwekkend duur, dat ik liever een kwartier in de auto zit. Bovendien weten ze daar ook echt niks. Bij de Hornbach hier weten ze echt allesquote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:57 schreef Elleska het volgende:
goedkope bouwmarkten zoals hornbach zit niet voor iedereen dichtbij. voor 1 klein dingetje naar de stad jagen en weg is je voordeel.
Hornbach heeft geen kortingsbonnen maar wel een laagste prijs garantie, ook webshops. voor merkproducten kan dat zeker voordelig zijn. (verf bijvoorbeeld)
wij hebben destijds de grote aanschaffen bij de hornbach gedaan, kleine aankopen tussendoor bij de plaatselijke bouwmarkt of ijzerwaren zaak.
hout bij de plaatselijke houthandel (iets duurder maar we komen er zo vaak dat we er inmiddels de vruchten van plukken. gratis zagen, machinegebruik en bezorging bijvoorbeeld.)
Ik ben benieuwd!quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:39 schreef Tink89 het volgende:
En dan word je verliefd op een andere vloer. Toch geen leisteenlaminaat, maar een hele donkere houtprint. Hij is nog niet leverbaar en ik kan hem online ook niet vinden, maar heb wel een foto. Die komt er zsm aan!
Toolstation hebben wij destijds ook heel wat gekocht. En nog steeds.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 07:24 schreef Tink89 het volgende:
Gisteren de halve avond zitten vergelijken. Er gaat heel veel van toolstation komen, geloof ik![]()
De rest halen we dan in eerste instantie bij hornbach. Alleen voor duurdere dingen waarbij de kwaliteit vergelijkbaar is (rolgordijntjes,raamfolie enz.) gaan we de kortingsbonnen van de GPK gebruiken.
IJzerwarenhandel hebben we volgens mij niet. Wel een Hornbach waar je schroefjes e.d. ook per stuk kunt kopen. Het boodschappenlijstje zet ik vanavond even online. Druk op kantoorquote:Op zondag 18 oktober 2015 10:54 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Toolstation hebben wij destijds ook heel wat gekocht. En nog steeds.
Koop schroeven en pluggen in grootverpakking en kijk voor kleinere hoeveelheden bij een plaatselijke ijzerwarenhandel. Die zijn zoveel goedkoper dan GPK.
Een drol is voor jou goedkoper dan voor mij, blijkbaar. En vriendlief kan prima stucen. Doen we alleen waar de tegels van de muur komen, rest is al strak. Een stukadoor kost al snel tientallen euro's.quote:Op maandag 19 oktober 2015 20:41 schreef PJ het volgende:
Waarom ga jezelf stucen? Kost geen drol om dit door een echte stucadoor te laten doen. Scheelt je hoop chagarijn, geld (materialen en gereedschap).
Het kan zelf..! Het vereist alleen geduld. Haal je gips alleen niet bij de GPK, dat ligt vaak al te lang en dan krijg je klonten of te snelle droging.quote:Op maandag 19 oktober 2015 21:02 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Een drol is voor jou goedkoper dan voor mij, blijkbaar. En vriendlief kan prima stucen. Doen we alleen waar de tegels van de muur komen, rest is al strak. Een stukadoor kost al snel tientallen euro's.
En stucgereedschap hebben m'n schoonouders grotendeels in huis, roodband is niet duur
Gelukkig hoef ik het niet zelf te doen. Vriendlief heeft het vaker gedaan en kan het keurig netjesquote:Op maandag 19 oktober 2015 22:14 schreef tux87 het volgende:
[..]
Het kan zelf..! Het vereist alleen geduld. Haal je gips alleen niet bij de GPK, dat ligt vaak al te lang en dan krijg je klonten of te snelle droging.
Dit ja, pas nog bij een vriend gezien. Wij hadden Roodband bij de Hornbach gehaald, maar ze gingen nog een kamer stucen. Hadden ze een zak bij de Gamma/Karwei gehaald (quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:14 schreef tux87 het volgende:
[..]
Het kan zelf..! Het vereist alleen geduld. Haal je gips alleen niet bij de GPK, dat ligt vaak al te lang en dan krijg je klonten of te snelle droging.
Check, Roodband van de Hornbach staat op de lijstquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:33 schreef P4tje het volgende:
[..]
Dit ja, pas nog bij een vriend gezien. Wij hadden Roodband bij de Hornbach gehaald, maar ze gingen nog een kamer stucen. Hadden ze een zak bij de Gamma/Karwei gehaald (!), stuk geler en vol met klonten.
En dan niet perongeluk die kleine 10kg zakjes meenemen, maar de grote 25kg zakken. De kleine zakjes van de Hornbach waren ook baggerquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:59 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Check, Roodband van de Hornbach staat op de lijst
Het nieuwe muurtje wordt niet gestuct, alleen geverfd. Dat worden houten panelen die precies groot genoeg zijn (handig, zo'n standaardmaat) die gewoon een laagje afwasbare latex krijgen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:07 schreef Chicolade het volgende:
[..]
En dan niet perongeluk die kleine 10kg zakjes meenemen, maar de grote 25kg zakken. De kleine zakjes van de Hornbach waren ook bagger. Waar ga je het muurtje van bouwen, gipsplaat of andere 'panelen'? (in dat eerste geval: niet vergeten voegenvuller, gaas en gipsplaatschroeven). En moet er nog iets van voorstrijk op de muur in de keuken?
Plamuurspul/gatenvuller = roodband in een kleinere, voorgemengde verpakking. Daar zou je geld kunnen besparen door gewoon roodband te gebruiken.
En Hornbach = fijn, officieel heb je 3(?) maanden om dingen terug te brengen, maar met de bon was het bij ons geen probleem om ongeopende verpakkingen tot maanden later terug te brengen (en kregen cash terug).
Moeten het perse platen zijn?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 12:02 schreef Tink89 het volgende:
Heeft er iemand nog tips voor een adresje voor goedkope ondervloerplaten? Ik heb tot nu toe als goedkoopste deal zo'n ¤ 2,15 per vierkante meter voor 5mm groene platen...
Die is 4mm dik, kan die dan wel voldoende hoogteverschil opvangen?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 12:58 schreef Puala het volgende:
https://www.vloervoordeel(...)d+15m+sup2+p+rol-362
Die. Ideaal, snel meters maken. Randje tape. Niets kutten met zoveel mm ruimte tussen de platen enzo.
Hoeveel centimeters hoogteverschil verwacht je?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:42 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Die is 4mm dik, kan die dan wel voldoende hoogteverschil opvangen?
Geen idee eigenlijk. De tegelvloer ligt er wel netjes in, maar vlak is die nooit. Volgens het productblad van deze ondervloer kan hij 3 mm hebben. Denk dat dat wel genoeg is...quote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:43 schreef Puala het volgende:
[..]
Hoeveel centimeters hoogteverschil verwacht je?
Je hebt wat voegen, maar aangezien er laminaat overheen gaat voel je dat niet. En als hij netjes ligt kan het prima.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:46 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. De tegelvloer ligt er wel netjes in, maar vlak is die nooit. Volgens het productblad van deze ondervloer kan hij 3 mm hebben. Denk dat dat wel genoeg is...
Top. Ik heb vroeger ook wel eens een complete vloer gekocht bij vloerenvoordelig. Prima service daarquote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Je hebt wat voegen, maar aangezien er laminaat overheen gaat voel je dat niet. En als hij netjes ligt kan het prima.
en deze kan je best laat bestellen, want die is zo geleverd
Tja, da's een goede vraag. Ik wacht even af tot ik de sleutel heb. We leggen de vloer toch niet als eerste en dan kan ik eerst even de grootste hoogteverschillen opmeten.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:54 schreef Puala het volgende:
Daarnaast egaliseert alufoam oneffenheden tot ca. 2 mm in harde afdekvloeren.
Je geeft zelf aan dat 3mm wel kon. Kan 2 ook?
Ik denk ook dat het qua isolatie wel lekkerder is. En het haalt de echo ook weg. Maar goed, het is wel duurder ja.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:57 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Tja, da's een goede vraag. Ik wacht even af tot ik de sleutel heb. We leggen de vloer toch niet als eerste en dan kan ik eerst even de grootste hoogteverschillen opmeten.
Een moker! Denk er wel om dat je er niet aan de andere kant onder gaat staan...quote:Op maandag 19 oktober 2015 20:21 schreef Tink89 het volgende:
• Iets om het oude muurtje mee te slopen: hamer? beitel? grooooote hamer?
Njah, ¤ 2 met vierkante meter valt te overzien. Zouden aan drie rollen genoeg hebben. Het huis is 5,5 x 8, maar da's zonder trapkast, halletje (en daar komen waarschijnlijk dezelfde tegels als in het toilet, wel zo handig met vocht enzo) enzo.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:58 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het qua isolatie wel lekkerder is. En het haalt de echo ook weg. Maar goed, het is wel duurder ja.
Ik zie het helemaal voor mequote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:09 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Een moker! Denk er wel om dat je er niet aan de andere kant onder gaat staan...![]()
En sla niet te hard. Wij hebben een cellenbetonblokken muur gesloopt. Paar gaten geboord, toen de moker erop en de stukken spatten 6 meter verder tegen de deur aan...
Bij ons ook...quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:40 schreef Tink89 het volgende:
Ik zie het helemaal voor me6 meter verderop is overigens de achtergevel, incl raam. Ik zal heeeel zachtjes slaan.
Isolatie is altijd nodig mop. Zonder isolatie is een huis koud. En als je vloer ijskoud is dan heb je altijd koude voeten. Beslis zelf maar of isolatie nodig is.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:40 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Njah, ¤ 2 met vierkante meter valt te overzien. Zouden aan drie rollen genoeg hebben. Het huis is 5,5 x 8, maar da's zonder trapkast, halletje (en daar komen waarschijnlijk dezelfde tegels als in het toilet, wel zo handig met vocht enzo) enzo.
En isolatie, is dat in een rijtjeswoning zo nodig? Het is de benedenverdieping van een huis uit 82, er zit een kruipruimte onder en die is kurkdroog en niet koud ofzo.
[..]
Ik zie het helemaal voor me6 meter verderop is overigens de achtergevel, incl raam. Ik zal heeeel zachtjes slaan.
Hihi, good te knowquote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:49 schreef Puala het volgende:
[..]
Isolatie is altijd nodig mop. Zonder isolatie is een huis koud. En als je vloer ijskoud is dan heb je altijd koude voeten. Beslis zelf maar of isolatie nodig is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |