SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 september 2015 16:35 schreef danic het volgende:
Sillie, ik heb niet je hele verhaal gevolgd, maar ik heb altijd begrepen dat aambeien niet horen te bloeden.Nee, maar ik ben er voor naar de dokter geweest hoor, no worries!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 20% gewijzigd door silliegirl op 18-09-2015 16:52:53 ]
Had ik ook iets bruinverlies. De ochtend voor de bevallingquote:Op vrijdag 18 september 2015 16:48 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat goed, Cassandra!
Ik heb wat bruine afscheiding, ik ga er maar vanuit dat dat een teken is dat de bevalling snel begint..![]()
Hele dag met een naai project bezig geweest, ben ik bijna klaar, heb ik de laatste stap verkeerd gedaan. Nadat ik de naden bijgeknipt heb. Nu moet ik op zoek naar een andere oplossing...Stom stom stom....Ik was zo blij dat ik bijna klaar was. Dat was ook het probleem denk ik.
Ik heb ook de hele dag een beetje een zeurend menstruatiegevoel. Wie weet. Vandaag doe ik lekker niets meer. De Duutser is het huis aan het schoonmaken en ik zit op de bank. Ik vind dat zoooo moeilijk, niets doen...quote:Op vrijdag 18 september 2015 16:59 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Had ik iets bruinverlies. De ochtend voor de bevalling![]()
Was iets met de baarmoederhals of iets.. Dus wie weet
Voorwerk!quote:Op vrijdag 18 september 2015 17:00 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik heb ook de hele dag een beetje een zeurend menstruatiegevoel. Wie weet. Vandaag doe ik lekker niets meer. De Duutser is het huis aan het schoonmaken en ik zit op de bank. Ik vind dat zoooo moeilijk, niets doen...
ja, een naaiproject waarbij ik naden bijknip enzo...quote:Op vrijdag 18 september 2015 17:01 schreef Limone het volgende:
Oehoe bruine afscheiding! Of... Wat bedoel je met 'naaiproject'?
Ja, toch een ander land hč?quote:Op vrijdag 18 september 2015 17:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ja, een naaiproject waarbij ik naden bijknip enzo...
quote:Op vrijdag 18 september 2015 16:44 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben er voor naar de dokter geweest hoor, no worries!Oh gelukkig. Ik begon me gelijk zorgen te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet dat dit nou zo geweldig is om te hebben![]()
+1!quote:Op vrijdag 18 september 2015 17:22 schreef L0t.. het volgende:
Klinkt wel heel bevallerig allemaal hoor![]()
Flauw..quote:Op vrijdag 18 september 2015 17:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Integreren is best, maar ik geloof niet dat ik zover wil integreren!
Mn jongste heeft coeliakie, dat is gekoppeld aan een bepaald gen zeg maar. Als je dat gen niet hebt zul je ook nooit coeliakie krijgen. Als je het gen wel hebt dan is er een kans dat je coeliakie ontwikkeld. Omdat hij een zus heeft met dan is zn kans 20%.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:15 schreef hetzusjevan het volgende:
Jagar pannekoeken ananas en wat roepen ze nog meer hier?spannend.
De meeste bevallingen komen pas op gang als de vrouw zich ontspannen voelt enzo en da's als de man thuis is toch? Of is dat bakerspraat. Anyhow met een UD op 1 jan hierzo is de kans heel groot dat vriend gewoon thuis is omdat ie kerstvakantie heeft
.
Sillie wat schrikken zeg zo 's nachts!en wat een ellende met die dingen, bah
.
Mignonne mag ik vragen wat je met zo'n setje wil? Wil je dat bloed laten onderzoeken ofzo? Wat voor info haal je daaruit? /nieuwsgierig. Dan ga ik nu even in het kinderkamertopic spieken voor update foto van jullie kamertje.
Broertjes en zusjes vind ik ook wat anders dan (ik noem even een bestaande combi):quote:Op vrijdag 18 september 2015 22:41 schreef Estrys het volgende:
Voor familie vieren we het samen. Anders is er altijd 1 feestje waar niemand komt: 'want we zijn vorige week al geweest'
Vooral de kinderfeestjes is echt even bikkelen maar he, wel voor een heel jaar klaarquote:Op vrijdag 18 september 2015 22:45 schreef Kyara het volgende:
Ik zou knettergek worden van 3 feestjes in 2 weken tijd. Maar goed, dat zal ooit wel een keer moeten vrees ik.
Ja, hopelijk willen de meiden voorlopig nog even samen....quote:Op vrijdag 18 september 2015 22:48 schreef Estrys het volgende:
[..]
Vooral de kinderfeestjes is echt even bikkelen maar he, wel voor een heel jaar klaar
Ja ehh ik doe maar een voorstel om je seizoen van iets feestelijks te voorzien zonder dat je hoeft te barenquote:Op vrijdag 18 september 2015 22:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wie wij? meh... Ik hoef niet zo nodig te trouwen geloof ik.
ohja kinderfeestjes... Ik zit woensdag alleen met 7 kinderen in zo'n indoorspeelhel hoe vind je die?quote:Op vrijdag 18 september 2015 22:48 schreef Estrys het volgende:
[..]
Vooral de kinderfeestjes is echt even bikkelen maar he, wel voor een heel jaar klaar
Alleen?? Gek! Kan je opa niet vragen? Of tante, of oma?quote:Op vrijdag 18 september 2015 22:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
ohja kinderfeestjes... Ik zit woensdag alleen met 7 kinderen in zo'n indoorspeelhel hoe vind je die?B. had keurig vrij genomen voor het geplande kinderfeestje van afgelopen woensdag, maar daar kwam dus een crematie tussendoor. En voor de komende week kon ie geen vrij meer krijgen. *gnorf*
Ach joh, effe een weekje persweeen wegpuffen. Best te doen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 22:56 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben zelf van eind oktober en begin november uitgerekend, dus dat komt vast ook dicht op elkaar te zitten met verjaardagen.
Overigens word ik wel gek van mensen die van alles te melden hebben over wanneer je moet bevallen. Zo wil schoonzus in de herfstvakantie op vakantie, "dus dan mag ik niet bevallen want dan is zij er niet bij".Alsof ik het kan ophouden als het dan begint ook..
Ah zo, fijn dat je zo idd je kleine dan in elk geval straks die prik kan besparenquote:Op vrijdag 18 september 2015 20:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mn jongste heeft coeliakie, dat is gekoppeld aan een bepaald gen zeg maar. Als je dat gen niet hebt zul je ook nooit coeliakie krijgen. Als je het gen wel hebt dan is er een kans dat je coeliakie ontwikkeld. Omdat hij een zus heeft met dan is zn kans 20%.
Als hij het gen niet heeft dan hoeft ie ook niet jaarlijks geprikt te worden op antistoffen enz zoals mn oudste en dan bespaar ik hem een eerste keer bloedafname met 6-7 maanden. Als ie het gen wel heeft dan moet hij wel jaarlijks geprikt natuurlijk, maar dan hoeft ie niet met 6-7 maanden
Als ik dat ga proberen mag er wel iemand van 't guiness book of records bijkomen, dan verdien ik er vast een plekje in.quote:Op vrijdag 18 september 2015 22:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ach joh, effe een weekje persweeen wegpuffen. Best te doen.
Nope. Iedereen moet werken of is het land uitquote:Op vrijdag 18 september 2015 22:55 schreef Estrys het volgende:
[..]
Alleen?? Gek! Kan je opa niet vragen? Of tante, of oma?
Je kan ook in februari bevallen hequote:Op zaterdag 19 september 2015 07:43 schreef Dot. het volgende:
Ik ben straks de enige in huis die niet in maart jarig is. Vind het wel handig, heb je lekker al dat gedoe in 1 maandEn fijn dat het niet te dicht op december zit met al die cadeaus.
Ach, ook in de buurtquote:Op zaterdag 19 september 2015 07:44 schreef Estrys het volgende:
[..]
Je kan ook in februari bevallen he
High five! Ik heb wonder boven wonder de hele nacht volgemaakt én werd pas om 9u wakkerquote:Op zaterdag 19 september 2015 09:03 schreef silliegirl het volgende:
Iedereen goed geslapen vannacht?
Hier wel prima ook. Aantal plaspauzes, maarja! Voorkom dat maar is.
quote:Op zaterdag 19 september 2015 09:31 schreef Estrys het volgende:
Prima nacht hier. Hoofdpijn is ook weg. Vandaag gaan de kinderen de hele dag naar opa. Wij zouden misschien een sauna dagje maar willen ook nog veel in huis klussen. Dus manlief leek het beter om te zorgen dat alles klaar is voor de bevalling. Want relaxed ergens niks gaan doen kon hij anders ook niet.love mannen met nestdrang
Bij de oudste hadden we echt heel veel kaartjes. Ik geloof 80 of 90 ofzo. Bij de jongste waren dat er al minder en nu zijn het er nog minder.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:13 schreef silliegirl het volgende:
Kaartje is hier gekozen, maar ik moet nog uitvogelen hoeveel ik er nu nodig heb. Ik heb het idee dat ik allerlei mensen vergeet mee te tellen.
hahahaha ik zou een groepsmail sturen <3quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:25 schreef Estrys het volgende:
Ik kwam laatst van de jongste nog een stuk of 20 kaartjes tegen die over waren. Adressenlijst moet ik nog naar kijken. En even etiketten printen. Gewoon lekker onpersoonlijk gaan we voorDat verwachten de mensen ook van ons
Misschien moeten we maar gewoon voor een digitale geboorte aankondiging gaan
Dat plan had ik ook, maar dan komen er toch weer van die discussies; de ene tante wel, maar de andere niet? Dat kan toch niet?!quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
Bij de oudste hadden we echt heel veel kaartjes. Ik geloof 80 of 90 ofzo. Bij de jongste waren dat er al minder en nu zijn het er nog minder.
De realiteit is dat het gros van de mensen het kaartje dezelfde week bij wijze van nog in de prullenbak miktIk heb bij deze baby besloten om gewoon echt alleen de mensen een kaartje te sturen die ik zelf een kaartje wíl sturen en alle beleefdheden en oei-straks-stoot-ik-ze-voor-het-hoofd-formaliteiten lekker te negeren. Geeft een hoop rust moet k zeggen
Oh dat heb ik bij de oudste ook heel snel afgekapt idd. Mn schoonmoeder kwam er toen mee, dat we wel xxxxx ook een kaartje moesten sturen want die wilde zo graag ook een kaartje. Ehm. Nee?quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:36 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat plan had ik ook, maar dan komen er toch weer van die discussies; de ene tante wel, maar de andere niet? Dat kan toch niet?!
Ja zucht..
Mijn ouders verwachtten ook dat er kaartjes naar al hun vrienden zouden gaan. Dat heb ik afgekapt. De beste vriendin van m'n moeder
kan een kaart krijgen, omdat ik die zelf ook nog wel eens spreek, maar daarna houdt t op hoor.
Nee dat was lambquote:Op zaterdag 19 september 2015 11:14 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik wil sommige mensen best een kaartje sturen om ze op de hoogte te brengen maar van mij hoeft niet per se iedereen langs te komenmaarja zo werkt het niet, kaartje krijgen = op kraamvisite (tenminste, hier).
Zijn die kaartjes zo duur ja als je zo'n ontwerp online kiest? Da's allemaal digitale druk als ik zo naar de levertijden kijk, ik zou verwachten dat die prijzen dan wel mee zouden vallen.
Ik regel al het drukwerk bij ons op kantoor dus ik heb boeken vol mooie papiersoorten en ik zou graag iets met debossing doen maar ik vrees ¤¤¤ op zo'n kleine oplage (ff een preeg laten maken voor zoiets). Misschien dat ik wel een collega vraag of die het kaartje wil tekenen en mee-ontwerpen, die jongen heeft zoveel talent, weet me elke keer weer te verrassen
.
Mignonne dat kaartje van je oudste heeft je broer ontworpen toch? Best nasty als je die dan tegen komt op internet.. Anderzijds een compliment natuurlijk, maarja.
oh jezus wel dus pfff... Wat een achterlijken heb je er toch tussen...quote:Op zaterdag 19 september 2015 11:21 schreef SaskiaR het volgende:
Sommige mensen gaan over lijken... NWS / Bijna 2 jaar cel voor agressieve bidprentjesverzamelaar
Ja das een prima deal iddquote:Op zaterdag 19 september 2015 11:22 schreef Jagärtrut het volgende:
![]()
Alles rustig op het oostelijke front.
Qua kaartjes hebben wij zelf een kaartje ontworpen, de moeder van de duutser heeft de voorkant getekend. We laten ze ook zelf ergens afdrukken, bij een online printer krijgen we op bijenwaspapier gedrukt, inclusief enveloppen 75 stuks voor 50 euro. Goede deal, vond ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 19 september 2015 11:30 schreef kazy het volgende:
Omg bizar Mignonne dat jullie kaart gewoon open en bloot op internet stond!
Hier een standaardkaart die mijn man in een of ander tekenprogramma heeft nagetekend, iets heeft aangepast en daarna zelf laten drukken. Scheelde een hoop extra vouw en plakwerk van de 3d-elementen die bij het origineel moesten en waar ik geen zin in had. Het zelf drukken was ook veel goedkoper.Zoiets hebben wij ook gedaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
meheh
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
Vorige keer hebben wij ook aan heel veel (verre) familie kaartjes gestuurd. Het gevolg was dat er opeens familieleden opbelden die graag op kraamvisite wilden komen, die we al in geen jaaaaren hadden gezien! Heel lief natuurlijk <3 maar niet per se wat ik van te voren voor ogen had gehadquote:Op zaterdag 19 september 2015 10:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
Bij de oudste hadden we echt heel veel kaartjes. Ik geloof 80 of 90 ofzo. Bij de jongste waren dat er al minder en nu zijn het er nog minder.
De realiteit is dat het gros van de mensen het kaartje dezelfde week bij wijze van nog in de prullenbak miktIk heb bij deze baby besloten om gewoon echt alleen de mensen een kaartje te sturen die ik zelf een kaartje wíl sturen en alle beleefdheden en oei-straks-stoot-ik-ze-voor-het-hoofd-formaliteiten lekker te negeren. Geeft een hoop rust moet k zeggen
Nou dat idd, ik voel die behoefte gewoon niet zo erg. Niet omdat ik niet blij ben met mn kindquote:Op zaterdag 19 september 2015 11:50 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Vorige keer hebben wij ook aan heel veel (verre) familie kaartjes gestuurd. Het gevolg was dat er opeens familieleden opbelden die graag op kraamvisite wilden komen, die we al in geen jaaaaren hadden gezien! Heel lief natuurlijk <3 maar niet per se wat ik van te voren voor ogen had gehadDeze keer voel ik (tot nu toe) helemaal niet de behoefte om de geboorte zo uitgebreid aan te gaan kondigen. Ik ga zeker wel een kaartje maken, maar ik denk dat we er echt maar een handjevol gaan versturen, gewoon puur naar de mensen naar wie we dat echt willen doen omdat ze dichtbij ons staan.
Kosten maakt me niet alles uit, ik heb er best wat voor over om zelf nog 1001 jaar naar die prachtige kaart te kijken <3 Die van dochter hangt hier aan de muur en ik kijk er zeker elke dag even of wat langer naar <3
Op de fiets gaan een optie?quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:21 schreef silliegirl het volgende:
Mijn auto weigert dienst. Heel fijn, net nu ik boodschappen moet gaan doen.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:04 schreef Myrr het volgende:
Ohboy ik word verwend vandaag.
Vannacht om 1 uur gebeld door vaders en stiefmoeder dat ze het wel een idee vonden om voor mijn verjaardag de vloer en het behang voor de babykamer te geven.Had ik nou net een houten vloer in mind die in de aanbieding is.
Van schoonouders een bijdrage voor een goede fiets, morgen lekker brunchen met beste vriend en wakker gemaakt met een zelfgemaakte appeltaart van schoonvaders.
Er hangt zelfs een heuse slinger.
Ah, en er komt nog een wieg deze kant op van Stokke, of soort van Stokke, ovaal waar je ook vanalles mee kunt. Fijne dingen.
Mja dat zal het wel worden, maar dan krijg ik niet de hele weekuitzet aan boodschappen mee denk ik.quote:
Ohh dat snap ik helemaal! De druk van familie die vindt dat ze recht hebben op vanallesquote:Op zaterdag 19 september 2015 13:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nou dat idd, ik voel die behoefte gewoon niet zo erg. Niet omdat ik niet blij ben met mn kindMaar vooral omdat ik er heel erg naar uit kijk om die tijd door te brengen met mn eigen kleine gezinnetje en niet met de hele wereld zeg maar. Het liefst zou ik ook helemaal geen kraamvisite ontvangen die eerste week of twee weken maar ik weet nu al dat ik daar niet onderuit kom. Er is only so much aan 'conventies' die ik naast me neer kan leggen zeg maar
Zelfs al zouden we kiezen voor een kraamfeest dan verwacht de directe familie nog steeds dat ze diezelfde dag of de volgende dag hooguit al welkom zijn.
De kosten maken mij in zoverre niet uit dat ik zou willen dat het niet uitmaakte, zeg maarMaarja, klein budget vooralsnog, keuzes keuzes. Maar het is idd wel heel waardevol, ik kijk er vaak naar, de kaartjes van de meisjes <3
Carpoolen met je man? Met ov naar werk? Vrije dag nemen en de auto naar de garage brengen?quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:26 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mja dat zal het wel worden, maar dan krijg ik niet de hele weekuitzet aan boodschappen mee denk ik.
Nog los daarvan: hoe krijg ik auto nu gemaakt voor ik maandag naar mn werk moet..
Dat wordt man naar huis roepen voor assistentie, vrees ik.
quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:20 schreef pinquit het volgende:
Hahahahalief komt thuis, ik wil m helpen met boodschappen uitpakken, stopt ie me een pak bokkenpootjes in mn handen en zegt: hier. Ga jij dit maar regelen
![]()
Nu wil ik bokkenpootjes!quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:20 schreef pinquit het volgende:
Hahahahalief komt thuis, ik wil m helpen met boodschappen uitpakken, stopt ie me een pak bokkenpootjes in mn handen en zegt: hier. Ga jij dit maar regelen
![]()
Werk is allemaal lastig. Man rijdt naar 't Noorden en ik naar 't Zuiden dus Carpoolen gaat niet. Vrij nemen idem ivm clienten en afspraken die al staan en OV kan, maar prutverbinding. Nahjah, desnoods de auto van mn moeder maar lenen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
Carpoolen met je man? Met ov naar werk? Vrije dag nemen en de auto naar de garage brengen?
Ik zou dan nu ook gewoon het nodige halen qua boodschappen en de rest eventjes laten zitten![]()
omdenken eh, als het niet gaat zoals t moet, dan moet het zoals het gaat. Geen 15 flessen fris mee willen nemen op je fietsjeWel avondeten voor vanavond en brood voor morgen, dat idee. En voor de rest kunnen je schoonouders je wellicht wel een keertje naar t dorp taxi'en? Of als je lief een auto heeft dan hem laten rijden voor de week boodschaps.
Yeaaaaah ontslakkenquote:Op zaterdag 19 september 2015 14:31 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nu wil ik bokkenpootjes!![]()
Wij hebben net een poging gedaan de baby eruit te wandelen en een flink rondje park gedaan.
Verder ben ik geloof ik aan het ontslakken, maar het is geen complete slak, zeg maar....
quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:31 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Wij hebben net een poging gedaan de baby eruit te wandelen en een flink rondje park gedaan.
Verder ben ik geloof ik aan het ontslakken, maar het is geen complete slak, zeg maar....
Dat was bij wijze van uiteraardquote:Op zaterdag 19 september 2015 14:34 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Werk is allemaal lastig. Man rijdt naar 't Noorden en ik naar 't Zuiden dus Carpoolen gaat niet. Vrij nemen idem ivm clienten en afspraken die al staan en OV kan, maar prutverbinding. Nahjah, desnoods de auto van mn moeder maar lenen.
Boodschappen zijn geregeld. Lief is met mn auto aan t prutsen, schoonmoeder doet de boodschapjes voor me () en komt daarna de badkamer poetsen (
) en ik strijk de babywas!
Enne, 15 flessen fris?hoeveel drinken ze bij jou thuis Migonne?
![]()
Oeh! Turbo-schlomie! Ik geef je nog een dag of tweequote:Op zaterdag 19 september 2015 14:31 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, het wordt steeds makkelijker te voorspellen dat we binnen nu en een week, maximaal 8 dagen toch wel een baby zullen hebben.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:26 schreef elamanilo het volgende:
Jagar, steeds spannender! Maar het kan niet lang meer duren ook natuurlijk
Mignonne, precies wat je omschrijft, dat mensen het kaartje zo weer weggooien en dat ik rustig de tijd wil hebben om eerst met mijn eigen gezinnetje te zijn.
Vorige keer was het hier overigens vrij rustig wat betreft kraamvisite en was het ook lekker verspreid over de eerste 4 maanden. Maar het mag dit keer zelfs nog rustiger van mij
haha ja dat. en dan straks kun je je al bijna niet meer voorstellen dat je baby ooit niet een deel van je leven wasquote:Op zaterdag 19 september 2015 19:13 schreef elamanilo het volgende:
Gek hč, om dat nu zo te bedenken?! Het is nog zo niet voor te stellen, dat je dan over 2 weken werkelijk heus met een babytje in je armen ligt <3 Hoe zou je babytje eruit zien? Ruiken? Voelen?
Ik kan me soms nog steeds niet voorstellen dat er echt een baby in me zit. Ik ben zo benieuwd naar hoe en wie de baby zal zijn, hoe ik me zal voelen, hoe dingen gaan veranderen, etc.quote:Op zaterdag 19 september 2015 19:13 schreef elamanilo het volgende:
Gek hč, om dat nu zo te bedenken?! Het is nog zo niet voor te stellen, dat je dan over 2 weken werkelijk heus met een babytje in je armen ligt <3 Hoe zou je babytje eruit zien? Ruiken? Voelen?
Yep, een kwart eeuw alweer, en het vliegt. Inderdaad betere cadeau's ja, doei Dove en Rituals giftsets. Tot als ik een jaar of 40 ben weer.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!(denk ik?)
klinkt fijn zeg! Dat zijn de betere cadeaus
Gefeliciteerd! ik word volgende week ook 25quote:Op zaterdag 19 september 2015 20:17 schreef Myrr het volgende:
[..]
Yep, een kwart eeuw alweer, en het vliegt. Inderdaad betere cadeau's ja, doei Dove en Rituals giftsets. Tot als ik een jaar of 40 ben weer.
voor de hoeveelste keer?quote:Op zaterdag 19 september 2015 20:34 schreef Estrys het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! ik word volgende week ook 25![]()
Voor de 10de keerquote:Op zaterdag 19 september 2015 20:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
voor de hoeveelste keer?![]()
ik was 25 toen mn oudste geboren werd, nu 31. Wat voelt dat oud inene zeg
Oh shut itquote:Op zaterdag 19 september 2015 20:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
voor de hoeveelste keer?![]()
ik was 25 toen mn oudste geboren werd, nu 31. Wat voelt dat oud inene zeg
Welnee, t ding wordt gewoon weer opnieuw aangemaaktquote:Op zaterdag 19 september 2015 21:16 schreef LadyBlack het volgende:
Estrys!
En mignonne nu al aan t ontslakken? (geniale omschrijving Jagär! ik blijf monatoetjes-associaties houden bij t woord slijmprop)Is dat niet heel vroeg??
Ik heb al niet zoveel met "ik ben al... jaar" opmerkingen maar dit is helemaal confronterendquote:Op zaterdag 19 september 2015 21:17 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Oh shut itik ben al 32 en pas net zwanger van de tweede...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry beetje gevoelig vandaag
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:Op zondag 20 september 2015 00:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb al niet zoveel met "ik ben al... jaar" opmerkingen maar dit is helemaal confronterend
Kan me helemaal indenken dat je dat zo voelt Majo. Dikke knuffel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry beetje gevoelig vandaag
Is dat degene die tegen je raam aan zit?quote:Op zaterdag 19 september 2015 19:28 schreef mignonne het volgende:
en oeeeeh slijmproppenik verloor de mijne twee dagen geleden. Lekk0r
quote:Op zondag 20 september 2015 04:38 schreef WupWup het volgende:
[..]
Is dat degene die tegen je raam aan zit?
[..]
Ik heb al niet zoveel met "ik ben al... jaar" opmerkingen maar dit is helemaal confronterend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry beetje gevoelig vandaag![]()
[..]
Lieverd, ik weet er alles van. Ik liet me even meeslepen in de conversatie. en twijfelde al toen ik t teruglasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry beetje gevoelig vandaag![]()
Heb je de maxi cosi in de wasmachine gedaan?quote:Op zondag 20 september 2015 08:19 schreef Limone het volgende:
Lekker Estrys! De mijne is logeren en nu staat het bed op klossen, is de koffer gepakt, de maxi cosi gewassen en hebben we nog snel een badje + standaard gekocht.
[..]
Nou sorry maar dit vind ik dan weer een stomme opmerking tegen iemand bij wie het nou ook niet bepaald vanzelf is gegaan. Het is heel vervelend dat het lang duurt allemaal maar je bent ook niet begonnen op je 25e ofzo en staat nu 8 jaar later 'met lege handen'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry beetje gevoelig vandaag
Ja, in de wasmachine is toch het makkelijkst hč?quote:Op zondag 20 september 2015 08:26 schreef Estrys het volgende:
[..]
Heb je de maxi cosi in de wasmachine gedaan?![]()
![]()
Fijn he! Dat je alles zo'n beetje klaar hebt. Ons bed gaat komende week op klossen.
De oudste is ook logeren. Gisteren het eerste pakje gekocht. Denk ikIk ga dadelijk met mijn moeder naar een tweedehands babyspullen beurs
Nee Pandapakje komt als het goed is komende week.quote:Op zondag 20 september 2015 08:52 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja, in de wasmachine is toch het makkelijkst hč?![]()
Ow eerste pakje.Is je pandapakje er al? Ik had bedacht dat ik toch een mutsje wilde breien, maar ik kwam er achter dat ik de verkeerde naalden heb dus die baby komt voorlopig niet..
![]()
Veel plezier op de beurs! Heb je nog wat nodig?
Jawel, die heb je ook nodig!quote:Op zondag 20 september 2015 09:23 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nee Pandapakje komt als het goed is komende week.
Tja nodig, nodig. Drie paar zwarte laarzen heb ik ook niet echt nodig
ik zet mijn voet op t toilet of de badrand, helpt als ik vervolgens tegen de muur aanleun.quote:Op zondag 20 september 2015 09:16 schreef silliegirl het volgende:
Goedemorgen!
Heeft iemand tips over hoe je je teennagels geknipt krijgt met zo'n in-de-weg-buik?
Ik kanwel weer om hulp vragen, maar eerlijk gezegd wil ik 't gewoon zelf doen.
![]()
Deze reclame krijgt ook commentaar, omdat die gemaakt is door een fv-fabrikant en de fv moeders de enige zijn die geen ruzie makenquote:Op zondag 20 september 2015 09:29 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Jawel, die heb je ook nodig!
1 paar met hakken, 1 paar zonder hakken en altijd een paar enkellaarsjes voor de variatie is toch wel het minimum!
Ja sorry, jullie willen echt niet in mijn schoenenkast kijken..![]()
Edit: Als je je druk maakt over dingen als fles vs. borstvoeding of dragen vs. kinderwagen of minder werken etc, moet je dit even kijken:
Dat is natuurlijk wel een beetje waar, hč?quote:Op zondag 20 september 2015 10:16 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Deze reclame krijgt ook commentaar, omdat die gemaakt is door een fv-fabrikant en de fv moeders de enige zijn die geen ruzie maken
Omdat ze wel doorslapen natuurlijkquote:Op zondag 20 september 2015 10:18 schreef Limone het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel een beetje waar, hč?
gefeliciteerd! Alles goed gegaan? Echt een hoop jongens zeg dit jaarquote:Op zondag 20 september 2015 10:18 schreef Jagärtrut het volgende:
vannacht om 5 uur is onze zoon Tom geboren. 4130 gram, en alles erop en eraan... Enorm moe, maar enorm voldaan...
Jee gefeliciteerd! Een jongen!quote:Op zondag 20 september 2015 10:18 schreef Jagärtrut het volgende:
vannacht om 5 uur is onze zoon Tom geboren. 4130 gram, en alles erop en eraan... Enorm moe, maar enorm voldaan...
Jeeeej! Gefeliciteerd!quote:Op zondag 20 september 2015 10:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoax, mijn fv baby slaapt niet doorquote:
Geen lotusbevalling gedaan zeker?quote:Op zondag 20 september 2015 10:39 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Hoax, mijn fv baby slaapt niet door. Ik ga de fabrikant aansprakelijk stellen dat er geen disclaimer op de verpakking staat. Ik verwacht minstens een 'let op, dit product zorgt niet altijd voor doorslapende kinderen' . Was wel een anticlimax na de overstap van bv naar fv
![]()
.
Jager gefeliciteerd!!
Kut, ik wist dat ik iets over het hoofd had gezienquote:
En dit ja.quote:Op zondag 20 september 2015 10:34 schreef kwakz0r het volgende:
Over gevoeligheden mbt zwnager zijn/onvervulde kinderwens/leeftijd
Tsja, knuppel/hoenderhok wellicht, maar misschien moet je dan niet meelezen in Z&G? Zulke opmerkingen moeten hier echt zonder twee keer nadenken of schuldgevoel geplaatst kunnen worden hoor... Ik denk dat iedereen hier begrijpt dat het heel erg is als je een kinderwens hebt sie niet vervuld is of als je in de MMM zit, maar dit topic is er voor dames die (soms ook via die route) nu een baby in hun buik, en dan moet je gewoon ku nen klagen over kleine kwaaltjes zonder de disclaimer 'dat je weet hoe gelukkig je je mag prijzen dat je uberhaupt zwnager bent'
- fvquote:
Alcohol. Na de zwangerschap dan he.quote:Op zondag 20 september 2015 10:44 schreef Skittles het volgende:
[..]
- fv
- lotusbevalling
Zijn er nog meer dingen? Een eventuele tweede wil ik direct aan het doorslapen krijgen. Dit geintje met 4+ keer wakker per nacht gebeurt me maar bij 1 kind.
Oh pass mij die lijst als je 'm compleet hebtquote:Op zondag 20 september 2015 10:44 schreef Skittles het volgende:
[..]
- fv
- lotusbevalling
Zijn er nog meer dingen? Een eventuele tweede wil ik direct aan het doorslapen krijgen. Dit geintje met 4+ keer wakker per nacht gebeurt me maar bij 1 kind.
Verder eens met Kwak. Kon het zelf niet zo goed verwoorden.
Hier sliep/slaapt ze wel, maar wel met drinken tussendoorquote:
knockout gaan en denken, wat is mijn baby stil geweestquote:Op zondag 20 september 2015 10:45 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Alcohol. Na de zwangerschap dan he.
Ik of hij/zij?quote:Op zondag 20 september 2015 10:45 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hoezo er na? Ik dacht dat kinderen met FAS altijd heel rustig waren?quote:Op zondag 20 september 2015 10:45 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
De navelstreng wordt niet doorgeknipt,, de placenta blijft er dus aan. Tot de navelstreng afvalt bij de buik.quote:Op zondag 20 september 2015 10:54 schreef silliegirl het volgende:
Sorry hoor, maar wát is een lotusbevalling?
Ik durf niet te googlen..
Wait. Whut?quote:Op zondag 20 september 2015 11:02 schreef Mariposas het volgende:
[..]
De navelstreng wordt niet doorgeknipt,, de placenta blijft er dus aan. Tot de navelstreng afvalt bij de buik.
Jammer dat je niet googelt, Google heeft nog wel wat leuke afbeeldingen ervan.
http://www.lotusbevalling.nl/voor-en-nadelen.htmlquote:
Oh, kan je de placenta dan daarna niet alsnog als smoothie verwerken?quote:Op zondag 20 september 2015 11:08 schreef mignonne het volgende:
Lotusbevallingenvoor als placentasmoothies te furrrr gaan.
![]()
Verder heel erg eens met kwak en lot.
@wup, shit, zou het hem toch geweest zijn dan tegen het raam?ik dacht echt dat k em in de pot verloren was... IT'S ALIIIIIIIIIVE
Wellicht. Bestorven biefstuk is ook van betere kwaliteit schijnt, toch?quote:Op zondag 20 september 2015 11:09 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Oh, kan je de placenta dan daarna niet alsnog als smoothie verwerken?
En dan de nadelen "ja die zijn er niet, het kan wat lastig zijn om met de placenta om te gaan bij wassen enzo en het kraambezoek vindt het misschien wat vervelend".quote:Op zondag 20 september 2015 11:09 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
http://www.lotusbevalling.nl/voor-en-nadelen.html
Bevat geen foto's![]()
Het schijnt traumatiserend voor de baby te zijn om van zijn maatje gescheiden te worden na negen maanden
Wat de neuk? Maatje?quote:Op zondag 20 september 2015 11:09 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
http://www.lotusbevalling.nl/voor-en-nadelen.html
Bevat geen foto's![]()
Het schijnt traumatiserend voor de baby te zijn om van zijn maatje gescheiden te worden na negen maanden
Nee jij bent z'n mamaatje. Dat is net wat anders.quote:Op zondag 20 september 2015 11:13 schreef Skittles het volgende:
[..]
Wat de neuk? Maatje?
Ik ben mijn baby's maatje![]()
!!
Maar goed echt on a serious note. Dat ding wordt vaak ietwat bewerkt en ingepakt in plastic en tasjes en doeken en weet ik veel wat. Bij veel kinderen die op die manier geboren worden valt de navelstreng na een dag of 3 ofzo al af. Echt heel vreselijk enorm stinken schijnt het dus niet te doen.quote:Op zondag 20 september 2015 11:12 schreef silliegirl het volgende:
[..]
En dan de nadelen "ja die zijn er niet, het kan wat lastig zijn om met de placenta om te gaan bij wassen enzo en het kraambezoek vindt het misschien wat vervelend".
Echt, serieus. Waarom!
quote:Op zondag 20 september 2015 11:17 schreef mignonne het volgende:
En verder ben ik zelf fan van deze![]()
![]()
[ afbeelding ]
http://iheartguts.com/pro(...)abys-first-roomate#3
Baby's First Roomate![]()
Hahahah *FLATS*quote:Op zondag 20 september 2015 11:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maar goed echt on a serious note. Dat ding wordt vaak ietwat bewerkt en ingepakt in plastic en tasjes en doeken en weet ik veel wat. Bij veel kinderen die op die manier geboren worden valt de navelstreng na een dag of 3 ofzo al af. Echt heel vreselijk enorm stinken schijnt het dus niet te doen.
Ik vond het zelf alleen een uitdaging om niet te vergeten dat het ding nog aan baby vast zit zeg maarDie mensen wilden een semi-lotusgeboorte, mij best, maar toen ik dat kindje dus had aangekleed (best een hassle want waaaaarrrr laat je die navelstreng?
) tilde ik t kind op van commode om naar moeder te brengen en bedacht me nog net op tijd dat placenta nog aan kind vast zat
![]()
Die website had ik eerder moeten ontdekkenquote:Op zondag 20 september 2015 11:17 schreef mignonne het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Die zou ik zo kopen en in het wiegje leggen, serieusquote:Op zondag 20 september 2015 11:17 schreef mignonne het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
+1 op dat laatste. Ik zit op m'n werk gedraaid nu, met mijn buik parallel aan het bureau ipv er naar toe. Ziet er vast raar uit, maar anders past het niet!quote:Op zondag 20 september 2015 11:21 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Hahahah *FLATS*
Ik doe ook een halve (of hele, afhankelijk van wat goed voelt) lotusgeboorte. Ik zie de noodzaak van het losknippen niet zo. Het kraambezoek kan wat dat betreft lekker in de stront zakken, die zijn de eerste dagen toch niet welkom en daarna dealen ze maar met de baby zoals 'ie is. Blijven ze er misschien ook nog wat langer af
In other news: ik word te dik om aan mijn bureau te zittenVoel de hele tijd trappelende voetjes tegen de bureaurand. Helaas bergen huiswerk
Gefeliciteerdquote:Op zondag 20 september 2015 10:18 schreef Jagärtrut het volgende:
In een plastic tasje? Holy fuck, dat wil je echt nooit meer openmaken....quote:Op zondag 20 september 2015 11:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maar goed echt on a serious note. Dat ding wordt vaak ietwat bewerkt en ingepakt in plastic en tasjes en doeken en weet ik veel wat. Bij veel kinderen die op die manier geboren worden valt de navelstreng na een dag of 3 ofzo al af. Echt heel vreselijk enorm stinken schijnt het dus niet te doen.
Ik vond het zelf alleen een uitdaging om niet te vergeten dat het ding nog aan baby vast zit zeg maarDie mensen wilden een semi-lotusgeboorte, mij best, maar toen ik dat kindje dus had aangekleed (best een hassle want waaaaarrrr laat je die navelstreng?
) tilde ik t kind op van commode om naar moeder te brengen en bedacht me nog net op tijd dat placenta nog aan kind vast zat
![]()
Preciesquote:Op zondag 20 september 2015 11:31 schreef Mariposas het volgende:
[..]
In een plastic tasje? Holy fuck, dat wil je echt nooit meer openmaken....
Ach, ieder z;n ding met een lotusgeboorte. Je moet vooral je gevoel daarin volgen. Want ik geloof wel dat als je je als moeder positief en zeker voelt dit doorwerkt naar je baby. Ik heb alleen nog geen wetenschappelijk artikel gezien waarin de meerwaarde van een lotusbevalling wordt bewezen. Ik zie dus de noodzaak niet van de placenta laten vastzitten. Had zelf weinig moeite met de placenta (nog een leuk foto'tje van gemaakt, vond het wel mooi om dat huisje te zien waar hij 9 maanden in had gewoond), maar ik heb wel vriendelijk bedankt toen ze vroegen of ik 'm wilde bewaren.
Nee maar wel in de vliezenquote:Op zondag 20 september 2015 11:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Hij woont toch niet ín de placenta
mijn man is met vrienden en honden naar het strand. Ik heb de afwas gedaan, keuken geboend, bed verschoond, was gedaan, stofgezogen. So much for bedrust..
En toen stond ik op en voelde wat vocht lopen.. ruikt niet naar urine maar ook niet zoet, denk afscheiding, maar ik ga voor de zekerheid toch maar wat opvangen(hoe zoet is zoet trouwens? Suikerspin geur zoet? Newbie)
Ik heb me suf gesnuffeld, maar rook niets zoets. Wel zag ik vlokjes.quote:Op zondag 20 september 2015 11:44 schreef Cassandra87 het volgende:
mijn man is met vrienden en honden naar het strand. Ik heb de afwas gedaan, keuken geboend, bed verschoond, was gedaan, stofgezogen. So much for bedrust..
En toen stond ik op en voelde wat vocht lopen.. ruikt niet naar urine maar ook niet zoet, denk afscheiding, maar ik ga voor de zekerheid toch maar wat opvangen(hoe zoet is zoet trouwens? Suikerspin geur zoet? Newbie)
Dat laatste idd dusquote:Op zondag 20 september 2015 11:47 schreef -Spring het volgende:
Ik denk dat afknippen 'natuurlijker' is dan laten zitten, als je dat als argument aanvoert. (Amdere) zoogdieren bijten 'm ook los.
Opeten doen ze idd ook, maar da's volgens mij meer om te voorkomen dat roofdieren op de geur van het nest afkomen dan om omdat de placenta vol voedingsstoffen zit.
hahaha, ja zo kan je 'zoet' ook omschrijven.quote:Op zondag 20 september 2015 11:57 schreef gestreeptestoel het volgende:
Cassandra, ik vond t naar sperma ruiken de vorige keer
Jeeeej!quote:Op zondag 20 september 2015 10:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Dan mis je compleet het punt. Ik weet dondersgoed welk traject LB heeft doorstaan. Het gaat me juist om dat opbieden tegen elkaar, dat is nergens voor nodig. En dat is precies wat je nu bij mij doet, niet echt netjes. Ik zeg nergens dat ik al heel lang bezig ben, alleen dat ik zo'n opmerking confronterend vind.quote:Op zondag 20 september 2015 08:50 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Nou sorry maar dit vind ik dan weer een stomme opmerking tegen iemand bij wie het nou ook niet bepaald vanzelf is gegaan. Het is heel vervelend dat het lang duurt allemaal maar je bent ook niet begonnen op je 25e ofzo en staat nu 8 jaar later 'met lege handen'.
Je staat ook altijd klaar om me nog dat laatste duwtje onder de bus te geven he?quote:Op zondag 20 september 2015 10:34 schreef kwakz0r het volgende:
Over gevoeligheden mbt zwnager zijn/onvervulde kinderwens/leeftijd
Tsja, knuppel/hoenderhok wellicht, maar misschien moet je dan niet meelezen in Z&G? Zulke opmerkingen moeten hier echt zonder twee keer nadenken of schuldgevoel geplaatst kunnen worden hoor... Ik denk dat iedereen hier begrijpt dat het heel erg is als je een kinderwens hebt sie niet vervuld is of als je in de MMM zit, maar dit topic is er voor dames die (soms ook via die route) nu een baby in hun buik, en dan moet je gewoon ku nen klagen over kleine kwaaltjes zonder de disclaimer 'dat je weet hoe gelukkig je je mag prijzen dat je uberhaupt zwnager bent'
Placenta en navelstreng nog intact bij geboorte placenta tot een x aantal uur/dagen erna en dat er dan daarna afgenaveld wordt. In het geval van deze mensen ging het om 6 uur, en was het een cultureel bepaalde handeling en niet vanuit een soort natuur-overtuiging of hoe zeg je dat.quote:Op zondag 20 september 2015 12:03 schreef Dot. het volgende:
Gefeliciteerd jagar!![]()
Wat is dan een semi lotus mignonne? Ik was heel blij toen dat stompje eraf viel. Brr stinkding
Ah dan valt 6 uur nog wel mee met de stank denk ik. Waar laat je hem dan als hij mee moet in de Maxi cosi? Lekker warm als kruikje?quote:Op zondag 20 september 2015 12:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Placenta en navelstreng nog intact bij geboorte placenta tot een x aantal uur/dagen erna en dat er dan daarna afgenaveld wordt. In het geval van deze mensen ging het om 6 uur, en was het een cultureel bepaalde handeling en niet vanuit een soort natuur-overtuiging of hoe zeg je dat.
Ghehequote:Op zondag 20 september 2015 12:13 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ah dan valt 6 uur nog wel mee met de stank denk ik. Waar laat je hem dan als hij mee moet in de Maxi cosi? Lekker warm als kruikje?
Wat een leuke naam! Gefeliciteerd met kleine Tomquote:Op zondag 20 september 2015 10:18 schreef Jagärtrut het volgende:
nee dat niet dus ik denk dat het afscheiding isquote:Op zondag 20 september 2015 12:00 schreef Limone het volgende:
[..]
hahaha, ja zo kan je 'zoet' ook omschrijven.![]()
Als je op je hand blaast (met je mond open op je hand en dan 'blazen') , Cassandra, komt er dan nog meer uit?
Ik vond het niet echt zoet ruiken. Het was gewoon kleur- en geurloos en warm.quote:Op zondag 20 september 2015 11:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Oh jawel hoor. Die schuif je meestal gewoon opzij en dan kan baby gewoon geboren worden. En als ie echt strak zit kan baby ook dmv een soort koprol geboren worden. Werkt als een trein.quote:Op zondag 20 september 2015 12:15 schreef -Bubseltje- het volgende:
Met een navelstreng om de nek lukt zo'n lotusbevalling niet zeker?
Jagar gefeliciteerd met Tom!
Ik kreeg vorige week die brief, ook hier dus nogal laat aangevraagd en ik heb ergens in april mijn zwangerschap al aangekondigd.quote:Op zondag 20 september 2015 12:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Hm ik heb rond zestien weken mijn verlof aangevraagd. Rond 22 weken heb ik hier goedkeuring voor gehad. Nu krijg ik een brief van het uwv dat mijn werkgever de 17e verlof heeft aangevraagd en dat het beoordelen van de uitkering acht weken in beslag neemt.
Ik hoop maar dat ze tussentijds gewoon betalenzal wel, ik heb een vast contract bij de gemeente en over t algemeen zijn die wel goed in regelen, maar t staat wel knullig dat ze de aanvraag al 20 weken hebben en nu pas melding doen bij t uwv
zijn ze wel sneller, ik heb al verlof :p werkgever mag t ook pas x aantal weken van te voren aanvragen. Maar als t goed is krijg ik ook gewoon betaald vanuit de werkgever. Kreeg althans wel een bevestiging van mijn declaratie reiskosten. Ik zal t meemaken dinsdagquote:Op zondag 20 september 2015 13:00 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik kreeg vorige week die brief, ook hier dus nogal laat aangevraagd en ik heb ergens in april mijn zwangerschap al aangekondigd.
Maar in mijn geval betaalt mn werkgever mijn salaris door en krijgen zij 't geld van t uwv weer. Allemaal prima, dan ist aan hen als ze 't laat regelen.
Nou dan snap ik het punt wat je over probeert te brengen niet nee, want je doet er zelf net zo hard aan mee met je vorige post.quote:Op zondag 20 september 2015 12:02 schreef MaJo het volgende:
Dan mis je compleet het punt. Ik weet dondersgoed welk traject LB heeft doorstaan. Het gaat me juist om dat opbieden tegen elkaar, dat is nergens voor nodig. En dat is precies wat je nu bij mij doet, niet echt netjes. Ik zeg nergens dat ik al heel lang bezig ben, alleen dat ik zo'n opmerking confronterend vind.
Enlighten me?quote:Op zondag 20 september 2015 13:04 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Nou dan snap ik het punt wat je over probeert te brengen niet nee, want je doet er zelf net zo hard aan mee met je vorige post.
"Ik ben x aantal jaar en ik ben pas zwanger van m'n tweede"quote:
"Ik ben 31 en zwanger van de 3e"quote:
Dit dusquote:Op zondag 20 september 2015 13:09 schreef Skittles het volgende:
[..]
"Ik ben x aantal jaar en ik ben pas zwanger van m'n tweede"
"Dus?!?! Ik ben x aantal jaar en BEN nog niet eens zwanger van m'n eerste!!"
Is ook opbieden, in mijn ogen.
Ik kreeg die brief toen ik al 6 weken verlof had en net bevallen wasquote:Op zondag 20 september 2015 12:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Hm ik heb rond zestien weken mijn verlof aangevraagd. Rond 22 weken heb ik hier goedkeuring voor gehad. Nu krijg ik een brief van het uwv dat mijn werkgever de 17e verlof heeft aangevraagd en dat het beoordelen van de uitkering acht weken in beslag neemt.
Ik hoop maar dat ze tussentijds gewoon betalenzal wel, ik heb een vast contract bij de gemeente en over t algemeen zijn die wel goed in regelen, maar t staat wel knullig dat ze de aanvraag al 20 weken hebben en nu pas melding doen bij t uwv
Ik heb dus weken geen geld gehad, omdat mijn werk nog niks had aangevraagd. Kreeg t later wel met terugwerkende krachtquote:Op zondag 20 september 2015 12:57 schreef Cassandra87 het volgende:
en mij gaat het erom dat je ermee komt in het Z&G topic. dat is het énige waar ik op reageer, het is begrijpelijk maar ook een beetje een killjoy voor mensen die hier vrolijk of soms minder vrolijk zwanger zijn.quote:Op zondag 20 september 2015 12:02 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd Jagar! Mooie naam
Toch nog even reageren op een paar dingen die gezegd zijn.
[..]
Dan mis je compleet het punt. Ik weet dondersgoed welk traject LB heeft doorstaan. Het gaat me juist om dat opbieden tegen elkaar, dat is nergens voor nodig. En dat is precies wat je nu bij mij doet, niet echt netjes. Ik zeg nergens dat ik al heel lang bezig ben, alleen dat ik zo'n opmerking confronterend vind.
[..]
Je staat ook altijd klaar om me nog dat laatste duwtje onder de bus te geven he?
Het gaat niet om kwaaltjes, het gaat om dat wedstrijdelement altijd. Als iemand baalt dat ie al 60 dagen niet ongesteld is dan is er altijd wel iemand die het nog erger heeft gehad. Dat stoort me.
En je hebt gelijk dat ik hier dan niet hoor mee te lezenHad ook niet verwacht dat het zo hoog zat maar die opmerking raakte me opeens. Heeft er ook mee te maken dat bijna dagelijks iemand op Facebook weer zwanger is. Ik voel me echt nooit oud maar dan is het opeens wel confronterend.
Verder wil ik het topic niet kapen
Ah ok mijn dame had er wel last van en moest daarom met een keizersnede geboren worden. Vandaar mijn vraagquote:Op zondag 20 september 2015 12:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Die schuif je meestal gewoon opzij en dan kan baby gewoon geboren worden. En als ie echt strak zit kan baby ook dmv een soort koprol geboren worden. Werkt als een trein.
Ongeveer een kwart van de baby's wordt geboren met de ns om de nek. Komt heel veel voor en is zeer zelden erg verder.
Ik had mijn salaris al gehad toen ik die brief kreegquote:Op zondag 20 september 2015 12:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Je kan het bij het UWV pas x aantal weken van te voren aanvragen.quote:Op zondag 20 september 2015 12:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Wauw, precies wat ik bedoelde maar niet kon verwoorden.quote:Op zondag 20 september 2015 14:11 schreef L-E het volgende:
Majo, het is logisch dat het je raakt, echtMaar je mag je zelf daarin wat beter beschermen: haal de gevoelige topics anders gewoon even uit je lijst, als je de grote dingen mee wil krijgen is er het update-topic, is dat iets? Ik denk niet dat iemand hier probeert jou het laatste duwtje onder de bus te geven, ik denk dat dit onderwerp voor jou zo omgeven is met veel heftige emotie dat dingen veel harder binnen komen dan ze bedoeld zijn en je jouw eigen aandeel hierin moeilijk kan zien.
Een ieder voelt zijn eigen leed het zwaarst, daar ben ik van overtuigd, en daarom is vergelijken ook zo zinloos. Maar juist omdat we allemaal weten hoe heftig en moeilijk zwanger worden en zwanger zijn soms is, laten we elkaar gewoon steunen en toejuichen. Want het geluk van de een heeft niets te maken met het leed van de ander.
Kumbaya!
Gefeliciteerd!!!quote:Op zondag 20 september 2015 10:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Mooi omschreven.quote:Op zondag 20 september 2015 14:11 schreef L-E het volgende:
Majo, het is logisch dat het je raakt, echtMaar je mag je zelf daarin wat beter beschermen: haal de gevoelige topics anders gewoon even uit je lijst, als je de grote dingen mee wil krijgen is er het update-topic, is dat iets? Ik denk niet dat iemand hier probeert jou het laatste duwtje onder de bus te geven, ik denk dat dit onderwerp voor jou zo omgeven is met veel heftige emotie dat dingen veel harder binnen komen dan ze bedoeld zijn en je jouw eigen aandeel hierin moeilijk kan zien.
Een ieder voelt zijn eigen leed het zwaarst, daar ben ik van overtuigd, en daarom is vergelijken ook zo zinloos. Maar juist omdat we allemaal weten hoe heftig en moeilijk zwanger worden en zwanger zijn soms is, laten we elkaar gewoon steunen en toejuichen. Want het geluk van de een heeft niets te maken met het leed van de ander.
Kumbaya!
Hier precies zo, denk dat dat niet anders kan.quote:Op zondag 20 september 2015 12:57 schreef Cassandra87 het volgende:
klopt, dat zeg ik een post verderop ook, vond alleen tijdens t verlof erg laat maar t kan dus nog laterquote:Op zondag 20 september 2015 14:25 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Je kan het bij het UWV pas x aantal weken van te voren aanvragen.
(Althans 5 en 3 jaar geleden was dat zo, bij de eerste 6 juli uitgerekend, kon het pas begin mei aanvragen).
Sowieso bij een baan is het meestal zo dat de werkgever doorbetaald en dat die het geld van het UWV ook krijgt.
Van harte gefeliciteerd Jager! Heeft de laatste wandeling misschien toch z'n werk gedaanquote:Op zondag 20 september 2015 10:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Je kunt kijken of er een stichting babyhope inzamelpunt bij je in de buurt is?quote:Op zondag 20 september 2015 15:02 schreef gestreeptestoel het volgende:
Wie wilde er de overige spullen uit t kraampakket?
Ik heb nog n mix v 2 pakketten. 1e x ziekenhuis bevalling en dit keer thuis
Weet ik. Er zit hier ergens n punt.quote:Op zondag 20 september 2015 15:30 schreef WupWup het volgende:
[..]
Je kunt kijken of er een stichting babyhope inzamelpunt bij je in de buurt is?
ja mooi. Ik heb idd een paar keer iets vergelijkbaars getikt en weer weggehaald uiteindelijk.quote:Op zondag 20 september 2015 14:11 schreef L-E het volgende:
Kumbaya!
Ja daar zit ik ook mee. Ik denk dat de zijkant nog in het bedje moet voor de eerste week. Ben bang dat de baby anders straks onder het bed ligt te kijkenquote:Op zondag 20 september 2015 19:05 schreef pinquit het volgende:
Helemaal blij met de vorderingen in de baby nook in de slaapkamer, zet lief t bed op klossenallejemig wat ziet dat eruit. Aanschuifbedje heeft zo ook geen zin meer :'D
Nu al blij als de kraamhulp weg is straks
Ja heb nu ook t zijkantje er in zitten. Ik bedacht me dat de kinderwagen misschien hoger komt dan t bedje, lijkt me makkelijker dan in de eerste week.quote:Op zondag 20 september 2015 19:07 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja daar zit ik ook mee. Ik denk dat de zijkant nog in het bedje moet voor de eerste week. Ben bang dat de baby anders straks onder het bed ligt te kijken![]()
Mijn man vroeg of hij niet beter een loopgraaf rondom het bed kon gravenvoor de kraam om in te werken.
Oh wacht je bent al met verlof. Dan is het wel laat aangevraagd idd!quote:Op zondag 20 september 2015 14:58 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
klopt, dat zeg ik een post verderop ook, vond alleen tijdens t verlof erg laat maar t kan dus nog later
Je zou wellicht de co-sleeper ook op blokken/kratjes oid kunnen zetten? Zolang dat ding bevestigd zit aan het bed kan dat geen kwaad.quote:Op zondag 20 september 2015 19:05 schreef pinquit het volgende:
Helemaal blij met de vorderingen in de baby nook in de slaapkamer, zet lief t bed op klossenallejemig wat ziet dat eruit. Aanschuifbedje heeft zo ook geen zin meer :'D
Nu al blij als de kraamhulp weg is straks
Bierkratjes. Altijd gezellig. Zou ik gaan voor schultenbrauquote:Op zondag 20 september 2015 19:23 schreef silliegirl het volgende:
Ons bed past dus niet op de klossen, poten van 't bed zijn te breed. Moeten we ook nog wat op bedenken.
Schultenbrau hahahahaquote:Op zondag 20 september 2015 19:29 schreef Estrys het volgende:
[..]
Bierkratjes. Altijd gezellig. Zou ik gaan voor schultenbrau![]()
quote:Op zondag 20 september 2015 19:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Schultenbrau hahahaha♡ dat maakt het wel echt ja
lamb wat leuk!
Ik kreeg vandaag een klein tasje met wat kleertjes van mn schoonzusje. Zo lief ♡
Ooh leuk!quote:Op zondag 20 september 2015 19:31 schreef Lamb29 het volgende:
Wij aan voor een extra matras op het bed. Nu ook een bed zonder poten dus echt een ramp om op klossen te zetten. (En na dat gedoe de vorige keer durf ik dat ook niet meer.)
Matras er dus op voor kraam/verloskundige en tussendoor eraf. Anders is het sowieso ook veel te veel geklim in en uit bed
En![]()
zo'n leuk nieuws gisteren..
Marcek's nichtje is ook zwanger.. (Voelt meer als zijn zus dan nichtje) en we zijn gewoon op dezelfde dag uitgerekendTegelijk besloten de pil eruit te gooien, beide ronde 2
Familie grapte al of we tegelijk in dezelfde stroomstoring zaten
Nah dat hangt er maar net van af hoorquote:Op zondag 20 september 2015 20:36 schreef Lamb29 het volgende:
Noh twijfel kickte dus in.. Hoog bed nu dus * Dat zal toch wel?! *
Niet dus....
Met een extra matras komt het op 68/70 uit en ik las dat het 75 of 80 moet zijn tegenwoordig
De verloskundige of kraamhulp zal toch zeker niet met een rolmaat naast je bed staan of wel?quote:Op zondag 20 september 2015 21:06 schreef Lamb29 het volgende:
Ik keek inderdaad net op de site van de kraamzorg en daar staat 70cm![]()
Dan halen we wel een dekmatras erbij als ze over die 2cm vallen
Ik heb sowieso een abonnementje zh vanaf 36wk
ja psies dat dacht ik me te herinneren. O lag in stuit toch?quote:Op zondag 20 september 2015 21:06 schreef Lamb29 het volgende:
Ik keek inderdaad net op de site van de kraamzorg en daar staat 70cm![]()
Dan halen we wel een dekmatras erbij als ze over die 2cm vallen
Ik heb sowieso een abonnementje zh vanaf 36wk
Kijk, valt het toch een soort van mee met mn zeef geheugenquote:Op zondag 20 september 2015 21:16 schreef Lamb29 het volgende:
KijkKomt helemaal goed dan!
Klopt Mignonne... Ze lag in stuit en mislukte draaipoging. (Never nooit meer!)
Daarna geplande KS
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |