en mij gaat het erom dat je ermee komt in het Z&G topic. dat is het énige waar ik op reageer, het is begrijpelijk maar ook een beetje een killjoy voor mensen die hier vrolijk of soms minder vrolijk zwanger zijn.quote:Op zondag 20 september 2015 12:02 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd Jagar! Mooie naam
Toch nog even reageren op een paar dingen die gezegd zijn.
[..]
Dan mis je compleet het punt. Ik weet dondersgoed welk traject LB heeft doorstaan. Het gaat me juist om dat opbieden tegen elkaar, dat is nergens voor nodig. En dat is precies wat je nu bij mij doet, niet echt netjes. Ik zeg nergens dat ik al heel lang bezig ben, alleen dat ik zo'n opmerking confronterend vind.
[..]
Je staat ook altijd klaar om me nog dat laatste duwtje onder de bus te geven he?
Het gaat niet om kwaaltjes, het gaat om dat wedstrijdelement altijd. Als iemand baalt dat ie al 60 dagen niet ongesteld is dan is er altijd wel iemand die het nog erger heeft gehad. Dat stoort me.
En je hebt gelijk dat ik hier dan niet hoor mee te lezenHad ook niet verwacht dat het zo hoog zat maar die opmerking raakte me opeens. Heeft er ook mee te maken dat bijna dagelijks iemand op Facebook weer zwanger is. Ik voel me echt nooit oud maar dan is het opeens wel confronterend.
Verder wil ik het topic niet kapen
Ah ok mijn dame had er wel last van en moest daarom met een keizersnede geboren worden. Vandaar mijn vraagquote:Op zondag 20 september 2015 12:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Die schuif je meestal gewoon opzij en dan kan baby gewoon geboren worden. En als ie echt strak zit kan baby ook dmv een soort koprol geboren worden. Werkt als een trein.
Ongeveer een kwart van de baby's wordt geboren met de ns om de nek. Komt heel veel voor en is zeer zelden erg verder.
Ik had mijn salaris al gehad toen ik die brief kreegquote:Op zondag 20 september 2015 12:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Hm ik heb rond zestien weken mijn verlof aangevraagd. Rond 22 weken heb ik hier goedkeuring voor gehad. Nu krijg ik een brief van het uwv dat mijn werkgever de 17e verlof heeft aangevraagd en dat het beoordelen van de uitkering acht weken in beslag neemt.
Ik hoop maar dat ze tussentijds gewoon betalenzal wel, ik heb een vast contract bij de gemeente en over t algemeen zijn die wel goed in regelen, maar t staat wel knullig dat ze de aanvraag al 20 weken hebben en nu pas melding doen bij t uwv
Je kan het bij het UWV pas x aantal weken van te voren aanvragen.quote:Op zondag 20 september 2015 12:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Hm ik heb rond zestien weken mijn verlof aangevraagd. Rond 22 weken heb ik hier goedkeuring voor gehad. Nu krijg ik een brief van het uwv dat mijn werkgever de 17e verlof heeft aangevraagd en dat het beoordelen van de uitkering acht weken in beslag neemt.
Ik hoop maar dat ze tussentijds gewoon betalenzal wel, ik heb een vast contract bij de gemeente en over t algemeen zijn die wel goed in regelen, maar t staat wel knullig dat ze de aanvraag al 20 weken hebben en nu pas melding doen bij t uwv
Wauw, precies wat ik bedoelde maar niet kon verwoorden.quote:Op zondag 20 september 2015 14:11 schreef L-E het volgende:
Majo, het is logisch dat het je raakt, echtMaar je mag je zelf daarin wat beter beschermen: haal de gevoelige topics anders gewoon even uit je lijst, als je de grote dingen mee wil krijgen is er het update-topic, is dat iets? Ik denk niet dat iemand hier probeert jou het laatste duwtje onder de bus te geven, ik denk dat dit onderwerp voor jou zo omgeven is met veel heftige emotie dat dingen veel harder binnen komen dan ze bedoeld zijn en je jouw eigen aandeel hierin moeilijk kan zien.
Een ieder voelt zijn eigen leed het zwaarst, daar ben ik van overtuigd, en daarom is vergelijken ook zo zinloos. Maar juist omdat we allemaal weten hoe heftig en moeilijk zwanger worden en zwanger zijn soms is, laten we elkaar gewoon steunen en toejuichen. Want het geluk van de een heeft niets te maken met het leed van de ander.
Kumbaya!
Gefeliciteerd!!!quote:Op zondag 20 september 2015 10:18 schreef Jagärtrut het volgende:
vannacht om 5 uur is onze zoon Tom geboren. 4130 gram, en alles erop en eraan... Enorm moe, maar enorm voldaan...
Mooi omschreven.quote:Op zondag 20 september 2015 14:11 schreef L-E het volgende:
Majo, het is logisch dat het je raakt, echtMaar je mag je zelf daarin wat beter beschermen: haal de gevoelige topics anders gewoon even uit je lijst, als je de grote dingen mee wil krijgen is er het update-topic, is dat iets? Ik denk niet dat iemand hier probeert jou het laatste duwtje onder de bus te geven, ik denk dat dit onderwerp voor jou zo omgeven is met veel heftige emotie dat dingen veel harder binnen komen dan ze bedoeld zijn en je jouw eigen aandeel hierin moeilijk kan zien.
Een ieder voelt zijn eigen leed het zwaarst, daar ben ik van overtuigd, en daarom is vergelijken ook zo zinloos. Maar juist omdat we allemaal weten hoe heftig en moeilijk zwanger worden en zwanger zijn soms is, laten we elkaar gewoon steunen en toejuichen. Want het geluk van de een heeft niets te maken met het leed van de ander.
Kumbaya!
Hier precies zo, denk dat dat niet anders kan.quote:Op zondag 20 september 2015 12:57 schreef Cassandra87 het volgende:
klopt, dat zeg ik een post verderop ook, vond alleen tijdens t verlof erg laat maar t kan dus nog laterquote:Op zondag 20 september 2015 14:25 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Je kan het bij het UWV pas x aantal weken van te voren aanvragen.
(Althans 5 en 3 jaar geleden was dat zo, bij de eerste 6 juli uitgerekend, kon het pas begin mei aanvragen).
Sowieso bij een baan is het meestal zo dat de werkgever doorbetaald en dat die het geld van het UWV ook krijgt.
Van harte gefeliciteerd Jager! Heeft de laatste wandeling misschien toch z'n werk gedaanquote:Op zondag 20 september 2015 10:18 schreef Jagärtrut het volgende:
vannacht om 5 uur is onze zoon Tom geboren. 4130 gram, en alles erop en eraan... Enorm moe, maar enorm voldaan...
Je kunt kijken of er een stichting babyhope inzamelpunt bij je in de buurt is?quote:Op zondag 20 september 2015 15:02 schreef gestreeptestoel het volgende:
Wie wilde er de overige spullen uit t kraampakket?
Ik heb nog n mix v 2 pakketten. 1e x ziekenhuis bevalling en dit keer thuis
Weet ik. Er zit hier ergens n punt.quote:Op zondag 20 september 2015 15:30 schreef WupWup het volgende:
[..]
Je kunt kijken of er een stichting babyhope inzamelpunt bij je in de buurt is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |