abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156237462
Jagar proficiat! Leuke naam!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_156237482
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 11:09 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

http://www.lotusbevalling.nl/voor-en-nadelen.html
Bevat geen foto's ;)
Het schijnt traumatiserend voor de baby te zijn om van zijn maatje gescheiden te worden na negen maanden :')
Wat de neuk? Maatje?
Ik ben mijn baby's maatje :( :( !!
pi_156237497
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 11:13 schreef Skittles het volgende:

[..]

Wat de neuk? Maatje?
Ik ben mijn baby's maatje :( :( !!
Nee jij bent z'n mamaatje. Dat is net wat anders. :P
pi_156237543
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 11:12 schreef silliegirl het volgende:

[..]

En dan de nadelen "ja die zijn er niet, het kan wat lastig zijn om met de placenta om te gaan bij wassen enzo en het kraambezoek vindt het misschien wat vervelend".

}:| Echt, serieus. Waarom!
Maar goed echt on a serious note. Dat ding wordt vaak ietwat bewerkt en ingepakt in plastic en tasjes en doeken en weet ik veel wat. Bij veel kinderen die op die manier geboren worden valt de navelstreng na een dag of 3 ofzo al af. Echt heel vreselijk enorm stinken schijnt het dus niet te doen.
Ik vond het zelf alleen een uitdaging om niet te vergeten dat het ding nog aan baby vast zit zeg maar :') Die mensen wilden een semi-lotusgeboorte, mij best, maar toen ik dat kindje dus had aangekleed (best een hassle want waaaaarrrr laat je die navelstreng? :') ) tilde ik t kind op van commode om naar moeder te brengen en bedacht me nog net op tijd dat placenta nog aan kind vast zat :') :X
:)
pi_156237552
En verder ben ik zelf fan van deze O+ O+

http://iheartguts.com/pro(...)abys-first-roomate#3

Baby's First Roomate :D O+
  zondag 20 september 2015 @ 11:17:41 #206
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156237564
Gefeliciteerd Jäger! *G* Tom O+
pi_156237598
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 11:17 schreef mignonne het volgende:

[ afbeelding ]

_O- _O- _O-

Ik ga stuk.

Nah, ik denk dat ieder moet doen wat hij/zij goed acht, maar de placenta aan mijn baby laten hangen gaat mij te ver hoor. :@
pi_156237651
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 11:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar goed echt on a serious note. Dat ding wordt vaak ietwat bewerkt en ingepakt in plastic en tasjes en doeken en weet ik veel wat. Bij veel kinderen die op die manier geboren worden valt de navelstreng na een dag of 3 ofzo al af. Echt heel vreselijk enorm stinken schijnt het dus niet te doen.
Ik vond het zelf alleen een uitdaging om niet te vergeten dat het ding nog aan baby vast zit zeg maar :') Die mensen wilden een semi-lotusgeboorte, mij best, maar toen ik dat kindje dus had aangekleed (best een hassle want waaaaarrrr laat je die navelstreng? :') ) tilde ik t kind op van commode om naar moeder te brengen en bedacht me nog net op tijd dat placenta nog aan kind vast zat :') :X
Hahahah *FLATS* _O-

Ik doe ook een halve (of hele, afhankelijk van wat goed voelt) lotusgeboorte. Ik zie de noodzaak van het losknippen niet zo. Het kraambezoek kan wat dat betreft lekker in de stront zakken, die zijn de eerste dagen toch niet welkom en daarna dealen ze maar met de baby zoals 'ie is. Blijven ze er misschien ook nog wat langer af O-)

In other news: ik word te dik om aan mijn bureau te zitten :@ Voel de hele tijd trappelende voetjes tegen de bureaurand. Helaas bergen huiswerk -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Bloesem. op 20-09-2015 11:33:04 ]
  zondag 20 september 2015 @ 11:21:39 #209
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156237653
quote:

[ afbeelding ]

Die website had ik eerder moeten ontdekken O+ Beetje duur wellicht, maar echt perfecte stage-afscheidskadootjes :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156237672
quote:

[ afbeelding ]

Die zou ik zo kopen en in het wiegje leggen, serieus O+
En dan iedereens blik fotograferen zodra ze dat ding zien liggen O+
pi_156237682
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 11:21 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Hahahah *FLATS* _O-

Ik doe ook een halve (of hele, afhankelijk van wat goed voelt) lotusgeboorte. Ik zie de noodzaak van het losknippen niet zo. Het kraambezoek kan wat dat betreft lekker in de stront zakken, die zijn de eerste dagen toch niet welkom en daarna dealen ze maar met de baby zoals 'ie is. Blijven ze er misschien ook nog wat langer af :)

In other news: ik word te dik om aan mijn bureau te zitten :@ Voel de hele tijd trappelende voetjes tegen de bureaurand. Helaas bergen huiswerk -O-
+1 op dat laatste. Ik zit op m'n werk gedraaid nu, met mijn buik parallel aan het bureau ipv er naar toe. Ziet er vast raar uit, maar anders past het niet!
  zondag 20 september 2015 @ 11:27:17 #212
50430 Yuki
Student Midwife
pi_156237758
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 10:18 schreef Jagärtrut het volgende:
:W vannacht om 5 uur is onze zoon Tom geboren. 4130 gram, en alles erop en eraan... Enorm moe, maar enorm voldaan...
Gefeliciteerd *G* Rap gegaan ineens!
Heel veel geluk en een voorspoedig herstel :*
♥ || Baby catcher in training || ♥
  zondag 20 september 2015 @ 11:31:59 #213
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156237831
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 11:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

In een plastic tasje? Holy fuck, dat wil je echt nooit meer openmaken....

Ach, ieder z;n ding met een lotusgeboorte. Je moet vooral je gevoel daarin volgen. Want ik geloof wel dat als je je als moeder positief en zeker voelt dit doorwerkt naar je baby. Ik heb alleen nog geen wetenschappelijk artikel gezien waarin de meerwaarde van een lotusbevalling wordt bewezen. Ik zie dus de noodzaak niet van de placenta laten vastzitten. Had zelf weinig moeite met de placenta (nog een leuk foto'tje van gemaakt, vond het wel mooi om dat huisje te zien waar hij 9 maanden in had gewoond), maar ik heb wel vriendelijk bedankt toen ze vroegen of ik 'm wilde bewaren. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156237921
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 11:31 schreef Mariposas het volgende:

[..]

In een plastic tasje? Holy fuck, dat wil je echt nooit meer openmaken....

Ach, ieder z;n ding met een lotusgeboorte. Je moet vooral je gevoel daarin volgen. Want ik geloof wel dat als je je als moeder positief en zeker voelt dit doorwerkt naar je baby. Ik heb alleen nog geen wetenschappelijk artikel gezien waarin de meerwaarde van een lotusbevalling wordt bewezen. Ik zie dus de noodzaak niet van de placenta laten vastzitten. Had zelf weinig moeite met de placenta (nog een leuk foto'tje van gemaakt, vond het wel mooi om dat huisje te zien waar hij 9 maanden in had gewoond), maar ik heb wel vriendelijk bedankt toen ze vroegen of ik 'm wilde bewaren. :)
Precies :Y zolang ik niet aan de placentasmoothies enzo hoef vind ik het best :P
En lotusgeboorte heb ik niets op tegen, helemaal zelf weten. Eten en capsuleren en zulks van placenta heb ik wel wat meer moeite mee. Ook dat moet je zelf weten verder, maar daar kun je een redelijk onderbouwde discussie over voeren waarom je t niet zou moeten doen zeg maar. Voornamelijk gebaseerd op hygiëne maar ook op de theorie van orgaanvlees en afvalstoffen enz enz.
pi_156238037
Hij woont toch niet ín de placenta :o

mijn man is met vrienden en honden naar het strand. Ik heb de afwas gedaan, keuken geboend, bed verschoond, was gedaan, stofgezogen. So much for bedrust..
En toen stond ik op en voelde wat vocht lopen.. ruikt niet naar urine maar ook niet zoet, denk afscheiding, maar ik ga voor de zekerheid toch maar wat opvangen :') (hoe zoet is zoet trouwens? Suikerspin geur zoet? Newbie)
pi_156238068
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 11:44 schreef Cassandra87 het volgende:

mijn man is met vrienden en honden naar het strand. Ik heb de afwas gedaan, keuken geboend, bed verschoond, was gedaan, stofgezogen. So much for bedrust..
En toen stond ik op en voelde wat vocht lopen.. ruikt niet naar urine maar ook niet zoet, denk afscheiding, maar ik ga voor de zekerheid toch maar wat opvangen :') (hoe zoet is zoet trouwens? Suikerspin geur zoet? Newbie)
Nee maar wel in de vliezen ;) Dat kun je helemaal openhouden en dan zie je dus het "huisje" van de baby.

En als je vk de placenta een beetje handig vasthoudt dan kun je ook de levensboom van je baby zien, met de ns als stam en de placenta zelf als takken/boom.
pi_156238078
Ik denk dat afknippen 'natuurlijker' is dan laten zitten, als je dat als argument aanvoert. (Amdere) zoogdieren bijten 'm ook los.

Opeten doen ze idd ook, maar da's volgens mij meer om te voorkomen dat roofdieren op de geur van het nest afkomen dan omdat de placenta vol voedingsstoffen zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 20-09-2015 11:54:05 ]
pi_156238089
Voor de liefhebbers van wollen babykleding trouwens... Bloesem wellicht? of Ela?

Ze hebben weer 100% wollen rompers en leggings bij H&M :) en tegenwoordig van goede herkomst dus dat is ook fijn
pi_156238103
quote:

Ik heb me suf gesnuffeld, maar rook niets zoets. Wel zag ik vlokjes.
pi_156238120
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 11:47 schreef -Spring het volgende:
Ik denk dat afknippen 'natuurlijker' is dan laten zitten, als je dat als argument aanvoert. (Amdere) zoogdieren bijten 'm ook los.

Opeten doen ze idd ook, maar da's volgens mij meer om te voorkomen dat roofdieren op de geur van het nest afkomen dan om omdat de placenta vol voedingsstoffen zit.
Dat laatste idd dus :Y
Bij gebrek aan kliko zeg maar :+

En vruchtwater tsja, ik vind het lang niet altijd uitgesproken zoet ruiken. Het laat zich wellicht nog het meest omschrijven als een soort amandelwater-geur ofzo? Maar vaak is t ook vrijwel geurloos.
pi_156238264
Cassandra, ik vond t naar sperma ruiken de vorige keer :X
pi_156238322
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 11:57 schreef gestreeptestoel het volgende:
Cassandra, ik vond t naar sperma ruiken de vorige keer :X
hahaha, ja zo kan je 'zoet' ook omschrijven. :D

Als je op je hand blaast (met je mond open op je hand en dan 'blazen') , Cassandra, komt er dan nog meer uit?
pi_156238340
quote:
:W vannacht om 5 uur is onze zoon Tom geboren. 4130 gram, en alles erop en eraan... Enorm moe, maar enorm voldaan...
Jeeeej! *O* ^O^

Het had dus toch doorgezet?!
  Moderator zondag 20 september 2015 @ 12:02:29 #224
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156238350
Gefeliciteerd Jagar! Mooie naam O+

Toch nog even reageren op een paar dingen die gezegd zijn.

quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 08:50 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Nou sorry maar dit vind ik dan weer een stomme opmerking tegen iemand bij wie het nou ook niet bepaald vanzelf is gegaan. Het is heel vervelend dat het lang duurt allemaal maar je bent ook niet begonnen op je 25e ofzo en staat nu 8 jaar later 'met lege handen'.
Dan mis je compleet het punt. Ik weet dondersgoed welk traject LB heeft doorstaan. Het gaat me juist om dat opbieden tegen elkaar, dat is nergens voor nodig. En dat is precies wat je nu bij mij doet, niet echt netjes. Ik zeg nergens dat ik al heel lang bezig ben, alleen dat ik zo'n opmerking confronterend vind.

quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 10:34 schreef kwakz0r het volgende:
Over gevoeligheden mbt zwnager zijn/onvervulde kinderwens/leeftijd

Tsja, knuppel/hoenderhok wellicht, maar misschien moet je dan niet meelezen in Z&G? Zulke opmerkingen moeten hier echt zonder twee keer nadenken of schuldgevoel geplaatst kunnen worden hoor... Ik denk dat iedereen hier begrijpt dat het heel erg is als je een kinderwens hebt sie niet vervuld is of als je in de MMM zit, maar dit topic is er voor dames die (soms ook via die route) nu een baby in hun buik, en dan moet je gewoon ku nen klagen over kleine kwaaltjes zonder de disclaimer 'dat je weet hoe gelukkig je je mag prijzen dat je uberhaupt zwnager bent'
Je staat ook altijd klaar om me nog dat laatste duwtje onder de bus te geven he? :')

Het gaat niet om kwaaltjes, het gaat om dat wedstrijdelement altijd. Als iemand baalt dat ie al 60 dagen niet ongesteld is dan is er altijd wel iemand die het nog erger heeft gehad. Dat stoort me.

En je hebt gelijk dat ik hier dan niet hoor mee te lezen :Y Had ook niet verwacht dat het zo hoog zat maar die opmerking raakte me opeens. Heeft er ook mee te maken dat bijna dagelijks iemand op Facebook weer zwanger is. Ik voel me echt nooit oud maar dan is het opeens wel confronterend.

Verder wil ik het topic niet kapen :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_156238367
Gefeliciteerd jagar! *O*

Wat is dan een semi lotus mignonne? Ik was heel blij toen dat stompje eraf viel. Brr stinkding :X
pi_156238385
Bij mij rook het naar niks toen er een plasje op de grond lag.
Het opgevangen vruchtwater in een zakje vond ik idd ook wel naar sperma ruiken :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_156238490
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:03 schreef Dot. het volgende:
Gefeliciteerd jagar! *O*

Wat is dan een semi lotus mignonne? Ik was heel blij toen dat stompje eraf viel. Brr stinkding :X
Placenta en navelstreng nog intact bij geboorte placenta tot een x aantal uur/dagen erna en dat er dan daarna afgenaveld wordt. In het geval van deze mensen ging het om 6 uur, en was het een cultureel bepaalde handeling en niet vanuit een soort natuur-overtuiging of hoe zeg je dat.
pi_156238546
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 12:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Placenta en navelstreng nog intact bij geboorte placenta tot een x aantal uur/dagen erna en dat er dan daarna afgenaveld wordt. In het geval van deze mensen ging het om 6 uur, en was het een cultureel bepaalde handeling en niet vanuit een soort natuur-overtuiging of hoe zeg je dat.
Ah dan valt 6 uur nog wel mee met de stank denk ik. Waar laat je hem dan als hij mee moet in de Maxi cosi? Lekker warm als kruikje? :+
pi_156238551
Gefeliciteerd Jagar! Flinke vent :)
Geniet van elkaar :) *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156238571
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 12:13 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ah dan valt 6 uur nog wel mee met de stank denk ik. Waar laat je hem dan als hij mee moet in de Maxi cosi? Lekker warm als kruikje? :+
Ghehe :D
Nouja dit kindje ging nergens heen in de uren dus och.
  zondag 20 september 2015 @ 12:15:24 #231
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_156238592
Met een navelstreng om de nek lukt zo'n lotusbevalling niet zeker?

Jagar gefeliciteerd met Tom! *O*
pi_156238597
Van harte gefeliciteerd Jagar!!! *O* *O* *O* Daar is ie dan!
pi_156238613
quote:
Wat een leuke naam! Gefeliciteerd met kleine Tom *O*
pi_156238657
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:00 schreef Limone het volgende:

[..]

hahaha, ja zo kan je 'zoet' ook omschrijven. :D

Als je op je hand blaast (met je mond open op je hand en dan 'blazen') , Cassandra, komt er dan nog meer uit?
nee dat niet dus ik denk dat het afscheiding is :Y
Maar ik hou t wel even in de gaten, tis niet alsof ik nog veel over Had zeg maar :')
pi_156238659
quote:

Ik vond het niet echt zoet ruiken. Het was gewoon kleur- en geurloos en warm.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156238724
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:15 schreef -Bubseltje- het volgende:
Met een navelstreng om de nek lukt zo'n lotusbevalling niet zeker?

Jagar gefeliciteerd met Tom! *O*
Oh jawel hoor. Die schuif je meestal gewoon opzij en dan kan baby gewoon geboren worden. En als ie echt strak zit kan baby ook dmv een soort koprol geboren worden. Werkt als een trein.

Ongeveer een kwart van de baby's wordt geboren met de ns om de nek. Komt heel veel voor en is zeer zelden erg verder. :)
pi_156238827
Bij mij gaan de navelstrengen naar een tweeling onderzoek. Geen idee meer waar het over ging :D. Heb het ondertekend toen ik in het ziekenhuis lag.
In het ziekenhuis worden de navelstrengen sowieso afgeknipt toch?
pi_156238831
R en L hadden 'm beide om de nek. Het is idd alleen ff tussen neus en lippen genoemd door de vk.
pi_156239593
Hm ik heb rond zestien weken mijn verlof aangevraagd. Rond 22 weken heb ik hier goedkeuring voor gehad. Nu krijg ik een brief van het uwv dat mijn werkgever de 17e verlof heeft aangevraagd en dat het beoordelen van de uitkering acht weken in beslag neemt.
Ik hoop maar dat ze tussentijds gewoon betalen :') zal wel, ik heb een vast contract bij de gemeente en over t algemeen zijn die wel goed in regelen, maar t staat wel knullig dat ze de aanvraag al 20 weken hebben en nu pas melding doen bij t uwv :')
pi_156239705
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Hm ik heb rond zestien weken mijn verlof aangevraagd. Rond 22 weken heb ik hier goedkeuring voor gehad. Nu krijg ik een brief van het uwv dat mijn werkgever de 17e verlof heeft aangevraagd en dat het beoordelen van de uitkering acht weken in beslag neemt.
Ik hoop maar dat ze tussentijds gewoon betalen :') zal wel, ik heb een vast contract bij de gemeente en over t algemeen zijn die wel goed in regelen, maar t staat wel knullig dat ze de aanvraag al 20 weken hebben en nu pas melding doen bij t uwv :')
Ik kreeg vorige week die brief, ook hier dus nogal laat aangevraagd en ik heb ergens in april mijn zwangerschap al aangekondigd.

Maar in mijn geval betaalt mn werkgever mijn salaris door en krijgen zij 't geld van t uwv weer. Allemaal prima, dan ist aan hen als ze 't laat regelen.
pi_156239789
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 13:00 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik kreeg vorige week die brief, ook hier dus nogal laat aangevraagd en ik heb ergens in april mijn zwangerschap al aangekondigd.

Maar in mijn geval betaalt mn werkgever mijn salaris door en krijgen zij 't geld van t uwv weer. Allemaal prima, dan ist aan hen als ze 't laat regelen.
zijn ze wel sneller, ik heb al verlof :p werkgever mag t ook pas x aantal weken van te voren aanvragen. Maar als t goed is krijg ik ook gewoon betaald vanuit de werkgever. Kreeg althans wel een bevestiging van mijn declaratie reiskosten. Ik zal t meemaken dinsdag
pi_156239877
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:02 schreef MaJo het volgende:
Dan mis je compleet het punt. Ik weet dondersgoed welk traject LB heeft doorstaan. Het gaat me juist om dat opbieden tegen elkaar, dat is nergens voor nodig. En dat is precies wat je nu bij mij doet, niet echt netjes. Ik zeg nergens dat ik al heel lang bezig ben, alleen dat ik zo'n opmerking confronterend vind.
Nou dan snap ik het punt wat je over probeert te brengen niet nee, want je doet er zelf net zo hard aan mee met je vorige post.
  Moderator zondag 20 september 2015 @ 13:05:48 #243
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156239913
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 13:04 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Nou dan snap ik het punt wat je over probeert te brengen niet nee, want je doet er zelf net zo hard aan mee met je vorige post.
Enlighten me? :?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_156240002
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 13:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

"Ik ben x aantal jaar en ik ben pas zwanger van m'n tweede"

"Dus?!?! Ik ben x aantal jaar en BEN nog niet eens zwanger van m'n EERSTE!!"

Is ook opbieden, in mijn ogen.
pi_156240008
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 13:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

"Ik ben 31 en zwanger van de 3e"
"Ik ben 32 en pas zwanger van de 2e"
"Oh nou ik ben 33 en sta met lege handen"
pi_156240022
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 13:09 schreef Skittles het volgende:

[..]

"Ik ben x aantal jaar en ik ben pas zwanger van m'n tweede"

"Dus?!?! Ik ben x aantal jaar en BEN nog niet eens zwanger van m'n eerste!!"

Is ook opbieden, in mijn ogen.
Dit dus :+
  zondag 20 september 2015 @ 13:10:00 #247
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156240025
quote:
Ik kreeg die brief toen ik al 6 weken verlof had en net bevallen was ;( . Ze hebben me in de tussentijd gewoon betaald gelukkig... (semi-overheid). Heb verlof aangevraagd in maart geloof ik...

En verder, zullen we t weer gezellig houden/maken ;)? Iedereen z'n lange tenen intrekken, en gewoon weer doorjubelen en klagen over zwanger zijn en bevallen enzo?
pi_156240085
Jagär, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! *G* Daar is ie dan eindelijk! Hoop dat alles voorspoedig is gegaan, geniet van je kraamtijd!
  Moderator zondag 20 september 2015 @ 13:12:37 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156240113
Ah op die manier, zo had ik het niet eens gezien maar dat klopt dan wel, ik liet me teveel meeslepen :@
pi_156240216
quote:
Ik heb dus weken geen geld gehad, omdat mijn werk nog niks had aangevraagd. Kreeg t later wel met terugwerkende kracht
pi_156240531
Jagar en Duutser, gefeliciteerd met jullie zoon O+ Superleuke naam en wat een mooi gewicht! Geniet van de eerste tijd samen en hopelijk herstel jij ook snel :*
pi_156240545
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:02 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd Jagar! Mooie naam O+

Toch nog even reageren op een paar dingen die gezegd zijn.

[..]

[..]

Je staat ook altijd klaar om me nog dat laatste duwtje onder de bus te geven he? :')

Het gaat niet om kwaaltjes, het gaat om dat wedstrijdelement altijd. Als iemand baalt dat ie al 60 dagen niet ongesteld is dan is er altijd wel iemand die het nog erger heeft gehad. Dat stoort me.

En je hebt gelijk dat ik hier dan niet hoor mee te lezen :Y Had ook niet verwacht dat het zo hoog zat maar die opmerking raakte me opeens. Heeft er ook mee te maken dat bijna dagelijks iemand op Facebook weer zwanger is. Ik voel me echt nooit oud maar dan is het opeens wel confronterend.

Verder wil ik het topic niet kapen :)
en mij gaat het erom dat je ermee komt in het Z&G topic. dat is het énige waar ik op reageer, het is begrijpelijk maar ook een beetje een killjoy voor mensen die hier vrolijk of soms minder vrolijk zwanger zijn.

ik weet niet hoe je er bij komt dat ik je probeer onderuit te schoffelen, volgens mij reageer ik zelden op iets van jou. maar goed. :?
Kwak
  zondag 20 september 2015 @ 13:36:11 #253
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_156240704
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 12:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oh jawel hoor. Die schuif je meestal gewoon opzij en dan kan baby gewoon geboren worden. En als ie echt strak zit kan baby ook dmv een soort koprol geboren worden. Werkt als een trein.

Ongeveer een kwart van de baby's wordt geboren met de ns om de nek. Komt heel veel voor en is zeer zelden erg verder. :)
Ah ok mijn dame had er wel last van en moest daarom met een keizersnede geboren worden. Vandaar mijn vraag ;)
pi_156241102
Jagär, gefeliciteerd met jullie zoon *G*
pi_156241463
Jagar gefeliciteerd! Eindelijk istie daar *G*

quote:
Ik had mijn salaris al gehad toen ik die brief kreeg :D Twee dagen later ontving ik ook de goedkeuring. Salaris krijg jij sowieso van je werkgever en het UWV stort het dan weer op de rekening van de gemeente. Gemeenteambtenaar-boks btw ;)

(Hier ook geweldig geregeld: brief gekregen dat mijn zwangerschapsverlof werd verlengd t/m 8-10, terwijl drie dagen eerder ik een brief kreeg dat m'n ouderschapsverlof in gaat op 5-10. Da's ook lekker langs elkaar gelopen :') )
pi_156241858
Majo, het is logisch dat het je raakt, echt :* Maar je mag je zelf daarin wat beter beschermen: haal de gevoelige topics anders gewoon even uit je lijst, als je de grote dingen mee wil krijgen is er het update-topic, is dat iets? Ik denk niet dat iemand hier probeert jou het laatste duwtje onder de bus te geven, ik denk dat dit onderwerp voor jou zo omgeven is met veel heftige emotie dat dingen veel harder binnen komen dan ze bedoeld zijn en je jouw eigen aandeel hierin moeilijk kan zien.

Een ieder voelt zijn eigen leed het zwaarst, daar ben ik van overtuigd, en daarom is vergelijken ook zo zinloos. Maar juist omdat we allemaal weten hoe heftig en moeilijk zwanger worden en zwanger zijn soms is, laten we elkaar gewoon steunen en toejuichen. Want het geluk van de een heeft niets te maken met het leed van de ander.

Kumbaya! O+
pi_156242356
quote:
Je kan het bij het UWV pas x aantal weken van te voren aanvragen.
(Althans 5 en 3 jaar geleden was dat zo, bij de eerste 6 juli uitgerekend, kon het pas begin mei aanvragen).
Sowieso bij een baan is het meestal zo dat de werkgever doorbetaald en dat die het geld van het UWV ook krijgt.
pi_156242582
hier moest t uwv mij betalen trouwens..
pi_156242874
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:11 schreef L-E het volgende:
Majo, het is logisch dat het je raakt, echt :* Maar je mag je zelf daarin wat beter beschermen: haal de gevoelige topics anders gewoon even uit je lijst, als je de grote dingen mee wil krijgen is er het update-topic, is dat iets? Ik denk niet dat iemand hier probeert jou het laatste duwtje onder de bus te geven, ik denk dat dit onderwerp voor jou zo omgeven is met veel heftige emotie dat dingen veel harder binnen komen dan ze bedoeld zijn en je jouw eigen aandeel hierin moeilijk kan zien.

Een ieder voelt zijn eigen leed het zwaarst, daar ben ik van overtuigd, en daarom is vergelijken ook zo zinloos. Maar juist omdat we allemaal weten hoe heftig en moeilijk zwanger worden en zwanger zijn soms is, laten we elkaar gewoon steunen en toejuichen. Want het geluk van de een heeft niets te maken met het leed van de ander.

Kumbaya! O+
Wauw, precies wat ik bedoelde maar niet kon verwoorden. O+
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156242882
quote:
Gefeliciteerd!!! *O*
pi_156242974
Gefeliciteerd Jagärtrut met jullie zoon!
pi_156243028
O ja Jager *O* bijna vergeten! Gefeliciteerd met jullie zoon. O+
pi_156243188
quote:

Kumbaya! O+
Mooi omschreven. O+

Ik heb ook wel eens moeite met dikke buiken, kleine baby'tjes of kindjes met blonde krullen. Maar ik probeer mezelf dan voor te houden dat zij er ook niks aan kunnen doen dat het bij mij niet zo wil.

MaJo, ik snap je gevoel wel. Alsof je ergens stil blijft staan terwijl de rest wel vooruit gaat of zo. :*

Verder, gefeliciteerd jagar met jullie zoon. Mooie naam! O+

En even een *O* voor de goede uitslagen van LB en Razz. :*
pi_156243263
quote:
Hier precies zo, denk dat dat niet anders kan.
pi_156243398
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 14:25 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Je kan het bij het UWV pas x aantal weken van te voren aanvragen.
(Althans 5 en 3 jaar geleden was dat zo, bij de eerste 6 juli uitgerekend, kon het pas begin mei aanvragen).
Sowieso bij een baan is het meestal zo dat de werkgever doorbetaald en dat die het geld van het UWV ook krijgt.
klopt, dat zeg ik een post verderop ook, vond alleen tijdens t verlof erg laat maar t kan dus nog later :+
pi_156243454
Die mensen hebben niet zoveel last van dringende hormonen Cassandra :P en al
helemaal geen boodschap aan de jouwe die alles goed en op tijd geregeld willen hebben ;)'
pi_156243529
Jagar, gefeliciteerd *O*
pi_156243540
Gefeliciteerd met jullie zoontje Jagar! *G*
pi_156243549
Wie wilde er de overige spullen uit t kraampakket?

Ik heb nog n mix v 2 pakketten. 1e x ziekenhuis bevalling en dit keer thuis
pi_156243723
Jagär, van harte met je grote zoon met toffe naam!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 20 september 2015 @ 15:10:22 #271
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156243793
L-E, held O+
pi_156243954
quote:
Van harte gefeliciteerd Jager! Heeft de laatste wandeling misschien toch z'n werk gedaan ;)
Geniet lekker met z'n drietjes als kersvers gezinnetje. Waren je schoonouders nu nog in de buurt?
pi_156244473
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 15:02 schreef gestreeptestoel het volgende:
Wie wilde er de overige spullen uit t kraampakket?

Ik heb nog n mix v 2 pakketten. 1e x ziekenhuis bevalling en dit keer thuis
Je kunt kijken of er een stichting babyhope inzamelpunt bij je in de buurt is?
pi_156245197
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 15:30 schreef WupWup het volgende:

[..]

Je kunt kijken of er een stichting babyhope inzamelpunt bij je in de buurt is?
Weet ik. Er zit hier ergens n punt.

Maar er waren hier laatst mensen die t anders wel wilden overnemen.
pi_156246118
Jagar en Duutser, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_156248054
quote:

Kumbaya! O+
ja mooi. Ik heb idd een paar keer iets vergelijkbaars getikt en weer weggehaald uiteindelijk.

Ik denk ook dat het opbieden waar je het over had iets is wat je er vooral zelf in leest. En als je je daar aan stoort dan is dat begrijpelijk maar weet wel dat het iets is wat echt met ouderschap, al dan niet aanstaand, gepaard gaat. Want de ene baby slaapt sneller door dan de ander en de ene dreumes spreekt nog meer woordjes dan de ander en het ene kind zwemt nog eerder af dan het andere. Vaak, niet altijd er zitten nu eenmaal pochers tussen, maar vaak is het helemaal niet bedoelt als opbieden of pochen maar gewoon als feitelijke mededeling en is de waarde die eraan gegeven wordt meer iets wat van de lezer afhangt dan van degene die het schrijft.
  zondag 20 september 2015 @ 19:05:28 #277
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156249242
Helemaal blij met de vorderingen in de baby nook in de slaapkamer, zet lief t bed op klossen :') allejemig wat ziet dat eruit. Aanschuifbedje heeft zo ook geen zin meer :'D
Nu al blij als de kraamhulp weg is straks :+
pi_156249307
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:05 schreef pinquit het volgende:
Helemaal blij met de vorderingen in de baby nook in de slaapkamer, zet lief t bed op klossen :') allejemig wat ziet dat eruit. Aanschuifbedje heeft zo ook geen zin meer :'D
Ja daar zit ik ook mee. Ik denk dat de zijkant nog in het bedje moet voor de eerste week. Ben bang dat de baby anders straks onder het bed ligt te kijken ;)
Mijn man vroeg of hij niet beter een loopgraaf rondom het bed kon graven :') voor de kraam om in te werken.
  zondag 20 september 2015 @ 19:09:52 #279
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156249358
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 19:07 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja daar zit ik ook mee. Ik denk dat de zijkant nog in het bedje moet voor de eerste week. Ben bang dat de baby anders straks onder het bed ligt te kijken ;)
Mijn man vroeg of hij niet beter een loopgraaf rondom het bed kon graven :') voor de kraam om in te werken.
Ja heb nu ook t zijkantje er in zitten. Ik bedacht me dat de kinderwagen misschien hoger komt dan t bedje, lijkt me makkelijker dan in de eerste week.
Idee van je man ben ik het helemaal mee eens! Ideaaaal
pi_156249439
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 14:58 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

klopt, dat zeg ik een post verderop ook, vond alleen tijdens t verlof erg laat maar t kan dus nog later :+
Oh wacht je bent al met verlof. Dan is het wel laat aangevraagd idd!
(Ik lees wel mee, maar uitgerekende data volg ik niet helemaal :D).

Overigens neemt het UWV ook wel de tijd ervoor, ik zat even na te kijken en bij nummer 2 uitkering aangevraagd op 9 mei en op 11 juli goedgekeurd (UD: 17 juli :'))
pi_156249505
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:05 schreef pinquit het volgende:
Je zou wellicht de co-sleeper ook op blokken/kratjes oid kunnen zetten? Zolang dat ding bevestigd zit aan het bed kan dat geen kwaad.
pi_156249670
Ons bed past dus niet op de klossen }:| , poten van 't bed zijn te breed. Moeten we ook nog wat op bedenken.
pi_156249819
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:23 schreef silliegirl het volgende:
Ons bed past dus niet op de klossen }:| , poten van 't bed zijn te breed. Moeten we ook nog wat op bedenken.
Bierkratjes. Altijd gezellig. Zou ik gaan voor schultenbrau ;)
pi_156249868
Wij aan voor een extra matras op het bed. Nu ook een bed zonder poten dus echt een ramp om op klossen te zetten. (En na dat gedoe de vorige keer durf ik dat ook niet meer.)
Matras er dus op voor kraam/verloskundige en tussendoor eraf. Anders is het sowieso ook veel te veel geklim in en uit bed :D

En O+ O+ zo'n leuk nieuws gisteren..
Marcek's nichtje is ook zwanger.. (Voelt meer als zijn zus dan nichtje) en we zijn gewoon op dezelfde dag uitgerekend O+ Tegelijk besloten de pil eruit te gooien, beide ronde 2 :+ Familie grapte al of we tegelijk in dezelfde stroomstoring zaten
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_156250066
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 19:29 schreef Estrys het volgende:

[..]

Bierkratjes. Altijd gezellig. Zou ik gaan voor schultenbrau ;)
Schultenbrau hahahaha :D ♡ dat maakt het wel echt ja :Y)

lamb wat leuk! O+
Ik kreeg vandaag een klein tasje met wat kleertjes van mn schoonzusje. Zo lief ♡
pi_156250445
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 19:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

Schultenbrau hahahaha :D ♡ dat maakt het wel echt ja :Y)

lamb wat leuk! O+
Ik kreeg vandaag een klein tasje met wat kleertjes van mn schoonzusje. Zo lief ♡
pi_156251247
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 19:51 schreef Estrys het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
hahahahhaa ja psies daar moest ik idd ook aan denken xD ♡
pi_156251412
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:31 schreef Lamb29 het volgende:
Wij aan voor een extra matras op het bed. Nu ook een bed zonder poten dus echt een ramp om op klossen te zetten. (En na dat gedoe de vorige keer durf ik dat ook niet meer.)
Matras er dus op voor kraam/verloskundige en tussendoor eraf. Anders is het sowieso ook veel te veel geklim in en uit bed :D

En O+ O+ zo'n leuk nieuws gisteren..
Marcek's nichtje is ook zwanger.. (Voelt meer als zijn zus dan nichtje) en we zijn gewoon op dezelfde dag uitgerekend O+ Tegelijk besloten de pil eruit te gooien, beide ronde 2 :+ Familie grapte al of we tegelijk in dezelfde stroomstoring zaten
Ooh leuk! :D

Is bij jullie het bed met matras wel hoog genoeg? :@. Wij komen met een extra matras nog steeds 10 cm tekort dus we gaan toch maar klossen proberen. Eventueel die van 14 cm.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_156251757
Noh twijfel kickte dus in.. Hoog bed nu dus * Dat zal toch wel?! *
Niet dus.... :o
Met een extra matras komt het op 68/70 uit en ik las dat het 75 of 80 moet zijn tegenwoordig
We'll have love aplenty
You and Me
pi_156251970
Ohh Updatetopic zegt mij dat ik heel leuk nieuws miste!

Jager gefeliciteerd met jullie zoon!! O+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_156252205
Hier ook bierkratjes inderdaad :Y . Ik vond het wel lekker, een hoog bed. Onze (antieke familie-)wieg is nogal hoog en zo kon ik de baby er makkelijk uithalen vanuit bed. We hebben het ook nog een paar maanden zo laten staan.

Hier hebben we dit weekend twee dagen de verjaardag van m'n dreumes gevierd en ik ben KA-POT. Lekker onderuit met Heel Holland Bakt en wat restjes verjaardagstaart :@ .
pi_156252691
Gefeliciteerd met jullie zoon Jager! *O*
pi_156252992
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 20:36 schreef Lamb29 het volgende:
Noh twijfel kickte dus in.. Hoog bed nu dus * Dat zal toch wel?! *
Niet dus.... :o
Met een extra matras komt het op 68/70 uit en ik las dat het 75 of 80 moet zijn tegenwoordig
Nah dat hangt er maar net van af hoor :) mijn kraamzorg instantie wil 70 cm. Maar de dame aan de telefoon zei van ja de verloskundige wil voor de bevalling liefst 90 cm.
Ja welja joh :') liever nog zo'n deelbaar ziekenhuisbed in hoogte verstelbaar of nie? :D

magoe, jij bevalt toch in zh toch? dus ik zou gewoon direct bij de kraamzorg instelling informeren.
pi_156253234
Ik keek inderdaad net op de site van de kraamzorg en daar staat 70cm *O*
Dan halen we wel een dekmatras erbij als ze over die 2cm vallen :D

Ik heb sowieso een abonnementje zh vanaf 36wk
We'll have love aplenty
You and Me
pi_156253420
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 21:06 schreef Lamb29 het volgende:

De verloskundige of kraamhulp zal toch zeker niet met een rolmaat naast je bed staan of wel?
pi_156253446
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 21:06 schreef Lamb29 het volgende:

ja psies dat dacht ik me te herinneren. O lag in stuit toch?

En och joh ze meten het echt niet na hoor. Het gaat er meer om dat je bed niet zo'n futonbed van 30 cm hoog is ofzo.
pi_156253727
Kijk :D Komt helemaal goed dan!

Klopt Mignonne... Ze lag in stuit en mislukte draaipoging. (Never nooit meer!)
Daarna geplande KS
We'll have love aplenty
You and Me
pi_156253929
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 21:16 schreef Lamb29 het volgende:
Kijk :D Komt helemaal goed dan!

Klopt Mignonne... Ze lag in stuit en mislukte draaipoging. (Never nooit meer!)
Daarna geplande KS
Kijk, valt het toch een soort van mee met mn zeef geheugen :D
pi_156254002
haahaha idd :D Helemaal prima in orde!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_156259063
Ik heb mijn dekentjes en lakentje per ongeluk gewassen met een blauw lakentje :') nu is alles met een zweempje blauw.. Morgen maar eens hg ontkleurder erbij doen. Kan dit kwaad voor de baby, omdat ik allemaal lees neutraal waspoeder (weet dat de mening daar over verschilt), geen wasverzachter etc. Anders moet ik een derde keer wassen.. Krijg mijn dekentjes nooit meer zo zacht als net uit de verpakking ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')